Opstød fra en sur gammel mand

Forside Fora AGF Opstød fra en sur gammel mand

Viser 27 svartråde
  • Forfatter
      johnterry
      Bruger

Sikke en lørdag……

Jeg halser hjem fra arbejde for at nå starten af FCK – GF – og hvilken kamp…, drama, intensitet.., spillet bølger frem og tilbage og minutterne synes uendeligt lange, og mit stakkels hjerte galoperer afsted. – jeg tror jeg er blevet ca 3 år ældre i løbet af kampen.
      Men det gik.., drengene kørte sejren hjem, spillede glimrende – og ikke mindst klogt. Og det på trods af, at vi igen, igen mister en spiller i midterforsvaret.
      Jeg erkender blankt, at FCK's scoring nok ikke var offside – ikke engang med de mest hvide briller. Ærgeligt for FCK, men det sker – det er sket for GF masser af gange. Når alt kommer til alt er der ikke en finger at sætte på GF's sejr.

Derfor er det selvfølgelig med glæde og forventning at jeg sætter mig til at se kommentarer og interviews efter sidste fløjt. Og hér er det så at koppen tipper for mig!!! Hjalte Nørregaard udtaler sig fair, er selvfølgelig ikke tilfreds med resultat eller spil, sådan skal det jo være. Det samme gælder for Ståle Solbakken. Selvfølgelig påpeger han fejl og mangler i FCK spillet – det ville/skulle Erik jo også have gjort, havde situationen været omvendt. Peter Kjær er endog meget nøgtern og objektiv i hans kommentarer, hvor han roser GF som hold til skyerne.
      OG…., så kommer den nævenyttige kvindelige journalist til ( jeg aner ikke hvad hun hedder, og har heller ingen interesse i at finde ud af det ).., og så kører pladen…, [i][/i]hvorfor spiller FCK så dårligt.., burde de ikke have slået GF.., når FCK ikke engang kan vinde over GF hvordan skal det så gå i CL..[i][/i] Og desværre frygter jeg, at vi kan forvente lignende kloge kommentarer i morgendagens aviser og diverse blogs.

Jeg håber af hele mit hvide hjerte at GF bliver mestre, men dybest nede tror jeg ikke rigtig på det – og mindre kan også gøre det efter 10 års ørkenvandring.
      Men nu er der spillet 5 kampe, GF har mødt AAB, Randers, OB, HB Køge og nu FCK. AAB og Randers var udset til dem vi skulle spille om midterplaceringer med, FCK og OB – jamen de var klare favoritter til kampen om guldet. I disse 4 kampe har vi fået 10 pt. Så vidt jeg lige husker er 13 pt efter 5 kampe outstanding sammenlignet med hvad nr. 1 har haft i de sidste mange foregående sæsoner…

Er det bare mig der er en sur gammel mand, eller bør man ikke kunne forvente at TV3´s journalister/studieværter gemmer sæsonkortet til parken væk og taler om fakta i stedet for hvordan "burde være"..?? – og give GF den kredit de retteligt fortjener…??

Men jeg vil dulme mine nerver ved at kigge på stillingen – og undres endnu engang… Jeg har nemlig stadig ikke helt vænnet mig til, at man skal lede efter GF i toppen…. Men det er et "problem" jeg kan leve med….:-)

OG SKAL ER SÅ IKKE SNART HAVE EN UOVERTRUFFEN HILSEN PÅ STADION….???

Djorkaeff
      Bruger

Hamrer enig knapen hele vejen i bund! Jeg var også ved at kamme helt over. Man har en vindende træner i studiet og en tabende træner der får 80% tiden til at snakke om deres kommende Europa kval. Men sådan har det altid været og sådan vil det være til evig tid. Det har altid heddet sig at FCk tabte, eller Brøndby tabte. Det hedder aldrig AGF vandt over FCK, eller Aab vandt over BIF.

