Overskud i Ã.rhus Elite men særligt i AGF!!

Forside Fora AGF Overskud i Ã.rhus Elite men særligt i AGF!!

Viser 19 svartråde
  • Forfatter

Det ser da umildbart positivt ud. Jeg synes endnu et signal på at det går meget fremad.
      Desuden synes jeg vi har en bredere og bedre spillertrup end i mange år!:k
      Hvad siger i? Er vi virkeligt så meget på den rigtige vej?

http://agf.co.dk/docs/aktuelt/Indhold_detaljeret.asp?id=5127 [lol]

aight
      Moderator

Vi er på rette vej helt sikkert!

MEN!

En af grundene til at der kan vises et lille overskud, er at der den aktie emission som blev fuldført for et stykke tiden siden, nu er kommet på regnskabet.

Så det der skal til før jeg vil 100 % sige at ÅE er på rette vej, er når de selv begynder at tjene så mange penge at de ikke har behov for at udvide deres aktiekapital.

aight skrev:
      Vi er på rette vej helt sikkert!

MEN!

En af grundene til at der kan vises et lille overskud, er at der den aktie emission som blev fuldført for et stykke tiden siden, nu er kommet på regnskabet.

Så det der skal til før jeg vil 100 % sige at ÅE er på rette vej, er når de selv begynder at tjene så mange penge at de ikke har behov for at udvide deres aktiekapital.

Den aktie emission har ingen indvirkning på selve regnskabet, men grunden til at vi kommer i plus er såvidet jeg kan se salget af tulle!

Men vil dog mene vi er på rette vej, dog kan jeg ikke helt se at vi rt hrlt på rette vej med en netto omsætning på små 50 mio, burde vi kunne skabe større overskud

SteenWhite
      Bruger

Aktieemissionen har da haft den positive indvirkning på resultatet, at man sparer nogle renteudgifter eller får nogle større renteindtægter på de penge der er kommet ind.

Jeg synes heller ikke resultatet er særlig godt.

1. salg af tulle på 7.5 mill
      2. overskud ved 3 udsolgte landskampe skulle gerne have givet 3 mill

Med de ekstraordinærer indtægter burde der have været overskud, men på den anden side når Århus Elite ikke kan tjene penge på 2 koncerter med George Michael med 60.000 tilskuere bliver det nok aldtig bedre.

h-aaen
      Bruger

SteenWhite skrev:
      Aktieemissionen har da haft den positive indvirkning på resultatet, at man sparer nogle renteudgifter eller får nogle større renteindtægter på de penge der er kommet ind.

Jeg synes heller ikke resultatet er særlig godt.

1. salg af tulle på 7.5 mill
      2. overskud ved 3 udsolgte landskampe skulle gerne have givet 3 mill

Med de ekstraordinærer indtægter burde der have været overskud, men på den anden side når Århus Elite ikke kan tjene penge på 2 koncerter med George Michael med 60.000 tilskuere bliver det nok aldtig bedre.

Ahh steen

Ja vi har solgt Tulle. Men i perioden har vi ialt solgt spillere for 8½ mio som jeg læser det. Men samtidigt har vi købt kontrakt rettigheder for 15½ mio.
      Så som jeg læser det har vi en negativ transferaktivitet på 7 mio.

Er dette helt forkert?

Køb af kontraktrettigheder (15.657) (2.825)
      Salg af kontraktrettigheder mv. 8.599 4.850
      kilde: pengestrømsopgørelsen s.14

El Mundo
      Bruger

SteenWhite skrev:
      Med de ekstraordinærer indtægter burde der have været overskud

Er der ikke også overskud?

ZelDa
      Bruger

Jov, godt 1.4 mio før skat.

AGF-86
      Bruger

Glæder mig til at se Stiften i morgen, de plejer at være gode til at splitte sådan et regenskab ad, så os almindelige mennesker kan forstå det…

grind88
      Bruger

Waow, der er mange negative røster omkring det her. Humlen er, at der ikke er et to-cifret millionunderskud, som hidtil har været reglen. Uanset hvordan man vender og drejer lorten så viser den et overskud. Og hvis vi skal være lidt positive så kan man tilføje, at det først og fremmest er de sportslige resultater, som skal få økonomien i gang. Dermed er vi tilbage ved, at det er den kommende forårssæson i superligaen, som skal få vores dejlige fodboldklub på rette køl. Håber de klarer sig godt. Og er næsten også sikker på at de gør det.
      :k

El Mundo
      Bruger

Kan kun være enig med Grind. Hvordan der skabes overskud er ligegyldigt, i det her tilfælde er det skabt af flere sponsorer, tv-penge og salget af Tullberg.

Har man et behov for at være negativ, så kan man lade det gå ud over vores drift af Atletion. At vi kun formår at tjene 29.000 kr. på det kompleks er mig en gåde på størelse med universets uendelighed. Og som jeg skrev da han blev ansat, så har jeg en ret voldsom tvivl på at den nye direktørs CV har hvad der skal til for at rette op på det.

Hvis Atletion skal bruges til underholdning, så betaler man hvad det koster for at få en sværvægter indenfor den kategori i direktørstolen.

Men det kan ikke ødelægge indtrykket af, at den proces der blev sat i værk af Kurt for fire år siden med ansættelsen af Windfeld er på helt rette kurs.

Hvornår har vi sidst haft:

-En egenkapital på 70 millioner.
      -En omsætningsfremgang på 43%.
      -En fremgang på 33% i sponsorerne i AGF.

Der er så meget positivt at det er svært at være negativ. Glasset er halvt fyldt, og ikke halvt tomt.

