Ove pedersen

Forside Fora AGF Ove pedersen

Viser 75 svartråde
  • Forfatter
      Rasmuslund
      Bruger

vil gerne høre meninger om ove p.. er han den rigtge

Bergmania2
      Bruger

Ja Ove Pedersen er den rigtige træner for AGF….

RasmusLund, når du starter en tråd må du meget gerne sørge for der er oplæg for en debat…

I denne tråd vil folk skrive:

Ja han er den rigtige

eller

Nej det er han ikke ….

…………….

Men tilbage til trådens indhold..

Ja jeg mener Ove P er den rigtige i AGF..
      Han har i sin tid fået flere unge spiller op i truppen og som har vist sig at have store talenter…
      Han har som succes træner valgt at tage til AGF som havde store problemer inden Ove P trådte til som træner…

Jeg er sikker på Ove P bliver en endnu større succes end han har været hidtil 🙂

brorlort
      Bruger

enig i hvad bergmania skrev. Jeg syntes allerede at vi har spillet bedre fodbold end sidste sæson lad ove p få tid til at gøre holdet endnu bedre! klap for ove "den" rigtige:k

kanon indlæg.

Ja ove er god nok!

Replay
      Bruger

Nu vil jeg så prøve at komme med lidt ekstra.

Både ja og nej! Med vores små angribere inden Nando, har han helt sikkert fejlet, og alt vores spil gik ude fra kanten, hor den så skulle skydes ind til små dværge. Men han holdt stædigt fast i sit system, selvom vi ikke havde en targetmand.

Nu er det vel også Ove der er inde over spillerne, og jeg mener det var forkert at lade Svenne smutte, når alternativerne ikke var så gode. Vi kunne også have kastet Folle væk istedet for Katholm.

Anyway, jeg venter på Nando bliver klar, for at se om han stadig mestre sit targetmands system.

Syntes generelt vi skal spille bolden mere langs jorden. Det er også der vi er bedst.

Han er vel i og for sig god nok pt. Vi er nok meget mere kloge om 10 kampe.

tjepsen
      Bruger

@replay

Det er ikke mange dage siden jeg så et interview med Ove eller også var det en artikel, hvor der netop bliver sagt at det er taktikken at spille langs jorden og spille med offensive backs. JEg mener derfor at det allerede er lavet om. Hvis Nando er så god som de siger tror jeg det kommer til at virke rigtig godt idet, han skulle være rigtig god til netop den spillestil.
      Et andet sted har jeg læst at OP ville gå over til diamanten med Williams som offensiv midt til forårssæsonen, hvis altså det kommer til at fungere til Træning osv.

Det er vel også derfor en spiller som Williams blomstrer mere op, fordi spillet er lagt mere an til hans forcer. Jeg synes i hvert fald at vi skal vente efteråret ud før vi går ind og bedømmer OP. Indtil videre gør han det i min bog ganske udemærket, især når man tænker de manglende forstærkninger til midtbanen, Budtz' skade osv.

grind88
      Bruger

Hvis han kan videreudvikle de nuværende spilleres allerede udemærkede spil langs jorden, så er jeg optimistisk. Får han skibet til at sejle i den rigtige retning, så vil hans tid i AGF stå som en succeshistorie. Dette skal ses i lyset af, at der er kommet "renere linier" og en ny AGF-kultur, hvor også egne talenter er med til at bære holdet frem.

Han kan også nå at fejle endnu. Men med en lettere forstærket version af den nuværende trup, så står han med gode kort på hånden ift. sportslig succes.

Big D
      Bruger

Er "Rasmus Lund" fodbold agent? (Måske den sure Aabrink?) Eller er han journalist? (Muligvis fra BT, de mangler ofte noget rigtigt / sandt stof om klubber der befinder sig mere end 15 km fra rådhuspladsen i kbh.)

Jeg syntes at have lagt mærke til at der er mange bruger navne med ganske få posts som ofte stiller meget kritiske spørgsmål til et emne der i det skrevne øjeblik er en øm tå i AGF. Det er jo bare pisse-irriterende for os der bruger mtac på en daglig basis, men det er også ret uetisk: Nyheder er noget der skaber sig selv, ikke noget man skaber! (Hvis man selv er med til at skabe en nyhed kaldes det "research") Er man agent er man jo per definition skummel, utiltalende og uvederhæftig, så det er svært at kritisere dem: De står nok bagest i køen ved perleporten, lige bagved brugtvognshandlere.

Men nu KAN Rasmus Lund jo faktisk bare være en helt ny bruger der derfor ikke har fulgt med i debatten den sidste månedstid her på mtac og det kan han jo ikke gøre ved. Trådens oplæg savner nok lidt substans, og man kan spørge sig selv om hvorfor der ikke lægges op til diskussion, f.eks. ved at fremføre sin egen mening, men lad det nu være.

Alt i alt:

Ja, Ove er manden lige nu, men han skal oppe sig…

Altid Hvid

zcml
      Bruger

@ Replay

Jeg vil ikke betegne Dioh som en lille angriber!

Nuvel! Hovedspillet er ikke hans stærke side, men helt ueffen skulle han ikke være.
      Desuden er han ret kropsstærk, især sin spinkle statur taget i betragtning. Og så er han lige så høj som mange af dem du nok vil betegne som store angribere.

Den targetman du hentyder til (Duncan, Thorup etc.) er han dog ikke. Men hvis hovedspillet er det som afgør om en spiller er lille eller stor, så burde Graulund nærmest kategoriseres under de store.

Replay skrev:
      Nu vil jeg så prøve at komme med lidt ekstra.

Både ja og nej! Med vores små angribere inden Nando, har han helt sikkert fejlet, og alt vores spil gik ude fra kanten, hor den så skulle skydes ind til små dværge. Men han holdt stædigt fast i sit system, selvom vi ikke havde en targetmand.

Nu er det vel også Ove der er inde over spillerne, og jeg mener det var forkert at lade Svenne smutte, når alternativerne ikke var så gode. Vi kunne også have kastet Folle væk istedet for Katholm.

Anyway, jeg venter på Nando bliver klar, for at se om han stadig mestre sit targetmands system.

Syntes generelt vi skal spille bolden mere langs jorden. Det er også der vi er bedst.

Han er vel i og for sig god nok pt. Vi er nok meget mere kloge om 10 kampe.

Replay: Jeg skal lige høre… Mener du Svenne Poulsen? At det var forkert at lade ham gå? 😀
      Mens jeg myrdede min opvask i går aftes slog det mig, at Ove nu er den længst siddende træner i GF siden Peter Rudbæk. Det er sgu' lidt af en præstation i sig selv, ikke mindst når man tænker på, at vi undervejs rykkede ud af den bedste række for første gang siden prof bold blev indført i DK. Det tyder vel på, at tilfredsheden med Ove's arbejde på de indre linier er meget stor i ledelsen – at hans arbejde med at opdyrke en klubkultur og satsningen på folk af (ca.) egen avl bifaldes hos bosserne… Endda i sådan en grad, at man tolerer totalt ustabilt spil og en dans på nedrykningsstregen. Det næste år vil ikke alene vise, om Ove er den rette – det bliver også et af de vigtigste i klubbens historie. Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt holdet og spillet er godt og stabilt nok til at blive i rækken – mest fordi, de andre potentielle nedrykkere ser stærkere ud end nogensinde før. AGF kan ikke tåle en tilbagevenden til 1. div – jeg tror det vil knuse alle chancer for at etablere sig i toppen af dansk fodbold igen i al overskuelig fremtid. Men hvis Ove blot magter at skaffe holdet til vinterpause med en komfortabel margin til nedrykningsstregen, så ser fremtiden anderledes lys ud. Det vil give arbejdsro og meget bedre muligheder for at udvikle holdet, ligesom sponsorer og investorer får bevis på, at de ikke skal hælde deres penge i SIF, VFF eller andre lorteklubber…

Tim Osman
      Bruger

Jeg tror at han er den rette træne lige nu.

Hvis vi bedømmer Ove udfra hvor var vi da han kom til klubben?

Hvor er vi nu?

og hvor skal vi gerne være i en given fremtid – fx. 3 sæsonner

Da han i sin tid kom til klubben, var han en træner med et god navn,
      Klubben var ved at få en organisation på plads, som vi kunne læse i JP, var det en klub uden kultur og med et spillermateriale som var middelmådigt/ringe.
      Han valgte at tageudfrodringen op, det synes jeg vi skal huske og respektere.

Hvor er vi nu.
      en organisation som er i positivt udvikling – en trup med egne talenter som gør det godt samt profiler til at suplere – framit synspunkt peger truppen fremad, hvor de sidste par år har været omkring nedrykning, kan vi nu håbe på en placering mellem 5-8(B)

hvor skal vi hen?
      næste skridt må være at komme permanent udenfor nedrykningskampen, fortsat udvikle egne talenter, sælge de største profiler med fortjeneste gøre os gældende i pokalen og drille de næst største, aab-brøndby—

sidste skridt må være at komme helt op og spille med om mesterskaberne, der er meget lang vej båbe organisatorisk og spillermæssigt.

jeg tror at OP kan bringe os ydeligere et skridt op, lidt ligesom hargjorde med Esbjerg med en solid trup blandet med talent og profiler, måske med en pokalsejr eller en UEFA plads.

derfor mener jeg at han er den rette træner lige, i hans tid, har truppen udviklet sig positivt, ikke alt har været lige kønt, men siden han kom til har det overordnet været godkendt.

jeg tror han kan skabe det fundament som skal til for at skabe en absolut topklub, hvilket vel er målet for århus elite

jeg tror ikke han er en mesterskabstræner, men hvor agf er lige nu og hvor agf er på vej hen, er han det bedste for klubben…fra mit synspunkt

lolo2110
      Bruger

Ove P er den helt rigtige. Han har bevist 2 gange at han kan skabe og udvikle en klub. Han virker kompetent, både i medierne og som træner.
      Han skal have tid, det er små skridt der skal tages. For mig er det vigtigste at GFs fans står sammen og støtter holdet. Vi skal vinde over Horsens, SønderjyskE og Vejle. der udover skal vi snuppe point når vi kan. Men vi skal ikke male fanden på væggen fordi vi taber et par kampe (f.eks. Randers).

