Ny udebanetrøje!

Forside Fora AGF Ny udebanetrøje!

Viser 125 svartråde
  • Forfatter
      Emilfu
      Bruger

Så kom dagen hvor Hummel præsenterede deres store overraskelse

AGF får endnu en gang ny udebane trøje, denne gang er jeg personligt dog meget imponeret. Trøjen tror jeg bliver legendarisk, for den er godt nok flot

Kom så de lilla!

[img]http://www.agf.co.dk/medie/Lilla_stor.jpg[/img]

nettohunden
      Bruger

Ja for hunde. Synes den er super fed. Men kan ikk forstå de ikk kan ligge sig fast på en udebanetrøje. De blir sgu da skiftet hele tiden…

Den er jo fuckin fed

@Nettohunden.

Det er jo en af de smarte måder at lave penge på.

Emilfu
      Bruger

For engangsskyld en udebane trøje jeg er nødt til at eje.

Er meget imponeret, dog er det voldsomt tydeligt at se hvor de har fået inspirationen

—————–
      Til bestyrelses møde i AGF:

Næste punkt på dagsordenen.

Ny udebane trøje

Martin J: "Stamper i jorden! Den skal være lilla! Ellers vil jeg ikke tilbage til AGF og spille. Jeg har nemlig svært ved at vænne mig til forskellige farver!

bew
      Bruger

Så ved jeg hvad jeg skal ønske mig i julegave

TinaM
      Bruger

Nogle der ved hvad den koster? 500 kr??

Synes os den er mega fed.. må eje den 😉

Stev
      Bruger

bew skrev:
      Så ved jeg hvad jeg skal ønske mig i julegave

Jeg er ikke så sikker på at der er så mange tilbage efter imorgen. De skriver jo at den kun sælges i begrænset antal.

Men okay, ved selvfølgelig ikke hvor tidlig din familie er ude og købe julegaver.;)

Kasper
      Bruger

Jeg må også melde mig i koret af dem, der synes godt om den nye trøje. Spændende, er min første tanke, og jeg vil da gerne spendere lidt penge på den. Det kan blive et sjovt indslag om et par år, og hvem kan sige sig fri fra at elske de lidt specielle AGF-"klenodier"… ik mig i hvert fald.

Derfor forstår jeg simpelthen ikke dem, der brokker sig, og jeg tager det som et udtryk for manglende gennemtænkthed. Ja, vi er de hvide og blå, bevares, men det er da kun lidt sjovt, hvis der kan tilføres lidt kolorit på trøjen, når vi alligevel kan spille i den hvide på udebane… Vi sælger sku da ikke ud af vor værdier, da der forhåbentlig ikke er indføjet i dem, at vi skal spille i nogle bestemte trøjer. Tradition er vor værdi, men det kan sku sagtens harmonere med lidt spræl og udvikling på trøjerne, så længe man har respekt for værdisættet, som er AGF's hjørnesten

Samtidig forstår jeg heller, at man brokker sig, hvis er nogle af dem, der savner merchandise og brokker sig AGF's manglende lyst til at udvikle den slags. De mangler stadig en brødrister, men det er netop sådan nogle samleobjekter, som denne trøje kan blive, som jeg ønsker at tilføje i min samling af GF-sager…

GF karma
      Bruger

Jeg er ikke køn i lilla, men jeg jeg er altid gudesmuk i AGFtøj, så jeg vil osse ha en.

cv
      Bruger

GRIM, GRIMMERE, GRIMMEST

Thomas V
      Bruger

FLOT, FLOTTERE, FLOTTEST!!!!!!!!!!:k

Groggster
      Bruger

Kald det ugennemtænkthed, men jeg synes personligt, at den nye trøje er usandsynligt grim! Hvorfor skal dragten tilføjes kolorit? Synes det er forfærdeligt. Den mørkeblå er kanonflot, og det tror jeg de fleste synes, så jeg kan slet ikke se det smarte i en kvalmende lilla!

Budtz4ever
      Bruger

Den er mega fed den her trøje..

Håber de producerer flere end dem de har her i starten, for den er satme fed!

Stev
      Bruger

Trøjen var nu meget fed, MEN, det så desværre ud til at alt pånær AGF-logoet var trykt på, dvs. også vinklerne på ærmerne, som jo normalt er vævet ind i trøjen.

Det synes jeg er lidt synd, da det nok ikke holder længe i vask, inden det falder af.[think]

ib
      Bruger

jeg er mega tilhænger af den mørkeblå, og jeg synes den lilla er utroligt grim ligsom den røde, lyseblå og hvad de nu ellers har haft. Sådan har jeg det!:|

Jeg syntes den lilla er utrolig grim…og man må da sige "hvorfor lilla"… det har jo intet med AGF og gøre… behold den blå!!!!

Doc
      Bruger

GF karma skrev:
      Jeg er ikke køn i lilla …

-og hvad har lilla så med det faktum at gøre ?? :p[lol]

Jeg er ikke pjattet med trøjen, men hvis det er det der skal til for at lokke Martin hjem til Århus, så er det sgu ok med mig!

mathies
      Bruger

holdkæft en grim trøje det er jo helt til grin, vi er jo ikke firontina man hvad fuck har designeren tænkt på? og ja hvorfor lilla den kunne lige så godt have været orange eller grøn men lilla det har intet med aGF at gøre. jeg er måløs

DonDalle
      Bruger

Er der nogen der ved om man kan købe den på nettet et sted?

8230
      Bruger

nogen det ved, hvor mange de laver[think]

Sgu' da altid noget at den ikke er gul.

Driblekongen
      Bruger

Meget grim trøje. Passer slet ikke ind i klubben!

Det er i orden at Martin Jørgensen kommer med inputs, men bare fordi Fiorentina, hans klub, spiller i lilla, skal vi ikke. Det passer overhovedet ikke til klubben. Plus at den minder alt for meget om Real Madrid's uhyre, grimme udetrøje for et par år siden.

