fbpx

Peter Graulunds bog

Forside Fora AGF Peter Graulunds bog

Viser 75 svartråde
  • Forfatter
      FloFloFlo
      Bruger

Et uddrag fra bogen kan ses her: http://issuu.com/ndorfer/docs/kontra_magazine_no14_13

Jeg må ærligt sige, at hvis det er standarden for resten af bogen, så køber jeg den ikke.

60% ligegyldigt faktuel information, 20% gamle citater, der er fundet efter en hurtig Google-søgning og så noget Se og Hør-agtigt sladder.

Så er det sgu nemt at skrive en bog.

bangstar
      Bruger

Jeg køber den

HB
      Bruger

Det kom bag på mig at White var en primadonna. Hvis det forholder sig sådan, vi har jo kun PG's udlægning.
      At OP var konfliktsky overfor White er også en stor overraskelse, OP plejede at være rimelig hensynsløs i medierne.
      At White skulle have været utro mod sin kone rager ikke nogen udover dem selv, lidt plat at skrive det

Sloth
      Bruger

Jeg skal også ha den især fordi jeg er spændt på at læse om hans forhold til PS og Howard sagen – jeg er sgu lidt ligeglad med Whire, personligt syntes je han var ringe og endda end ringere end Stephan P – han kunne spæne og kaste lange indkast thats it

Sloth skrev:
      jeg er sgu lidt ligeglad med Whire, personligt syntes je han var ringe og endda end ringere end Stephan P – han kunne spæne og kaste lange indkast thats it

Men han er stadigvæk et menneske som man bør opføre sig ordentlig overfor og ikke sådan som Graulund har gjort.

Jeg er skuffet over Graulund, selvom jeg burde vide at angribere er de største egoister på jorden som vil gøre alt for at bringe bare den mindste fordel til dem selv.

Det er nok bedst at han selv siger op i AGF før han bliver bedt om at gå og blive væk, han kan på ingen måde deltage i undervisning af unge spillere når han opfører sig på den måde.

På den anden side set har jeg ondt af Graulund over at han kun kan udtrykke hans mening om det White gjorde ved at være voldelig på træningsbanen, det må være trist at være så afstumpet at man ikke kan kommunikere på anden vis.

salling23
      Bruger

Hvis han reagerer så hårdt over en holdkammerats utroskab – så er jeg spændt på hvad han vil sige om Erik Rasmussen

Ceres
      Bruger

Nu var jeg personlig i kontakt med Whites agentbureau gennem længere tid både før, under og efter at han skrev med AGF, og White er Amerikaner på godt og ondt… og det er ganske enkelt lyv, når Graulund påstår at han pludselig blev "hellig" efter utroskab…

White er en typisk amerikansk "born-again Christian" og hans familie er dybt religiøse, ikke mindst hans far, så han er opvokstet i et religiøst hjem i USA … jeg kan endda nemt bevise min påstand med et link, hvor han fortæller om at hans kristne tro hjalp ham, da han blev overfaldet af racistiske fodboldfans i Beograd, da han spillede der… altså længe før han kom til AGF …

http://sports.espn.go.com/espn/blackhistory2008/news/story?id=3220621

Det er muligt at Graulund er ateist, som så mange andre danskere jo er det, og derfor ikke bryder sig om den måde White og andre amerikanerne er religiøse på, da det kan virke underligt, påtaget kunstigt og måske også påtrængende i en dansk sammenhæng, men det er nu engang en del af den amerikanske kultur…

Graulund burde holde sine løgnehistorier for sig selv…. hans bog får nul opbakning fra min side, når han sværter sine tidligere medspillere til på den måde…
      .

Tvivler stærkt på at man fyrer Graulund fordi han i sin bog nævner at en tidligere medspiller har været utro.
      Har altid elsket Graulund på banen og synes han til tider er en klovn uden for banen (f.eks. som kommentator) og vælger at huske ham for hans tid på banen.

Og selvfølgelig køber jeg bogen af en af de mest elsket fodboldspillere i AGF!

Sloth
      Bruger

Heller ikke Erik Rasmussen var begejstret for Whites personlighed – Så inden folk nu helt går i selvsving over Graulunds bog (som jeg glæder mig til at læse), så læs lige her;

BLOG: Når verden kommer til Aarhus – del 3

@Salling: Det tænkte jeg også. Hvis hans hævngerrighed mod White er så voldsom, på trods af mange år og mange tusind kilometers afstand, så gør Erik R. nok klogt i at hyre et par bodyguards og en kamphund næste gang han skal være sammen med Graulund. Han er åbenbart typen, der bærer nag hele livet.

Jeg faldt i øvrigt også over en anden udtalelse af Graulund, som heller ikke tyder på, at det er tænkehatten, der trykker ham:

”Et par uger efter han (White) havde brækket kindbenet i en kamp, kom vi så i klammeri under træningen. Han kommer ind i en duel med mig, og jeg slår albuen bag ud (på korrekt dansk hedder det "bagud" ). Jeg ved godt han er der, og jeg går efter at ramme ham.”

Graulund var altså parat til at skade en i forvejen skadet medspiller endnu mere – og dermed hele holdet -, for at tilfredsstille sit eget ego. Min respekt for manden er dalet til nulpunktet i dag.

Sloth
      Bruger

ej hør nu her – er der virkelig ingen her der har spillet fodbold selv?

jeg har fandeme da også gået hårdt til nogle af dem på mit fodboldhold jeg ikke brød mig om, sådan er det bare i en verden af alfa-hanner

så luk nu med alt det der "min respekt for Graulund er dalet" pladder – Ja det er måske ikke det mest smarte Graulund er ude at sige, men jeg ved fra et par spillere der var i klubben dengang at White var uudholdelig, og hvis man er det så får man sgu toppen af herakiet i truppen at føle.

