Nyt stadion

Forside Fora AGF Nyt stadion

Viser 43 svartråde
  • Forfatter
      agf-dresen
      Bruger

Med risiko for at få en over nakken herinde, så mener jeg at debatten bør bringes op igen. Vi HAR succes på banen, IKKE udenfor banen (økonomisk).
      VI har et stadion, som på ingen måde kan kaldes et Fodboldstadion, vi er Danmarks 2. største by, har landets allerbedste tilskuere.

Men bør vi ikke få et rigtigt Foboldstadion?? Det mener jeg klart vil være en god idé af flere årsager:
      – De steder rundt om i DK, der har fået nye fodboldstadions har også formået at tiltrække flere tilskuerer.
      – Forholdene rundt om stadion og på stadion vil kunne forbedres 200% i forhold til i dag, bl.a. parkeringsforhold, adgangsveje, boder, barer, stemningen osv.
      – Klubben vil styrke økonomien pga. flere tilskuere og forhåbenlig sponsorerer.

Der er mange gode grunde til at bygge et nyt stadion. Der er snart valg og måske skulle vi gøre vores stemme TYDELIG OG KLAR overfor politikkerne i den forbindelse….!

Lad os udnytte situationen…nu da også Rådmanden for teknik og miljø selv har taget enmet op:

http://jp.dk/indland/aar/sport/article1791713.ece

Hvad mener I??

Ps. Jeg er ikke radikal 🙂

mabee
      Bruger

Århus Stadion ligger så smukt og AGF's hjemmebane bør være der. men løbebanen skal væk

BergMania
      Bruger
      LuckyStrike
      Bruger

Syntes ikke vi skal have et fodboldstadion et andet sted i byen. Men løbebanen den skal væk. Det må altså også være en billigere løsning end at bygge et helt nyt stadion.

BergMania
      Bruger

Rådmand vil have nyt stadion i Århus!

Det er da en begyndelse

grind88
      Bruger

Jeg er ligeglad, hvor i byen stadion ligger. Det er jo hverken spillerne eller tilhængerne, der skal skiftes ud. Det ville da være klasse med en koncentreret stemning, som fuldstændig blæser hatten af de hold, der kommer på besøg. Et stadion som det i Brøndby ville for mig være helt perfekt. Det er derfor med glæde, jeg læser rådmandens forslag.

Faktisk har ideen om at fjerne løbebanen aldrig hujet mig. Det virker som en halv-løsning, da man stadig har et for "bredt" stadion, og det er stadig problematisk, at taget ikke dækker tilskuerne.

h-aaen
      Bruger

Der er mange ting der spiller ind i denne situation. Men jeg kan ikke forstå hvor for politikkerne ikke slår 2 fluer med et smæk.

Man vil i Aarhus gerne have en multiarena så man kan få store indendørs begivenheder til DK og Aarhus. Placeringen af denne er vedtaget til at skulle ligge bynært og derved på godsbane arealet.

Man vil i AGF gerne have et godt fodbold stadion som man også kan bruge til koncerter og andre events.

Hvorfor er det ikke at man bygger en multiarena med fodbold deminsioner. Et godt forbilled kunne være dette stadion bare i ½ størrelse: http://en.wikipedia.org/wiki/Veltins-Arena.

Her vil man få et fodboldstadion til ca. 30.000. Man vil få en arena som vil kunne indeholde koncerter (læs afsnittet af vikipedia om lydisolering af veltins arena), men man vil også få et stadion som kan indeholde 2 håndboldbaner hvor man vil kunne have ca . 20.000 tilskuere pr. bane. Derudover vil et sådant stadion også kunne bruges til ishockey og andre storre events (synes jeg læste at DK ikke kunne få A wm i ishockey til DK pga vi ikke havde store nok arenaer.)

Spørgsmålet er om der er plads til et ARENA AUF SCHALKE agtigt stadion på godsbanearealet, ellers kunne man måske gå på kompromi med placering og tage den gamle placering ved Åhavevej op til overvejelse igen.

