Messi vs. Ronaldo

Forside Fora Off-Topic Messi vs. Ronaldo

Viser 18 svartråde
  • Forfatter

Der har jo længe været en sammenligning mellem Messi og Ronaldo, for at finde ud af, hvem der er bedst. Messi er lige blevet kåret som europas og verdens bedste fodboldspiller, men hvem synes I der er den bedste?

Jeg mener selv, at Messi er helt forrygende, og meget bedre end Ronaldo. Godt nok har Ronaldo er forrygende og guddommeligt højreben, men Messis løb med en bold er langt bedre. Messi er desuden også langt bedre til at drible, da han kan drible på små områder, mens at Ronaldo har brug for mere plads.

Mener dog også, at Messi har et bedre overblik end Ronaldo, og er ikke nær så selvisk. Ronaldo er så langt bedre i luften end Messi, da lille Messi så ikke er særlig stærk, eftersom han har en sygdom som påvirker hans fysik.

Hvem synes I, der er den bedste?

Emilfu
      Bruger

Personligt syntes jeg Messi er langt bedre.

Ronaldo er måske bedre på frispark, men det er så også det eneste.

Messi er hans højde til trods faktisk ganske habil med knolden. Eksemplificeret med hans hovedstødsmål i champions league finalen imod Mancheter United.

SiQ
      Bruger

Jeg synes også messi er langt bedre. han kan så meget mere end ronaldo.

Keyser Soze
      Bruger

SiQ skrev:
      Jeg synes også messi er langt bedre. han kan så meget mere end ronaldo.

Huh, det er da om nogen Ronaldo der er 'the complete package'. Det eneste, som Messi gør bedre end Ronaldo er at sætte en mad af – det er så tilgengæld også det, der gør Messi til Verdens Bedste fodboldspiller.

Hvis man skulle give en karakter fra 1-10 i alle spillets facetter, så ville Ronaldo score topkarakter i det meste – det vil Messi ikke, da han er en relativt begrænset fodboldsspiller på grund af sin statur.

De er begge fantastiske fodboldsspillere, og der er ingen andre, der er i nærheden af dem.

Stevl
      Bruger

Messi er da klart bedst. Han kan også bruge hovede til at lave mål med, det har vi da set.

Messi er også rigtig go til at bruge sine medspiller. Der halter Ronaldo lidt. Han vil altid selv og det kan han også, men det er et hold spil og ikke enkelmands..

Mikael_10
      Bruger

Jeg mener, Ronaldo er den bedste! Han gjorde en forskel hos United, selvom de dog klarer sig okay uden ham, og han gør helt tydeligt også en stor forskel hos Real, hvor han også er blevet ved at score mål! Han kan drible, dog ikke på samme niveau som Messi, hvilket er det eneste punkt, hvorpå Messi er bedre end Ronaldo i mine øjne, han har et fantastisk spark, super fysik, hvilket gør ham rigtig stærk i hovedspillet, og så synes jeg faktisk, hans blik for spillet er bedre end Messi's!

Messi har haft et fantastisk år hvorfor han også fortjener titlen som årets spiller, men jeg mener personligt, at Ronaldo er en bedre spiller!

Samuel
      Bruger

Messi er den bedste. Messi er så utrolig rap på fødderne, der er næsten ingen der kan følge med. Han er meget mere målfarlig. Men den afgørende forskel på dem er mentaliteten. Messi er en hårdtarbejdende loyal holdspiller, Ronaldo er for mig en lille metro dreng med alt for høje tanker om sig selv. Så hvis AGF skulle signe en af de to, vil jeg til enhver tid vælge Messi!:)

Ceres
      Bruger

Måske skulle BSN bare stoppe denne debat, ved at hente dem begge to til sommer 😉 …
      .

carbari
      Bruger

Samuel skrev:
      Han er meget mere målfarlig. Men den afgørende forskel på dem er mentaliteten. Messi er en hårdtarbejdende loyal holdspiller, Ronaldo er for mig en lille metro dreng med alt for høje tanker om sig selv. Så hvis AGF skulle signe en af de to, vil jeg til enhver tid vælge Messi!:)

det skal lige siges at ronaldo nettede over 40 gange for united i en sæson så du skal ikke sige messi er mere målfarlig!! 😀

