Post 31/7 La Primera

Forside Fora AGF Post 31/7 La Primera

Viser 32 svartråde
  • Forfatter
      Maradona
      Bruger

Jeg mener, at det er på tide med nogle diskussioner om international fobol. Jeg lægger hermed op til debat af La Primera, Serie A og Premier League.

Her er min vurdering af La Primera, indkøb, farvoritter og outsidere.

Farvoritterne:
      Barcelona, har skuffet mig hen over sommeren. De har et rigtigt godt hold fra sidste sæson og købt verdens bedste back og en klasseforsvar, så det ser jo umiddelbart meget godt ud, men, to angribere ud, af en i forvejen tynd offensiv, og en efter min mening svag Gudjohnsen ind, indgyder ikke ligefrem den store respekt. Jo jo, Dinho, Messi og Eto’o er i en klasse for sig, men en enkelt skade og så skal Giuly, Santiago eller Gudjohnsen ind og de er simpelthen for ringe. Det havde virkelig pyntet med et offensivt køb eller to.
      Det bliver noget svære at vinde mesterskabet i år, men de uden langvarige offensive skader, har de stadig en god chance for at genvinde titlen.
      Real Madrid, har igen haft den helt store pung fremme, man skulle tror at Bernabeu lå oven på en oliekilde. Det er som altid klassespillere der er indkøbt, en forsvarsstyrmand, to midtbanegeneraler og to offensivspillere. På papiret et klassemandskab på alle pladser og lidt til. Der er dog et par store problemer der lurer under overfladen. Kan man undgå gnidninger med de mange store spillere? Kan de mange indkøb nå at blive sammen spillet, inde Barca løber med det hele, som det så ofte er sket i Madrid? Hvordan vil de mange offensive kræfter reagere på Capellos stramme defensive koncept? Og hvordan vil fansene reagere på det?
      Atletico Madrid, har hentet Maniche, Valeron og Agüerro og ligner mere og mere et hold der bør kunne blande sig i toppen. Der er stadig der hænger på Torres og han skal til at score nogle flere mål hvis Rojablanco skal til tops. Endnu er Agüerro et stort spørgsmålstegn, der er vel ingen der tvivler på potentialet, men han er meget ung og der forventes meget af ham, kan han klare presset? Jeg mener at de har en super trup, der kan blande sig helt i toppen.
      Valencia, skal nævnes, ud er gået Aimar, der aldrig blev den kæmpestjerne man havde forventet. Ind er kommet Joaquin, en spiller, for hvem, det nok snart er sidste chance, hvis han skal blive den kæmpe stjerne man for venter. Valencia har modsat mange andre et ultra gennemspillet og rutineret hold, tilsat Joaquin og super skarpe David Villa, bør de være et godt bud på en topplacering.
      Outsidere:
      Villarreal spillede over evne sidste sæson og de har inden denne sæson mistet Sorin, der var en klippe for dem sidste år. Det hele står og falder med Roman, kan han trække hele holdet endnu en sæson?
      Sevilla, vandt UEFA-cuppen og har en meget talentfuld trup, tilsat rutine i form Chevanton og Maresca. Et godt bud på en topplacering. De har dog begået den kæmpe fejl, at hente Chr. “karantæne” Poulsen.
      Zaragoza, gjorde det godt sidste sæson og er blevet endnu bedre offensivt ved købene af D’Alessandro og Aimar. Defensiven er blevet styrket, ved tilgangen at Gerard Pique (tidl. Barca). Kan de finde sidste års magi, kan de godt være at finde i top fem i år.
      Betis, svingdøren skal vel også med, der er købt og solgt til den helt store guldmedalje. Oli og Joaquin ud og Vogel, Sobis, Odonkor og Wagner, for at nævne et par. De er et stort spørgsmålstegn.

En mand, en holdning.

Leone
      Bruger

At hente Chr. Poulsen er det klogeste Sevilla har gjort i mange år. Det er det, som vil gøre dem til tophold.

Ps. har aldrig været, og er ikke tilhænger af Poulsen, men han er en af de bedste spillere i DK…

RasmusT
      Bruger

Barca vinder mesterskabet igen i år.. og de tager også champions league igen.. Jeg tror nu den spanske bliver utrolig tæt.. Som Maradona også siger er der mange om buddet.. Sevilla har lagt rigtig godt ud.. Real Madrid starter dårligt (som sædvanlig fristes man til at sige) og Valencia med en måske genfødt Morientes lagd også godt ud.. Man skal heller ikke glemme Deportivo..

