Nando Rafael

Forside Fora AGF Nando Rafael

Viser 165 svartråde
  • Forfatter
      agf-pasta
      Bruger

SUPER NYHED

han lyder da som en klasse spiller … super køb , som de siger om ham vil han helt klart blive en top profil i sas ligaen :k:k:k

Bergmania2
      Bruger

Absolut en profil…

🙂

DaddyO2
      Bruger

Endeligt, :k:k:kdet var da dejligt, så er angrebet da på plads til den kommende sæson. Hold da kæft hvor lyder han spændende. FEDT:D:D

MrZacHo
      Bruger

Kæft det bliver klasse at se ham spille! Vidste at BSN ville skrive en med en profil. SÅDAN!

Pingvinho
      Bruger

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:DJAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Holst
      Bruger

så mangler vi en eller 2 gode midtbane spillere som kan spille bolden til ham, så synes jeg sku holdet ser godt ud, hvis vi beholder de spilere vi har nu..:k

queenswood2
      Bruger

Kender ikke manden,men et fantastisk cv….wow! Ser ud til at være en kanon handel….super BSN

Lytken
      Bruger

Super lækker signing.. KLASSE af BSN

chilivilli
      Bruger

Hvis valencia ikke bliver solgt, så er jeg sikker på at hans indlæg bliver guld værd, når han har noget at sigte efter??

LuckyStrike
      Bruger

http://www.kicker.de/news/fussball/2bundesliga/vereine/spielersteckbrief/object/28615/saison/2007-08

Lige hans statistik for denne sæson
      12 kampe hvoraf han er indskiftet i 11 kampe
      3 mål

agfgas
      Bruger

jazzy
      Moderator
      i dag 12:33

Sv: AGF køber Gladbach-angriber
      Jeg har set ham flere gange i Berlin.

Selvom han ikke har udviklet sig til det, man håbede i Berlin, da han kom til klubben som teenager, er det et klassekøb.

Jeg havde aldrig drømt om, at det kunne lade sig gøre at hente ham til Danmark…

Bla dette skriver de inde på bold.dk om vores nye striker – lover fornuftigt:k

Lylle
      Bruger

sådan mand ! .. kan han nu bare blive en succes, så ville det sku være godt

nemli
      Bruger

Der steg mit sommerhumør lige med et par grader:) Så skal vi bare krydse fingre for at han ikke bliver skadet…

nlg
      Bruger

Til alle jer utålmodige AGF fans, som både har været efter Brian Steen og ikke mente at AGF kunne signe nogle kvalitetsspillere. Så er den vist nok lukket med denne her kontrakt. Han bliver ud fra de papirer han har en superliga profil af dimensioner og ikke bare hos AGF. Fantastisk gået Brian Steen. Du er kanon. En super sportschef.:k:k:k

Henrik D
      Bruger

Han har ikke spillet ret mange kampe i forhold til, hvor længe han har været i klubberne. Har han været meget skadet eller har han bare ikke helt haft niveuaet der skulle til for at være fast mand i Bundesligaen???
      Selv hvis han ikke lige har haft det sidste der skal til for at være fast angriber i den tyske liga kan han jo godt være en stærk spiller i superligaen, så jeg glæder mig meget til at se ham i aktion for de hvi'e

HSV AGF
      Bruger

Som nogle måske kan regne ud så er jeg stor hamborg fan og har fuglt dem længe.

jeg kan tydeligt huske Rafael
      som jeg ser det er det fuldstændig sindsygt at en sas-liga klub kan hente sådan en spiller han er fantastisk

southamton
      Bruger

super signing!

med det købt
      kommer der flere profiler som jan k, allen k
      😀

mph
      Bruger

@Henrik D:

Det virker ikke som om, han helt har haft niveauet: http://forum.borussia.de/viewtopic.php?t=24308&start=3860

[i]Danke Nando, für deinen Einsatz und deine Einstellung. Machs gut auch wenn wir dich sportlich nicht sooo sehr vermissen werden.[/i]

GF-forever12
      Bruger

Det er for lækkert… Nando er særdeles god! Håber han viser hans klasse i Sas Ligaen…

Glæder mig til næste handel nu..

Jonas S
      Bruger

Sakset fra bold.dk. :b :

"Det må være en joke. Ellers har AGF lige scoopet den måske bedste angriber nogensinde set i suppen :-O Troede ikke engang FCK kunne score ham her!

Noget tyder på en meget spændende sæson! "

Jeg er meget, meget tilfreds med signingen af Nando. En gut, der har spillet 13 u-landskampe og scoret 8 kasser, burde vi ikke kunne komme i nærheden af! Flot BSN og staben omkring ham!

Håber at han, som det er set så ofte før, bliver et kæmpe hit af at komme til en liga et par niveauer under Bundesligaen… det er ikke så skræmmende at han ikke har fået kanon-karakterer i BL og at en BmG-fan udtaler "ach das war geil… =( eins der wenigen spiele diese saison in denen man was zum jubeln hatte… *träum*" – det er nok i virkeligheden netop grunden til at vi har kunnet signe ham.

Jeg er fuld af respekt onkring den salgstale, BSN tydeligvis har strikket sammen om klubben, projektet og byen – SÅDAN!

@southamton
      – præcis! Det kan meget vel lokke Jan K til klubben!

Alagami
      Bruger

http://www.bold.dk/nyt/?vis=84679

Lyder ikke helt dårligt:k

Iversen
      Bruger

Prøv og læs denne artikel. Lyder som om at Sebastian Svärd var meget glad for ham:D

LL86
      Bruger

EDIT: Andre var hurtigere 😀

Kongen1986
      Bruger

Man må sige at BS overrasker. Super køb. Kan vi så bare blive overrasket endnu en gang?

Hvem bliver det næste hit 😀

salling
      Bruger

Så lad os hente svärd, :k det kunne være super

jhansen1981
      Bruger

Super handel efter min mening….

men google finder alt, også dette…
      Han har været anklaget for "aftalt spil" tidligere.
      dog er tiltalen frafaldt.. men alligevel…

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/africa/4218871.stm

GO Nando!!!!

J

Anonym

Yes det lyder vildt godt. Klasse!

xhxn
      Bruger

Virker som et rigtigt fornuftigt indkøb – gad vide hvem han skal erstatte i angrebet – efterårets sagligatopscorer?[think]

Det er helt vildt fedt, Kunne vi muligvis få Klose med i købet? [think]

jhansen1981
      Bruger

Hvor kan man købe en hvid trøje med NANDO på ryggen!!!! 🙂

mikedelfino
      Bruger

Johnny Mølby spillede jo faktisk for Gladbach – gad vide om han har spillet en rolle her …

Fanoe
      Bruger

Kan maget vel være at han har haft en lille finger med i spillet

GFJS
      Bruger

hader de der artikler hvor en dansk tidligere holdkammerat roser spilleren til skyerne i dette tilfælde Sebastian Sværd. sidste gang hed den David Nielsen om Alex valencia http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=70498
      de to artikler minder meget om hinanden!

WOW Stoke! Håber du har ret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ stoke – har du et bud på om Nando bliver en succes i GF? Du lader til at have et godt indblik i de sager, vi blot gætter på…

grind88
      Bruger

Stoke er en mand af få ord. Det er også det, som gør ham til en myte-omspunden helt!!![lol]

Ej, jeg håber han får ret mht jan k. og dan t.:k

Det kunne være så sindsygt spændende, hvis vi får Jan K til GF! :k

Hvis (læs når) han kommer, så vil jeg hylde BSN's forretningsevner helt vildt, for det er da utroligt hvis Krølle kommer! :k:k

leroy
      Bruger

hva skal vi bruge dan t til ?