Det er fedt at man gerne vil være anderledes, men jeg synes bestemt ikke denne er fed, tværtimod tudegrim!:o

Var i Horsens og se dagens kamp, og den var markant mere lilla end på billedet. På billedet ligner det nærmest at den er blå![shock] men det kan godt være at baggrunden snyder;)

Stev
      Bruger

DonDalle skrev:

Har været inde på webshoppen idag, og der var den ikke sat op, og tvivler på den kommer det, eftersom trøjen jo kun er i begrænset antal.

Men den kommer nok, hvis de ikke får dem alle solgt imorgen. Det tyder jo på at den ikke er helt vildt populær.[lol]

aight
      Moderator

Stev skrev:

DonDalle skrev:

Har været inde på webshoppen idag, og der var den ikke sat op, og tvivler på den kommer det, eftersom trøjen jo kun er i begrænset antal.

Men den kommer nok, hvis de ikke får dem alle solgt imorgen. Det tyder jo på at den ikke er helt vildt populær.[lol]

Det tyder nu mere på størstedel af brugerne synes den er fed.

Personligt synes jeg trøjen også er mega fed. Synes virkelig folk overreagerer. Tag Man U, de spiller i blåt når de er på udebane, AaB spiller i sort, og hvad har de farver noget som helst at gøre med deres respektive klubber? Intet!

Og når AGF kun spiller i den lilla farve de sidste 3 udebanekampe, så overlever de fleste vel nok?? Lad være med at blande værdier og traditioner ind i en simpel udebanetrøje, der kun har en levetid på 2 mdr.

Driblekongen
      Bruger

GraulundforPresident skrev:
      Sgu' da altid noget at den ikke er gul.

haha, genialt sagt!:D:k

Anders K
      Bruger

Virkelig grim! Rigtige mænd kan selvølgelig bærer lilla og pink, netop for at nedtone deres potens, men det der var jo ren homo-fest!

"Kæmp nu for hvid og lilla" lyder bare heller ikke så pisse fedt! Jeg har tommelen ned a! Den blå var langt flottere, hvad skal vi med kvinde farver?

Det blev unægtelig lidt svært at synge "bøsser går i gul", når vores hold spillede i lilla..

Mega giftig trøje!

Trøjen var helt sikkert kampens største højdepunkt i dag:D Håber de beholder den…

jonas
      Bruger

Jeg er helt enig med anders k. Hvad fanden skal vi med en lilla trøje ? Det er jo udelukket for at tjene penge. at vi har fået den. Jeg synes den er pisse grim, og passer slet ikke til agf.

HVID og BLÅ !

sartor
      Bruger

Jeg er den HELDIGE ejer af en af disse trøjer allerede til kampen i dag. (Os der delte postkort ud, vidste ikke at vi fik den, da vi meldte os som frivillige) Jeg synes personligt den er super sej. MEN jeg bar den ikke under kampen i dag. PGA. "En gang hvid, altid hvid" Men har den måske på til næste udebanekamp eventuelt under den HVIDE.

Kigger på den lige nu, og synes stadig den er mega fed. :k

Stev
      Bruger

sartor skrev:
      Jeg er den HELDIGE ejer af en af disse trøjer allerede til kampen i dag. (Os der delte postkort ud, vidste ikke at vi fik den, da vi meldte os som frivillige) Jeg synes personligt den er super sej. MEN jeg bar den ikke under kampen i dag. PGA. "En gang hvid, altid hvid" Men har den måske på til næste udebanekamp eventuelt under den HVIDE.

Kigger på den lige nu, og synes stadig den er mega fed. :k

Hvordan er kvaliteten?

Jeg ser frem til at vores udebanetrøje lanceres i gul :D. Wuhuu det bliver fee'. kanon arbejde AGF, kom så de allefarvede

agf ever
      Bruger

synes de skal beholde de hvide og blå det hedder jo´ stolte AGF i hvid og BLÅ ikke i hvid og lilla bare min mening:D

agf ever
      Bruger

gå ind på http://www.unibet.dk der har de den vist

Andre Jensen
      Bruger

Haha, med de kommentare der er til trøjen, så begynder jeg godt nok at få dollar-tegn i øjnene.

I morgen vil jeg tisse AGF ind i 11 specielt designede bakker kattegrus.
      Hver bakke vil blive sat til salg for den rimelige sum af 2000 kr.
      I er velkommne til at sende mig en PM, hvis i gerne vil have fat i et af disse AGF-klenodier.
      Skynd jer, det lyder til at der bliver rift om dem 🙂

Josef Olesen
      Bruger

Der er kun et hold som skal spille i Lilla – Fiorentina, la viola. Helt klart et af mine favorithold sammen med AGF og Arsenal.
      Det er jo så tydeligt at den er stjålet direkte fra holdet i Firenze, og jeg mener bestemt ikke den er køn her i Danmark.
      Jeg har selv en Martin Jørgensen (signeret) og en Batistua trøje fra Fiorentina og dem er der intet at sætte en finger på, men jeg trækker fandme linien når de prøver at indføre den I Århus.
      Ikke nok med at de får Martin Jørgensen til at præsentere den i deres promotion af den, men de har fandme også et billede af ham, for Fiorentina i en Lilla trøje.

Jeg kan huske at Arsenal engang i midt/slut-90'erne, mener det var 97 også prøvede sig med en Lilla trøje med deres dengang meget kendte JVC logo på maven – den var gennemtruffent grim og direkte pinlig.

Alt muligt ære og respekt for at ville lancere en ny udebanetrøje hist og pist – men kan man da for fanden ikke holde sig i de farver vi er så kendte for i Århus. Jeg tror de fleste kan acceptere en udebanetrøje i en anden blå nuance – eller rød for den sags skyld… Men lilla?

