POLL: "Die Waffe" vs. "Lange Larsen"

Forside Fora AGF POLL: "Die Waffe" vs. "Lange Larsen"

Viser 62 svartråde
  • Forfatter
      1977
      Bruger

Kært barn har mange navne, men må indrømme, at jeg ikke er så vild med "Lange Larsen" kælenavnet til Søren Larsen. Det "Lange" minder mig simpelthen om Jesper Lange i Esbjerg (føj hvor et grimt garn den mand har). Derimod er jeg vild med "Die Waffe", som vist nok stammer fra Schalke 04-tiden.

Hvad mener I andre?

vieri
      Bruger

Lune Larsen pga hans altid gode humør og humor .

Beikes
      Bruger

Hightower

Caritino
      Bruger

Hightower

Bare fordi jeg elsker Cadet Moses Hightower fra Police Academy-filmene! 😀

Nårh ja .. og så er Larsen ret høj.

jj
      Bruger

Er der nogen der ved om han har haft nogen før i tiden. Altså er die waffe f.eks. officielt fra 04 Tiden?

jyhne skrev:
      Er der nogen der ved om han har haft nogen før i tiden. Altså er die waffe f.eks. officielt fra 04 Tiden?

På hans Wikipedia-side nævnes flere kælenavne:

http://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8ren_Larsen

At Schalke 04, he earned the nickname "Der Dänische Joker" (The Danish joker), "The Blonde Bomber" and "Die Waffe" (The weapon), referring to his ability to come on as a substitute and score the game-tying or -winning goal.

Før hans tid i Schalke havde han åbenbart kælenanvet briksen på grund af meget bøvl med anklerne:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/lange-larsen-er-som-genfamp248dt

lurifax
      Bruger

vieri skrev:
      Lune Larsen pga hans altid gode humør og humor .

Det holder ikke. Dels er det optaget af Kim, dels er "lun" i fodboldsammenhæng lige lovlig intetsigende. Så er Waffe bedre. Eller Lange – det sigter i det mindste til noget i fodboldsammenhæng relevant.

danielbeck
      Bruger

det kan vidst kun være "Kongen"

2ke
      Bruger

Søren "SUPERMAND" Larsen 😉

nuclearcola
      Bruger

Die luftwaffe, skybrud, bomber tanken

eller larsen

zcml
      Bruger

1977 skrev:
      Kært barn har mange navne, men må indrømme, at jeg ikke er så vild med "Lange Larsen" kælenavnet til Søren Larsen. Det "Lange" minder mig simpelthen om Jesper Lange i Esbjerg (føj hvor et grimt garn den mand har).

Nu er jeg ikke helt klar over, hvornår "Lange Larsen" først blev taget i brug, men det kunne godt lyde som noget, der er kommet fra Flemming Toft i en landskamp. Og måske også før nogen overhovedet var klar over, hvem Jesper Lange var?

Jeg bruger dog slet og ret "Søren Larsen" når jeg omtaler ham.
      Det der med de øgenavne syn's jeg er for meget en boksningting. Og for dårlige Kurt Thyboe-associationer når jeg tænker på øgenavne som "Røde Romario" eller "Den Hvide Kiks" (måske var det "Giggs") fra SIF.
      Vores egen "Bonaldo" blev jeg heller aldrig glad for.
      Eller hvad med "Bomber Bo"?

vestpeder
      Bruger

Altså, 1.93 måler Søren Larsen, det må da efterhånden siges, at være en ret normalt højde blandt danske mænd, hvorfor jeg finder det dybt godnat, at kalde ham noget i den retning. Den eneste grund til, at han ser så høj ud, det er da fordi alle vores andre spillere er pygmæer.
      Jeg selv er over 1.90 og jeg ser MANGE, der er meget højere.

Kald ham dog bare Søren Larsen for pokker?

Sylvester
      Bruger

BIG L !

vestpeder skrev:
      Altså, 1.93 måler Søren Larsen, det må da efterhånden siges, at være en ret normalt højde blandt danske mænd, hvorfor jeg finder det dybt godnat, at kalde ham noget i den retning. Den eneste grund til, at han ser så høj ud, det er da fordi alle vores andre spillere er pygmæer.

Ovenstående giver anledning til at oplyse, at normalhøjden for danske mænd er 1.74 (ikke noget, jeg har slået op, simpelthen noget jeg har vedtaget herhjemme ved mig selv, fordi jeg er 1.74 høj)… Synes sgu "Die Waffe" er ret cool og bedre end meget andet. Gik på efterskole med en fyr, der fik øgenavnet "Liderlige Larsen", og det holder i hvert fald ikke….

lurifax
      Bruger

GraulundforPresident skrev:
      Gik på efterskole med en fyr, der fik øgenavnet "Liderlige Larsen", og det holder i hvert fald ikke….

