fbpx

Opstilling mod FCK

Forside Fora AGF Opstilling mod FCK

Viser 67 svartråde
  • Forfatter
      Di Stefano
      Bruger

Truppen ser nu ud til at falde på plads: Jakob rejser og Martin kommer. Howard og Ulle bliver ikke klare til sæsonstart.

Hvordan skal vi stille op den 7. marts ?

Et bud:
      Steffen
      Krabbe – Dan – Gjesing – Cagara
      Feilhaber – Martin J. – Povlsen – Stephan P.
      Davit – Graulund

Bænk bl.a. : Kure, Lucena og Dioh

Utzon
      Bruger

Jeg poster lige et indlæg fra tidligere:

Hvis man forudsætter at Martin Jørgensen kommer hjem, ville jeg stille sådan her:

[center]Staff[/center]
      [center]
      Krabbe – Dan T – Howard – Cagara[/center]
      [center]
      Feilhaber – Lucena – Jørgensen – Stephan P[/center]
      [center]
      Devdariani[/center]
      [center]
      Graulund[/center]

Jeg synes at Benny skal være i højre side, fordi jeg tror at han kan lægge nogle rigtig giftige indlæg, og så er det bedre med Stephan der trækker ind i banen pga. hans højde. Så tror jeg faktisk at vi kan udgøre en større trussel i luftrummet ind vi har gjort hidtil.

Agadez
      Bruger

stefano hvor ved du fra at howard ikke bliver klar?

AndersF
      Bruger

@Utzon
      Jeg trykker på "Enig-knappen".

Stoei
      Bruger

@Utzon
      Jeg trykker på "Enig-knappen".

SiQ
      Bruger

[center]Staff

Krabbe – Dan T – Howard – Cagara

Lucena

Feilhaber – Jørgensen – Stephan P

Devdariani

Graulund [/center]

Always AGF
      Bruger

Staff

Lucena

Feilhaber – Stephan P – J. Poulsen

Devdariani

Graulund

zcml
      Bruger

Hvis Howard når at blive helt fit til 1. kamp, så starter han self. inde, men ellers bliver det mellem Gjesing og Kure.
      Umiddelbart har det set ud som om Erik har foretrukket Kure fremfor Gjesing, men i de andres fraværd gjorde Gjesing en god figur i slutningen af foråret (hvis man lige ser bort fra de 2 uheldige selvmål).

[center]Steffen[/center]
      [center]Krabbe-Dan T-Howard/Gjesing-Cagara[/center]
      [center]Lucena – Feilhaber[/center]
      [center]Poulsen – Devdariani – Stephan P[/center]
      [center]Graulund[/center]

salling23
      Bruger

Hvis martin kommer og Jakob bliver
      Staff
      Krabbe – Dan Thomasen – Mark Howard – Cagara
      Feilhaber – J. Poulsen – M. Jørgensen – Stephan P
      Devdidelidoo
      Graulund

Udskiftningsspillere: Kure, Lucena, K. Povlsen, Dioh og Sanel

tror ikke howard har slået gjesing af pinden endnu

zcml
      Bruger

salling23 skrev:
      Hvis martin kommer og Jakob bliver
      Staff
      Krabbe – Dan Thomasen – Mark Howard – Cagara
      Feilhaber – J. Poulsen – M. Jørgensen – Stephan P
      Devdidelidoo
      Graulund

Udskiftningsspillere: Kure, Lucena, K. Povlsen, Dioh og Sanel

Jeg kan godt se dilemmaet i hvem af de 4 på midtbanen, der skal bænkes, men jeg savner simpelthen en "skraldemand" i den opstilling.
      Mit bedste forslag ville være et rotationssystem, hvor eks. først Stephan sidder over, Martin i den næste, Jakob derefter, også til sidst Feilhaber, hvorefter man starter forfra igen.
      Det vil være ensbetydende med rigeligt spilletid til alle, da det kun bliver hvert 4. kamp man sidder over, hvilken man så kan bruge til at restituere.
      Problemet deri vil være manglende kontinuitet i startopstillingen, da der minimum vil være én ændring i opstillingen hver gang, men det er den bedste løsning jeg kan komme op med.
      Alternativt må den "svageste" tage til takke med kun at være 1. reserve i foråret, men hvem ville det være? Umiddelbart ville mit gæt pt. være Stephan, men omvendt har han eftersigende imponeret Erik meget indtil videre i opstartsfasen.

