OT – Er langskud moderne (II)?

Forside Fora AGF OT – Er langskud moderne (II)?

Viser 10 svartråde
  • Forfatter

Er det bare mig, eller er langskudsmål blevet totalt moderne? Ved den der turnering, de viser i TV, er de da gået helt bananas med dylder udefra. Hørte én snakke om, at det var noget med bolden. Kan det passe? Eller er der tale om en trend ligesom dengang i 1994, hvor alt blev scoret efter frisser? Hvad siger I? Hva hva?

PS. Hvad med langspyt? Der var en del benspænd i kampen mellem Italien og Ghana men ingen langspyt endnu.

CasperT
      Bruger

Der har jo været megen snak om at den nye bold skulle gøre det nemmere at score på langskud, og sværere for målmanden at tage, den den har en lidt anden bane i luften end de 'gamle' bold.

Men kan det virkeligt udgøre hele forklaringen?

Nu har jeg selv sparket til en del forskellige slags bolde, men den eneste egentlige forskel er vel bare, at de der gule vinterbolde ikke er helt så gode om sommeren..

Synes bare at antallet af velkvalificerede langdylder har været helt sindsygt indtil videre. Måske det er rygterne om den der nye bold, der får spillerne i stødet? Måske man skulle prøve et forsøg med en placebobold…

CasperT
      Bruger

Måske man skulle prøve et forsøg med en placebobold…

LOL!

Man ja, det kan da sagtens være at forlydenderne om, at den nye bold skulle være nemmere at sparke langskud med har gjort, at spillerne er mere tilbøjelige til at prøve udefra.

Mht. langspyt, så gik det vist af mode med Rijkard og Völler.

RuneGL
      Bruger

Men Totti (Snotti) han er jo også en mester i det der langspyt… det så vi jo til EM…. Så det er nok ikke gået helt af mode endnu…. det skal nok komme, når der kommer lidt mere afgørende kampe….

Harboe
      Bruger

Den nye bold er lettere, der kommer mere fart i så målmanden får sværere ved at nå ud og derfor prøver spillerne meget.

"Brasserne" klager nemlig over den nye VM-bold, som kaldes "Teamgeist" og er udviklet af Adidas. Producenten lover, at bolden vil forbedre spillernes præstationer, men det er de sydamerikanske superstjerner langtfra enige i.

"Jeg har stadig ikke fundet ud af den bedste måde at ramme bolden på. Den er for let og helt anderledes end de bolde, jeg ellers kender. Den føles som en plastikbold," siger backen med det dødelige venstre benshug, Roberto Carlos.

Brasilianerne står ikke alene med deres brokkerier. Flere målmænd har allerede været ude med kritik af kuglen. Den tyske keeper Jens Lehmann siger ligefrem, at bolden er som skabt til at latterliggøre målmændene, og hans svenske kollega Andreas Isaksson holder sig heller ikke tilbage og sammenligner VM-bolden med "de strandbolde man kan købe hos Statoil."

Klamt nok at kalde en bold for "Teamgeist"

Kilde: Tipsbaldet
      Link: http://www.tipsbladet.dk/?articleID=23343

Og med hensyn til det med spytteriet. Så kan vi jo bare håbe at vi får en ny Völler/Rijkaard episode. For dt var sgu da for sjovt! "Wilkommen in Kindergarten" [lol]

carpe_diem82
      Bruger

Ja læste også en lang artikel om bolden på http://ing.dk lige inden VM startede.
      Den er åbenbart lavet af færre stykker, og da syningerne skaber en "stor" modstand i bolden, så medvirker disse speciele syningen åbenbart til, at den meget nemmere knækker i luften, og derfor er svær for målmændene at redde.

Det har virkeligt givet nogle flotte mål indtil videre :k

Hatte
      Bruger

…Og så har Kaka jo lige banket Braserne foran…… på et langskud

Andre Jensen
      Bruger

Kim Kristiansen skrev:
      "Jeg har stadig ikke fundet ud af den bedste måde at ramme bolden på. Den er for let og helt anderledes end de bolde, jeg ellers kender. Den føles som en plastikbold," siger backen med det dødelige venstre benshug, Roberto Carlos.
      [lol]

Det så da ud til at han har fundet ud af det siden, i hvert fald havde Carlos et ordentlig drøn der nemt kunne være gået ind.

carpe_diem82
      Bruger

Men den gjorde det ikke vel? 😉

Viser 10 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.