NRGi Park – Ting der burde forbedres!

Forside Fora AGF NRGi Park – Ting der burde forbedres!

Viser 34 svartråde
  • Forfatter
      MilanoGF
      Bruger

Hejsa drenge!

Jeg har faktisk i utrolig lang tid, tænk over, hvorfor vi dog ikke får malet vores sæder. Lige pt. er de en helt sindsyg kedelig grå farve. Forstil dig NRGi Park, med helt hvide sæder, også nogle blå fordelt så der kom til at stå "AGF".

Eksempel: http://cndz.wordpress.com/pictures/football/fc-barcelona/camp-nou/
      – På det sidste billed viser det CAMP NOU hvor der står "FC Barcelona" på sæderne, det ville se lidt flottere ud 😉

Andre ting?

Det har også længe undret mig at der ikke er gjort mere ud af at det er AGFs hjemmebane.
      Blå/hvide sæder ville helt sikkert kvikke det lidt op, især når stadion ikke er fyldt helt op.

Stod det til mig var der balloner, creperuller, farvede papirark, konfettikanoner og blå/hvide jetjagere i formation over stadion hver gang AGF skulle spille.

Men farvede sæder er vel en start. Stort "AGF", "BYENS HOLD" eller "STOLTE SOM FÅ" på langsiden og blå/hvide horisontale striber for enderne.

Fælles-tifo er der jo næsten heller aldrig, det er faktisk ret tamt hvad det angår.

vieri
      Bruger

Jeg er enig i at man godt kunne overveje at male sæderne og få noget AGF skrift på langsiden .

Tifoer koster penge , så ønsker man mere af dette kan man jo passende sørge for at støtte AGF Tifo økonomisk . http://agf-fanclub.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=111&Itemid=125

Men kommer der reelt mere tifo hvis man donerer til fanklubben? Jeg læste hvis på et eller andet forum at fanklubben havde en del penge at lave tifo for, men jeg ved ikke om det er rigtigt.
      Det der undrer mig er f.eks. at fanklubben jo allerede har en masse store flag, men de kommer kun ud meget sjældent.
      Det nytter jo ikke meget at donere penge hvis fanklubben i virkeligheden mere har brug for mandskab.

Tifo'er har intet med NRGi-park at gøre. Det er os fans der skal stå for det…

Men farvede sæder burde vi sgu have.. Hvem fanden vil have kedelige grå sæder!????

Niklas
      Bruger

Grunden til at sæderne ikke er hvide og blå, må som udgangspunkt være, at AGF ikke ejer NRGi-park og derfor ikke har ret til at male og bygge til som det passer dem. Ligesåvel som man ikke bare må banke en væg ned i en lejet lejlighed hvis man skulle ha lyst til det. Så længe kommunen ejer stadion og Århus elite kun forpagter den, så tvivler jeg stærkt på at vi kommer til at se blå og hvide sæder… Desværre.

Beikes
      Bruger

Man må nu godt banke vægge ned i lejelejligheder jvf. råderetsloven, der blev indført i 2006 Ja faktisk er der ikke meget man ikke må forbedre/forandre i sin lejelejlighed længere. Jeg vil tro det er ren og skær nærighed, at vores sæder ikke efterfølgende er blevet malet, da det ikke er helt billigt, og så mener man nok det er overflødigt. Hvilket det selvfølgelig ikke er.

vieri
      Bruger

Jeg kan heller ikke se hvorfor AGF ikke må sætte nogle andre sæder på stadion hvis de har lyst til det . Jeg er sikker på at man godt kunne få lov af kommunene hvis det var . Men problemet er jo at sådan en udskiftning af sæderne ville koste kassen og AGF har ærligt talt vigtigere ting at bruge penge på lige nu.