Jeg skal nægte at købe denne trøje.

bamboni
      Bruger

nu sagde de jo også at den isblå kun var i et begrænset oplag. Derfor styrtede man ud og købte den, men sidst jeg kiggede kunne man stadig købe den. Så det der med begrænset oplag skal nok tages med et gran salt. Pengemaskine det er hvad det er. United skifter ikke engang trøje så tit mere 🙂

synes bare de skulle holde sig til hvid på udebane også.. Når de så mødes FCK kan de skifte til blå.. LILLA skal skride. Bøsse farve..

og så vidt jeg ved skulle fanklubben vidst have en finger med i spillet, og det er simpelthen pisse irriterende at den lalleglade fanklub skal have så stor indflydelse.. jeg er ihvertfald ved at være mega irriteret på de lalleglade jubelidioter…

bevares, de sender da folk afsted, men deres indflydelse i klubben osv. er direkte vammel..

8230
      Bruger

kan man også få de lilla shorts[think]

Nc
      Bruger

bamboni skrev:
      nu sagde de jo også at den isblå kun var i et begrænset oplag. Derfor styrtede man ud og købte den, men sidst jeg kiggede kunne man stadig købe den.

Du har ret det står her

https://www.agf.co.dk/docs/aktuelt/Indhold_detaljeret.asp?id=4928

barnet
      Bruger

Så er bunden sgu nået. AGF i lilla – det er bare så grimt. Ved ik hvad de lignede i dag. Folk synger, bøsser går i gult, mens vores eget hold render rundt i lilla klovnetøj. Aldrig nogensinde vil jeg have den trøje. Og tror heller ikke den bliver brugt meget. Hummel og klubben skal vel bare score nogle penge her op til jul. Er trods alt ikke længe siden vi fik den klassiske og fantastisk mørkeblå trøje tilbage.:k

goa-bo
      Bruger

grim grim grim.

Tommy B
      Bruger

Trøjen var da meget fed og det er da en kuriøsitet ta have som souvenir, men den signalerer sgi ikke meget AGF…

Unknown99
      Bruger

Hva bliver det næste? en speciel lyserød hjemmebane trøje?

Jasper
      Bruger

mathies skrev:
      holdkæft en grim trøje det er jo helt til grin, vi er jo ikke firontina man hvad fuck har designeren tænkt på?

Nej, vi er ikke >Fiorentina<. men den er hæslig! Direkte forfærdelig grim, er meget skuffet!:(

m selmer
      Bruger

glæder mig til den dag vi skal spille i lyserøde trøjer så skal jeg sku havde en af trøjerne 😛

Stoei
      Bruger

Den er legendarisk den trøje, den er bestilt med Williams på ryggen 😀

Big D
      Bruger

Jeg er egentligt heller ikke så meget for den lilla. Jeg mener at farven på trøjen skal have en eller anden relation til klubben, hvorfor Rød, hvid og blå er de tre mulige farver. Istedet for at lave trøjen i mode-farver, ville det efter min ringe mening være mere smart at ændre designet, men beholde farverne.

Altid hvid

skinken0504
      Bruger

Verdensklasse ….. den er for fed

Stev
      Bruger

8230 skrev:
      kan man også få de lilla shorts[think]

Ja.

Stoei
      Bruger

DEN ER SÅ HAMMER HAMMER FLOT DET ER HELT VILDT!! :k:k:k:k:k

vestpeder
      Bruger

Synes også trøjen er pisse fed!

Er der nogle der ved om den er udsolgt?

Stoei
      Bruger

Den var ikke udsolgt.. Forresten kan den bestilles på internettet til jer der ikke bor i Århus 😀 og de har allerede lavet en masse med forskellige tryk på ryggen så der sku ikke være lang vente tid.. Parken skal være fyldt med lilla 😀

jonas
      Bruger

Den trøje er da så pisse grim, og har ikke det mindste med agf at gøre. Jeg forstår ikke folk, som synes det er en fed idé at spille i lilla. Hvad skal det til for, (udover at score penge) ? Vi har allerede en rigtig flot mørkeblå udebane trøje og hvis det er helt skidt har vi en rød 3.trøje som evt. kunne komme i brug mod ob og esbjerg.

jonas
      Bruger

Havde vi været Urban Crew, havde vi allerede haft lilla på vores flag 😀

d0nN
      Bruger

Bianca skrev:
      "Stolte agf i hvid og lilla " – Den bluse er en skandale!! og efter jul skal den bare brændes, og glemmes :|!

Stop nu… Trøjen bliver kun brugt i én kamp mere, og så er den historie, og da vi havde rød udebanetrøje, var der ingen der sang "stolte agf i hvid og rød", vel?

Lilla har ikke noget med AGF's normale farver at gøre, og farven på en udebanetrøje kan da være ligegyldig, så længe man kan kende forskel på hjemme- og udebanehold – og bare den ikke er pisgul. AGF er, og vil altid være blå og hvid, og det er ligegylldigt om vores udebanetrøje er lilla, rød, isblå eller for den sags skyld, kaffebrun. Det ændrer dog bestemt ikke på min holdning, at det er den pæneste udebanetrøje vi har haft så længe jeg kan huske, og jeg undrer mig bestemt over, at folk ikke har kommenteret faxe kondi-logoet endnu [think]

Krag
      Bruger

Hvis AGF altid vil være hvid og blå, hvorfor så ikke bare holde sig til de to farver? Jeg HADER den nye trøje.

Imod moderne fodbold.

Hmm. Jeg syntes den er flot, fed nok farve osv.
      Men altså: Stolte AGF i hvid og blå!

Krag
      Bruger

Flot?

Tobias min ven, der er jeg godt nok uenig med dig. Den trøje har jo INTET med agf at gøre. Den eneste grund til de har lavet den trøje er jo, at det snart er jul og derfor kand e lige tjene nogle penge på at folk køber den til julegave.

Føj, hvor jeg synes det er klamt.

Da jeg så billedet af den tænkte jeg at den var fed

Den er anderledes..! Den er i en flot farve (allright, godt nok ikke en af VORES farver, hvid, blå og rød) men jeg syns det er flot trods alt..

MEN..! Så tog jeg ind til Hummel-Shoppen for at købe en, da dette var min plan, og så finder man ud af at alle mærker undtagen AGF-logoet er en gang klistermærke..! Det syns jeg dælme er for ringe! Havde trøjen været lavet ordentligt så ja tak, men det er simpelthen for klamt at de tager 500 bobs for en klistermærketrøje!

