Mulige nyindkøb?

Forside Fora AGF Mulige nyindkøb?

• Dette emne har 49 svar og 30 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år siden af Replay.
Viser 49 svartråde
  • Forfatter
      Pingvinho
      Bruger

Martin busk siger at han er klar med penge til forstærkniger og alle siger at vi har brug for det.
      Nogle forslag (ved godt at der er nogen inde på selve artiklen)?

Gfihjertet
      Bruger

Central midt, der er simpelthen ingen alternativer til Kari og Lucea, de sidste kampe har jo vist, hvor uendelig meget Kari betyder for holdet!
      Muligheder: Rasmus Würtz – Spiller ikke særlig meget i FCK, dog tvivler jeg på, at han vil til AGF + han koster sikkert alt for meget… Men han ville være klasse!
      Henrik Hansen, men måske lidt samme problem som med Würtz

Venstrekant: Pleidrup ikke i nærheden af at kunne læfte holdet længere op i tabellen, og Blicher kan først om nogle år.
      Muligheder: J, Kristiansen, kender Ove, men er han tilfreds med AGF og igen, koster kasse.
      M, Bechmann, kan noget på egen hånd og skaber chancer, er vel ikke god nok til at BIF eller FCK vil satse på ham.

Angriber: Høegh bliver guld værd engang, men der er stadig for meget ynglinge spiller over ham, så en målsocrer, som på sigt kan overtage Graulunds plads, og kan skabe en real konkurrence i angrebet.
      Muligeheder: Morten Nordstrand eller Ailton, virker ikke til, at FCK satser på dem i det lange løb, men koster kasse igen igen.
      Nævnt det før, men C. Olsen.
      Og så selvfølgelig Tommy Beckmann, hvis han kan holde sig skadesfri.

Måske en højre eller venstre back: Hvis Lumb skulle blive skadet, dog tror jeg Sarr kan vise mere på højre backen. Men måske Brian Priske var en mulighed…

Tl sidst vil jeg lige argumentere for, at der skal købes kvalitet, betyder det så, at der kun kommer 1-2 en eller to spillere til, så hellere det end 4-5 fem middelmådige.

stolteAGF
      Bruger

Tommy Bechmann :k
      Ken Ilsø :k
      Bojan Djordjic :k
      Sebastian Sværd :k
      Jan Frederiksen :k
      Jakob Poulsen :k
      Lasse Schone :k
      Kim Chrsitensen

Det kunne være nogle eksempler, som også er realistiske 😀

Thomas K
      Bruger

Mener der skal hentes en spiller til højre back, en venstre midtbane og en udviklingsspiller til venstre back (Lindkvist kan sagtens være back up for Lumb næste sæson)

På højre back er Priske selvfølgelig et optimalt valg, men jeg tvivler på, at han kommer til klubben. Kommer han hjem til Danmark, bliver det nok som afløser for Allan Olesen i AaB.

Jeg tror derfor vi skal kigge mod enten Sverige eller Norge, og her kunne enten Daniel Mobaeck eller Freddy dos Santos være interessante.

På ventre midtbane synes jeg det kunne være spændende at se en Tobias Hysén i klubben.

Uanset hvem det bliver, så synes jeg det er de to pladser der halter. Da Krabbe og Lindkvist simpelthen ikke er gode nok fremad banen, og vores venstre midtbane spillere er alt for dårlige til, at få Lumb iscenesat.

Udviklingsspillere til venstre back kunne være mange, bl.a. Emil Farver, Aske Krohn og Andreas Bjelland.

/Thomas

stolteAGF
      Bruger

Tommy Bechmann
      Ken Ilsø
      Bojan Djordjic
      Sebastian Sværd
      Jan Frederiksen
      Jakob Poulsen
      Lasse Schone
      Kim Chrsitensen

Det kunne være nogle eksempler, som også er realistiske 😀

itzibitzi
      Bruger

Gfihjertet skrev:
      Central midt, der er simpelthen ingen alternativer til Kari og Lucea, de sidste kampe har jo vist, hvor uendelig meget Kari betyder for holdet!
      Muligheder: Rasmus Würtz – Spiller ikke særlig meget i FCK, dog tvivler jeg på, at han vil til AGF + han koster sikkert alt for meget… Men han ville være klasse!
      Henrik Hansen, men måske lidt samme problem som med Würtz

Venstrekant: Pleidrup ikke i nærheden af at kunne læfte holdet længere op i tabellen, og Blicher kan først om nogle år.
      Muligheder: J, Kristiansen, kender Ove, men er han tilfreds med AGF og igen, koster kasse.
      M, Bechmann, kan noget på egen hånd og skaber chancer, er vel ikke god nok til at BIF eller FCK vil satse på ham.

Angriber: Høegh bliver guld værd engang, men der er stadig for meget ynglinge spiller over ham, så en målsocrer, som på sigt kan overtage Graulunds plads, og kan skabe en real konkurrence i angrebet.
      Muligeheder: Morten Nordstrand eller Ailton, virker ikke til, at FCK satser på dem i det lange løb, men koster kasse igen igen.
      Nævnt det før, men C. Olsen.
      Og så selvfølgelig Tommy Beckmann, hvis han kan holde sig skadesfri.

Måske en højre eller venstre back: Hvis Lumb skulle blive skadet, dog tror jeg Sarr kan vise mere på højre backen. Men måske Brian Priske var en mulighed…

Tl sidst vil jeg lige argumentere for, at der skal købes kvalitet, betyder det så, at der kun kommer 1-2 en eller to spillere til, så hellere det end 4-5 fem middelmådige.