Pingvinho
      Bruger

Samuel skrev:
      Men den afgørende forskel på dem er mentaliteten. Messi er en hårdtarbejdende loyal holdspiller, Ronaldo er for mig en lille metro dreng med alt for høje tanker om sig selv. Så hvis AGF skulle signe en af de to, vil jeg til enhver tid vælge Messi!:)

Hårdtarbejdende er måske så meget sagt om Messi… ligeså vel som Ronaldo er Messi ikke typen der går i forrest i et pres hvor han kaster sig ind i tacklingerne. Og det er jo helt fint for det er immervæk ikke Messis opgave på banen. Ligeså vel som det ikke er Ronaldos opgave.

Det som folk falder for i den forbindelse er måske at Messi synes væsentligt mere sympatisk som person end Ronaldo for neutrale iagtagere. Dette ses blandt andet af det som Ronaldo for nogle uger soden gjorde da han brændte et straffe som Benzema efterfølgende scorede på ripsoten fra hvor han ikke deltog i hjuplen. Det er muligt at man ikke vil opleve Messi gøre sådan. Med andre ord så har Messi nok lidt mere goodwill end Ronaldo.
      Dette gør også at Messi måske slipper lidt lettere fra at filme (det er dog kun en gisning) end Ronaldo. For ret beset så filmer Messi ligeså vel som Ronaldo gør det. Og jo Messi smider sig. Men det er selvfølgelig også i langt højere grad en del af spillestilen i Spanien (selvfølgelig en subjektiv vurdering fra min side). Man har heller ikke hørt modstandere brokke sig over at Ronaldo smider sig så meget mere som man gjorde da han spillede i England.

Men når det er sagt så er Messi i klubsammenhæng vel nok den bedste men det hænger måske også sammen med de medspillere som Messi har i en anden grad end Ronaldos medspillere gør ham god (dermed ikke sagt at det er dårlige spillere som er i Real eller i i United for den sags skyld, det er blot en anden måde at spille fodbold, ligesom Ronaldo som spillertype måske også er mere individuel). Derfor er spørgsmålet måske i virkeligheden også hvorvidt det overhovedet er disse to som man bør snakke om som verdens bedste. for hvad med Xavi, Iniesta og hvad nu hedder? selvom det nok aldrig bliver typer som disse der er lidt mere anonyme, men utroligt vigtige for deres respektive hold der får sådanne priser (selvom Cannavaro blev årets spiller i 2006, men også efter en VM slutrunde der var præget af en del defensiv fodbold…)

Man kan nemlig også godt få den tanke at Messi slet ikke er så god når han ikke har sine faste støtter på klubholdet. For igennem hele året har han været en skuffelse på et i forvejen skuffende argentinsk landshold der havde mere en svært ved blot at nå med til VM. Og det er immervæk et hold der burde være blandt de bedste (Og det kan også være at de er det til VM).
      Man kan selvfølgelig snakke om at træneren ikke er dygtig nok, at Messi skuffer fordi holdet som helhed skuffer osv.. Men her kan man jo så spørge sig selv om Messi som verdens bedste ikke burde være i stand til at gøre en forskel hvilket han jo ikke har gjort.
      Jeg ved ikke om man kan sige at Ronaldo præsterer bedre på landsholdet en Messi for i løbet af den kvalifikationsgruppe har Ronaldo vel egentlig ikke scoret et mål.
      Men set henover de senere kvalifikationer har Ronaldo altså været en mand man har kunnet regne med målscoringsmæssigt ligesom han som regel har været godt ved slutrunder (dog ikke så prængende ved EM 2008 hvor han dog også var småskadet…)

Så det kommer jo helt an på hvilke parametre det er at man skal måle det på…

Man kan ikke diskutere forskellen mellem Messi og Ronaldo med folk der skriver således: "For ret beset så filmer Messi ligeså vel som Ronaldo gør det."

😀

Replay
      Bruger

Hvorfor denne diskution, når alle ved Essien er den bedste?

Hårdtarbejdende er måske så meget sagt om Messi… ligeså vel som Ronaldo er Messi ikke typen der går i forrest i et pres hvor han kaster sig ind i tacklingerne. Og det er jo helt fint for det er immervæk ikke Messis opgave på banen. Ligeså vel som det ikke er Ronaldos opgave.