Økonomisk vil et sådant stadion nok kunne bygges for en pris på omkring 1 mia. (Veltins kostede 1½ mia)

Roger
      Bruger

Jeg er klar tilhænger af at der bliver bygget et nyt FODBOLD-stadion. Og gerne med plads til 30.000 tilskuere, for at please Karsten Aabrink B)

Ja, vores nuværende stadion ligger smukt, og har givet os mange fantastiske oplevelser. Men tilkørsels- og parkeringsforholdende er elendige, når der kommer mere end 10.000 tilskuere, så et nyt stadion på Åhavevej vil have en perfekt beliggenhed i forhold til både motorvej og midtby.

johnterry
      Bruger

Jeg ville da helst, at vi kunne beholde stadionplacering hvor vi ligger nu. Det er suverænt DK's flottest beliggende stadion.
      Men vigtigere er det, at få fjernet løbebanen. Problemet er blot, at hvis vi graver banen ned på det nuværende stadion kommer hovedparten af tilskuerne endnu længere væk end er tilfældet i dag, og al stemningslyd vil fortsat forsvinde op i himlen. Alternativt kan man bygge nye triibuner.
      Men er det så ikke bedre at bygge et helt nyt moderne stadion med kongres, hotel og restaurations faciliteter, et stadion hvor tilkørsels- og parkerings facilititer er bedre end i dag??

Et sådant nyt stadion ville også give en langt størrer mulighed for indtjening ved siden af fodbolden.

agf-dresen
      Bruger

Jeg kan heller ikke helt lide idéen om, at fjerne løbebanen og sænke græsset. Det hjælper ikke!!! Tribuerne er runde og vi kommer ikke tættere på banen, faktisk lige det modsatte…
      Jeg er enig i, at vi bør kigge på et stadion a la BØF, men med mulighed for at overdække det.,.

nettohunden
      Bruger

Jeg blir mega liderlig ved tanken om et stadion ala det i Brøndby. Kunne satme være klasse! Med et sådan stadion i provinsen tror jeg osse DBU vil være mere positiv overfor en flytning af de mindre kvalkampe væk fra Parken.

Mener som flere andre at en løbebanefjerning ville være en halv løsning, som ikke ville gøre stadion mere intimt.

Placeringsmæssigt er jeg rigtig glad for skoven derude, men hvis et evt. nyt stadion blir bygget et andet sted i byen, for at gøre tilkøring og parkering bedre kan jeg sgu godt leve med det.

Kom nu Thyssen – få det igennem!!

LuckyStrike
      Bruger

Er nu meget imod at kommunen skal ud og fyre mange millioner af på et nyt stadion.

Hvis løbebanen bliver fjernet til fordel for tribuner, er der jo nogen som kommer tættere på banen.

Parkerings forholdende kunne man jo nemt gøre bedre.

Derudover er placeringen af det nuværende stadion jo helt fantastisk, og stadion skal da ligge forenden af Stadion Allé.

RaDok
      Bruger

Jeg syntes det med nyt stadion er en rigtig god Århus historie, det er første sæson vi spilelr godt, vi har kun spillet 6 kampe, mon ikke vi skal state på nyt stadion eller ombygning når vi har fået et sæt medaljer, ellers syntes jeg det er unødvendigt.

Aarkrog
      Bruger

RaDok skrev:
      Jeg syntes det med nyt stadion er en rigtig god Århus historie, det er første sæson vi spilelr godt, vi har kun spillet 6 kampe, mon ikke vi skal state på nyt stadion eller ombygning når vi har fået et sæt medaljer, ellers syntes jeg det er unødvendigt.

Har ikke noget med det at gøre.

Alle har jo været utilfredse med det stadion lige siden det bygget om for cirka 10 år siden eller hvor længe det nu er?

agf-dresen
      Bruger

Det blive ombygget i 2001 (mener jeg da)

cv
      Bruger

Synes helt klart at der skal bygges et nyt stadion. Og ja i den forbindelse kunne man jo slå to fluer med et smæk og bygge et stadion med skydetag. På den måde får Århus stadig en mulighed for at holde indedørs koncerter og andre arrangementer. Veltins Arena kunne være en god inspirationskilde. Det samme kunne Emirates eller Amsterdam Arena.

Så jeg håber at hvis det bliver til noget, at beslutningstagerene tager et smut rundt i Europa for inspiration og glemmer alt om at kigge på danske stadions. Synes simpelthen ikke der er noget inspirerende med de danske stadions.