Gå op og se en træning på fredensvang i morgen, så vil i også kunne se et hav at små "svinestreger" i spillet, jeg har bl.a for bare et par uger siden set hvordan Søren Larsen og Kirkeskov feks. konstant går hårdt til hinanden – Så det her sker hele tiden, Graulund laver så bare en bog om det og det er sgu fint nok……køb den eller lad være

@Sloth: Problemet er jo ikke, at Graulund ikke brød sig om White. Det er han i sin gode ret til ligesom Erik R. er det. Men at han sammen med sin usle pennefører udbasunerer en gammel privat sag, som udelukkende vedrører White og hans kone, er simpelthen langt, langt under lavmålet. Især når det viser sig, at han ikke en gang har gjort sig den ulejlighed på forhånd at orientere White om, hvad han ville skrive.

Graulunds tilsvining af White er en krænkelse af privatlivets fred, og dens slags er ikke blot dybt uetisk, men også ulovligt. I straffelovens paragraf 264 står der bl.a.:

"Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, der uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en andens private forhold eller i øvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden."

White har en god sag.

@Ceres: Det siger en hel del om både bogens kvalitet og Graulunds og hans penneførers forfatterevner, at en så elementær oplysning ikke er på plads. Whites religiøsitet var en kendt sag, hvis man fulgte AGF, og jeg husker da at have læst flere artikler om, hvordan han og Nando dyrkede deres fælles tro.

Det kan man f.eks. læse om her:
      http://teologi.mccarthy.pil.dk/uploads/tx_magazineindex/MF-bladet_December_2009_web.pdf

Ceres
      Bruger

Phister Loysauce skrev:

@Ceres
      : Det siger en hel del om både bogens kvalitet og Graulunds og hans penneførers forfatterevner, at en så elementær oplysning ikke er på plads. Whites religiøsitet var en kendt sag, hvis man fulgte AGF, og jeg husker da at have læst flere artikler om, hvordan han og Nando dyrkede deres fælles tro.

Det kan man f.eks. læse om her:
      http://teologi.mccarthy.pil.dk/uploads/tx_magazineindex/MF-bladet_December_2009_web.pdf

Jo… men at White var religiøs medens han og Nando spillede i AGF, modbeviser jo som sådan ikke Graulunds postulat… det gør mit link tilgengæld, da det går meget længere tilbage i tiden… Om white så blev 10% mere "hellig" efter et sidespring (hvilket i øvrigt heller ikke er ualmindeligt i USA ), ændre ikke på, at Graulund taler usandt i sin bog, for White var allerede dybt religiøs da han kom til AGF.

I USA er det jo helt normalt at en president eller politiker slutter en tale af med "God bless", for lige at understrege en religiøsitet, medens den slags ville være utænkeligt i dansk politik…. for det er jo typisk dansk, at man synes at religion kun bør være en privatsag og, at dybt religiøse mennesker (som f.eks. Jehovas vidner og muslimer) er underlige, snævertsynede, dobbeltmoralske og har knald i låget…. men det bør Graulund holde for sig selv, i stedet for at hænge White ud på grund af en enkelt episode til træning, og en måske lidt anmasende amerkanske måde at være religiøs på…

Det sjove er jo, at White efter opholdet i AGF valge at spille i Saudi Arabien, hvor han i øvrigt viste rerspekt for muslimer og deres religiøse forhold :

Q & A with Jeremiah White

Graulund bør naturligvis ikke kalde White for et dårligt og dobbeltmoralsk menneske, bare fordi hans lidt for åbenlyse religiøsitet måske har virket provokerende.
      .

Arctic
      Bruger

Det er kun fodboldikoner som Preben Elkjær, der kan slippe af sted med at udgive en bog uden at blive personlig i de konflikter man møder igennem et langt arbejdsliv. Efter at have læst sådan en bog, så efterlades man med en tør smag i munden og et hav af opfølgende spørgsmål, efter man er blevet fodret med resultater og scoringer i div. kampe og halve sætninger der hæver spændings niveauet men hurtigt bliver afbrudt.

AGF har haft 2 nedrykninger og som fan er jeg meget interesseret i at vide hvad der foregik i omklædningsrummet under Ove P og Erik Rasmussen. Var der konflikter på holdet? klikker? Hvordan håndterede trænerne situationen?

At tidligere holdspillere også bliver udstillet giver bare bogen endnu mere kant. Det er ikke en bog som baseret på anonyme kilder, her er der klar afsender og modtager. Og hvis der gennemgående er klar navngiven modtager så bliver bogen for alvor interessant.

At bogen samtidig udstiller ham selv på godt og ondt, med hans trang til at nævne folk negativt i en bog, giver bare endnu mere kant. Hvis han så samtidig beskriver sine egne personlige kampe indenfor hjemmets fire vægge, med konen, venner og familie, så har man har man en chance for at vurdere mennesket bag fodbold facaden.

Agadez
      Bruger

Citatet fra Erik Rasmussen omkring White der er linket til, kom sgu lidt bag paa mig, og det ser rigtigt nok ud som om han ikke ligefrem var den mest vellidte spiller i truppen. Ingen tvivl om at PG gaar i historieboegerne som en af de stoerste der har baaret den hvide troeje. Men uanset hvad, saa er det smagloest af PG at dolke en tidligere holdkammerat i ryggen paa den maade. White har ingen chance for at bevise det modsatte og det ved PG. Det er et usselt trick. PG ville have medieomtale og tjene nogle skejser. Det oenske faar han opfyldt, men hvad han nok ikke regnede med var at White, langt langt vaek fra lille DK ville ende med at hive ham i retten som det nu er tilfaeldet.