Krag
      Bruger

Du nævner at vorees farvere er: hvide, blå og rød.

Hvornår er rød indgået i vores farver? Jovist har vi spillet i rød, men den trøje havde heller intet at gøre med vores farver.

Jeg forstår ikke hvad der nu er galt med at spille i hvid og blå.

Krag: Vi er jo enige om at den INTET har med AGF at gøre.
      Derfor kan den jo godt være flot…

Krag: Kig på AGF-logoet ;);)

Krag
      Bruger

Hvad skal jeg se? At der er rødt på det? Det logo er jo det nye og ikke det gamle.

Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke kan holde sig til klubbens farver, i stedet for at ligne Fiorentina.

Ja det kan godt være at det er det nye logo – men det er nu engang det logo vi har, og det ville passe bedre ind i AGF end lilla… Udover at den, farvemæssigt, ikke har noget med AGF at gøre, så syns jeg den er fed

Anders K
      Bruger

lilla er for bøsser og kvinder!

Ad til alle der køber den!!

soerens80
      Bruger

Hold kæft hvor er det bare pisse pinligt at man fronter en sådan trøje så meget. Det er en fantastisk ide at lave limited editions trøjer. Og ja AGF er hvid hjemme og blå ude men alle klubber har i dag en 3. trøje og det er da mega fedt at lave forskellige 2 gange om året!!

Jeg fatter ikke de fans som gang på gang ikke forstår:
      1: at drive forretning
      2: At forny sig og skabe omtale, Tænker på Albani i odense som var fantastisk
      3: At man ikke kan gøre alle glade hele tiden.

I behøver ikke købe trøjen så LUK RØVEN og lad os andre synes den er fed og at det er et klasse initiativ at lave en anderledes 3. trøje

Endelig fornyelse i AGF. Så mangler vi bare at få fjernet den løbebane og få fjernet den lorte træningsbane til spydkast og kuglestød så vi kan få ordentlige parkeringsforhold

MASK
      Bruger

Krag skrev:
      Hvis AGF altid vil være hvid og blå, hvorfor så ikke bare holde sig til de to farver? Jeg HADER den nye trøje.

Imod moderne fodbold.

Vi har ikke altid spillet i hvis og blå som klubfarve. Undersøg klubbens historie og du vil blive klogere.

Stoei
      Bruger

soerens80 skrev:
      Hold kæft hvor er det bare pisse pinligt at man fronter en sådan trøje så meget. Det er en fantastisk ide at lave limited editions trøjer. Og ja AGF er hvid hjemme og blå ude men alle klubber har i dag en 3. trøje og det er da mega fedt at lave forskellige 2 gange om året!!

Jeg fatter ikke de fans som gang på gang ikke forstår:
      1: at drive forretning
      2: At forny sig og skabe omtale, Tænker på Albani i odense som var fantastisk
      3: At man ikke kan gøre alle glade hele tiden.

I behøver ikke købe trøjen så LUK RØVEN og lad os andre synes den er fed og at det er et klasse initiativ at lave en anderledes 3. trøje

Endelig fornyelse i AGF. Så mangler vi bare at få fjernet den løbebane og få fjernet den lorte træningsbane til spydkast og kuglestød så vi kan få ordentlige parkeringsforhold

FULDSTÆNDIG ENIG!! Det kan godt være trøjen ikke er samme farver som repræsenterer AGF, men derfor kan man godt synes den er fed, og jeg synes personligt det er blæret at AGFs trøjer kan fås i mange versioner da det er klubben jeg elsker 🙂

Krag
      Bruger

MASK, jeg har på intet tidspunkt sagt at AGF altid har været hvid og blå, men at den for mig altid vil være den.

Soerens80

For mig er AGF en klub, IKKE en forretning ligesom PS&E.

Hvad er den for dig?

Stoei
      Bruger

Hansen skrev:
      Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor grænsen går for de folk der ikke er ved at kaste op over den her trøje? Jeg synes ganske enkelt det er holdningsløst.

Jeg synes faktisk trøjen er pæn, at du så ikke er enig i det er vel en smagssag. Jeg synes personligt ikke at denne trøje skal være en vi skal spille med permanent, men jeg synes da det er fedt at få en AGF trøje som jeg synes er rigtig pæn…. Jeg forstår ikke hvorfor du er så sur over det, bare fordi det ikke er din stil?

Stev
      Bruger

Mikkel Lindhardt U skrev:
      MEN..! Så tog jeg ind til Hummel-Shoppen for at købe en, da dette var min plan, og så finder man ud af at alle mærker undtagen AGF-logoet er en gang klistermærke..! Det syns jeg dælme er for ringe! Havde trøjen været lavet ordentligt så ja tak, men det er simpelthen for klamt at de tager 500 bobs for en klistermærketrøje!

500 kr. har alle dage været for meget for en t-shirt, men sådan er taksten nu engang.

Jeg var også skeptisk mht. at alt bortset fra GF emblemet var print, men tror sgu ikke der sker noget, hvis bare man vasker den med vrangen ud. Jeg købte i hvert fald en idag. Super fed trøje imo.

Kan ikke rigtig tage seriøst at folk siger at lyserød, lilla osv. er en bøssefarve. Det er sgu for usagligt.

Kan heller ikke huske at folk var sure dengang vi spillede i sort på udebane. Det har da heller ikke noget med GF at gøre, nærmere FC Muuh…[think]

Ja, om man kan lide trøjen eller ej, det er en smagssag.

Men i mener vel ikke seriøst det er okay, at vores elskede klub spiller i lilla?

Jeg er stolt af den kultur vi har i AGF. Klubben er fra 1880, og vi spiller i hvid og blå. IKKE lilla!

Om den er køn eller grim lader jeg andre om at bedømme.

Men jeg elsker nu den marineblå trøje.

Og min har efterhånden mistet logo'et, så jeg tror jeg venter til den kommer igen, før jeg køber udebanetrøje.[think]

Lilla… Ikke ligefrem AGF's farve, men jeg synes ikke den er grim.