Giv Ove arbejdsro, han vil bringe os op i toppen af dansk fodbold, i løbet af de næste 3 år.:k:k:k

Flo4ever-10
      Bruger

Ove P er den bedste træner siden Lars Lundkvist og Kent nielsen , og jeg håber at vi kan holde på ham i lang tid endnu .- Men den næste der måske kunne tage over efter Ove , MR AGF Stig Tøfting

mrvertigo
      Bruger

Stig kommer ikke tilbage til AGF de næste mange år. Han er en del af den gamle AGF kultur med ballade på de interne linjer. I mine øjne vil det være en stor, stor fejl at hive ham ind igen. Og det tror jeg også BSN og Windfeld er klar over.

Inden jeg bliver sablet ned, vil jeg sige at jeg har stor respekt for det Tøffe har gjort for klubben som spiller. Tiderne skifter.

EDIT: Hvis OP for gang i spillet og pointhøsten her i efteråret – hvilket jeg tror på – så er han manden for AGF de næste 3-4 år også.

anti-fogh
      Bruger

nu skal Ove sgu ud, han udtaler at gårsdagens indsats var godkendt! Det var den da bestemt ikke – de kæmpede ikke, og der var ikke en spiller (måske Dan Tomassen) der spillede acceptabelt.
      Hvis AGF nogensinde skulle have vundet over FCK i Parken var det da i går, for FCK spillede fornærmende ringe, desværre lykkedes det AGF at være endnu ringere!
      Den retorik om at godkende alle indsatserne må da være for at redde hans egen r.. og kan da ikke ligefrem være motiverende for spillerne til at yde en stærkere indsats.

Tbro
      Bruger

Ove Pedersen skal ud!!! Han var den rigtige mand, da han kom til klubben, men tingene (ledelsen og klubben) flytter sig, men det gør Ove ikke!!! Han er ikke i stand til, at få løst spillet op, så spillerne får den spilleglæde som gør, at man vinder fodboldkampe… For det er det, det handler om. At vinde fodboldkampe!!!!

khoebe
      Bruger

Synes ikke han har være imponerende. Og hans udtagelse om kampen igår er til grin.
      FCK var ringe men alligevel en klasse over AGF.
      Eneste træner der gør et dårligere job er solbakken. Han overlever kun pga. de stærke spillere de har.

Kim C
      Bruger

Ove er ok! Skift hele midbanen ud! Vi har pt superligaens dårligeste midtbanen! Mand for mand.

mrvertigo
      Bruger

Jeg er ikke helt enig. Synes ikke hele holdet er var skidt. Det så ikke prangende ud det vi foretog os når vi havde bolden. Og vi manglede i den grad folk på den sidste tredjedel af banen. Og flere af vores bedste spillere i går, Lucena, Kari (primært i 2. halvleg), bruger mange kræfter på at løbe forgæves, når skidt spillende Pleidrup og Blicher smider bolden væk på vej fremad. Jeg vil gætte på at de to havde flere fejlafleveringer end hele resten af holdet. Der var også en del lange afleveringer frem i banen fra Thomassen, Lumb, Kure og Madsen uden adresse.

To ting irriterer mig ved kampen mere end resulatet, at vi taber 1-0 til et dårligt spillende FCK (har de ikke snart spillet dårligt i 2 år?) kan ikke hidse mig op.

1. at Blicher ikke bliver skiftet ud.
      2. at vi ikke forsøger med en offensiv indskiftning i anden halvleg.

Det havde øget vores chancer for at lave et mål betydeligt.

betinna
      Bruger

Jeg syntes det er lidt bekymrende at så mange af jer bakker 100% op omkring træneren, det kan være en sovepude for Ove og resten af AGF,s ledelse.
      I fremhæver at han bruger AGF,s egne talenter, hvilket er en særdeles go ide. Dette er ikke Ove,s fortjeneste, det er han blevet pålagt af ledelsen – Mht. udvikling af holdet, syntes jeg ikke der er sket fremskridt, der er stadig ikke noget fast koncept som er helt afgørende for at få succes. Ove holder fast i en del spillere uanset deres præstationsniveau, det er svag ledelse. Ove,s håndtering af Graulund konflikten var ikke særlig smart – Ove,s udtaleser efter hver kamp er
      langt fra virkligheden- lidt realitetssans var at foretrække.
      Mht. mandskabsbehandling er jeg ikke helt så sikker på at han er særlig respekteret i truppen, hvilket nok kan være årsag til at mange spillere underpræsterer kamp efter kamp.

Mht. kritik generelt mener jeg at det er del af gamet og kan bidrage til at tingene går i den rigtige retning – bevidstløs rygklapperi har aldrig rigtig flyttet noget

don marisco
      Bruger

Jeg hører til den gruppe af AGF-fans som mener at AGF skal finde en ny træner snarest muligt.

Egentligt mener jeg at "Betinna" rammer rigtigt i mange af sine iagttagelser.
      Dog vil jeg gerne uddybe hvorfor jeg mener at vi skal have ny inspiration og en anden type træner.

Gennemgang af holdet:

Steffen R: God udvikling de seneste år, som dog nok skyldes mere Maciej end OP. Staff har superligaklasse.

Ulrik L: Har været meget skadet, men synes at have fået ny gejst efter at AGF har skrevet under med Sorin. Ulrik har superligaklasse.

Dan T: God start i sin gamle klub: Dan har superligaklasse.

Anders K: Mangler rutine, og der er desværre for store udsving i præstationerne. Jeg mener at Anders K burde lejes ud til en 1.div klub for at få mere stabilitet i spillet. Derefter kan en ny vurdering finde sted. Anders K har ikke superligaklasse.

Michael L: Fremragende udviling fra året i 1.div og første del af sidste sæson. Jeg er dig bekymret for om denne udvikling fortsætter. Synes han stod lidt stille i foråret. Man udvikler sig også af at vinde kampe, og det sker for sjældent for ham. Micahel L har superligaklasse.

Kari A: Er faldet meget i niveau. For et år siden var OB ude efter den islandske klippe. Kari A har superligaklasse, men jeg savner en positiv udvikling.

Jerry L: Da han ankom til klubben var han tæt på ligalandsholdet. Jeg mener ikke at Jerry har udviklet sig i AGF, tværtom så mener jeg at han er blevet dårligere for hver halvsæson der er gået. Ufattelig hvor få assists han egentlig har taget hans position på banen i betragtning. Jerry L har superligaklasse, men har ikke vist det længe.

Jeremiah W: er efter min mening en "hovsa-spliier". Det er alt for tilfældigt hvad han laver på banen. Hans succeskriterie er for lavt. De to afslutninger som han havde imod OB bærer mere præg af "bare ram målet, så er det godt nok" attitude. Jeremiah W har ikke superligaklasse, og får det aldrig.

Jesper B: Synd at denne spiller skal lære at løbe førend han kan kravle. Vil have lagt bedre af at få et år i 2. div og udvikle sig stille og roligt. I mangel af bedre har han været fortrukket på venstre kant, men han har simpelthen ikke niveau til dette. Jesper B er fremtidens mand, men har pt ikke superligaklasse.

Peter G: Jeg mener at han hele sidste sæson underpræserede pånær de sidste 8 kampe i efteråret. Polimikken omkring fratagelsen af anførerbindet har givet meget debat. Dog mener jeg at hele sandheden ikke er kommet ud til folket. Jeg er sikker på at Peter G og OP har haft en intern "uoverensstemmelse" som har gjort at OP måtte fratage PG anførertjansen. Peter G har superligaklasse, men har ikke vist det længe.

Dioh W: Sluttede sidste sæson godt og er startet forrygende i denne sæson. Jeg tror at Dioh vil udvikle sig endnu mere i denne sæson. Dioh W har superligaklasse.

[u]Lad os tage reserverne.[/u]

Frederik K: Ligesom Lumb så jeg en god udvikling omkring året i 1.div og første del af sidste sæson. Udviklingen er dog gået fuldstændig i stå. Fredirik K er fremtidens mand, men har pt ikke superligaklasse.

Cheikh S: Har desværre været meget skadet, og har været uheldig i afgørende situationer når han var på vej tilbage. Cheikh S. er fremtidens mand, men har pt ikke superligaklasse.

Kim M: Har tidligere spillet på højt niveau, men har været en megaskuffelse siden ankomsten til AGF. Har aldrig nået tilnærmelsesvis det niveau som han tidligere har vist. Kim M har superligaklasse, men har endnu ikke vist det i AGF's trøje.