@Ceres: Det kan du have ret i. Jeg husker det bare som at White stod frem som en religiøs person allerede fra starten i klubben. En anden bruger skrev et sted, at White havde en ægteskabelig krise lige inden han kom til AGF, så det, Graulund fortæller, er måske sket lige i starten af Whites AGF-karriere?

White er jo ikke den første ægtemand, der har ligget på knæ for sin kone efter et sidespring, og hvis han har spillet lidt på sin religiøsitet i den sammenhæng, kan det ikke bringe mit pis i kog.

Jeg er selv ateist og bryder mig ikke om nogen form for religiøsitet, men jeg respekterer, at mange mennesker har behov for en gud i deres liv, så længe de ikke missionerer over for andre. Om White missionerede har jeg ingen anelse om, men hvis han gjorde, så havde Graulund vel taget det med, når han nu var i gang med at tømme skidtspanden.

Uanset hvad så hører hele sagen ind under privatsfæren og der burde den være blevet. Den rager ikke mig, og den burde heller ikke rage andre og da slet ikke Graulund.

agfafterdark
      Bruger

jeg har sgu medlidenhed med pg , syntes det er synd at han bliver nød til at skrive om hvad der sker i det private forum , men han mangler jo penge så er alt jo i spil spil selv ens ry i fodbold .

Guffe
      Bruger

Jeg tænker at klubben må skille sig af med ham efter de her latterlige og private udtalelser om kolleger i klubben. At han samtidig indrømmer tidligere bevidst at have prøvet at skade en af vores stamspillere på det tidspunkt (som klubben betalte en fin løn) er for dumt. DUMT!

Hvis jeg var kollega med Graulund i dag, ville jeg ikke stole på ham overhovedet.

Odonten
      Bruger

Må sige at jeg lægger mig på linje med Ceres og andre.
      Graulund har mistet min respekt, hvis dette er stilen, hvilket det jo tyder på. Jeg kunne godt frygte lidt, hvad der måtte komme af beretninger om BSN, PS og klubben generelt. PG må have gjort sig klart, at han er fortid i klubben, såfremt der er tekster, som nedgør ansatte eller klubben i sig selv.

Det er patetisk, og ike hvad jeg havde forventet af en mand, der om nogen har været feteret og elsket i den hvide trøje gennem mange år.

Jeg håber dette om White er en enlig svale selvom det er utilstedeligt. Jeg tror dog kun dette er "toppen af isbjerget".

Blah
      Bruger

Er enig med sloth…

cv
      Bruger

Hvis det som Graulund siger om White er rigtigt, så har jeg ingen sympati for manden og så vil jeg skide på hvad Graulund siger om hans utroskab.

Ceres
      Bruger

Agadez skrev:
      Citatet fra Erik Rasmussen omkring White der er linket til, kom sgu lidt bag paa mig, og det ser rigtigt nok ud som om han ikke ligefrem var den mest vellidte spiller i truppen.

Mon ikke White og Nando, som i øvrigt var rigtigt gode venner og begge dybt religiøse, begge har følt sig lidt udenfor … lidt som et par Jehovas Vidner omgivet ateister, for lige at drage en form for sammenligning….
      .

vieri
      Bruger

Jeg lægger mig også på linie med Ceres , Odonten mfl i deres kritik af Graulund . Jeg synes det er tarveligt at komme med den type afsløringer om en tidligere kollega og holdkammerat . Den slags private intime detaljer hører ikke hjemme i en bog , og jeg synes det er lavt at bruge disse afsløringer som led i at booste omtalen og derved salget af en kommende bog .

salling23 skrev:
      Hvis han reagerer så hårdt over en holdkammerats utroskab – så er jeg spændt på hvad han vil sige om Erik Rasmussen

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/agf/article1633459.ece

Graulund, der ikke vil kommentere Rasmussens afsløringer af egen sex-afhængighed, eller den tidligere AGF-træners afsløringer af det anstrengte forhold til sportschef Brian Steen Nielsen.

– Det må stå for Eriks regning. Jeg vil ikke kommentere på hans privatliv.

LL86
      Bruger

Jeg synes sgu det er i orden. Graulund er åbenmundet, det kan ikke komme bag på nogen. Og vigtigst af alt, så er det jo ikke fordi han afslører White overfor konen.

OT: Kan journalister og debattører ikke stoppe med at bruge ordet 'patetisk', når de tydeligvis ikke ved hvad det betyder?

@LL86: OT: Det skurrer også i mine øjne – hvis kan man sige det – når jeg læser ordet "patetisk", brugt i betydningen "ynkeligt", som er den engelske betydning af ordet. Men faktisk er den betydning godkendt af Dansk Sprognævn, så vi må bare rette ind og finde os i, at ordet har to nærmest modsatrettede betydninger. Faktisk virker det som om mange slet ikke kender ordets anden og oprindelige betydning: lidenskabeligt, ofte lidt højstemt.

Lidt ligesom "bjørnetjeneste", der i min verden betyder en velment handling, som dog gør mere skade end gavn, men for de, der ikke kender La Fontaines fabel, betyder en kæmpestor tjeneste.

Guffe
      Bruger

Hr tænkt det samme i forhold til de to ord. Absurd at have ord, der betyder noget……og samtidigt kan betyde det diamentralt modsatte. Reelt set er ordene ubrugelige.

Steen6372
      Bruger

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:
      Det er nok bedst at han selv siger op i AGF før han bliver bedt om at gå og blive væk, han kan på ingen måde deltage i undervisning af unge spillere når han opfører sig på den måde.

Leon IS the king skrev:
      Tvivler stærkt på at man fyrer Graulund fordi han i sin bog nævner at en tidligere medspiller har været utro.
      Har altid elsket Graulund på banen og synes han til tider er en klovn uden for banen (f.eks. som kommentator) og vælger at huske ham for hans tid på banen.
      !