Beikes
      Bruger

Det er dog den flotteste trøje vi nogensinde har spillet i! Og jeg er er normalt en pessimistisk, konservativ sortseer når det kommer til spilledragt – men denne her? Lad den endelig blive vores faste førstevalg til udebane :k

Kasper
      Bruger

Den marineblå er for cool, og det er naturligvis dén, der bør den faste. Men jeg kan godt lide sådan en gimmick, så længe den ikke bliver gentaget sæson efter sæson, som jeg godt kan frygte, hvis man kender AGF og deres fantasi…

Jeg har købt trøjen i dag, da jeg finder den lidt morsom. Men lilla skal naturligvis ikke være vores farve, ligesom vi naturligvis ikke skal ha' nye trøjer, der blot bruges to gange, hvert år. Så melder jeg mig også i brok-koret..

humlemand
      Bruger

Nu er der blevet snakket så meget om farver… Jeg husker hjemmebanrtrøjen for et par år siden. Der var farverne hvid, blå og rød samllet. Her var spillenumrene nemlig trykt med rødt. Det så rigtig fedt ud.
      Altid hvis (eller lilla):p

Mr_Suppe
      Bruger

Stolte AGF i alle regnbuens farver [lol]

sartor
      Bruger

1921
      Jysk mester og provinsmester.

Taber slutkampen om danmarksmesterskabet til Frem med 1-2.

Den berømte klubdragt bæres for første gang: Hvid trøje, marineblå shorts.

"Pastet fra AGF´s hjemmeside"

Så vidt jeg er orienteret, så spillede vi i hvid og GRØN indtil da, altså har vi spillet i VFF farver i 41 år.

Hvad ville folk sige hvis der blev lavet en retro trøje fra dengang???

Hmmmmm. GRØN

Doc
      Bruger

En replica-trøje anno 1921 ville jeg syntes var fedt! Det er der trods alt historie over – også selvom der indgår grønt!

Må jeg i øvrigt foreslå folk at vaske den hvide trøje med røde sokker på et varmt program – så skal I nok få den i lyserød!

askoe
      Bruger

sartor skrev:
      1921

Så vidt jeg er orienteret, så spillede vi i hvid og GRØN indtil da, altså har vi spillet i VFF farver i 41 år.

Hmmmmm. GRØN

AGF har spillet fodbold siden 1902!

Stoei
      Bruger
      Andersen
      Bruger

Ja der blev klubben oprettet. Fodbolden kom først til i 1902.

http://da.wikipedia.org/wiki/AGF

[i]"…i en selvstændig afdeling. 1902 var i øvrigt det store år for Gymnastikforeningens fortsatte udvikling, idet også svømning-, fodbold- og tennisafdelingen blev oprettet – i øvrigt …"[/i]

Stoei
      Bruger

🙂

Kanibalen
      Bruger

Vil aldrig komme til at eje den trøje, men kan ikke afvise, at hvis jeg nogen sinde får en datter, at hun kan få lov at bære den!

zcml
      Bruger

TobiasEhlig skrev:
      Ja, om man kan lide trøjen eller ej, det er en smagssag.

Men i mener vel ikke seriøst det er okay, at vores elskede klub spiller i lilla?

Jeg er stolt af den kultur vi har i AGF. Klubben er fra 1880, og vi spiller i hvid og blå. IKKE lilla!

Vi spiller stadig i hvid og marineblå.
      Her er tale om en udebanedragt. Og det er ikke unormalt at sådanne er i andre farver en hjemmebanedragten. Meningen med udebanedragter er jo netop at undgå, at de 2 hold ligner hinanden for meget. Så det er ikke altid nok bare at lade trøje og bukser skifte farve.
      Der er så bare gået sport i, at vi skal spille i udebanedreset, hver gang vi er ude pga. en aftale i sponsorkontrakten.

Anyway! Så er OB et godt eksempel på en totalt anderledes udebanedragt, da de bl.a. har spillet i orange, og nu en sort og gul-stribet dragt (i øvrigt også samme farver de brugte dengang de slog Real Madrid i midt 90'erne).
      Ok. IMO er der i begge tilfælde tale om nogle ret uheldige farvevalg, men til gengæld har Brøndby længe brugt en grælig sag som udebanedragt (kan ikke huske om de stadig bruger den). Og elv om jeg hader den klub, så er det en af de fedeste spillerdragter jeg har set.

Har også tidligere foretrukket den marineblå trøje (endda ofte frem for den hvide), men der er et eller andet ved den nuværende, der ikke fænger på samme måde som tidligere. Og syn's den lilla er et friskt, og anderledes, pust.

Der var jo også ret delte mninger om den røde dragt, men da vi tidligere havde brugt den, og i øvrigt i en periode, hvor det gik holdet godt, så forstummede kritikken hurtigt.

Jeg kan faktisk bedre lide den lilla endden røde, men så længe vi ikke kommer til at ligne et af de andre hold i ligaen, eller bruger kombinationen gul/blå,ller lyserød,så er jeg faktisk ret ligeglad, hvilken farvevi bruger på udebane.

sartor
      Bruger

askoe skrev:

sartor skrev:
      1921

Hmmmmm. GRØN

AGF har spillet fodbold siden 1902!

Min fejl sorry. Så har vi spillet i GRØN i 19 år.
      Jeg vil til en hver tid hellere spille i Lilla end i GRØN. Historie eller ej-

Beikes
      Bruger

Parma's trøjer i pink er da fede

Stoei
      Bruger

Palermos trøje er også flot

m selmer
      Bruger

det ser ud som om den sælger godt http://www.agf.co.dk/docs/aktuelt/Indhold_detaljeret.asp?id=5901 har den ikke selv men kunne nu godt finde på at købe den bare for sjovt :). den dag de lave nogle i lyserøde den dag har de sku lavet AGF fedeste trøjer :k. men Lilla :S arr

zcml
      Bruger

m selmer skrev:
      det ser ud som om den sælger godt http://www.agf.co.dk/docs/aktuelt/Indhold_detaljeret.asp?id=5901 har den ikke selv men kunne nu godt finde på at købe den bare for sjovt :). den dag de lave nogle i lyserøde den dag har de sku lavet AGF fedeste trøjer :k. men Lilla :S arr

Det er jo smag og behag.
      Har set en hummel-model i lyserød med hvie prikker (dog kun set den brugt af pigehold). Og det var ok nget af det grimmeste jeg har set.
      Lyserød kan gøre sig i det sydlige hvor man har kulør, men på en blegfed dansk mand er de altså ikke et kønt syn.