Niklas
      Bruger

Selvfølgelig kan man få lov til at lave diverse ændringer hvis man søger om det o.s.v. Jeg tror nu ikke kun det er et spørgsmål om penge, tror en del af problemet er, at så længe stadion bliver brugt til andre ting end fodbold, som atletik (omend det er ret begrænset ) så kunne jeg forestille mig at kommunen gerne ser at stadion holdes så neutralt som muligt. Er helt enig i at det slet ikke er ligegyldigt om stadion har blå og hvide sæder, hvis det stod til mig, så var det langt mere tydeligt hvem der spiller på NRGi park. Tror bare ikke der sker ret meget før "vi" selv ejer stadion.

Heeman
      Bruger

Der er vel ret beset en del ting, der skal forbedres på NRGi Park, før det kan blive et nogenlunde station. Men som der bliver nævnt, så ejer AGF ikke selv stadion, og derfor vil det blive vanskelligt at forbedre det.

Følgende ting er, hvad jeg synes, der kan forbedres:

– Farvede sæder
      – Lukket stadion (både ved udeafsnittet og Bjørneklubben)
      – Lukket øvre (så lyden ikke forsvinder, samt der ikke er nogen vind)
      – Flere aktiviteter før kamp (hvad skete der med Blue Corner-teltet? Kan AGF ikke sælge fadøl udenfor stadion, og på den måde tjene penge?)
      – Løbebanen (ja, jeg ved det er den evindelige snak, og løbebanen bliver slet ikke fjernet, så længe stadion ikke er fyldt i hver spillerunde)

Der er sikkert lukket øvre hele vejen rundt, men det kan jeg ikke lige huske.

Ovenstående er umiddelbart, hvad jeg kan komme i tanke om. Der er sikkert en del flere ting.

BergMania
      Bruger

Man kunne vel sørge for at det blev taget op på byrådet

Mig bekendt er der mange byrådsmedlemmer som kommer på stadion og sætter AGF som en af de vigtigste ting i byen, fordi folk samlet om kærligheden til AGF

BergMania
      Bruger

Man kunne også indføre Glory holes på udebane afsnittets toiletter

Så kan Brøndby fans rigtig føle sig på hjemmebane

andstorm
      Bruger

jeg kunne godt tænke mig nogle store presenninger i "vindhullerne" på hele øvre-C.

Har sendt et forslag til AGF om det. Man kunne passende sætte nogle op hvor der stod DM vinder år ……. samt pokal mestre år ………

Eller hvad med velkommen til NRGI park. Mulighederne er uendelige…

Rent prismæssigt er det jo en anden sag. Der skulle jo nok være plads til et par sponser logoer eller tre. Ved at dem som fanclubben fik lavet over speakers ikke var billige……

spritten
      Bruger

Få lukket hele stadion så det bliver helt ovalt, og lukket fra top til bund ingen vind og bedre lyd så kan jeg sku godt overle med løbebanen.

vieri
      Bruger

Der kommer ikke flere kommunale penge til Nrgi Park de næste mange år , det tør jeg godt garantere . Der er dusinvis af projekter på bordet der skal finansieres før politikerne uanset partifarve ønsker at investere flere penge i forbedringer af Atletion .

AGF har også umiddelbart andre prioriteter som feks et nyt træningsanlæg og investeringer i spillertruppen der har langt højere prioritet lige nu .

sonnybws
      Bruger

jeg er da hamrende ligeglad med farven på sæderne .. de kan alligevel ikke ses når der er fyldt op, som der burde være hver gang ! .. B)
      til gengæld skal den lårde løbebane flyttes ud at stadion tak .. jeg vil have front row seats ligesom på highbury !

sonnybws
      Bruger

og luk så af bag stadion .. der er altid herre koldt på grund af vinden fiser lige igennem .. ud over det mangler vi bare lidt sølvtøj til at pryde scenariet med ! B)

Beikes
      Bruger

sonnybws skrev:
      jeg er da hamrende ligeglad med farven på sæderne .. de kan alligevel ikke ses når der er fyldt op, som der burde være hver gang ! .. B)
      til gengæld skal den lårde løbebane flyttes ud at stadion tak .. jeg vil have front row seats ligesom på highbury !