Han banker den da ellers konstant ind mellem stængerne.

Anonym

GraulundforPresident skrev:

vestpeder skrev:

Ovenstående giver anledning til at oplyse, at normalhøjden for danske mænd er 1.74 (ikke noget, jeg har slået op, simpelthen noget jeg har vedtaget herhjemme ved mig selv, fordi jeg er 1.74 høj)… Synes sgu "Die Waffe" er ret cool og bedre end meget andet. Gik på efterskole med en fyr, der fik øgenavnet "Liderlige Larsen", og det holder i hvert fald ikke….

Gennemsnitshøjden er 179,5 for mænd…så Lange Larsen er på sin plads!

Replay
      Bruger

Søren-kniv.

Replay
      Bruger

vestpeder skrev:

Nu fik mine 1,72 mindreværdskomplekser.. Heldigvis er jeg ikke enig med dig der 😉

Beikes
      Bruger

vestpeder skrev:

194 cm er stadig pænt over gennemsnittet på 181 cm. Så fordi du synes du ser mange der er højere, ændrer det jo ikke ved fakta :p

Sidst jeg havde en lidt specielt bil, syntes jeg lige pludselig også jeg så den alle vegne :/

Alt over 185cm må vel betegnes som 'høj' i Danmark.

mrvertigo
      Bruger

Die Waffe holder 100%

grind88
      Bruger

Super Søren, Søren ude-med-snøren, Søren Pind, Snilde Søren, Snitter Søren, Sørensen, Snabel-Søren, Ham den lange, Skideskuret, Søren skideskur, Tanker Søren, Satans karl Søren,

Ka ik fler..

vieri
      Bruger

Søren "Luftwaffe" Larsen 🙂

1977
      Bruger

Sylvester skrev:
      BIG L !

BIG L = BIG LOOSER??!! 😀

smokealot
      Bruger

bomben

lurifax
      Bruger

X-Larsen!!

…Som i X-Large, ik'.

GENIALT!!

Replay
      Bruger

lurifax skrev:
      X-Larsen!!

…Som i X-Large, ik'.

GENIALT!!

Haha 🙂

gram
      Bruger

Den hvide Tårn-ado

Hvad med at kalde ham for bonderøven, nu hvor han er flyttet til Århus!!!:D

Beikes
      Bruger

Ja daa for der helt vildt maange bondegårde i Århus.. Jøsses mand

Nej, det er der nemlig ikke, men man skulle nok ikke have fjernet alle bondegårdene for at bygge Grøfthøjparken, Vårkærparken, Søndervangen, Rosenhøj, Rundhøj ja endda flere store områder i Århus N o.s.v.

Nå, men Jeg er tilbage her på forumet – jeg ved at I er flere, der elsker mine saglige indlæg, medens der jo naturligvis altid vil være nogle få, der ikke fatter det fine spil med finurligheder, ironi og sarkasme.

Vi ses på lørdag!!!

Castro-AGF
      Bruger

"Det brede køleskab"?

Ellers foreslår jeg "Luftvåbnet"

Sølle Lalle…

ACDC
      Bruger

Stemmer klart på Waffe, men er det femininum? Åltså die eller hedder det der Waffe??
      Tyskkyndige, byd ind bitte 😉

1977
      Bruger

ACDC skrev:
      Stemmer klart på Waffe, men er det femininum? Åltså die eller hedder det der Waffe??

Helt relevant spørgsmål. Jeg skrev "Die Waffe" som svarmulighed, fordi det er skrevet på den måde i den engelske Wiki-artikel om Søren Larsen http://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8ren_Larsen

Men mine tyskkundskaber er kun til netop bestået folkeskole, så det vil være på sin plads med en autoritativ afklaring!! 😀

Er med på die waffe… lyder godt, men syntes det skulle være mere specifikt. Et våben er jo hvad som helst, og Larsen bruges til at bryde gennem modstanderens forsvar. Istedet skulle det være "Die Panzerfaust" et 2. Verdenskrigs anti-tank våben. Mente også at det skulle have været Nandos øgenavn.

Agadez
      Bruger

Jeg synes han skal kaldes Empire State.

"If you come to our gate, you don't mess with our Empire State, cause when he gets the ball, it's all too late".

lurifax
      Bruger

ACDC skrev:

Altså, det ER femininum – jeg slog det op. Ikke at jeg er tyskkyndig, men jeg mener at huske fra min skoletid, at ord, der slutter på -e, oftest er femininum.

I Larsens tilfælde bør det dog naturligvis ændres til DER WAFFE…

…han er jo ik' en tøs, vel…

Replay
      Bruger

Psyko-Søren – flækker dig på stedet!

Psykopat-Larsen.