At han skriver om en medspillers privatliv er nok ikke fyringsgrund. Det viser bare dårlig dømmekraft. Noget andet er at han bevidst har prøvet at skade en medspiller under træningen.

Sloth skrev:
      ej hør nu her – er der virkelig ingen her der har spillet fodbold selv?

jeg har fandeme da også gået hårdt til nogle af dem på mit fodboldhold jeg ikke brød mig om, sådan er det bare i en verden af alfa-hanner

så luk nu med alt det der "min respekt for Graulund er dalet" pladder – Ja det er måske ikke det mest smarte Graulund er ude at sige, men jeg ved fra et par spillere der var i klubben dengang at White var uudholdelig, og hvis man er det så får man sgu toppen af herakiet i truppen at føle.

Gå op og se en træning på fredensvang i morgen, så vil i også kunne se et hav at små "svinestreger" i spillet, jeg har bl.a for bare et par uger siden set hvordan Søren Larsen og Kirkeskov feks. konstant går hårdt til hinanden – Så det her sker hele tiden, Graulund laver så bare en bog om det og det er sgu fint nok……køb den eller lad være

Der er bare KÆMPE forskel på at gå hårdt til den i kampens hede, men noget helt andet, i en bog at beskrive en kold overvejelse om at gå efter at beskadige en anden person. Dette er for mig faktisk værre end BSNs skallesag, da den i hvert fald ingen steder er beskrevet som en bevidst planlagt handling.

Så herfra fuld enighed med PVMs betragtning.

Replay
      Bruger

Slap nu af.. Hvis overskriften havde været:

Graulunds bog "White har et forfærdeligt menneske" og der så havde stået i teksten, at han var utro havde I reageret anderledes.

Jeg kan ikke bevise det, men det havde I. Den menneskelige hjerne tager altid udgangspunkt i hovedsagen, og neurotransmitter så det underliggende til hovedpunktet. Altså at han var forfærdelig. Så underbygges det af utro.

Jeg glæder mig til bogen.

Ny påstand: Hvis han havde skrevet det PRÆCIS SAMME om Jeffrey Aybynn havde I ikke råbt op som nu, selvom I aldrig vil indrømme det.

Eller Erik Rasmussen! Haha så havde I også svinet liderlige Erik til. Indrøm nu bare at det er fordi at det er Jeremiah White.

Nægter at tro der vil blive et hysteri ud af det, hvis det var Tobias Grahn, Jeffrey Aubynn eller fisse Erik.

vieri
      Bruger

Jeg har ikke noget specielt forhold til White og har aldrig haft det . Jeg synes bare det er upassende og tarveligt af Graulund at udlevere intime private oplysninger om en tidligere kollega og og holdkammerat i en bog . Og endda bruge disse afsløringer som reklamestunt for at booste salget af sin nye bog . Det er fair nok at Graulund ikke brød sig synderligt om White og ønsker at komme med en kritik af hans person . Men det er lavt at bringe en historie om utroskab frem i den brede offentlighed . Den slags vedrører kun White og hans kone . Det er ikke noget Graulund eller andre uvedkommende personer skal blande sig i .

Steen6372
      Bruger

Den forstod jeg ikke rigtig, Replay. Mener du, at folk herinde har et generelt positivt syn på White? Jeg tænkte faktisk omvendt, at Graulund tillod sig den sviner, netop fordi White var en af de mere ligegyldige spillere der har været i klubben. Jeg mindes i hvert fald ikke, at White på nogen måde gjorde en forskel på vores hold. Men det er ikke noget forsvar for Graulund.

@Replay: Du er da virkelig langt ude efterhånden. Denne her sag handler hverken om White, Aubynn eller Erik R., men om at Peter Graulund og hans sølle pennefører overtræder nogle grundlæggende etiske og moralske principper, nemlig at man ikke udleverer andre menneskers mest private liv i fuld offentlighed. Og da slet ikke, når man samtidig kræver af andre, at de skal opføre sig ordentligt og tage ansvar for deres handlinger.

Jeg har ikke hørt et kvæk fra Graulund siden offentliggørelsen af boguddraget, så det med at tage ansvar for egne handlinger er åbenbart bare noget, han slynger ud, fordi han har mener, at det lyder godt.

Enten må han gå ud og forklare, hvorfor han mener, at hele Danmark skal kende til Whites sidespring, eller også må han erkende, at han har begået en fejl. Det sidste ville klæde ham, men det sker nok ikke.

Der er desuden et strafferetligt aspekt i sagen, for det er forbudt at krænke privatlivets fred. Men Graulund og hans usle pennefører har vel lavet den samme kyniske kalkulation som Se og Hør og lignende blade plejer at gøre: Merindtægten ved at udlevere kendte menneskers privatliv er større end bøden.

At du, Replay, synes, at Graulunds udgydelser er helt fine og åbenbart håber på mere af samme slags, fortæller en hel del om, hvad du selv er for et menneske.

PS. Husk nu at forny dit abonnement på Se og Hør, når den tid kommer.

Guffe
      Bruger

@Replay. Drop de lommepsykologiske analyser af hvordan vi havde reageret hvis det var andre spillere, en anden overskrift. Det havde ikke ændret noget. Jeg har aldrig været speciel vild med White, ligesom jeg heller ikke har med de spillere du nævner. Jeg har dog tiltro Nok til min moralske integritet, til at sige, at jeg ikke havde reageret anderledes havde offeret været en anden. Graulund er den største spiller af dem alle, og ham skåner jeg altså ikke, bare fordi han er min helt på fodboldbanen. Der røg din fine analyse.

