Nedrykning, AGF i lort til halsen… Points?

Forside Fora AGF Nedrykning, AGF i lort til halsen… Points?

Viser 19 svartråde
  • Forfatter
      Heeman
      Bruger

Hej,

Jeg synes, det kunne være interessant at se, hvad folk egentlig tror, de følgende hold får i sæsonens sidste kampe, og på den baggrund finde nedrykkerne.

SIF – [i]AaB (ude), AGF (hjemme), [/i]BIF (ude), EfB (hjemme), FCN (hjemme), ACH (ude), FCM (hjemme) og OB (ude) = 3 points

BIF – [i]RFC (ude), SE (hjemme), [/i]SIF (hjemme), OB (ude), FCK (hjemme), AaB (ude), FCN (hjemme) og ACH (ude) = 3 points

SE – [i]EfB (hjemme), FCM (hjemme), BIF (ude),[/i] OB (hjemme), FCN (ude), AaB (hjemme), AGF (ude), ACH (hjemme) og FCK (ude) = 6 points

ACH – [i]FCN (hjemme), FCM (ude), [/i]AGF (ude), RFC (hjemme), EfB (ude), SIF (hjemme), SE (ude) og BIF (hjemme) = 0 point

FCM – [i]SE (ude), ACH (hjemme), [/i]EfB (ude), AaB (hjemme), OB (ude), RFC (hjemme), SIF (ude) og AGF (hjemme) = 6 points

EfB – [i]SE (ude), AGF (ude), RFC (hjemme), [/i]FCM (hjemme), SIF (ude), ACH (hjemme), FCK (ude), OB (hjemme) og FCN (ude) = 6 points

AGF – [i]EFB (hjemme), SIF (ude), [/i]ACH (hjemme), FCK (ude), RFC (ude), SE (hjemme), AaB (hjemme) og FCM (ude) = 0 point

Steen6372
      Bruger

Mit bud:

SIF: 0, 3, 0, 1, 0, 1, 1, 0 = i alt: 30
      BIF: 0, 0, 3, 0, 0, 1, 0, 0 = i alt: 28
      SE: 1, 0, 3, 0, 0, 3, 3, 0 = i alt: 34
      ACH: 0, 1, 1, 0, 0, 1, 3, 3 = i alt: 36
      FCM: 1, 1, 0, 3, 0, 0, 1, 3 = i alt 37
      EFB: 1, 3, 3, 0, 1, 3, 0, 0, 0 = i alt 39
      AGF: 0, 0, 1, 0, 1, 0, 3, 0 = i alt 38

Jeg ser primært Esbjerg som konkurrent til 6. pladsen, men jeg er heller ikke specielt optimistisk på vores vegne i de resterende kampe. Vi bør jo nok lave mere end 5 point i 8 kampe, men lige nu er vi bare ikke ret gode.

Ceres
      Bruger

Heeman skrev:
      Hej,

Jeg synes, det kunne være interessant at se, hvad folk egentlig tror, de følgende hold får i sæsonens sidste kampe, og på den baggrund finde nedrykkerne.

SIF – AaB (ude), AGF (hjemme), BIF (ude), EfB (hjemme), FCN (hjemme), ACH (ude), FCM (hjemme) og OB (ude) = ?

BIF – RFC (ude), SE (hjemme), SIF (hjemme), OB (ude), FCK (hjemme), AaB (ude), FCN (hjemme) og ACH (ude) = ?

SE – EfB (hjemme), FCM (hjemme), BIF (ude), OB (hjemme), FCN (ude), AaB (hjemme), AGF (ude), ACH (hjemme) og FCK (ude) = ?

ACH – FCN (hjemme), FCM (ude), AGF (ude), RFC (hjemme), EfB (ude), SIF (hjemme), SE (ude) og BIF (hjemme) = ?

AGF – EFB (hjemme), SIF (ude), ACH (hjemme), FCK (ude), RFC (ude), SE (hjemme), AaB (hjemme) og FCM (ude) = ?

Jeg gider ikke spilde tid på tilfældigt, at gætte på resultater… men jeg vil gere give et bud på, hvad der skal til for at vi undgår nedrykning..

