fbpx

OPFORDRING til ALLE

Forside Fora AGF OPFORDRING til ALLE

Viser 8 svartråde
  • Forfatter
      jimholst
      Bruger

OPFORDRING til alle uanset hvordan kampen går så lad os undgå at kaste med øl romerlys mønter eller invadere banen da det vil ødelægge alt for vores klub og ødelægge vores muligheder for at se kampen tæt på igen og ødelægge vores mulighed for nyt stadion! Støt og og lav en god stemning i stedet. God kamp!

Geza Toldi
      Bruger

Hvordan gik det så? Var der god opførsel over hele linjen?

På mit TV lød det fantastisk. Kanon support hele kampen igennem. Tak for det…

DonWagner
      Bruger

Nu ved jeg ikke om nogen ser det, men gad ikke til at starte en ny tråd omkring tribunen.

Jeg vil gerne starte med at rose ledelsen for et super fedt initiativ. Intet mindre, dette er det bedste tiltag der nogensinde er lavet op til og under en kampen. MEGET stor ros for det.

Dernæst vil jeg gerne rose alle dem der skabte en fantastisk stemning på de 2 midterste tribuner. Det var helt fantastisk at se.

Sidst vil jeg gerne rose alle på tribunerne, jeg så ikke at der blev kastet noget på banen eller imod spillerne. (ret mig hvis jeg tager fejl) Hverken mod deres målmand eller på det ene hjørnespark jeg var vidne til.

Jeg har dog 1 ting jeg er meget ked af, og som jeg synes ødelagde oplevelsen lidt for mig.
      Dels var den selvforskyldt, dels var personerne omkring mig skyld i det og dels var tribunen der var skyld i det.

Jeg kom sent ind til stadion, og derfor var der ikke mange pladser på tribunen.
      Derfor endte jeg næsten oppe i det ene hjørne på den ene af de 2 ende tribuner.
      Dette var min egen fejl

Ved køb af billetterne, blev man gjort opmærksom på at billetterne var til et stemnings område, men der var dog ikke meget stemning over de folk mig og min kammerat stod blandt. Hvilket var meget trist. Selvom enkelte prøvede at synge med og få flyttet lidt stemning, hjalp det lige fedt, for resten gad åbenbart ikke bakke op om de 2-3 personer der prøvede.

Derudover var det faktisk meget svært at høre så meget af hvad der skete på de 2 centrale tribuner, lyder forsvandt overraskende meget, hvilket også var lidt ærgerligt. Men det skyldes jo primært at der ikke var noget tag over tribunen.

Jeg har snakket med flere der følte det samme, og som havde svært ved at finde stemningen frem, da der var meget dødt omkring dem. Det er jo primært personerne omkring der så er skyld i det, men som flere af dem sagde, følte man sig ikke en del af dem der lavede stemningen. Dels pga lyden forsvandt så meget, men også fordi der var så langt over til dem der spredte stemningen.

Derfor håber jeg at dette initiativ bliver taget op igen, og at dette bliver et fast stemnings område, trods den dårlige synsvinkel på banen, men det er en anden snak.

Spillerne vil kunne mærke stemningen, og dem der ser med i tv kan faktisk se at der er et stemningsafsnit og se at der faktisk er folk der spreder stemning.
      I underbevistheden, vil det nok også lokke flere på stadion, for nu kan de se at der sker noget.

Dog vil jeg håbe at Ledelsen i så fald vil prøve at lukke tribunen lidt mere af, specielt med et tag, så lyden ikke bare blæser væk.

Uanset om der kommer tag over eller ej, så håber jeg også at teamet bag stemningen, vil gøre en ekstra indsats for at få hele siden med.

Det er ikke en kritik, for i gør det super godt, det er bare et forslag:

Jeg linker lige til et billede fra en anden side, hvor man kan se, hvordan der er et hul mellem de 2 center tribuner og ud til de 2 yderste.

http://agffan.dk/wp-content/uploads/20141123_172253.jpg

Det hul mener jeg dræbte stemningen for de 2 yderste tribuner.

Hvis man nederst i midten på hver af de 2 centrale tribuner havde en capo, og på samme tid havde en capo 1/4 del inde på hver af de 2 yderste tribuner, så kunne man overføre meget mere stemning fra midten og ud mod de yderste tribuner. Capoerne på de yderste tribuner, skulle nok lige have en lille gruppe stemnings skaber (10-15 personer) med, som så kunne placeres oppe midt på tribunen men stadig 1/4 del inde, for at vise at capoens arbejde ikke er for ingenting.

Det kræver lidt ekstra frivillige capo'er, men for satan vi kunne få et mini "The Kop" eller et Micro "Yellow Wall".

Jeg ved ikke om det gav mening, så hvis i er i tvivl hvad jeg mener, så bare spørg løs.

Fanoe
      Bruger

Må også tage hatten af og indrømme at de mobiltribuner var en kanon ide. Ovre på C kunne man nemt både se og høre stemningen fra jer og det var en fornøjelse endelig at kunne det, da lyden normalt aldrig kommer over til C fra SC.
      Måske resten af den mobile tribune kunne være med hvis "hoved mændene" valgte at sprede sig lidt ud, det ses også tit på udebane at den hårde kerne klumper sig sammen og ikke rigtigt får resten af dem omkring sig med.