Hvis man endeligt skulle starte med de 4 inde, så ville jeg nok bytte rundt på Feilhaber og Martin J.
      Under alle omstændigheder syn's jeg at Benny skal ind centralt, hvor han høre hjemme.

CDetlefs
      Bruger

[center]Staff

Lucena

Jakob Poulsen – Feilhaber – M.Jørgensen – Stephan P

Graulund [/center]

og så 0-2 over F(U)CK 😉

MrLarsen86
      Bruger

[center]
      Steffen
      Krabbe – Dan – Howard – Cagara
      Lucena – MJ
      JP – Feilhaber – SP
      Graulund
      [/center]

Hvis vi får MJ er jeg 100% på at vi kommer til at spille en 4-2-3-1.

Med Graulund eller Sanel på toppen og Davit/JP eller feilhaber som central offensiv midt.

Og det kunne blive MAX giftigt.

Di Stefano
      Bruger

Det er ikke blevet mindre sjovt at gætte på opstillinger, efter at Jakob blev.

Hvor vil Erik placere Martin J. ?

mrvertigo
      Bruger

Jeg tror godt man kan regne med at Davit får en del spilletid. Dvs. der må nødvendigvis være én af Jerry, Benny, Stephan P eller MJ på bænken. JP må være første mand på holdkortet. Og der er jo også unge Povlsen i ligningen.

Tror meget opstillingen afhænger af om vi skal ind og holde på læderet (MJ, SP) eller spille mere fysisk (Povlsen, Davit).

Men når man kigger på de spillere vi har til midtbanen, så er det jo fantastisk, så fleksible de er. Det er reelt kun SP (og Povlsen), der ikke spille alle positioner på midtbanen. Det kan blive utrolig svært at læse vores angrebsspil.

Jeg er begejstret og spændt. Nuff said! 😀

vieri
      Bruger

Tror på følgende opstilling

Steffen
      Krabbe Dan T Howard Cagara

Jakob Poulsen Benny Martin J Stephan P

Davit

Graulund

vieri
      Bruger

Og en bænk bestående af : Lucena , Kure , Kasper P , Gjesing , Sanel , Dioh , Anders Nielsen , AJ Møller samt en reserve målmand .

Ved godt vi ikke kan have dem alle på bænken på en gang , men det viser bare hvor bred truppen er 🙂

peterm80
      Bruger

Jeg tror på følgende opstilling:

Rasmussen

Krabbe – Thomassen – Howard – Cagara
      Lucena
      Feilhaber – Jørgensen – Poulsen – Petersen
      Graulund

Bænk: Devdariani, Williams, Kapidzic, Gjesing, Kure, Povlsen, Sloth og Rasmussen (RM)

Det bliver et vildt forår. Vi skal simpelthen i top 4.

Kom så de hviiiiiie:p

Di Stefano
      Bruger

Jeg tror nu stadig på Davit, da der skal være en, de kan spille i luften, så mit bud er:

Steffen
      Krabbe – Thomassen – Gjesing – Cagara
      Feilhaber – MJ – Jakob P. -Stephan P.
      Davit
      Graulund

Ved mere defensive kampe vil Lucena eller Povlsen blive valgt i stedet for Stephan.

Mange har også Howard på holdet, men han bliver vel næppe klar?

Steen6372
      Bruger

Di Stefano: Hvor mange kampe betragter du som "defensive", hvis en udekamp i parken ikke er en af dem?

Nu har jeg ikke læst alles beskeder. Men synes godt nok mange virker meget offensive i deres valg. Personligt tror jeg vi vil blive løbet totalt over, i en opstilling som ovenstående.

Mit valg ville være en 4-1-3-1-1 opstilling. ALtså flad back køde. en deffensiv midtbane, 3 flad på midten og en mellem angreb og midten og en øverst.

Det skulle da være:
      Steffen
      Krabbe – Dantomet – Kure – Cagara
      Povlsen
      J. Poulsen – Lucena – M. Jørgensen
      Feilhaber
      Davit

Mit valg af Davit på toppen skal ses i lyset af at Nando ikke er til stede mere. Mit valg af opstilling kræver en stor og stærk boksspiller, der kan pille dem ned og iscenesætte de andre.

Bænken vil naturligvis være Stephan P – Dioh – A. Rasmussen – Sanel – Graulund – AJM og Gjessing

grind88
      Bruger

Feilhaber som hængende og Davit som boksspiller…det er godt nok alternativt.