Om det skal ligge i Marselisborg skoven eller et andet sted er vel ikke det vigtigste.

Budtz4ever
      Bruger

AGF hører til i Marselisskoven..
      Vi skal ikke flytte til Skejby f.eks..

Så er det altså bedre at fjerne løbebanen, lukke bagtil for luft og lyd og til sidst grave banen ned.. Eller aller bedst, måske bygge helt nyt på samme placering men det er urealistisk..

Derudover vil et nyt stadion også blive for dyrt, for hvis man bygger nyt skal det altså kunne tage nogle landskampe – så omkring 30.000 pladser..

Budtz4ever
      Bruger

grind88 skrev:
      Jeg er ligeglad, hvor i byen stadion ligger. Det er jo hverken spillerne eller tilhængerne, der skal skiftes ud.

Jo , hvis det rykkes til skejby er det tilskuerne der skiftes ud i høj grad.. Det skal ligge midt i Århus.. Ellers kommer der ikke 20 kilo nogensinde – eller i hvert fald sjældent!

johnterry
      Bruger

@Budtz4ever

Ville du holde op med at komme på stadion hvis det flyttede..?

Jeg er sådan set enig med dig i, at den nuværende er ideelt – udfra et historisk og idyllisk forhold.
      Men faktum er, at der aldrig bliver noget "rigtigt" stadion ud af Energi Park. Tag blot kampen i lørdags..; fed stemning – det fornemmedes endda ud gennem skærmen. Forestil dig så samme antal tilskuere i et kort, smalt og højt stadion.!! Det ville have været en inferno af larm og hyldest til holdet – New Århus Arena ville blive det mest frygtede stadion i DK.
      Hvis man så dertil lægger muligheden for opbyggelsen af en rigtig fanshop, cafér, restauranter – stedet hvor folk kunne mødes i flere timer op til kampen og se tidligere kampe på storskærme i cafërne osv..

Så lad os lægge nostalgien på hylden og koncentrere os om, at kæmpe for et tids svarende stadion.

agf-dresen
      Bruger

Det er jo lidt noget pjat, at man ikke vil / kan komme på stadion hvis det f.eks lå i Skejby. Det bliver sku da nemmere!!!!! Den nye letbane kommer til at gå lige forbi. SÅ lige pludselig har vi et stadion hvor der er tilknyttet offentlige transport til.!!!!

Bindegal
      Bruger

Lyder fedt med et nyt stadion.

Personligt er jeg pisse ligeglad om det ligger på Åhavevej, Stadion Allé eller på Stjernepladsen.

Kom med nogle mere håndgribeligt. Skister, tegninger mm.

Hvem betaler?

AGF har ikke pengene. Kommunen har heller ikke en mia. at kaste i nakken af det, og staten betaler ikke hele gildet.

Fint nok det bliver taget op nu her. Der er jo snart valg! Efter valget tror jeg der går lang tid før vi hører om et nyt stadion igen.

Måskel det vil komme på tale efter opførslen af en kattegatbro.

Volume
      Bruger

Kan huske da Tom Matthisen ville have et station på havnen til FC Aarhus — det er da en mega god idé. Lad os da følge den til dørs.

axelaxel
      Bruger

Det er fuldstændig urealistisk m et nyt stadion.Lad os bare sige det koster 100 mill. AGF skal betale en del (!!!!!!) og kommunen resten (endnu mere !!!!!!!!!!!!!!) Thyssen siger det her fordi der er stemmer i det emne. Selv kronprinsen er pludselig AGFer., Vorherre bevares. Der er INGEN hold i det, og ikke én krone er finansieret. Desværre. I en perfekt verden overtog jeg gerne cykelbanen og byggede en pendant til Stade Velodrome i Marseille med plads til 30.000 men det sker ikke.

AGF1992
      Bruger

Jeg mener personligt også at det på nuværende tidspunkt er svært og se hvordan et nyt stadion skulle financieres på en ordentlig måde. Mener i hvert fald ikke at AGF alene kan klare en sådan opgave, så ellers må kommunen/regionen spæde til, og så må man leje sig ind de første år.