Superand
      Bruger

Dejligt med et positivt halvårsregnskab!:k

Og godt at se sorte tal for Atletion også… Selvom beløbet er alt for lille. Ukendt direktør eller ej, så har Peter Kjærgård altså vendt et underskud til et overskud! Han har ikke været længe på posten, så han skal også lige have en chance, inden vi kræver ham smidt på porten.
      Han har en bestyrelse omkring sig bestående af: Carsten Raundahl, Jan Børjesson, Lars Bærentsen, Lars Windfeld og Jørgen Noes. Jeg er sikker på at de er med til at træffe alle store beslutninger om Atletion, og jeg har tillid til at de med tiden kan få lavet 7-cifrede sorte tal på bundlinien for atlettion.

ZelDa
      Bruger

Ja det er skam rigtigt dejligt at vi har fået overskud i butikken igen.
      Men, jeg har hørt en del snak om folk herinde som bare ikke kan forstå hvorfor Århus elite aktierne ikke er mere, når markedsværdien på Århus elite er double så stor som Brøndbys?.
      Grundene kan være mange, men hovedsageligt er det jo nok at AGF har udliciteret alt for mange aktier i forhold til andre klubber, hvad man også kan se på at vi har 50mio mere i egenkapital end sidste år, og det skyldes jo hovedsageligt det store slag af AGF aktier som Århus elite har foretaget sig.

Jon Hare
      Bruger

Det er da fantastisk at læse at ÅE er ved at være i stand til at drive en sund forretning. At overskuddet så bla. skyldes et salg af Tullberg ændrer jo ikke i at det er et flot resultat. Som h-aaen skriver skal vi jo se på de samlede transferaktiviteter (altså både til- og afgange) og vi har jo hentet en del nye spillere i samme periode som vi solgte Tullberg. Men under alle omstændigheder udgør transferindtægter en vigtig post i langt de fleste fodboldklubbers regnskaber (eksempelvis tvivler jeg på at FCM og Aab har en specielt sund forretning hvis vi fraregner deres spillersalg).

Desuden glæder det mig at se at Lumb ikke er en del af de to transferselkaber. Han er vel pt det største salgsemne og her får vi så alle pengene. Hvis han sælges til sommer kunne man jo overveje om det ikke ville være fornuftigt at tilbagekøbe de 51 % af transferrettighederne på Dioh. Og måske også transferrettighederne for Kari og Persson (selvom jeg ikke tror vi kommer til at tjene mange penge på ham).

Keano
      Bruger

STOP allesammen – læs nu halvårsregnskabet korrekt og fokuser på den væsentlige!!!

Den primære drift i Århus Elite A/S giver et overskud, og det er den aktivitet som klubben skal tjene penge på, det er den som viser om selskabet har sin berettigelse. Overskuddet er beskedent men det er ikke til at tage fejl af.

Jovist har transforaktiviteten påvirket Århus Elite A/S positivt med over 5 mio. kr. At resultatet blot er lidt over 1 mio. kr. i koncernen skyldes primært finansieringsomkostningerne som givet er steget pga. opkøb af en stor pantebrevsbeholdning. Denne forventer man over 12 mdr. at tjene over 3 mio. kr. på.

Derudover skal man også have for øje at personaleomkostningerne, heri spillerlønninger er steget drastisk med de seneste tilgange, og den primære drift har påvist at den kan bære denne stigning, da den viser overskud, og det er meget positivt.

Alt i alt, så ser jeg meget positivt på fremtiden.

ZelDa skrev:
      Men, jeg har hørt en del snak om folk herinde som bare ikke kan forstå hvorfor Århus elite aktierne ikke er mere, når markedsværdien på Århus elite er double så stor som Brøndbys?.
      Grundene kan være mange, men hovedsageligt er det jo nok at AGF har udliciteret alt for mange aktier i forhold til andre klubber, hvad man også kan se på at vi har 50mio mere i egenkapital end sidste år, og det skyldes jo hovedsageligt det store slag af AGF aktier som Århus elite har foretaget sig.

Ha ha ha… hvis de undrer sig over det, så bør de ikke købe aktier[lol][lol][lol][lol]

Har ikke selv læst regnskabet men syntes umiddelbart det er positivt med sorte tal istedet for røde. Det er sjældent vi har formået det, selvom vi har solgt klassespillere som Duncan og Leon………….. Jeg håber dog at driften kan komme til at hvile i sig selv, så vi ikke skal være afhængige af spillersalg for at skabe overskud (Det ser det ud til at FCM skal, så de kan blive presset på et tidspunkt). Hvis vi heller ikke er tvunget til at sælge, så kan vi formentlig også få nogle højere priser ved at vente med at sælge talenterne til de er blevet lidt bedre.

Her er lige lidt stof at læse, inden euforien spreder sig:

http://borsen.dk/finans/nyhed/126610/newsfeeds_rss/

Skotte_870
      Bruger

@ Martinstranger

Arsenal og AGF !.
      Hvad er lige humlen i den artikel, og hvor er den artikel relevant ?.

Skotte_870
      Bruger

Og signal værdien i sorte tal kan kun opfattes positivt, når de ikke er forventet.
      Jeg har ikke læst en eneste avisartikel, som sætter opjusteringen af regnskabbet, som noget negativt.

Det bliver spændende og se om aktierne stiger i morgen så..

Skotte skrev:
      @ Martinstranger

Arsenal og AGF !.
      Hvad er lige humlen i den artikel, og hvor er den artikel relevant ?.

Det var en økonomisk betragtning der var i artiklen og ikke en følelsesmæssig betragtning men det er du nok klar over (det var såmænd humlen). Derfor var den relevant.
      AGF bliver så handlet ud fra mange følelser, så at spå om aktiekursen kan være mere end svært.

Viser 19 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?