Kom i øvrigt til at tænke på nogle spekulationer, der var afsprunget af nogle ret kryptiske reklamer i forbindelse med åbningen af Bruun's Galleri.

Forestil jer, at Bruun's Galleri bliver ny hovedsponsor for AGF. Og man i den forbindelse fremstiller en ny udebanedragt i brun.
      Ville det overhovedet kunne gøres pænt?

Beikes
      Bruger

Stoei skrev:

Fuck me…det var jo den jeg mente 😐

Bubber
      Bruger

Jeg mener at Everton næste år spiller (eller næste søson, kan ikke lige huske det) spiller i lyserøde udebane dragter.
      Gad godt se en tribune i england helt i lyserødt.

Stoei
      Bruger

Beikes skrev:

Stoei skrev:

Fuck me…det var jo den jeg mente 😐

Det ved jeg da godt 😀 synes bare det var sjovt at nævne lige efter dig haha :p

Anders K
      Bruger

Jeg mener at Everton næste år spiller (eller næste søson, kan ikke lige huske det) spiller i lyserøde udebane dragter.
      Gad godt se en tribune i england helt i lyserødt.

Men gad du se os med den farve på udebane?

Albani-trøjen var sjov til udebane-turen til Odense, men hvad har lilla med vores klub at gøre? Hvor er linket til GF = Lilla udebanetrøje FTW!!11one. Det er formålsløst! Eller det vil sige, de har tjent rigtig gode penge på det og gør det sikkert igen, men der mangler sgu lidt en grund! Vi er de hvii'e og blå, lilla har intet at gøre med vores klub, få det væk!

Og så lige lilla.. Det bliver nærmest ikke værre!:(

Bubber
      Bruger

@ Anders K …

Nej … Nu var der bare lige en snak om lyserøde trøjer!

Jamen…
      Altså nu er lilla jo en blanding mellem blå og rød … Så før havde vi røde, så havde vi blå og nu har vi lilla… Det er da logik … [lol]
      Jeg synes den er flot, men det så sgu forkert ud på banen … Forsøgte at stille på farverne! (Ja, jeg så kampen på flimmerkassen)

Anders K
      Bruger

Den bedste reaktion på trøjerne kom da vidst netop ved indløb – total vilde jubel over at de var på vej ind, små-mumlen mellem jublene da de løb på banen! Folk var i chok! Jeg hørte flere snakke om at blive væk fra stadion indtil den anden trøje kom tilbage – det passer!

Deres spil fungerede heller ikke i den trøje, og jeg ved fra pålidelig kilde at det er den DIREKTE årsag til det dårlige spil! Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvem det er, men det underbygger kun min påstand om at den trøje ikke hører hjemme i gf!

"Hvis man blander blå og rød", Ja, men det gør man jo ikke, man begynder heller ikke at snakke om Lena Hansson når man har spist et halvt møllehjul – Hvorfor? fordi det ikke giver mening! Det er som Joan Ørting og sexologi det her! Lilla er ikke en farve!

Jeg bliver hvertfald væk fra stadion indtil på lørdag, det er helt sikkert!

Bubber
      Bruger

De kunne nok ikke se forskel på gul og Lena Hansson… Øhh.. Lilla!…

@ Anders, kære Anders …

Smukt hvordan du bringer det ind!… 😀

zcml
      Bruger

Anders K skrev:
      Albani-trøjen var sjov til udebane-turen til Odense, men hvad har lilla med vores klub at gøre? Hvor er linket til GF = Lilla udebanetrøje FTW!!11one. Det er formålsløst! Eller det vil sige, de har tjent rigtig gode penge på det og gør det sikkert igen, men der mangler sgu lidt en grund! Vi er de hvii'e og blå, lilla har intet at gøre med vores klub, få det væk!

Tja! Man kunne jo ha' tænkt noget lignende, da man i sin tid skiftede grøn ud med marineblå!

Igen! Det er en udebanetrøje. Det skal ikke nødvendigtvis give mening i forhold til hjemmebanetrøjen.
      Hvor ofte gør det lige det? Ud over på landshold.

Men jo! Lilla er en lidt kontroversiel farve. Og det er jo også et spørgsmål om smag og behag!

Personligt er jeg meget glad for den lyseblå med kraven (og i øvrigt Ceres-tryk på mavsen, på mit eksemplar).
      Og selvom den er på grænsen til at brækker over i noget turkis, så syn's jeg stadig at det er en af de flotteste/fedeste trøjer vi har haft.

Anders K
      Bruger

Tja! Man kunne jo ha' tænkt noget lignende, da man i sin tid skiftede grøn ud med marineblå!

Umiddelbart ja, men der kan man i det mindste se linket til kommunens våbentegn/logo. Jeg har endnu ikke stødt på anden grund til lilla end "wow mysterious and dangerous – den skal jeg da ha' – Hva siger du 500 kr omkring jule tid? Det er nok bare et tilfælde". Hvor er sammen hænget mellem agf og lilla?

Udebane trøjer giver da oftes en eller anden sammenhæng? De 2 andre vi bruger (rød og blå) er begge farver der findes i våbentegnet og på hjemmebanetrøjen, hvilket er meget normalt at andre hold også gør.

Jeg mangler at se grunden, udover at man muligvis vil fange femina-segmentet af TV-seere eller folk der er til den her slags forbilleder:

[img]http://www.pinknews.co.uk/images/teletubby.jpg[/img]

Nå til det mere seriøse, hvad mener du grunden til en ny udebane trøje er og mener du det kan forsvares at gøre det?