Jeg hælder dog mere til at man bevare "Atletion" som det er, så det bliver ved med at minde mig om Stadio San Paolo i Napoli… B)

Jeg ved godt at det kan være til gene at man har afstand ind til spillerne, og flertallet hader det.

Jeg var selv i Berlin og oplevedet det også på Olympiastadion..

Men bevar det som det er, i hvert fald et godt stykke ud i fremtiden, og så må vi se om det bliver til mesterskab og Champions League så der også er pengene til det..

Men mener at vi har det fedeste stadion i Danmark, og Brøndby Stadion er fandeme ikke værd at tale om, da det ikke er andet end en beton-klods..B)

Budtz4ever
      Bruger

johnterry skrev:

@Budtz4ever

Nej jeg ville ikke holde op – Men jeg kender ufattelig mange der ikke gad tage til Skejby hver uge! Så Det ville få store konsekvenser for tilskuertallet (:

Men nej jeg ville selvfølgelig møde op så tit som muligt!

cyrus65
      Bruger

Fjern løbebanen og lukke stadion hele vejen rundt , så lyden bliver "inde" på stadion !!! Så bliver det bare rigtig godt i Århus

Jarx Furmore
      Bruger

Og hvem skal så betale det nye stadion ? hjemmeplejen, skolerne, vejene, kloakkerne? Hvor skal pengene hentes, eller er folk villige til at betale mere i skat ??
      Det er let nok at forlange kommunen skal betale, men det er jo os alle sammen, ikke ?

thovex
      Bruger

Når der nu er snak om et nyt stadion, kunne man eventuelt tage et kig på Stade de Suisse (det tidligere Wankdorf Stadium) i Bern, Schweiz. De valgte i 2001 at jævne det traditionsfyldte stadion med jorden og byggede Stade de Suisse med plads til 32.000 og med parkeringsfaciliteter under stadionet. Der er ligeledes et kæmpe storcenter under banen.

Har ikke overvejet om markedet i Århus "tillader" flere butikker og storcentre, men kunne man bygge noget lignende på det nordlige Godsbaneareal, kunne man slå 2 fluer med ét smæk og få gang i dødsejleren Scandinavian Center.

Pris: ca 350 millioner Schweizer Frank (1,7 milliarder DKK i 2009 priser)

http://www.aarhus.dk/godsbanearealerne.asp

http://en.wikipedia.org/wiki/Stade_de_Suisse,_Wankdorf

Men vi bliver jo også nødt til at være realistiske. Vi får vel kun et nyt stadion, hvis nogle private investorer vil smide penge i projektet og det er vel stort set umuligt nu…

nettohunden
      Bruger

thovex skrev:

http://en.wikipedia.org/wiki/Stade_de_Suisse,_Wankdorf

Fuck et fedt stadion – det vil jeg gerne ha. Vi må ha fat i Roman A! 😀

Desværre er der nok ikk nogen financieringsmuligheder lige pt – så vi må nok nøjes med communale som det ser ud nu en rum tid endnu…

Beikes
      Bruger

"Træk" banen helt over til tribune C, og riv Stiften-tribunen ned og byg videre på den nye model, således at der bliver lukket hele vejen rundt. Det vil give et "hul" fra spillergang til banen, men mon ikke det kan leves med? Så har vi da bare evt. ligaens længste spillertunnel smiley

Er dette ikke løsningen på et noget nær optimalt stadion, med et minimum af omkostninger? Det er jo trods alt kun 1/4 nyt stadion der skal bygges på den måde.

Fanoe
      Bruger

Beikes skrev:
      "Træk" banen helt over til tribune C, og riv Stiften-tribunen ned og byg videre på den nye model, således at der bliver lukket hele vejen rundt. Det vil give et "hul" fra spillergang til banen, men mon ikke det kan leves med? Så har vi da bare evt. ligaens længste spillertunnel smiley

Er dette ikke løsningen på et noget nær optimalt stadion, med et minimum af omkostninger? Det er jo trods alt kun 1/4 nyt stadion der skal bygges på den måde.

Blir det så ikke svært at se hvad der foregår på kanten oppe fra C øvre aller øverst oppe??

