Oplevelsen på NRGi Park

Forside Fora AGF Oplevelsen på NRGi Park

Viser 24 svartråde
  • Forfatter
      Keano
      Bruger

I forlængelse af dagens nyhed med tilskuerundersøgelse, syntes jeg det kunne være sjovt at høre folks opfattelse af underholdningsværdien af at komme på stadion og se AGF spille fodbold.

Jeg har inden for det sidste år set NFL, NHL og NBA og til alle kampe havde man gjort ekstra ud af at skabe underholdning for tilskuerne. Stemningen var en helt anden og det var nærmest en fest blandt flere tusinde tilskuere.

Nogle af de ting jeg oplevede var:

1) Brugen af måltavlen, lyd/musik og speakeren var meget mere udpræget. Der blev opfordret til at tilskuerne skulle heppe på storskærmen, fx. når hjemmeholdet i NFL skulle forsvare opfordres tilskuerne til at larme og pifte eller råbe "Defence", således holdet i angreb ikke kunne kommunikere.

Der blev spillet musik som gejlede folk op og der blev vist statistik på storskærmen, bl.a. omkring de enkelte spillere som netop har været i fokus.

2) Når der skete noget stort i form at scoringer og redninger var speakeren klar med det samme til at hylde det. Derudover var der fyrværkeri ved scoringer!

3) Der var konkurrencer og cheerleader i pausen. Cheerleaders dansede også under kampen.

4) Der var høj musik og fest på stadion og der var filmcrews som filmede feststemte fans som kom op på storskærmen.

5) Der var replay på storskærmen af alle mulige interessante situationer. Mere end kun en gang, så man hele tiden blev underholdt.

Jeg siger ikke at ovenstående alle vil passe til fodbold og AGF, men jeg syntes man forsømmer at gøre brug af de medier man faktisk allerede har til rådighed. At skabe en stemning op til kampen og under kampen gør oplevelsen så meget større og det vil utvivlsomt også smitte af på holdets præstationer.

Hvad er jeres opfattelse af turen på stadion og har i nogle forslag til hvordan man kan forbedre oplevelsen og stemningen på stadion?

DeGrasso
      Bruger

Pas nu på med at indføre alle mulige "poppede" tiltag! Det skal dreje sig om fodbold, og ikke alt muligt andet, hvor stadionspeakeren vil have publikum til at råbe o. lign.
      At se AGF er den eneste grund til at jeg går på stadion i hvert fald!!

Jonashojriis
      Bruger

Ja puha med noget mere underholdning på de kolde stadions i DK det kunne man da ikke ønske sig !! Jeg tror da heller ikke der ville komme flere tilskurer hvis der var noget sjovt at kigge og heppe med på !! FØJ for den fodbolden skal da forblive så konservativ og til tider trist som den har været de sidste mange år FØJ for den !

DeGrasso
      Bruger

Jonashojriis:
      Så fik man da dagens dosis ironi – men det er stadig min holdning. Så må du være en af dem der bakker op om Camilla Martin som studievært og fællesråb med speakeren…

Beikes
      Bruger

Jeg stemmer klart for noget underholdning, både før en kamp og i pausen.

Det kunne sagtens både være stand-up, live-musik og cheerleaders. Og søde piger der går rundt med en snack-bakke mellem publikum (som man kender det fra Baseball o.l i USA.

Efter kampen bør der ikke være noget, et nederlag giver ikke anledning til andet, end at gå hjem i nedtrykt sindstilstand.

Mht. storskærm og højtalere – For min skyld må der gerne vises flere sekvenser i slow, fra kampen. Og der må da også gerne vises statistik osv. Ja hvorfor nu ikke bruge skærmen, når man har den?

Problemet bliver mere lyden. Jeg kan aldrig høre en skid af hvad der bliver sagt i højtalerne, som de vist har glemt at udskifte siden 1967. Akustikken har nok også en uheldig rolle – det er jo ikke ligefrem et fodboldstadion vi har.