@ Grind
      Nu har jeg ikke tænkt mig at bruge Feilhaber som hængende angriber, men mere som offensiv midtbane. Davit har i de kampe han har været på toppen været kanon der, han har ikke scoret så meget som vi kan håbe, men er sikker på det er noget der kommer med mere spille tid.
      Det skal nævnes at min opstiling ligger op til at midtbanen skal score lidt flere mål end de gør nu. Men altså, vi kan også vende det om at sige, at de 14 mål vores angriber til sammen har scoret over 18 kampe i efteråret ikke er synderligt imponerende.

Di Stefano
      Bruger

Steen6372: Du har helt ret. Det var mere tænkt som en "idealopstilling" her og nu. Men generelt er den gode Erik vel ved at have et overskud af gode offensive folk, han gerne vil have med i opstillingen :).

Steen6372
      Bruger

Di Stefano: Ja, det tænkte jeg jo nok. Men bortset fra det, havde vi nu meget pænt held med at "spille med" mod dem sidst vi var i parken. Så der kunne godt være en ide i at stille offensivt mod FCK, og at spille mere kontrolleret mod et kontrahold som FCN.

Davit som angriber med Feilhaber bagved…??? Hvem skal score målene spørger jeg bare..???? det holder ikke.

4-4-2 diamant:
      ————–Steffen Rasmussen————–
      —Krabbe—Dan T—Howard—–Cagara—
      ——————-K. Povlsen——————-
      —-J. Poulsen—Jørgensen—-Feilhaber—–
      ————-Devdariani—Graulund———-

J. Poulsen skal være højre kant – klart her han har været bedst for GF! Jørgensen ind centralt som vores nye kreatør (han har jo ikke speeden i benene længere til kanten). Så må Stephan Petersen & Feilhaber kæmpe om venstre kanten. Stephan kan evt. skiftes ind og Feilhaber kan såglide ind centralt i stedet for Jørgensen.

Super opstilling!

LL86
      Bruger

petersen100 skrev:
      4-4-2 diamant:
      ————–Steffen Rasmussen————–
      —Krabbe—Dan T—Howard—–Cagara—
      ——————-K. Povlsen——————-
      —-J. Poulsen—Jørgensen—-Feilhaber—–
      ————-Devdariani—Graulund———-

J. Poulsen skal være højre kant – klart her han har været bedst for GF! Jørgensen ind centralt som vores nye kreatør (han har jo ikke speeden i benene længere til kanten). Så må Stephan Petersen & Feilhaber kæmpe om venstre kanten. Stephan kan evt. skiftes ind og Feilhaber kan såglide ind centralt i stedet for Jørgensen.

Super opstilling!

Den kan jeg godt tilslutte mig. Det vil give en bedre balance på holdet med KP i stedet for Stephan. Dog tror jeg godt Erik kunne finde på at gøre det modsatte. Det vil nok også afhænge af dagsformen.

Udover det tror jeg at Gjesing kommer til at spille i stedet for Howard. Delvist fordi Howard stadig er på vej tilbage fra skade, men også fordi samarbejdet mellem Gjesing og Dan T kom til at se bedre og bedre ud i efteråret.

————————— staff——————————

——–Krabbe—-Dan T.—–Howard——Cagara——-

———-JP——–Lucena—–Jørgensen—Feilhaber—-

—————————Davit—————————–

—————————–PG——————————

Med S. Petersen på bænken til at afløse Feilhaber/Jørgensen såfremt en af disse bør udskiftes. Stephan får en mere fremtrædende rolle efter Feilhaber er solgt. Kasper Povlsen foretrækkes ikke over Lucena er jeg sikker på!

Jeg synes rigtig mange har rigtige mange gode opstillinger og forslag, som jeg tror vil blive succeser for holdet. alt efter hvem vi møder.

Mener dog (Kan godt være jeg er helt blank) at Jørgensen skal venstrekanten og Feilhaber skal være den offensive midtbane.
      Stephan er fandme lækker at have i truppen til at kunne erstatte begge kanter.

KOM SÅ DE HVIIEE!

zcml
      Bruger

dencker stinker skrev:
      Mener dog (Kan godt være jeg er helt blank) at Jørgensen skal venstrekanten og Feilhaber skal være den offensive midtbane.

Jeg er sådan set af samme holdning, af den grund, at Feilhaber ikke er fløj.
      Bevares! Han kan spille pladsen, men det er ligesom, hvis vi brugte Jakob som back, ikke optimal udmyttelse af hans evner. Syn's også stadig han mangler nogle facetter i sit spil på kanten.

