OT: Bus-strejke

Forside Fora AGF OT: Bus-strejke

Viser 11 svartråde
  • Forfatter
      Sopy
      Bruger

Jeg ved godt, at dette debatforum ikke er omkring Århus Sporveje… Men det har dog noget at gøre med Århus som by at gøre…

Jeg synes det er pisse-irriterende, at bus-chaufførerne i Århus strejker… Da jeg kan forstå, at det ikke er en lovlig strejke pga. deres arbejdsvilkår, så KOM IGANG!!!

Ellers så er det ok med mig, at vi udliciterer Århus Sporveje med det samme… Det rammer Århus' erhvervsliv og beboere mega hårdt, så nu må politikerne få fingeren ud af ***** og gøre noget ved det…

Sæt for min skyld gerne busser ind for konkurrerende selskaber… Folk har hørt deres budskab, så kom i gang NU!!!

Stev
      Bruger

Har ikke ramt mig rigtig. Tager de blå alligevel.

stiv_polak
      Bruger

Jeg synes det er fed.. så behøver man ikke tage i skole.. ¨så jeg er dælme haft meget fri på det sidste!

leroy
      Bruger

intelligent udspil..det giver jo en helt anden drejning på det hele..

d0nN
      Bruger

Men det mest humoristiske var den nødplan kommunen kom med.. Nu ved jeg ikke hvor mange der tager rutebilerne, men hvad kan 50 bycykler gøre? :k

Nu bor jeg "heldigvis" så langt ude på landet at busstrejken ikke er ramt mig, men jeg er fuld forståelig for at folk er pissed pga strejken.. Men mon ik snart der kommer en løsning på det?

animaniacs
      Bruger

Jeg finder det 100% iorden at chaufførerne strejker da de ellers skal arbejde under meget uretfærdige forhold. Skille-vagter, som blev afskaffet for mange, mange år tilbage er pludselig blevet inventar i chaufførernes vagtplaner, samt evigt skiftende ruter og mange flere uretfærdige arbejdsvilkår. Det er meget vigtigt at Århus Sporveje kommer på spore igen, hurtigst muligt og derefter skal kommunen smide flere penge idet. Den offentligt transport skal forbedres og for så vidt muligt, skal bilerne ud af byen. Ved godt jeg bevægede mig lidt uden for emnet til sidst, men jeg lod mig rive med af stemningen:) Dog synes jeg ikke det kan diskuteres hvorvidt chaufførerne handler korrekt eller ej, for der er da ingen i dagens Danmark, som ville arbejde under så gammeldags og uretfærdige arbejdsvilkår.

/Daniel

Zuve
      Bruger

Forstår sku også godt de strejker. Hvis jeg skulle arbejde fra 16 til 24 og så igen fra kl 6 til 14 ville jeg sku også synes det var unfair.

JaXeGF
      Bruger

Der er jo en grund til at de strejker, og jeg finder det dybt rimeligt med den ulovlige arbejdsnedlæggelse og de mange "syge". Jeg tror bare Aarhus Kommune skal prøve at udlicitere opgaven til private virksomheder…

whatslife
      Bruger

det er/var en helt lovlig strejke (eller hvad man nu skal kalde det "fagligt møde") da sporveje ikke overholdt gældende bestemmelser og love
      og chaufførenes krav var da bestemt ikke ikke for meget
      en mærkelig direktør derimod

whatslife skrev:

det er/var en helt lovlig strejke (eller hvad man nu skal kalde det "fagligt møde") da sporveje ikke overholdt gældende bestemmelser og love
      og chaufførenes krav var da bestemt ikke ikke for meget
      en mærkelig direktør derimod

Altså. Fagligt møde var jo kun første gang de strejkede. Nu er det jo mere eller mindre 100 % strejke – men kører de ikke igen?

Yurea
      Bruger

Jeg støtter den strejke 100%. Der er NGEN der ville finde sig i at blive behandlet sådan af ens ledelse som de har gjort. Ikke at kende ens arbejdstid!! at arbejde "mod-uret" som er afskaffet for længst pga at det ødelagde de ansattes helbred!! og flere andre graverende emner. Det er en omfattende sag, som i den grad pisser mig af.[censored]
      Det er ikke et spørgsmål om penge eller pension, men derimod et spørgsmål om tålelige arbejdsvilkår og arbejdstider og at blive behandlet som mennesker!!

Der er anlagt flere søgsmål mod Århus Sporveje ved arbejdsretten fra FOAs side, som afventer behandling. Hvis FOA får medhold i de søgsmål er alt hvad den såkaldte ledelse har fundet på ULOVLIGT. Den såkaldte ledelse har nægtet at afvente resultaterne af de sager og vælger at gennemtrumfe hele omvæltningen med det samme, selvom chaufførerne og FOA har bedt om at udsætte implementeringen af sommer køreplanen og fortsætte med vinter køreplanen indtil da. Hvilket ledelsen har nægtet.

Kan ikke forstå at man vil have privatiseret Sporvejene. Mine erfaringer er at de kører perfekt nu med stor service for Århusianerne. I det gamle system havde man folk siddende parat på stationen til at afløse på en linie i tilfælde at sygdom, køre i stykker eller anden frafald. I de tilfælde kunne man sætte en erstatning ind på den afgang så den ikke udgik – Det er slut nu. Ingen reserver at sætte ind mere, de er sparet væk så der kommer til at være mange afgange som ikke kommer til at blive kørt i fremtiden.
      Man kan også se i KBH. hvordan de allerede privatiserede bybusser kører – og lad mig sige det sådan: DER ER EN GRUND TIL AT DET HEDDER SIG "AT DE KØRER SOM HT"!!!!

Jeg kan kun sige til Jer århusianere som brokker sig nu – god fornøjelse fremover – jeg er glad for at jeg bor i Randers!!!:k

Kan dog ikke forstå at det er en ulovlig strejke, når ledelsen selv ensidigt har ophævet den lokale overenskomst og nægtet at forhandle med FOA om en ny – fatter jeg ikke at det så kan være en uoverenskomst mæssig strejke. 🙂

Støtter også strejken selv om det går rimelig meget ud over min hverdag. Fx gå frem og tilbage til stadionet og ikke være i stand til at tage ind til fx byen.

Håber også snart det kører normalt igen. Direktøren er skudt i hovedet så ham kan man vidst ikke snakke så meget fornuft ind i.

Viser 11 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?