Martin Jørgensen

Forside Fora AGF Martin Jørgensen

Viser 28 svartråde
  • Forfatter
      axelaxel
      Bruger

Bare lige et surt opstød inden sengetid (jeg er en gammelæ mand). Jeg mangler en del af fordums styrke fra MJ. Er bange for at hans ønske om at slutte karieren i GF ikke bliver til noget. Jeg har svært ved at se ham som en forstærkning af vores trup til næste sommer.

salling23
      Bruger

Han kan ikke blive fast mand på holdet – det er kun MO der udtager folk på deres tidligere præstationer

Valderrama
      Bruger

Jørgensen og Jon Dahl er så langt fra deres tidligere niveau. Man må håbe de er i lidt bedre form end den nuværende til Svensker-kampen… Men jeg tror nu godt at MJ kan tilkæmpe sig en plads på venstre midt hos GF efter sommer. Ellers kan han bruges som back når Lumben ryger til udlandet:-)

Anonym

I så fald MJ går ind og spiller en brandkamp mod Sverige er han så velkommen igen?

salling23
      Bruger

det er ikke et spørgsmål om han er velkommen. Det vil han altid være, men i den form han har nu, så mener jeg ikke at han kan få en fast plads på holdet – selvfølgelig afhængig af hvem der er tilbage

For at sammenligne:
      Grønkjær spiller langt fra altid godt på landsholdet. Og han spiller sjældent en hel kamp, hverken der eller for FCK. Men derfor er han stadig en forstærkning af ALLE hold i superligaen.

Samme kan siges om Hr. Jørgensen!!!!

Sylvester
      Bruger

Tror også han ville være fin i AGF.
      Men rigtig nok han er snart done på landsholdet. Tror han stopper efter VM, som vi SKAL med til…

nf
      Bruger

Jeg kan ikke se ham som en forstærkning af det nuværende hold og om et år er han næppe bedre. Det vil være klogere at satse lønkronerne på en spiller med fremtiden for sig eller på nogle store talenter.

smd
      Bruger

Han skulle ha været her denne sommer. Om et år er han over the hill – så nej tak.

zcml
      Bruger

Altså, han skal gå meget ned i løn, hvis der skal være en idé i at hente ham hjem.
      Han vil jo være en kortsigtet forstærkning. Og SÅ god er han altså heller ikke længere.

Tror også nærmere han skal ind og spill centralt, hvis han kommer tilbage, men det afhænger jo self. også af, hvem der er i truppen til den tid.

warnerbe
      Bruger

Selvfølgelig er han en forstærkning… Han er fortsat blandt de 15 første i en italiensk topklub, og som genoa viste (fiorentina er bedre) er der et stykke op til dem fra superliganiveau. Regner også med at det er derfor ER ikke har skreget på en venstre midt i år, da de regner med MJ næste sommer. Så vil han sikkert have 2 ok sæsoner i sig til superligaen.
      Og han vil samtidig komme med meget international rutine, hvis vi skulle være så heldige/gode at kvalificere os til noget europæisk.

m selmer
      Bruger

det eneste spørsmål jeg stiller mig selv er hvordan hjælper han bedst AGF.
      Ved t tjæne en masse penge i Itlien og så være aktionær i AGF eller ved selv at komme til AGF og spille der ?

T-Knogle
      Bruger

Hvis man vender den om så er det ærgerligt for Martin Jørgensen, at han ikke er i AGF nu. Han valgte Fiorentina for at komme til at spille CL, og han får da også en af de bedste pladser på stadion til at følge alle kampene. Men han får desværre nok ikke mange minutter på banen.

Han kunne have været fast mand hos os og være kommet i super form til en evt. VM slutrunde, og dermed have afsluttet sin landsholds-karriere flot. Nu er han ude af kampform, og det var tydeligt i onsdags, at det ikke gavner hans spil.

Jørgensen er altid velkommen i AGF men ser ham nu mere i en funktion uden for kridtstregerne som en del af Agfs talent arbejde, eller som en del af træner teamet omkring erik og jesper

Steen6372
      Bruger

MJ vil selvfølgelig kunne forstærke vores hold på kort sigt. Men som udgangspunkt vil jeg helst have gode spillere, som stadig kan udvikle sig. Altså i alderen op til omkring 25-26 år. Sådan som BSN har været god til de sidste år, med spillere som J. Poulsen (26), Nando (25), Feilhaber (24), Howard (23), Dioh (24) og senest Stephan P. (23). På den måde ville der nok være mere kontinuitet i at hente Duncan hjem igen. Men det er jo en anden diskussion.