Eller Søde-Søren med Z.

jj
      Bruger

Die waffe eller der waffe er da klart det bedste i denne stormsky af kreativitet

eb farnum
      Bruger

Den (insert observational description) fra (insert place of birth)

Den Høje Angriber fra Køge.

Bom, legendarisk nickname.

JP
      Bruger

Søren Pind!!!!!

vieri
      Bruger

kan også godt lide noget med Waffe men så mener jeg bare at Luftwaffe (luftvåben) er et bedre øgenavn da Søren larsen jo især er et godt "våben" i luften altså med sin hovedstødsstyrke.

Beikes
      Bruger

JP skrev:
      Søren Pind!!!!!

Ha ha ha ha 😆

Fuck en devaluering

SirBaatz
      Bruger

Die Waffe er ikke værst! 😀

Katatonia
      Bruger

Søren "Olm Stork" Larsen! 😀

Replay
      Bruger

Beikes skrev:

JP skrev:
      Søren Pind!!!!!

Ha ha ha ha 😆

Fuck en devaluering

Haha 2'nd that 🙂

vieri
      Bruger

Ja Søren pind er et meget komisk forslag men også indtil videre det klart ringeste forslag 😀

Balstrup
      Bruger

Lange Larsen er sgu da klart bedst! Kan slet ikke forestille mig at skulle stå og råbe Die Waffe…

Så hellere
      Lange Larsen, Lange Larsen – Hvor er du?
      Her er jeg, her er jeg, goddag goddag goddag!

I ved den sang der normalt handler om lange fingeren

lurifax
      Bruger

Balstrup skrev:
      Lange Larsen er sgu da klart bedst! Kan slet ikke forestille mig at skulle stå og råbe Die Waffe…

Så hellere

Spitzenklasse aus Aarhus!

Man ser det for sig: Fans, der taktfast synger "Lange Larsen, Lange Larsen – hvor er du?"

Og Lange Larsen, der kækt smilende løber over til tribunen og svarer med et gjaldende "Her er jeg, her er jeg – goddag, goddag, goddag!"

SÅ er der noget ved at komme på stadion – med den slags løjer!

1977
      Bruger

lurifax skrev:

Balstrup skrev:

Så hellere

Spitzenklasse aus Aarhus!

Man ser det for sig: Fans, der taktfast synger "Lange Larsen, Lange Larsen – hvor er du?"

Og Lange Larsen, der kækt smilende løber over til tribunen og svarer med et gjaldende "Her er jeg, her er jeg – goddag, goddag, goddag!"

SÅ er der noget ved at komme på stadion – med den slags løjer!

Kunne faktisk fungere meget godt som en chant ml. to fanfraktioner. Første gruppe synger "Lange Larsen, Lange Larsen – hvor er du?"
      Herefter svarer den anden gruppe (og peger mod rette sted på banen): "Der er han. Der er han"
      Hvorefter begge fraktioner så til sidst synger "goddag, goddag, goddag"

vieri
      Bruger

Det kunne faktisk være meget sjovt med sådan et chant og dele af pressen synes jo allerede at have døbt ham Lange larsen.

personligt er jeg mest til kælenavnet Luftwaffe , men med en velfungerende Lange Larsen chant så er der bestemt potentiale i det kælenavn også.

Tranberg1972
      Bruger

ALT ANDET END "[u]LANGE LARSEN[/u]":@!!!

DET LYDER/MINDER FOR MEGET OM "[u]DYNE LARSEN[/u]" OG "[u]JESPER LANGE[/u]", SÅ NEJ TAK!!!

MEN LAD ENDELIG FANSENE KOMME MED FLERE IDEÉR/FORESLAG TIL, DER "ÜBER WAFFE", MEN, INGEN GRUND TIL AT FORHASTE PROCESSEN.

SØREN SKAL NOK FÅ DET RIGTIGE ALIAS/AKAB)

Willow
      Bruger

1977, lyder sq ikke som en helt dårlig ide, man kunne måske udskifte goddag'erne med noget andet.

'Lange Larsen' minder om en is – og er heller ikke særlig kærligt.

'Die Waffe' til gengæld: skriger af mål

1977
      Bruger

Vil lige opsummere på tråden vedr. kælenavn til Søren Larsen. Nu er afstemningen afsluttet, og 119 brugere svarede. Så det må siges at være en høj svarprocent. Derudover har diskussionslysten været i top.

Det fremgår, at lidt over halvdelen (52 pct.) er for "Die Waffe", mens en fjerdedel (24 pct.) foretrækker "Lange Larsen". Så det peger på en klar præference for det tyske kælenavn – eller variationer heraf (fx "Luftwaffe", "Überwaffe" eller det sprogligt tvivlsomme "Der Waffe").

Den sidste fjerdedel (24 pct.) krydsede ved den lidt lidt uklare svarmulighed "jo flere jo bedre". Og debatten gav så sandeligt mange bud på øgenavne. Blandt andet gav "Søren Pind" anledning til stor morskab, mens "Olm stork" efter min mening blev overset i det stærke felt af kreative alternativer.