Problemet med martin på kanten er bare at han ikke længere har samme speed som tidligere. Så er han stadig hurtig nok til fløjen?
      Skal Martin spille centralt vil jeg vælge Stephan P. på fløjen fremfor Feilhaber.
      Feilhaber burde være, og er nok også, én af de mest sikre i holdopstillingen sammen med Jakob, men omvendt vil en fit Martin Jørgensen også være det. Og så opstår problemet, med mindre man vil satse med Feilhaber og Martin centralt, så må det IMO blive en duel mellem dem om, hvem der skal være med i den optimale opstilling.

Flere har da også foreslået en midtbane, hvor Jakob, Feilhaber, Martin og Stephan P. alle huserer, men med tanke på, hvordan vi kørte Randers' midtbane over sidst fordi de havde for mange offensive spillere, så skræmmer det lidt.
      Omvendt så besidder 3 af de 4 både evne og villighed til at yde et stykke defensivt arbejde, trods deres evner primært er offensive.
      Og så mangler Stephan bare at bevise at han også kan.

Jeg er dog stadig skeptisk ved sådan en opstilling, men vil alligevel gerne se den i funktion.

Di Stefano
      Bruger

Træningskampen mod FCM peger (uden småskader) på følgende opstilling:
      Steffen
      Krabbe – Dan – Gjesing – Cagara
      Stephan P. – Lucena – Jakob P. – Feilhaber
      Davit – Graulund

Spørgsmåler er vel så, hvem MJ skal erstatte? Og det ligner mest Feilhaber.

Der er ingen tvivil om at vi har mange alternativer til at faa sammensat en god midtbane.

Mange snakker ud fra en 4-mands midtbane. Kasper Povlsen, Jerry Lucena, Jacop Poulsen, Martin Joegensen, Stephan Petersen og Benny Feilhaber skal udfylde de 4 pladser.

I min verden skal vi kigge paa en 5.mands midtbane og indkludere David Devdaviani og Dioh Williams i puljen af spillere.

Det er vigtigt med en god balance paa midtbanen, for at undgaa at den "knaekker" over, og jeg ser forskellige muligheder alt efter skadet + karantaener og form.

Udgave 1.
      ———————-JP———————-
      ——SP————-MJ————–BF—-
      ———————-DD——————–

Stjernemidtbane med stor fleksibilitet. SP+BF+DD kan rokere efter behov. MJ bakker hvis JP gaar med frem osv.

Udgave 2.

—————————KP———————-
      —–JP———-MJ————BF———-SP—-

Her er KP opryder og bindeled til forsvaret. JP+SP skifter plads efter behov. MJ+ BF er de offensive kraefter til at stoette angriberen. (DD/PG/DW)

Udgave 3.

————————JL—————————-
      ——-JP———————————-SP——-
      —————-MJ————–BF—————–

Endnu en staerk midtabne, med JL som bindeled meller forsvar og midtbane. To offensive midtbaner, hvor BF + MJ skiftevis tager turen hjem for at stoette forsvaret.

Lad os kigge paa mulighederne.

En 5-mands midbane med 1 defensiv, 1 hoejre og 1 venstre midtbane, 1 central og en offensiv.

Tungen lige i munden, her er mulighederne.

——————————JP/KP/JL/MJ————————————
      –JP/SP/BF/MJ/JL———-JP/MJ/JL/KP————JP/MJ/DD/SP/BF—-
      ————————–JP/MJ/DD/DW/BF——————————–

Der bliver sgu kamp en pladserne i startopstillingen.

Willow
      Bruger

JP har så vidt jeg ved aldrig spillet defensiv midt…udover det..glemmer du Jens Gjesing

don marisco skrev:
      I min verden skal vi kigge paa en 5.mands midtbane og indkludere David Devdaviani og Dioh Williams i puljen af spillere.

Det virker logisk hvis man vil have alle de gode midtbanespillere på banen på samme tid (i en 3-5-2 eller noget som smager af det).

Men jeg ville være ked af at se Krabbe bænket og jeg er i tvivl om GF har tilstrækkeligt mange ikke-skadede gode nok centrale forsvarsspillere til at kunne spille på den måde.

En 3-5-2-opstilling holder ikke efter min mening. Denne opstilling kræver typiske wingsbacks, så jeg mener ikke at den passer til vores trup.