DaddyO2
      Bruger

Det ville da næsten være for godt til, at være sandt. Så kigger vi ikke nedad, men opad i ligaen:k:k:k:k:k:k:k

Staale
      Bruger

Tjek denne kommentar fra vores nye angriber. Han bliver helt sikkert en gevinst for holdet. [lol]

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article98271.ece

svensker
      Bruger

Må vaere lidt maerkeligt og vaere van til at spille i bundesligaen med flere flere 1000 mennesker der kigger og komme til lille danmark.

stjernen
      Bruger

Sygt hvis AGF lige signer Kasper Bøgelund som snart står uden klub !! KOM SÅ DE HVIIEEE !!

Bow
      Bruger

Et trekants drama mellem; Graulun, Dioh og Nando.:D:D
      hvem tror i Ove P ser som den bedste duo på toppen?

Bergmania2
      Bruger

Uhh ha, den er sværd,,, Rafael skal starte inde! 🙂

jake81
      Bruger

uha stoke,Jan K. nu håber jeg ikke du lover mere end du kan holde!!

tmj-allstar
      Bruger

@leroy: De skal bruge ham til at slå græs og vande potteplanter på fredensvang, tror du ik;)

Lennart
      Bruger

@ Staale [lol][lol][lol][lol]

Aros4ever
      Bruger

Tro at det bliver Graulund og Nando der starter, og med williams på bænken. Måske kan Williams hænge bagved de to, men så bliver opstillingen også meget offensiv:D Det er godt at vi nu har tre gode angribere, så hvis en af dem bliver skadet eller har formdyk, kan vi stadig spille i næsten stærkeste opstilling…

Off-topic: Bow, hvordan syns du selv det går med Aars i kval-rækken…Odder i Danmarksserien nu…B)

SeeS
      Bruger

Er Graulund helt utænkelig på venstrekanten? Han har speed og sparker godt med venstre, med Lumb som back kan det vel godt accepteres at han ikke er så stærk i defensiven.

Det nævnes at Nando Rafael også kan spille kant… nogen der ved mere om det?

Budtz4ever
      Bruger

[center]Graulund – Nando
      Dioh Williams
      Jan Kristiansen – Lucena – White
      Lumb – Budtz – Persson – Dan Thomassen
      Steffen[/center]

Dan Thomassen dog Klart bedst i midten.. men[shock] stadig et sygt hold..:k

mikedelfino
      Bruger

I den officielle beskrivelse af spilleren på Gladbachs hjemmeside nævnes det at han også dækker kanten (meget naturligt når han er opdraget i Ajax), men andet ved jeg ikke

SeeS
      Bruger

Det var alt fra mig i år. Vi ses til næste transfer vindue

Stoke virker ret sikker i sin sag, de to handler er hjemme og vinduet ovre for GF´s vedkommende… Lumb bliver? Ingen ny højre back?

Byt White med med Kari og ryk rundt..

Ryk rundt på Kure og Dan Thomassen og byt så Allan K.J. med Kure, så kører det.

Anonym

Det giver bare ikke mening at hente Dan Thomassen, med mindre Budtz sælges eller Persson ikke bliver klar (fodboldguderne forbyde det…).

Jan Kristiansen og Bøgelund – så smider jeg 500 kr. på, at vi bliver mestre næste år… :p

agf_eren
      Bruger

Ville det ikke være lettere at bytte Allan K.J. med Dan T fra start af. Ser dog hellere Kasper Bøgelund på højrebacken, det kunne være vildt!

Synes ikke at dioh skal ligge som hængende angriber, det er ligger slet ikke til hans spil at skulle fordele boldene rundt osv.

Emilfu
      Bruger

Vi må formode at vi fortsætter med at spille 4-4-2.

Min opstilling fra starten af næste sæson:

Nando Graulund

Jan K Lucena Arnason White

Lumb/Jepsen Budtz/Dan T Kure/Persson Krabbe/Sarr

Staff

Fonnesbaek
      Bruger

Hvor er det klasse med Nando ! :k:k

Nando og Graulund på toppen 😀

agf_eren@

Dioh vile være rigtigt god som hængende angriber! Han kan tage bolden til sig, føre den frem, og slippe den rigtigt godt igen. Jeg tror det ville være kanont med:

[center]Nando — Graulund
      ——-Dioh——–[/center]

Det kunne godt være meget farligt. Der er bare ét problem! Hvem skal vi så ofre på midtbanen? Jeg tror og håber, at Ove med denne handel, er villig til at prøve at lege med formationen! (;

Emilfu@

Hvordan kan du udelade Lindkvist? Han er klart førstevalg på højreback når han er kampklar, efter min mening! :k

Anonym

@Emilfu

Det var endelig, endelig et realistisk bud på en startopstilling. Tak for det! :k

Just
      Bruger

For pokker hvor går folk da helt i selvsving – ja det ser da spændende ud med Nando, men derfra og så til at vi med yderligere to forstærkninger skulle få et "sygt hold" der er dælme langt. Men det er typisk AGF mentalitet at bliver det fantastisk og det mangler bare at folk begynder at tale om at vi kan spille med om mesterskabet næste sæson hvis bare Jan k og Dan tomassen skulle komme.
      Der vil i så fald fortsat være 9 spillere på banen der i den forgangne sæson har være elendige i flere kampe, og så meget har de nok næppe rykket sig i sommerpausen

Iøvrigt udtaler Niels Erik søndergaard at Esbjerg naturligvis os er meget interesseret i Jan K, og hvorfor er det lige at han skulle vælge AGF fremfor sin hjerteklub, EFB.. Men håber selvfølgelig os at han kommer hertil.

Just, meget enkelt, Ove P er her, og har hørt Jan K's familie vist også bor i Århus.

EDIT: Det sidste er jeg dog ikke sikker på (;

leroy
      Bruger

*slettet*

Hatte
      Bruger

Også har vi alle andre fordele omkring klubben; Byen, fansene osv. kan godt være de får nyt stadion i Esbjerg, men så har de vist ikke mere mere at byde ind med.

Alsgaard
      Bruger

@Hatte: Well, hvis manden godt kan lide fisk, så ….

Jeg har lige snakket med en hollandsk kollega (der beskæftiger sig med den hollandske liga som levebrød), og han kan slet ikke fatte, at Nando signer en dansk klub, så det tager jeg som et kæmpe kvalitetsstempel af BSN – og Nando naturligvis [lol]

Super godt købt! Men vi skal have flere gode signinger – mange flere!

Steen6372
      Bruger

Hvis det Stoke skriver tidligere i tråden (at Jan K. og Dan Thomassen bliver de næste forstærkninger) passer, så må det vel betyde at man har opgivet Persson? Stoke har jo også tidligere rygtet Persson hjem til Sverige (selvom man var hurtig til at dementere det rygte herinde).

Groggster
      Bruger

Hold kæft jeg håber, Stoke har ret i sine forudsigelser!
      Det bliver virkelig et stærkt hold. Synes egentlig, vi har et godt fundament – vi mangler bare individualisterne, hvad Dioh har lignet i slutningen af sæsonen. Nu har vi jo så fået en utroligt lovende angriber(!), og hvis vi får Jan Kristiansen og Dan Thomassen, ser det rigtigt lovende ud! Så er top-8 bestemt ikke urealistisk!

BSN! :k:k:k

Beikes
      Bruger

Ja, BSN har selvfølgelig langt fra bestået, men den første karakter herfra er høj. Men hvordan hans gennemsnit ser ud når vinduet lukker, er stadig op til ham.