Og ville det ikke også være synd for Peter Degn når Silkeborg er på besøg, den lille tykke mand har jo ikke kondi til at løbe igennem den ekstra spillertunnel:D:D

agf-dresen
      Bruger

@Beikes

Det kunne faktisk godt være en mulighed, i hvert fald at rykke banen lidt tættere på, så folk på øvre C også kan se. Det med at rive A ned og lukke hullerne er også en god idé og sikkert meget billigere end et nyt stadion.
      Men jeg drømmer nu om et nyt stadion alligevel.

martinsonne
      Bruger

Et stadion med plads til 30.000 tilskure, vil med 12.000 tilskure virke enormt tomt. Så hvad end vi bygger et nyt stadion eller fjerner løbebanen på det gamle, får vi stadig ikke en bedre stemning.
      Det kunne vi få hvis vi får lukket stadion bagtil, og får et tag som dækker alle siddepladser.

Taget kunne bygges som man er ved at gøre på BayArean:
      http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadien/index.php?folder=sites&site=neubau_fotos_modell&id=85

johnterry
      Bruger

Et "rigtigt" fordboldstadion skal være smalt, kort og højt; dvs. at tribunerne skal være så tæt på side og baglinjer som overhovedet muligt. til gengæld skal tribunerne være "stejle" og alle tribunealfsnit skal være dækket af et halvtag. Dette har dog den negative konsekvens, at banen slides hårdt, fordi den ikke får optlmalt med lys og luft. Men andre klubber kan jo få det til at fungere.

Mht. tilskuertal mm; har der ikke været talrige eksempler på, at et moderne fodboldstadion tiltrækker flere tilskuere..? Jeg vil blot nævne FCM, VFF og BIF som alle har oplevet markante fremgange efter indvielse af nye stadions.
      Endvidere er det også et spm. om logistisk placering, udenoms aktiviteter, bedre kapacitets udnyttelse osv. osv.

Vi kan tale op og ned, frem og tilbage, men et vigtigt led i at øge indtjenings kapaciteten – og dermed konsolidere og forstærke klubben sportsligt som økonomisk er, at de ydre rammer tilpasses. Dette kan desværre aldrig blive tilfældet på Energi Park – med mindre store dele af Arhus Syd og Viby rives ned for at gøre plads for indfaldsveje og ordentlige P – forhold.

Hvad finansieringen angår, tror jeg det er muligt at lave et triumvirat af ÅE, kommunen og private investorer som kan se muligheden, også på langt sigt, i at etablere et sports, kongres og musik/event center i DK´s næst største by. Skanska tilbød det jo faktisk i forbindelse med den sidste stadion renovation…

DeeMella
      Bruger

Nej.. vi skal ikke have nyt stadion, det ligger perfekt.. men vi skal have fjernet løbebanen, så vi kan få flere pladser, for der jo tit tæt på udsolgt.. og det er tit jeg ikke gider tage ind på stadion, i frygt for at jeg ikke kan få billet.. tror samtidigt vi kunne få flere tilskuere..

zcml
      Bruger

Budtz4ever skrev:

johnterry skrev:

@Budtz4ever

Nej jeg ville ikke holde op – Men jeg kender ufattelig mange der ikke gad tage til Skejby hver uge! Så Det ville få store konsekvenser for tilskuertallet (:

Men nej jeg ville selvfølgelig møde op så tit som muligt!

Hvis det kommer til at kunne mærkes på tilskuertallet, at stadion blev flyttet til Skejby, så har Carsten Aabrink sgu da ret i, at tilskuerne i Århus er troløse!

Når jeg tænker på alle dem, der kommer langvejsfra, så har jeg simpelthen ikke noget tilovers for nogle medløberfans, der ikke gider bruge tid/penge på at transportere sig til Skejby i stedet.
      Jeg tror som sagt ikke at det ville få nogen mærkbar betydning, men der er jo også muligheden for, at dem man taber, vinder man så ved at andre får lettere ved at komme på stadion.