Men fuck it – tabellen lyver aldrig, og så er der ikke mere at sige til det 🙂

J
      Bruger

He he… Studsede også over den kvindelige studieværts kommentarer hen ad vejen, men hvad skal man forvente af en kvinde??

I halvegen kaldte hun Peter Graulund for Peter Gravgaard… Det siger vist alt!

Hvad angår kredit til AGF, så tror jeg ikke vi skal forvente at al kritik forstummer. Der er nok mange kjøvenhauner aviser der stadig mener at 1. pladsen er til låns. Men EB's sportsdirektør har meldt sig ud af kritiker koret.

Nu glæder jeg mig bare til udsolgt mod snif på lørdag, at gårdmand bjørn lukker røven i samme bevægelse som han laver et knæfald og at karsten åbrink indser at han har forstand på penge og ikke fodbold!

J
      Bruger

@ Djorkaeff:

Du lyder som en randhusianer der brokker sig over AGF.

Det ville altid være den store der taber til den "lille", for det er immervæk den største overaskelse. fuck kunne i deres øjne kun skuffe.

Hehe det skal nævnes at vi ifølge Radion igen havde Nadal på banen… Glæder mig fandme til at se ham spille… Nogen der ved hvordan han ser ud, hvad han ellers hedder og hvor han komme fra.

Sylvester
      Bruger

det er sku da en store tennis stjerne. følger du ikke med eller hvad hehe 😀

mambo2
      Bruger

Tror lige jeg vender side 220 igen.

agf-dresen
      Bruger

send dette indlæg til onside.dk.

johnterry
      Bruger

Har sendt indlægget til sporten@viasat.dk med adresse til Carsten Werge og Per Frimann…, det er jo Brian Steen der er gæsten på mandag…

Maradona
      Bruger

Selvom det var med et glimt i øjet, var jeg ved at få rommen galt i halsen, da jeg hørte Jes Dorph i TV2 nyhederne sige noget i stil med.
      "Samtlige AGF spillere må have spillet deres livs kamp for at kunne slå FCK".
      Jeg tog det med et smil på læben, vi skal nok også passe på ikke at blive paranoide og ser antagonister over alt.

vieri
      Bruger

@ Johnterry

Glimrende indlæg. Du er bestemt ikke den eneste der igen og igen forundres over diverse journalisters manglende viden og det utålelige københavneri man skal trækkes med i de fleste programmer . Først og fremmest kan de vel for fanden lære vores spilleres navne til en start. Dernæst så har du helt ret i at fokus efter dagens kamp burde være på hvad vi gjorde godt idag der sikrede os 3 point, istedet for hvad FCK burde kunne præstere og hvad de gjorde dårligt der gjorde det muligt for os at vinde.

Det er virkelig tid til at de dropper de der good looking bimbo's de har til at styre udsendelserne og istedet sørger for at dækningen journalistisk set bliver mere saglig , objektiv og kompetent . Så gør det altså ikke så meget at studieværten ikke lige har sexappeal , hvis bare det ovenstående er på plads.

johnterry
      Bruger

@ maradona

Jeg føler selv at jeg er fuldt ud i stand til, at tage alverdens crap. Og bliver tingene sagt med det berømte glimt i øjet kan jeg tilgive næsten alt. Blot var det ikke tilfældet hér. Studieværten var på grænsen til at være fornærmet ovet, at FCK kunne tillade sig at tabe til denne latterlige opkomling…
      Selvfølgelig skal vi huske smilet og glimtet i øjet.., alt andet lige er selv ironi den bedste humor som findes…!! – og desuden har vi mange års erfaring i at tage tingene fra den humoristiske side.. 🙂

MEN.., da vi havde 1 pladsen efter første kamp grinede alle af os, efter den 2 & 3 sagde de…; jah, jah… vent nu bare.
      Nu er der spillet 5 kampe…, vi ligger stadig – suverænt – nr. 1-

Det jeg mangler fra diverse journalister, specielt den unævnelige fra TV3 ( som jeg ikke kan eller vil huske navn på… ) – en anerkendelse af, at GF måske aligevel ikke er det latterlige nr, 10 hold de havde udset det til at være…..