AGF FOREVER
      Bruger

jaa kom så bsn sign nu jan k please..

Ceres
      Bruger

Ja nu havde Stoke jo lidt for travlt med at få "solgt" mellemklasse Viborg spillere til AGF først i " 3 spillere på vej" tråden… og hvad blev der lige af ham Franskmanden der skulle komme til prøvetræning. ? 😉 ..

Men jeg vil dog give Stoke ret i det seneste profeti… Det tyder meget kraftigt på at Jan K og Thomassen kommer til AGF… Jeg ville personligt selv ha' valgt at skrive at de næste spillere blev danske profiler … men nu er spændingen jo nok mere eller mindre allerede ødelagt..

Iøvrigt, hvad angår Allan K. Jepsen så kommer han jo nok kun hvis/når Lumb bliver solgt … så ham skal vi måske ikke håbe så meget på, med mindre vi da ønsker en masse millioner og et farvel til Lumb ?…

AGF FOREVER
      Bruger

men nu hvor sebastian sværd og kasper bøgelund jo nok er smigret over at vi har købt nando kan det jo være de osse vil til AGF nu..

Ceres
      Bruger

AGF FOREVER skrev:
      men nu hvor sebastian sværd og kasper bøgelund jo nok er smigret over at vi har købt nando kan det jo være de osse vil til AGF nu..

Nu piver Bøgelund jo over at han tilsyneladende slet ikke har fået nogle tilbud fra danmark… så han er jo ikke umiddelbart på AGF "most wanted" liste. lige pt…

ACDC
      Bruger

Jeg vil tillade at mig at reagere "typisk AGF" agtigt på signingen af Rafael.
      YEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAHHH!!!!!! 🙂 😀 d:-)

…men når det så er sagt, vil jeg også be om at par stykker mere af hans kaliber…;-)
      Dan Thomassen, Jan Kristiansen, Pondus Farnerud, Hjalte Nørgaard mfl.
      Bare kom med dem!! [shock][shock][shock]

Anonym

Ceres skrev:
      Ja nu havde Stoke jo lidt for travlt med at få "solgt" mellemklasse Viborg spillere til AGF først i " 3 spillere på vej" tråden… og hvad blev der lige af ham Franskmanden der skulle komme til prøvetræning. ? 😉 ..

Men jeg vil dog give Stoke ret i det seneste profeti… Det tyder meget kraftigt på at Jan K og Thomassen kommer til AGF… Jeg ville personligt selv ha' valgt at skrive at de næste spillere blev danske profiler … men nu er spændingen jo nok mere eller mindre allerede ødelagt..

Iøvrigt, hvad angår Allan K. Jepsen så kommer han jo nok kun hvis/når Lumb bliver solgt … så ham skal vi måske ikke håbe så meget på, med mindre vi da ønsker en masse millioner og et farvel til Lumb ?…

Er det noget du har kilder på, eller er det blot kvalificerede gæt?

jesperkk
      Bruger

det er ligefør jeg ville give en omgang fadbamser på stadionen hvis Jan K blev signet.:p
      det ville være det største i dette transfer vindue ifølge mig !!

men stort skulderklap til BSN for signingen af nando …. håber bare ikke han bliver et flop ligesom Alex valencia

Jeg lægger hovedet på blokken og siger, at han umuligt kan floppe!

Yalle
      Bruger

Nu var David Nielsen jo også ude i medierne og sige, at vi havde gjort et fantastisk køb, da vi i sin tid købte Alex Valencia. Og hvad har han vist?

Yalle..

At en enkelt person roser en spiller er jo ikke det samme som at lade 103 Bundesliga-kampe tælle….

At Valencia og Dioh vil formentlig blive endnu bedre af at Rafanando er kommet til..

Yalle
      Bruger

Det er korrekt. Tror også selv, at han bliver en gevinst for AGF i mindre eller større grad. Men når forventningerne er skruet SÅ højt op, som de er herinde, kan han da næsten kun blive en skuffelse. Men hæng mig endelig op på det, hvis det ikke bliver tilfældet 🙂

tubber1
      Bruger

er der nogle der har en pris på Rafael eller er han omkostningsfri

Ceres
      Bruger

Yalle skrev:
      Nu var David Nielsen jo også ude i medierne og sige, at vi havde gjort et fantastisk køb, da vi i sin tid købte Alex Valencia. Og hvad har han vist?

Det er næsten altid en "mission impossible" at købe en enkelt profil og så håbe på at han kan løfte et helt hold… Nu kommer der jo med sikkerhed flere profiler til AGF i dettet transfer vindue og mon ikke de i samlet flok kan give AGF det nødvendige løft… Det var vel også derfor AGF ikke var så interesseret i at bytte Valencia væk, da han er en medgangsspiller, som nok uden tvivl vil gøre det bedre, hvis resten af holdet bliver bedre…
      .

lurifax
      Bruger

Hvis vi får tilgang af Jan K. og Dan og evt en klassespiller mere, så spiller vi med om top 3 i løbet af et par år.

Fanoe
      Bruger

"Tar de hvide briller af"

Hvis jeg var Jan k og stod imellem valget af Esbjerg og Agf… Så vil der efter min mening være mest fremtid i at vælge Agf. Godt nok ligger Esbjerg bedre placeret men de har ikke det samme opland som GF har. Og esbjergs hold efter sommerferien er absolut ikke lige så stærkt som før, ved mindre de henter mange nye spillere.

Og med en signing af Nando så viser GF jo også at denne gang er det ikke bare pis og papir…

vognen
      Bruger

Kan godt være at Valencia har skuffet, men alle kan jo se han har færdighederne. Tror at hvis der kommer en kreatør på midten til at sætte ham i scene og så nando som virker udemærket på låget, så kan vi få utrolig gavn af ham. Han slår jo uden tvivl bedre indlæg end white. Vi skal bare have banket noget selvtiliid ind i ham.

GF karma
      Bruger

Hold da helt kæft!
      Jeg er positivt overrasket.
      Lige et par stykker mere af den kaliber, så kan I bide jeres mor i måtten på at det blir feeed at være GFer næste sæson.
      Vejle! Sut røv med jeres lorte signings!

Ceres
      Bruger

Fanoe skrev:
      Hvis jeg var Jan k og stod imellem valget af Esbjerg og Agf… Så vil der efter min mening være mest fremtid i at vælge Agf. Godt nok ligger Esbjerg bedre placeret men de har ikke det samme opland som GF har. Og esbjergs hold efter sommerferien er absolut ikke lige så stærkt som før, ved mindre de henter mange nye spillere…

Jeg vil lige tilføje at det også betyder en helt del at AGF har talt med Jan k. utrolig længe, medens andre klubber (som Esbjerg) først nu kommer rigtigt på banen med et ønske om at hente ham.. Nu har jeg jo påstået helt siden sidste transfer vindue at vi med ret stor sikkerhed ville hente Jan k. her til sommer, med mindre han fik et bedre tilbud fra udlandet… og det står jeg stadigvæk ved..
      .

jhansen1981
      Bruger

Så er helveg også på banen med kommentar om Rafanando!

http://jp.dk/sport/fodbold/superliga/agf/article1361590.ece

ove pedersen
      Bruger

Hey…

Super fedt..

PS: HÅR PÅ FISSEN[lol]

LOVE THIS SHIT:k:k:k:k:k:k:k:k
      Klasse saa mangler vi bare lidt midtbane og en offensiv forsvar som Carbreare eller hva fanden ha nu hedder… det bliver for syyygt

og til alle som så glædeligt sammeligner fm08 med real life
      http://www.youtube.com/watch?v=jEWYAtQARKE
      :p
      Naaaaaaaaaaando Rafafafafafafaeeeeeeeelll
      ses på stadion
      bitches B)
      Stoolte som få
      du er mere end velkommen i smilets by..