At omvendt ordstilling og en anden overskrift skulle have indflydelse på min holdning til hele denne sag, er jo ganske enkelt en absurd påstand. Jeg har læst hele historien der er gengivet i Contra og forholder mig altså ikke bare til en overskrift.

Men hvis det havde været Aubynn der havde skrevet bogen, så nægter jeg at tro at du var gået ud og forsvaret ham med lommepsykologiske analyser. Det peger de seneste hjernestudier på. Din frontal lap reagerer simpelthen ikke med samme empati for en atletisk og total ufarlig svensk angriber, som overfor Graulund. Derfor vil du hellere tilgive og forstå Graulund. :-). Ikke sandt? Så passer det også med din egen teori om manglende moralsk integritet. (Ironi anvendt i sidste afsnit)

Replay skrev:
      Slap nu af..

Så du er altså helt ok med at Graulund overfaldt White og forsøgte at skade ham mere end han var i forvejen?

Graulund er en <nedsættende skældsord> som Tøfting, godt han ikke længere kan spille for AGF. Jeg håber virkelig at han indkasserer en fyreseddel og bliver brugt som fremtidig eksempel på hvordan man ikke bør opføre sig, hans opførsel er ikke kompatibel med AGFs værdier (eller mine for den sags skyld).

Jeg vurderer ikke sagen ud fra om jeg har sympati for nogle af spillerne, jeg har ikke noget specielt forhold til dem bortset fra at jeg altid har været træt at at Graulund ikke kan finde ud af at holde sin kæft overfor dommerne og ikke kan lade være med at være voldelig på en bane.

Det står Graulund frit for at have en mening om Whites gøren og laden, det står ham ikke frit for om han vælger at publicere den i en bog. Injurielovgivningen gælder også for Graulund, det burde skyggeforfatteren have vidst på forhånd før han skrev og offentliggjorde oplysningerne.

EDIT: jeg har ændret i indlægget så der nu står <nedsættende skældsord> fremfor en stærkt nedsættende bemærkning, bare fordi jeg ikke bryder mig om det han har gjort giver det mig ikke lov til at kalde Graulund det.

LL86
      Bruger

Det står Graulund frit for at have en mening om Whites gøren og laden, det står ham ikke frit for om han vælger at publicere den i en bog. Injurielovgivningen gælder også for Graulund, det burde skyggeforfatteren have vidst på forhånd før han skrev og offentliggjorde oplysningerne.

Alt andet til side, så forstår jeg ikke hvorfor flere debattører bliver ved med at snakke om sagsanlæg. Hvis White rent faktisk har knaldet ved siden af (hvilket efterhånden er bekræftet fra flere sider), så er der jo ikke noget injurierende over Graulunds udtalelser.

axelaxel
      Bruger

White var et gennemført dårligt menneske er da injurierende i sig selv.

Fodbold1
      Bruger

Hold da op ham PG forstår at sætte sindene i kog!

PG skriver, at i Whires egen verden, er Whire et PERFEKT menneske, men bl.a. pga. utroskab og hans overdrevet nyfundet hellighed, er og bliver White ALDRIG, iflg. PG, et perfekt menneske.

Der findes ikke, står selvfølgelig for min egen regning, værre mennesker end de der total hellige, uanset tro, der bl.a. er modstander af sex før ægteskabet, utroskab, homoseksuelle, aborter m.v., og så IKKE selv efterlever det.
      Hvis PG så Whire som en person der overfor sine omgivelser, ville fremstå som "hellig og perfekt", men ikke selv efterlevede det, så forstår jeg udmærket PG afsky.

Men jeg skal læse mere, før jeg helt kan danne mig en mening om hvad der menes, og før jeg kan erklære mig enig eller uenig.

Og ja selvfølgelig skal det med i en bog, for der skal intriger med i en fodboldbog hvis den skal sælge, uanset om vi kan lide det eller ej.
      Heldigvis kan man lade være med at købe, og især lade være med læse bogen.
      P.s. Hvor mange af jer herinde læser Ekstrabladet??

Christiano
      Bruger

[i]"Graulund er en mindrebemidlet voldstosse som Tøfting, godt han ikke længere kan spille for AGF. Jeg håber virkelig at han indkasserer en fyreseddel og bliver brugt som fremtidig eksempel på hvordan man ikke bør opføre sig, hans opførsel er ikke kompatibel med AGFs værdier (eller mine for den sags skyld)."[/i]

Indledningsvis vil jeg sige at dine indlæg, PVM, normalt bærer præg af seriøsitet ligesom jeg sætter pris på dine optakter til AGF's kampe.

Men at kalde Graulund "en mindrebemidlet voldstosse" er langt over stregen – Og det er søgt at proklamere at handlingen ikke står målt med AGF's værdier. Selvfølgelig gør den ikke det. Skal Graulund trækkes igennem mudderet for én kritisabel sag? Måske det nærmere er på sin plads at hylde ham for en glorværdig karriere i AGF . Hvis man følger din tankegang til ende ville halvdelen af alle professionelle indkassere en fyreseddel for voldelig opførsel. Lignende episoder hænder i ALLE professionelle fodboldklubber. Skal BSN fyres med tilbagevirkende kraft for den skalle han nikke Nikolaj Hust for 10 år siden eller er en henrettelse nærmere på sin plads?

Sjældent har jeg da læst så skinhelligt et indlæg, Jesus Christ

axelaxel
      Bruger

I øvrigt sagde Søren Højlund Carlsen i agffan.fm radioprogrammet, at kapitlet med White bliver taget ud af bogen, så mon ikke sagen ender her?

Phister Loysauce skrev:

@Replay
      : Du er da virkelig langt ude efterhånden. Denne her sag handler hverken om White, Aubynn eller Erik R., men om at Peter Graulund og hans sølle pennefører overtræder nogle grundlæggende etiske og moralske principper, nemlig at man ikke udleverer andre menneskers mest private liv i fuld offentlighed. Og da slet ikke, når man samtidig kræver af andre, at de skal opføre sig ordentligt og tage ansvar for deres handlinger.