Men der er da mange ting at overveje. Måske er MJ så stort et navn, mediemæssigt, at en sponsor vil træde til og betale hans løn. Og for klubben vil der helt sikkert også være PR i at have MJ som kransekagefigur, fordi han er en mediekæledægge. Og rutine kan jo også altid bruges. Man skal bare ikke begynde at bygge et hold op om Martin. Hans skadesfrekvens bliver næppe heller mindre med alderen.

Ceres
      Bruger

Stig AKA Frank HeskjaerIII skrev:
      For at sammenligne:
      Grønkjær spiller langt fra altid godt på landsholdet. Og han spiller sjældent en hel kamp, hverken der eller for FCK. Men derfor er han stadig en forstærkning af ALLE hold i superligaen.

Samme kan siges om Hr. Jørgensen!!!!

Fin sammenligning.

…. men man kunne jo i den forbindelse også nævne Thomas Helveg som er 38, forlængst har forladt Italien og mistet sin plads på landsholdet… Men han er jo stadigvæk rigeligt god til Superligaen og til at være fast mand i startopstillingen for mesterskabsfavoritterne OB…

Martin Jørgensen er stadigvæk god nok til at spille i Serie A og mere end god nok til et tophold i Superligaen… og da han også er investor i klubben, så vil han naturligvis også spille i AGF for en nærmest "symbolsk" betaling (i forhold til den løn han får i Italien), lige som det også er tilfældet med Helveg i OB…
      .

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Men der er da mange ting at overveje. Måske er MJ så stort et navn, mediemæssigt, at en sponsor vil træde til og betale hans løn.

Det bliver slet ikke nødvendigt… Martin har tjent rigeligt med penge i Italien og er selv blandt de investorer der har været med til at skaffe penge til spillere som AGF ikke selv har haft råd til at hente (blandt andet Dioh), så naturligvis vil han ikke forlange mere end en nærmest "symbolsk" betaling for at afslutte sin karriere i AGF..
      .

Steen6372
      Bruger

Hvis vi virkelig kunne få ham billigt, kunne han være en god løsning i en periode hvor vi sandsynligvis bliver nødt til at sælge nogle profiler (J. Poulsen/Feilhaber) uden at have råd til at købe erstatninger.

Man kan måske forestille sig en midtbane næste år der hedder
      Jørgensen — K. Povlsen — Davit — Stephan P.

Thomas K
      Bruger

Jeg er helt enig i, at Marrtin Joergensen, selv i en alder af 34 aar ville kunne vaere vigtig paa et AGF hold.

Jeg tror, at klubben vil saelge Michael Lumb og Nando Rafael omkring nytaar, og lade Benny Feilhaber og Jakob Poulsen smutte efter et VM hvor de begge – forhaabentlig – spiller.

Saa vil Martin Joergensen vaere utrolig god, at have som backup til flere pladser hvor han saa ville kunne bringe ro og stabilitet ind paa holdet.

Utzon
      Bruger

Jeg bevæger mig måske lidt i off-topic, men det er også spændende at snakke om hvordan startopstillingen ser ud næste år. (Stadig lidt on-topic, da Jørgensen indgår i min startopstilling) 😉

[center]Staff[/center]
      [center]
      Krabbe – Danthomet – Kure/Howard – Ny spiller[/center]
      [center]
      Stephan P – Kasper P – Jerry – Jørgensen[/center]
      [center]
      Nando – Graulund/Dioh[/center]

Utzon
      Bruger

Jeg tror forøvrigt at Jakob P, Lumb og Feilhaber ryger til sommer 🙂

Men stadig rigtig stærk start 11'er!
      Og meget fornem bænk med Anders Rasmussen, Kim Madsen, Kure (eller Howard), Gjesing, Devdariani, White, Dioh (eller Graulund)

Udenfor truppen sidder spillere som Jonas Thorsen, Jackson, Anders Nielsen, Sanel Kapidzic, Pleidrup og Lindkvist. Det er i mine øjne en fornem startopstilling, bænk og fornemme spillere uden for truppen.

