fbpx

Ny transferstatus: Enevoldsom tvivlsom, ny spiller på banen!!!

Forside Fora AGF Ny transferstatus: Enevoldsom tvivlsom, ny spiller på banen!!!

Viser 130 svartråde
  • Forfatter
      Olvier23
      Bruger

Som jeg har bragt på banen tidligere, har AGF været umådelig tæt på at hente Thomas Enevoldsom tilbage til Danmark. Men nu, fra at være 80% sikker på at han havnede i vores klub, er procenterne nu faldet til under 50% – dog er vi stadig i billedet, men AAB har nu meldt sig ret alvorligt på banen og er kommet godt med i forhandlingerne. Og netop AAB, må den gode Thomas jo ha et stærkere bånd til, så AGF får kamp til stregen!

Men hvad der til gengæld ser rigtig RIGTIG spændende ud, er at BSN nu er tæt på en anden kvalitetsspiller. Tidligere hvid, tidligere fast A-landsholdsspiller og tidligere profil i superligaen.
      Jakob Poulsen er i forhandlinger med vores klub, og har været i Århus for nyligt, mens BSN også har været nede i fyrstedømmet Monaco, for at snakke med JP!
      Info skal nok følge, men synes faktisk den ser rigtig fornuftig ud, ingen andre klubber er så langt som vi er pt med ham.

Og så lidt ekstra til Lasse Vibe-forhandlingerne:
      AGF har en aftale på plads, men dét som holder det hele hen er, at der også er udenlandske klubber som er interesseret. Og da udlandet lokker ham en del, vil han vente og se, om der pludselig skulle komme et tilbud, som får ham ud af landets grænser.
      Men egentlig er han GF-spiller nu, hvis man skal være lidt grov 😉

Skal nok følge op på det hele…..

JaXeGF
      Bruger

JAAAAAAA… Transferrygter!!! :D:D:D:D:D

zytex92
      Bruger

Nice Olli tak for nyt!!! Lov og skriv når der er nyt i nogen af sagerne!!!!

DukZ
      Bruger

Lige den der med jp havde jeg også tænkt på men ikke rigtig troet på da jp lige skal fylde sin bankbog. Måske savner han Aarhus

Schmidt
      Bruger

Oliver23: Hvordan kan Enevoldsen være tæt på en aftale, for så et dementerer dette fuldstændigt?
      Hvis der havde været realitetsforhandlinger, ville svaret have været: "Ingen kommentarer"
      Derfor tror jeg ikke længere på disse rygter. Chancen for Enevoldsen kommer vil jeg gerne sige med hans udtalelse ligger på maks 1%.

DukZ
      Bruger

Desuden tror jeg at aab kun er på banen for at presse prisrn. Tror ikke aab har råd medmindre der kommer støtte udefra. Men om Agf bider på eller falderfra er spændende at se.

Steen6372
      Bruger

Schmidt skrev:
      Hvordan kan Enevoldsen være tæt på en aftale, for så et dementerer dette fuldstændigt?

Prøv at forestille dig at Leon Andreasen stod og manglede en klub og AGF var på konkursens rand. Så kommer Randers eller Brøndby med et tilbud. Man indleder forhandlinger (han vil jo gerne fortsætte karrieren), men pludselig kommer AGF på banen, bakket op af nogle bagmænd. Så kommer en journalist og spørger Leon: Er det rigtigt at du forhandler med Randers/Brøndby? Så ved spilleren jo godt, hvad fans gerne vil høre.

Stev
      Bruger

Hvis ikke Jakob Poulsen er tiltænkt højre back pladsen, ser jeg ingen logik i et køb. Den centrale midtbane er et af de steder vi er dækket bedst ind.

Men fedt med Viben. Rygterne om at han VAR sikret er nok sande så, hvis vi skal tro på dig.

Schmidt
      Bruger

Steen: Det er muligt, men hvis du siger jeg kommenterer af princip ikke på rygter, har du jo heller ikke sagt at du forhandler.

Stev: Mon ikke Sloth ryger? Derudover kan JP vel spille kant også så en god, polyvalent spiller 😉

AltidHvid
      Bruger

Silly Season….I´m loving it 🙂

vieri
      Bruger

@Oliver23 .

Tak fordi du deler lidt rygter med os . Det lyder spændende med Jakob Poulsen og lasse Vibe .

Jeg synes dog det lyder til at vi ikke har været i forhandlinger med Enevoldsen siden han selv på det kraftigste afviste at kende noget til den historie .

Under alle omstændigheder kan vi nok forvente en del forstærkninger hvis man skal tro på BSN's udmeldinger 🙂 .

xhxn
      Bruger

Olvier23 skrev:
      Som jeg har bragt på banen tidligere, har AGF været umådelig tæt på at hente Thomas Enevoldsom tilbage til Danmark. Men nu, fra at være 80% sikker på at han havnede i vores klub, er procenterne nu faldet til under 50% – dog er vi stadig i billedet, men AAB har nu meldt sig ret alvorligt på banen og er kommet godt med i forhandlingerne. Og netop AAB, må den gode Thomas jo ha et stærkere bånd til, så AGF får kamp til stregen!

Men hvad der til gengæld ser rigtig RIGTIG spændende ud, er at BSN nu er tæt på en anden kvalitetsspiller. Tidligere hvid, tidligere fast A-landsholdsspiller og tidligere profil i superligaen.
      Jakob Poulsen er i forhandlinger med vores klub, og har været i Århus for nyligt, mens BSN også har været nede i fyrstedømmet Monaco, for at snakke med JP!
      Info skal nok følge, men synes faktisk den ser rigtig fornuftig ud, ingen andre klubber er så langt som vi er pt med ham.

Og så lidt ekstra til Lasse Vibe-forhandlingerne:
      AGF har en aftale på plads, men dét som holder det hele hen er, at der også er udenlandske klubber som er interesseret. Og da udlandet lokker ham en del, vil han vente og se, om der pludselig skulle komme et tilbud, som får ham ud af landets grænser.

Skal nok følge op på det hele…..

Der er nok nogen som vil mene at du lukker en masse varm luft ud og udskriver dækningsløse checks ud ved at postulere en masse og efterfølgende trække i land. I love it. Flere rygter…..

Olvier23
      Bruger

Har faktisk selv været ret overrasket over de udmeldinger som Enevoldsen er kommet med. Men Steen6372 har jo egentlig en udemærket pointe. Faktum er dog, at der HAR og ER kontakt med ham – om han benægter eller ej.

Jakob P vil altid være et kvalitetskøb i superligaen. Alt andet er noget vrøvl

Bobbe78
      Bruger

JP skal bare ikke retur!!!!

Olvier23
      Bruger

@xhxn
      Som jeg har sagt i en del af de andre tråde, hvor jeg bliver beskyldt for at smide om mg med falske rygter, så er fakta altså, at jeg har talt spillere til klubben langt før medierne overhovedet har luftet snakken.

Beklager det lille sure opstød, men kommer med de her info's for jeres skyld 😉

xhxn
      Bruger

Olvier23 skrev:

@xhxn

Som jeg har sagt i en del af de andre tråde, hvor jeg bliver beskyldt for at smide om mg med falske rygter, så er fakta altså, at jeg har talt spillere til klubben langt før medierne overhovedet har luftet snakken.

Beklager det lille sure opstød, men kommer med de her info's for jeres skyld 😉

Jamen du skal da ikke forstå mit indlæg som andet end positivt. Jeg synes rigtig godt om dine indlæg som dog af gode grunde aldrig kan være andet end rygter. Også derfor interesserer det mig ikke hvorvidt der er 100% hold i dem eller ej.

Schmidt
      Bruger

JP skal kun retur på en fri transfer så det er op til Moneyco om de vil være med på den.

xhxn
      Bruger

Hvad med Ken Ilsø – han er stoppet i Fortuna Düsseldorf……..

vieri
      Bruger

xhxn skrev:
      Hvad med Ken Ilsø – han er stoppet i Fortuna Düsseldorf……..