Jeg kan ikke være mere enig i dine betragtninger. Specielt på den centrale midtbane. Undrer mig sommetider over hvorfor Dioh ikke bliver smidt ind som AM eller måske endda CF? Villle det være for stort et sats længere bagude? Men han har jo en utrolig boldkontrol den mand! Holder den tæt ind på kroppen og kan stikke den til Gralund og ? (ny angriber) Vi har efter min mening suppens bedste angriber i Graulund, men han skal IKKE ned i banen og hente bolden, det er der vi mangler en klassespiller! [think]

RasmusT
      Admin

Dette er et indlæg jeg også har lavet i en anden tråd om spillerindkøb til sommer:

Spillere jeg mener vi bør forsøge at hente til klubben, hvis vi har ambitioner om større ting.. Det kræver en stor penge pung, men hvis det er vejen frem må det jo være sådan.. Jeg anbefaler at vi henter spillere fra andre superliga klubber såsom:

Ailton – FCK
      William Kvist – FCK
      Rasmus Würtz – FCK
      Martin Spellmann – Brøndby
      Morten Duncan – Brøndby
      Nomvethe – Aab
      Martin Pedersen – Aab
      Kim Aabech – Lyngby
      Mikkel Bechmann – Lyngby

Dette er eksempler, et par stykker af de ovenstående og vi er godt kørende.. Ellers er der jo også gode spillere i udlandet:

Sebastian Svärd
      Bo Svensson
      Tommy Bechmann
      Jan Kristiansen
      Leon Andreasen
      Morten Skoubo
      Bojan Djordjic
      Liam Miller

Dette er også eksempler.. Men jeg mener helt bestemt vi skal satse højt!

Hvad med angribere som Santos eller Zuma der har gjort det rigtig godt i FCK, men de koster helt sikkert kassen.[think]

stolteAGF
      Bruger

Ja zuma vil gerne væk fra Bielfield.

Zalayeta
      Bruger

Vi skal stille og roligt have en bedre og mere bred trup.

Vi skal af med de to dårligste med undtagelse af udviklingsspillerne og så skal vi gerne have to til startopstillingen.

En midtbane med et virkeligt drive fremad, en Martin Ericsson type, måske var han ligefrem en mulighed.

En højre back, dem vi har, har ikke kun superligebundniveau.

Fjaeset
      Bruger

Eller Ronaldo og Messi i en dobbelt transfer. Mener Ronaldo på sigt kan blive en gevinst, hvis Lumb og ham kan finde en hinanden i opspillet. Messi ville også være udemærket, til at spille i højresiden, når Valencia har brug for en pause eller har karantæne.

HomerS
      Bruger

Kunne en Rurik Gislasson være en mulighed, han har vist fine takter i VFF?

Replay
      Bruger

HomerS skrev:
      Kunne en Rurik Gislasson være en mulighed, han har vist fine takter i VFF?

Den eneste vi skal have fra Viborg, hvis vi da overhovedet skal have nogen, er Simon Nagel. Alle andre er under standard.

topdm82
      Bruger

Det jeg klart mener vi mangler er en offensiv central midt, og han skal være kreativ, med alt respekt for kari og jerry, så bliver den for tung og langsom, og det gør vores spil meget let at læse.

Klart en venstrekant, pleidrup er en spiller vi skal beholde, men som bænk spiller hvor han kan komme ind hvis der er en sejr der skal arbejdes hjem.

Måske en ny angriber, ellers skal der i hvert fald til at ske noget mere med de 2 vi har, hvilket jeg klart krydser finder for, men at være afhængig af en mand til at score vores mål, er i hvert fald ikke nogen holdbarløsning

jagthornet
      Bruger

jeg hørte rygter om jesper beck fra efb, meeeen kan det passe???

Ceres
      Bruger

topdm82 skrev:
      Det jeg klart mener vi mangler er en offensiv central midt, og han skal være kreativ, med alt respekt for kari og jerry, så bliver den for tung og langsom, og det gør vores spil meget let at læse.

Det er jo en interessant betragtning, men det betyder så også at det nok er Lucena der må ud på bænken, da vi jo har brug for en rigtig skraldemand til at rydde op, hvis der også skal være plads til en offensiv central midt. Spørgsmåler er vel egentligt om Kari er god og hurtig nok til at være den enlige skraldemand, uden en hårdtarbejdende, teknisk god slider med overblik som Lucena ved sin side ?…

Ellers må vi jo se om vi kan finde en hurtig og skudstærk offensiv central midt, der også forstår at skralde igennem når det gælder de defensive pligter. Hvis det er muligt, så bliver det kari der ender på bænken og en teknisk god og meget offensiv spillestil vi kommer til at se.

BSN har jo været en tur i England, så måske er Tøffes gode ven Gravesen en af de profiler der bliver halet op af hatten ?.. Hvis han da ikke ender op i Vejle.. BSN plejer at være god til at gøre brug af sit netværk af gode venner fra Vejle, AGF og Landsholdet… I den forbindelse skal vi heller ikke glemme at Gravesens agent er John Sivebæk. .