AGF FOREVER
      Bruger

nu hvor vi er der burde vi så ikke osse lige købe ham der peer kluge som lægger indlæg ind til nando på de mål nando laver på de der videoer..

Fra helveg's interview kan jeg især lide:

[i]"Selv om Nando Rafel muligvis kan blive en stor profil i superligaen, er der dog ikke noget, der tyder på, at AGF har købt en spiller med stjernenøkker.

"Han er en meget stille, rolig og behagelig fyr og ikke en, der skejer ud på nogen måde," siger Thomas Helveg. "[/i]

Bergmania2
      Bruger
      bilde
      Bruger

er der nogen der ved om han er tranferfri eller agf har købt ham. ?

Masada
      Bruger

@Bergmania

ja de fleste vejle-fans er ligesom de fleste rendos fans sgu lidt for ynklige, piv piv piv han ka ik skid "nando" men priske er bare suuuuper og så præsenterer vi jo endnu et kæmpe profil fredag :k godt gået vejle [lol]

Masada: Der var sgu mange herinde der pev da Priske blev præsenteret i Vejle. Når man selv skider i nælderne…..

Vi bor i et kæmpe hus lavet af glas, så lig venligst den håndfuld sten fra dig..

gfbrian
      Bruger

bilde skrev:
      er der nogen der ved om han er tranferfri eller agf har købt ham. ?

Yup, det er der helt sikkert nogen der ved ! 😛

Masada
      Bruger

næh nej, lad os få noget hybris 😀 og iøvrigt var det ikke for at nedgøre priske, han er skam en fin signing, men naldo er vist en tand større :k

Ceres
      Bruger

Hvor god er Nando Rafael ??…

Her er lidt spiller statistik

Nando Rafael

Bundesliga, Hertha Berlin, 70 kampe (3564 min), 16 mål

Bundesliga 2005/06 M'gladbach, 14 kampe ( 616 min ), 3 mål
      Bundesliga 2006/07 M'gladbach, 19 kampe (1323 min), 3 mål
      ————————————————————–
      I alt: Bundesliga, M'gladbach, 33 kampe (1939 min ), 6 mål

I alt: Bundesliga, 103 kampe (5503 min ), 22 mål
      2. Liga 2007/2008 M'gladbach, 12 kampe (239 min ), 3 mål

Peter Graulund
      Bundesliga 2002/03 VfL Bochum, 8 kampe (227 min ), 2 mål
      2. Liga 2001/02 VfL Bochum, 13 kampe ( 686 min ), 3 mål

Björn Runström (OB )
      Premier League 2006/07 FC Fulham, 1 kamp (8 min ), 0 mål
      2. Liga 2007/08 1. FC K'lautern, 28 kampe (1243 min ), 4 mål

Peter Løvenkrands
      Bundesliga 2006/07 FC Schalke 04, 24 kampe (1587 min ), 6 mål
      Bundesliga 2007/08 FC Schalke 04, 20 kampe ( 811 min ), 0 mål
      ———————————————————-
      I alt: Bundesliga, 44 kampe (2398 min ), 6 mål
      .

nlg
      Bruger

Meget imponerende at signe med Nando uden at et eneste medie eller person har fanget den historie. Der er ellers blevet nævnt i omegnen af 112 spillere i dette transfervindue. det siger alt om hvor professionel Brian Steen arbejder. Han fortjener meget mere kredit end han har fået i den sidste uge. Han er ganske enkelt en kanon sportschef, som aldrige mister overblikket. Nano nr. 10 kommer sgu til at se godt ud på min nye trøje. Jeg får ham på ubeset. :k:k:k

Masada
      Bruger

@ceres

du er jo en statistik meister :k nando`s stats viser vist hvilken bandit vi har fået 😀 og BSN kom så med de 2 sidste profiler.

NA-NA-NA-NAA-NA-NA-NA-NA, NANDO!!!

Spred ordet!!
      NA-NA-NA-NAA-NA-NA-NA-NA, NANDO!!!'

(kunne ikke lade være)

stolteAGF
      Bruger

Jeg må sige BSN har gjord et fantastisk arbejde, er virkelig glad og en imponerede mand!! :k

Ceres skrev:
      Hvor god er
      Nando Rafael ??…

Her er lidt spiller statistik

Nando Rafael

Bundesliga, Hertha Berlin, 70 kampe (3564 min), 16 mål

Bundesliga 2005/06 M'gladbach, 14 kampe ( 616 min ), 3 mål
      Bundesliga 2006/07 M'gladbach, 19 kampe (1323 min), 3 mål
      ————————————————————–
      I alt: Bundesliga, M'gladbach, 33 kampe (1939 min ), 6 mål

I alt: Bundesliga, 103 kampe (5503 min ), 22 mål
      2. Liga 2007/2008 M'gladbach, 12 kampe (239 min ), 3 mål

Denne form for statestik er vist noget vi to har til fælles kære Ceres, hva? hehe

Noterer mig ISÆR ved

"2. Liga 2007/2008 M'gladbach, 12 kampe (239 min ), 3 mål"

3 mål på 239 minutter svarer til, at gutten har scoret mere end 1 mål per kamp på fuld tid!! [u]Det er en ratio på 1,13 mål per kamp i sidste sæson!!! [/u]

Overall med 5503 minutter fordelt på 103 Bundesligakampe har manden i lidt over 61 kampe scoret 22 mål. Altså et mål i mere end hver 3. optræden. En nøjagtig ratio for hans mål/spilletid er = 0,36! IKKE DÅRLIGT OVERHOVEDET!!!!!!!!!!!

AGF-86
      Bruger

Er der nogen der ved hvad han har kostet??

Til sammenligning har Björn gutten der kun en ratio på 0,29 med 4 mål på 1243 minutter, og det er vel og mærke for kampe udelukkende i 2. bundesliga!

Nando > Björn!

(Graulunds ratio overgår dog faktisk Nandos. Med 2 mål på 227 minutter =0,79 mål per kamp i bundesligaen. Til gengæld er hans ratio året før på 0,39 i 2. bundesliga med 3 mål i 686 minutter)

Tak for overblikket, Ceres:k

Og selvfølgelig må man kaste med sten, når man bor i et galehus;)

Nu har nogle stykker spurgt, men ingen kommet med et svar.

Nogen der ved noget om prisen? Hører at han sammen med Dioh er den dyreste i GFs historie.

Forsigtigt gæt lyder på 1. mio. euro, men det er KUN MIT GÆT.

@Thomas Damgaard

At ingen har nævnt en pris er jo nok fordi ingen herinde ved det. Ellers vil de ikke ud med det.

8 mio kroner kan være lige så forkert som 15 mio.

Lad os lade være med at gætte. Den tyske presse plejer at være gode til at poste disse oplysninger. Lad nu lige Gladbach selv offentliggøre deres salg på hjemmesiden 😀

Ceres
      Bruger

Derudover skal man måske også lige noterer sig at Nando Rafael stadigvæk kun er 24 år men alligevel har spillet 103 kampe (5503 min ) i Bundesligaen…

Han fik sin Bundesliga debut i en alder af 19 og havde spillet 18 kampe og scoret 3 mål inden han blev 20… og han havde spillet 42 bundesliga kampe og scoret 11 mål inden sin 21. fødselsdag…

Man kan jo spørge hvor meget Graulund, Løvenkrands og Björn Runström havde spillet på det niveau før de var 21 ?..