Ken Ilsø er bestemt også en interessant spiller og også en jeg gerne så i AGF . Spørgsmålet er bare om der skal betales kompensation til Düsseldorf og om vi kan honorere hans lønkrav .

Det samme gælder for Jakob Poulsen , der nok skal sluge en markant lønnedgang fra sit skatteparadis i Monaco før han kan gøre comeback i AGF.

Stev
      Bruger

Oliver, er der en eller anden dato på Vibe? Fx, at hvis ikke udlandet har budt ind inden fx d. 1/6, så offentliggøres aftalen eller hvordan?

Har aldrig hørt om lignende aftaler…

Schmidt
      Bruger

Vieri: I begge tilfælde er det vel fast spilletid samt muligheden for landsholdet som skal motiverer. Penge bliver det jo ikke. Måske en leje med køboption ift. JP.

Henze05
      Bruger

Monaco er netop rykket op og de har jo en rig russer som ejer. Spillere som Falcao, Rooney og andre store stjerner er rygtet til byen, som jo er MEGA attraktiv at bo i.

Jakob Poulsen kommer efter alt at dømme til at være i overskud og så kan de jo spare lønninger på ham.

vieri
      Bruger

Jeg tror Monaco kommer til at hente så mange spillere at der rent praktisk ikke længere bliver plads til JP på deres førstehold . Derfor stiller klubben sig nok heller ikke på bagbenene hvis JP vil væk .

Elsker de her rygter. :D.

vieri
      Bruger

Nå det ser ud til at vi måske også skal begrave JP rygtet .

Superskurk
      Bruger

JP havde været en fantastisk spiller at få ind, til at tage over for Sloth..

Enevoldsen – sygt meget ja tak, men tror ikke på den..

Vibe – Hvis han kommer, så bliver jeg bare så glad

Oliver, hvad med en som Danny Olsen… Ved du noget om, om han er I kikkerten?

Steen6372
      Bruger

Det er da fint at Olvier23 giver nogle forhandlingsgodbidder videre til os. Når man kigger tilbage i Olvier23s tidligere indlæg og kobler til hvad der faktisk er sket i transfervinduerne, hænger det jo ok sammen. Men det at klubben forhandler med en spiller er jo ikke ensbetydende med at han kommer hertil.

Schmidt: Jeg er enig i at det vil være det mest professionelle at melde ud, at man ikke kommenterer på rygter. Men det eneste vi så kan konstatere ud af det foreløbige forløb er så at Enevoldsen ikke opfører sig på den måde. For så ville han jo heller ikke have dementeret AGF, vel?

Vi husker vel i øvrigt alle sammen, hvordan Akharraz havde travlt med at dementere sit skifte til AGF blot få dage før skiftet blev en realitet.

letager
      Bruger

Man kan ikke tro eller stole på nogen her i silly season! Men for dælen hvor jeg elsker det 🙂
      En ting må dog være sikkert: BSN leder efter mindst en kantspiller. Og jeg tror også han leder efter to. Oliver23's udsagn om at Vibe er i hus, tror jeg faktisk på. BSN har udtalt at han vil bruge penge i dette vindue – flere end han i virkeligheden har. Vibe og Enevoldsen ind på holdet vil se virkelig godt ud. Jeg synes det virker rimelig usandsynligt at JP skulle komme igen på nuværende tidspunkt. Vi kan umuligt komme i nærheden af at matche den løn han hiver hjem i Monaco. Men det kunne være fedt at få ham igen, så han kan blive brugt på kanten, hvor han hører til!

Replay
      Bruger

Kom tilbage Poulsen! Jeg er på!

kvottrup2
      Bruger

Jeg lapper alle rygterne i mig 😀 Keep 'em coming!

Nowak
      Bruger

Så kan jeg da lige supplere med, at der skulle være en fransk angriber på vej til prøvetræning, dog kun til u19 i første omgang, men der skulle være masse af potentiale i knægten

Bobbe78
      Bruger

Nowak skrev:
      Så kan jeg da lige supplere med, at der skulle være en fransk angriber på vej til prøvetræning, dog kun til u19 i første omgang, men der skulle være masse af potentiale i knægten

Det er sku i orden, de har igennem tiden udviklet mange gode angribere i Frankrig…

millar
      Bruger

Kunne der ikke snart være nogen som hører noget om Martin Vingård?:-) Han søger jo væk fra fck i jagten på spilletid. Ham vil jeg gerne have som 3 mand til konkurrencen om kanterne..!

zcml
      Bruger

Jakob Poulsen afviser, at han er på vej tilbage til AGF nu (men ikke at det ikke kan ske på et senere tidspunkt).
      Der kan dog være grunde til at han afviser selvom der skulle være noget om snakken.
      Umiddelbart vil jeg gå ud fra, at han ikke er på vej tilbage til AGF i dette transfervindue, eller i hvert fald at han ikke kommer, men han ville bestemt være en god spiller at få tilbage.
      Han kan bruges på kanten, hvor vi mangler rigtigt gode alternativer til Stephan og Osama, samt centralt i stedet for Sloth, når/hvis han er ude, eller når han bliver solgt.

Vibe er dog den af de nævnte jeg helst ser til klubben. Og syn's også det er rigtigt fedt, hvis vi virkelig har sådan en "baghåndsaftale" (eller, hvad man skal kalde det?) med ham.
      Jeg tror dog han ender i udlandet, men positivt, hvis vi trods alt er tæt på ham.
      Og måske skal hans deltagelse i Graulunds testimonial ses som et tegn B)

Som andre nævner syn's jeg bestemt også at BSN skal snakke med Danny Olsen og Vingaard.
      Især Danny Olsen er en spiller jeg længe har ønsket til klubben (ikke mindst fordi jeg syn's han stort set altid er god mod os, og ofte scorer).
      Han kan bruges på kanten, centralt og af nød også i angrebet. Såsyn's bestemt han vil være en forstærkning.
      Vingaard har jeg ikke set spille længe. Så hans niveau nu er jeg i tvivl om, men han har været en klassespiller. Og hvis han fik regelmæssig spilletid, så tror jeg også han kan blive det igen.

cv
      Bruger

Hvis vi nu snakker rigtig meget om Nando så er jeg sikker på, at Oliver om et par uger har et rygte om netop ham.

Varm luft. Så vidt jeg ved skrev Oliver også i sin tid, at vi ville sælge JP til Tyskland.

Steen6372
      Bruger

cv: Jeg tror Olvier har noget insiderviden, men ikke direkte fra kilden (bsn). Olvier videregiver nogle informationer om nogle af de (mange) emner man arbejder med i klubben og man skal nok passe på med at lægge mere i det end som så. Olvier kunne selvfølgelig lade være med at offentliggøre sine ting, så det virker som om handelen er på plads. Det er mit indtryk, at bsn har haft en del aftaler som var meget tæt på at gå hjem, for så alligevel at kikse i sidste øjeblik.

I øvrigt var JP jo rygtet til FC Köln i flere omgange af flere journalister. Så der har sikkert været nogle forhandlinger i gang der også.

zytex92
      Bruger

Jeg syntes godt nok det er træls folk skal være sure og mugne!!?….
      Være nu for pokker bare glad for der er nogen rygter !!!
      Stedet for at ødelægge det for os andre som faktisk syntes det fedt med noget nyt.!!!

Folk skal altså huske på Oliver faktisk har haft ret i 90% af de rygter der har været!!!

vieri
      Bruger

Jeg elsker også rygter og lever fint med at en del af dem ikke udmønter sig i aftaler 🙂 .

Schmidt
      Bruger

Rygter er fine, men bør tage udgangspunkt i virkelige forhandlinger.