Uden tvivl en rigtig stærk liga.. efter min mening verdens bedste liga..
      top 5:
      1 Barca
      2 Valencia
      3 Real Madrid
      4 Sevilla
      5 Deportivo

Sloth
      Bruger

Jeg er på højde med "money-thomsen" omkring Barcelona – Tror også de genvinder titlen, men jeg tror der bliver mere kamp om det i år, da jeg faktisk også syntes mange af de midterste hold i Spanien har foretaget nogle gode og spændende indkøb.

Jeg tror til gengæld at Sevilla ender helt i top på en 2 plads, med Valencia på en 3 plads – Om det så bliver Villarreal eller Real Madrid eller måske min Out-Sider Atletico Madrid der snupper 4 pladsen må vi se.

I øvrigt bliver der også pres på bagfra fra Zaragosa og Getafe der er nogen af de bedste pasningshold i Spanien – Så alt i alt en spændende sæson i udsigt.

ulricht
      Bruger

Det bliver dejligt tæt, men tror på capello i længden. og da real er styrket i defensiven, bliver det fint.

1 Barca
      2 Real Madrid
      3 Sevilla
      4 Valencia
      5 Atletico
      😉

Jeg er ikke enig i din vurdering af Gudjohnson. Jeg tror han viser sig at være den bedste spiller Barca har købt i år. Gudjohnson er ikke rendyrket angriber mere. Han er en "Linkup player". Gudjohnson har nogle helt specielle evner. Han besider måske verdensbedste overblik og i 1-2 er han helt fantastisk. I den form for fodbold, som Barca spiller, vil han blive en kæmpestjerne.
      I Chelsea var han fantastisk under Ranieri, da han ville spiller småt og med hæl og tå. Sammen med Jarrel Floyd Hasselbaink, lavede de den ene kasse efter den anden. Da Mourinhpo så kom til, blev spillestilen lagt om til en mere direkte spillestil, hvilket Gudjohnson ikke passede ind i. Derfor blev spilletiden mindre og til sidste rejste han. Frank R. var hurtig og så at her lå den klassespiller som han havde brug for. Gudjohnson er verdensklasse på det han kan.:k

Harboe
      Bruger

Barca tager mesterskabet. De har stadig den ultra bedste offensiv i Spanien, muligvis verden.
      Gudjohnson er en klassespiller at smide ind. Han er stor, fylder godt og kan gøre meget med et indlæg som ryger ind til ham.
      Giuly er også en klassespiller at smide ind. Han er måske lille men han er utrolig hurtig og kan nogle gode ting med en bold.
      Ronaldinho, Messi og Eto'o er blandt de bedste tekniske spillere i verden, de kan vildt meget med en bold, hårde skud, gode skud og flot pasningsspil.
      Samtidig med en midtbane som er gode definsivt men så sandelig også gode offensivt.
      Forsvaret er kun blevet bedre med købene dertil.

Sevilla, Valencia og Atlético Madrid ser jeg som dem der vil kæmpe om andenpladsen, derimod er min outsider Real Madrid, for når de spiller op til deres bedste kan de smække alle, men deres bundniveau er for lavt.

Sevilla har en masse talentfulde spillere, har nogle gode angribere som ved hvor målet står. Midtbanen er gode offensive og med købet af Chr. Poulsen har de gjort deres definsiv meget stærk. Forsvaret er heller ikke for dårligt med nogle gode backs.

Atlético Madrid, sikke et hold de har sammensat. Maniche, Torres, Mista, Valenron. Samt de talenter der render rundt: stortalentet Jose Manuel Jurado, tidligere i Real Madrid, Sergio Aguero som storklubber vil have fat i. Bliver meget spændende at følge.

Real, den evige usikkerhed. Hvad kan stjernerne? hmm hvem ved?