Ole B: God udvikling sidste år, men er desværre blevet skadet. Ole B har superligaklasse, når han kommer tilbage til gamle niveau.

Oluf P: er udenfor bedømmelse

Lars P: Har været ude med skade i foråret og er først kommet tilbage nu. God udvikling over årerne. Lars P har superligaklasse, men vil aldrig blive stjernen, hvilket også er ok.

Jens G: Havde et godt år i 1. div, men blev desværre offer for Jerry L's ankomst til AGF. Udvilingen er gået helt i stå, hvilket nok mere skyldes mangel på håb om en stamplads. Jens G er fremtidens mand, men har pt ikke superligaklasse.

Razak S: : Det undrer mig stadig hvorfor AGF hentede ham til klubben. VI har mange unge midtbanespillere som med tiden kan blive 1 holdspiller. Her tænker jeg på Jens G, Niels K, Kasper P og Jesper B.

Alex V: Selvom han nu er solgt, så vælger jeg at tage ham med i min bedømmelse. Det er ufatteligt at han aldrig kom til at vise sit niveau. Jeg er fuldstændig enig i at han måtte videre, men OP har altså en væsentligt ansvar for at Alex V aldrig fik succes i AGF.

Dennis H, Morten Beck og Michael V er alle unge spillere som med tiden kan blive ikke kun superligaspillere, men også gode salgsobjekter.

Ove P: Jeg mener tiden er til et trænerskifte. Han virker slidt, som Karsten Åbrink siger. Ove's succeskriterie er alt alt for lavt. Hvor mange superligatrænere står to uger i træk efter et nederlag og siger at indsatsen er godkendt. Undskyld mig, men det er helt vildt at høre.
      Mod Randers var forklaringen at "vi var ikke klar". Jeg ved næsten ikke hvad som er værst.

Imod Randers havde vi et forsvar som til sammen er 90 år. 3 af spillerene er under 23 år. Det skriger til himlen at vi ikke har rutine nok til en opstart på sæsonen. En god tommelfinger regel er at et forsvar bestående af 4 personer skal være min 100-105 år totalt set.
      Prøv at sammenligne med andre klubber. Vi har et alt for urutineret forsvar og det giver problemer i hver en kamp vi spiller. At sætte Ulrik L op på venstre midt, er jo til at tude over. En ufattelig dårlig disponering fra OP's side.

Når jeg går igennem holdet, er der faktisk mange som har superligaklasse, men som spiller langt under niveau. Dette er alene OP ansvar.
      Turen i 1. div var lærerig, men AGF spillere kun i meget få kampe flot fodbold. (se lige hvordan Vejle kom tilbage efter et år i 1. div). Nej lad os ikke sammenligne.

Jeg mener at vi i den grad savner en trænertype som f.eks Colin Todd. En træner som der er respekt omkring, har et spilkoncept, og får max ud af hver en spiller.

Lad mig samtidigt slå fast at jeg mener Ove P har været den rigtige løsning indtil nu. Han har sørget for at der internt i truppen er kommet harmoni. Han har også haft sin store andel i den udvikling at talenter som vi har pt. Dog mener jeg bare at tiden nu er inde til et trænerskifte. Senest til vinter.

Ove Pedersen burde efterhånden ha stået i spidsen for dette Agf mandskab, for sidste gang i hans trænerkarriere, nej hvor er det pinligt.

Sidder med den værste følelse i kroppen og tænker for mig selv, med de spillere vi har – Burde vi uden tvivl ligge i top 6-8.

Jeg begriber ikke at manden kan være så fredet??

Hvad har Ove, helt objektivt set tilført denne klub – Her tænker jeg naturligvis med de midler osv klubben har og har givet ham at lege med – Ville enhver anden træner ikke kunne få mere ud af det??

Mit bud er at Erik Rasmussen står klar i kulissen – Men må desværre for Agf ikke tiltræde før d. 1/1 -2009.

Andre bud på en ny træner??

lolo2110
      Bruger

ja, OP er den helt rigtige træner.

cv
      Bruger

Hvorfor sker det altid, at der er en der kommer med sådan et indlæg efter et nederlag??

FUCK MAND!!

Norden
      Bruger

Fordi han starter med vores bedste spiller i efteråret, Dioh Williams på bænken, og fordi holdet rent taktisk intet svar havde ¨på FCN defensive taktik. Der blev konstant øst lange bolde op i hovedet på FCN's midterstoppere….

AGF har ingen idé om hvad de vil med bolden.. I hvert fald ikke idag

Budtz4ever
      Bruger

Han lavede da de to bedst mulige inskiftninger i dag..

Graulund og Kári (der i øvrigt spillede elendigt begge to) og ind med Dioh og Feilhaber – De var et par gode inskiftere.. Skulle nok bare være sket allerede i halvlegen eller måske endda før det!

Eneste positive hvis Ove Pedersen en dag bliver fyret er at Lars Pleidrup på den måde nok har spillet sin sidste kamp – Hans niveau er jo nærmest ikke højere end Jimme Høyers..

Ove Pedersen er den rigtige træner – Og hvis Kári ikke havde lavet fejlen i dag, eller i hvert fald så tidligt, havde vi også godt kunne vinde.. Desuden er det ikke kun Kári – men også manden der spiller den ind mod eget felt – hvor der altså står en modstander 3 meter tilbage og puster ham i ryggen..

CV – Tak for din positive og saglige tilbagemelding – Tak.

Jeg vil blot påpege enkelte ting som jeg har observeret op til flere gange – OP har intet modtræk når vi gang på gang kommer bagud.

1/ FCK kampen – OP mener vi spiller en fin kamp og vi er tæt på at hente point – NEJ, for så skal man angribe og ikke stille sig tilfreds med at tabe 1-0 i parken. Det er ikke den måde man henter point på.

2/ Kampen i dag – Hvornår satser vi på at hente deres føring?? Det gør vi på intet tidspunkt – Fine udskiftninger, i hvert fald de 2 første – Pleidrup er jo en lige gyldig indskiftning. Men vi satser jo på ingen måder fuldblodigt for at indhente føringen.

Men det er tydeligt vi efterhånden har holdet, men blot mangler træneren som kan forvalte de mange gode spillere.

Vantage
      Bruger

Det var Ove Ps skyld at Kari forærer det første mål væk.

Det var Ove Ps skyld at Nando blev skadet

Det var Ove Ps skyld at Dan T blev skadet.

Det var for ringe af Ove P at han ikke forudså Dans skade, så AGF ikke skulle spille med 10 (9) mand til sidst.

Tag dig da sammen…

Jeg synes det var en taktisk brøler ikke at pille Kari ud så hurtigt som muligt. Han var jo totalt væk i dag. Da han smuttede kunne han meget passende ha taget Lindkvist med sig, for han var godt nok osse håbløs idag.

Jeg har ikke nogen interesse i at skifte træner. Simpelthen fordi jeg ikke tror at alternativet er bedre, men han er godt nok notorisk langsom med sine udskiftninger.

Min største bekymring rent taktisk idag var at vi flere gange så ud til at stå totalt stille. Der var ingen bevægelse i spillet og stort set hele holdet virkede uoplagte.

Jeg håber fandme de havde en god bytur igår, for det må da være den eneste mulige forklaring på sådan noget rod!!!

Som nogle af jer sikker ved, har jeg siden okt. 2008 plæderet for at Ove P. skulle fyres.

Theile
      Bruger

Jakob Poulsen humper rundt hele 1. halveg, men skal først skiftes ud da han ikke kan løbe mere .
      Nando er ude og blive tapet op eller lign. da FCN har straffe og er dermed ikke fit for fight, alligevel vælger Ove at skifte Graulund ud.
      Nando bliver skadet og kan ikke spille de sidste 20 min.
      Hvorfor satse på denne måde?
      Det vidner da ikke om kvalitet at gøre det på denne måde.

Men vi kunne da starte med at få et koncept der kan holde .

Henrik D
      Bruger

Vi skal ikke skifte træner. Han gør det fint i GF, men han er meget langsom til at foretage udskiftninger. Der kunne han godt lære noget

Stoei
      Bruger

Peter Sehsted skrev:

Som nogle af jer sikker ved, har jeg siden okt. 2008 plæderet for at Ove P. skulle fyres.

Hvordan kan du ha plæderet det ude i fremtiden? Vi er i August jo

lurifax
      Bruger

Peter Sehsted skrev:

Cool, det ser vi frem til.

GAF
      Bruger

Jeg mener os at Ove P. skal væk!

Han har fået hvad han peger på og har ingen resultater vist. Okay De slog Brøndby og vidste gode ting og håb om fremtiden men når man taber 0-3 til Nordsjælland så er det et bevis for at Ove ikke kan motivere spillerne mod de små hold og det er en gammel historie:(
      Ved godt at fortalerne for Ove P vil sige at der ikke er andre alternativer og det er måske rigtigt men så forfrem Johnny Målby indtil der er et alternativ[lol]

Kom så de hvideee!!

PS Dioh er vidst selvstrevet til startopstillingen næste gang! Var fornuftig da han kom ind

DonDalle
      Bruger

Har støttet ove lige endtil idag, men nu gider jeg ikke mere !Ove P skal væk. Nu har den mand fået chancer nok…Jeg ved at Erik Rasmussen gerne vil træne GF, så hvorfor ikke tag imod

Jarx Furmore
      Bruger

kan jeg få min plædering med vanille-smag ?