Gravesen er vel også et af de bedste bud på en tidligere stjernespiller der med ret stor sikkerhed vender snuden hjem fra udlandet til sommer og han har stadigvæk (trods sit problemfyldte sind) rigeligt med kvalitet til at blive en stor profil i Suppen ..
      .

zcml
      Bruger

@ Ceres

Tror også at Gravesens karrierer vil ha' godt af en tur tilbage til Danmark, men tror hans ego er for stort til at indse, at han ikke er god nok til de bedste ligaer længere.
      Desuden kommer han jo også alt for tæt på den presse, som han bare ikke vil tale med, hvis han vender hjem.

Egenligt underligt, at det er gået så meget ned af bakke for ham, men det må være noget mentalt. Og under alle omstændigheder vil han have godt af at komme til en mindre klub, og lære noget ydmyghed, men skulle det ske, så vælger han nok nærmere Premiership, eller evt. Norge eller Sverige fremfor Danmark.

CocaCola
      Bruger

Ceres skrev:

BSN har jo været en tur i England, så måske er Tøffes gode ven Gravesen en af de profiler der bliver halet op af hatten ?.. Hvis han da ikke ender op i Vejle.. BSN plejer at være god til at gøre brug af sit netværk af gode venner fra Vejle, AGF og Landsholdet… I den forbindelse skal vi heller ikke glemme at Gravesens agent er John Sivebæk. .

Gravesen er vel også et af de bedste bud på en tidligere stjernespiller der med ret stor sikkerhed vender snuden hjem fra udlandet til sommer og han har stadigvæk (trods sit problemfyldte sind) rigeligt med kvalitet til at blive en stor profil i Suppen ..
      .

Undskyld, men hvem dælen skulle betale hans løn?

Desuden har Graver stadigvæk så godt et navn at han unden at blinke kunne finde en klub der nemt ville give ham minimum 5 millioner i årsløn, og det kan vi ikke matche(Håber jeg ikke vi vil prøve på ihvertfald).

CocaCola
      Bruger

Money-Thomsen skrev:
      Dette er et indlæg jeg også har lavet i en anden tråd om spillerindkøb til sommer:

Spillere jeg mener vi bør forsøge at hente til klubben, hvis vi har ambitioner om større ting.. Det kræver en stor penge pung, men hvis det er vejen frem må det jo være sådan.. Jeg anbefaler at vi henter spillere fra andre superliga klubber såsom:

Ailton – FCK
      William Kvist – FCK
      Rasmus Würtz – FCK
      Morten Duncan – Brøndby
      Nomvethe – Aab
      Martin Pedersen – Aab
      Kim Aabech – Lyngby
      Mikkel Bechmann – Lyngby

Dette er eksempler, et par stykker af de ovenstående og vi er godt kørende.. Ellers er der jo også gode spillere i udlandet:

Sebastian Svärd
      Bo Svensson
      Tommy Bechmann
      Jan Kristiansen
      Leon Andreasen
      Morten Skoubo
      Bojan Djordjic
      Liam Miller

Altså, er det spillere du mener vi skal sigte efter at købe? Til AGF?

Undskyld, men hvad får dig til at tro at vi har penge til bare halvdelen af de spillere du nævner, og hvad får dig til at tro at de vil til Århus?

Ailton, Würtz, Liam Miller, Leon, Duncan, Beckmann er 100% urealistiske, og hvorfor skulle William Kvist, som spiller fast i Fck dog gide at skifte til os?

Sætte overliggeren højt ja, men realisme tak.

Ceres
      Bruger

CocaCola skrev:
      Undskyld, men hvem dælen skulle betale hans løn?

Desuden har Graver stadigvæk så godt et navn at han unden at blinke kunne finde en klub der nemt ville give ham minimum 5 millioner i årsløn, og det kan vi ikke matche(Håber jeg ikke vi vil prøve på ihvertfald).

Når han vender tilbage til Danmark bliver det under ingen omstændigheder for pengenes skyld… Dem har han allerede tjent i udlandet.. og rent lønmæssigt kan vi sagtens hamle op med Vejle, hvilket er det niveau vi skal matche for at få ham til AGF..

AGFan2006
      Bruger

ZUMA VILLE VÆRE EN KLASSE FORSTÆRKNING ! ZUMA OG DIOH PÅ TOPPEN :k:k:k

RasmusT
      Admin

CocaCola skrev:

Money-Thomsen skrev:

Ailton – FCK
      William Kvist – FCK
      Rasmus Würtz – FCK
      Morten Duncan – Brøndby
      Nomvethe – Aab
      Martin Pedersen – Aab
      Kim Aabech – Lyngby
      Mikkel Bechmann – Lyngby

Sebastian Svärd
      Bo Svensson
      Tommy Bechmann
      Jan Kristiansen
      Leon Andreasen
      Morten Skoubo
      Bojan Djordjic
      Liam Miller

Undskyld, men hvad får dig til at tro at vi har penge til bare halvdelen af de spillere du nævner, og hvad får dig til at tro at de vil til Århus?

Ailton, Würtz, Liam Miller, Leon, Duncan, Beckmann er 100% urealistiske, og hvorfor skulle William Kvist, som spiller fast i Fck dog gide at skifte til os?

Som jeg siger, så søger jeg handling…!.. Jeg mener seriøsst vi skal gå efter spillere af den kaliber.. Jeg er forelsket.. og det er i AGF!!..