Min top 5:
      Barca
      Valencia
      Real Madrid
      Atlético Madrid
      Sevilla

Jeg tror at man kan regne Real for Seriøse bejler til mesterskabet.De har hentet Capello, som er verdensbedste defensive manager. Han ved hvordan man bygger et forsvar op. Og det har han vist i sine spiller køb. Canavarro og Ramos kommer til at lave et bundsolid midterforsvar. Emrson og Diarra bliver tunge at danse med på midten og Guti får endelig den respekt han fortjerner og får lov at køre det offensive. Deres angreb bliver også godt.
      Valencia er en darkhorse. hvis de komer godt igang, kan de også regnes med. De har købt fornuftigt ind. Som de altid gør. Og Villa bliver bare bedre og bedre. A. Madrid har for engang skyld også købt fonuftigt. De har ikke overhandlet som de plejer. Og det er lykkes dem at holde på Torres. De kan nok ikke blande sig i kampen om mesterskabet. men en 3-5 plads virker realistisk. Sevillia havde en god sidste sæson. Efter min evne spillede de over evne, men de har også handlet godt. Og Poulsen virker som en genistreg fra deres side. 3-5 plads er mit bud.
      Barca. Tror jeg kommer til at løbe igennem ligaen. De har klaret deres defensiv, som har været deres svageste punkt. Og de har forstærket sig offeisivt. Med Eidur G.
      Jeg er desværre ikke den store Messifan. Ingen tvivl om at han er dygig. Men stadig kun en dreng. Han bliver god. Men er alt for hypet op lige nu. Han laver nogle fantastiske ting, men har desværre også et ufatteligt lavt bundniveau. Men det er rutine og spilletid han mangler. Og Frank ser ud til at ville give ham det.
      Barcas problem er deres målmand. Han er Ringe mildt sagt. Ikke god nok. Men deres forsvar kan sikkert redde ham et par gange i løbet af sæsonnen.

Mit bud
      Barcelona
      Real Madrid
      Valencia
      A. Madrid
      Sevilia
      ossasuna

EmilBS
      Bruger

@Maradona!

At Barcalona har en tynd offensiv, er nok det dummeste jeg nogensinde har hørt! Du ved åbenbart ikk' ret meget om Barcelona. De har den [i]magiske[/i] trekløver i Ronaldinho, Eto'o og Messi, som stort set er verdens bedste på deres respektive pladser. [i]Hvis[/i] der skulle komme en skade eller to, så har de en super højre kant i Giuly. Han er en fantastisk spiller, han scorer mål og lægger op, og har en stor rutine og var bla. den vigtigste faktor til at Monaco kom i finalen 2004. Han kan gå direkte ind på holdet i stort set alle klubber i Primera Division. En anden fantastisk reserve er nyindkøbet Gudjohnsen, som virkelig er en god spiller der altid præsterer også selvom han ikke starter inde.

Foruden dem har de både Iniesta, verdens bedste reserve der også kan spille højrekanten, Ezquerro der var stjernen i Bilbao og inde omkring det spanske landshold og stortalentet Giovanni dos Santos.

Hvis du stadig mener at F.C. Barcelona har en [u]tynd[/u] offensiv, må du gerne argumentere lidt bedre..

Jeg synes også, at Valencia og Sevilla ser meget stærke ud i år.

[u]Valencia[/u] med købet superfløjen Joaquin, landsholdsbacken Del Horno, og altid målfarlige Morientes. Og når de i forvejen råder kompentente navne som Ayala, Albelda, Baraja, Vicente og Villa så tror jeg på, at de er den største trussel.

[u]Sevilla[/u] har startet skræmmende ved at vinde 3-0 over Barcelona og 4-0 i sæsonprimiæren. Så helt sikkert også til at ligge i toppen.

[u]Real Madrid[/u] er selvfølgelig også et sikkert tophold men de kan ikke true Barcelona, de bliver højest 2'er eller 3'er.

[u]Villareal[/u] har holdt på både Senna, Riquelme og Forlan, godt nok har de mistet Sorin. Men spiller Riquelme en god sæson, så skal de nok kæmpe med i toppen.

[u]Atletico[/u] tror jeg personligt ikke på. Hvert eneste år køber de stort ind, men det bliver aldrig til noget. Foruden alle de spillere de har købt har de hent Osasunas succestræner fra i fjor. Han kommer ikke til at få det til at køre, det tror jeg ikke på.

[u]Betis[/u] forstår jeg ikke engang hvorfor du nævner, de bliver knap nok at finde i top 10.

Barca vinder igen i år, med verdens bedtse offensiv og et forstærket defensiv.

1. Barcelona
      2. Valencia
      3. Real Madrid
      4. Sevilla

Lige under topholdene kommer Villareal, Depor, Getafe, Atletico, til at ligge.