Først og fremmest så [u]skal[/u] vi hente minimum 2 point i de kommende to kampe mod Silkeborg og Horsens… og dermed har jeg også sagt, at vi ikke kan tåle at tabe… eller rettere, vi kan tåle at tabe den ene hvis vi henter 3 point den anden, så vi samlet set ikke rigtigt kommer tættere på bundstriden.

Hvis man kigger lidt nærmere på pointfordelingen og det faktum, at Horsens slutter af med 3 kampe mod de andre nedrykningskandidater, så vil det være bedre for os at hente 3 point mod Horsens end mod Silkeborg, da vi så nok kan holde et 8-9 points forspring til Horsens og samtidig tvinge dem ud i nogle nervepirrende kampe til sidst… så hvis jeg skal vælge, vil jeg hellere at vi vinder over Horsens end over Silkeborg.

Spiller vi uafgjort eller taber til Silkeborg, og efterfølgende taber til Horsens, så ser det omvendt rigtigt sort ud, da vi jo så for alvor bliver fedtet ind i bundstriden, hvor vi kan ende med, at blive voldsomt afhængig af Horsens resultater i de sidste 3 runder.

Derfor bliver nøglekampen også lige nettop den mod Horsens… for det er en kamp vi [u]ikke[/u] kan tåle at tabe…. Brøndby har vi jo ingen indflydelse på og SønderjyskE har stadigvæk en ekstra kamp i baghånden, men de 3-4 mest oplagte nedrykkere skal alle møde hinanden her i de sidste runder, så de kan ikke undgå at sætte point til mod hinanden. Derfor handler det også om for AGF, at holde Horsens nede i bundstriden, så det ikke ender med, at vi pludselig bliver for afhængig af deres resultater til sidst.

Henter vi kun 2 point mod SIF og Horsens, så skal der nok hentes yderligere 3 point et andet sted, og naturligvis helst mod SønderjyskE…. Vinder vi over Horsens, så kan det godt vise sig, at et enkelt point yderligere mod SønderjyskE, vil være nok til at vi er reddet.
      .

zcml
      Bruger

Sammenligner vi med mareridtssæsonen 09/10, så lå vi efter 26 runder på 9. pladsen med 8 point ned til stregen.
      Når 26. runde denne gang er færdigspillet (inkl. den udsatte kamp SE – Esbjerg), så ligger vi i værste tilfælde på 7. pladsen med 6 point ned til stregen.

Dengang fik vi skrabet 11 point sammen i de sidste 13 kampe (svarende til kampene i dette forår). Og nu har vi indtil videre kun fået 3 med 7 kampe tilbage.
      Dengang rykkede vi ned med 38 point. Denne gang tror jeg det vil være nok til overlevelse.
      Bundholdene har dog samlet mange point sammen i denne sæson, så det er ikke utænkeligt at vi skal op på det antal for at være sikre.
      Lige nu er det dog svært at se, hvor vi skal få de point fra?

Set fra den positive side, så er der flere hold, der skal overhale os, og de har også indbyrdes kampe tilbage. Så måske kan færre point redde os.

Jeg er enig i at de 3 kampe mod Silkeborg, Horsens og SønderjyskE bliver nøglekampe. Og de 2 første er nok dem vi skal "hænge vores hat på".

Den skal dog stå på stærk defensiv træning og organisation resten af sæsonen. For får vi ikke lukket af, så bliver det rigtigt svært for os at få point.
      Og så må vi håbe at der kommer lidt flere mål når Stephan og Larsen bliver klar (hvis Larsen da når at blive klar?). Eller Solberg slår til.
      For selvom Devdariani og Skhirtladze er dygtige spillere, så er det ikke fra dem vi kan forvente målene kommer. Det så vi igen tydeligt mod Esbjerg.

Det kan godt være at Skhirtladze bliver en målscorer med tiden (det så jo heller ikke ud til i starten, at Aron skulle blive det), og Dev. komme i ordentlig form uden igen at blive skadet, så har han vist at han kan score i ny og næ, men han har været her så længe nu, at vi nok kan konkludere, at han aldrig bliver en rigtig afslutter.