3-5 af de spillere vi ser på bænken og uden for truppen, vil nok ikke være at finde i truppen efter sommerferien, men svært at sige hvem.

zcml
      Bruger

Utzon skrev:
      Jeg tror forøvrigt at Jakob P, Lumb og Feilhaber ryger til sommer 🙂

Men stadig rigtig stærk start 11'er!
      Og meget fornem bænk med Anders Rasmussen, Kim Madsen, Kure (eller Howard), Gjesing, Devdariani, White, Dioh (eller Graulund)

Udenfor truppen sidder spillere som Jonas Thorsen, Jackson, Anders Nielsen, Sanel Kapidzic, Pleidrup og Lindkvist. Det er i mine øjne en fornem startopstilling, bænk og fornemme spillere uden for truppen.

3-5 af de spillere vi ser på bænken og uden for truppen, vil nok ikke være at finde i truppen efter sommerferien, men svært at sige hvem.

Selvom vi igen har været hårdt ramt af skader i centerforsvaret, så skulle det stadig været planen at Kim Madsen skal videre. Hvis han ikke bliver solgt, så er han senest væk til sommer, når hans kontrakt udløber.
      Pleidrups kontrakt udløber til nytår. Og har heller ikke her hørt noget om ændrede planer.
      Dertil har også White og Lindkvist kontraktudløb til sommer.
      Flere gætter på at White bliver for dyr at forlænge med, men jeg ved ike helt, hvordan det ser ud med det. Lindkvist håber jeg ikke får forlænget. Vil hellere se, hvad Anders Nielsen kan plus evt. en anden ung spiller til backen (måske Jackson?).

Jonas Thorsen er forresten også blevet solgt til Viborg.

Steen6372
      Bruger

Utzon/zcml: Næsten værre er at Lucenas kontrakt også udløber. Og mon ikke bare han finder sig en ny (eller gammel?) klub og scorer et sign-on fee, ligesom da han kom til os? Hvis han vil forlænge, er det ved at være på høje tid at få det på plads. Jeg tror ikke på ham, og derfor var han ikke i min "forventede" midtbane til næste sæson.

Utzon
      Bruger

Hvis Lucena, som du forudser, smutter, bliver vi nødt til at hente en ny midtbanespiller, for ellers har vi sgu et problem.

zcml
      Bruger

Havde lige overset, at Lucena også har kontraktudløb til sommer, men umiddelbart kan jeg ikke se noget til hindre for en forlængelse.
      Lucena virker tilfreds med at være her, og nu er det jo også begyndt at gå godt. Og den sportslige ledelse virker heller ikke utilfreds med ham.

Det er self. ikke utænkeligt, at der kommer et væsenligt bedre økonomisk tilbud til ham eller interesse fra udandet, men umiddelbart tror jeg på en forlængelse.
      Hvis han smutter skal der rigtigt nok en ny til. Har ikke længere så stor tiltro til Gjesing som tidligere.
      Lad os i stedet få Leon hjem;)

jan_F
      Bruger

En ganske akademisk diskussion – når man lægger Martin Jørgensens skadeshistorie sammen med AGFs ditto, så kunne man faktisk frygte for mandens liv – han når ikke ud af det lokale han har underskrevet kontrakten i før han har pådraget sig en alvorlig skade! 😀

grind88
      Bruger

Hvis MJ skriver under med AGF, så vil hans knæ og akillessener helt spontant sprænge i luften i det øjeblik, han lægger kuglepennen fra sig. Folk vil stå og måbe og de vil ikke tro deres egne øjne. Rengøringsdamerne vil gå fuldstændig i panik og komme rendende med WC-papir og håndklæder, men det vil ikke hjælpe noget som helst. Martin dør af akut blodmangel og hans sidste minde om denne verden bliver en underskreven AGF-kontrakt med mørkerøde blodpletter på. Det er bare, hvad jeg tror.

Så kan det ikke blive værre i hvert fald 😀

Eraticator
      Bruger

jan_F skrev:
      En ganske akademisk diskussion – når man lægger Martin Jørgensens skadeshistorie sammen med AGFs ditto, så kunne man faktisk frygte for mandens liv – han når ikke ud af det lokale han har underskrevet kontrakten i før han har pådraget sig en alvorlig skade! 😀

Vi ser bare diskussionen fra en matematisk synsvinkel i stedet for, og antager at minus * minus = plus

Viser 28 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.