Som nogle af jer sikkert ved, har jeg siden okt. 2007, plæderet for, at Ove P. skulle fyres.

Jeg skrev efter efter kampen mod Randers flg. indlæg:

Lagt på d. 19-07-2008 21:41

Indledningsvis er det vigtigt for mig at understrege, at denne tråd ikke alene postes efter dagens miserable kamp i frisk hukommelse.

De opmærksomme brugere på dette site vil måske have noteret sig, at jeg allerede i oktober 2007 plæderede for, at vi skilte os af med Ove P. i vinterpausen. Dette skete som bekendt ikke. Jeg fastholdt min kritik af både ham og BSN i foråret, og mente at et trænerskifte i sommerferien ville være på sin plads.

I sommerferien, hvor så mange glade fans, mente at et par forstærkninger og lidt sommerferie ville gøre underværker, postede jeg også indlæg med kritik af såvel Ove P. og BSN og min frygt for den kommende sæson.

Ovenstående skrives altså for at de mange, som ellers ville skrive: "slap nu af og lad være med at overfalde stakkels Ove efter blot en kamp; det skal nok komme, han skal bare bruge lidt tid" ikke behøver poste en sådan kommentar.

Dette indlæg er altså blot ét, i en lang række med samme tema: Oves evner som træner i AGF og BSN´s evner som fodboldkøbmand.

Jeg er ikke fortaler for, at man skifter træner som man skifter underbukser, men jeg må igen konstatere, at Ove P. simpelthen ikke evner at skabe resultater for os. Om det skyldes manglende evner, uheld, spillere som ikke forstår ham eller andet, skal jeg lade være usagt, men de kolde kendsgerninger er, at vi stort set ingen superligakampe vinder med Ove ved roret. Dette er uomtvisteligt, og det er, trods alt, stadig resultaterne som tæller.

Så er der de af jer som vil anføre: "ja, men han fik os da op i Suppen, og her overlevede vi også sidste sæson". Om dette har vi diskuteret meget; min holdning er, at oprykningen ikke var prangende og nærmest heldig, budget og spillermateriale taget i betragtning. Overlevelsen sidste år, mener jeg også mere skyldes Viborgs kollaps end egen styrke.

Sidste oktober, hvor jeg postede min holdning omkring en jule afskedigelse af Ove P., var de flestes reaktion, at man burde give ham mere tid, og at dette var et langsigtet projekt, hvor man ikke kunne forvente hverken sejre eller godt spil. Ingen af delene har vi som bekendt fået. Jeg spurgte ved den lejlighed (frit efter hukommelsen: "hvor lang tid synes alle I, som mener at tiden vil løse vores problemer, Ove P. skal have"? Det var der ikke mange som svarede på, men jeg vil da gerne gentage spørgsmålet her.

Mange mener også, at Ove tidligere resultater i hhv. FCM og Esbjerg er garant for, at resultaterne nok skal komme i AGF. Et modspørgsmål kunne så være: skulle vi have givet Aakeby længere snor? Han havde trods alt et svensk mesterskab bag sig. Min pointe er, at fordi Ove har gjort det godt tidligere, bliver man nødt til at forholde sig til hans periode hos os, og som tidligere anført, mener jeg, at den har været katastrofal.

Vi har ikke et særlig godt hold; det tror jeg de fleste vil erkende. Enkeltvis er der nogle gode spillere, men holdet er altså ikke særlig prangende. Ove er ikke manden der kan få kvalitet ud af den kvalitet vi trods alt har. Han evner ikke at sætte holdet op til fight, han evner ikke at udstikke taktiske oplæg som de kan og vil følge, og han udtaler sig efterfølgende naivt, grænsende til det uintelligente til pressen.

Derfor bliver vi nødt til, at se os om efter en ny træner og tænke langsigtet igen. Ledelsen gjorde dette med ansættelsen af Ove, men man skal erkende nu, at dette projekt har fejlet. Ledelsen skal have ros for at tro på projektet, men der kommer et tidspunkt hvor tro ender i fanatiisme, og hvis vi som fans og ledelse blot sætter autosvaret på og siger: "Ove er vores mand om så vi ender i Jyllandsserien", er vi ikke længere fans og ledelsen udviser angst for at træffe de rigtige beslutninger.

Jeg tror vi rykker ned i år; med Ove ved roret er jeg overbevist om dette, men kunne vi hurtigt få en ny træner kan der dog indtræffe et lille mirakel, såfremt denne nye træner kan tale gejst og tillid ind i vores middelmådige hold.

Lad nu være med at skyde indlægget ned, med henvisning til, at jeg ikke kommer med træner emner. Den slags rækker mine evner ikke til og jeg ved ikke hvem der er ledige etc. Man kan godt komme med kritik, uden at have alle svarene.

Omkring BSN, er der egentlig ikke så meget at sige. Han var en gudsbenådet fighter på godt og ondt, men om hans evner som indkøber kan vi tørt konstatere, at det meste har været under middel.

Mon ikke det bedste ville være, at han tog Ove i hånden, og vi sagde pænt tak for samarbejdet?

Citat slut.

Jeg skal indledningsvis tage mine ord omkring BSN i mig og beklage disse. De indkøb der er foretaget, mener jeg er gode og rigtige, kampen mod Brøndby viste dette.

Omkring Ove P. er min holdning uændret ift. ovenstående og tidligere kritik i øvrigt. Kampen i dag viser med al tydelighed at personlige fejl, manglende spilsystem og forståeles er udtalt på holdet. Dette må dog i sidste ende være en træners ansvar og en status på 4 nederlag og blot 2 sejre, følger meget godt Oves hidtidige resultater som superligatræner i AGF.

På det overordnede niveau, har en lang række af Oves støtter fremhævet hans evne til at videreudvikle talenter. Til dette kan man konstatere, at med de seneste kvalitetsindkøb, er denne evne mindre vigtig, og i øvrigt, tror jeg, at det er en påstand som ved at blive gentaget igen og igen, bliver et faktum som jeg endnu (i AGF) mangler at se signifikante beviser for.

Faktisk ser det for mig ud som om Ove har en evne til at gøre dygtige spillere dårlige. Jeg ved det lyder usagligt, men ser man på dagens kamp og spillere som Nando, Poulsen og Dan T., så er de da allerede ved at være så ringe som mange andre på banen.

Så helt overordnet, må jeg desværrre tørt konstatere, at alle mine bange anelser omkring holdet med Ove P. som træner ser ud til at holde stik. At så mange stadig kan se et lys i ham er mig en gåde, og jeg mener altså, at ledelsen nu må rykke ud med en trænerfyring.

På detailniveau kan man hovedrystende se på, at træneren ikke har andet at gøre godt med end lange indkast fra white op i hovedet på et FCN forsvar som var ved at dø af grin over hvor lette vi var at spille imod. At han vælger at pille Graulund ud, fremfor Nando som enten væltede eller var ved at komme op at slås og i den grad lænede sig op af et rødt kort. At han ikke kan udstikke retningslinjer for et spil langs jorden fremfor bevidstløse udspark fra målmanden eller "afleveringer" fra forsvaret og midtbanen op i hovedet på FCN´s forsvar.

Kære Ove; gør os den store glæde og tjeneste og forlad klubben.

Always AGF
      Bruger

Jeg er pisse ligeglad om Ove P bliver i AGF eller om han er på vej ud…men dagens indsats er piv ringe… de har fuld opbakning… 3 point mod Brøndby, 8 – 0 over Viby, skadesfri trup, næsten 13.000 på pladserne og alligevel spiller de med hovdet under armen…pinligt og pisse træls at se på… øv øv AGF

princo1
      Bruger

dem der skriver at ove p er den rigtige ved intet om fodbold

Ceres
      Bruger

Theile skrev:
      Jakob Poulsen humper rundt hele 1. halveg, men skal først skiftes ud da han ikke kan løbe mere .
      Nando er ude og blive tapet op eller lign. da FCN har straffe og er dermed ikke fit for fight, alligevel vælger Ove at skifte Graulund ud.
      Nando bliver skadet og kan ikke spille de sidste 20 min.
      Hvorfor satse på denne måde?
      Det vidner da ikke om kvalitet at gøre det på denne måde..

Jeg sad faktisk også og ventede på en tidlig udskiftning af Poulsen, evt. med Feilhaber… Så kunne Lucena spille kant og Feilhaber overtage Lucenas plads på den centrale midt… men den indskiftning/rokade kom bare aldrig… Istedet tar' man den risiko at gøre Poulsens skade værre..

Jeg er også ening i at en træt og skadet Nando burde være den der blev udskiftet istedet for Graulund… Det havde dog muligvis ikke gjort fra eller til på banen… Bortset fra White, der var den enste trussel, så virkede resten af holdet rystet… Først af den hovedløse fejl af kari der koster et mål, siden af straffesparket og til sidst af Dan Ts skade… Vi kommer derfor aldrig rigtigt tilbage i kampen… FCN skaber jo ikke ret meget selv, men vinder på at udnytte nogle enkelte store fejl… Når vi så samtidig lider under at flere nøgle spillere er/bliver skadet som kampen skrider frem, det er bare sort uheld… eller måske skulle man sige at det bare er typisk AGF…
      .

betinna
      Bruger

Tror nok at klubben vil gøre sig selv,fansene og sponsorne en stor
      tjeneste ved at udstikke fyringsseddel seddel til Ove mandag.