Løvenkrands var godt på vej mod de 21 da han skrev kontrakt med Rangers, Björn Runström havde spillet sine 2 første (og sidste) kampe for Fiorentina før han blev sendt retur til Sverige… og Graulund var midt i 20'erne før han spillede sin første 2. Liga kamp for Bochum..
      .

Tja.. At det er mere end 5-6 år siden at han gjorde det bedst tæller jo ikke ligefrem op ad Ceres.

Men hans statestik for 07/08 ser jo god nok ud selvom den er fra 2. Bundes..

Ceres
      Bruger

Stig AKA Frank Heskjaer skrev:
      Tja.. At det er mere end 5-6 år siden at han gjorde det bedst tæller jo ikke ligefrem op ad Ceres.

Men hans statestik for 07/08 ser jo god nok ud selvom den er fra 2. Bundes..

Havde han fået mere fast spilletid, så havde han vel også udviklet sig mere/bedre… Men potentialet er der, han har bare ikke rigtigt fået lov til at vise det på det seneste… så han er gået lidt i stå… Lige som så mange andre gode Tyske (og Danske) talenter der ender på bænken i Bundesligaen, mest fordi man heller vil købe et "navn" i udlandet end at satse på egne talenter…

Nu har han jo også haft det mere end svært i Gladbach hvor den store angebsstjerne i denne sæson var den Canadiske landsholdsspiller Rob Friend (18 mål i 33 liga kampe denne sæson ) … og så har de stadigvæk deres gamle Tyske Kaptajn Oliver Neuville (15 mål i 34 kampe ) ….

..at Gladbach ville af med Nando Rafael hænge nok også sammen med at den Belgiske landsholds angriber Wesley Sonck nu vender tilbage fra sit udlån til Club Brugge..
      .

Ceres skrev:

..at Gladbach ville af med Nando Rafael hænge nok også sammen med at den Belgiske landsholds angriber Wesley Sonck nu vender tilbage fra sit udlån til Club Brugge..
      .

Og så Købet af Karim Matmour købt i går (22-årig angriber): http://www.borussia.de/en/borussia_news_detail,116294,0,newsid-161034.html

Ceres
      Bruger

Stig AKA Frank Heskjaer skrev:

Og så Købet af Karim Matmour købt i går (22-årig angriber): http://www.borussia.de/en/borussia_news_detail,116294,0,newsid-161034.html
      .

Sikkert bare en anden naiv ung stakkel der nu skal spilde sin tid og sit talent på bænken de næste par år…. Nando Rafael var da heldigvis blevet klogere 😉

LuckyStrike
      Bruger

Hvis vi har nogen herinde som er konge til tysk tror jeg vi kan få lidt ud af denne artikel…
      http://www.kicker.de/news/fussball/2bundesliga/vereine/artikel/379395

Derudover tror jeg at forklaringen på Nando's manglende spilletid i denne sæson er at hans konkurrenter til pladsen(Rob Friend og Oliver Neuville) begge har haft gode sæsoner og spiller på henholdsvis det canadiske og tyske landshold. Tror ikke der er fordi Nando er dårlig de andre er bare bedre

LuckyStrike
      Bruger

Hov sorry Ceres var lige hurtigere;)

DaddyO2
      Bruger

Vi skal vel bare være glad for at han ikke har været fast mand på holdet, da det så ikke havde været muligt for os at skrive kontrakt med ham.[think]
      Jeg kan ikke se, at Beckmann, Kim C eller andre af de angribere der har været nævnt herinde, som ønsker til næste sæson, har haft en bedre statistik, over de senere år.
      Men det kan statistikmeisteren Ceres måske be eller afkræfte.:D

binzers
      Bruger

Det er så stort!! Klasse signing af BSN, ingen tvivl om det. Det bliver utrolig spændende at se ham i aktion, bare der nu ikke var så lang tid til Superligaen gik igang igen…

Ceres
      Bruger

LuckyStrike skrev:
      Hov sorry Ceres var lige hurtigere;)

Nej, jeg har brugt de seneste par dage på lidt research 😉
      .

agf-pasta
      Bruger

NANDO+GRAULUND= starter inde :k:k[lol]

PG
      Bruger

LuckyStrike skrev:
      Hvis vi har nogen herinde som er konge til tysk tror jeg vi kan få lidt ud af denne artikel…
      http://www.kicker.de/news/fussball/2bundesliga/vereine/artikel/379395

Delvistdet sædvanlige lirumlarum. reserve i den forløbne sæson, har fundet ny klub, tre mål som indhopper bla bla bla. Ikke meget vi ikke ved i forvejen. Derudover at han fik en muskelskade, som betød, at han ikke spillede så mange kampe i den forgangne sæson.
      Åbenbart er hans kontrakt med Borussia blevet opløst (aufgelöst).

…zu den Ablösemodalitäten machte die Borussia keine Angaben: Borussia giver ingen oplysninger om skiftets nærmere omstændigheder.

Ceres
      Bruger

DaddyO skrev:
      Vi skal vel bare være glad for at han ikke har været fast mand på holdet, da det så ikke havde været muligt for os at skrive kontrakt med ham.[think]
      Jeg kan ikke se, at Beckmann, Kim C eller andre af de angribere der har været nævnt herinde, som ønsker til næste sæson, har haft en bedre statistik, over de senere år.
      Men det kan statistikmeisteren Ceres måske be eller afkræfte.:D

Tommy Bechmann:
      Bundesliga 2004/05 Bochum, 27 kampe (1562 min ), 4 mål
      Bundesliga 2006/07 Bochum, 11 kampe ( 325 min ), 0 mål
      Bundesliga 2007/08 Bochum, 20 kampe ( 949 min ), 5 mål
      …………………………………………………………………………….
      Bundesliga: ……………………….. 58 kampe (2836 min ), 9 mål

2. Liga 2005/06 Bochum 24 kampe (1336 min ), 4 mål
      .

Fonnesbaek
      Bruger

Håber virkelig at vi kan signe Jan K på tirsdag :k:k
      Ham og Nando det vil være for vildt.

Tjek det her link : http://ob.dk/forum/thread/164611.aspx

frozen
      Bruger

Det siges at AGF har været ude med store penge for ham, en kilde tæt på klubben siger omkring 12 mio.

Martin123
      Bruger

12 mio. for Nando eller Jan??
      Hvis ikke Nando, hvilket beløb mener man da der er lagt for Nando..?

frozen
      Bruger

Det er nando jeg snakker om, undskyld jeg ikke er præcis nok, men også en god slat penge.. men hvis lumb ryger for 34 mio. så er der jo penge nok.

stolteAGF
      Bruger

det må betyde et salg af Michael Lumb hvor skulle vi ellers få de penge fra ?

De 3 mil. vi fik for Lyng kan jo ikke gøre det.

hvad jeg har læst her på siden, så skulle vi have et transferbudget på omkring 15 mil. så det er nok ikke urealistisk de 12 mil du snakker om! (;

Martin123
      Bruger

Tak frozen.. Det er efter min mening bedre, at købe kvalitet, frem for 2-3 "discountvarer"! Såfremt han er den klassespiller er der vel også større sandsynlighed for, at han som minimum holder sin værdi!!