@Vieri

Det værste er så at det vel er de færreste der synes at hende på Tv3 har sex appeal og nu vi er ved det har hende fra tv2 sport vel heller ikk det vilde at byde på. Hvis det da bare var nogen man gad at se på så kunne man altid tage lyden af imens de var på.

HvidIhjertet
      Bruger

Haha hun lavede fejl efter fejl efter fejl!.

De burde virkelig have nogle ordentlige værter. Hun kaldte Linievogteren for en Liniedokter og blev retter af Peter Kjær. Hun sagde efter kampen at hun var sikker på en FCK sejr og var overrasket over AGF's spil. Og da hun så spurgte Kjær om han ikke også var overrasket svarer han bare sådan koldt næ…. For han følger i det mindste fodbolden og ved at AGF er blevet langt bedre ! 🙂

Elsborg
      Bruger

J skrev:
      He he… Studsede også over den kvindelige studieværts kommentarer hen ad vejen, men hvad skal man forvente af en kvinde??

I halvegen kaldte hun Peter Graulund for Peter Gravgaard… Det siger vist alt!

Ja og han scorede på Peter Christiansen i FCK målet – Flot!

Jeg har opgivet at lytte til hvad de siger i tv. Glæder mig istedet til at læse hvad der står i div. aviser imorgen!

Desuden første gang i mange mange år jeg glæder mig til at starte på arb efter en ferie! Bare for at kunne råbe . Vi ligger nummer ét!!!

vieri
      Bruger

Leon IS the king skrev:

@Vieri

Det værste er så at det vel er de færreste der synes at hende på Tv3 har sex appeal og nu vi er ved det har hende fra tv2 sport vel heller ikk det vilde at byde på. Hvis det da bare var nogen man gad at se på så kunne man altid tage lyden af imens de var på.

Ja hende på 3+ er lige så køn som hun er klog 😀

HjortH
      Bruger

@johnterry: Super indlæg.

Mette Cornelius , som værtinden hedder, er sikkert dygtig til mange ting her i livet, men fodbold og direkte tv udsendelser skal hun holde sig langt væk fra. Hertil rækker talentet ganske enkelt ikke.

Jeg har personligt krummet tæer over en del af Viasats studieværter igennem tiden, men har lært at leve med dem. Det kræver såmænd bare en halv kasse bajere, så går det sgu nok. Kom så for faen de hviii'e…nu gælder det SIF.

mph
      Bruger

johnterry skrev: OG…., så kommer den nævenyttige kvindelige journalist til ( jeg aner ikke hvad hun hedder, og har heller ingen interesse i at finde ud af det ).., og så kører pladen…, [i][/i]hvorfor spiller FCK så dårligt.., burde de ikke have slået GF.., når FCK ikke engang kan vinde over GF hvordan skal det så gå i CL..[i][/i] Og desværre frygter jeg, at vi kan forvente lignende kloge kommentarer i morgendagens aviser og diverse blogs.

Jeg håber af hele mit hvide hjerte at GF bliver mestre, men dybest nede tror jeg ikke rigtig på det – og mindre kan også gøre det efter 10 års ørkenvandring.
      Men nu er der spillet 5 kampe, GF har mødt AAB, Randers, OB, HB Køge og nu FCK. AAB og Randers var udset til dem vi skulle spille om midterplaceringer med, FCK og OB – jamen de var klare favoritter til kampen om guldet. I disse 4 kampe har vi fået 10 pt. Så vidt jeg lige husker er 13 pt efter 5 kampe outstanding sammenlignet med hvad nr. 1 har haft i de sidste mange foregående sæsoner…

Er det bare mig der er en sur gammel mand, eller bør man ikke kunne forvente at TV3´s journalister/studieværter gemmer sæsonkortet til parken væk og taler om fakta i stedet for hvordan "burde være"..?? – og give GF den kredit de retteligt fortjener…??