Bobbe78
      Bruger

Jeg håber stadigvæk på TE indtil han har skrevet under med en anden klub..
      De fleste huske vel også Dunken , som afvise i medierne at han nogensinde skulle til BIF..

Mediespin… 🙂

jj
      Bruger

Mon ikke han hedder Olvier23 fordi han engang har spillet med nr 23 i superligaen? 🙂

Steen6372
      Bruger

Olvier23 skrev:Og så lidt ekstra til Lasse Vibe-forhandlingerne:

Det var så vist en overfortolkning af hvad Vibe og AGF har aftalt.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/vibe-til-agf-fans-ro-paa

zytex92
      Bruger

Steen du får aldrig en spiller til at sige der noget om snakken. Lige som Don-Jensen siger i chatten.
      Så inden du dumper Oliver så lad os lige se hvad der sker 😉

Steen6372
      Bruger

Jeg dumper ikke Olvier. Som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, virker det ret sandsynligt at Olvier23 har adgang til insideinformation fra 2. hånd. Men med Vibes udtalelser her og dem han kom med den anden dag om at FCK, OB og AGF er interessante, ser det ikke ud til at der allerede er lavet en aftale mellem AGF og Vibe.

Jeg tror dog stadig at Vibe er sandsynlig. Største problem kan måske i virkeligheden blive, at BSN ikke har tålmodighed til at vente og i stedet tegner med en anden. BSN kan ikke bare sætte alt andet på hold, fordi Vibe skal vente indtil juli inden han bestemmer sig.

Cassell
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Jeg dumper ikke Olvier. Som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, virker det ret sandsynligt at Olvier23 har adgang til insideinformation fra 2. hånd. Men med Vibes udtalelser her og dem han kom med den anden dag om at FCK, OB og AGF er interessante, ser det ikke ud til at der allerede er lavet en aftale mellem AGF og Vibe.

Jeg tror dog stadig at Vibe er sandsynlig. Største problem kan måske i virkeligheden blive, at BSN ikke har tålmodighed til at vente og i stedet tegner med en anden. BSN kan ikke bare sætte alt andet på hold, fordi Vibe skal vente indtil juli inden han bestemmer sig.

Jeg læser hvad du skriver, men hvordan vil det se ud, hvordan vil scenariet se ud, i din optik Steen, hvis det skulle virke sandsynligt at Vibe havde skrevet under, men at aftalen først træder i kraft hvis udlandet ikke melder sig på banen ?

Der er jo af gode grunde INGEN der kan stille sig ud og sige, "[i]jo der er en forhåndsaftale på plads med AGF, skulle udlandet ikke melde sig på banen inden 1/8[/i]" fx… Kan du følge mig ?

Kald mig bare naiv, men jeg hopper med på vognen, jeg tror på at Vibe er i hus, forudsat at udlandet ikke kommer med et bedre bud, inden opstarten til den nye sæson, om det så er den 1/7 eller 1/8 vil jeg ikke spå om.

Steen6372
      Bruger

Cassel: Det er rigtigt at der foregår en masse spin lige nu, og jeg har også tidligere i denne tråd skrevet næsten det samme som du gør i forhold til muligheden for at Thomas Enevoldsen laver spin, når han afviser AGF-rygtet. Men det der er lidt anderledes her er at Vibe selv frier til forskellige danske klubber:

"Jeg vil ikke sige, at jeg vejer udlandet over Danmark, men det er ikke interessant, at skifte fra Sønderjyske til FC Midtjylland eller Randers for nu at sætte nogle navne på, men taler vi FC København, OB eller AGF, så er det en anden snak, siger Lasse Vibe til sporten.dk."

Men altså…det er aldrig helt til at vide hvad der er op og ned på alle de udtalelser. Indtil der kommer en underskrift, skal man nok generelt tage alting med et gran salt.

Cassell
      Bruger

Det er derfor vi elsker denne tid på året! 😀
      Men det er lidt tyndt med kød på rygterne i år, snøft…

Men ja, ser gerne at Vibe laver MAX spin, lige som han lyster, bare han ender med at være med i opstarten på Fredensvang.. :p

Stev
      Bruger

Tror på ingen måde at Vibe er i hus, når han indirekte opfordrer Muuh og Lalandia til at byde. Hvad så hvis de byder, skal han så sige: Nej tak, jeg har allerede en aftale med AGF med mindre udlandet kalder."

Giver jo INGEN mening.

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Men det der er lidt anderledes her er at Vibe selv frier til forskellige danske klubber:

"Jeg vil ikke sige, at jeg vejer udlandet over Danmark, men det er ikke interessant, at skifte fra Sønderjyske til FC Midtjylland eller Randers for nu at sætte nogle navne på, men taler vi FC København, OB eller AGF, så er det en anden snak, siger Lasse Vibe til sporten.dk."

Men altså…det er aldrig helt til at vide hvad der er op og ned på alle de udtalelser. Indtil der kommer en underskrift, skal man nok generelt tage alting med et gran salt.

For lige at gentage den anden ny Vibe udtalelse fra tips-bladet :

– Da (Vibe deltog i testimonial-kampen, red.) var der adskillige fans, der tog det som indikation på, at jeg allerede havde lavet en aftale med klubben. Men jeg har ikke taget nogen beslutninger endnu, heller ikke om det bliver til et skifte i sommer i det hele taget. [u]Det kræver jo også, at der er en anden part, der viser interesse[/u], siger Lasse Vibe til Jyllands-Posten.

Hvis man sammenholder de to udtalelser, så virker det helt klart som om at Vibe forsøger at byde sig til hos de nævnte klubber men, at "den anden part" (altså AGF) ikke har vist konkret interesse på nuværende tidspunkt… eller det vil sige, at AGF muligvis har forhørt sig hos SønderjyskE men, at det ikke er kommet til forhandlinger mellem AGF og Vibes agent, enten fordi SønderjyskE og AGF ikke kan komme til enighed, eller også fordi, at AGF har andre emner på blokken, som måske nok koster mere i løn, men ikke koster en transfer.

Hvis man skal tro på det Vibe siger her, så har vi ingen forhåndsaftale, og vi er ikke engang nået til forhandlingsbordet endnu.
      .

Ceres skrev:

Hvis man sammenholder de to udtalelser, så virker det helt klart som om at Vibe forsøger at byde sig til hos de nævnte klubber men, at "den anden part" (altså AGF) ikke har vist konkret interesse på nuværende tidspunkt…
      .

Det er ofte et udtryk for forhandlingsteknik ved lønningssnakken.
      Vibe vil have et trin op af stigen, og selvom AGF blot er et meget lille sportsligt trin, så skal det lønmlssige også følge med, såfremt Vibe skal kunne retfærdiggøre at blive i DK.

AGF og Vibe har begge interesse i at finde en løsning, men AGF kan jo ikke bare give det samme som udenlandske klubber, og Vibe kan jo ikke klandres for at ville lave lidt penge, når han nu er i sin bedste fodboldalder, og er i den bedste form i sit liv 😀

Ceres
      Bruger

Stig AKA Frank HeskjaerIII skrev:

Ceres skrev:

Hvis man sammenholder de to udtalelser, så virker det helt klart som om at Vibe forsøger at byde sig til hos de nævnte klubber men, at "den anden part" (altså AGF) ikke har vist konkret interesse på nuværende tidspunkt…
      .

Det er ofte et udtryk for forhandlingsteknik ved lønningssnakken.
      Vibe vil have et trin op af stigen, og selvom AGF blot er et meget lille sportsligt trin, så skal det lønmlssige også følge med, såfremt Vibe skal kunne retfærdiggøre at blive i DK.