Hva siger I, er det helt galt? 🙂

seppe
      Bruger

Det med at "den gule ubåd" har mistet Sorin burde ikke betyde så meget. De købte en argentinsk spiller der tog hans plads og satte derefter Sorin til salg.

Maradona
      Bruger

Jeg holder fast i, at Barcas offensiv er tynd, ikke dårlig, men tynd. Jeg har været Barcafan siden jeg var knægt og følger dem hver weekend. Men på trods af titlerne, mener jeg godt at man kan tillade sig at være kritisk. Det er nok svært at blive uenige om, at det bedste offensive treløver spiller i Barca, men jeg vil stadig påstå at de tre næste bestemt ikke er gode nok.
      Giuly spillede godt i Monaco og havde en god første-sæson, men sidste år var han simpelthen for ringe. Ja, han er hurtig, hurtig som Rommedahl. Og en lige så god afslutter og dribler som Rommedahl. Det eneste positive har, er at han score nogle vigtige mål.
      Santi var super i Bilbao, men han har aldrig fundet formen i Barca. Han er ikke god nok til Barca.
      Jeg ser ikke noget lys I Eidur. Han er den helt forkerte type til Barca, han er ikke kreativ som Xavi, Deco eller Iniesta, han er ikke “ogarant” som Motta eller Edmilson og han er ikke driblestår som Dinho eller Messi. Den eneste rolle til nød kan udfylde er frontløber og jeg mener at der kunne være skaffet meget bedre til den plads. Jeg tror at det der irriterer mig mest er, at man har en kanin der kan både kan spille på kanten og i front og han er meget, meget bedre en Eidur.
      Hvis man skulle bruge en mand på toppen, kunne man have taget Crespo.

Stev
      Bruger

Det eneste jeg vil sige er at jeg håber og tror at Barca vinder. De har været mit hold siden 1999 og jeg holder mere med dem end GF!:)

EmilBS
      Bruger

@Maradona
      Godt vi er enige i at vi har en fænamonal trekløver. Så langt så godt..

De næste 3 er ikke ikke i samme klasse nej, det er vi ogå enige om..

Men selvfølgelig skal reserverne slet ikke være ligeså gode som startelveren. Personligt er jeg glad for at man ikke købte en spiller som Henry eller som du nævner Crespo. De er spillere som [i]vil[/i] starte inde, og det er ikke godt for harmonien i klubben.

.. Ja ja, der skal være konkurrence om pladserne. Men det mener jeg helt bestemt også vi har fra bænken.

Gudjohnsson har virkelig den mentaliltet som Larsson havde da han var der. Han har den gejst som der skal til. Han kæmper sgu selvom han starter ude, udover det er han en rigtig dygtig spiller, hvilket han har vist i mange år i Chelsea. Han behøver hverken at være kreativ, driblestærk, hurtig, elegant osv. Han har sine egne kvaliteter: styrke, fightervilje, målnæse, boldsikker og kan spille mange forskellige pladser. Syntes han er en rigtig god reserve. Han er ikke nogen Henry, men han er flere hundrede gange billigere, og Barca får en god reserve til deres trekløver som godt kan holde til at sidde på bænken.

Giuly bliver vi aldrig enige om, hvis du er seriøs i samligningen med Rommedahl. Giuly er hurtig, ja. Men han besidder en rutine, målfarlighed og teknik(mange klasser bedre en Rommedahls) som gør at efter min mening er en god reserve og faktisk en konkurrent om pladsen med den mere urutinerede og mindre stabile Messi, som selvfølgelig stadig er førstevalg.

Når du nu nævner ham alligevel, så kan de da også bruge Saviola, hvis der kommer skader.

Okay, jeg er enig i dig i at Ezquerro ikke har fundet formen i Barca og heller ikke er god nok til at være CL-titelforsvare. Men når alt kommer til alt så er sandsynligeheden ekstremt lav for at der skulle opstå så mange skader. Og [i]hvis[/i] det skulle ske, har han dog også vist at han er god nok til La Liga.

Hvorfor skulle man have 4 superangribere, hvor den ene ville være konstant utilfreds, når man kun spiller med 3 fremme? Jeg syntes det Barca har valgt, er det bedst mulige. Både for det økonomiske, det sportslige, og for holdånden.

Som det ser ud nu, kender alle sin plads. Det havde ikke været tilfældet , hvis man havde købt en spiller som Crespo.