Samuel
      Bruger

Jeg tror vi starter med en 4-3-1-2 formation

Rasmussen
      Krabbe-Thomassen-Gjesing/Kure-Cagara
      Poulsen-Lucena-Feilhaber
      Jørgensen
      Williams-Graulund

Eric Rasmussen sagde at Martin Jørgensen, Lucena og K Povlsen ville kæmpe om de 2 midtbane pladser. Så det må blive noget lig den her opstilling mod FCK:

[center]Davit D/Dioh[/center]
      [center]Feilhaber/Petersen Lucena/K Povlsen M Jørgensen J Poulsen[/center]
      [center]Cagara Gjesing/Kure Dan T Krabbe[/center]
      [center] Staff[/center]

Stoei
      Bruger

nuclearcola skrev:
      Eric Rasmussen sagde at Martin Jørgensen, Lucena og K Povlsen ville kæmpe om de 2 midtbane pladser. Så det må blive noget lig den her opstilling mod FCK:

[center]Davit D/Dioh[/center]
      [center]Feilhaber/Petersen Lucena/K Povlsen M Jørgensen J Poulsen[/center]
      [center]Cagara Gjesing/Kure Dan T Krabbe[/center]
      [center] Staff[/center]

Tror ingen på at Howard bliver klar til braget i parken?

Howard skal nok blive klar, men tvivler på hans kampform.

Tror der er en stor mulighed for at både Lucena og Povlsen kommer på midten i parken. Det er altså en kamp hvor der skal lukkes ned for et offensivt hold!

Anonym

Efter de første træningskampe tror jeg opstillingen bliver:

[center]Steffen[/center]
      [center]Krabbe – DanT – Kure – Cagara[/center]
      [center]Jakob P – Kasper P – Martin J – Stephan P[/center]
      [center]Davit[/center]
      [center]Dioh[/center]

Dioh virker til at have fundet sit gamle jeg igen, og Graulund har ikke virket helt skarp. Desuden tror jeg Erik vil ligge vægt på to boldsikre spillere på toppen. Midtbanen er svær – men Lucena er skadet det meste af træningslejeren og derfor tror jeg både Martin J og Kasper P vil blive fortrukket centralt. Fløjene skal ses i lyset af at jeg anser Jakob P for bedre end Feilhaber – mens Stephan P vil blive rigtig vigtig i det kontraspil det formodes vi vil komme til at dyrke mod FCK. Desuden kender Cagara og Stephan P hinanden fra FCN. Forsvaret giver i det store også sig selv – men Kure kunne sagtens blive bænket til fordel for enten Howard eller Gjesing. Howard har dog været ude i så lang tid at jeg anser det for usandsynligt at han indtager pladsen fra start. Valget på Kure i stedet for Gjesing er at jeg mener Kure er bedre defensivt – og med en allerede boldsikker midtbane og angreb tror jeg det defensive vil blive vægtet højere end Gjesings bedre blodføling!

Anyways. Meget kan jo ændre sig endnu til sæsonstart! Graulund kan blive skarp igen – og Dioh sløv. Lucenas skade kan være slut om en uge, mens Martin J kan gå i stykker. Men det er mit bedste bud som truppen virker nu!

Kari8
      Bruger

SLojder… du vælger at still op uden FEILHABER!!??? der fik jeg sgu kaffen galt i halsen. Han er vores bedste spiller jo.

Graulund starter inde før Dioh. Dioh og Davit på samme tid fungere ikke da de begge søger for langt tilbage i banen og ingen af dem bryder sig om at stå i feltet.

Ellers er jeg enig i at Kasper P bør starte inde (med mindre Jerry er klar) da der skal være noget balance

Anonym

Kari8 skrev:
      SLojder… du vælger at still op uden FEILHABER!!??? der fik jeg sgu kaffen galt i halsen. Han er vores bedste spiller jo.

Graulund starter inde før Dioh. Dioh og Davit på samme tid fungere ikke da de begge søger for langt tilbage i banen og ingen af dem bryder sig om at stå i feltet.