Det nuværende stadion ligger idyllisk, og stadionet er som så også meget flot, men det er ikke praktisk.
      Det er et trafikalt helvede især at komme derfra. Og bare det at komme ud af stadion er et problem. Langt størstedelen af tilskuerne skal ud samme sted, og der er kun 2 muligheder for at komme væk; Stien om bag Arena, eller den snævre passage mellem stadion og Arena, hvor de fleste skal ud, og hvor der samtidig også er biler, der gerne vil ud.
      Det er self. fornuftigt nok at man ikke kan komme den anden vej rundt, da man undgår de værste konfrontationer med udeholdets fans, men det "flaskehals"-problem man skabte ved at lægge Arena så tæt på stadion er et af flere "selvmål" man har lavet ved komplekset derude.
      Et andet er, at man har lavet et åbent stadion, hvor lyden/stemningen fiser ud, men blæst og regn derimod fiser ind.

Det er self. ikke skidt det hele, men der er overvægt af ting, der taler for et nyt stadion. Og jeg er også fortaler for en ny placering. Jeg syn's dog hellere man skal se på mulighederne for at placere det pved Åhavevej fremfor i Skejby.

Spørgsmålet er så bare, om man kan finde økonomen tiil det indenfor den nærmeste fremtid?

Alphatorres2
      Bruger

Diskussionen omkring løbebane eller ej er helt ved siden af. Økonomisk set ved jeg, at det ikke vil kunne betale sig at gå igang med at fjerne den så berømte løbebane kontra, at bygge et nyt!
      Det vil desuden kræve at man finder et nyt atletikstadion med de tilsvarende atletikfaciliteter til dem der nu benytter stadion til det idag.

Selvom jeg virkelig holder af at komme på ÅRHUS STADION(andet vil det aldrig hedde for mig), så er det ikke holdbart i moderne fodbold.

Og vælger man at bygge et nyt stadion vil det med stor sandsynlighed være en arena som tilgodeser sponsorer, investorer og andet godtfolk af den kaliber.
      Det er ikke antallet af tilbskuer til gør en klub rig på bundlinien(det er der desværre rigelige eksempler på i både Herning, Aalborg og Odense!!).

Så hvis man vælger at bygge et nyt stadion, vil der ganske sikkert overvejes:
      1 sponsorpleje. Altså hvor gode forhold et nyt stadion vil kunne skabe.
      2 beliggendhed. Stadion vil skulle placeres således at dem med penge i hele regionen har nemt ved at komme dertil(derfor er der vel reelt kun 2 muligheder. Åhavevej og Skejby.
      3 Øvrig indtjening. Man skal huske på at det skal være muligt at anvende en arena til flere andre events end blot bold.
      Dog menes jeg at have hørt at det er mægtig svært at bygge ved Åhavevej, grundet undergrunden..

Så selvom det er trist, så tror jeg ikke at Århus Stadion har en fremtid i dansk fodbold, med mindre man er villig til at investere rigtig mange penge i både bedre tilkørselsforhold, bedre sponsorfaciliteter og bedre mulighed for at benytte stadion til flere arrangementer.

LuckyStrike
      Bruger

Nu er der jo ikke meget mere end 2 kilometer fra stadion og ud til åhavevej, så markant nemmere at komme til og fra bliver det altså ikke.

cv
      Bruger

Nu er den berømte multiarena blevet udskudt et par gange, men var man ikke enige i byrådet om at den skulle opføres? Så må man vel også have fundet en finansiering. Problemet har vel siden været placeringen og driften. Placering pga. undergrunden og at DSB krævede for meget for godsbane arealet til at det kunne løbe rundt.

Bygger man et nyt stadion som er overdækket eller som kan overdækkes, får man muligheden for primært alle events. Desuden er man sikret at der er aktivitet på stadion hver anden uge det meste af året. Udover koncerter kan man arrangerer store teater forestillinger osv. Men ja det ved vi efterhånden alle sammen.

Egentlig kan jeg ikke forstå alle dem der er imod et nyt stadion og hellere vil have banen sænket. Nyt stadion vil jo betyde bedre forhold for fansne både før, under og efter kampen. Jeg synes da også at et stadion helst skulle ligge hvor det er nu, men hvis muligheden for et nyt kommer, vil det da i mine øjne være dumt at sige nej fordi det ligger et par kilometer i en anden retning. Det er fremtiden vi snakker om. At grave banen ned, vil være en KÆMPE lappeløsning på et problem som mange har opdaget.