Tjah, hvis man nu sammenligner de to herre størrelsesmæssigt, så er Messi altså lige lidt mindre end Ronaldo, hvilket jo gør, at han falder meget nemt, det er jo klart. Ronaldo er jo bomstærk, og når han falder ligeså meget som Messi, så er der altså noget galt.

Derfor er spørgsmålet måske i virkeligheden også hvorvidt det overhovedet er disse to som man bør snakke om som verdens bedste. for hvad med Xavi, Iniesta og hvad nu hedder?

Jeg synes da også at Iniesta og Xavi har fortjent at vinde den, og det er jeg da også sikker på at de kommer til at gøre, det er bare nemmere at sammenligne Ronaldo og Messi, da de spiller på den samme måde. Iniesta og Xavi er mere playmakere.

Ja, Ronaldo er mere individuel, men fodbold er sku en holdsport, og der synes jeg Messi er bedst. Messi har alt hvad der skal til at være en god fodboldspiller: overblik, disicplin, dribling, hurtighed og afslutning (ikke så godt som Ronaldo, men drengen kan sgu sparke).

Synes det er helt fortjent at Messi er blevet kåret til verdens bedste.

Replay skrev:
      Hvorfor denne diskution, når alle ved Essien er den bedste?

Hvem er Essien?

h-aaen
      Bruger

Morten Stistrup skrev:

Tjah, hvis man nu sammenligner de to herre størrelsesmæssigt, så er Messi altså lige lidt mindre end Ronaldo, hvilket jo gør, at han falder meget nemt, det er jo klart. Ronaldo er jo bomstærk, og når han falder ligeså meget som Messi, så er der altså noget galt.

Hmm her falder jeg TOTALT af. Det har vel intet med Messis størrelse at gøre om modstanderen laver frispark eller ej. Falder Messi pga. manglende fysik skal han ikke have frispark. Han skal have frispark hvis modstanderen foretager sig noget ulovligt.

Nå men ja Messi var god på et godt barca hold sidste år, men jeg kan godt tro at han ender som Ronaldinho, som et flop, hvorimod jeg tror at Ronaldo vil holde et konstant højt niveau i lang tid. Dette tror jeg pga at Messi som så mange andre slet ikke kan det samme som Ranaldo på egen hånd. Og selvom mange mener at Ronaldo ikke laver noget defensivt, så er han stadig et meget større aktiv defensivt end Messi.

Jeg mener Ronaldo er klart bedre med hoved (ja messi scorede med hovedet i CL men det gør ham LANGT fra bedre)
      Ranaldo er KLART mere målfarlig (tjek topscorelisten de sidste par år og i united tiden spillede Ronaldo i en klart mere målfattig liga)

Alt i alt tror jeg Ronaldo kan vide titler selv, det kan Messi ikke. Og ja fodbold er et holdspil hvis man ikke har individualistiske typer til at afgøre kampene, har man disse typer behøver man ikke et så stærkt hold.

Så enter skulle Barcalona have titler for 2009 eller også skulle Ronaldo

Steen6372
      Bruger

Er vi ved at købe en af d'herrer, eller er dette en anelse off-topic?

Emilfu
      Bruger

[i]Fodbold generelt
      Her kan der diskuteres alt fra fodboldens verden, som ikke omhandler AGF – både indland og udland.
      [/i]
      Så nej, det er da ikke i nærheden af at være offtopic, forumets overskrift taget i betragtning.

Steen6372
      Bruger

Ok Emilfu. Jeg troede faktisk at alle de tråde der lå i venstresiden under debatemner (på forsiden) var AGF-relatereret, mens alle de øvrige røg ned under off topic listen. Men så har jeg lært noget i dag. Tror bare at jeg bedre kunne lide det, sådan som jeg troede det var 🙂

Norden
      Bruger

Jeg ville vælge Ronaldo af følgende årsager.

– Langt bedre fysisk
      – Større målinstinkt
      – Et gudommenligt hovedspil
      – Et fantastisk løb med bolden
      – Giftigt spark med begge ben
      – Giftig firsparksskytte

Messi er helt unik, men han kan færre ting, og er, i mine øjne mere afhængig af sine medspillere end Ronaldo er.

Viser 18 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?