AGF og Vibe har begge interesse i at finde en løsning, men AGF kan jo ikke bare give det samme som udenlandske klubber, og Vibe kan jo ikke klandres for at ville lave lidt penge, når han nu er i sin bedste fodboldalder, og er i den bedste form i sit liv 😀

Den teori køber jeg slet ikke, når han udtrykker sig på den måde som han gør… Der er trods alt nogle simple "regler" man som spiller bliver nød til at overholde i det her transfer-cirkus, og regel nummer et er, at man [u]aldrig[/u] må afsløre navnet på den/de klubber som man helt konkret forhandler med, med mindre klubben selv er gået til pressen… og det ved både Vibe og hans agent naturligvis alt om… så når Vibe nævner konkrete klubber ved navn, så kan du roligt regne med, at der ingen konkrete forhandlinger er med dem… men, at han rækker hånden ud, i håb om at der kommer til at ske noget.
      .

Cassell skrev:om det så er den 1/7 eller 1/8 vil jeg ikke spå om.

Spillerne har ferie til 17. juni:

Osama bomber stadig for Aarhus

MrZacHo
      Bruger
      Ceres
      Bruger

MrZacHo skrev:
      http://tipsbladet.dk/nyhed/ligue-1/avis-poulsen-paa-monacos-overskudslager

Poulsen på vej væk fra Monaco.
      Next stop AGF

Næppe… han er jo ikke en alsidig kant/angriber… og han kan heller ikke spille i centerforsvaret… det er jo de positioner BSN har valgt at have øverst på sin indkøbsliste…. og vi får jo tilsyneladende kun en enkelt eller højest 2 spillere mere her i sommerpausen.
      .

Men Poulsen vil både kunne spille kant og centralt, og er jo ganske målfarlig, øverste hylde, landsholdsspiller on/off, så han er da noget nær den perfekt løsning hvis Sloth skal sælges i dette eller næste vindue.

Forlænger man med MJ og beholder Sloth, så hentes Poulsen i hvert fald kun hvis man "ved" at Sloth er væk snart. Tror ikke man vil have alle 3 i 6 måneder. Det ville være dumt at binde så mange lønkroner op på samme position. Men vi kan SAGTENS stå i den situation at både Sloth og MJ er væk til vinter, og så har man pludselig ingen playmaker/offensivt indstillet central midt…

Så hvis MJ tager 6 måneder til, og Sloth er væk til vinter også, så kan jeg faktisk godt se mening i at signe Poulsen/Enevoldsen-typen nu allerede, såfremt en god aftale kan sættes i stand. De er jo ikke tilgængelige til vinter, såfremt de skifter til andre klubber nu, af gode grunde..

Steen6372
      Bruger

Ceres skrev:

MrZacHo skrev:
      http://tipsbladet.dk/nyhed/ligue-1/avis-poulsen-paa-monacos-overskudslager

Poulsen på vej væk fra Monaco.
      Next stop AGF

Næppe… han er jo ikke en alsidig kant/angriber… og han kan heller ikke spille i centerforsvaret… det er jo de positioner BSN har valgt at have øverst på sin indkøbsliste…. og vi får jo tilsyneladende kun en enkelt eller højest 2 spillere mere her i sommerpausen.

Han har dog spillet højreback i nogle kampe for landsholdet og han spiller både fløj og centralt midt. Så alsidig er han da. Desuden har han en større målfarlighed end vores nuværende centrale midtbanespillere.

Jeg ser ham dog mest som en mulighed, hvis der pludselig kommer et godt tilbud på Sloth – samtidig med at Monaco kaster en del penge i nakken på JP for at slippe af med ham.

Ceres
      Bruger

Noget kunne tyde på, at den makedonske højre back Aleksandar Todorovski måske alligevel kommer til AGF… han har været nævnt på rygteplan tidligere på AGFFAN.dk (for omkring en måned siden), men her på det seneste er der også kommet meldinger fra Polen om, at AGF nu helt konkret har tilbudt ham en kontrakt, og de meldinger bygger ikke på rygter fra Danmark….

Jeg har googlet lidt i håb om, at finde yderligere oplysninger i sagen, men fra makedonsk side har jeg kun fundet dette link på engelsk, hvor der står at hans polske klub er i alvorlige økonomiske vanskeligheder og ikke har udbetalt ham løn siden december, og han derfor vil kunne forlade klubben her i sommerpausen, selv om hans kontrakt egentligt først udløber i juni 2014… altså er det nok en UEFA-afgørelse i sagen som Todorovski og AGF venter på, og måske også en juridisk afklaring på de manglende lønudbetalinger i Polen, som trækker sagen i langdrag :

http://macedonianfootball.com/index.php?option=com_content&view=article&id=5572:todorovski-may-join-aarhus&catid=13:international&Itemid=64

.

Sloth
      Bruger

Ja selvom jeg meget meget hellere vil have Alexander Juul Andersen, så tror jeg også det har meget med prisen at gøre – Todorovski kan sikkert hentes på en fri transfer, men jeg har hørt rygter om vanvittige 3-4 mill. for Alexander Juul.

xhxn
      Bruger

lyder spændende. bare en tanke; Kan Putros være på vej væk?

salling23
      Bruger

Putros har kontraktudløb sommeren 2014 – han har ikke fået så mange chancer, men man satser vel på at bruger Sorin i midterforsvaret og som back up på backen.
      Så har Putros et år mere at udvikle sig i

Stev
      Bruger

3-4 mio. for Juel, det kan da ikke være rigtigt. Ganske vidst mener jeg at Horsens har en ganske fin økonomi, i hvert fald inden nedrykningen, men 3-4 mio. for en spiller som Juel lyder vanvittigt. Jeg tænker, at han max kan koste 2 mio, hvilket også er en stor pose penge for os, men så har vi til gengæld også en dygtig back de næste mange sæsoner, endda med mulighed for udlandssalg.

Steen6372
      Bruger

Stev: Det er vel bare Horsens' måde at fortælle at de ikke er interesserede i at sælge?

Jakob Nielsen fra Randers blev også spurgt i den seneste udgave af "Fodbold med Horup" om ikke det var lige til højrefoden at hente Rønnow i Horsens, men det var tydeligt af svaret at det havde man spurgt på – og opgivet igen.

vieri
      Bruger

Ja som Ceres skriver er der åbentbart måske hold i rygterne om at Alexandar Todorovski er på vej til AGF . Er han det har vi ihvertfald vores nye Højre back på plads . Han kan åbentbart hentes på en fri transfer da hans polske klub ikke har betalt løn siden december , så han er fri til at skifte klub .

Todorovski har 12 landskampe for Makedonien på cv'et og var med i startopstillingen da Makedonien tidligere i år slog danmark 3-0 .

Ceres
      Bruger

Jeg kan se,at den seneste transfer-rygte tråd er blevet slettet, og det er jo lidt ærgeligt, uanset om det bygger mere på gætværk og løse rygter, end egentligt konkret viden, for det skal der vel også være plads til ?.

Måske man skulle vælge at have to transafertråde… en for pålidelige rygter og avisartikler, og en for gætværk og løse rygter, hvilket jo f.eks. kan være, at man har set BSN tale med en spiller. For det gør han jo i større stil uden, at det nødvendigvis betyder noget særligt.
      .

AltidHvid
      Bruger

Ceres skrev:
      Jeg kan se,at den seneste transfer-rygte tråd er blevet slettet, og det er jo lidt ærgeligt, uanset om det bygger mere på gætværk og løse rygter, end egentligt konkret viden, for det skal der vel også være plads til ?.

Måske man skulle vælge at have to transafertråde… en for pålidelige rygter og avisartikler, og en for gætværk og løse rygter, hvilket jo f.eks. kan være, at man har set BSN tale med en spiller. For det gør han jo i større stil uden, at det nødvendigvis betyder noget særligt.
      .

Nej, Ceres…..stop nu….én rygtetråd må være nok; og synes det er o.k., hvis en moderator griber ind, hvis tråden " kapper over ". Jeg synes debat-trådene helst skal være så gode som muligt….kan lettere leve med en hoptimist udtrykker sig lettere eksalteret i reblik-boksen til højre på siden.