Jeg har ikke hørt et kvæk fra Graulund siden offentliggørelsen af boguddraget, så det med at tage ansvar for egne handlinger er åbenbart bare noget, han slynger ud, fordi han har mener, at det lyder godt.

Enten må han gå ud og forklare, hvorfor han mener, at hele Danmark skal kende til Whites sidespring, eller også må han erkende, at han har begået en fejl. Det sidste ville klæde ham, men det sker nok ikke.

Der er desuden et strafferetligt aspekt i sagen, for det er forbudt at krænke privatlivets fred. Men Graulund og hans usle pennefører har vel lavet den samme kyniske kalkulation som Se og Hør og lignende blade plejer at gøre: Merindtægten ved at udlevere kendte menneskers privatliv er større end bøden.

At du, Replay, synes, at Graulunds udgydelser er helt fine og åbenbart håber på mere af samme slags, fortæller en hel del om, hvad du selv er for et menneske.

Hvor gammel er du lige? Nøj du er barnlig?

Jeg kan godt følge Replay. Hvorfor kræver Du ikke BSN fyret? Han nikkede tænder ud af en holdkammerat!!!

Nøj du er dobbeltmoralsk da.

LL86
      Bruger

axelaxel skrev:
      White var et gennemført dårligt menneske er da injurierende i sig selv.

Held og lykke med at få en domstol til at give dig medhold i det…

Og er helt på linje med dem der mener, athvis det var Grahn havde I ikke hylet op. Det er selvfølgelig umuligt at bevise.

LL86
      Bruger

axelaxel skrev:
      I øvrigt sagde Søren Højlund Carlsen i agffan.fm radioprogrammet, at kapitlet med White bliver taget ud af bogen, så mon ikke sagen ender her?

Uddyb meget gerne. Hvad var argumentet for det?

Guffe
      Bruger

@fodbold1. Ja, det giver altid lidt krusninger på overfladen, når store idoler fucker op. Ikke underligt.

@axelaxel
      . Det er jo nærmest Breaking news du skriver der. En klar erkendelse af at de gik over stregen. Måske godbidden netop var blevet udvalgt for at teste "publikum" inden den udkom. Der skabte en masse fuore, og så trækker de kapitlet ud af bogen. Fint at de vælger at gøre det, men nu er historien ligesom ude og de afslører sig selv som nogle stakkels tåber der ikke er i stand til at vurdere, hvad man kan tillade sig og hvad man ikke kan tillade sig. Hvis de erkender deres brøler og reelt trækker kapitlet ud af bogen, så skal de altså også ud med en undskyldning for at den overhovedet bliver bragt i første omgang. Satme pinligt.

Guffe
      Bruger

@fluesvamp. Mon ikke han også ønsker BSN id af klubben. Det gør jeg ihvertfald…….eller jeg havde ønsket at han aldrig var kommet ind 🙂

Blah
      Bruger

Forresten.. Kom i tanke om.. Hvor var alle ramaskrigene henne af, da Stig Tøfting i sin bog skrev, at det i tysk fodbold ikke er unormalt, at man går meget hårdt til sine konkurrenter til samme startplads, og i nogle tilfælde lavede svinestreger på træningsbanen, i håbet om at vedkommende bliver skadet, så man selv kan spille, alt sammen pga de tyske kontrakter indeholder en lavere grundløn end andre store ligaer, men til gengæld giver meget høje bonusser til folk, der kommer på banen? Hvis man skal fordømme Graulund for at gå hårdt til en medspiller, skal man også fordømme Tøffe for det samme.. Så sæt i gang! Fordøm Tøffe! NU!!! 😉

axelaxel
      Bruger

Argumentet fra SHC var, at det ikke havde været deres mening at udlevere White og bogen ikke handler om ham, men Graulund. Det var teknisk muligt, tror jeg han sagde. Hvilket sikkert betyder at den endnu ikke er i trykken.

axelaxel
      Bruger

@Blah. Det er der flere der har gjort!

Agadez
      Bruger

Nogen der evt. kan fortaelle lidt mere om det interview med Hoejlund og hvorfor de traekker afsnittet om White tilbage?

axelaxel
      Bruger

Det er i begyndelsen af radioprogrammet. Kun lige 5 min langt højst.

Blah
      Bruger

axelaxel skrev:

@Blah
      . Det er der flere der har gjort!

Men lur mig, om ikke de selv samme fordømmere så også har købt bogen, ellers ville de jo ikke vide det 😉 Intriger sælger, simple as that 😉

Og er også enig med Fodbold1 derudover

Guffe
      Bruger

"……..at det ikke havde været deres mening at udlevere White "

HAHAHAHARRhAHAHAAAAAAHAHAHARRH!!!

Kæft den var god.

Agadez
      Bruger

Tak Axel. Jeg skal love for at de skaber hype omkring bogen.. Om saa afsnittet er med eller ej. "Bad publicity is good publicity" som man siger.

Guffe
      Bruger

@blah. Jeg troede du bar ude af diskussionen. Du er jo uden for pædagogisk rækkevidde. Intriger sælger ja. Og hvad vil du sige med det?

axelaxel
      Bruger

Tja. Vi er garanteret alle på stikkerne til næste teaser.

LL86 skrev:

Alt andet til side, så forstår jeg ikke hvorfor flere debattører bliver ved med at snakke om sagsanlæg. Hvis White rent faktisk har knaldet ved siden af (hvilket efterhånden er bekræftet fra flere sider), så er der jo ikke noget injurierende over Graulunds udtalelser.