Money-Thomsen skrev:

CocaCola skrev:

Money-Thomsen skrev:

Ailton – FCK
      William Kvist – FCK
      Rasmus Würtz – FCK
      Morten Duncan – Brøndby
      Nomvethe – Aab
      Martin Pedersen – Aab
      Kim Aabech – Lyngby
      Mikkel Bechmann – Lyngby

Sebastian Svärd
      Bo Svensson
      Tommy Bechmann
      Jan Kristiansen
      Leon Andreasen
      Morten Skoubo
      Bojan Djordjic
      Liam Miller

Som jeg siger, så søger jeg handling…!.. Jeg mener seriøsst vi skal gå efter spillere af den kaliber.. Jeg er forelsket.. og det er i AGF!!..

Kærlighed gør blind og realismen er ihvertfald forsvundet:D

starks
      Bruger

Jeg synes ikke det er realisme der præger dette debatemne! I nævner en masse ganske udemærkede spillere, men de er ikke realistiske. Jeg synes, i modsætning til mange andre, ikke at AGF skal gå ud og købe 4-5 nye spillere. Talentarbejde er vejen frem for AGF. Det eneste sted jeg synes der mangler en back-up er på venstre back, efter at Martin Mikkelsen er skiftet.

Gfihjertet
      Bruger

[i]Ailton – FCK [/i]- En mulighed, hvis ikke FCK skal have størstedelen af de 20 mill. igen.
      [i]William Kvist – FCK [/i]- Fuldstændig umuligt
      [i]Rasmus Würtz – FCK[/i] – En god mulighed, men er kærligheden til Aab og champions league for stor?
      [i]Martin Spellmann – Brøndby [/i]- Han er ikke bedre ned vores egne talenter, tvivler også på han vil over bæltet.
      [i]Morten Duncan – Brøndby[/i] – Skadet Judas, no need for that!!!
      [i]Nomvethe – Aab[/i] – En ny Valencia? Relativ gammel, og vel gået lidt i stå!
      [i]Martin Pedersen – Aab[/i] – Helt urealitisk
      [i]Kim Aabech – Lyngby[/i] – Kunne være cool, har dog udtalt, at kun BIF og FCK tæller for ham
      [i]Mikkel Bechmann[/i] – Lyngby – En rigtig god ide, også fremtidig salgsobjekt.

[i]Sebastian Svärd[/i] -Rigtigt rigtig god ide
      [i]Bo Svensson[/i] – Mangler ikke cetrale forsvarsspillere
      [i]Tommy Bechmann[/i] – Igen, en fantatisk signing
      [i]Jan Kristiansen[/i] – Igen igen, en fantastisk signing, men vil nok tjene lidt flere penge i udlandet først.
      [i]Leon Andreasen[/i] – Urealistisk so far, bliver i Fullham.
      [i]Morten Skoubo[/i] – Altid skadet, spild af penge
      [i]Bojan Djordjic[/i] – Har han stadig niveau? Eller er det på hans præstationer sidst han var her?
      [i]Liam Miller[/i] – Urealistisk

CocaCola
      Bruger

Money-Thomsen skrev:

Okay, men at vi skal kunne købe profiler fra top 3 hold er urealistisk, specielt fordi vi gerne skulle blive ved med at kører i +.

CocaCola
      Bruger

AGFan2006 skrev:
      ZUMA VILLE VÆRE EN KLASSE FORSTÆRKNING ! ZUMA OG DIOH PÅ TOPPEN :k:k:k

Sibusiso Zuma fylder 33 år d. 23.06.

De sidste 3 år har han spillet 65 kampe og scoret, hold nu fast, 8 mål!

Nej til til flere en enormt dyr, gammel og uskarp angriber.

anderssch
      Bruger

det eneste der er vigtigt er at vi får nogle spillere som viser klasse på deres måde, og som kan tage trykket lidt af de andre. Så bliver en som Valencia måske god ? who knows 😮

Jorgensen
      Bruger

Gfihjertet skrev:
      [i]Martin Pedersen – Aab[/i] – Helt urealitisk

Tror ikke at Martin Pedersen er urealistisk at hente til GF, da han har tabt kampen om venstre backen i AAB. Tilgengæld er han enormt elendig, så på den måde kan man godt sige at han er urealistisk at se i GF.

Ceres
      Bruger

starks skrev:
      Jeg synes ikke det er realisme der præger dette debatemne! I nævner en masse ganske udemærkede spillere, men de er ikke realistiske. Jeg synes, i modsætning til mange andre, ikke at AGF skal gå ud og købe 4-5 nye spillere. Talentarbejde er vejen frem for AGF. Det eneste sted jeg synes der mangler en back-up er på venstre back, efter at Martin Mikkelsen er skiftet.

Jeg er enig i at talentarbejde er vejen frem, men hvis man vil frem i tabellen må man også bruge TV-penge på at sikre sig enkelte store profiler udefra, lige som alle de andre klubber i den bedre halvdel af suppen. Det er også den strategi man arbejder efter i klubben.. At indkøbe få rigtigt gode profiler…

Nu bliver der snakket meget om mangel på realisme, men rent faktisk er der meget stor sansynlighed for at AGF henter Tommy Bechmann… Man har meget længe talt med ham og arbejdet hårdt på at få ham til klubben, og han er interesseret… Jeg vil sige det sådan, at hvis han vender retur til Danmark, så har klubben gjort så godt et forarbejde at det 90% sikkert bliver AGF han skriver kontrakt med, selv om han rent økonomisk kan få et bedre tilbud af andre klubber.