Maradona
      Bruger

Jeg er ikke enig. Jeg vil, for det første, blive ved med at fastholde, at fight ikke er en kvalitet i sig selv. Boldsikker, det er de jo alle, målnæse, ja lad os nu se.
      Du kan da ikke seriøst mene at Giuly er målfarlig, han er så uskarp at det gør helt ondt. Jeg så de fleste af Barcas kampe sidste år og alle de friløbere, jeg krummer tæer hver gang han får bolden. Han er i sandhed den franske Rommedahl, dog lidt lavere.
      Mht. Crespo, tror du så han får fuld spilletid i Inter? Eller tror du han forventer det? Han ville have været en super erstatning for Larsson, en angriber, der rent faktisk er målfarlig.
      Men det bunder jo nok i at vi ikke er enige om hvordan et hold skal ledes. Man kan skabe tilfredshed på andre måder, end at have en super start-ellever og nogle ringe reserver, der er "tilfredse med at sidde på bænken".
      Jeg er personlig stor tilhænger af rotationsprincippet, til de trekløveret ville jeg have 4 store stjerner, der spilleder 3/4 kampe hver osv. hele vejen rundt. Man skal tænke på at Barca skal spille op mod 65 kampe i år, dertil kommer landskampe. Det er fuldstændig urealistisk at tro at nogen spiller, kan spille så mange kampe på højeste niveau over en hel sæson. Hvis alle spillere kun spillede ¾ kampe, ville man hver gang kunne stille med friske spillere på højeste niveau.

EmilBS
      Bruger

Hvis du var manager, ville du så gå ud og bruge 2-300.000.000 kroner på en spiller som Crespo, der kun kan dække en plads. Så ville jeg da hellere få fat i en spiller som Gudjohnsson som der kan spille både angriber og midtbane, til et laangt mindre beløb.

Hvis din teori om 65 kampe er sand, så syntes jeg selvfølgelig også at man skal køre rotationsystemet, men stadig med supertrioen til at spille langt de fleste kampe. Og så Giuly, Gudjohnsson til at tage over hver gang der er nogen der har brug for en pause. Og til de "nemme/ubetydelige" kampe eller hvis der kommer mange skader, kan man også bruge Saviola, Ezquerro Giovanni.

Hvordan ville du i øvrig spille med rotation mellem Ronaldinho, Eto'o, Messi og Crespo? Så vile Eto'o kun kunne spille sin favoritposition(spydspids) i 1/4 af kampene og samspillet mellem angriberne og midtbanen ville langt fra blive godt. Det ville aldrig kunne fungere.

Jeg tror vi er enige om at man skal rotere mellem spillerne. Men hvordan man gør det, og hvilke spillere man skal have, bliver vi aldrig enige om.

Du mener at Giuly er ringere end Rommadahl.
      Jeg mener at han er på niveau med spillere som Malouda, Ljungberg, Duff.

Og jeg mener bestemt at Gudjohnsson er et godt købt.

Vi bliver aldrig enige, men lad os nu se.. Jeg tror det bliver til 4 eller 5 titler for Barca i år, med Gudjohnsson, Giuly, Saviola osv, som gode substituter i angrebet..

Maradona
      Bruger

Saviola er, så vidt jeg er orienteret, blevet spæret af Laporta, så jeg tror ikke at han får ét eneste minuts spilletid i kampe der har nogen betydning. Så desværre, jeg så gerne at man brugte ham i stedet for Gudjohnsen.
      Hvis Gudjohnsen kan spille på kanten, så kan Crespo også og så ville der være en naturlig rotationsmulighed, med 3/4 kampe hver, hver af de fire spillere sidder ude hver fjerde gang.
      Havde jeg siddet i Laportas chefstol, havde jeg brugt nogle af de mange penge de snart må have, på en klasse offensivspiller, der kan spille alle tre pladser, om det så skulle være Ronaldo eller Ronaldo eller Henry eller Torres eller Villa eller Adriano er knap så vigtigt.
      Så ville man have et fantastisk udgangspunkt for at rotere 3/4 og jeg tror ikke nogen af dem ville være kede af "kun" at spille 45 klubkampe om året.

Sylvester
      Bruger

Real Madrid skal nok vinde i år. De har fået verdens bedste træner efter min mening.