Med hensyn til interaktiv underholdning, så er jeg meget imod. Tilskuere skal være tilskuere, ikke pauseklovne eller bonderøve. Stadionspeakeren skal gøre sit job, intet andet. Jeg gider ikke, som i en anden håndboldhal på heden, at skulle høre en overgearet, preppy speaker, der vil ha' publikum til at gentage efter ham. Vi er en respektabel klub i en smart storby, så nytter det ikke noget at opføre sig som om man var fra Viborg eller Herning.

zcml
      Bruger

Jeg bakker ikke op om fællesråb med speakeren (går ud fra at der er tale om dem, der skal råbe målscoreren 3 gange, hvorefter der følger et; tak, selv tak osv.), men noget mere underholdning i forbindelse med kampen så jeg gerne. Især i pausen.

Som Beikes er inde på skal der dog gøres noget ved højtalerne, hvis ikke der skal være tale om noget rent visuelt. For de fleste steder på stadion kan man næsten ikke, eller overhovedet ikke høre, hvad der bliver sagt i dem.

hinge88
      Bruger

Det så rigtigt Biekes, det er nemmere at forstå en fuld russer!!

Underholdningen på stadion er seriøst blevet = 0 jeg var på stadion for første gang i denne sæson, da vi mødte Viborg hjemme. Jeg har valgt at ikke komme på stadion i denne sæson, andet end jeg får fribilletter med de priser de kører. Og jeg skal lige love for ta jeg kan se hvor skidt det står til derude. Der er jo INGEN tifoer (med få undtagelser) i den her sæson – og store dele af sidste, der ligger på samme niveau som for bare få år siden. Der er den RINGESTE vokale jeg nogensinde har oplevet. Generelt så er det blevet en meget sørgelig oplevelse at gå til fodbold i Århus.

Første skridt for at komme tilbage på sporet, er at få MANGE flere mennesker derud. Selv med gratis billetter tror jeg ikke stadion ville blive fyldt, men det gør ondt at se et så forholdsvist nyt stadion være så tomt!! Indgå da for pokker samarbejde med alt og alle i Århus by. Butikker, restauranter, frisører osv. hver gang folk køber tøj for eks. 500,- er der en fribillet. Om få år vil der være stor opbakning til byens hold blandt de erhversdrivende i byen. de 5-7.000 der kommer på stadion nu er alligevel så trofaste at de fortsat vil købe billetterne. når der kommer MANGE folk på stadion, begynder det at blive attraktivt for andre "investorer" at sætte skub i tingene. Hvis de kan sælge 3 shaker for 100 alle andre steder kan man vel også gøre det på stadion – til en lørdagskamp ville det tiltrække mange unge mennesker. Fulgte man yderligere op på det ved at sige at man kom foran i køen et eller andet givet sted i byen og fik øl og alkohol en smule billigere…

Kima
      Bruger

Oplevelsen er mega nederen lige pt. da vi nu ikke engang lige pt har de 2 store opgør mod hhv. Fck og Betonby som kunne trække lidt tilskuere og stemning på vores elendige atletikstadion!

Jeg er også blandt dem der ikke prioriterer hjemmekampene så højt, før vi igen er tilbage i suppen, og som mange gange nævnt før, ja så nægter jeg at betale flere hundrede kr. for at tage til 1.div.bold i Aarhus, når man bor i det Nordjyske, det er simpelthen ikke underholdningen/oplevelsen værd, så hellere se kampene i tv, som man i forvejen betaler en halv bondegård for at se på.

Er også af den holdning at der sagtens kunne være mere underholdning ifm. kampene, eks. cheerleaders, og pauseunderholdning ala det rap der var sidste sæson i suppen mod Rendos, det var sgu cool og det fik de 15000 til at grine og leve sig ind i oplevelsen….dermed ikke sagt at jeg bakker op om en stadionspeaker ala Fc Muh, og diverse håndboldhold med tak og selvtak….det er mega plat og høre på, så hellere det vi har nu, men andre små tiltag skal gerne være velkommen, om ikke andet så når vi er rykket op! 🙂

Keano
      Bruger

Jeg tror der er en direkte sammenhæng mellem følgende 3 parametre:

– antal tilskuere på stadion
      – oplevelsen ved at tage på stadion
      – stemningen og lyskulissen

Hvis man tager en mere akademisk tilgang, så kan man sige at forbedrer man et af parametrene så påvirker det de andre to. Man kan derfor fra klubben side fokusere på at forbedre de parametre som er de umiddelbart nemmeste at påvirke.