Ceres
      Bruger

Hvad angår BSN, så er han jo ikke helt umulig at komme i kontakt med, og han tager også gerne imod råd om spillere fra fans… ikke at han handler ud fra det, men han har før givet udtryk for, at han gerne vil gøres opmærksom på spillere han måske ikke lige selv umiddelbart havde været opmærksom på….

De spillere jeg har nævnt i den her tråd, er spillere som BSN er helt opmærksom på, og har forhørt sig omkring uden at det nødvendigvis ender med en kontrakt, da BSN jo må have mange bolde i luften på samme tid, og også må holde sig til budgettet og de ønsker som PS må have.

BSN har svinget ret voldsomt i sine udtalelser med rimeligt kort mellemrum, her i sommerpausen. Først talte han om flere erfarne forstærkninger som skulle være på plads før sæsonstart, da han ikke fandt det forsvarligt at starte op med det samme hold som lige havde skuffet så fælt, da man jo også måtte tage højde for mulige skader.

Han har også fået sagt, at man bør overveje om ikke man skal overskride spillerbudgettet, da sportslig succes også vil kunne kaste flere indtægter af sig… siden har han så talt om, at holdet er godt som det er og, at vi måske kun får yderligere en enkelt forstærkning

Man må jo gå ud fra, at det første BSN fik sagt, er hans egen personlige holdning, men han har jo også sagt, at det der med ønskerne og pengene er noget der skal ske i samarbejde med PS og ledelsen, så hvis ikke ledelsen er med på at spillerbudgettet skal overskrides, og hvis ikke PS er med på, at vi behøver flere erfarne forstærkninger, så må BSN jo nødvendigvis trække i land… og det med spillerbudgettet og pengene afhænger jo også af, hvad klubben ser de andre klubber gøre i transfervinduet… skal de andre spare og sælge ud, så er vurderingen måske, at man alligevel ikke behøver at forstærke sig så meget og så hurtigt, hvis de andre bliver svækket.

At holdet skulle være godt nok nu, fordi vi har hentet Lange, er dog at trække voldsomt i land… for vi har jo stadigvæk kun to kantspillere af ægte superligaklasse, hvilket er alt for lidt, og vi har også lige sagt farvel til Håland, og hvad hvis Lange bliver skadet ?, så står vi igen i samme situation som efter Mates skade, uden en angriber af samme type som Graulund/Aron, hvilket vil gøre det vanskeligt at ændre noget taktisk fra bænken….

Så holdet er naturligvis ikke godt nok som det er nu. Vi manger tydelig bredde på kanterne og i angrebet, og forsvaret kunne også godt bruge en højre back, eller en hurtig og pasningssikker central forsvarspiller, som så vil frigøre Sorin til højre back.

BSN har selv afsløret, at sidstnævnte løsning er noget han overvejer, omvendt, så har han også forhandlet med Alexandar Todorovski, så der bliver tydeligvis satset på flere mulige løsninger på problemet i forsvaret, spørgsmålet er så bare hvad det ender med…. Todorovski eller en central forsvarsspiller.

En kant/angriber bliver vi ganske enkelt nød til at hente… det kan vi ikke komme uden om, hvis vi vil undgå at ende i same situation som efter vinterpausen, hvor vi ingen bredde havde på kanten og i angrebet.
      .

Benny F
      Bruger

Ceres skrev:
      Måske man skulle vælge at have to transafertråde… en for pålidelige rygter og avisartikler, og en for gætværk og løse rygter, hvilket jo f.eks. kan være, at man har set
      BSN tale med en spiller. For det gør han jo i større stil uden, at det nødvendigvis betyder noget særligt.
      .

Hvilken af trådene ville du så skrive i?

Jacob
      Bruger

Lasse Vibe på besøg i Göteborg

Han vælger at tage til IFK Göteborg? Are you fucking kidding me? ved godt det er udlandet men Sverige? troede han skulle til Holland eller Belgien. Så kunne AGF være mindst ligeså interessant.

Stev
      Bruger

Jeg synes sgu godt nok også, at det virker lidt ambitiøst. Fair nok, hvis han nu var taget til Holland/Belgien, men IFK må GF da kunne slå, både sportsligt og økonomisk.

vieri
      Bruger

Jeg forstår bestemt heller ikke de sportslige perspektiver i et skifte til Gøteborg og Allsvenskan . Man må formode at pengene er gode i den aftale IFK har tilbudt SE og Vibe

Ceres
      Bruger

vieri skrev:
      Jeg forstår bestemt heller ikke de sportslige perspektiver i et skifte til Gøteborg og Allsvenskan . Man må formode at pengene er gode i den aftale IFK har tilbudt SE og Vibe

Som skrevet tidligere, så har Sverige langt om længe fået indført en forsker skatteordning som også gælder de svenske klubber, så nu kan de rent faktisk tilbyde danske spillere bedre økonomiske vilkår end danske topklubber… til gengæld kan vi stadigvæk tilbyde udenlandske (og svenske) spillere bedre vilkår end i Sverige.. men Vibe vil uden tvivl kunne tjene flere penge ved at spille i Sverige, i forhold til det AGF vil kunne tilbyde ham.
      .

Ceres
      Bruger

Benny F skrev:

Ceres skrev:
      Måske man skulle vælge at have to transafertråde… en for pålidelige rygter og avisartikler, og en for gætværk og løse rygter, hvilket jo f.eks. kan være, at man har set
      BSN tale med en spiller. For det gør han jo i større stil uden, at det nødvendigvis betyder noget særligt.
      .

Det må du nok hellere spørge agffan.dk og tipsbladet om :
      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/agf-vil-vise-taalmodighed-i-transfervinduet
      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/agf-emne-en-af-de-bedste-backs-i-polen
      .

Benny F
      Bruger

Ceres skrev:

Benny F skrev:

Ceres skrev:
      .

Det må du nok hellere spørge agffan.dk og tipsbladet om :
      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/agf-vil-vise-taalmodighed-i-transfervinduet
      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/agf-emne-en-af-de-bedste-backs-i-polen
      .

Det er måske dig, der har skrevet artiklerne?

zytex92
      Bruger

Nu er jeg godt nok ved at være træt af det her.!!

Det fair vis man er skeptisk på det Ceres skriver.
      Men det der med kun at forfølge en bruger og Nærmest hak alt ned. Burde der simpelthen gøres noget ved. Syntes det er af ret slem karakter lave sådan en slags mærkelig hates….

Taaaa
      Bruger

Enig, lad Ceres være!

zytex92
      Bruger

Det skal siges at dette lille indlæg med Ceres ikke skal lyde som jeg syntes alt er vildt pålidelig. Men syntes bare det gik hen og lignet man kun gik efter manden. Jeg syntes det fair man diskutere osv for det er jo det MTAC er til. 🙂

Pattesen
      Bruger

Så ser det ud til at GF giver det et sidste forsøg med Vibe!!

http://www.bold.dk/nyt/Avis-SoenderjyskE-accepterer-AGF-bud

Ceres
      Bruger

Pattesen skrev:

Ja…. langt om længe… men jeg tror bare desværre at det er forsent, og jeg tvivler på at vi er parat til at matche den løn han kan få i Sverige og Holland… som skrevet før, kan han nu komme på forskerskatteordning i Sverige, og det giver dem en helt klar fordel.
      .

AltidHvid
      Bruger

Ceres skrev:

Pattesen skrev:

Ja…. langt om længe… men jeg tror bare desværre at det er forsent, og jeg tvivler på at vi er parat til at matche den løn han kan få i Sverige og Holland… som skrevet før, kan han nu komme på forskerskatteordning i Sverige, og det giver dem en helt klar fordel.
      .

Mener at have læst at han " ser på den samlede pakke "….hvis kæresten læser jura, KUNNE det måske være en STOR fordel at blive boende i Århus – og så gå på kompromis med lønnen…ikke?