Han vil aldrig kunne løfte holdet, derimod tror jeg nok han vil forbedre bedre som klubbens talentchef.

agfgas
      Bruger

Det sørgelige ved denne kamp, er at vi nøjagtig skriver det samme stort set om selve kampen, som vi gjorde imod Randers, 3 mål på 3 fejl ! Mage til uengageret indsats over hele linien, skal man iøvrigt lede længe efter !! Pinligt at være tilskuer til denne plamage..

Idag var vores udskiftere som blev på bænken de bedste !!

@agfgas

vi skriver jo det samme som efter kampen mod Randers, fordi det stadig er Ove P. som er træner. Intet er jo ændret! Han evner simpelthen ikke at sætte det hold op til kamp; han evner ikke at udstikke retningslinjer og han evner ikke at kunne gøre en forskel under kampen.

Jeg ved da godt, at han ikke kan trække en trøje over hovedet og spille kampen, men som træner er det altså hans ansvar at sørge for, at spillerne kender deres plads og at de evner de mest elementære fodboldtekniske færdigheder. Kan han ikke det (hvilket spil og resultater entydigt viser han ikke kan), må han tage hatten i hånden og sige pænt farvel.

Andre Jensen
      Bruger

Hvorfor skal vi have en Ove P-debat hver gang vi har tabt en kamp?
      Der er bestemt íngen træner eller spiller der er hævet over klubben, men jeg vil vente til vinter med at bedømme hans arbejde.
      Jeg har en naiv tro på at det her hold er bedre end det vi så i dag.
      Jeg håber i hvert fald virkelig at det var bundniveauet vi var vidne til og ikke det generelle niveau.

@Andre Jensen:

Vi skal have en debat om Ove P. fordi manden ikke skaber resultater som klubben kan leve med.

Vi skal have en debat om Ove P. fordi der på trods af spillerindkøb, tale om en reservebænk i særklasse, en skadesituation (før kampen mod FCN) som var usædvanlig positiv, en modstander som har været ekseptionel dårlig i efteråret alligevel opstår en situation hvor vi ikke alene taber, men i den grad bliver ydmyget på hjemmebane.

Derfor skal vi have en debat om Ove P.

Hvis det skulle have undgået din opmærksomhed, er det nemlig trænerens ansvar at udstikke retningslinjer, spilsystem og moral til et hold. Såfremt du mener at Ove P. evner dette, kan jeg godt forstå du ikke kan forstå en debat om Ove P. Det kan jeg så ikke gøre noget ved, men mit håb er da, at jeg ikke er den eneste som kan se, at vi har et et enormt problem med den mand i spidsen for vort hold.

Norden
      Bruger

Er helt enig… Ove P. har i den grad tabt sutten….

Hvad laver Dioh på bænken… Han er da om nogen spilleren der kan åbne en modstanders kompakte forsvar, så man måske kunne undgå de evindelige høje bolde som førte til lige netop ingenting overhovedet…

AGF mangler i den grad en overordnet idé og plan for hvordan de vil spille fodbold… Det falder tilbage på træneren

Rasmus
      Bruger

Det er da decideret pinligt, at man skal høre den samme sang hver eneste gang, GF taber…Den ene uge er det "ud med Ove", den næste uge er han manden, der skal føre os til tops…Nu er det jo ikke ham, der løber rundt derinde og laver de afgørende personlige fejl i dag…!

Ja, det var skidt i dag, men lad os nu prøve at kigge på det hele i et lidt større perspektiv…

@Rasmus
      :

Selv efter sejren over Brøndby har du ikke hørt mig tale godt om Ove P.; jeg er overbevist om, at han er en katastrofe for holdet.

Og det større perspektiv du efterlyser, er sådan set det jeg har opridset i mit tidligere indlæg i denne tråd, men jeg skal da gerne ridse det op igen:

1) Ove P. taber langt flere kampe med AGF end han vinder.
      2) Ove P. evner ikke at udstikke retningslinjer og et spillesystem som spillerne kan falde tilbage på, og føle sig trygge i.
      3) Ove P. evner ikke at tilføre selvtillid til holdet, således de efter at komme bagud ikke kollapser
      4) Ove P. evner ikke at gøre gode spillere bedre, snarere tværtimod
      5) Ove P. evner ikke at ændre en kamp ved hjælp af ændret taktik eller indskiftninger
      6) Ove P. kan ikke til træning indøve simple detaljer, pasningsspil og løbemønstre som kommer til udtryk i kampene

……. fortsæt selv rækken af overordnede generaliseringer, der selvfølgelig punkt for punkt kan modsiges af enkeltstående eksempler.

Ovenstående er en overordnet betragtning, og til alle Ove P. fans, må jeg atter spørge:

hvor meget elendighed og hvor mange tabte point skal der til, for at I synes Ove P. er den forkerte mand for AGF?

foged
      Bruger

Jeg må indrømme, at min tålmodighed med O.P efterhånden også er væk. Vi har på papiret et klassemandskab, som bør overmatche et tamt FCN hold. Dagens startopstilling uden sæsonens bedste spiller (Dioh), samt de mærkelige udskiftninger siger en masse.

Kari og Poulsen satte ikke et ben rigtigt i første halvleg og skulle have været skiftet allerede inden pausen (de kunne have taget Lucena med).

Nando læner sig op ad en udvisning og halter småskadet rundt på banen – alligevel vælger man at skifte Graulund ud. Det havde sikkert ikke betydet et klap med Graulund på banen, men alligevel…..

Sloth
      Bruger

sangen om Ove uge fra uge…

Ja det er jo dem der kan li Ove der roser ham efter en sejr – og det er dem som ser ham fyret som gir lyd efter hvert nederlag…

Og til Andre Jensen – Hvorfor skal vi have debatten om Ove hver gang vi taber en kamp???…..fordi vi konsekvent taber mere end vi vinder, og fordi vi tit bliver desideret ydmyget når vi taber, best illustreret i dag hvor vi taber 3-0 (TRE NUL) på hjemmebane til FCN

Di Stefano
      Bruger

En meget dårlig præstation af træneren i dag. Det kan der vel ikke være mere end en mening om.
      Et så umotiveret mandskab uden brugbart spillekoncept, mod en ringe modstander, og så på hjemmebane med mere end 12.000 tilskuere. Det falder tilbage på træneren.
      Der burde udstedes bøder til hele mandskabet bortset fra nogle ganske få som bl.a. Dan T.

soerens80
      Bruger

Men hvor bliver det spændende med Benny F. Fuck han virker go!!!!!!!!!!!!

ja ja soerens80; det kan godt være, at Benny F. virker god, men efter 14 dage på træningsbanen med Ove P. skal det nok blive pillet af ham.

Ove P. – træneren der gør gode spillere dårlige!

Du er sgu for meget Peter. Tænder det dig at rakke ned på Ove P? Du benytter jo ENHVER given lejlighed til at dele ud af dit had.. SUK!!

Peter Sehsted skrev:

Hvem helvede har ikke gjort det de seneste 12 år???

2) Ove P. evner ikke at udstikke retningslinjer og et spillesystem som spillerne kan falde tilbage på, og føle sig trygge i.

Vås. Du har bare ikke taktisk og spillemæssig indsigt nok til at kunne se det.

3) Ove P. evner ikke at tilføre selvtillid til holdet, således de efter at komme bagud ikke kollapser

Suk.. Hørt om Horsens-kampen/OB-kampen/FCK-kampen?

VÅS… Sikke noget sludder. Hans trænerhistorie modbeviser dig på det groveste.. Det er snarere AGF som klub der har det problem.

5) Ove P. evner ikke at ændre en kamp ved hjælp af ændret taktik eller indskiftninger

Så du ville ikke have lavet den dobbeltudskiftning med Benny og Dioh efter 60 min mod FCN?
      SUK peter… Det vil jeg ikke engang kommentere på.

6) Ove P. kan ikke til træning indøve simple detaljer, pasningsspil og løbemønstre som kommer til udtryk i kampene

Ryger du meget hash peter? Du burde overvære flere træningspas kammerat.

……. fortsæt selv rækken af overordnede generaliseringer, der selvfølgelig punkt for punkt kan modsiges af enkeltstående eksempler.

Sikke en gang sludder. Selvfølgelig kan bladder modsiges..

Ovenstående er en overordnet betragtning, og til alle Ove P. fans, må jeg atter spørge:
      hvor meget elendighed og hvor mange tabte point skal der til, for at I synes Ove P. er den forkerte mand for AGF?

Du er så blind overfor alle de ændringer der er sket i klubben, at det ENESTE du har fokus på er pointene på kontoen.
      Jeg holder stadigvæk på, at det hold der vandt 2-1 over BIF er TYDELIGT bevis på, at vi som klub har flyttet os..

Peter, jeg er træt af dit OP hetz. Måske du skulle bruge mindre krudt på at hade din klubs træner.. Kører du ikke dig selv ned?

meangel
      Bruger

Han er ikke den rigtige, han har mangel på bedømmelse af spillere, graulund burde ikke starte inde idag. ganske enkelt fordi vi har 2 andre agriber der er bedre. fattert ikke at han ikke har lagt mærke til det… men jeg måske den eneste der synes at williams har gjordt det rigtig godt for os i år, at han giver os rigtig meget på banen. hvor graulund egentlig ikke byder på noget…

men hensyn til talenter, kan man vel godt give ham kredit, men det eksempel med sarr, synes jeg nu var helt til grin, bare fordi manden laver en fejl eller to bliver han skiftet ud, men okay, det var sikkert rigtig godt for hans selvtillid. eller noget… mærkeligt der ikke bliver skiftet andre ud i forsvaret, for der bliver godt nok lavet mange fejl.

manyooAGF
      Bruger

Peter Sehsted skrev:

@Rasmus
      :

Selv efter sejren over Brøndby har du ikke hørt mig tale godt om Ove P.; jeg er overbevist om, at han er en katastrofe for holdet.