Det er vel heller ikke helt ukendt for de fleste at man også har talt med Jan Kristiansen og Morten Skoubo, men det skal nok nærmere ses som at man gør et fantastisk forarbejde, ved i en længere periode at holde en god positiv kontakt til spillere som man på lidt længere sigt håber på at kunne hente til klubben. Hvis de så pludselig får lyst til at vende retur til Suppen, så står man pludselig blandt de øverste på listen over klubber de finder interessant.
      .

Steen6372
      Bruger

Jeg synes man er nødt til at se meget konkret på vores hold, og pege ud hvilke spillere der skal erstattes. Tager vi f.eks. den øjelikkelige 11-er:
      —————Steffen
      Krabbe —– Budtz/Madsen/Kure —— Lumb
      White ——-Lucena —- Arnasson —- Blicher/Valencia
      ——— Graulund ——– Williams

så falder det mest i øjnene at vores fløje er lidt ustabile. Blicher har gjort det virkelig flot, men han vil også få en downperiode på et tidspunkt. White gør det også udmærket lige nu, men er meget op og ned. Men en fantastisk joker at have siddende på bænken. Vi har brug for en fløjspiller med et konstant højt niveau, som vi ser det fra Lucena og Arnasson. Og gerne en spiller der både kan bruges på fløj og centralt. Martin J. eller Jan Kristiansen f.eks. Måske kan Lucena også bruges på højre fløj, med Jan K. centralt? Og så er vi nødt til at få en angriber mere med højt niveau, selvom jeg også tror på Graulund og Williams til den kommende sæson.

Men skal vi være tro mod vores målsætning, nytter det jo ikke at købe en ny højre back (selvom Jan K. jo også kan spille den plads), eller at købe afdankede spillere fra Viborg ell. lign. Vi er nødt til at fortsætte med at give chancen til Krabbe, Blicher, Høegh, Niels K. osv.

Så jeg er tilfreds med to nyindkøb. Meget gerne Jan K. og så helst en lidt større angriber end dem vi allerede har.

Stoei
      Bruger

Jeg tror og synes umiddelbart at Sebastian Svärd virker rigtigt interresant, håber virkelig GF holder øje med ham.

Stoei
      Bruger

nå Sebastian Svärd har lige sagt han ikke vil væk til bold.dk 🙁

seven4
      Bruger

Martin Borre.Jacob Sørensen.Morten Skoubo.Tommy Bechmann.Sebastian Svärd,Kristoffer Andersen.Bo Svensson.Michael Krohn-Dehli .Timmi Johansen.Mads Junker.Thomas Bælum .Brian Priske .Ola Toivonen.Paulinho Guará.David Nielsen.
      T. Helstad.T. Elyounoussi
      .

JM
      Bruger

Hvad med Mads Timm? Synes vi mangler etablerede spillere til angrebet, der ikke har toppet endnu, men kan tage over efter Grauland!

Eller ny vi er ved OB; hvad emd Bolanos? Virker det lidt som om han har tabt kampen i OB om en fløjplads?

Og OB er jo helt sikkert vilde med at komme af med deres unge fyre før deres alderssnit i truppen ryger under de 40 😀

Edit—-

Bliver lige nødt til at tilføje Jan Frederiksen fra Randers. Der har været meget snak om gardering på venstre backen, hvis Lumb skulle smutte, eller bare til at skærpe konkurrencen på den plads!

Ceres skrev:
      Nu bliver der snakket meget om mangel på realisme, men rent faktisk er der meget stor sansynlighed for at AGF henter
      Tommy Bechmann… Man har meget længe talt med ham og arbejdet hårdt på at få ham til klubben, og han er interesseret… Jeg vil sige det sådan, at hvis han vender retur til Danmark, så har klubben gjort så godt et forarbejde at det 90% sikkert bliver AGF han skriver kontrakt med, selv om han rent økonomisk kan få et bedre tilbud af andre klubber.
      .

Jamen Tommy Bechmann tror jeg faktisk på til sommer. Min vurdering er at han godt kunne trænge til at komme hjem og så kender han jo træneren. Han er naturligvis ikke interesseret i at lave en kontrakt, så længe vi kan risikere nedrykning og i mellemtiden har han jo den fordel, at han kan afvente et evt. godt tilbud fra en udenlandsk klub. Hvis det sker, så mener jeg han løser et stort problem i den nuværende trup.

Er der ydermere mulighed for Jan Kristiansen, så mener jeg virkelig holdet begynder at tage form. Reelt mangler der vel "bare" en god gardering for Graulund og Dioh i front, det nytter jo ikke noget at spille med 1½ angriber hvis en af dem bliver skadet. Jeg vil dog være overrasket, hvis vi formår at tiltrække Jan K men på den anden side har han jo før sagt nej til hovedstadsklubber.

Morten Skoubo tror jeg ikke rigtig på men på den anden side, hvilken klub skal ellers tegne kontrakt med en spiller, der er så skadet hele tiden. Hvis han var fit for fight, så vil han helt klart være en forstærkning.

Reelt har vi vel her i foråret (mere eller mindre) fået stabiliseret defensiven og ikke lukket så mange mål ind. Derudover har vi jo Olof på vej tilbage og hvis han er så god som der siges, så har vi automatisk en forstærkning der. Derfor må fokus begynde at rette sig frem ad banen og at få gang i det gode offensive spil igen. Det vigtigste er bare, at vi får point i starten af sæsonen og ikke bliver tvunget til at spille resultatorienteret. Men nu skal vi selvfølgelig også overleve først[lol]

Backs kan altid forstærkes/garderes men med alle spillere fit, så bør kvaliteten altså være rimelig god, især hvis de får endnu bedre spillere omkring sig til at tage noget af trykket. Vi skal jo ikke undervurdere at kvalitet på en position, kan højne kvaliteten hos nogle af de andre også. Lumb er måske lidt af en joker i det spil men et par klasseforstærkninger kan forhåbentlig give ham lyst til en forlængelse.