Ceres
      Bruger

AltidHvid skrev:

Ceres skrev:

Pattesen skrev:

.

Mener at have læst at han " ser på den samlede pakke "….hvis kæresten læser jura, KUNNE det måske være en STOR fordel at blive boende i Århus – og så gå på kompromis med lønnen…ikke?

Jo… men det faktum at han lige har gennemgået et lægetjek i Sverige, tyder på at han går efter pengene… og så kan man jo også læse jura på Gøteborgs Universitet, som er et af de større i Norden..
      .

Stev
      Bruger

Har de ikke også to små tvillinger på 1-2 år? Ved ikke hvordan sådan noget fungerer, men ville det ikke være rart/mest optimalt at få børnene passet i en dansk institution?

De har vel også al familie/venner i Aarhus? Göteborg ligger alligevel et godt stykke oppe i Sverige, så det er ikke sådan liiiige at tage hjem.

Tror absolut ikke vi er hægtet af…

Ceres
      Bruger

Stev skrev:
      Göteborg ligger alligevel et godt stykke oppe i Sverige, så det er ikke sådan liiiige at tage hjem.

Gøteborg ligger da ved kysten, så tæt som man kan komme på Danmark… det er i øvrigt Aarhus venskabsby i Sverige… uden tvivl fordi de minder så meget om hinanden… næststørste by i landet, største container havn, Universitet, Tivoli, nogenlunde samme arkitektur med mere… Gøteborg er Sveriges "Aarhus" bare med en meget lavere skatte-%, på grund af den forskerskatteordning som Sverige langt om længe fik indført sidste år.
      .

BergMania
      Bruger

Nå, men jeg tror i hvert fald Vibe scorer en god kontrakt i AGF.

Ting der spiller ind:

1. Følelser for valg af klub
      2. Familiære situation, århusiansk kone, tvillinger, samt familie i Århus.
      3. Nuværende bopæl er i Århus, han slipper for transport til SE eller andet sted. Han kan være meget mere sammen med sin familie.
      4. IFK er ikke et fremragende udstillingsvindue. Nok er Gøteborg en fin by og har et udemærket fodboldhold. Men mener vi i AGF har ligeså meget at tilbyde.
      5. Vibe bliver en profil i AGF fra starten, hvilket han ikke var dengang han forlod os, for 4-5 år siden

Amiwryno
      Bruger

Stev skrev:
      Har de ikke også to små tvillinger på 1-2 år? Ved ikke hvordan sådan noget fungerer, men ville det ikke være rart/mest optimalt at få børnene passet i en dansk institution?

De har vel også al familie/venner i Aarhus? Göteborg ligger alligevel et godt stykke oppe i Sverige, så det er ikke sådan liiiige at tage hjem.

Tror absolut ikke vi er hægtet af…

Så skal han da heller ikke til hverken holland eller belgien e.l.

Taaaa
      Bruger

Zohore er i forhandliner med AGF og FCN pt. SPÆNDENDE!

AltidHvid
      Bruger

Taaaa skrev:
      Zohore er i forhandliner med AGF og FCN pt. SPÆNDENDE!

O.k….har du og Brian afgjort hvor langt i vil strække jer m.h.t. sign-on fee + øvrige konditioner….tror forum vil finde det interessant.
      Sarkasme og ironi kan forekomme….

Niklas
      Bruger

Ville være spændende… hvis det passer…. men seriøst, det giver ingen mening det lille stunt du kører. Lad os nu antage at du rent faktisk kender BSN, så har jeg virkelig svært ved at tro på at man som ven og åbenbart betroet, ville smide om sig med "hemmelig viden" som du gør? med mindre det er et led i en underlig form for underholdning til os brugere.

I min verden virker det meget usandsynligt at BSN ville fortælle om eventuelle forhandlinger til nogen der åbenlyst går direkte ud og fortæller om det til gud og hver mand…

Håber du får ret i nogle af dine postulater, men køber ikke udsagnet om at det mere eller mindre kommer fra hestens egen mund.

god dag

Niklas

Kaad
      Bruger

Hvorfor skulle Zohore også ville til Danmark, det er da lækkert i Italien 🙂

Men jeg tror det er noget at hvis man rygter en 8-10 spillere til AGF, så må man da ramme plet engang, og når man først har ramt 1 rigtig, så tror alle på personen næste gang – Men derfor er det nu stadig underholdende 🙂

Kaad
      Bruger

Der var da også en bruger herinde som altid vågnede op når transfer vinduet var åben og kom med et rygte eller to, og han var da meget pålidlig – Hvad blev der egentlig af ham, og hvad var det han hed?

Niklas
      Bruger

stoke….

Taaaa
      Bruger

Stoke og jeg er roomies, derfor 🙂 Zohore kommer kun på lejeaftale hvis det er.

Jastrau
      Bruger

Er denne twitter-profil ægte?

Hvis den er, så var BSN den 10. juni i Polen for at kigge på ny højreback, hvilket jo højst sandsynligt må være Todorovsky…

Kaad
      Bruger

Niklas skrev:
      stoke….

Præcis, tak – Han har da været væk længe 🙂

Jastrau skrev:

Hvis den er, så var BSN den 10. juni i Polen for at kigge på ny højreback, hvilket jo højst sandsynligt må være Todorovsky…

Nok næppe, har du læst noget af det der står derinde? – Det er god humor, og næppe noget BSN kunne finde på at skrive offentligt..

Schmidt
      Bruger

Taaaaard tager du ikke at stopper joken nu, det var semi-sjovt en halv dag nu begynder det bare at blive belastende.

Jastrau skrev:

BSN var med U18-holdet på tur til Kroatien, hvor de vandt bronze i søndags. I teorien kunne han nok nå en forhandling på vej hjem, hvis man kunne finde en flyvetur fra Kroatien til Danmark med mellemlanding i Polen et sted. Todorovskys agent kunne også troppe op i Zagreb og holde forhandlingen der, for BSN var hele sidste uge dernede.

http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2013/juni/bronze-til-u18-efter-sejr-over-porto/

BSN var fint tilfreds med at U18 holdet slog Galatasaray (han spillede selv for Fenerbahce):

http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2013/juni/agf-besejrer-de-tyrkiske-mestre/?page=1&tab=agfnyheder

Willow
      Bruger

Taaaa skrev:
      Stoke og jeg er roomies, derfor 🙂 Zohore kommer kun på lejeaftale hvis det er.

Er du skizofren Stoke?

Dine indlæg minder en del om Stokes, intetsigende pladder.
      En af de få "debatører" der kan få mit pis i kog…

Kaad
      Bruger

AGF bud på Danny Olsen? – http://aoh.dk/artikel/agf-vil-have-danny-olsen

xhxn
      Bruger

det lyder spændende. er mere varm på Danny Olsen end Vibe…..

Jeg holder på følgende teori… AGF signer Lumb, Danny Olsen, Jakob Poulsen og Todorovski. Grunden til jeg tror vi signer poulsen er at MJ kontrakt ikkke er forlænget endnu og dette kunne skyldes at man afventer Jakob Poulsen. Er tilgengæld overbevist om vi hverken får Vibe eller Zohore

xhxn
      Bruger

selvfølgelig får vi da ikke Zohore……. glem alt om ham.

Stev
      Bruger

Martin J forlænger efter ferien, har klubben kommunikeret ud, så ingen mystisk i det.

Simon G
      Bruger

Et bud på Danny Olsen, kunne jo alt andet lige godt indikere, at "Viben" er fløjet om man så kan sige.

Med hensyn til højreback, så håber jeg ikke at det ender med Todorovski, idet jeg så ham i landskampen mod Norge, hvor han virkede meget lidt overbevisende. Han lave en dele rigtig dårlige afleveringer, mistede bolden (også upresset), og så lignede han ikke en mand, der var særligt glad for, at komme med frem, hvilket dog kan være grundet noget taktisk.
      Dog ser jeg helst, at vores nye højreback hedder Alexander Juel-Andersen. Og alt andet lige vil jeg hellere undvære, end have Todorovski.