Sevilla overrasker mange og tager en flot anden plads. Deres hold er rigtigt stærk uden det helt store stjener, alle kæmper for holdet, og står sammen,

Barca flopper i år hvis man da kan kalde det når de bliver nr. 3. Tror ikke den gantager den flotte sæson fra sidste sæson. Og presset bliver for stort, de må nøjes med 3 pladsen….

seppe
      Bruger

Hehe Sylvester, hvis det bliver top3 i den rækkefølge som du skriver, så giver jeg en kasse øl!!! Selvom Capello er den måske bedste træner i verden, er det svært at skulle samle Real op. Der er ikke den samme harmoni som i Barcas trup og den er heller ikke lige så sammenspillet. Det vil tage tid og jeg tror at Barca vinder mindst ét mesterskab mere før real kommer til fadet. Det er selvfølgelig muligt at Real kan vinde allerede i år, men at Barca bliver 3'er kan jeg simpelthen ikke tro[think]. De vandt både mesterskabet og champions league i sidste sæson og jeg synes de har en bedre trup i år end sidste år. Sevilla bliver rigtig gode i år og det var flot at de slog Barca med 3-0, men de har ikke samme bredde og Barca skal ikke toppe så tidligt på sæsonen, derfor skal man ikke ligge for meget i den kamp. Mit bud på denne sæson: 1.Barca, 2.Real og 3.Sevilla/Valencia…
      Glæder mig desuden til at følge Atletico Madrid de har købt spændende ind, tror bare de er for ustabile til at toppe i denne sæson

Sylvester
      Bruger

hehe okay, så skal det også siges at jeg holdet med Real.
      Og jeg absolut ikke holder med Barca. Så var også en smule ønske tænkning ind over det, men det er da muligt 😀
      Men lyder godt med en kasse bajer til mig hehe B)

Robinho
      Bruger

Christian Poulsen et fejlkøb??? Det er da en super handel Sevilla har gjort. Han bliver en meget vigtig spiller for Sevilla.
      Men ellers er jeg generalt enig med dig.

Barca: som du rigtigt siger har de ikke købt ret mange spillere. I mine øjne har de kun gjort 1 godt køb nemlig Zambrotta. Jeg fatter simpelhen ikke hvad de dog vil med Thuram. Men ellers er Barca's hold generalt stækere end sidste sæson.

Real Madrid: Har været meget aktive på transfer markedet henover sommeren. Jeg synes at de har gjort mange rigtig gode indkøb. Specielt indkøbene af Cannavaro, Emerson, Diarra og Reyes har været yderst fornuftige. Den eneste jeg ikke bryder mig om er købet af van Nistelrooy. Men det er mere fordi jeg ikke kan lide ham som spiller eller person.

Sevilla ser rigtig stærke ud. De har et ungt og meget talentfyldt hold. Unge spillere som Dani Alves, Jesus Navas og Puerta.

Min top 5 ville være :
      1. Real Madrid
      2. Sevilla
      3. Barcelona
      4. Vaencia
      5. Atletico Madrid

Tror at det lykkes Real at vinde mesterskabet.
      Sevilla er et hold jeg tror rigtig meget på. Det kan godt ske at de kun ender som 3-4 stykker når sæsonen er slut men de har ihvertfald potentialet til at ænde rigtig højt oppe.
      Barcelona for en meget svær sæson tror jeg. De er sårbare hvis de der kommer skader hos Messi, Ronaldinho og Eto'o.

seppe
      Bruger

Robinho# Lyder som om du taler mere med hjertet end hjernen(Det gør vi selvfølgelig allesammen i større eller mindre omfang). Alle hold er sårbare overfor skader, men Barca har en meget bred trup. Vil godt indrømme, at især Dinho og Eto ville være svære at erstatte, men holdet er bare så solidt, at det efter min overbevisning ikke kan undgå at ende i top2. Thuram var en af VM's bedste og mest stabile forsvarsspillere, så han er da et kanon godt køb:k, når hans rolle på holdet er reservespiller. Hvem kan du nævne på samme niveau som vil acceptere rollen som indskifter??? Han har rutinen og kvaliteterne. Real har købt virkelig godt ind, men det syntes jeg på den anden side også, at de gjorde sidste år. Real mangler et bundsolidt konsept og en sammenspillet trup, den slags tager sin tid. Tror ikke man skal regne med at de vinder i år…

EmilBS
      Bruger

Det var noget lort i går aftes (søndag)

@Maradona

Efter en del diskussion må jeg, efter i onsdagens og søndagens kamp, give dig ret. Gudjohnsson er ikke nogen god nok erstatning! Fu[censored]ck, hvor er han ringe! Jeg giver dig ret. Barca er ikke gode nok uden Eto'o. Især ikke hvis Ronaldinho ikke rammer formen. Desuden synes jeg de skal bruge Saviola helt fremme.