En ting er at påstå at White har bollet udenom, en helt anden ting er at bevise det i retten (§269 siger at sigtelsen er straffri hvis man kan bevise den). Det er ikke konsekvensfrit at udtale sig nedsættende om andre folk i offentligheden:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=133530#K27

§ 267.

Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

.

Christiano skrev:Men at kalde Graulund "en mindrebemidlet voldstosse" er langt over stregen

Ja, det har du ret i. Jeg hiver den nedsættende bemærkning ud.

Blah skrev:
      Forresten.. Kom i tanke om.. Hvor var alle ramaskrigene henne af, da Stig Tøfting i sin bog

Jeg har ikke læst den, så jeg ved ikke hvad han har udbredt sig om i den.

LL86
      Bruger

[Det er ikke konsekvensfrit at udtale sig nedsættende om andre folk i offentligheden:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=133530#K27

§ 267.

Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

.

Jeg tror det bliver svært at finde folk der er dømt i lignende sager. Jeg føler mig ret overbevist om – på baggrund af det jeg har læst – at Graulund og SHC befinder sig på den rette side af loven.

Blah
      Bruger

Guffe skrev:

@blah
      . Jeg troede du bar ude af diskussionen. Du er jo uden for pædagogisk rækkevidde. Intriger sælger ja. Og hvad vil du sige med det?

At bogen får større salgstal pga. al den her omtale og debat f.eks., uanset hvad folk herinde så måtte mene. Troede den sætning lå lige til højrebenet, men jeg tog åbenbart fejl.

Hvad har pædagogisk rækkevidde med det her at gøre? Og hvorfor er det at alt, der debatteres herinde skal drejes hen på personlige angreb? Det flyver om sig med kommentarer om, hvordan debatørere er, hvis man ikke er enige med dem. Hvis man tager udgangspunkt i den lov, der så fint linkes til i den her tråd, burde der satme komme mange sagsanlæg, med alle de ting, folk skriver om andre brugere, blot fordi de er uenige. Personlige angreb fremhæver ikke ret meget i argumentation. Faktisk burde jeg jo sagsøge dig for at have "krænket min ære ved fornærmelige ord".

Noget helt andet er, at hvis man rent faktisk håndhævede den lov, så kan jeg ikke forstå, at kendte personligheder ikke benytter sig af den hele tiden, når de bliver udsat for medierne.

Blah
      Bruger

Det er ikke konsekvensfrit at udtale sig nedsættende om andre folk i offentligheden:

Og alligevel smider folk om sig med fornærmelser af andre hver evig eneste dag. Man behøver blot at gå en tur, så skal man nok komme til at høre en sviner eller to et eller andet sted.. Retssalene ville blive fyldt til mere end bristepunktet, hvis den lov rent faktisk blev håndhævet.

Guffe
      Bruger

@blah
      Du skriver: "At bogen får større salgstal pga. al den her omtale og debat f.eks., uanset hvad folk herinde så måtte mene. Troede den sætning lå lige til højrebenet, men jeg tog åbenbart fejl."

Præcis. Det er der INGEN der er uenig med dig i, hvorfor det er absurd at skrive. Debatten handler bare ikke om det. Troede du virkelig at folk herinde ikke mente at Graulunds Se og Hør historier ikke vil booste salget??? Det er det jeg mener med pædagogisk rækkevidde, du taler ved siden af debatten og blir ved med det.

Guffe
      Bruger

Lad os bare stoppe den her Blah. Vi kommer ingen vegne os to. Sov godt.

LL86 skrev:

Jeg har aldrig påstået, at omtalen af Whites sidespring var injurierende, men derimod en krænkelse af privatlivets fred jfr. straffelovens paragraf 264 om privatlivets fred.

axelaxel skrev:

Interessant. De har åbenbart fået kolde fødder. Dog umådeligt sølle, at Graulund ikke selv går ud med en forklaring, men i stedet bruger sin pennefører som sendebud.

Nu kender jeg ikke penneførerens profession, men jeg går ud fra, at han har en vis erfaring med publicering. Det tyder på en inkompetence af ganske betydeligt omfang, at han ikke allerede i skrivefasen kunne se, at afsnittet om White var en overtrædelse af både skrevne og uskrevne regler. Mon ikke det er sidste gang, han bliver bedt om at være ghostwriter for nogen?

Og forklaringen om, at det ikke var meningen at genere White, er jo så absurd, at den ville være komisk, hvis ikke sagen drejede sig om at hænge et andet menneske ud på grund af Graulunds mangeårige nag.

Fluesvamp Homse skrev:
      Hvorfor kræver Du ikke BSN fyret? Han nikkede tænder ud af en holdkammerat!!!

Der er stor forskel på BSN's og Graulunds forseelse. Graulund gik helt bevidst og målrettet efter at ramme Whites brækkede kindben med albuen, og derved skade ham yderligere.

BSN nikkede Hust en skalle i kampens hede og det var ikke hans hensigt at skade ham. BSN tog desuden sin straf som en mand, mens Graulund stadig gemmer sig som en hund.

Jeg overværede selv retssagen mog BSN, hvor han beklagede, hvad han havde gjort. Jeg har ikke hørt ham omtale sagen siden, og han har tydeligvis fortrudt.

Grauluind derimod blamerer sig stadig med sin forseelse her flere år efter at det er foregået. Han er åbenlyst stolt af, hvad han gjorde og har tydeligvis ikke brugt et sekund på at reflektere over, om han havde gjort noget forkert.

Det er forskellen.