Og det større perspektiv du efterlyser, er sådan set det jeg har opridset i mit tidligere indlæg i denne tråd, men jeg skal da gerne ridse det op igen:

Deltager du i alle træninger og er med til taktiske møder og lign, ret beset udtaler du dig om ting du ikke ved noget som helst om.

Hvis bare en af dine latterlige postulater minus nr 1 holdt stik, ville det her fodboldhold så have spillet mod BIF og Horsens som de gjorde?

Synes du skal begynde at kigge dig om efter et fodboldhold der vinder hver eneste kamp istedet, så behøver du ikke brokke dig bare for at brokke dig. Plat argumentation er hvad du tilføjer herinde, gang på gang på gang. Du synes sikkert også det var en fejl at fyre Johnny Hanssen i sin tid.

meangel
      Bruger

og ærligt, manden har jo ikke ligefrem givet agf så meget, ud over en tur i 1 divisionen, og op igen…..

skal man sige, at okay, manden skal have en chance nu hvor vi har bedre matriale end længe, og så lad os håbe på det bedste, og så tænke når sæsonen er færdig at det var okay med en placering som nr. 8

eller skal der tages handling rimeligt hurtigt, med en god forstilling om at det kan kun blive bedre end det han har udrettet…

faktisk selv lidt i tvivl, for kan jo være det blive bedre…
      Men jeg mener virkelig at der skal ske noget lige nu, og det skal kunne ses på banen næste kamp. ingen undskyldninger om at vi ikke var ordenlig klar, eller sat ordenlig op osv, for det er simpel ikke godt nok, det er talentløs at høre på….

grind88
      Bruger

Jeg er Ove P. supporter lidt endnu. Der skal mere end et nederlag til, før jeg går i spåner over træneren. Vi taber ofte kampene på store personlige fejl , og disse begås typisk af middelmådige fodboldspillere (i dag var det Arnason/Kure og Staff, som fik gjort sig selv til grin og ødelagt holdgejsten). Det kan en god træner ikke ændre på. De dårlige spillere skal bare glide ud af truppen, stille og roligt. Og det sker også i øjeblikket. Arnason kan ikke være sikker på fuld spilletid længere, og tak for det BSN. Det samme gør sig gældende for spillere som Graulund, Pleidrup, White og snart Lindkvist.

mondrup
      Bruger

Det er efterhånden en gammel sang, at vi taber kampe på baggrund af personlige fejl. Og det var heller ikke svært at se, at Vollquartz havde en rigtig skidt dag..

Men jeg synes OP var dagens største personlige fejl..

1) Jakob Poulsen bliver, i et løb til baglinjen, skadet i midten af første halveg, og ryger helt ud af kampen bagefter. Han kunne ikke løbe igennem, nåede ikke sine nærkampe og var tilsyneladende så hæmmet i sit spil, at han dårligt nok kunne slå et indlæg. Hvorfor skiftes han først ud i midten af anden halveg?? Synes det er noget fis at Ove står og begræder JP's skade efter kampen, når han har ladet ham spille videre i 50 minutter.. [i]"-jamen lad os da se om ikke vi kan gøre skaden lidt værre…"[/i]

2) Hvornår går det op for Ove, at Dioh er guld værd for os. Han fordeler SÅ mange bolde deroppe, og skulle ikke bruge mere end 10 minutter til at gøre Graulunds indsats til skamme..

3) Når nu Ove har valgt, at anførerbindet skal sidde på armen af manden i buret, hvem havde han så forestillet sig skulle sætte dagsordenen ude på grønsværen? Ove burde selv spæne op og ned af linjerne og dirigere sine markspillere (om ikke andet, så inde fra hans lille felt). Jeg synes det er skidt at hverken anfører eller træner træder i karakter. Jeg mangler noget struktur på midten. I forbindelse med den kontra de får deres straffe på – I stedet for én af vores angribere, så presser Lucena en FCN-spilller helt oppe ved hjørneflaget, og 10 sekunder senere mangler vi ham i den grad på midten.. Sad med en ven og spurgte os selv hvorfor i alverden han lå helt deroppe, og et kort øjeblik efter har Staff nedlagt Bernburg fordi der var motorvej på midtbanen..

Jeg plejer at være ganske pro-OP, men min oplevelse på stadion idag gav mig indtrykket af, at Ove af alle havde den største off-day.. My opinion..

Slambert
      Bruger

Det er udenfor enhver tvivl at vi ikke har brug for et træner skifte lige nu. Johnny Mølby blev jo ansat i sommers for at styrke trænersiden.
      B.S.N. Har været dygtig i dette transfer vindue med køb af spillere. Hvis klubben mente Ove ikke var god nok havde man jo nok arbejdet på at få en ny træner, istedet for at, bruge energi og penge, på at købe spillere, som passer ind i Oves spil koncept.
      Resultaterne er på vej, men man spiller altså ikke 3-4-nye spillere ind på et par kampe.

Angus
      Bruger

Er simpelthen målløs over Peter Sehested. Har sakset mit indlæg fra en anden tråd, hvor han igen, igen, igen kræver Ove P fyret:

Så er vi der igen. Hver gang AGF taber kommer de samme folk ud og kræver OP fyret. Er det ikke snart ved at være en anelse forudsigeligt? Var der nogen der sagde ensidigt? Og hvad med totalt kortsigtet og fuldstændigt ubrugeligt. Hvor fanden har I været de sidste 10 år?!?

Vi har ikke lavet andet siden 96/97 end at fyre trænere og direktører gang på gang på gang på gang. Og hvor har det bragt os hen? Det har betydet BRANDRØDE tal på bundlinjen, INGEN udvikling i virksomheden, URO i truppen, BALLADE på direktionsgangen, et ry som Danmarks galehus, MEGET tvivlsomme spillerindkøb og ELENDIGE sportslige resutater.

En fyring er ikke løsningen!

Vi har stadig elendige sportslige resultater, ja. Men der er sket nogle meget væsentlige ting uden for banen, som folk hele tiden glemmer.

1) Der er harmoni i truppen
      2) Der er udvikling i virksomheden
      3) Tilgang af sponsorer og noget der ligner sorte tal
      4) Der er tilgang af kvalitetsspillere
      5) Der er udvikling i spillet på banen – JO DER ER SGU!

Hvor var alle fyringsfanatikerne, da vi spillede Horsens ud af banen? Eller da vi slog Brøndby og spillede noget af det bedste fodbold siden netop 96/97? For det var vel Ove P.'s fortjeneste? Eller nå nej man roser selvfølgelig ikke Ove, for han kan jo ikke gøre noget rigtigt og skal bare fyres nu (og nej ironi er ikke anvendt)

Min personlige favorit er helt sikkert PETER SEHESTED. Efter som vanligt at have krævet Ove fyret ovenpå Randers kampen var det lige pludseligt svært at komme igennem med Ove-kritik oven på sejren over Horsens. Hvad gør man så? Jo man forlanger selvfølgelig Steffen Rasmussen fyret, fordi han dropper til 0-1!!!

Skriver man noget om, at spillet var væsentligt forbedret, at vi endelig slog de onde ånder fra Horsens eller var stærk moralen var på holdet efter at komme bagud og brænde et straffe. NOOO. For det kunne jo være en indirekte ros til Ove, og det bruger vi jo ikke.

Sæsonen er ikke slut. Den er knapt nok begyndt, og på nuværende tidspunkt er der ikke nogen, der kan sige, om vi fx ender som nummer seks og vinder pokalen. Vi kan også ridde den igennem på 8-10 plads. Men det står ikke ligefrem skrevet at vi rykker ned.

Så slap nu af for fanden! Det kræver tid at udvikle holdet.

Det er ikke usandsynligt, at vi allerede til næste sæson kan kravle op i top seks, hvis vi i løbet af denne sæson kan få mere stabilitet præstationerne og en ny midterforsvarer i Dan T-klassen.

Og det er LANGT hurtigere, end jeg og formentlig de fleste andre end fyringsfanatikerne havde forventet.

Angus
      Bruger

Beklager det lange indlæg + denne tilføjelse bare for at understrege, at jeg ikke er totalt blåøjet Ove supporter:

Jeg er enig i en del af kritikken af Oves opstilling/udskiftninger i kampen. Jeg havde også heller set Dioh starte inde og en hurtig udskiftning af Jakob Poulsen. Men derfra er der sgu langt til en fyring.

Til Peter Sehsted og andre:
      Sakset fra Stiften: http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?…107524/1284/net

»Det værste er ikke, at vi tabte. Det skal vi nok komme os over. Det værste er skaderne. Tre skader gør det til en dyr affære,« sukkede Ove Pedersen, der efter kampen også kunne skrive to af de øvrige nye navne i truppen på skadeslisten: Nando Rafael og Jakob Poulsen.

Førstnævnte med en fiberskade, sidstnævnte med et vrid i anklen.

