fbpx

Penge til tifo – bedre stemning

Forside Fora AGF Penge til tifo – bedre stemning

Viser 15 svartråde
  • Forfatter
      MTAC.nu
      Bruger

Jeg har siddet de sidste dage og tænkt over hvor dårlige vi i AGF egentligt er til at skabe en god stemning på Atletion. Når vi er på udebane er stemningen stort set altid god og mange synger med og sangene holdes i gang længe. Når vi er på hjemmebane er det så som så med de lange sange og jeg syntes der tit mangler noget organisation. Det eneste vi kan præstere er en der står med trommen og en der står med en megafon. Fair nok de hjælper os i gang, men flere gange er trommen blevet forladt og ham med megafonen aner ikke hvad han laver. Derudover syntes jeg at vores tifoer har tabt pusten gevaldigt. I efteråret havde vi flere gode tifoer med kanoner der skød konfetti og masser af romerlys og røgbomber. Her i foråret har det været dybt skuffende. Vi bør til hver kamp have mere gang i effekterne. Grunden til dette tolker jeg bl.a. til at være manglen på penge, men syntes at det er dybt skuffende at vi AGF fans ikke kan samle penge nok ind til tifoer. De er med til at starte en god stemning og gejle folk op og det har en kanon visuel effekt, som uden tvivl hjælper spillerne påvej. Derfor bør tifoer være fast inventar på stadion og der skal mere organisation på stemningen for at følge op på den visuelle effekt. Det er noget vi skal arbejde med i næste sæson. Hvis foreveragf.dk startede en indsamling til tifo ville folk så indbetale til denne? Eller har det generelt ingen interesse at give fx. 20 kr. om måneden til tifoer???

MTAC.nu
      Bruger

Jeg er enig i at det grænser til det pinlige. Der skal være røg, romerlys og konfetti og det skal der være hver eneste gang. Fuck om det bliver lidt trivielt men syntes sku det er med til at give en god start på kampen og gejler en vildt op. Jeg gad godt vide hvor mange penge AFA har brugt på tifoer, fordi det kan ikke passer at der ikke kan skabes bedre en disse. Der skal også nogle bannere op med budskaber og dem har der da også været en del af hvilket har været fint, men vi bør kunne lave flere. Derudover forstår jeg ikke hvorfor den store spillertrøje ikke længere er der, den er da bedre end ingenting og giver en god effekt.

d0nN
      Bruger

Jeg håber, at AFA-Tifo får en dispensation af en art, så de kan lave en romerlys-tifo… Den vi havde imod Frem, var formidabel!!

Kunne man ikke lave en SMS-service, hvor man kan sende en SMS og støtte tifo-arbejdet med 5-10 kr. el.lign. ?

MTAC.nu
      Bruger

@dOnN: Vi har mulighed for at modtage betaling på ForeverAGF.dk så hvis stemningen er for det kan vi godt her på ForeverAGF.dk starte en tifokasse hvor folk kan indbetale til. Vi kan så på siden skrive hvad pengene bliver brugt til sådan at folk har tiltro at alle pengene går til formålet.

MTAC.nu
      Bruger

Der kører en tråd inde på Fæstningen hvor der debatteres om at samle Galehuset og AFA's tifogruppe i et. Om det bliver til noget vides ikke men syntes helt sikkert de har gang i noget positivt der.

Corsair
      Bruger

er der nogen der har nogen ide om hvad det koster at lave en omgang ordenlig tifo..??

MTAC.nu
      Bruger

Det gad jeg egentligt også godt at vide. Måske nogen der kender noget til det fra deres tid i AFA? Hvad mon man kan få for 1000 kr.???

MTAC.nu
      Bruger

Bannere kan da sagtens genbruges, hvis de ikke kommer med et specifikt budskab. Der kunne bare stå et eller andet med kæmp for os eller noget andet. Det vil sagtens kunne bruges.
      (enter)
      Jeg syntes bestemt ikke man skal opfinde den dybe tallerken hver eneste weekend. Det er okay der kommer noget nyt men man kan nå langt med røg og creperuller og konfetti.

MTAC.nu
      Bruger

Bannere kan da sagtens genbruges, hvis de ikke kommer med et specifikt budskab. Der kunne bare stå et eller andet med kæmp for os eller noget andet. Det vil sagtens kunne bruges.
      (enter)
      Jeg syntes bestemt ikke man skal opfinde den dybe tallerken hver eneste weekend. Det er okay der kommer noget nyt men man kan nå langt med røg og creperuller og konfetti.

Lasseh
      Bruger

Jeg vil lige tilføje , at den mesterskabs Tifo brøndby lavede i Weekenden kostede ,- 60.000 . !

Sopy
      Bruger

Der var så også 30.000 involveret i denne tifo… Men den var seriøst fedt lavet…

Sopy
      Bruger

Men tifoer behøver jo ikke være dyre for at se fedt ud… Man kunne f.eks. også bruge den ofte tomme endetribune til at komme med et budskab til spillerne…

Kan stadig huske "3 år – Åkeby"… Den var lavet af Ceres platicposer… Dette kunne bruges som tilbehør til de tifoer som køres blandt fansene…

Corsair
      Bruger

60.000 er mange mange penge danilo…..

Men hvis samtlige Foreveragf medlemmer batalte 20 kr. om måneden i 5 måneder ville vi have 73.000 kr. til tifo….. 😉

Dette er jo ikke så sandsynligt, men lad os sige at 150 personer vil gi en 20'er over 5 måneder, det ville jo gi os 15000 kr. og det tror jeg man kan komme langt for…

Så Foreveragf……. Jeg mener bestemt vi skal prøve at samle lidt penge sammen….

Det er sgu da bare at komme igang. Potentialet er da herinde, vi skal bare have det sparket igang og organiseret 😀

Sopy
      Bruger

AGF skal være noget man er stolt af at støtte… Og det eneste vi har at være stolte af pt, er når vores fans går amok og laver den vildeste tifo…

Men stadig………….. STOLTE SOM FÅ!!!

MTAC.nu
      Bruger

Jeg arbejder på at stable noget på benene….

Viser 15 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.