Ps: Nå ja, blåøjet som jeg er så håber jeg stadig Martin J kommer hjem og spiller. Det kunne han passende gøre til sommer, inden han bliver alt for gammel. Hvis vi kunne få ham, Bechmann og Kristiansen, så ville offensiven begynde at ligne et hold der vil lege med.

Edit: Jeg vil gerne vide hvor debattørerne vil finde +10 mio. for spillere som Leon, Würtz, Ailton mv……
      Duncan tror jeg måske ikke er så urealistisk igen men det er mere pga. det personlige, det lyder ikke som om det er en dans på roser i Bundby selvom det er et stykke tid siden han har fået kindheste (andet end i pressen). Men Bundby vil jo nok ikke tabe for meget på det regnestykke, på den anden side kan humøret i truppen jo gå så galt, at de er nødt til at gøre noget.

Ceres
      Bruger

JM skrev:
      Eller ny vi er ved OB; hvad emd Bolanos? Virker det lidt som om han har tabt kampen i OB om en fløjplads?!

Christian Bolaños havde rent faktisk skrevet kontrakt med Charlton Athletic men fik så ikke den nødvendige arbejdstilladelse, derfor fik OB en gylden mulighed for at hente ham til Odense… men han var ikke billig… Efter sigende er han OB's mest løntunge spiller med en årsløn på omkring 3 millioner, så han er nok ikke lige det vi står og mangler.
      .

agfgas
      Bruger

Tommy B vil være en klasseforstærkning hvis ikke lige han også er konstant kronisk skadet ( har ihvertfald været det siden han tog til Tyskland ) og med GFs held med indkøb som bliver skadet, vil jeg faktisk mene det er lidt af en lottokupon at betale en forholdsvis høj hyre til en spiller som har været nærmest lige så meget skadet som han har spillet i hans år i Tyskland.. Men er han fit vil han self. være en klar profil !!

mortensj
      Bruger

Synes der skal hentes en central midtbanespiller, som har klassen til at gøre det bedre end lucena på den plads, og så sætte lucena ned på højre backen. Han viste i tiden i Esbjerg at han er rigtig god på pladsen, og igen i parken at han i hvert fald ikke har glemt hvordan den skal spilles. Han er væsentligt bedre offensivt end krabbe & lindkvist, og forsvarer også glimrende. Et spændene bud på den centrale midtbanespiller er Lasse Schøne, som scorer mål og gør det glimrende i den hollandske liga. Det er muligvis lidt urealistisk, men det er trods alt en lille klub han er i.

Øvrige gode sandsynligvis realistiske muligheder: simon nagel, christian olsen, thomas bælum, marin borre eller fx nicolai stockholm som også må have et par gode år i sig endnu.
      Det er i hvert fald vigtigt at dem som kommer til er klare forstærkninger, for dette vil sandsynligvis også kunne gøre fx valencia væsentlig bedre, og han er simpelthen for dyr til bare at være god til træning og sidde på bænken..

Ceres
      Bruger

Martinstranger skrev:
      Backs kan altid forstærkes/garderes men med alle spillere fit, så bør kvaliteten altså være rimelig god, især hvis de får endnu bedre spillere omkring sig til at tage noget af trykket. Vi skal jo ikke undervurdere at kvalitet på en position, kan højne kvaliteten hos nogle af de andre også. Lumb er måske lidt af en joker i det spil men et par klasseforstærkninger kan forhåbentlig give ham lyst til en forlængelse.

Jeg har allerede skrevet i en anden tråd at jeg hel seriøst synes AGF skal tilbyde Dan Anton Johansen en kontrakt når nu Viborg rykker ned..

Danton er solid i defensiven og også rimelig god frem ad banen. Pt spiller han gratis som amatør på grund af en udløbet transfer deadline og han er derfor på fri transfer og sikkert ikke ret dyr i drift i forhold til hans CV : 189 superliga kampe for BIF, et par danske mesterskaber og en titel som 'årets BIF spiller' ..

Måske skulle man også investere et par lønkroner i en hurtig venstre back der også kan bruges som venstre kant, så vi allerede har en afløser klar når Lumb uden tvivl bliver solgt…

Den super hurtige tidligere FCN venstre back Heath Pearce er sansynligvis fri på markedet til sommer.. Jeg har fulgt lidt med i hans Karriere i Tyskland hvor han fik en god start for Hansa Rostock, men derefter kom på kant med sin træner og blev smidt af holdet. Nu er han dog taget til nåde, men bliver kun brugt som ud/indskiftnings spiller som venstre wing, sansynligvis fordi klubben føler at de som bundhold har mere brug for en hurtig men defensiv god venstre kant, end de har brug for en angrebsivrig venstre back .. Han har iøvrigt selv udtalt at han gerne vil tilbage til Superligaen…
      .

stolteAGF
      Bruger

Forsvaret: Synes midterforsvaret ikke skal forstærkes nu når vi for oluf tilbage næste sæson. Højre back Sådan en spiller som Frank Hansen fra Esbjerg kunne vi godt hente eller Ulrich Vinzents. Venstre back hvis vi mister lumb, Kunne vi hente en Jan frederiksen, Søren Jensen, Heath Pearce, Martin Pedersen, Dennis Cagara eller Timmi Johansen. Masser af muligheder.