Ja løbebanen kan ikke nævnes nok, hvis man spørger mig. Enhver lejlighed til at svine vores lortestadion er velkommen i min bog. Riv lortet ned og byg et nyt, evt. der hvor cykelbanen ligger. Og nej, det skal ikke være et ovalt stadion!

vieri
      Bruger

Jeg tror vi i de næste mange år må lære at elske det stadion vi har og ikke det stadion vi ønsker os . Der kan måske findes penge til småforbedringer hist og her , men et nyt fodboldstadion i Aarhus tror jeg ikke vi får i de næste par årtier .

Zizou1
      Bruger

Er absolut uenig i at der skal bruges ressourcer på sæderne. Ingen tvivl om at det ville pynte på et tomt stadion, men et skulle være gjort da sæderne blev sat op og ikke nu, da det er alt for bekosteligt. Hvad skulle det gavne? under kampene kan man alligevel ikke se det, og vi tjener ikke en masse penge på stadion rundvisninger som mange af storklubberne i udlandet gør, så det har kun en meget begrænset artefaktuel værdi.

Alternativt kunne klubben sælge sæderne, så fans kunne få opkaldt et sæde efter sig, det virker på stjernehimlen 😉

Beikes
      Bruger

vieri skrev:
      Jeg tror vi i de næste mange år må lære at elske det stadion vi har og ikke det stadion vi ønsker os . Der kan måske findes penge til småforbedringer hist og her , men et nyt fodboldstadion i Aarhus tror jeg ikke vi får i de næste par årtier .

Det kan virke omsonst og som spild af tid, men jeg mener, at vi som fans, bør benytte enhver lejlighed til at ytre vores mishag omkring den øjebæ af et stadion vi trækkes med nu. Det kræver ikke det store, og ord i den offentlige debat, der bliver gentaget nok, gør at der holdes liv i debatten gennem årene, og kan i sidste ende, være med til at resultere i seriøse overvejelser.

Jeg ved godt det kan virke trættende på nogen, når man ser brok over det samme, alle steder, gennem flere år. Man skal bare ikke se det som gemen brok, men som konstrktiv kritik. Det kan godt være det tager endnu 10-15 år, men uden offentlig debat på området, kommer der aldrig til at ske noget, eller det kan i bedste fald tage dobbelt så lang tid, før en "officiel" person kommer med ideen og ytrer sig. Det er lobbyarbejde på et meget lavt plan, indrømmet, men man bør ikke negligere folkets røst, og hvis den er stram og vedholdende nok (det sagde hun også igår), kan det rent faktisk have en ønsket effekt.

Phnug
      Bruger

Kikset ide at male sæderne på stadion…grunden til den neutrale grå farve og de åbne tribune konstruktioner er hensyn til de historiske stadion haller og udkigget til marselisskovene.

augustgad
      Bruger

Phnug skrev:
      Kikset ide at male sæderne på stadion…grunden til den neutrale grå farve og de åbne tribune konstruktioner er hensyn til de historiske stadion haller og udkigget til marselisskovene.

Den skal jeg vidst lige ha' en gang til mester..
      – Sæderne er simpelthen grå pga. "historiske stadion-haller"?
      – Det blæser og stadion er ikke lukket ordentligt af, fordi vi skal kunne se skoven? … den holder vidst ikke helt, den der!

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg tager sku' ikke til fodbold-kamp, for at se på skov og kedelige grå sæder! 😉

Beikes
      Bruger

Phnug skrev:

Ha ha ha…funny shit lige dér 😀

vieri
      Bruger

Phnug skrev:

Hvis det er tilfældet , hvilket jeg tvivler kraftigt på , så kender jeg en del politikere der har brug for en akut mentalhelbredsundersøgelse .

