Mere pres på truppen

Forside Fora AGF Mere pres på truppen

Viser 15 svartråde
  • Forfatter
      Andre Jensen
      Bruger

Jeg må indrømme at jeg er rimelig nervøs for præstationen i morgen.

Det er efterhånden mange runder siden at spillerne gik på sommerferie.
      Hver gang Viborg har tabt en kamp, og vores overlevelse i Superligaen er blevet mere sikker, har det været en sovepille for spillerne,
      der derefter har givet sig lidt mindre i duellerne, været lidt mindre præcise i afleveringerne og ofret sig lidt mindre i tacklingerne.
      Spillerne har på grund af Viborgs resultater kunne spille fuldstændig uden pres, og resultatet er bestemt ikke kønt.
      Nogle hold vil nok have benyttet chancen til at spille mere kreativt, men hos os har det desværre bare været én stor sovepude.

Os GFere er ofte beskyldt for at lægge alt for store forventninger til vores hold og sætter spillerne under et alt for stort pres, men jeg synes at vi har set alternativet her i foråret.
      I efteråret hvor vi skulle kæmpe for at holde os over stregen, var der jo ingen problemer med at finde dyder som fight, offervilje og sved på panden frem.
      Sammenlign os desuden med sidste forår.
      Spillerne var under et kæmpepres, fordi vi lå mange point efter oprykningspladserne, og hele byen forventende at holdet skulle rykke op.
      Hvad skete der? Røven blev fightet ud af bukserne, og hver kamp var en lille oprykningsfinale i sig selv. Vi endte med at være sikret oprykning inden sidste runde.

Mit ønske til næste sæson er at vi igen stiller forventning til truppen, som det storhold vi er/var. Både fra ledelsens side, og fra os fans side.
      Lad os da bare kræve en top 6 placering, og gøre det klart at det er det som vi forventer.
      Måske ender vi med at blive skuffede, men så ved spillerne hvad det er de skal gå på banen efter, og forhåbentlig kæmper de også derefter.
      Drop snakken om realisme, for i konkurrencesport er realisterne ofte de store tabere.
      De store vindere, er dem der imod alle odds går efter det uopnåelige.
      Max pres på truppen!

Og lad os så også kræve en sejr i morgen. Det har ikke været kønt her i foråret, men hvis vi ender med at have slået Brøndby i to ud af tre opgør denne sæson, så er det også en lille succes i sig selv.

– André, der i øvrigt også selv arbejder bedst under pres

Andre Jensen skrev:Mit ønske til næste sæson er at vi igen stiller forventning til truppen, som det storhold vi er/var. Både fra ledelsens side, og fra os fans side.
      Lad os da bare kræve en top 6 placering, og gøre det klart at det er det som vi forventer.
      Måske ender vi med at blive skuffede, men så ved spillerne hvad det er de skal gå på banen efter, og forhåbentlig kæmper de også derefter.
      Drop snakken om realisme, for i konkurrencesport er realisterne ofte de store tabere.
      De store vindere, er dem der imod alle odds går efter det uopnåelige.
      Max pres på truppen!

Ja, lad os gå efter Champions League-deltagelse næste sæson – og den vinder vi også.

Umiddelbart er mine forventninger mødt, hvis vi lægger på samme plads næste år ved samme tid, som vi gør nu. Jeg kan slet, slet ikke se AGF blive bedre end FC Nordsjælland, Esbjerg, Randers og Brøndby – eller bare Horsens for den sags skyld.

@peter holm frandsen

det hedder forstærkninger!! hvad havde du forventet? at vi skulle spille næste sæson med samme trup… christ!!

Zodiac skrev:

@peter
      holm frandsen

det hedder forstærkninger!! hvad havde du forventet? at vi skulle spille næste sæson med samme trup… christ!!

Vis mig nogle af de forstærkninger, som vi har en reel chance for at få fat i, og der skal aflevere AGF på en 6. plads. Nej, vel?

Andre Jensen
      Bruger

Peter Holm Frandsen skrev:
      [
      Umiddelbart er mine forventninger mødt, hvis vi lægger på samme plads næste år ved samme tid, som vi gør nu. Jeg kan slet, slet ikke se AGF blive bedre end FC Nordsjælland, Esbjerg, Randers og Brøndby – eller bare Horsens for den sags skyld.

Det er netop det jeg forsøger at gøre op med. Den uambitiøse realisme.
      Vi er AGF, vi bør forlange og forvente mere end en 10. plads
      Og det vil naturligvis være et kæmpe pres, men som det fremgår af mit indlæg, så mener jeg at pres er med til at optimere spillernes præstationer.

@ Peter holm frandsen
      Det kan jeg af gode grunde ikke. Først og fremmest fordi vi ikke er i et transfervindue endnu og dels fordi der kører så pisse meget spin omkring den slags, men tro nu ikke at navnet AGF ikke er en anelse tiltrækkende, for det er da en af de eneste forklaringer på at vi har fået nogle af de spillere vi har i tidens løb. Det kan godt være vi ikke er noget topklub mere, men ligesom fansene åbenbart ikke vil indse dette så vil nogle spillere åbenbart heller ikke, så lad os nu se. Den anden, noget mere pessimistiske tilgang bliver jeg sgu helt nedtrykt over;)

Zodiac skrev:
      @ Peter holm frandsen
      Det kan jeg af gode grunde ikke. Først og fremmest fordi vi ikke er i et transfervindue endnu og dels fordi der kører så pisse meget spin omkring den slags, men tro nu ikke at navnet AGF ikke er en anelse tiltrækkende, for det er da en af de eneste forklaringer på at vi har fået nogle af de spillere vi har i tidens løb. Det kan godt være vi ikke er noget topklub mere, men ligesom fansene åbenbart ikke vil indse dette så vil nogle spillere åbenbart heller ikke, så lad os nu se. Den anden, noget mere pessimistiske tilgang bliver jeg sgu helt nedtrykt over;)

Fair nok, jeg venter med dommedagsprofetierne til efter 31/8. B)

smd
      Bruger

Fat det nu endeligt: Vi er en stor klub i en stor by men ikke nogen storklub!!!