Ellers er jeg enig i at Kasper P bør starte inde (med mindre Jerry er klar) da der skal være noget balance

Jeg er ikke enig med dig i at Feilhaber er vores bedste spiller. Han er blandt de bedste med ikke den bedste. I en kamp mod FCK tror jeg vi vil blive godt presset – og med en generelt offensiv Pospech i fcks højre side ville en Stephan Petersen være en betydelig større fare end Feilhaber. Vores midtbane vil under alle omstændigheder have nok kreativitet med Martin centralt og Poulsen på højre kanten. Ang. angrebet kan jeg godt følge dig. Jeg mener dog at det bliver vigtig i en kamp mod FCK at have boldsikre angribere som Dioh og Davit på toppen. Dermed kan vi også udnytte Stephan P, Poulsen og Martins målfarlighed mere! Graulund i topform er selvfølgelig selvskreven – men jeg synes ikke han virker til at være der endnu! Desuden ville de kunne lette en stor del af det pres vi unægteligt kommer under!

grind88
      Bruger

Jeg er til gengæld enig i, at Feilhaber er holdets bedste spiller. Mht spilforståelse, boldfordeling og finurligheder ved feltet.

zcml
      Bruger

IMO er den eneste på holdet, der er bedre end Feilhaber; Jakob Poulsen, men forskellen er ikke stor. Og jeg har endda tendens til at tro, at Feilhaber har større potentiale end Jakob.

At jeg så ikke syn's at den bedste nødvendigtvis altid er den vigtigste, er en anden sag. Og jeg syn's da også at eks. Graulund er vigtigere end Feilhaber, men omvendt skal der jo også være nogen til at lave forarbejdet for ham.

grind88
      Bruger

Uanset hvad, så holder jeg fast i denne her opstilling

[u][center]Graulund Devdariani
      JP Feilhaber Jørgensen Petersen
      Cagara Howard Thomassen Krabbe
      Rasmussen
      [/center][/u]
      Om det blir Petersen eller Povlsen/Lucena på midtbanen, det må tiden vise. Men ellers vil jeg mene, at det ser sådan ud. Man kan jo justere opstillingen alt efter det hold, man møder, og man kan justere midtbanen løbende alt efter, hvordan kampen har udviklet sig.

Anonym

zcml skrev:
      IMO er den eneste på holdet, der er bedre end Feilhaber; Jakob Poulsen, men forskellen er ikke stor. Og jeg har endda tendens til at tro, at Feilhaber har større potentiale end Jakob.

At jeg så ikke syn's at den bedste nødvendigtvis altid er den vigtigste, er en anden sag. Og jeg syn's da også at eks. Graulund er vigtigere end Feilhaber, men omvendt skal der jo også være nogen til at lave forarbejdet for ham.

Jeg er enige med jer i at Feilhaber er meget god – men jeg tror ikke han pt. er bedre end Martin J. Desuden skal mit valg af Stephan P fremfor Feilhaber jo også ses i lyset af modstanderen. I en kamp mod f.eks. Randers hvor vi vil have hele overtaget og være meget i boldbesiddelse vil jeg til hver en tid fortrække Feilhaber. Men kampen er mod FCK og der ville vi have kæmpe gavn af Stephan P's speed!

zcml
      Bruger

grind88 skrev:
      Uanset hvad, så holder jeg fast i denne her opstilling

[u][center]Graulund Devdariani
      JP Feilhaber Jørgensen Petersen
      Cagara Howard Thomassen Krabbe
      Rasmussen
      [/center][/u]
      Om det blir Petersen eller Povlsen/Lucena på midtbanen, det må tiden vise. Men ellers vil jeg mene, at det ser sådan ud. Man kan jo justere opstillingen alt efter det hold, man møder, og man kan justere midtbanen løbende alt efter, hvordan kampen har udviklet sig.

Det er jo igen den der med om midtbanen bliver for offensiv?
      Personligt tror jeg godt at den kan bruges, men ikke i alle kampe!
      Og så skal Jakob og Stephan lige bytte side, ikke? Samt at Davit som udgangspunkt ikke ligger på linie med Graulund, men det er en mindre detalje. Han skal jo i bund og grund være angriber.

Såfremt ikke flere blander sig på skadeslisten, så tror (ikke nødvendigtvis, håber) jeg at Erik stille følgende hold mod FCK:

[center]Steffen[/center]
      [center]Krabbe – Dan T – Kure – Cagara[/center]
      [center]Poulsen – Jørgensen – Povlsen – Feilhaber[/center]
      [center]Devdariani
      Graulund[/center]

Jeg er lidt i tvivl om han foretrækker Lucena eller Povlsen som den defensive, men med Jerrys skade tror jeg at Kasper Povlsen i første omgang får et lille forspring. Og derfor starter han i første kamp.
      Der har været argumenteret for Diohs evner mod et hold som FCK, men udover at jeg ikke har fidus til et angreb bestående af Davit og Dioh, så tror jeg nu også at FCK's forsvar er stærkt nok til at dæmme op om boldbesiddende angribere, hvorimod de lettere straffes med de mere simple midler (eks. Budtz's sejrsmål). Og Graulund har da også ved flere lejligheder gjort ondt på FCK's forsvar.