MilanoGF
      Bruger

Jeg er da glad for at i har taget så godt imod tråden 😉
      – Vi ved jo nok alle sammen, at vores kære klub ikke har så mange penge. Men vi burde da kunne få nogle sponsere til, at skaffe noget maling. Der er SÅ meget galt med NRGi Park. Som der er en der nævner, riv lortet ned at byg et nyt. Men siden, at Lars Larsen ikke er AGF fan, må vi sgu finde på noget andet..

mikle
      Bruger

Som der tidligere er blevet skrevet: luk nu det stadion af på BCD tribunen – Brug pladsen fornuftigt og udsmyk med sponsorer etc… Det burde kunne betale sig at beklæde bagsiden af tribunen med plastik/andet materiale som kan boltes fast – det kræver blot at man monterer nogle rammer på de allerede eksisterede metal-dimser som tribunerne består af… Det holder bedre på lyden, "holder vinden ude" og ikke mindst kan vi eksponere vores sponsorer bedre. Man kunne tilmed lave pile til de forskellige indgange… mulighederne er mange – det gælder bare om, at gribe fat og komme igang!
      Når de så har værktøjskassen fremme burde man lige få ordnet de vandhaner – få nu sat de dyser på så man ikke ligner en der har pisset i bukserne efter håndvask!

supermand
      Bruger

hvad med man får fingeren ud når folk skal købe forfriskninger, kan ikke passe man skal stå i kø i 20min . UNDER ALT KRITIK !!

hautho
      Bruger

supermand skrev:
      hvad med man får fingeren ud når folk skal købe forfriskninger, kan ikke passe man skal stå i kø i 20min . UNDER ALT KRITIK !!

HELT ENIG!!!!!!

Kan huske engang hvor der var nogen der gik rundt med store bakker og solgte øl, det burde blive genoptaget. = MERSALG

Hvor blev de boder af der KUN solgte fadøl???

De mister simpelthen penge på den lange serveringstid, folk giver op fordi de vil SE FODBOLD og ikke stå i kø og ventet i lang tid på at blive betjent.

vieri
      Bruger

Jeg er enig i at der godt kunne ske forbedringer mht salg af øl og andre forfriskninger . Men det er hele tiden en balancegang ikke at have for mange udgifter til salgspersonale ifht omsætningen . Dog må det aldrig tage i nærheden af 20 min at købe forfriskninger det er helt klart for dårligt .

tmj-allstar
      Bruger

Og så kunne man passende ligge noget underlag på trapperne, så folk i flæng ikke falder på dem. Christ der var mange som røg ned i lørdags i speakers…

Stev
      Bruger

Som jeg ser det, er det vigtigste at få lukket af bagtil, så man ikke skal sidde og pissefryse i vinden gang på gang. Tror aldrig jeg har været på stadion, hvor vinden ikke har været til gene.

Snakken omkring afskaffelse af løbebanen er urealistisk som jeg ser det. Den er der, og kommer aldrig væk. Der skal simpelthen bygges et nyt stadion før vi får et rigtig fodboldstadion. Mit drømmescenarie er noget a la Midtjyllands stadion, bare lidt større. Kunne vi få et stadion i den stil til en 20-25.000 tilskuere ville det være kanon. Det ligger dog mange år ude i fremtiden, vel en 50 år ca?

MilanoGF
      Bruger

Ja, at de ikke har lukket bagtil er mig en gåde. Put da nogle glas på med sponsere eller noget.. Jesus!

MilanoGF
      Bruger

Tja, NRGi Park får nu et nyt studie til Canal9, TV2 Sport og TV3+..
      http://www.agffodbold.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2012/marts/nyt-tv-studie-tager-form/

andstorm
      Bruger

jeg var i tidernes morgen med til byggemøder som repræsentant for fanclubben og kan bekræfte at.

1# ingen lyttede til vores ønsker (bla. lukket stadion, ingen løbebane etc og at udebane fans ikke skulle stå midt på tribunen (som mange sikkert kan huske at de gjorde i mange år)
      2# bygherre og århus kommune ønskede at stadion netop skulle være åbent så man kunne bevare udsigten til skov – og så er det ikke engang løgn!

Viser 34 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?