Ja! Du er en sur gammel mand (det er jeg forøvrigt også tit). Men vi har altså meget høje tanker om os selv lige nu. Det bærer hele denne tråd præg af.

Hånden på hjertet. Hvem herinde havde ikke solgt kampen for uafgjort? Jeg havde. Også efter første halvleg. Uafgjort havde været et godt resultat.

Der var ingen, der brokkede sig over at få odds 8,0 på AGF sejr. Så vinder vi (delvist på godt spil – delvist fordi Santin, Hutchinson og Grønkjær brænder nogle vanvittige chancer) og hold da kæft, hvor er det fedt! Men selvfølgelig tolker omverdenen det i forhold til deres syn på hhv. AGF og FCK (odds 8,0!!!!). Det er ikke mærkeligt, at de spørger FCK'erne om, hvad der gik galt.

Vi får masser af kredit i pressen. Vi bliver rost for vores spil og resultater. Men vi er ikke verdens bedste hold endnu og ikke mesterskabsfavoritter. Graulund bruger f.eks. sin taletid i pressen til at minde om, at vi skal være ydmyge…

Så… give it a rest guys. Stop med at overfortolke ting og se spøgelser. Se virkeligheden i øjnene…

Og forresten: Hvor mange herinde (hånden på hjertet igen) vil give Hr. Følge kredit for deres danske mesterskab? Jeg mener stadig, at de blot vandt det, fordi topholdene alle havde en off season.

mph
      Bruger

Og se her, hvor meget ros vi får i en af købehavnersprøjterne. Stop klynkeriet!http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2009-2010/erik-r-vi-skaber-eufori

Bjarne V
      Bruger

Hvornår har AGF sidst ligget nr. 1 efter 5 runder? Hvornår har vi sidst spillet så godt bold som vi gør nu? Hvornår har resten af fodbold Danmark sidst været misundelig på os?????

Jeg vil sgu have lov til at opføre mig som en jubeloptimist indtil vi mister 1. pladsen, for hvem ved hvornår vi får den igen….?!

Og hvis resten af fodbold Danmark ikke kan give os kredit, efter så mange års tørke, ja, så er det deres problem og ikke mit:)

Fanoe
      Bruger

Bjarne V skrev:
      Hvornår har AGF sidst ligget nr. 1 efter 5 runder? Hvornår har vi sidst spillet så godt bold som vi gør nu? Hvornår har resten af fodbold Danmark sidst været misundelig på os?????

Jeg vil sgu have lov til at opføre mig som en jubeloptimist indtil vi mister 1. pladsen, for hvem ved hvornår vi får den igen….?!

Og hvis resten af fodbold Danmark ikke kan give os kredit, efter så mange års tørke, ja, så er det deres problem og ikke mit:)

Det kunne vel ikke siges meget bedre.

LL86
      Bruger

For lige at puste lidt til ilden:
      http://onside.dk/node/39867

Prøv at læg mærke til hvad kosten siger da FCK's mål bliver annulleret:

"Målet bliver desværre annulleret… Øhh i FCK-øjne"

Hun har svært ved at skjule skuffelsen B)

Khaki
      Bruger

Jeg må sige jeg egentlig er glad for at jeg ikke kan tage de kanaler, får set meget mere fodbold på stadions nu.

Men sportsjournalistikken er død, den findes ikke… Det eneste man kan læse i aviserne er sammendrag (hovedsageligt skaset fra Ritzau) og interviews… Der er ingen analyser eller opfølgning på kontroverser

Det er selvfølgelig i høj grad den almindelige danskers egen skyld det er blevet sådan, man evner simpelthen ikke at stille spørgsmålstegn ved tingene.