Replay
      Bruger

Phister Loysauce skrev:

@Replay
      : Du er da virkelig langt ude efterhånden. Denne her sag handler hverken om White, Aubynn eller Erik R., men om at Peter Graulund og hans sølle pennefører overtræder nogle grundlæggende etiske og moralske principper, nemlig at man ikke udleverer andre menneskers mest private liv i fuld offentlighed. Og da slet ikke, når man samtidig kræver af andre, at de skal opføre sig ordentligt og tage ansvar for deres handlinger.

Selvom vi næsten aldrig er enige, har jeg ofte respekt for det du skriver.

Men jeg syntes ærligt talt at du synker for lavt her. Håber det var et øjebliks frustration fra din side, Phister.

Blah skrev:
      Hvor var alle ramaskrigene henne af, da Stig Tøfting i sin bog skrev, at det i tysk fodbold ikke er unormalt, at man går meget hårdt til sine konkurrenter til samme startplads, og i nogle tilfælde lavede svinestreger på træningsbanen, i håbet om at vedkommende bliver skadet, så man selv kan spille, alt sammen pga de tyske kontrakter indeholder en lavere grundløn end andre store ligaer, men til gengæld giver meget høje bonusser til folk, der kommer på banen? Hvis man skal fordømme Graulund for at gå hårdt til en medspiller, skal man også fordømme Tøffe for det samme.. Så sæt i gang! Fordøm Tøffe! NU!!! 😉

Jeg læser aldrig fodboldbiografier og har dermed heller ikke læst Tøffes. Men da jeg i sin tid skrev på Fæstningen, tog jeg ofte afstand fra Tøffes hårde spil og i særdeleshed fra hans voldseskapader uden for banen. Jeg har dog ikke hørt ham blamere sig med sine voldsepisoder sidenhen og det tjener ham til ære. Jeg tror faktisk, han er blevet klogere i modsætning til Graulund.

Steen6372
      Bruger

Om ikke andet, bliver man da lidt klogere på sine medfans/meddebattører i denne tråd. At nogen kan forsvare kalkulerede overvejelser om at begå vold, overrasker mig alligevel.

Klogt af forfatteren at trække kapitlet ud af bogen, når det tilsyneladende stadig var muligt. Men det ligger jo stadig og flyder på nettet til evig tid. Hvis det samtidig er repræsentativt for hvad resten af bogen indeholder, kan det godt være at man får nogle travle dage med rette teksten til de kommende dage.

axelaxel
      Bruger

@Phister. Søren Højlund Carlsen er faktisk en glimrende journalist, der tidligere har skrevet interessante ting. Også bøger. Så meget større er min overraskelse og frustration over denne sag.

axelaxel
      Bruger

@Replay. Jeg tror at det der provokerer ved din udtalelse er, at du bagatelliserer fakta, og hævder, at vi, der er kritiske overfor Graulunds handlinger, kun er det fordi det har ramt en sympatisk person. Det hjælper selvfølgelig ikke Graulunds sag, at JW er en super sympatisk fyr, der er villig til at lægge ALT til side, hvis en kammerat har brug for hjælp. Han er i øjeblikket i gang med et årelangt projekt, der handler om, at han styrketræner med sin fætter hver morgen fra 5-6, så han kan komme ind omkring USAs atletiklandshold op mod OL i Brasilien.
      Graulund er træner for AGFs U19 hold tror jeg nok. Det er et vanvittigt signal at sende til vores unge spillere, at hvis du ikke bryder dig om en medspiller, så kan du invalidere ham.

@Replay: Ok, jeg medgiver, at de afsnit, du fremhæver, var over grænsen. Det var perfidt. Beklager.

Men resten står jeg ved.

Jeg synes, det er langt ude, når du skråsikkert hævder, at modstanden mod Graulunds skriverier kun skyldes, at de går ud over White.

For mig handler sagen ikke om White, men om Graulund. Jeg har intet forhold til White, heller ikke da han spillede i klubben. Jeg var ikke en af dem, der stod og råbte "USA", så snart han havde bolden.

Jeg har også flere gange kritiseret Graulunds attitude på banen, hans ofte grove frispark, forsøg på at filme og konstante protester mod dommeren, så for mig har han aldrig været hverken gud eller helgen, men blot en fantastisk fodboldspiller, der nu desværre er sprunget ud som sladderjournalist.

Der er således ikke tale om nogen kovending fra min side, når jeg nu kritiserer Graulund. Jeg tillader mig at forholde mig kritisk til alt hvad klubben og spillerne foretager sig, hvis jeg synes, der er grund til det.

Jeg er en af de i dine øjne sikkert gammeldags typer, der mener, at spillere som Graulund, der er forbillede for mange unge spillere, har en forpligtelse til at opføre sig ordentligt, som han i øvrigt også selv fremhæver i uddraget fra bogen.

En skam, at han ikke er i stand til at leve op til sine egne ord.

axelaxel skrev:
      Søren Højlund Carlsen er faktisk en glimrende journalist.

Ok, kender ikke manden, men jeg må så konstatere, at han må have været fraværende i timerne med pressejura, da han gik på journalisthøjskolen.

Blah
      Bruger

Guffe skrev:
      Lad os bare stoppe den her Blah. Vi kommer ingen vegne os to. Sov godt.

Det var dig selv, der valgte at kommentere på mit indlæg. Hvis du ikke ville ud i en ny debat, hvor vi er uenige, kunne du bare have ladet være med at kommentere på det. Simple as that.

Og jeg sov fint, tak

Blah
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Om ikke andet, bliver man da lidt klogere på sine medfans/meddebattører i denne tråd. At nogen kan forsvare kalkulerede overvejelser om at begå vold, overrasker mig alligevel.

Jeg synes ikke jeg har set direkte forsvar af kalkulere handlinger i nogen indlæg, blot at nogle mener det er en kæmpestor sag, og andre mener, at det ikke er. Det er ikke det samme som at forsvare det, i følge min mening.

Viser 75 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.