Jastrau
      Bruger

Du kan ikke vurdere noget på en enkelt kamp – er alle danske landsholdsspillere og især Simon Kjær så også dårlige fodboldspillere?
      Jeg tror han er mere offensiv end hvad din beretning melder om, i hvert fald hvis man skal tro følgende video:

Simon G skrev:
      Et bud på Danny Olsen, kunne jo alt andet lige godt indikere, at "Viben" er fløjet om man så kan sige.

Det tror jeg ikke, jeg tror at Danny bruges som en del af forhandlingen om Vibe. Han kan så blive en ekstragevinst hvis det lykkedes at skrive kontrakt med ham. Det kan vel også ses som en forvarsel om at Stephan snart kan være på vej væk.

Vibes agent har nok brugt historien om IFK Göteborg og at Vibe har bestået lægetjekket deroppe til at lægge pres på AGF og ved at vise interesse for Danny fjerner AGF presset igen og smider bolden over på Vibes banehalvdel.

Det er nok ikke helt skørt at tro at Vibes agent har forlangt som minimum sammen økonomi i aftalen som i Sverige, det kan og vil AGF nok ikke matche da det vil være ret dyrt at skulle matche deres ekspertskat på 25% i 3 år hvis spilleren får over 89.000 svenske kr. om måneden.

Men AGF kan nok godt sætte en aftale sammen som vil være så god at Vibe netto ikke taber penge ved at blive boende og skifte til AGF, det kunne være via en bonusaftale som træder i kræft ved salg til udlandet hvor han bliver solgt for mere end et forudbestemt beløb.

Og alt andet lige vil jeg hellere undvære, end have Todorovski.

Enig, med mindre man skiller sig af med de nuværende højre backs i truppen.

Jastrau
      Bruger

Hvilke nuværende højre backs? Putros?

Jastrau
      Bruger

Agf SKAL have en ny højre back – det har de skullet i flere år! Hvis Todorovski ikke bliver til noget, så må de finde en anden, evt. Peter Nymann der er usikker mht. til fremtiden i Djurgaarden og er kontraktfri til vinter. Mon ikke man kunne hente ham gratis, eller for et symbolsk beløb, denne sommer?

Jastrau skrev:
      Hvilke nuværende højre backs? Putros?

Putros, Sorin, Oduro, man kunne også regne Kirkeskov med så længe Eckersley er her.

Jastrau
      Bruger

Putros er ikke god nok endnu, Kirkeskov er ikke højre back (selvom han har været en ok. nødløsning), Oduro fremgår ikke engang af truppen på hjemmesiden og Sorin er og bliver aldrig mere end backup på back/center!

Jastrau skrev:
      Putros er ikke god nok endnu, Kirkeskov er ikke højre back (selvom han har været en ok. nødløsning), Oduro fremgår ikke engang af truppen på hjemmesiden og Sorin er og bliver aldrig mere end backup på back/center!

Hvor mange spillere som kan spille højre back synes du AGF skal have?

Jastrau
      Bruger

Jeg er godt tilfreds med ÉN god højre back + backup!

Simon G
      Bruger

Jastrau skrev:
      Du kan ikke vurdere noget på en enkelt kamp – er alle danske landsholdsspillere og især Simon Kjær så også dårlige fodboldspillere?
      Jeg tror han er mere offensiv end hvad din beretning melder om, i hvert fald hvis man skal tro følgende video:
      http://www.youtube.com/watch?v=TXCV17G1s7I&feature=player_embedded

Det har du ganske ret i, men hvis man samholder det med de beretning, der har været i dagspressen og tipsbladet, hvor han i min tolkning beskrives som en spiller på det jævne. Så synes jeg bare ikke han er sønderligt interessant, faktisk vil jeg mene det ville være historien, der gentager sig selv. Thi da vi hentede Arthur Sorin, var han lige blevet svensk mester og udråbt som den næstbedste højreback i allsvenskan.

zytex92
      Bruger

Vi skal have en HB og en kant. Det kan alle vel se????

Vi har mistet Atle. Det vil sige man bliver nød til at finde ud af om Sorin skal være HB eller MF.
      Putros tror jeg slet ikke på desværre jeg har ellers været fortalere for ham. Men alt tyder på PS ikke rigtig tror på ham. At tro Oduro snart er en del af holdet og er klar er et problem. Han har vel været mere skadet end han har spillet for U19.

zcml
      Bruger

Selvom det bør være hans foretrukne position, så ser jeg også kun Sorin som backup på højre back, hvorimod jeg gerne fortsat ser ham som fast mand centralt.

Putros syn's jeg har gjort det godt når han har fået chancen. Og er efter min vurdering fremtidens mand.
      Har været noget forundret over at han ikke blev brugt mere, men han har vist været ramt af nogle småskader.
      Så self. gerne en forstærkning på højre back, men hvis den rette stadig ikke kan findes, så vil jeg ikke være decideret utryk ved at satse på Putros.
      Self. kan hans manglende rutine give udfald, og komme til at koste, men det må man tage med. Hvis man ikke giver unge spillere chancen, så bliver de jo heller aldrig gode.
      Kirkeskov var jo også mildest talt elendig i starten. Han var bare heldig, at det var i 1. div., hvor det ikke kom til at koste så meget.

Oduro har jeg ikke selv set i aktion. Og har heller ikke styr på, hvor han er blevet brugt senest på U19-holdet, men jeg har fået indtrykket af, at man mere ser ham som fløj end back nu (ved ikke om nogen kan be- eller afkræfte det?). Så ser ham umiddelbart ikke længere som en kandidat til backen.

Schmidt
      Bruger

Sorin kan godt spille HB, men så ser det centrale forsvar lidt svagt ud, når nu Atle smutter.

En alsidig offensiv spiller samt en HB/midterforsvarer så er vi godt kørende.

Always AGF
      Bruger

d. 13. June 2013 – 16:51
      Ekstra Bladet: SønderjyskE accepterer AGF-bud på Vibe

d. 15. June 2013 – 11:35
      Avis: AGF viser konkret interesse for Danny Olsen

Hvaaaaa´… sker der noget eller…???

zytex92 skrev:

Nej, hvis du vil have en højre back og en kant må du nødvendigvis sætte nogle af fra start-11 (jeg regner ikke med at man henter breddespillere udefra men U19-spillere som breddespillere), jeg kan ikke få øje på hvorfor Kirkeskov, Stephan eller Osama skal ud af start-11.

Vi har mistet Atle. Det vil sige man bliver nød til at finde ud af om Sorin skal være HB eller MF.

Han kan jo spille begge positioner og han er også god når man f.eks. gerne vil låse en spiller som Antipas ned. Vi har ikke andre forsvarsspillere med hans lave tyngdepunkt.

Putros tror jeg slet ikke på desværre jeg har ellers været fortalere for ham. Men alt tyder på PS ikke rigtig tror på ham.

Det er ikke nogen skam ikke at få meget spilletid når en bedre spiller har pladsen.

At tro Oduro snart er en del af holdet og er klar er et problem. Han har vel været mere skadet end han har spillet for U19.

Han har da kun haft en skadesperiode i april, så det er billigt sluppet.

Allerede i den første kamp han spillede i vinters fik han ros, han har også senere fået ros f.eks. for kampene i Kroatien hvor han scorede et par mål:

http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2013/januar/2-0-sejr-i-foerste-testkamp/

18-årige Oduro, som AGF i øjeblikket har på prøve fra Manchester City, viste lovende takter både offensivt og defensivt. Blandt andet demonstrerede han, at han kan matche landsmanden Razak Pimpong på hurtighed, og offensivt var han ophavsmand til 2-0-målet i det 57. minut. Han brød flot igennem i højre side, men blev ureglementeret bremset i feltet af en VFF-forsvarsspiller. En forseelse dommer Henning Jensen uden tøven takserede til et straffespark, som Davit Skhirtladze sikkert omsatte.

salling23
      Bruger

Nej, hvis du vil have en højre back og en kant må du nødvendigvis sætte nogle af fra start-11 (jeg regner ikke med at man henter breddespillere udefra men U19-spillere som breddespillere), jeg kan ikke få øje på hvorfor Kirkeskov, Stephan eller Osama skal ud af start-11.