Journalistikken er død i fodbold, nu er det bare en tittel man klistre på kvindelige håndboldspillere når deres knæ ikke længere kan holde til sporten.

zcml
      Bruger

Se det er derfor jeg godt kan lide typer som Carsten Werge!
      Ud over at han ikke altid er skruet helt rigtigt sammen i hovedet, så er han også en af de få, der stadig tør tage nogle diskussioner op, og være kritisk i fodboldens sag.
      At han så som oftest taler for døve ører, er nok grunden til at de fleste har opgivet ævret.

Og så savner jeg virkeligt fodboldjournalistikkens vtterligt gale mand; Thomas Gravgaard.
      Måske ikke det mest dybdeborende journalistik han gjorde sig i, men han var sat'me underholdende. Og så var han vist også (ud over at være glødende Celtic-fan) GF'er.

Khaki
      Bruger

Det er så derfor jeg ikke kan lide Werge… Han har ikke de mentale evner til at lave dybdeborende journalistik, så istedet bliver det med "humoristisk" indgangsvinkel.

Jo jo, det kan da være meget sjovt, og er uendeligt populært med humor… Men journalistisk kan det ikke bruges til meget.

zcml
      Bruger

Khaki skrev:
      Det er så derfor jeg ikke kan lide Werge… Han har ikke de mentale evner til at lave dybdeborende journalistik, så istedet bliver det med "humoristisk" indgangsvinkel.

Jo jo, det kan da være meget sjovt, og er uendeligt populært med humor… Men journalistisk kan det ikke bruges til meget.

Jo jo, måske mangler han evnerne, men han prøver i det mindste.

Og ja, han skal nok holde sig til programmer som "Ren Fodboldsnak" og det nye "Fodbold for Fan'". Og så lade andre om eks. "Fodbold Uden Filter" (selvom jeg ikke tror det program var blevet til noget uden Werge).
      Og selvom det også skulle blive et analyserende program, så tror jeg mere "Fodbold for fan" bliver et underholdningsprogram, fremfor et seriøst debatprogram.

Ps. Nu er det jo heller ikke fordi der er så meget journalist over de andre værter på Viasats sportsprogrammer.

mkj
      Bruger

Er meget enig i mange af betragtninger, men synes nu mange journalister er begyndt at se helt anderledes på AGF, og at det denne gang ser mere holdbart ud.

Jeg holder selv BT og torsdag – søndag i sidste uge var der hver eneste dag 2 sider med positiv omtale af AGF. Klart den klub der fik mest spalteplads. Ikke mindst pga. Jakob Poulsens fremragende præstation onsdag og hele holdets lørdag. Det er med glæde man åbner avisen, og det gør også sponsorerne glade med den megen omtale.

Specielt forud for kampen lørdag hvor FCK spillerne grinede af ER's kommentarer om at AGF's start 11'er var ligeså god som FCK's. De sagde at vi får se i morgen, og ja det gjorde vi så. Så fik vi lukket munden på dem

Flamsted
      Bruger

Til Jes Dorphs forsvar skal måske lige siges, at han er erklæret FCK-fan, hvilket han ikke lægger skjul på.

Nu så jeg ikke TV2 Nyhederne i lørdags og ved derfor hverken hvad der blev sagt eller hvordan det blev sagt, men Jes er jo ikke kendt for at være uden humor, så jeg gætter på, at det bare var en lille morsomhed fra hans side. Jeg har svært ved at forestille mig andet. Den slags synes jeg ikke, at man skal tage så tungt.

Når det så er sagt, så er jeg enig i, at 3+'s dækning er ret ensidig, ind i mellem. Jeg rystede på hovedet af deres højdepunkter fra vores kamp i lørdags. De gav et meget forkert billede af kampen. Man fik jo indtryk af, at FCK sad tykt på kampen, hvilket vi jo allesammen ved, bestemt ikke var tilfældet.

Carsten Werge kan jeg godt lide. Han formår at bringe noget humor ind i de programmer han laver, hvilket jeg sætter pris på. Det skal selvfølgelig ikke være gak og gøgl det hele, men det synes jeg nu heller ikke at det er.

Viser 27 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.