Set i min optik bør AGF forsøge at lokke flere tilskuere på stadion ved at differentiere billetpriserne. Det kunne gøres på følgende måde (1. division):

120 kr. pr. kamp mod Vejle, HB Køge
      100 kr. pr. kamp mod AB, Fredericia, Viborg og FC Vestsjælland
      80 kr. pr. kamp mod de øvrige

Det tror jeg vil få flere afsted på stadion, man skal tænke på at en stor del af de besøgende er familier med børn og en tur på stadion for dem kan vil koste i omegnen af 300-500 kr. hvis mad og drikke indregnes! Det er en væsentlig omkostning for mange familier, specielt i dagens Danmark, og derfor kommer de ikke på stadion så tit. Måske man skulle overveje famillierabatter!!!

Så er der oplevelsen på stadion, hvis der skete flere aktiviteter før og under kampen samt i pausen så tror jeg helt sikkert det vil gøre oplevelsen det større. Øget brug af storskærmen/lyd til:

– langsomme gengivelser med kommentatorlyd
      – interviews med spillere
      – opfordring til sang
      – fremhæve gode præstationer
      – løbende statisitk på spillere
      – stemningsfilm fra før, under og tidligere kampe

Det vil medføre en bedre lydkulisse og stemning blandt fans og synergierne vil medføre alle tre ovennævnte påvirkes positivt.

hinge88
      Bruger

Det med priserne det er altså rigtig Keano… Det er ikke for at lyde som en nærrig jyde, men jeg husker hvordan jeg som lille var alene på stadion fordi det var hvad der var råd til.

Det vigtigste og første skridt på vejen er at få flere folk på stadion!

stjernen
      Bruger

Keano super at du startede en debat omkring dette, jeg udfyldte selv den bruger undersøgelse hvor jeg selv kom frem til at man kunne gøre meget for at underholde de fans der gang på gang smider 130 kr for at se bold i 1. div. (forhåbentlig superliga snart)

Jeg synes godt at man kan bruge storskærmen noget mere (grafik, farve halløj) til at skabe en bedre stemning. Der udover kunne man bruge bandereklamerne til at reklamere mere for merchandise eller aktuelle tilbud mm. det synes jeg at der er alt for lidt af i dag.

Jeg mener dog ikke at man skal lade speakeren råbe og skrige igennem en hel kamp, det er ikke en håndbold kamp man er kommet for at se.

Vi har en løbe bane som kunne bruges i pausen til reklame for diverse sponsorer, jeg ved godt at der har været biler rundt osv, men uddeling af diverse reklameartikler fra doughnuts til bolde, bare for at finde et par eksempler. Det ser man ikke meget af mere, om det er krisen der kradser eller der ikke er nogen sponsorer der vil promovere sig på den måde mere skal jeg ikke kunne udtale mig om, men god reklame det er det da.

lekski
      Bruger

Oplevelsen på NRGi Park…..
      Jeg ved godt at det leverandøren af øl, der har ansvaret, men der må sgu' da være en person fra Århus Elite der kontrollerer at tingene er i orden. Det var helt til grin at fadølsanlæggene ikke virkede til en af hjemmekampene, hold da kæft et selvmål..!
      Endvidere kan man konstatere, at lydanlægget ikke virker en dyt på det stadion.
      I forhold til den igangsatte undersøgelse, så må jeg sige, at hvis så basale ting som fadølsanlæg og lydanlæg kikser, så lad være med at prøve noget nyt, før disse ting er på plads.
      Det er fint at "sætte nye skibe i søen", men har man problemer med at styre dem man har, forbedres situationen ikke ved at der kommer flere at holde styr på.

grind88
      Bruger

Jeg vil gerne ha et engageret blowjob af en lækker kælling, når AGF scorer. Og så skal fadølsanlægget fandme bare virke….

govertz
      Bruger

Jeg vil gerne ha et engageret blowjob af en lækker kælling, når AGF scorer. Og så skal fadølsanlægget fandme bare virke….