Midtbanen: Høre kant har vi Valencia og White og synes ikke der skal hentes en forstærkning. Så har vi Kari og Lucena hvis vi mister Kari kunne man hente Ken Ilsø fra sønderjyskE Spiller dog lidt mere offentivt men ellers Sebastian Sværd, Henrik Hansen, Kim Aabech, måske Simon nagel og Nikolaj Stokholm . Venstre Kant synes jeg helt klart vi skal hente en ny. Det kunne være Brian Nielsen fra vejle eller Bojan Djordjic. Kan ikke lige finde andre.

Angrebet: Tommy Bechmann ville være oplagt og en klasse forstærkning. Men ellers en Kim Christensen fra Barnsly eller en Bedi Buval fra randers som en backup.

Sådan kunne det være der sker noget til sommer, lad os håbe :k Kom så BSN 😀

Ceres skrev:

Martinstranger skrev:

Jeg har allerede skrevet i en anden tråd at jeg hel seriøst synes AGF skal tilbyde Dan Anton Johansen en kontrakt når nu Viborg rykker ned..

Danton er solid i defensiven og også rimelig god frem ad banen. Pt spiller han gratis som amatør på grund af en udløbet transfer deadline og han er derfor på fri transfer og sikkert ikke ret dyr i drift i forhold til hans CV : 189 superliga kampe for BIF, et par danske mesterskaber og en titel som 'årets BIF spiller' ..

Måske skulle man også investere et par lønkroner i en hurtig venstre back der også kan bruges som venstre kant, så vi allerede har en afløser klar når Lumb uden tvivl bliver solgt…

Den super hurtige tidligere FCN venstre back Heath Pearce er sansynligvis fri på markedet til sommer.. Jeg har fulgt lidt med i hans Karriere i Tyskland hvor han fik en god start for Hansa Rostock, men derefter kom på kant med sin træner og blev smidt af holdet. Nu er han dog taget til nåde, men bliver kun brugt som ud/indskiftnings spiller som venstre wing, sansynligvis fordi klubben føler at de som bundhold har mere brug for en hurtig men defensiv god venstre kant, end de har brug for en angrebsivrig venstre back .. Han har iøvrigt selv udtalt at han gerne vil tilbage til Superligaen…
      .

Jamen jeg er enig igen. Dan Anton kan umuligt have mistet så meget kvalitet og har en masse erfaring. Tror han vil være udmærket at have med i truppen men det kan selvfølgelig gå ud over udviklingen hos nogle af talenterne, Ove priser jo f.eks. Krabbe i stiften idag.

Heath Pearce kunne være en fræk signing men hvad er prisen? Gav de noget for ham dengang eller skiftede han på en fri transfer.

stolteAGF skrev:
      Forsvaret: Synes midterforsvaret ikke skal forstærkes nu når vi for oluf tilbage næste sæson. Højre back Sådan en spiller som Frank Hansen fra Esbjerg kunne vi godt hente eller Ulrich Vinzents. Venstre back hvis vi mister lumb, Kunne vi hente en Jan frederiksen, Søren Jensen, Heath Pearce, Martin Pedersen, Dennis Cagara eller Timmi Johansen. Masser af muligheder.

Midtbanen: Høre kant har vi Valencia og White og synes ikke der skal hentes en forstærkning. Så har vi Kari og Lucena hvis vi mister Kari kunne man hente Ken Ilsø fra sønderjyskE Spiller dog lidt mere offentivt men ellers Sebastian Sværd, Henrik Hansen, Kim Aabech, måske Simon nagel og Nikolaj Stokholm . Venstre Kant synes jeg helt klart vi skal hente en ny. Det kunne være Brian Nielsen fra vejle eller Bojan Djordjic. Kan ikke lige finde andre.

Angrebet: Tommy Bechmann ville være oplagt og en klasse forstærkning. Men ellers en Kim Christensen fra Barnsly eller en Bedi Buval fra randers som en backup.

Sådan kunne det være der sker noget til sommer, lad os håbe :k Kom så BSN 😀

Hvor spiller Djordjic egentlig idag og har han gjort det godt siden han bliver ved med at dukke op? Eller er det pga. sidst han var her, at folk ønsker ham tilbage?

Der bliver nævnt mange spillere i denne tråd men jeg tror altså vi skal kigge mod enten gratis eller i det mindste billige spillere. Hvis jeg kender Ove og BSN ret, så har de nok også et par overraskelser i ærmet. Det skal dog siges, at der er udmærkede muligheder for at hente spillere med kontraktudløb. Selvfølgelig vil nogle af dem kræve kassen men så må man jo afgøre om der er fornuft i at hente kvaliteten gratis og så efterfølgende håbe på et salg eller to.

Steen6372
      Bruger

mortensj skrev:
      Øvrige gode sandsynligvis realistiske muligheder: simon nagel, christian olsen, thomas bælum, marin borre eller fx nicolai stockholm som også må have et par gode år i sig endnu.
      Det er i hvert fald vigtigt at dem som kommer til er klare forstærkninger..

Jeg giver dig ret i at de nævnte spillere er realistiske muligheder, men hvor mange af dem vil du kalde klare forstærkninger? Jeg ser ikke lige at f.eks. Nagel eller Chr. Olsen vil kunne tilspille sig faste pladser på holdet. Men Olsen ville da være en ok sub til angrebet.