Steen6372
      Bruger

Rent statistisk har bund-slutstillingen været således i dette årtusinde:

2000/01 10. AB 39, 11. Køge 30, 12. SønderjyskE 11
      2001/02 10. AGF 31, 11. Vejle 28, 12. Lyngby 15
      2002/03 10. AGF 40, 11. Silkeborg 36, 12. Køge 27
      2003/04 10. Køge 31, 11. Frem 27, 12. AB 17
      2004/05 10. FCN 30, 11. Køge 25, 12. Randers 24
      2005/06 10. Horsens 37, 11. SønderjyskE 26, 12. AGF 22
      2006/07 10. Horsens 28, 11. Vejle 25, 12. Silkeborg 22
      2007/08 10. AGF 29, 11. Viborg 20, 12. Lyngby 18
      2008/09 10. SønderjyskE 28, 11. Vejle 25, 12. Horsens 24
      2009/10 10. Randers 40, 11. AGF 38, 12. Køge 19
      2010/11 10. AaB 35, 11. Randers 34, 12. Esbjerg 33
      2011/12 10. OB 34, 11. Lyngby 28, 12. Køge 19

Udover at fortælle lidt om, hvor grotesk vores nedrykning var i sæsonen 2009/10, så fortæller statistikken altså også, at det kun i 3 tilfælde ud af 12 er sket, at et hold er rykket ned med det antal point vi allerede har samlet i denne sæson. Det er faktisk slet ikke så normalt, at alle bundholdene pludselig begynder at score vildt med points i de sidste kampe. I snit laver en nedrykker som man kan se under 1 point pr. kamp.

Og jo – jeg ved godt at statistik alene ikke redder os. Så meget har også jeg lært af vores seneste nedrykning. Til forskel var der dog dengang kun et bundhold der skulle overpræstere (vildt) for at hente os.

zcml
      Bruger

Ja, rent statistisk kunne vi næsten være sikre på overlevelse med vores nuværende pointhøst, men som sagt er bundstriden tæt i år, og alle har fået en del point. Så jeg kunne godt forstille mig en bundstilling a'la for 2 sæsoner siden.
      Og jeg tror ikke 33 point vil være nok til overlevelse, men tættere på de 38 vi rykkede ned med sidst.

petersen100
      Bruger

Her tirsdag aften er Sønderjyske på vej til 3 point mod EFB, dvs. de kommer op på 27 point.

Hvis GF taber igen på fredag, så er vi nedrydningsfavoritter grundet den elendige forårsform.

Kampen på fredag skal med andre ord vindes, så vi ikke går i panik som sidste gang, hvor vi rykkede ned.

Steen6372
      Bruger

petersen100 skrev:

Hvis GF taber igen på fredag, så er vi nedrydningsfavoritter

Nej, man er nedrykningsfavoritter, hvis man ligger under stregen. Og der er vi langt fra endnu.

xhxn
      Bruger

begynder at blive bekymret…..

petersen100
      Bruger

Jeg forstår hvad du mener Steen, men problemet er blot at alle bundholdene præsterer og laver point løbende. Med et nederlag fredag, så har GF ikke lavet point længe og er derefter det absolut ringeste hold i foråret.

Kampen fredag skal vindes!

Sloth
      Bruger

AGF har stort set ikke lavet point siden oktober, så med aftenens resultat er vi i den grad fedtet ind i lortet i bunden.

Vinder vi i Silkeborg så tror jeg faktisk vi kan ånde lettet op – for så er de i hvertfald knækket – Og SE og Brøndby skal mødes og så vil afstanden ved AGF sejr være enten 8 eller 9 point til et af de to hold og 12 til SIF

Men taber vi…..puha – Skrev for et par uger siden at tiden var til at gå hen og kigge på panikknappen, men skulle vi tabe så skal der også trykkes på den.