Forresten: 😉

EmilBS skrev:

1. Barcelona
      2. Valencia
      3. Real Madrid
      4. Sevilla

Lige under topholdene kommer Villareal, Depor, Getafe, Atletico, til at ligge.

Kig stillingen. Det kommer ikke meget tættere på 😀

STIIGAGF
      Bruger

[color=navy][color=navy]

Maradona skrev:
      Jeg holder fast i, at Barcas offensiv er tynd, ikke dårlig, men tynd[/color]

Hvordan kan du sige at Barcas offensiv er tynd?! Den består udelukkende af topprofiler fra de bedste landshold i verden – spillere som Ronaldinho, Messi, Eto'o (dog skadet), Deco og Xavi – allesammen bærende og kreative kræfter på nogle af verdens førende hold; Brasilien, Argentina, Portugal og Spanien. Bænken er heller ikke værst;) Muligvis verdens bedste bænk med spillere som Saviola, Iniesta og den lynhurtige joker Giuly – spillere der ville være fremtrædne profiler på mange af europas tophold ligesom (pånær Guily) de er på deres respektive landshold.

Med en Eto'o i topform har de efter min mening verdens bedste og breddeste offensiv:k

Maradona
      Bruger

Jeg tror at du har misforstået.
      For det første, taler jeg de tre forreste, når jeg taler offensiv, dvs. ikke inklusive Deco, Xavi, Iniesta, Edmilson, Motta eller andre midtbanespillere.
      For det andet, har jeg specificeret at jeg mener at Barca, uden tvivl, har verdens bedste forreste trekløver.
      Sidst, blev det skrevet inden Saviola blev "spilleberettiget".

Derfor er bemærkningen om en tynd offensiv udelukkende møntet på Eidur, Santi og Giuly og jeg holder fast i at de tre, langt fra er gode nok til spilletid i Barca.
      Der er ingen grund til at genoprisse grunde hertil, dog vil jeg godt knytte en ny kommentar til Eidur. Han har, desværre, som forventet ved gentagne lejligheder bevist, at han langt fra har klassen til at substituere for Eto'o.

Nu hvor skaden er sket, er man, efter min mening, nødt til at bide i det sure æble og bænke Eidur, give Saviola pladsen i front og hive den efterhånden halvfede tegnebog frem til vinter og hente en klasse offensivspiller.

STIIGAGF
      Bruger

Forstod det lidt anderledes og efter din forklaring vil jeg gi' dig helt ret i at en spiller som Eidur simpelthen ikke har klassen – han passer slet ikke på et pasningsspillende Barca-hold der ligger vægt på de tekniske kvaliteter og ikke på de fysiske. Han er simpelthen et fejlkøb! Som du siger bør han vige pladsen for en langt mere teknisk dygtig Saviola.

Som du fremhæver er Eidur, Santi og Guily langt fra gode nok til spilletid og pånær Eidur så får de pt. heller ikke overvældende spilletid og derfor mener jeg ikke at der er et grundlag for at sige at deres offensiv er tynd. Dog mener jeg stadig at Guily er et godt supliment med hans tekniske samt gennembrudsstærke kvaliteter.

Jeg ser intet problem i Barcas offensiv overhovedet, men de kunne godt som du siger bruge en klassespiller der kan måle sig med Messi/Deco (hvis det er muligt:D)

Maradona
      Bruger

Nu er det vist på tide med en update, en halv sæson er snart spillet og det er tid til “ohvad sagde jeg”, “ohvad skete der” og “ohvad sker der i anden havldel”.
      Alle tre tråde vil blive “ogenoptaget”, i håbet om livlig diskussion i de lange og kolde vintermåneder.

Det er hermed tid til at dømme og bedømme.

Jeg vil starte med min “oforudsigelser” og den nuværende stilling.