Flevster
      Bruger

Sikken en fars dags gave:D

Ceres
      Bruger

Martin123 skrev:
      Tak frozen.. Det er efter min mening bedre, at købe kvalitet, frem for 2-3 "discountvarer"! Såfremt han er den klassespiller er der vel også større sandsynlighed for, at han som minimum holder sin værdi!!

fuldstændig rigtig… vi har jo allerede tjent mindre millionbeløb på Norske og Svenske spillere med et godt CV … Men man kan tjene mange flere penge på Danskere og Tyskere…

Kan man få Nando Rafael til at blomstre op og blive en profil i suppen, så har han allerede et pænt CV og et godt navn i Bundesligaen… hvilket kan give en stor transfer gevinst til AGF..
      .

ja tror nemt vi kan fordoble hans værdi,
      hvis han slår til i AGF.
      som nævnt har han jo et godt CV,
      så vi går sku en spændende tid i møde !

AGFan2006
      Bruger

Det er ikke til at fatte ! [shock][shock]
      nu blir det en fornøjelse at tage ud og se dem træne:D

plasma
      Bruger

Jeg har ikke læst hele tråden så, hvis Valencia har været op at vende slet mit indlæg.
      Valencia var en rigtig dyr oplevelse, en rigtig god forstærkning (for jeg mener, at han er en klassespiller) som vi i et år nu intet har haft glæde af. Men købet af Rafael er selvfølgelig rigtig. Jeg hæfter mig specielt ved Svärds overraskelse, over at Rafael ender i Suppen. Bedre reklame for hans kvaliteter findes ikke.
      Men lad os slå koldt vand i blodet. Persson rev korsbåndet over inden sæsons start, og løb herefter ind i flere små skader forsaget af dette (1½ år for en korsbånd skade er jo helt til grin), og det lugter af nogle talentløse fysio'er. Og Rafael har været en del skadet.
      Klap hesten, og lad os se om han ikke når at blive skadet inden sæsonstart. Måske har vi købet endnu et sæt glasben.

grind88
      Bruger

Godt plasma. Tak for dit optimistiske og konstruktive indlæg. Du formåede lige at nedlægge tre spillere, samt alle fysioterapeuterne.

andstorm
      Bruger

her er der en Nando kasse mere…. Som Rudbæk engang sagde… kold som en brøndgravers røv….. :k

http://www.youtube.com/watch?v=yvb0Mas6nZU&NR=1

Hatte
      Bruger

frozen skrev:
      Det siges at AGF har været ude med store penge for ham, en kilde tæt på klubben siger omkring 12 mio.

Stiften mener at AGF har tjent penge i denne uge. Fire for Lyng, også 3,5 til Nando.

nettohunden
      Bruger

Hatte skrev:

frozen skrev:

Stiften mener at AGF har tjent penge i denne uge. Fire for Lyng, også 3,5 til Nando.

Hvis det er prisen for Nando lyder det VIRKELIG som en god handel…[shock]

Keano
      Bruger

Rygtet omkring Jan Kristiansen og Dan Thomassen lyder vildt og vi alle vil vel være i ekstase hvis det skete, men jeg tror ikke helt på det fordi;

– Stoke gætter kun sporadisk korrekt – derudover så er der langt fra at AGF henvender sig til en mulig spiller til at der sker noget.
      – Jan Kristiansen springer fra hvis udlandet eller FCK kommer på banen.
      – Jeg tror AGF henter endnu en spiller som vi ikke på forhånd kender det store til som ved Naldo.
      – Vi har før været ude efter de store danske profiler i udlandet, fx. Søren Berg og Thomas Helveg og de har valgt AGF fra.
      – Jeg tror vi overvurdere den tiltrækningskraft som Ove Pedersen besidder.

Hvis vi i givet fald skal have Jan Kristiansen blvier det først sendt, da han vil vente og se hvad der kommer. AGF kan givet have lagt et tilbud på bordet som måske er godkendt, men Jan Kristiansen vil givet se mulighederne an.

vestpeder
      Bruger

Keano

Unde ringen omstændigheder.
      Vi henter dem begge og det sker på tirsdag!

schade
      Bruger

Nando havde 1 år tilbage på sin kontrakt, ifølge Kicker artikelen blev han "løst fra sin kontrakt", dog uden at kunne komme med flere detaljer.

Desuden har han været skadet (fibersprængning) i den seneste sæson.

Men jeg håber at han bliver AGF's overskyggende stjerne i den næste sæson, det gør det unægteligt noget sværere at være racist og samtidigt holde med GF 🙂

Steen6372
      Bruger

Her er linket til den artikel i Kicker som Schade omtaler:
      http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/artikel/379395
      Trods også bare at det er en fibersprængning det handler om, men virker da voldsomt at det skulle ødelægge en hel sæson? Kan være at andre spillere bare slog til mens han var ude.

AGF Horsens
      Bruger

Nu håber jeg bare Valencia bliver, for han kan om ingen anden fodre Nando med kattepote indlæg, det kan White ikke:

Booooom, ind over og så er der kasse:

Sikke en opstilling:

[center]STEFFEN
      LINDKVIST-LUFFE-BUDTZ/DAN T-LUMB/ALLAN K
      VALENCIA-KRISTIANSEN-LUCENA-DIOH
      NANDO-GRAULUND[/center]

(kan Dioh ikke spille kant)

Steen6372
      Bruger

Kunne være interessant at høre flere detaljer om handlen. Lyder som om Nando har kunnet stikke 3½ mill. i lommen som sign-on fee. Men det har andre klubber vel også kunnet tilbyde?

Kan man forestille sig (frygte) at BSN har måttet acceptere nogle klausuler? Transferloft?

Uanset hvad, må man dog sige at BSN havde en god dag i går!

Keano
      Bruger

Ifølge Stiftens artikel idag hvor BSN udtaler sig om handlerne i den forgangne uge så lader det til at en forsvarer som også kan spille back er tæt på, den tegner vel til at Dan Thomassen kommer eller måske Cabrera.

Anonym

Nu vil jeg umiddelbart sige at Jan K er venstre fløj, så jeg tror det er mere sandsynligt at vi ser Kari centralt med Lucena og Jan K på den ene fløj. Dioh kan (i hvertfald ifølge FM) spille venstre fløj, men jeg tvivler på at han vil blive brugt her! Derudover tror jeg ikke Allan K bliver hentet medmindre Lumb sælges! BSN har sagt at vi henter et par spillere mere – og jeg tror ikke vi har plads i vores transferbudget til mere en to klassesignings. Dan T og Jan K kunne derfor være oplagte muligheder! At Jan K vælger AGF fremfor Esbjerg håber jeg, men jeg tror også det er mest sandsynligt ift. mange faktorer. Jan K har stadig en alder hvor et senere udlandseventyr burde være aktuelt og alt andet lige har Esbjerg ikke været særlig gode til at sælge deres profiler. Berglund røg til FCK (internt skifte i DK), Zimling har de ikke formået at sælge og det samme gælder for Murcy. Demba røg til Norge (hvilket alt andet lige heller ikke er vildt eksotisk), mens Jesper Bech også må blive på sin pind i min. et halvt år endnu. Ok de solgte selvfølgelig Bechmann og Jan K., men det er efterhånden ved at være længe siden! Vejen til "det store udland" er altså væsentlig kortere hvis man spiller i AGF hvor det lader til at BSN har et godt netværk over hele europa. Derudover er eksponeringen større i AGF og vi kan spille med de økonomiske muskler overfor Esbjerg. Derudover kender Jan K. til Ove P og dette må siges at være en vigtig brik i det store puslespil. Jeg tror Jan K ender i AGF – hvis ikke FCK krejler ham.

Keano skrev:
      Rygtet omkring Jan Kristiansen og Dan Thomassen lyder vildt og vi alle vil vel være i ekstase hvis det skete, men jeg tror ikke helt på det fordi;

– Stoke gætter kun sporadisk korrekt – derudover så er der langt fra at AGF henvender sig til en mulig spiller til at der sker noget.
      .