Og denne gang så må ledelsen ikke undlade at handle ligesom i 2010, med 4-5 runder igen og AGF i akut nedrykningsfare, så skal der handles på en eller anden måde

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Rent statistisk har bund-slutstillingen været således i dette årtusinde:

2004/05 10. FCN 30, 11. Køge 25, 12. Randers 24
      2005/06 10. Horsens 37, 11. SønderjyskE 26, 12. AGF 22
      2006/07 10. Horsens 28, 11. Vejle 25, 12. Silkeborg 22
      2007/08 10. AGF 29, 11. Viborg 20, 12. Lyngby 18
      2008/09 10. SønderjyskE 28, 11. Vejle 25, 12. Horsens 24

Nu kan vi jo starte med at fjerne alle de irrelevante år, hvor den anden nedrykker har hentet færre end de 27 point som SønderjyskE, Brøndby og Horsens jo allerede har hentet på nuværende tidspunkt… … Så skrumper sammenlignings grundlaget til :

..og da Silkeborg, SønderjyskE, Brøndby og Horsens jo stadigvæk har til gode at møde hinanden, og derfor med sikkerhed kommer til at tage point fra hinanden, så ender den anden nedrykker jo næppe på kun 27 point, så derfor fjerner jeg også de år hvor nedrykkeren kun har hentet 27 eller 28 point … og så skrumper listen til :

Så meget tyder altså på, at vi får en sæson hvor der skal hentes mellem 35 og 39 point, hvis man skal overleve i Superligaen.
      .

Steen6372
      Bruger

Man kan finde på mange sjove forbehold for at noget bestemt statistik ikke skal medregnes. Jeg valgte at bringe alle årene for fuldstændighedens skyld. Jeg forstår ikke helt, hvorfor sæsoner hvor nr. 12 har taget forholdsvis få point fra de andre (2000/01 og 2009/10) så skulle være repræsentative.

Nok så vigtigt er det sikkert også, om topholdene har noget at spille for, hvilket min oversigt ikke rigtig har taget højde for.

Jeg husker i øvrigt slutningen på sæsonen 2002/03, hvor FCK og Brøndby stadig kæmpede om guldet til sidste runde og allerede nedrykkede Silkeborg vandt over Brøndby – måske også fordi FCK selv klarede ærterne i deres kamp og Brøndby så slog lidt ud i banen. Men om Silkeborg var sluttet på 33 eller 36 point det år, var ret ligegyldigt.

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Man kan finde på mange sjove forbehold for at noget bestemt statistik ikke skal medregnes. Jeg valgte at bringe alle årene for fuldstændighedens skyld. Jeg forstår ikke helt, hvorfor sæsoner hvor nr. 12 har taget forholdsvis få point fra de andre (2000/01 og 2009/10) så skulle være repræsentative.

Jeg overvejede også at fjerne sæson 2000/01, da bundholdet (SønderjyskE) fik nærmest latterligt få point, men det er trods alt den anden nedrykker som bør være i fokus… og der giver det ingen mening at sammenlige pointtal for en overlevelse, i de sæsoner hvor der er hentet færre end de 27 point, som allerede nu er på kontoen nu hos de hold som danser omkring nedrykningsstregen.. der skal jo uden tvivl klart mere end de 27 point til en overlevelse, da Horsens, Brøndby og SønderjyskE kommer til at tjene point fra hinanden (og mod Silkeborg ) i de kommende indbyrdes opgør… Horsens har som skrevet hele 3 resterende opgør mod de andre bundhold.

Ceres
      Bruger

Medens de nu sikkert pludselig er ved at falde over hinanden i nedrykningspanik på gf-forum, så vil jeg gerne berolige med, at jeg trods de alvorlige negative advarsler i vinterpausen, [u]ikke[/u] tror på nedrykning…

Det er slet ikke tid til panik før vi kender resultatet af kampen mod Horsens…. det bliver præcis den nøglekamp som jeg havde forventet, men jeg tror også at den bliver et lille vendepunkt der gør, at vi redder os i land… og så kan man jo håbe på at ledelsen, BSN og PS har lært noget af denne sæson… sæt tempoet ned i udviklingen af holdet … man kan ikke både sætte gang i et kraftigt generationsskifte, skære ned i bredden og bygge på offensiven samtidigt, uden at man får alvorlige skrammer… og brug nu de penge det koster at skrue op for toppen af bredden på holdet, for det holder aldrig at bruge unge talenter som bredde.