Ved du hvem der står bag ideen og deres tanker med denne er?

jj
      Bruger

Var den lyseblå ikke den vi kun bruge en gang til en kamp på brøndby stadion, hvor vi tabte 0-5??

Jeg synes at den Marineblå er et hit, faktisk syntes jeg den flotteste dragt vi nogensinde har spillet i er fuld marineblå, men at skifte permanent til den vil jo desværre ødelægge en del "Kom så de Hviii" råb 🙂

Anders K
      Bruger

Marineblå er også en klar favorit hos mig til udebane dragten. Kan virkelig ikke se hvad vi skal bruge andre trøjer til. De 2 farver er hvad gf er idag, hvid og blå. Gf har aldrig været lilla..

Andre Jensen
      Bruger

Det handler ikke om hvorvidt trøjen er pæn eller grim, og om hvorvidt lilla er en flot eller grim farve. Det vil altid være et spørgsmål om individuel smag.
      Det handler om at lilla ikke er en AGF-farve.

Jeg synes da trøjen som sådan er pæn nok, men den har bare intet med AGF-at gøre. Slut prut punktum.

Jeg kan også godt lide farverne sort, olivengrøn og blodrød eller farve kombinationerne rød/sort og brun/hvid – men det betyder ikke at jeg ønsker at se ´GF spille i nogle af disse.

AGF har i øvrigt spillet i grøn/hvid striber i tidernes morgen, men det er anden historie og havde ikke noget med marketingstunt at gøre.

zcml
      Bruger

jyhne skrev:
      Var den lyseblå ikke den vi kun bruge en gang til en kamp på brøndby stadion, hvor vi tabte 0-5??

Jeg synes at den Marineblå er et hit, faktisk syntes jeg den flotteste dragt vi nogensinde har spillet i er fuld marineblå, men at skifte permanent til den vil jo desværre ødelægge en del "Kom så de Hviii" råb 🙂

Den var vist det man kalder babyblå, mendet var ikke den jeg mente, men derimod den vi bruge da vi slog Viborg på udebane i forrige sæson.

de_gaard
      Bruger

Stop nu… Trøjen bliver kun brugt i én kamp mere, og så er den historie, og da vi havde rød udebanetrøje, var der ingen der sang "stolte agf i hvid og rød", vel?

Da vi spillede i første division, hørte jeg en lille knægt der nærmest skreg stolte AGF i hvid og rød, hvid og røøøød. Jeg mener enda han at han er på en stemningsvideo.

Var AGFs farver oprindeligt ikke hvid og grøn?

Stoei
      Bruger

Andre Jensen skrev:
      Det handler ikke om hvorvidt trøjen er pæn eller grim, og om hvorvidt lilla er en flot eller grim farve. Det vil altid være et spørgsmål om individuel smag.
      Det handler om at lilla ikke er en AGF-farve.

Jeg synes da trøjen som sådan er pæn nok, men den har bare intet med AGF-at gøre. Slut prut punktum.

Jeg kan også godt lide farverne sort, olivengrøn og blodrød eller farve kombinationerne rød/sort og brun/hvid – men det betyder ikke at jeg ønsker at se ´GF spille i nogle af disse.

AGF har i øvrigt spillet i grøn/hvid striber i tidernes morgen, men det er anden historie og havde ikke noget med marketingstunt at gøre.

Jeg kan sagtens følge dig i at farverne ikke er de normale AGF farver, men at sige en trøje med klub logoet på som spillerne har på i to kampe IKKE er en AGF trøje er jo noget vrøvl, om du vil det eller ej 🙂 Selvfølgelig er det en AGF trøje ellers ville de jo ikke spille i den… [lol][lol]

j-AGF
      Bruger

Den er det grimmeste jeg længe har set!!!:| lilla!!!!
      kunne de ikke have lavet den i grøn, gul, oragne eller sort.
      vi er jo ikke en tøzze klub

Stoei
      Bruger

j-AGF skrev:
      Den er det grimmeste jeg længe har set!!!:| lilla!!!!
      kunne de ikke have lavet den i grøn, gul, oragne eller sort.
      vi er jo ikke en tøzze klub

Er der måske en lov om hvilke farver der er for piger og hvilke der er for drenge?

Beikes
      Bruger

Lilla er da den sejeste farve af alle! Purpur, lyngfarvet whatever…it'ill bring us luck and fortune :k

Den lyseblå var bare for klam, den røde passede aldrig ind..

Stoei
      Bruger

Beikes skrev:
      Lilla er da den sejeste farve af alle! Purpur, lyngfarvet whatever…it'ill bring us luck and fortune :k

Den lyseblå var bare for klam, den røde passede aldrig ind..

Du er en meget klog person 😀

Andre Jensen
      Bruger

Stoei skrev:
      Jeg kan sagtens følge dig i at farverne ikke er de normale AGF farver, men at sige en trøje med klub logoet på som spillerne har på i to kampe IKKE er en AGF trøje er jo noget vrøvl, om du vil det eller ej 🙂 Selvfølgelig er det en AGF trøje ellers ville de jo ikke spille i den… [lol][lol]

Ja, jeg vil jo nok aldrig kunne modargumentere, at AGF har spillet i trøjen og at den dermed i 1, 2 eller 3 kampe har været en AGF-trøje
      Jeg vil dog tillade mig ikke at anerkende trøjen 🙂

Jeg synes det vil have været mere relevant at have lavet vores ældgamle grøn/hvid stribede som en udebanetrøje for nogle kampes skyld, for at hædre historien.

Lytken
      Bruger

mathies… hvorfor fanden er du måløs,, det kunne da være et tegn på at Martin J er på vej.. men jeg skal da klart have den på imod sønderjyskE har selv fået fat i en trøje.. da jeg kender en ved hummel..B)B)B) og kæft den er fed

Anders K
      Bruger

Lilla er da den sejeste farve af alle! Purpur, lyngfarvet whatever…it'ill bring us luck and fortune

mmmh, 1-1 mod bundholdet Horsens, hvad skal det ikke ende med? Sigt mod stjernerne! Hvis vi får blandet noget rosa ind i skriften på spillerne er vi sikret en top 3.