Tror aldrig at Stoke han gætter, der ligger altid et eller andet bag. Men fra forhandling til kontrakt er der laaangt.

vestpeder skrev:
      Keano

Unde ringen omstændigheder.
      Vi henter dem begge og det sker på tirsdag!

Er det en følelse du har, eller kender du en der kender en???

Steen6372
      Bruger

Tror også at Lucenas tilstedeværelse spiller en rolle for Jan K. Det er en kendt sag at de er venner. Er sikker på at de to har snakket meget AGF, og Lucena er jo blevet glad for klubben. Da han tiltrådte var det jo med nogle lidt lunkne udmeldinger om at bruge AGF som springbræt til noget større, sådan som jeg husker det.

Steen6372
      Bruger

Stokes sidste udmelding er jo netop ikke et gæt eller et tip om at der forhandles, men en konstatering af at Jan K. præsenteres på tirsdag. Så det er da et meget målbart rygte!

warnerbe
      Bruger

omkring stoke…. Synes folk skal lægge mærke til at der er forskel på de ting han siger. De gange han er helt sikker holder det som regel, mens de andre gange som regel handler om kontakt/forhandling, og de fører jo ikke altid til noget, hvilket er helt fair.

Angående flere handler….. Med jan k og dan t hjemme (hvis de kommer tirsdag) er vi hjemme hvad angår startopstilling. Der vil sikkert komme et par spillere mere, der vil ligge i periferien af startopstillingen, men ikke flere, der kan gå direkte ind. Jeg synes vi så står med et meget stærkt hold:

——————————- Steffen——————————-
      Lindkvist/dan t/krabbe – dan t/budtz – kure/persson/kim m – lumb/pleidrup
      valencia/white – kari/gjessing – lucena/niels k – jan k/pleidrup/blicher
      —————-
      nando/dioh – graulund/høgh————–

Første spiller er starter og næste er dækning på pladsen. Jeg er lidt i tvivl om valencia eller white får chancen først på højrekanten, men hvis valencia ikke skibes afsted, tror jeg på ham. Budtz mister pladsen i forsvaret – han er ok, men skal vi fremad, skal vi have en bedre forsvarer, og jaja, jeg ved godt at alle elsker ham herinde, og det gør jeg da også, men objektivt set mister han altså pladsen…. Persson bliver vel givet en chance for at komme igang, men ellers står kure eller madsen til den venstre midterforsvar med kure som en klar favorit (bedre i foråret og venstrebenet). Og nej, budtz bliver ikke flyttet over i den venstre side af midterforsvaret, det tør jeg godt vædde med.
      I angrebet er der lidt tvivl om det skal være graulund eller dioh, der skal starte med nando, men jeg tror at graulund får chancen, og at dioh ellers står klar. Han skal også nok få masser af spilletid pga skader, karantæner og offensive indskiftninger, og kan vel også stå som gardering for den offensive midt, idet han ofte trækker ned i banen og dækker bolden godt af og slår gode afleveringer. Kari er selvskreven til den defensive (medmindre vi får hjalte), da de mange offensive kræfter kræver at vi har en spilbryder…..

Alt i alt flytter det her flere af de unge spillere lidt væk fra holdet, men det er nødvendigt for at vi skal bevæge os op i tabellen. Nu har mange af dem snuset til topfodbold, og så må de arbejde hårdt på at få deres pladser tilbage….. Det betyder også at kun de bedste klarer cuttet, og så må vi se hvem det er…..

Anonym

warnerbe skrev:
      omkring stoke…. Synes folk skal lægge mærke til at der er forskel på de ting han siger. De gange han er helt sikker holder det som regel, mens de andre gange som regel handler om kontakt/forhandling, og de fører jo ikke altid til noget, hvilket er helt fair.

Angående flere handler….. Med jan k og dan t hjemme (hvis de kommer tirsdag) er vi hjemme hvad angår startopstilling. Der vil sikkert komme et par spillere mere, der vil ligge i periferien af startopstillingen, men ikke flere, der kan gå direkte ind. Jeg synes vi så står med et meget stærkt hold:

——————————- Steffen——————————-
      Lindkvist/dan t/krabbe – dan t/budtz – kure/persson/kim m – lumb/pleidrup
      valencia/white – kari/gjessing – lucena/niels k – jan k/pleidrup/blicher
      —————-
      nando/dioh – graulund/høgh————–

Første spiller er starter og næste er dækning på pladsen. Jeg er lidt i tvivl om valencia eller white får chancen først på højrekanten, men hvis valencia ikke skibes afsted, tror jeg på ham. Budtz mister pladsen i forsvaret – han er ok, men skal vi fremad, skal vi have en bedre forsvarer, og jaja, jeg ved godt at alle elsker ham herinde, og det gør jeg da også, men objektivt set mister han altså pladsen…. Persson bliver vel givet en chance for at komme igang, men ellers står kure eller madsen til den venstre midterforsvar med kure som en klar favorit (bedre i foråret og venstrebenet). Og nej, budtz bliver ikke flyttet over i den venstre side af midterforsvaret, det tør jeg godt vædde med.
      I angrebet er der lidt tvivl om det skal være graulund eller dioh, der skal starte med nando, men jeg tror at graulund får chancen, og at dioh ellers står klar. Han skal også nok få masser af spilletid pga skader, karantæner og offensive indskiftninger, og kan vel også stå som gardering for den offensive midt, idet han ofte trækker ned i banen og dækker bolden godt af og slår gode afleveringer. Kari er selvskreven til den defensive (medmindre vi får hjalte), da de mange offensive kræfter kræver at vi har en spilbryder…..

Alt i alt flytter det her flere af de unge spillere lidt væk fra holdet, men det er nødvendigt for at vi skal bevæge os op i tabellen. Nu har mange af dem snuset til topfodbold, og så må de arbejde hårdt på at få deres pladser tilbage….. Det betyder også at kun de bedste klarer cuttet, og så må vi se hvem det er…..

Angående Stoke, så er det simpelhen for let at komme med de udmeldelser han kommermed. Det kan godt være at det er korrekt, men så kan alle herinde skrive rygter, med sin ryg sikret, hvis vi blot skriver forhandler foran. Med din argumentation burde man jo kunne rygte af Ronaldo handler med AGF og undskylde sig bagefter med at – ja ja jeg skrev jo bare forhandler. Nix det holder ikke før man har bevidst at man faktisk ved noget!!! Og det kan vi jo så dejligt få bekræftet på tirsdag hvor Stoke har lovet os Jan K i klubben.

Angående holdet er jeg meget enig. Tror Budtz ryger på bænken hvis Dan T kommer til klubben! Jeg tror dog at Dioh får pladsen ved siden af Nando, men nu må vi se! Udover disse to rigtig gode signings håber jeg også meget på en ny spiller i stedet for Kari. Synes ikke rigtig han har formået at være den oppryder i foråret som han burde være. Alt for ofte bliver der scoret på 2. bolde efter at forsvaret har clearet! Men 3 forstærkninger mere er vist lidt for utopisk tankegang. Lad os håbe Kari
      gør det bedre til næste sæson (måske Lindkvist kunne spiller her – hvis Krabbe gør det godt igen). Og lige en sidste ting : Dan T. kan altså ikke spille højre back!