»Den brød op allerede i første halvleg, men jeg ønskede selv at spille videre og give mig fuldt ud for holdet. Måske ikke så smart, men nu må vi se, hvor stor en pris, jeg må betale for det,« lød det fra Nando Rafael, der humpende sluttede kampen på banen, da Ove Pedersen havde brugt sine tre udskiftninger.

Jakob Poulsen blev skiftet ud midt i anden halvleg, men burde have været det lang tid forinden.

»Jeg vred om i starten af første halvleg, men håbede på, det ville gå i sig selv. Det gjorde det så ikke. Jeg burde have skiftet mig selv ud efter ti minutter. Det er uprofessionelt og dumt af mig,« sagde Jakob Poulsen.

Hvorfor reagerede cheftræneren ikke noget før?

»Jeg spurgte begge spillere i pausen, om de var klar, og det nikkede de ja til. Jeg går ud fra, at spillerne selv siger fra, hvis de ikke er i stand til at give fuldt ud,« kom det fra Ove Pedersen.

Ændrer det ingenting for jer??

betinna
      Bruger

Mht. skader hos spillere under kampen er det da helt klart trænerens
      ansvar at se om spillerne præsterer optimalt – gør de ikke det
      må de jo skiftes ud, en sådan beslutning skal da ikke overlades til spilleren selv – det kan gå i serie 6 men da ikke i superligaen.

Mht. din store begejstring for Ove pedersen uanset hvad han præsterer skal du vide at det rent faktisk kan medføre nedrykning
      at beholde en træner der absolut ikke har vist noget som helst.

Mht. Brøndbykampen tror jeg nok at spillerne selv fandt motivationen frem – sådan plejer det at være mod Brøndby.
      Mht. Horsens kampen tror jeg nærmere at det gode spillehumør skyldes 1. kamp på hjemmebane i en ny sæson.

Når nu spillerne har vist hvilket niveau de kan præstere på – er det da trænerens ansvar at fastholde det niveau i de efterfølgende kampe, træneren har endnu ikke formået at fastholde et stabilt niveau på holdet, og det er et ret stort problem – og man kan vel være lidt bekymret for fremtiden da det jo er det helt primære for at bare opnå
      rimelig succes. Vi er trods alt nogen der ønsker GF tilbage i top 6 og
      dem må du da have respekt for – fremfor at nedrakke alle der ikke lige
      syntes at Ove P. er den rette træner

Puskas8628
      Bruger

En katastrofal præstation af Ove P.
      Selv om truppen ikke er komplet, er det en helt utilgivelig indstilling, holdet møder med.
      Hvis holdet ikke kan præstere bedre i de næste to kampe, har træneren ikke kvaliteterne som coach.

Kari8
      Bruger

Ove kan ikke få skylden for målene imod FCN og heller ikke skaderne. Nando og Poulsen viser simpelthen total mangel på proffesionelisme i at de ikke selv beder om at komme ud.

Derimod giver det ingen mening at Williams starter ude, den må ove fanme tage på sin kappe. Hvordan han tackler vores situatuion nu føler jeg er meget afgørende, uden Dan må Olof simplethen få chancen om ikke 90 min på søndag mod FCM for at prøve ham af.

Ser ikke en træner fyring som fornuftig selvom sæsonen har været helt igennem elendig på point siden, men spillemæssigt har det været det bedste vi har spillet i vel 10 år, nu skal der bare noget kynisme på og de personlige fejl skal væk. Og så skal vi simpelthen skabe flere reele chancer.

men rolig nu gutter, det var en kamp vi snakker om her ikke en sæson og ALT gik imod os, uheld,skader,dumme personlige fejl og en tåbelig dommer og så skal FCN sgu også have ros for deres kamp, de gjorde det godt.

betinna skrev:
      Mht. skader hos spillere under kampen er det da helt klart trænerens
      ansvar at se om spillerne præsterer optimalt – gør de ikke det
      må de jo skiftes ud, en sådan beslutning skal da ikke overlades til spilleren selv – det kan gå i serie 6 men da ikke i superligaen.

Selvfølgelig er det trænerens ansvar, men spillerne er sgu ikke uden skyld. Overalt i verden spiller flere hundredevis af spillere på småskader. Netop fordi det er umuligt for andre end spilleren selv at mærke efter om det går i sig selv igen. Poulsen skulle dog også efter min mening være skiftet ud i pausen. Jeg ser det dog stadig som et problem, at Poulsen ikke beder om at blive skiftet ud. Ikke alene undlader han at anmode om at blive skiftet ud, han svarer direkte på trænerens spørgsmål om, hvorvidt han er klar til at spille. En klar fejl af JP. En klar fejl af OP at stole på, at en ny spiller er i stand til at tage den beslutning selv. Men come on…

Mht. din store begejstring for Ove pedersen uanset hvad han præsterer skal du vide at det rent faktisk kan medføre nedrykning
      at beholde en træner der absolut ikke har vist noget som helst.

Det er næsten grinagtigt sjov det du skriver der. AGF har konstant balanceret på nedrykningens rand de sidste 12 år. Du mener altså, at grunden til at vi kun er rykket ned 1 gang er, at vi har fyret vores trænere" i tide"?

Jeg er ikke blind, og jeg er ikke ubetinget glad for Ove Pedersen. Hans mangler på sidelinjen har i de flestes øjne været åbenlyse. Dog har alle områder undtagen pointhøst og ageren på sidelinjen været det bedste der er set i AGF i +10 år.. OP skal til at finde de point der skal sikre AGF en sæson uden for nedrykningens søgelys.
      Her er vi helt enige 😀

Mht. Brøndbykampen tror jeg nok at spillerne selv fandt motivationen frem – sådan plejer det at være mod Brøndby.
      Mht. Horsens kampen tror jeg nærmere at det gode spillehumør skyldes 1. kamp på hjemmebane i en ny sæson.

Med det argumentationsgrundlag er det jo umuligt at diskutere med dig. Du siger jo indirekte, at når det går godt, så skyldes det tilfældigheder og/eller udefrakommende faktorer, mens når det går dårligt, så er det UDELUKKENDE Ove Pedersen der har skylden. Det er DET jeg er ved at være træt af i disse diskussioner omkring OP.

Når nu spillerne har vist hvilket niveau de kan præstere på – er det da trænerens ansvar at fastholde det niveau i de efterfølgende kampe, træneren har endnu ikke formået at fastholde et stabilt niveau på holdet, og det er et ret stort problem – og man kan vel være lidt bekymret for fremtiden da det jo er det helt primære for at bare opnå
      rimelig succes.

Det er trænerens ansvar ja, men er det hans skyld? Der er sgu forskel. Jeg mener bestemt, at det hold der startede inde imod FCN burde kunne slå FCN 10 ud af 10 gange. Skaden til JP efter 10 min, Nandos skade, Kari's hjerneblødning osv osv.. Disse er OP's ansvar, men er ikke og kan aldrig blive hans skyld!?
      Overordnet er de manglende præstationer OP's ansvar… Ubetinget, JA!!

Vi er trods alt nogen der ønsker GF tilbage i top 6 og
      dem må du da have respekt for – fremfor at nedrakke alle der ikke lige
      syntes at Ove P. er den rette træner

Suk suk suk… Tror du ikke jeg vil have AGF i top 6? Åndssvag kommentar. Jeg kan jo sagtens respektere, at flere mener, at OP ikke er den rette træner. Jeg gider bare ikke høre på, at Horsens-kampen og BIF-kampen er tilfældigheder, mens alle nederlag er OP's skyld!!!

Jeg synes stadig, at den 2-1 sejr over Brøndby viste, hvor vi som klub er på vej hen. Historien har vist, at adskellige års dårligdom ikke kan vaskes væk hurtigt, og AGF er bestemt ingen undtagelse.

Jeg tror stadig OP og AGF kan nå den top 6 sammen, og med tiden håber jeg flerel folk vil se, at OP har udrettet noget som ingen anden ellers har kunnet i AGF i alle disse år. Sammen med BSN og LW har han fået skibet på rette kurs igen 😀

OP ved roret er ikkelig nedrykning, dårlige præstationer og bunkevis af skader er. Spillerne må sgu også til at vise, hvad de er støbt af. Vi så hvad det kan blive til imod Brøndby.

/Stig

Puskas8628
      Bruger

Tænk hvad f.eks. en Wieghorst kunne have fået ud af sådan en trup? Uden det selvfede syndrom, som åbenbart kan få alle til at falde i søvn, fordi man vinder to kampe hjemme.
      Efter at have set Brøndby kampen troede selv jeg på, at 10 års ørkenvandring var slut med de forstærkninger. Men der er vel ikke set en ringere holdpræstation inklusiv træner siden kampen mod HIK i 1. division, da oprykningen var sikret.
      Shame on you. Donér jeres ugeløn til Red Barnet eller lignende. For I kan da ikke hæve dem selv uden at få en dårlig smag i munden. Og spil så gratis resten af måneden, indtil I har skabt nogle resultater.

agfgas
      Bruger

Mht Brøndby kampen nu flere fremhæver den, ja det var en rigtig god kamp, og OP har jo nærmest det man kan kalde krammet på de pisgule, det negative er bare så, at det hjælper ikke at holdet falder totalt fra hinanden ugen efter og ugen efter igen og igen ect… Derfor må OP gå, simpelthen pga han ikke formår at løfte holdet resultatmæssigt – Resultaterne taler for sig selv.. 4 hjemmebane sejre i hans periode som ansvarlig for GF og de 50% af hjemmebane sejrene er kommet i de første kampe i sæson 08/09 – det er simpelthen for ringe !!
      Taget det så i mente at holdet som BSN efterhånden har fået samlet, faktisk rummer masser af kvalitet og er et af de bedste GF line ups set de sidste ti år, gør ikke OPs situation meget bedre.