Korrekt at vi er en stor klub i en stor by men spillemæssigt ikke nogen storklub.

Dog vil jeg vove den påstand at AGF er langt mere attraktiv end mange af de klubber der ligger foran os.
      Klubben ligger som sagt i en stor by med et stort tilskuerpotentiale.

Er ret overbevist om at en spiller synes det er sjovere at have et hjemmepublikum på 10 – 15 kilo samt masser af omtale end at spille i en dødsyg forstadsklub hvor der på en rigtig god dag kommer en luder og en lommetyv og ser dem spille.

Så selvfølgelig kan AGF også trække "store" spillere til.

Desuden er det nok også mere attraktivt at bo i Århus end end mange af de andre byer.

Bare vent….. Der skal nok blive trukket en kanin eller to op af hatten.

Meloveyou
      Bruger

Hvid af hjerte skrev:
      Korrekt at vi er en stor klub i en stor by men spillemæssigt ikke nogen storklub.

Dog vil jeg vove den påstand at AGF er langt mere attraktiv end mange af de klubber der ligger foran os.

Er ret overbevist om at en spiller synes det er sjovere at have et hjemmepublikum på 10 – 15 kilo samt masser af omtale end at spille i en dødsyg forstadsklub hvor der på en rigtig god dag kommer en luder og en lommetyv og ser dem spille.

Desuden er det nok også mere attraktivt at bo i Århus end end mange af de andre byer.

Hehe blev der også sagt sidste år og til jul..
      Vi skal nok passe på med kalde os storklub pga fortiden, det tæller lige som ikke mere

@Meloveyou

Jeg påstår hellere ikke at vi er en storklub.
      Siger også at vi spillemæssigt ikke er en stor klub.

Min påstand er bare at betingelserne er tilstede og AGF altid vil være en attraktiv klub pga byens størrelse, publikum og befolkningens interesse omkring klubben.

only white
      Bruger

Meloveyou skrev:

Hvid af hjerte skrev:

Vi skal nok passe på med kalde os storklub pga fortiden, det tæller lige som ikke mere

Prøv at fortælle det til Liverpool fans, de tror stadig de er en storklub, selvom de ikke har vundet PL i 18 år….

Meloveyou
      Bruger

Jeg mener os vi er en storklub.. Men lige nu er vi ved at bygge op igen. Vi kan ikke leve på fortidens meritter, men kun være stolte som få. Vi kan hjælpe med til opleve fremtidens meritter, der nok skal kommer om nogle år:k

only white skrev:

Meloveyou skrev:

Hvid af hjerte skrev:

Prøv at fortælle det til Liverpool fans, de tror stadig de er en storklub, selvom de ikke har vundet PL i 18 år….

Deltagelse i to Champions League-finaler inden for de sidste fire år og en semifinaleplads i år tæller også lidt. Liverpools skæbne er, at Man Utd og Chelsea (og Arsenal til dels) er den tand stærkere.

West Ham
      Bruger

smd skrev:

Jeg har altid ment at begrebet storklub ikke er betegnende for hvor i tabellen den pågældende klub ligger, eller hvordan de aktuelle resultater er.
      En storklub bedømmes på den interesse der er omkring klubben, som f.eks hvor mange mennesker der møder op til kampene, også selvom der ikke spilles om mesterskab eller europa cup pladser. Målt ud fra dette kriterie mener jeg bestemt AGF efter dansk målestok stadig er en storklub. Der kommer stadig tusindevis af tilskuere, fanklubben er blandt de største i landet, og for pressen bliver AGF ved med at være interessant. Man kan bestemt også mærke det når vi spiller på udebane: det er de færeste klubber der tager tilnærmelsesvist ligeså mange fans med rundt i landet, og det er på trods af den håbløse placering i tabellen!
      AGF er en sovende kæmpe, men stadig en kæmpe i dansk fodbold!

zcml
      Bruger

West Ham skrev:

smd skrev:

Jeg har altid ment at begrebet storklub ikke er betegnende for hvor i tabellen den pågældende klub ligger, eller hvordan de aktuelle resultater er.
      En storklub bedømmes på den interesse der er omkring klubben, som f.eks hvor mange mennesker der møder op til kampene, også selvom der ikke spilles om mesterskab eller europa cup pladser. Målt ud fra dette kriterie mener jeg bestemt AGF efter dansk målestok stadig er en storklub. Der kommer stadig tusindevis af tilskuere, fanklubben er blandt de største i landet, og for pressen bliver AGF ved med at være interessant. Man kan bestemt også mærke det når vi spiller på udebane: det er de færeste klubber der tager tilnærmelsesvist ligeså mange fans med rundt i landet, og det er på trods af den håbløse placering i tabellen!
      AGF er en sovende kæmpe, men stadig en kæmpe i dansk fodbold!

Det er lidt af begge dele!

Det vil f.eks. være svært ikke at kalde FC Farum for en storklub, hvis de gik hen og vandt 10 mesterskaber i træk, men de har meget langt for at blive en storklub på samme måde som AGF, FCK og Brøndby.
      De ville self. få mange medløberfans (vel samme måde BIF er blevet store), hvis de skulle gå hen og vinde mange mesterskaber.

Viser 15 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?