Steen6372
      Bruger

Jeg ser altså ikke klubbens dyreste indkøb nogensinde (og som jeg ser det vores suverænt bedste tekniker), Dioh Williams, sat på bænken. Hvis OP ikke kan finde plads til ham på holdet, er det en falliterklæring. Men det kan være at vi er nødt til at tænke nyt på den midtbane. En diamant med Dioh på toppen?

ja syntes også de skal spille med diamanten,
      altså graulund på Offensiv midt,
      og dioh og nando på toppen ..

tror faktisk godt det vil komme til at fungere godt..
      og så vil vi også se mere offensiv bold fra vores side..

warnerbe
      Bruger

jeg giver altså ikke meget for det der….. "måske kan dette her fungere som alternativ fordi han er min yndlingsspiller" (undskyld på forhånd)

Vi har nu 3 dygtige angribere til 2 pladser, og det skal vi bruge. Ikke begynde at flytte dem for meget rundt og lege åkeby. Vi har også et godt hold ellers, så lad angriberne blive oppe foran.
      Måske kan dioh spille den offensive, men så skal lucena jo af, fordi vi ellers har alt for mange offensive spillere og ikke balancespillere. Og det vil der jo også være en masse der råber op over (og jeg ser heller ikke lige ove sætte lucena af).
      Måske er det graulund der ryger af, men faktum er at der i denne sæson så rigeligt var brug for 3 klasseangribere, idet vi har masser af skader og karantæner og formdyk!!!!!!!!

Dette er måden at komme frem i tabellen på.

Steen6372
      Bruger

@skaarup:
      Godt at høre støtte til diamanten. Men hvorfor placere vores mest farlige targetman (Graulund) der? Dioh har jo netop vist at han er manden der kan modtage bolden og om nødvendigt holde på den indtil der kommer en medspiller.

Men ok, vi må se hvad træningskampene kommer til at byde på. Spændende!

Steen6372
      Bruger

@Warnerbe:
      Godt argument. Men så må Graulund jo på bænken, som jeg ser det. Jeg tvivler også på at OP skifter system. Håber så bare at vi scorer de nødvendige mål.

Jeg forstår ikke denne 'problemstilling' – valget kommet ikke til at stå mellem 2 af 3 angribere. Det er nødvendigt at have 3 klasseangribere, og så spille med de to bedste. Hvem der spiller, vil være påvirket af skader, karantæner, modstander og form. Længere er den ikke.

Jeg ser en meget mere interessant diskussion omkring pladserne centralt på midtbanen. Kari har for mange boldtab og får for mange kort. Som en bruger tidligere skrev, så er han konstant ca. 10 sekunder fra at få direkte rødt. Jeg ser hellere en spiller som Hjalte på den plads. Han kan også skabe mere fremad banen.
      Køb også gerne Henrik Hansen fra Horsens (især hvis det er rigtigt at han kun koster 3 mio) – så har vi yderligere et taktisk kort at spille og bliver ret uforudsigelige at spille i mod.

@steen, kan godt se din pointe med Dioh,
      men syntes ikke graulund har vist sig som en målscorer til sidst i sæsonen, og der så jeg ham mere som en spiller der lagde afleveringer frem til Dioh,
      men selvfølgelig ville det også være klogt med Dioh på offensiv midt, med hans kvaliteter i luften og hans gode fysik.
      men ser mere ham som en boks spiller.

og ja det bliver sku en spændende sommer,
      med træningskampe indkøb osv 😀

Steen skrev:
      Kunne være interessant at høre flere detaljer om handlen. Lyder som om Nando har kunnet stikke 3½ mill. i lommen som sign-on fee. Men det har andre klubber vel også kunnet tilbyde?

Kan man forestille sig (frygte) at BSN har måttet acceptere nogle klausuler? Transferloft?

Uanset hvad, må man dog sige at BSN havde en god dag i går!

Jeg tror det er realistisk, at der forefindes en relativt lav frikøbs-klausul i kontrakten. Med ”relativt lav” menes, at beløbet på en eventuel klausul skal ses i sammenhæng med Rafaels CV + potentiale + personlige ambitioner.
      Objektivt set må man antage, at ovenstående faktorer (CV + potentiale + ambitioner) rækker til mere end ”blot” SAS-Ligaen (AGF skal vel bruges til at ”kick-starte” karrieren), og derfor virker det meget plausibelt, at Rafael har sikret sig, at AGF ikke vil kunne forhindre et evt. klubskifte ved at kræve en urealistisk høj transfer-pris.

Mht. til beløbets størrelse, må det formodes, at BSN under kontrakt-forhandlingerne skulle imødekomme både Rafaels personlige krav og samtidigt sikre AGF en fornuftig udgangsposition i tilfælde af fremtidige forespørgelser.
      IMO er et beløb i størrelsesorden € 2,5-3,5 mill. (+ 10-15% af evt. næste salg) ikke helt urealistisk. Beløbet er formentlig for højt til, at andre danske klubber ville være i stand til at byde, men i international sammenhæng ikke noget som kan skræmme klubber fra f.eks. Holland, Tyskland, Frankrig.

Afslutningsvis bør det vel pointeres, at ”problematikken” vedr. en lav transfer-klausul, kun bliver aktuel i tilfælde af (øjeblikkelig) succes til Rafael. Med andre ord: la’ ham nu bare lave 25 mål i SAS-Ligaen næste sæson, så napper vi den sku derfra 😉

Steen6372
      Bruger

@Steffen:
      Nej, som BSN har beskrevet kontrakten med Nando, handler det så om 1 af 2 spillere, Graulund eller Dioh. Nando er lovet fast spilletid. Tror der kan komme ballade ud af det.

Bauer
      Bruger

Moro skrev:
      Som det ser ud til lige nu, så kunne jeg godt tænke mig at se denne startsformation:

[i]————–Staff—————-
      Lindkvist – Kure – Budtz – Lumb
      ————-Arnason————
      ———-White – Lucena——–
      ————-Williams————-
      ———Nando – Graulund—–[/i]

Som det forhåbenligt kommer til at se ud til næste sæson:

——————–Staff————-
      Lindkvist – Thomassen – Budtz – Lumb
      ———————-Arnason———-
      ————–Kristiansen – Lucena—–
      ———————–Williams———-
      ——————Nando – Graulund—

Nøj et moro-hold 😉

ja det bliver sku klasse,
      hvis opstillingen kommet til at se sådan ud 😀

@steen
      Karantæner, skader og til en vis grad form påvirker vel ikke dette…?

Og mon ikke Nando har så meget tillid til egne evner at han ikke har fået skrevet fast spilletid ind i kontrakten… Hvis der er skrevet sportslige klausuler ind, er det vel nærmere at han ikke skal spille kant, offensiv midt el. lign., således at han kan promovere sig selv som angriber for andre klubber.

Razai
      Bruger

frozen skrev:

På transfermarkt.de står der at han har kostet AGF 470.000 euro, hvilket svarer meget godt til det Stiften skriver. Så hvis vi sælger ham for 30 mio kr om halvandet år, kan Brian Steen vist godt tage sig en fadbamse på klubbens regning.

http://www.transfermarkt.de/de/spieler/2712/nandorafael/transferdaten.html

tommygf1206
      Bruger

Der blev da skrevet i en nyhed i morges at han kun kostede 3,5 eller noget. Hvilket bare gør det til en endnu bedre handel!:D

Steen6372
      Bruger

@Steffen
      Selvfølgelig får vi brug for 3 kvalificerede angribere til en hel sæson. Og det er jo fantastisk at vi nu har det. Jeg forholder mig bare til den situation, hvor vi har alle tre fit. Jeg synes jo at det er ærgerligt at sætte enten Dioh eller Graulund på bænken, da de i mine øjne er blandt de 3-4 bedste spillere på holdet.

Jeg glæder mig til den dag hvor vi har den samme problemstilling i de andre kæder! Her er der stadig plads til forbedring.

Viser 165 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?