Eller hvad med at vi får en til at vælge farver fra et farvekort, man fjerne selvfølgelig alle farver den kan ha relation til klubben først, og vi så kan skifte udebanetrøje hvergang det bliver november/december? Det er bare lige til 2 kampe, sådan for at lave lidt sjov..

Evt. kan trøjen så koste 600 kr, da den er limited edition og meeeeget speciel! Det bliver ikke meget mere crazy og out-of-the-box end lilla. Men mon ikke de har en frækkert af en farve klar næste år? Så kan vi håbe det bliver en fra Palermo, vi skal lokke til klubben der, evt. med vigtige udtalelser som:

"I don't know much about AGF, but I play in pink, it's nice! Hope you like very much"

AGF Horsens
      Bruger

Personligt synes jeg den nye trøje er fantastisk flot, og står øverst på juleønskeseddelen. Godt set med lilla, som er, om man kan lide det eller ej, den store efterårs/vinterfarve lige nu.

Det er vigtigt at tænke på, hvor hurtigt de udvikler trøjer i vores klub, kontra resten af SAS- ligaen. Ret ofte ifhtl danske forhold.

Ta AAB, som er forsvarende mestre, og også har Hummel som tøjsponsor, hvornår har de sidst fået ny?

Silkeborg, Vejle, Sønderjyske og andre røv kedelige klubber, de får jo nærmest kun ny trøje når hummel vimplerne er ved at falde fra hinanden.

Jeg er glad for vi har en så god trøje sponsor.

Anders K
      Bruger

AGF Horsens @ Du rammer vidst essensen af den trøje "1. på ønskelisten til jul". Det er ikke en ny udebane trøje, den er lavet med direkte tanke på at det er nemmere at sætte en ny farve på tøjet og sælge det end finde på originalt marteriale, der kan sælges. Et rent kommercielt produkt, der intet tilføjer klubben. De store vinterfarve er forresten blå og beige, om man vil det eller ej..

http://www.kansas.dk/produkter/produktoversigt/se-alle-produkter/

Det kan godt være at det også skal virke som en gimmick, men så må jeg indrømme at det er skudt så langt ved siden af at man slet ikke fanger den. Albani-trøjen var et godt påfund til OB kampen, men AGF = lilla?? Hvor er ideen bag udover øget trøje salg til hoi polloi?

kennethm
      Bruger

Jeg har lige fået trøjen ind af døren.
      Den er vanvittig fed, og helt sikkert pengene værd. 😀
      Men jeg er dog enig med mange af jer, at de skifter trøjer for tit.

Jeg købte den på http://www.aarhusfanshop.dk

Ulvehaar
      Bruger

Har også lige fået mit eksemplar ind ad døren. TASTY!

zcml
      Bruger

Meningerne om den lilla spillertrøje må siges at være delt i 2; nemlig dem, der syn's at den er fee', eller dem, der syn's den er herre grim. Ikke rigtigt nogen gråzone her.

Alligevel skulle OB lige sikre sig, at de bibeholder trenden med grimmeste udebanedragt, ved at stille op i den grimmeste farvekombination, der nogensinde har været på mode, nemlig brun og orange.

Kasper
      Bruger

zcml skrev:
      Meningerne om den lilla spillertrøje må siges at være delt i 2; nemlig dem, der syn's at den er fee', eller dem, der syn's den er herre grim. Ikke rigtigt nogen gråzone her.

Alligevel skulle OB lige sikre sig, at de bibeholder trenden med grimmeste udebanedragt, ved at stille op i den grimmeste farvekombination, der nogensinde har været på mode, nemlig brun og orange.

Den slår altså ikke Sniffernes, synes jeg. Deres udebanedragt, der var lys brun – med visse ligheder med lor.. – og krydret med babyblå. Satan, den var yikes..

men hvor den klædte tåberne! Hvilken symbiose!

Wombatten
      Bruger

Yalla skrev:
      Jeg ved ikke, hvorfor det lige pludselig er gået hen og blevet en trend at efterligne italienske spilledragter. Først så vi AGFs klamme forsøg på at ligne Fiorentina, og igår så vi så, OB troppe op i nogle udebanetrøjer, der lignede AS Romas på en prik.

Der findes ikke nogen grimmere trøje end as merdas.
      Vores lilla er fin, men OB nupper den grimmeste nogensinde.

pacz
      Bruger

lækker trøjeB)

zcml
      Bruger

@ Kasper

Udtrykket "Snifferne" har altid irriteret mig lidt, da det lægger mere op af SIF end BIF (2 sider, samme lort), men går nu ud fra at det er Brøndby du mener.

Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilken trøje du hentyder til?
      For jeg husker den som grålig, men med blege gule rygnumre. Så der må være tale om 2 forskellige trøjer.

Tolvtemand
      Bruger

Vil sige at isoleret set er det da en pæn trøje, men jeg er passioneret modstander af at man ikke holder sig til klubbens farver, og med en blå dragt og en hvid dragt kan man lave en kombination der passer til alle hold. Der er også kommet en slem tendens til at klubberne nu ikke altid spiller i deres rigtige dragt selom de kan, som feks. rød dragt mod Brøndby, førhen har vi da altid kunne spille i hvidt mod dem?

En anden ting, nu køber jeg aldrig spilletrøjer, men synes godt nok det er tarveligt af klubben at de sælger dem med påstrøget plastic logo.

Og så en sidste ting, hvorfor i alverden kan vi ikke altid spille med DET Faxe Kondi logo, modsat det store regnbuefarvede som vi spiller med ude, det da vist det eneste positive ved den ny trøje.

😐

ForzaGF_862
      Bruger

trøjen skiftes altså igen til forået, inden i hopper for højt 😉

Stev
      Bruger

Argh mon dog? Nu står vi jo med 3 næsten helt nye trøjer.

Anders K
      Bruger

Egentlig vildt at man kan komme op på 23 siders debat omkring en trøje der skal bruges 2 gange og lige skulle sørge for at Hummelcheferne ikke kom til at lide nær så meget under finanskrisen her til jul[lol]

Viser 125 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?