MrLarsen86
      Bruger

Hvad med at man i stedet hævede den nederste tribune, så den følger en lige linie ned fra øvre. (vil også give et langt bedre fan-område) Dernæst bygger man en ny "nedre" tribune som flugter den "hævede-nedre-tribune". Banen graves ned, og de forreste rækker vil komme tættere på banen.

Og som en sidegevinst, forlænger man taget betragteligt så lyden ikke forsvinder op og samtidig lukker bag hver tribune.

Burde være et billigere alternativ end at bygge et nyt stadion.

Og til kritikerne, ja det er en lappeløsning. Men det vil gøre stadion større, lyden vil kunne blive bedre, de forreste kommer tættere på stadion, og der bliver mulighed for et bedre fanområde.

johnterry
      Bruger

Jeg ved ikke om det er et specielt Århus fænomen; men faktum er, at hver eneste gang nogen kommer med visionære forslag modtages de altid med enorm modstand. Det gælder helt tilbage fra omlæggelse af Strøg til gågade ( – var der dog ikke selv ), musikhuset, fritlæggelse af åen og den evindelige debat om en ny lufthavn.
      ALLE disse projekter er blevet mødt af en voldsom offentlig modstand, ikke blot hos politikerne – også hos borgerne. Det sjove er jo så, at hvem i dag kunne forestille sig Århus uden musikhuset?? Hvor mange synes at det var en fejl at frilægge Århus Å??

På samme måde med stadion.
      Sidst debatten kørte, endte det med at man besluttede en halvfærdig ombygning af stadion – MED løbebaner, dårlige trafikale forhold osv.. Pris kr. 250 mio ( 1998 ). Og dengang stod Skanska som sagt klar med tilbud om stadion med plads til 30.000 samt hotel og kongres faciliteter samt indkøbs center. – Men det ville politikerne ikke!!

Er der nogen grund til at lave den samme fejl 2 gange???

Driblekongen
      Bruger

agf-dresen skrev:
      Det er jo lidt noget pjat, at man ikke vil / kan komme på stadion hvis det f.eks lå i Skejby. Det bliver sku da nemmere!!!!! Den nye letbane kommer til at gå lige forbi. SÅ lige pludselig har vi et stadion hvor der er tilknyttet offentlige transport til.!!!!

Du og jeg ved vidst godt at kender man de ubeslutsomme århusianske politikere ret så kommer det letbaneprojekt til at vare flere år før det bliver til noget!

Synes også at man skal fjerne løbebanen. Ser man Parken eller Bæby's stadion, så sidder dem på øverste altså også ret langt væk fra banen, men der er der da ikke nogen der klager? Jeg synes vi skal grave banen ned og gøre plads til flere tilskuere. På den måde får vi et bedre stadion med større kapacitet, mulighed for landsholdets kvalkampe da vi kan trække mange flere tilskuere plus at vi kan skaffe de helt store musiknavne hvis vi har et stadion i en klasse for sig, og et stadion der kan trække mindst 30.000. Det vil være DK's smukkeste stadion med den smukkeste beliggenhed hvis banen var væk, tilskuerne kom tættere på og det var 2 etager hele vejen rundt!:D

AGF1992
      Bruger

Evt. byg højere op (dog stadig kun to etager) – måske en mindre etage nede ved banen, samt større på den oven over, så man ligesom i Italiensk fodbold skaber en slags "curva".. 🙂 – så på den måde at udvide kapaciteten..

Det fremgår vidst også tydeligt at jeg er ret glad for "Stadio San Paolo, Napoli:

http://byfiles.storage.msn.com/y1pk9s8t03jc1tEhvadD7FgCaQSPT8MbJnbX9E8jE1JPI2if1tberlVxud-2Vml-YQBvvW6i2i2KGM

Men jeg kalder det stadig konsekvent "Atletion", og mener at der er så meget historie idet. Men somsagt byg op ad, samt sørg for at det er det samme hele vejen rundt. Tænker her på at lukke hullerne ved "Århus Stiftstidende tribunen..

agf-dresen
      Bruger

Letbanen er på skinner. Det ligger helt fast. Den kommer til at køre lige forbi Skejby, det ligger helt fast… Det er ikke en drøm, men en realitet

Viser 43 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?