Kari8
      Bruger

slap nu af med at vores hld har så og så meget kvalitet, det har det altså ikke. I hvert fald ikke mere end OB,FCK,FCM,Aab og brøndby, Randers ser jeg altså også som værende foran os. Så bliver vi nummer 7 er det ganske fint. Vi har stadig nogle pladser hvor vi er svage og spillere som Kure-Madsen holder simpelthen ikke niveau.

Vi har tabt igår ja men det er ikke verdens undergang

@Agfgas:
      Jeg gider ikke diskutere på jeres præmisser længere. Dette bliver mit sidste inlæg vedrørende denne debat:

To sejre ud af tre mulige på hjemmebane i denne sæson er sgu da godkendt. På udebane har denne sæson self. ikke været godkendt, men vi har trods alt tabt til OB og FCK som er absolutte tophold. Eneste nederlag der ikke kan accepteres er imod Randers og imod FCN. Spillet og de personlige fejl minder meget om hindanden i de to kampe synes jeg. Dertil kommer 3 skader hos 3 af de forstærkninger du selv nævner til grunden for, hvorfor vi ikke længere kan tillade os at gøre det dårligt længere.

Må jeg venligst henlede din og andres opmærksomhed på, at vi pt har spiller 1 kamp med skadesfrie Nando og Jacob Poulsen. Den er vundet 2-1 på hjemmebane over BIF. I den anden kamp blev JP skadet efter 10 min, og Nando mærkede også allerede til sin skade i 1. halveg. Og Benny har vi kun fået en snuser til. (samme kan vel siges om Nando og JP) Sorin kommer først til vinter. Dan T er lige blevet skadet, og hvem her aner det fjerneste om hvad ham Georgieren egentlig kan!!??

Så før du drager de nye spillere ind i dit regnestykke, så giv dem 5 kampe uden skader, og vurder så igen. Andet er hovedløst, hvis det er er de nye spillere du skal vurdere det nye hold på.

Jeg er ligeglad med hvor få hjemmebane-sejre vi fik i sidste sæson. Det er nye tider, og FCN-kampen var noget lort på uendeligt mange måder. Kun White i 1. halve, og Benny og Dioh efter de blev skiftet ind var lyspunkter søndag..

/Stig

betinna
      Bruger

At få medarbejdere til at præstere hver eneste dag er en hvilken som helst leders ypperste opgave.

Her er hovedproblemet i Oves virke som træner – hvad det skyldes
      er jeg ikke helt sikker på , men et bud er udbrændthed som træner efter at han ikke fik opfyldt sin døm om et udenlandseventyr.

Ove har ikke på noget tidspunkt i AGF fremstået som en mand fyldt
      med optimisme og tro på fremtiden, hvilket er ret afgørende for at spillerne også udstråler glæde,vilje og engagement.

Måske her hovedårsagen ligger til de mildt talt meget svingende præstationer, både i superligaen men også i 1.division hvor spillet bestemt ikke var prangende.

Hans udprægede konservatisme omkring fastholdelse af spillere på holdet uanset præstationsniveau kan også ha en særdeles negagiv afsmitning på de andres spilleres motivation, lidt det samme problem som Morten Olsen har.

At der helt klart mangler et fast spilkoncept kan såmænd også være
      et udslag af at spillerne ikke har den fornødne tillid til træneren og derfor handler lidt udfra hvad de selv syntes er bedst – dette er et meget stort problem, da alle skal trække i samme retning for at få skuden på ret køl.

Mht. at Ove skal ha skylden for de dårlige resultater, ja det skal han da han er den formelt ansvarlige og har muligheder for at ændre på holdsammensætningen.

At diskussionen kommer frem vedr. træneren er vel meget naturligt når det går skidt – mht. min egen holdning omkring træneren har den været den samme siden dec. 2006 og efterfølgende er jeg desværre også blevet bekræftiget i mine antagelser.

Mht. de seneste 10-12 år -mener jeg helt klart at det har været de utallige skift på direktør posten der har været hovedproblemet, da det jo er ham der skal sikre stabiliteten i firmaet – en træner er mellemleder og skal præstere for at kunne blive i firmaet.

Du nævner at alt andet er godt i klubben undtagen resultaterne – Hvad er det lige der skal holde klubben i live – resultaterne eller det gode sociale fællesskab?

Bud på træner der kan motivere kunne evt. være John Jensen/Erik Rasmussen, så det vil være en fornøjelse såfremt en af disse 2 kunne komme til – spillermaterialet er der jo.

agfgas
      Bruger

Stig AKA Frank Heskjaer skrev:

@Agfgas
      :
      Jeg gider ikke diskutere på jeres præmisser længere. Dette bliver mit sidste inlæg vedrørende denne debat:

To sejre ud af tre mulige på hjemmebane i denne sæson er sgu da godkendt. På udebane har denne sæson self. ikke været godkendt, men vi har trods alt tabt til OB og FCK som er absolutte tophold. Eneste nederlag der ikke kan accepteres er imod Randers og imod FCN. Spillet og de personlige fejl minder meget om hindanden i de to kampe synes jeg. Dertil kommer 3 skader hos 3 af de forstærkninger du selv nævner til grunden for, hvorfor vi ikke længere kan tillade os at gøre det dårligt længere.

Må jeg venligst henlede din og andres opmærksomhed på, at vi pt har spiller 1 kamp med skadesfrie Nando og Jacob Poulsen. Den er vundet 2-1 på hjemmebane over BIF. I den anden kamp blev JP skadet efter 10 min, og Nando mærkede også allerede til sin skade i 1. halveg. Og Benny har vi kun fået en snuser til. (samme kan vel siges om Nando og JP) Sorin kommer først til vinter. Dan T er lige blevet skadet, og hvem her aner det fjerneste om hvad ham Georgieren egentlig kan!!??

Så før du drager de nye spillere ind i dit regnestykke, så giv dem 5 kampe uden skader, og vurder så igen. Andet er hovedløst, hvis det er er de nye spillere du skal vurdere det nye hold på.

Jeg er ligeglad med hvor få hjemmebane-sejre vi fik i sidste sæson. Det er nye tider, og FCN-kampen var noget lort på uendeligt mange måder. Kun White i 1. halve, og Benny og Dioh efter de blev skiftet ind var lyspunkter søndag..

/Stig

Blinde høns har også svært ved at finde korn, det samme som OP støtterne som stadig klamre sig til sociale hytteture og sten saks papir i klubhuset og hvad ved jeg !! Faktum er for sidste gang – OPs resultat liste for AGF taler for sig selv – PIV RINGE RESULTATER

Og mht nye spillere, så er det på trænningsbanen at OP skal få samarbedet til at fungere så det virker i praktisk, og det har fortiden tydeligvis vist at det MAGTER OP IKKE !!..

Men en ting kan vi dog blive enige om – Benny og Dioh var et lyspunkt i søndagens kamp imod FCN

Med dette materiale, eller for den sags skyld materiale som f.eks. Brabrand i 2 div – Skal man uanset hvad, gå efter point og ikke være tilfredse med at tabe til et på papiret bedre hold. Vi har tidligere vundet og hentet point i Odense og i Parken – Hvorfor så ikke gå efter point i de sidste minutter nu??
      Det synes jeg i den grad er OP's ansvar.
      Så jeg er bestemt ikke imponeret over vores pointhøst efter 6 kampe.

Men lad nu det hele ligge – OP ryger i vinterpausen (klart signal med den "forlængelse") – Og vi får en træner ved navn Erik Rasmussen – Som er en tidsvarende træner, hermed ment at han formår at SPILLE positivt fodbold, integrere unge spillere, spotte talenter – Men ikke mindst, skabe resultater……..

Så lad os bare hylde OP for det han har gjort – Han fik os tilbage og har fået skabt en fundament – Men kan ikke udvikle mere på dette hold.

Magnus far
      Bruger

Spørgsmålet om OP bringes op meget tit og giver en dejlig men også skarp diskusion. Der er mange ting der taler for både fyring og ikke fyring.
      Der hvor jeg sætter spørgsmål ved OPs evner som træner er når de enkelte spillere skal til at fumgere som et hold.
      – det år vi rykkede ned mener jeg vi spiller for spiller var bedre end Silkeborg men ikke som hold.
      – Horsens og Randers har i flere år, spiller for spiller stået dårligere end AGF men fået mere ud af det som hold.
      – Nordsjælland har de sidste 2-3 år været en flok "talenter" der ikke er slået igennem i andre klubber men MW har fået dem til at fungere som et hold.
      Spillermaterialet i AGF er i OPs tid blevet bedre og bedre for hver transfer vindue men OP har stadig ikke fået dem til at fungere som et hold.
      Det hold vi har lige nu er måske det bedste spiller materiale vi har haft i 10-12 år, der er igen mange skader og mange nye spillere, men hvis ikke OP kan få noget ud af dem i dette efterår, må vi finde en der kan. Giv OP ro til først i december…….

Viser 75 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?