1. Barcelona————Barcelona
      2. Real Madrid——— Sevilla
      3. Atl. Madrid———–Real Madrid
      4. Valencia————- Zaragoza
      5. Zaragoza———— Valencia
      6. Sevilla————— Atl. Madrid
      7. Betis “” 18
      8. Villarreal “” 9

– Barcelona, har ikke været overbevisende, men på overmenneskelige præstationer af Dinho og fantastisk spillende Iniesta og Deco begynder det at se bedre ud. Eidur er begyndt at score, men det manglede sgu også bare med al den spilletid og alle de chancer han får. Jeg mener stadig at det ville klæde holdet at hente en ny offensivspiller og en ny defensiv midt. Mon ikke de tager titlen, det kommer specielt til at se godt ud når Eto’o og Messi kommer tilbage.

– Real Madrid, mangler som de andre “indkøbshold” noget sammenspil og jeg tror heller ikke Capello er helt sikker på stilen endnu. Han er nødt til at fravige sin ultradefensive stil en lille smule, med så mange gode offensive spillere og et meget forvent publikum. Desuden halter det gevaldigt på backpladserne. Mon ikke foråret bliver bedre og de ender som nr. to.

– Atl. Madrid, svinger utrolig meget, verdensklasse den ene dag og middelmådig bold den næste. De mangler som Real noget sammenspil og tålmodighed. Det skal dog siges at langtidsskader til Maxi og Petrov ikke har gjort livet nemmere. Jeg tror på dem i foråret, de bliver spillet bedre sammen, de unge får mere rutine og de får de skadede tilbage. De skal nok komme i top fire.

– Valencia, startede svagt, men er ved at komme efter det. Joaquin skal spilles ind og både Villa og Morientes har været skadet. Valencia holder som Real højt niveau over hele sæsonen og de ender også i top 4, sandsynligvis nr. 3.

– Zaragoza, har også, som forventet, været gode i år, også bedre end jeg havde forventet. En super offensiv og en bedre defensiv end sidste år. Har lige set Zaragoza “” Valencia, en fantastisk kamp, en offensiv nydelse fra begge hold. Modsat “De store” kan Zaragoza ikke holde niveau over en hel sæson og de slutter nok lige under CL.

– Sevilla, startede stærkt og det lever de nu højt på, de har overpræsteret og jeg tror stadig ikke på at de holder. Jeg må dog indrømme at de har imponeret, men de ligner ikke et tophold, de spiller lidt kedeligt og forudsigeligt, men de er direkte og lynende effektive. Jeg tipper dem stadig til at ende lige uden for CL.

– Betis, “svingdøren” havde købt godt ind og startede fint, men siden har det været en stor nedtur. Det er jo nærmest utænkeligt at de rykker ned, hvilket jeg heller ikke tror på sker. Mon ikke de får rettet så meget til i vinter og sammenholdt med de mindre holds forventede nedture, at de klarer skærene og må nøjes med overlevelse.

– Villarreal, som forventet tilbage på niveau, uden Sorin og med en skadet Roman er der ikke meget i Villarreal, en midterplacering ml. 6 og 10 er nok sandsynlig og forventet.

RasmusT
      Bruger

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Barca tager sejren igen i år..
      De har ikke præsteret deres bedste i år, det er jeg enig i, men på trods af det, og på trods af at Eto'o har siddet uden for så længe, så synes jeg de beviser meget godt at de er verdens bedste hold, lige efter Internacional selvfølgelig;).

Real Madrid holder ikke niveauet hele sæsonen ud og må se sig slået af Sevilla,Valencia og Zaragoza i kampen om Champions League pladserne:P (ønske tænkning;))

zcml
      Bruger

Indrøm det bare Maradona, du bryder dig ikke om Sevilla pga. de har købt Poulsen;)

Maradona
      Bruger

Det indrømmer jeg gerne, jeg kan ikke lide Sevilla og det er tildels pga Chr. Poulsen. Det influerer selvfølgelig på min bedømmelse, men jeg har forsøgt at være objektiv og har da også fremhævet deres stærke side.

seppe
      Bruger

Jeg er ikke så overrasket over de resultater Sevilla har leveret i år, allerede i sidste sæson så det godt ud og med Poulsen på midten er det kun blevet bedre. Er stor beundre af deres højreback Alves, han er helt fantastisk

Replay
      Bruger

Poulsen har gjort det skide godt i Sevilla. Det kan simpelthen ikke modargumenteres.

Avanti
      Bruger

har Villareal heller ikke Forlan mere?[think]

Bohne
      Bruger

@Avanti
      Jo, han har da scoret fem mål for dem i denne sæson, mener ikke det er meget mere end et par måneder siden han forlængede med dem til 2010 eller noget i den retning

Viser 32 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.