Spørgsmålet er om det er så urealistisk endda at signe Zuma.

Det er ikke ligefrem en af de største klubber i europa han spiller for.

Det ville være et scoop at få fat i ham. Desuden bliver det nok svært at beholde en mand som Lumb…… mon ikke han kan indbringe et beløb der gør at det rent faktisk ville være realistisk.

Selvfølgelig forudsat han vil tilbage til danmark.

Ceres
      Bruger

Martinstranger skrev:
      Jamen jeg er enig igen. Dan Anton kan umuligt have mistet så meget kvalitet og har en masse erfaring. Tror han vil være udmærket at have med i truppen men det kan selvfølgelig gå ud over udviklingen hos nogle af talenterne, Ove priser jo f.eks. Krabbe i stiften idag.

Heath Pearce kunne være en fræk signing men hvad er prisen? Gav de noget for ham dengang eller skiftede han på en fri transfer..

Heath Pearce skiftede gratis til Hansa Rostock da hans kontrakt med FCN udløb… Det gik sådan set godt til at starte med, men han tog den "danske" mentalitet med til Tyskland og fortalte åbent sin tyske træner hvad han mente om stilen og forslog et par forbedringer til træning, men blev så straks upopulær og sat af holdet. I tyskland er de ikke interesseret i spillerenes mening og forventer at man holder sin mund og gør som der bliver sagt og det var Pearce abenbart ikke helt forberedt på efter sit ophold i Danmark hos FCN. :D…

Det korte af det lange er at Pearce af en sur fornærmet Tysk træner fik besked på at han kunne forlade klubben kvit og frit… Men I mangel af bedre spillere blev han så alligevel senere taget til nåde og bliver nu brugt som indskiftningsspiller… Jeg tvivler dog på at han bliver i klubben til sommer. Både på grund af at han føler sig dårligt behandlet men også fordi klubben ligger til nedrykning og sikker ikke ønsker at beholde ham…. Så jeg vil gætte på at han får sin fri transfer til sommer.. og han har selv sagt at han gerne vil tilbage til Suppen..

TH skrev:
      Danton skal vist til at tage sig sammen for at jeg syns han kunne blive interessant – selvom hans erfaring klart er et stort plus. Men signer han ikke men Vff såååååeee…ja måske…

Danton er faktisk langt bedre end sit rygte… Man bliver jo heller ikke årets spiller i BIF og spiller omkring 200 Superliga kampe for et hold der spiller om Guld, hvis ikke det er fordi man har et godt bundniveau.

…at han nu spiller gratis som amatør i Viborg, er på grund af uheldige omstændigheder. Han kunne ikke falde til i Norge og så fik så en fri transfer efter den Danske transfer deadline, forsent til at han kunne skrive ny kontrakt med en Dansk klub. Danton har ingen planer om at blive i Viborg, men spiller der kun for at vise sig frem og holde kampformen.
      .

kevinrvh
      Bruger

Bojan spiller i dag for AIK i Stockholm, hvor han gør det ganske fint. Han spiller regelmæssigt, selvom han ikke har spillet der så længe. Her er et link til AIK's hjemmeside hvor der er et lille interview med ham ang. hans første derby mod Djurgården. http://www.aikfotboll.se/Sidor/Start.aspx
      Jeg læste lige en undersøgelse inde på Sportsbladet i Svergie, hvor man kunne stemme på om Bojan ville blive en succes i AIK, der var godt nok delte meninger:
      Succé (32.2 %)
      Ordinarie, men inte mer (38.5 %)
      Fiasko (29.3 %)
      Det er jo selvfølgelig bare gætterier fra folk, men jeg synes stadig det kunne være sjovt at få ham tilbage, han er jo ikke ældre end 25.
      Synes bare ikke vi skal gøre det hvis han koster for meget, et af problemerne med at få ham ville være at han faktisk altid gerne ville repræsentere AIK. Det er vidst nok hans en af hans yndlings klubber.

stolteAGF
      Bruger

Heath Pearce
      Bojan Djordjic
      Tommy Bechmann

I mine ører lyder det som nogle utrolige fremragende forstærkninger :k

Acsadac
      Bruger

Mener ikke BSN skal gå ud og lave Viborg-panik-køb. Så mang spillere mener jeg ikke skal tilføres.

Truppen skal trimmes med de overflødige ældre spillere, så det i stedet er de lovende spillere der er bakc-ups..

Men jeg mener vi er tynde på back-pladserne.. Lumb har niveau, til dels Lindkvist. Så helt klart skal der fokuseres på de områder. Centralt i forsvaret mener jeg ikke der mangler supplementer, når/hvis Persson kommer ordentlig igang.

Har et håb om at Valencia kommer igang, synes han viser i perioder hvad han kan, men har godt nok også sine udfald. Men en venstre kant er imo nødvendig for holdet. Ligeledes en back-up til den centrale midt..

Derudover mener jeg der enten skal forlænges med Foldgast eller findes en ny.

Hvem der rent økonomisk er mulige at hente ved jeg ikk, men et oplagt emne vil være Bechman.

stolteAGF
      Bruger

Men ligemeget hvad skal vi ud og hente 3-5 nye spillere til næste sæson.

Replay
      Bruger

Denne gang, må de gerne være klar til sæsonen starter, og ikke lige vente med at se de første kampe an!

Viser 49 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.