Slutteligt må det bemærkes, at svarmuligheden "Intet kælenavn" måske burde være medtaget. Særligt brugeren "zcml" brød sig ikke om øgenavne til spillerne pga. Kurt Thyboe associationer. Bestemt en anerkendelsesværdig indsigelse. Derfor vil jeg afslutte denne opsummering med et link til den famøse Kurt Thyboe generator: http://bevs.dk/thyboe/

Og så lige det første citat:
      ..ordene er sagt, ritualerne udført, nationalsangene er lagt bag os – dette er fighttime, showtime, action..

zcml
      Bruger

Jeg tror lige jeg vil præcisere min holdning lidt.

Jeg har ikke noget mod kælenævne som så. Eks. bruger jeg oftest "Tøffe" om Stig Tøfting, og brugte også "Tomek" om Tomasz Mazurkiewich (Syn's også det er fint nok at Steffen bliver kaldt "Staff").
      Og da det med kælenavne har været ret udbredt i min familie, så ville det også være underligt, hvis jeg var modstander af det.

Det er derimod disse tilnavne, der lidt ofte giver mig knopper.
      Et sådan hører bl.a "Die Waffe" ind over, omend det ikke er det værste af slagsen (måske fordi det er udenlandsk?).

"Lange Larsen" får mig egentligt også til at tænke på Henrik "Store" Larsen, hvilket dog ikke er den værste sammenligning, da han var en væsenlig faktor på guldholdet fra EM'92

Så længe det ikke bliver en del af navneopråb, så er det dog helt fint med mig, hvis nogen ønsker at kalde ham "Die Waffe" eller "Lange Larsen, eller hvad man nu kunne finde på!

Aros
      Bruger

Jeg mener, I har overset det mest indlysende navn:

Lotto-Larsen
      🙂

Henze05
      Bruger

Jeg er også med på "Die Waffe", selvom jeg nu holder mig til at råbe Søren Larsen på stadion, men fint nok at han bliver omtalt som "Die Waffel"

vieri
      Bruger

1977 skrev:
      Vil lige opsummere på tråden vedr. kælenavn til Søren Larsen. Nu er afstemningen afsluttet, og 119 brugere svarede. Så det må siges at være en høj svarprocent. Derudover har diskussionslysten været i top.

Det fremgår, at lidt over halvdelen (52 pct.) er for "Die Waffe", mens en fjerdedel (24 pct.) foretrækker "Lange Larsen". Så det peger på en klar præference for det tyske kælenavn – eller variationer heraf (fx "Luftwaffe", "Überwaffe" eller det sprogligt tvivlsomme "Der Waffe").

Den sidste fjerdedel (24 pct.) krydsede ved den lidt lidt uklare svarmulighed "jo flere jo bedre". Og debatten gav så sandeligt mange bud på øgenavne. Blandt andet gav "Søren Pind" anledning til stor morskab, mens "Olm stork" efter min mening blev overset i det stærke felt af kreative alternativer.

Slutteligt må det bemærkes, at svarmuligheden "Intet kælenavn" måske burde være medtaget. Særligt brugeren "zcml" brød sig ikke om øgenavne til spillerne pga. Kurt Thyboe associationer. Bestemt en anerkendelsesværdig indsigelse. Derfor vil jeg afslutte denne opsummering med et link til den famøse Kurt Thyboe generator: http://bevs.dk/thyboe/

Og så lige det første citat:
      ..ordene er sagt, ritualerne udført, nationalsangene er lagt bag os – dette er fighttime, showtime, action..

Den er genial den der Kurt Thyboe generator 😀 . Kan vi ikke få ham til at finde på et kælenavn til Søren larsen 🙂

Beikes
      Bruger

Jeg er lidt ligeglad, men Kurt Thyboe er satme konge! Jeg vil i seng med ham og Johanne..

Ps. Lotto Larsen, det giver sig selv

grind88
      Bruger

Kommentatorerne ynder åbenbart at kalde ham 'Lune Larsen', hvilket er lidt fesent, hvis du spør mig.

Lylle
      Bruger

EB brugte "Lange Larsen" igår i deres artikel, så der er umiddelbart flere navne i brug.. Han kan også bære et par stykker 😉

lurifax
      Bruger

grind88 skrev:
      Kommentatorerne ynder åbenbart at kalde ham 'Lune Larsen', hvilket er lidt fesent, hvis du spør mig.

Lune Larsen irriterer mig vildt -stadigvæk. Hvis man absolut skal bruge kælenavne, så brug da i det mindste et, som ikke i årtier er blevet påhæftet en anden kendis, i dette tilfælde Kim.

Håbløs mangel på fantasi.

Viser 62 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.