FloFloFlo
      Bruger

Erik får svært ved at bænke Stephan Petersen tror jeg. Der er hele tiden ros til ham efter træningskampene. Men han kan jo heller ikke bænke Benny eller JP.

jeg er godt nok spændt på hvad vi gør.

zcml
      Bruger

Slojder skrev:

zcml skrev:

Jeg er enige med jer i at Feilhaber er meget god – men jeg tror ikke han pt. er bedre end Martin J. Desuden skal mit valg af Stephan P fremfor Feilhaber jo også ses i lyset af modstanderen. I en kamp mod f.eks. Randers hvor vi vil have hele overtaget og være meget i boldbesiddelse vil jeg til hver en tid fortrække Feilhaber. Men kampen er mod FCK og der ville vi have kæmpe gavn af Stephan P's speed!

Ja ok, ham havde jeg lige glemt at regne med, men det var også mere ud fra en betragtning af, hvem vi har set i aktion for AGF indtil videre (Ok. der er nok mange, der har set Martin i aktion for AGF, men det er efterhånden ved at være en del år siden).

Tror Benny bliver bænket, da han tit falder ud af kampene. Dog vil der være masser af spilletid når blot en på midtbanen kører træt.

zcml
      Bruger

nuclearcola skrev:
      Tror Benny bliver bænket, da han tit falder ud af kampene. Dog vil der være masser af spilletid når blot en på midtbanen kører træt.

Syn's ikke jeg har lagt mærke til at han falder ud af kampene, men måske er det bare det jeg vurderer som, at han ikke ordentligt udfylder rollen som fløj.

Jeg tror da heller ikke at Erik vil bænke ham som så, men han kan da veksle lidt med Martin, der sikkert vil ha' godt af en pause i ny og næ, samt Stephan. Og Jakob kunne nok også ha' godt af at sidde over i en kamp eller 2. Det var jo som om han gik lidt død i den sidst på forrige sæson. og der er ikke rigtigt blevet trukket færre vksler på ham i denne sæson. Faktisk har han modsat forrige sæson også været med landsholdet i efteråret.

grind88
      Bruger

De må jo bare køre rotation på midtbanen.

Anonym

grind88 skrev:
      De må jo bare køre rotation på midtbanen.

rotation er da en selvfølge – spørgsmålet er jo bare hvem der skal starte mod FCK. Og her mener jeg blot at Stephan P taktisk ville være et bedre træk end Feilhaber!

Steen6372
      Bruger

Utroligt nok virker det lige nu til at blive problematisk at stille en stærk midtbane mod FCK. JP og Benny virker ikke til at blive klar, og Lucena kan vel heller ikke være i den bedste form?

Hvis ER vil holde fast i at MJ skal spille centralt (og jeg er enig), har vi reelt kun én fløjspiller klar, nemlig Stephan. Men spørgsmålet er så, om man alligevel placere Davit ude på den ene fløj?

Mit øjeblikkelige bud på en opstilling mod FCK (4-4-1-1):

———————– Steffen
      Krabbe —- Dan T. — Gjesing/Howard/Madsen — Cagara
      Stephan — Kasper P. —————- Lucena — Davit/Martin
      ————————– Martin/Davit
      ————————– Graulund

Hvis vi så får brug for at satse mere offensivt i løbet af kampen, kan vi indsætte Dioh/Sanel i stedet for Lucena og spille en mere traditionel 4-4-2

grind88
      Bruger

Jeg vil nu mene, at det kan blive en ganske okay midtbane, når man tænker på, at en god defensiv også er vigtig mod FCK, hvis man vil ha noget med hjem. Pyha, det var en lang sætning. Jeg er helt træt nu.