De unge skal have bedre tid til at udvikle sig, og ikke sættes på en uriaspost… det er jo f.eks. ikke gavnligt for Jønssons udvikling og selvtillid, at han ender med at blive syndebuk i en kamp mod Silkeborg… Scheel udvikler sig heller ikke af at skulle spille en uvant plads på kanten, og Skhirtladze har heller ikke gavn af det voldsomme pres der nu ligger på ham som angriber…. og det samme gælder for Hulk… Selv en ung Superliga profil som Sloth er jo blevet slået en anelse ud af kurs, under det her pres…
      .

Steen6372
      Bruger

Jeg er enig i, at de unge kommer under et stort pres nu og at det ikke er hensigtsmæssigt. Men lige når vi taler Skhirtladze og Sloth, så har de vel spillet deres bedste kampe i foråret her på det seneste. Hvilket nok hænger naturligt sammen med at de har kæmpet med formen efter deres skader. I øvrigt er Sloth jo ikke mere ung og uerfaren, end at han også var med i 2010. Om det så er nogen stor fordel ved jeg ikke.

Benny F
      Bruger

Ceres skrev:
      det holder aldrig at bruge unge talenter som bredde.

Det gør det muligvis ikke i dine øjne. Men den økonomiske virkelighed i AGF er altså, at man er nødt til selv at udvikle de fleste af spillerne til superligatruppen. Der er ikke penge til at købe ret mange spillere for. Sådan er det også i de fleste andre klubber i Danmark.

Derfor handler det om at være rigtigt god til talentudvikling, hvilket AGF heldigvis også er blevet i løbet af de seneste år, fordi man har satset hårdt på spillere af egen avl.

Ceres
      Bruger

Benny F skrev:

Ceres skrev:

Det gør det muligvis ikke i dine øjne. Men den økonomiske virkelighed i AGF er altså, at man er nødt til selv at udvikle de fleste af spillerne til superligatruppen. Der er ikke penge til at købe ret mange spillere for. Sådan er det også i de fleste andre klubber i Danmark.

Derfor handler det om at være rigtigt god til talentudvikling, hvilket AGF heldigvis også er blevet i løbet af de seneste år, fordi man har satset hårdt på spillere af egen avl.

Man udvikler ikke talenter ved at presse dem for hårdt frem ved, at sætte dem på en uriaspost og på umulige opgaver… det er den måde man ødelægger talenter på.
      .

Benny F
      Bruger

Ceres skrev:

Benny F skrev:

Ceres skrev:

Man udvikler ikke talenter ved at presse dem for hårdt frem ved, at sætte dem på en uriaspost og på umulige opgaver… det er den måde man ødelægger talenter på.
      .

Enig. Men det er der heller ikke noget, der tyder på, at man gør i AGF.

Hulk synes det i hvert fald ikke.

Hulk lader sig ikke mærke af presset

Gør det noget indtryk på dig? Eller har du besluttet dig for, at man i AGF sætter de unge på en uriaspost og på umulige opgaver?

Steen6372
      Bruger

Det er altid svært, hvordan man skal føre de unge frem. Nu var det vel sådan, at en række unge spillere i efteråret bare viste sig at være bedre end nogle af de godt brugte veteraner. At Kirkeskov, Akharraz, Sloth og Skhirtladze er i start-11'eren synes jeg ikke at der er noget betænkeligt ved. Men så burde vi jo også have nogle af de rutinerede på bænken. Som f.eks. Håland, MJ, Larsen og Devdariani.

Spillere som Hulk, Jønsson og Egbedi burde jo normalt kun have meget yderlige placeringer i forhold til truppen og jeg kan ikke se at det vil give så meget mening at have yderligere en håndfuld reserver foran de unge i truppen. De udvikler sig jo heller ikke, hvis de aldrig får chancen.

Men det kan da godt være at vi snart skal lære, at vi har minimum 5 spillere langtidsskadet i forårsturneringen og tage konsekvensen heraf. Det er der bare ikke mange klubber der har råd til at planlægge efter.

Viser 19 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.