Det er professionel sport vi taler om. Hvis vi kan få en spiller der er bedre end de spillere du nævner, så skal vi da slå til.
      Der skal ingen garantier gives for startpladser uanset hvem man er.

Han kan jo spille begge positioner og han er også god når man f.eks. gerne vil låse en spiller som Antipas ned. Vi har ikke andre forsvarsspillere med hans lave tyngdepunkt.

Han kan spille begge pladser, men ikke på samme tid 😉 derfor skal man finde ud af hvilken position man helst vil bruge ham på og finde en mand til den anden position.

Willow
      Bruger

Always AGF skrev:

Der var rygter for lang tid siden der sagde at Agf, SE & Vibe allerede havde en aftale liggende klar til underskrivning.
      Lasse Vibe ville gerne se om der kom noget mere atraktivt fra, f.eks. udlandet…

Steen6372
      Bruger

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

zytex92 skrev:

Hvis vi fortsat skal samle på 7.-10. pladser, så er det korrekt at vi ikke mangler nogen særlige forstærkninger. Men hvis der er noget der er åbenlyst her i klubben, så er det at vi ikke kan nøjes med 12-14 kvalificerede superligaspillere og kun to kanter med god superligastandard. Vi er NØDT til at have mindst tre kanter med høj superligaklasse, hvis vi skal undgå at få perioder af sæsonen hvor vi falder ud og mister mange points. Men spillere som Vibe eller Jakob Poulsen er ønskværdige, fordi de også kan spille andre pladser og vi så kan spille med alle vores bedste spillere samtidig.

zytex92
      Bruger

Enig med Steen og Salling

petersen100
      Bruger

Lad os nu få Danny Olsen på plads – han er efter min mening bedre end Stephan P.

Schmidt
      Bruger

petersen100 skrev:
      Lad os nu få Danny Olsen på plads – han er efter min mening bedre end Stephan P.

De er meget forskellige, men Danny O. kan også spille central midt eller helt fremme så man kan godt spille med dem begge.

Simon G
      Bruger

Willow skrev:

Always AGF skrev:

Der var rygter for lang tid siden der sagde at Agf, SE & Vibe allerede havde en aftale liggende klar til underskrivning.
      Lasse Vibe ville gerne se om der kom noget mere atraktivt fra, f.eks. udlandet…

Økonomisk er IFK også langt mere attraktivt, derudover skal de spille europa league, såvidt jeg ved, og det er nok mere sandsynligt, at vinde et mesterskab med dem, end med os. Må vi bare erkende.

Replay
      Bruger

"Men egentlig er han GF-spiller nu, hvis man skal være lidt grov"

Han røg så til IFK.. Har du andet insider viden?

Always AGF
      Bruger

Så napper vi Danny Olsen i stedet… og hvad med Djiby Fall… kan han noget som helst nu eller hva´?

http://www.bold.dk/nyt/Uoensket-Djiby-Fall-langt-ude-i-Fuerth-kulden

Ceres
      Bruger

anyoneofus d. 19. June 2013 – 18:10
      Jeg har nogle kilder i toppen af SE så nu kan I lige få hvad der er op og ned i den her historie.

AGF og IFK havde forskellige frikøbsklausuler. Beløbene på 2,5 og 5 er ikke helt ved siden af. De korrekte beløb er i euro som tingene er i denne branche. IFK køber for et beløb som ligger et sted imellem de 2 klausuler.

IFK tilbyder Vibe på den gode side af 150.000 danske kr. om måneden. AGF er ikke tæt på at kunne/ville matche dette. Dertil kommer den lavere beskatning i Sverige.

I vinters udløste AGF Vibes frikøbsklausul men ville/kunne ikke tilbyde en bedre kontrakt end SE, hvilket betød at Vibe blev i SE hvor han var sikker på spilletid, havde en frikøbsklausul og kortere tid tilbage af sin kontrakt.

Til sidst skal det nævnes (og her kan man måske bebrejde BSN) at det beløb Vibe krævede i vinters, men som BSN ikke ville betale på det tidspunkt ligger meget tæt på det beløb som Vibe sagde nej til denne gang.

Kan desværre kun tilslutte mig det som anyoneofus skriver her… AGF og BSN har valgt en kurs, hvor vi konsekvent byder mindre end det som andre større Superliga klubber kan tilbyde, og kun byder på niveau med klubber som SønderjyskE og ja, på et niveau hvor selv Svenskerne snildt kan overbyde os med flere længder, nu hvor de har fået indført forsker-skatteordning (25% skat).

Jeg går ud fra, at det er BSNs målsætning, at hente profiler til den halve pris og, at man byder lavt ud fra den betragtning, at AGF som klub er mere attraktiv end de mindre danske klubber og Sverige, hvilket jo desværre nu viser sig ikke at være tilfældet…

Den seneste vinter-transfer fiasko, og det her Vibe-nederlag bør været et vink med en vognstang om, at AGF ikke længere har samme tiltrækningskraft som tidligere… silken er slidt og noget af magien er væk efter to nedrykninger og denne sæsons "nærdødsoplevelse", hvilket også kan aflæses i et ret voldsomt faldende tilskuertal …

AGF har desværre nok nået det punkt hvor man er ved at spare sig selv til døde, og derfor ikke længere kan tiltrække de nødvendige forstærkninger, som kan bringe os op i tabellen, hvilket er nødvendigt, hvis tiltroen til klubbens sportslige muligheder skal forbedres og tilskuerflugten skal stoppes… AGF bliver altså nød til at betale det som profilerne rent faktisk koster, hvis ikke man skal komme tomhændet ud af endnu et transfervindue, ellers kan vi kun skrive kontrakter med spillere som ikke rigtigt har niveau til top-6.
      .

Steen6372
      Bruger

Citat fra Lasse Vibe: http://www.bold.dk/nyt/Lasse-Vibe-er-en-skuffet-AGF-fan

"Jeg vil gerne på eventyr, jeg vil gerne til udlandet, og nu kom muligheden. IFK er en stor klub. Både fanmæssigt, historisk og økonomisk. Det var ikke en mulighed, jeg ville lade gå fra mig.

[…]jeg vil sige, at økonomisk var AGF's pakke også ganske fin. Så det er ikke det altafgørende"

Schmidt
      Bruger

Steen: Det lyder jo bedre end "Jeg er en golddigger".

Er ikke et sekund i tvivl om vi blev fravalgt på økonomien, og det kan Vibe ligeså godt bare stå ved. Egelund som ved hvad der rør sig omkring AGF skrev også det var tilfældet på sin twitterprofil.

FloFloFlo
      Bruger

Spændende med Smarason! Han var meget god for Esbjerg denne sæson, men kan ikke helt se, hvem han skal skubbe ud af startopstillingen.

Tror nu ikke udelukkende det var økonomi. Han har også en alder som gør, at hvis han vil til udlandet i hans karriere, så er det ved at være nu!

Heeman
      Bruger

FloFloFlo skrev:
      Spændende med Smarason! Han var meget god for Esbjerg denne sæson, men kan ikke helt se, hvem han skal skubbe ud af startopstillingen.

Hvem skal han slå af i FCN, is han skiftede dertil? Han kan skabe konkurrence om pladserne, så spillerne giver sig endnu mere – og hvem ved, lige pludselig starter han måske inde, og spiller godt.

Viser 130 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.