Fanoe
      Bruger

Så må du hellere dele den over i 2 næste gang. Vi skulle jo nødigt ha at du får en skriveblokering!!!

grind88
      Bruger

😀

zcml
      Bruger

Med dagens nyheder ser det ud til at måtte blive denne:

[center]Steffen[/center]
      [center]Krabbe – Dan T – Gjesing – Cagara[/center]
      [center]Sloth – Lucena – Povlsen – Petersen[/center]
      [center]Davit
      Sanel[/center]

Bænk: A. Rasmussen, Jørgensen og Høegh. Evt. Nielsen, Jackson og Kirkeskov.
      Om ikke andet, så har vi da masser af defensive indskiftnings muligheder.
      Eneste tvivlsspørgsmål er; Gjesing eller Kure? Det virker dog som om Erik foretrækker Gjesing pt.
      Og hvor fit er Lucena ovenpå sin skade? Har dog ikke hørt noget om at han ikke skulle være klar.

Et alternativ kunne være at rykke Stephan frem i angrebet, og spille med en diamant-midtbane.
      [center]Povlsen
      Lucena – Sloth
      Davit[/center]
      [center]Sanel – Petersen[/center]

Tror dog ikke at det er noget Erik vil overveje, men kunne være en interessant mulighed til denne kamp, med de spillere vi har til rådighed.

grind88
      Bruger

Ja, det blir nok den første opstilling. Men det er jo et ungt hold, der slet ikke kender hinanden. Det er et reservehold, der pludselig skal op og kæmpe mod FCK, der er i topform efter uefa kampene.

pik og patter.

staff
      krabbe dan gjessing cagara
      sloth kp jerry sp
      sanel davit.

kan ikke være anderledes

Steen6372
      Bruger

Mon dog ikke det bliver med Dioh istedet for Sloth, og Davit tilbage på venstrefløjen. Eller at man alligevel starter med Martin inde.

Men med Graulund ude, synes jeg at Sanel under alle omstændigheder skal have chancen. Ellers mangler vi også en rigtig målsøgende angriber.

Balstrup
      Bruger

Steffen
      Krabbe DanT Kure Cagara
      Lucena Gjesing Povlsen Pedersen
      Davit
      Sanelka

stemning
      Bruger

Steffen
      Krabbe DanT Kure Cagara
      Lucena Gjesing Povlsen Pedersen
      Davit
      Dioh

zcml
      Bruger

Udover at Stephan hedder Petersen, og ikke Pedersen, til efternavn, så tror jeg at en midtbane med både Lucena, Povlsen og Gjesing bliver for defensiv for Eriks smag (og min også).

Og er Dioh blevet klar til kampen?
      Under alle omstændigheder ser jeg ingen fidus i Davit og Dioh i front. Ingen af dem er decideret boksangriber, og vil ofte søge væk fra feltet, for at skabe chancer, men til hvem?
      Så hellere at én af dem skiftes ud med en ung Sanel.

warnerbe
      Bruger

Med den nyese melding om at dioh forventes klar, bliver det mest sandsynligt:

————– steffen —————-
      Krabbe – Dan T – Kure – Cagara
      Petersen – Povlsen – Lucena – Davit
      ————— Dioh —————–
      ———– Sanel ——————–

En arbejdsom central midtbane, der skal matche hjalte og co. og to hurtige teknisk stærke fløjspillere. Dioh kommer nok til at ligge langt tilbage. Kure har gentagne gange vist sig foran Gjesing (ikke kun i mit hovede men også ift trænerens valg), så hvis han er klar, spiller han. Også set i lyset af Gjesing har fået røde kort `en masse` her i opstarten, hvilket for en gangs skyld fik ER lidt frem i sædet 😉

Det vil putte Jørgensen, Sloth, nielsen og Gjesing på bænken, hvilket vel heller ikke er helt skidt.

Alternativet er i mit hoved:

—————— steffen ————-
      krabbe – dant t – kure – cagara
      Sloth – Povlsen – Lucena – Petersen
      —————- Davit —————
      ———– Dioh ——————–

Hvilket vil være et hold, der er godt til at holde på bolden, og også give muligheden for en mere offensiv satsning med Sanel, hvis vi kommer bagud….. Sloth er også prøvet på højrekanten i flere træningskampe.

Jokeren er selvfølgelig om Jørgensen starter på banen og bliver skiftet med lucena eller omvendt, men jeg tror mest på det sidste, da man næppe vil gamble for meget med Jørgensen når JP og BF er ude.

JensMH
      Bruger

Jeg tror på denne:

————– steffen —————-
      Krabbe – Dan T – Gjesing – Cagara
      Petersen – Povlsen – Lucena – Davit
      ————— Dioh —————–
      ———– Sanel ——————–

Viser 67 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.