Og som jeg så det var det kun i pausen da målmanden hentede sit håndklæde og sin vandflaske, at der blev kastet lidt ting og spyttet imod ham.. Det kunne jo ha været meget værre..

El Diablo
      Bruger

Fuldstændig enig med DonWagner!
      Jeg stod selv nede i hjørnet tættest på C-tribunen, og der var der sgu ikke meget stemning. Der var flere små børn som vist aldrig havde været på stadion før, samt andre der nok oftest ser kampene fra sofaen.
      Det eneste stemning var sporadiske (taktfaste!) klapsalver, som dog ikke var synkron med de centrale tribuner. Men jeg hørte også kun én gang capo'en, så det er svært er være med.
      Så hvis man kunne få flere capo'er, eller nogen højtalere fordelt rundt, som blev "styret" af én capo, så vil det løfte stemningen en hel del tror jeg.

Stev
      Bruger

Det er helt naturligt at den hårde kerne klumper sammen på midten. Sådan har det alle dage været, da det absolut intet nytter at sprede sig ud, og forsøge at få gang i folk. Hvis folk ønsker stemning, må de jo selv mod "centrum" og bidrage.

Desuden er det meget naturligt, hvis der har været dele af de mobile tribuner, hvor folk bare har stået og nydt kampen og stemningen. Som når man møder FCK og BIF vil der altid være Familien Danmark-typer, som i dette tilfælde, ser mobiltribunerne som en spændende happening, akkurat som disse personer "optager" pladser i Speakers når man møder de store danske klubber, for at få et indtryk af stemningen, som jo er en stor del af det at se live fodbold – dog uden selv at bidrage.

DonWagner
      Bruger

Stev du har til dels ret, men så alligevel slet ikke.

Ja det er naturligt at disse folk samler sig, og altid har samlet sig, men det naturlige behøver ikke at være det smarteste eller det bedste.

Hvis jeg kunne og hvis dem jeg har snakket med kunne, så havde vi da også været med på en af de 2 midterste tribuner, men nu var dette ikke muligt.

Men sådan som tribunerne er opbygget, skaber det et hul mellem de centrale tribuner og de 2 yder tribuner. Et hul hvor meget af stemningen forsvinder fordi at der er for langt over til dem der skaber stemningen,

Det er jo klart hvis der står 25-40 personer spredt rundt på en så stor tribune, der alle sammen godt vil være med, men som ikke kender hinanden og ikke har snakket sammen om det, så er det svært.
      Og når der så kun står 1, 2 eller 3 personer der på skift mere eller mindre sporadisk prøver at synge med, så er det svært at fange så mange da det virker lallet og åndsvagt, hvor i mod hvis der står bare 10, 15 20 stykker i en gruppe der hopper, synger og svinger med trøjerne, jamen så smitter det af på omgivelserne, og man føler sig en del af festen, fordi festen nærmere invitere en med, fordi den er kommet til dig, frem for at den holder sig eksklusivt på den anden side af det store hul imellem tribunerne.

Det er ligesom ringe i vand.
      Hvis du går ned i spanien og drypper lidt vand ned i bassinet, så vil ringene ikke fylde det hele bassinet, og det vil tage lang tid før ringene har bevæget sig så langt som de nu kan, hvor imod hvis du på samme tid dryppe vand i flere forskellige steder i bassinet, vil ringene kunne dække et større område meget hurtigere.

Det er bare et spørgsmål om at tage det i små skidt, der er ingen der siger at man skal gå efter at hele tribunen med på engang, men man skal starte et sted.
      Man bliver ikke flere ved at gøre det til en lille klub, kun for dem der er plads til, derimod skal udvide sig lidt, og vise folk hvor fedt det er at være en del af stemningen. Og det kan man kun gøre ved langsomt at sprede sig mere og mere, så folk kan mærke stemningen komme tættere og tættere på, for til sidste at opsluge en.

Crabdi
      Bruger

Hullerne ude i siderne var der pga. sikkerhedsmæssige årsager. Muligvis pga. at opgangene var placeret i bunden nede ved banen, og ikke i toppen med trapper ned til løbebanen. Oprindeligt skulle der også have været hul mellem de 2 midtertribuner, men JN må tilsyneladende have overtalt brandmyndighederne.

Den her løsning er langt fra holdbar, men den viser, at potentialet og behovet for en mobil endetribune, mens vi venter på et nyt stadion, er der!

Lad dagen i søndags blive en god salgstale til sponsorerer, så vi kan få samlet penge sammen til at få lavet en special konstrueret mobiltribune, der opfylder de krav og behov, der er for en endnu mere intim stemning end den i søndags.

salling23
      Bruger

Stod selv på midtertribunen helt til højre over mod tribunen over mod A.

Vi havde svært ved at høre capo'en, men alligevel kunne vi være med når man lige kunne høre fra resten hvad vi skulle synge.
      Kan forestille mig at det har været umuligt at høre noget på ydertribunerne

Viser 8 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.