Hahaha det vil jeg satme også godt tilslutte mig på C4 hvor jeg sidder 😀

lekski
      Bruger

yup! Men tænk på svineriet hvis de Hviee vinder 10-0 og der ikke sluges….Der bliver denondelyneme' glat på trapperne.

govertz
      Bruger

Hahaha ja det må siges, ville se grimt ud meget grimt endda 😀

andstorm
      Bruger

Woooow og prøv lige at tænke på konsekvenserne hvis fadølsanlæggene samtidig virker….. Ren skøjtebane 😀

Kima
      Bruger

Ha ha dagens gode grin, tak 😀

Olsen
      Bruger

DeGrasso skrev:
      Pas nu på med at indføre alle mulige "poppede" tiltag! Det skal dreje sig om fodbold, og ikke alt muligt andet, hvor stadionspeakeren vil have publikum til at råbe o. lign.

Peeeter….. Graulund!
      Peeeeeeeeeeeter…… GRAULUND!
      Tak skal i ha…… SELV TAK!

FUCK NO!

salling23
      Bruger

Det er kun til håndbold kampe at man råber navnene flere gange. Og der gør man det kun fordi der alligevel ikke er nogen, som gider sætte sig ind i hvad spillerne hedder

Keano
      Bruger

Det handler jo om at gøre tingene på vores egen måde! Prøv nu at åbne øjnene. Det er utroligt at så mange AGF-fans er så naive og selvhøjtidelige – det undrer jo efterhånden ikke hvorfor de andre klubber griner af os!

Denne debat var et forsøg på at få en konstruktiv debat om oplevelsen på stadion, i stedet er den blevet useriøs og man skyder kun ideer ned, uden selv at komme med forbedringsforslag. Men hva kan man efterhånden forvente……

zcml
      Bruger

salling23 skrev:
      Det er kun til håndbold kampe at man råber navnene flere gange. Og der gør man det kun fordi der alligevel ikke er nogen, som gider sætte sig ind i hvad spillerne hedder

Det er jo så desværre langt fra rigtigt, men det burde bare være en håndbold-ting.

Kan dog se, at det da må give nogle "problemer" en gang imellem. For scoringsfrekvensen i håndbold kan jo godt være så hurtig, at der snildt kan nå at blive scoret yderligere et par gange, inden man er færdig med med det jubelopråb.

Aros
      Bruger

Olsen skrev:

DeGrasso skrev:

Peeeter….. Graulund!
      Peeeeeeeeeeeter…… GRAULUND!
      Tak skal i ha…… SELV TAK!

FUCK NO!

Kom nu. Det er da hyggeligt og gemytligt med sådan en lille snak mellem stadionspeaker og fanklub. Jeg synes, vi skal følge eksemplet fra OB og alle de andre, der gør det. Og så vise, at vi kan gøre det meget bedre. Jeg foreslår, at vi fra forårssæsonen indfører denher:

Horup: AGF har bragt sig foran med 3 – 0. Målscorer – med nummer 11. Peeeeeeeeeeeeeeeter:

Fanklubben: GRAULUND!!!

Horup: Peeeeeeeeeeeeeeeeter:

Horup: Peeeeeeeeeeeeeeeeter:

Horup: Tak skal I ha´

Fanklubben: SELV TAK!!

Horup: Jamen, jeg mener det: Tak´

Fanklubben: DET VAR SÅ LIDT!!

Horup: Nej, det var da næsten alt for meget

Fanklubben: DU ER VELKOMMEN!!

Horup: OK. Tak, så. Er der forresten nogen, der skal have noget med fra kiosken?

Fanklubben: NEJ TAK!!

Horup: Nå. Er I nu sikre?

Fanklubben: JA!!

Horup: Er I helt sikre?

Fanklubben: SÅ SKIDT DA: LAD OS FÅ 300 ROYAL, 350 GRØNNE TUBORG, 119 FRANSKE HOTDOGS OG 87 PARISERTOASTS.

Horup: Så gerne.

Fanklubben: KAN DU LÆGGE UD?

Horup: Ja, det manglede da bare

bombdropper
      Bruger

<– Det kunne være GENIALT!
      Tage pis på det hele..

zcml
      Bruger

Klasse!

Så er der bare nogen, der skal kontakte Horup (hvis det da stadig er ham, der er stadionspeaker), så han er med på den 😉

Viser 24 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?