Martin Borre til GF og Grahn til OB

Forside Fora AGF Martin Borre til GF og Grahn til OB

Viser 46 svartråde
  • Forfatter
      ODENSE_BK
      Bruger

llllllllllllllll

Hatte
      Bruger

Uha er ikke så glad for at mise Grahn, synes han er god når han er bedst. Vil heller at Borre bare blev købt.
      Men hvis Ove p. har en plan med ikke at spille med offensiv midt, tror jeg da det kunne være aktuelt.

HjortH
      Bruger

Det tror jeg ikke på. Har Borre ikke lige forlænget med OB?

Grahn er købt på et spillersonsorat og SKAL derfor indbringe en større sum penge til de folk som nu engang har brugt deres sparepenge på ham.

Men Borre ville da være en klar forstærkning på højrekanten.

Phillies
      Bruger

Må håbe den kasse med penge bare er stor nok.
      Så det ligefrem bliver GF der laver den gode handel.
      Men jeg tror helt sikkert vi vil kunne bruge borre

En bruger med navnet IloveAGF, bosat i Odense, og som med sit første indlæg præsenterer et rygte med, at Grahn er på vej til OB… Beklager, men det lyder lidt for mistænkeligt!

nettohunden
      Bruger

Synes nu osse at det lyder lettere urealistisk – men ok jeg kan godt li rygter, og synes personligt det ville være en fantastisk handel! Selvfølgelig er Grahn go, men magen til primadonna skal man sgu lede længe efter!

dksauron
      Bruger

IloveAGF skrev:
      Hej allesammen…

Jeg har et meget sikkert rygte, ifølge kilder tæt på Odense Boldklub, sidder AGF og OB i forhandlinger om en byttehandel. Martin Borre skal til AGF + en kasse penge, og Grahn skal til OB.

Jeg synes personligt Martin Borre er SAS ligaens bedste højrekant, han er jo osse lige blevet udtaget til ligalandsholdet, men hvad synes i?

Venlig hilsen
      IloveAGF

RAAAP RAAAP RAAAAP RAAAAAP

CasperT
      Bruger

Ud over aktie-argumentet, som jo nok holder, mener jeg faktisk heller ikke at Grahn har markeret sig i en grad som skulle gøre a en klub som OB skulle være interesserede i et sådant bytte. Der har da været lige så meget pil ned som op med ham. Han kunne være en kanon spiller, men er altså ikke blevet det endnu.

tmj-allstar
      Bruger

Det skal jo kræve at Borre skulle komme og "overtage" Grahns playeranpartsselskab + pengene skal fordeles blandt anpartshavere, så tror ikke at de roder sig ud i sådan noget… Tror at den eneste måde Grahn kan forlade AGF på, er ved et regulært salg

meng
      Bruger

Jeg leger lige med – dels fordi jeg hele tiden har regnet Grahn som sandsynlig afgang, og dels fordi vi kan bruge en god højrekant [men så er Tommy nok lidt mere tvivlsom].

Grahn har kostet os 5 mio. ifølge diverse andelshavere. Samtidig skal AGF kompenseres for Grahns lønudgifter. Vi har haft ham i et år, og han rygtes at få 1,5 mio om året. Dvs. at vores break-even pris er 6,5 mio.

Hvis vi beholder Grahn et år mere, bliver break-even prisen 8 mio., og pt. er det ikke realistisk, at Grahn bliver meget mere værd.

Lad os sige, at vi får 3 mio + Borre. I den situation kan AGF så opgive kravet på kompensation for Grahns løn og for den del af anparterne klubben ejer (måske ½-1 mio?). Resten af pengene kunne de så betale til anpartshaverne, og så kunne man betragte Borre som en fri transfer.

Hvad ville AGF opnå ved det? Dels ville vi opgive nogle (efterhånden urealistiske) konpensationskrav, og reelt ville vi betale 1-1½ mio + Grahn for Borre. Vores trup ville derved sikkert hænge bedre sammen, og Borre er nok billigere i løn end Grahn (selvom Grahns løn jo i teorien skulle være gratis for os).

Det er ikke noget, der vækker jubel hos nogen, men stadig ikke så dumt endda.

OB betaler 3 mio + Borre for Grahn, der er en meget talentfuld spiller – men det er Borre nok også. Det afhænger også lidt af Borres kontraktudløb, fordi han alligevel vil videre på et tidspunk, kan det nok blødgøre de indavlede.

zacatecas
      Bruger

Jeg gi'r ingenting for det rygte!! Grahn er købt på "folkeaktier". Han kan ikke ingå i en byttehandel. Rygtet er helt hen i vejret

d0nN
      Bruger

Rygtet er usandsynligt, men realistisk..

Asger
      Bruger

For det første tror jeg ikke en dyt på det rygte. Som der bl.a. bliver nævnt skal Grahn indbringe en del mere end penge der indgår i en byttehandel for at kunne betale tilbage til alle dem der har investeret i player sponsorat.
      For det andet synes jeg ikke det ville være en særlig god handel, jeg er ikke af den overbevisning af vi har desperat brug for en højrekant, og for det 3. skal jeg ikke have en spiller som ikke har lavet andet end at svine AGF til når han er blevet interviewet i forbindelse med kampe mod os.

Så nej tak

boise niko
      Bruger

Nu tror jeg godt nok ikke så meget på historien. Men hvis man på fornuftig vis kunne løse problemet med, at Grahn er købt på anparter, er det måske ikke så dumt igen. Som jeg ser det, er Grahn lidt en hovedpine ift. at spille Ove P's 4-4-2, idet han fylder for lidt defensivt sammenlignet med slidere som gollum og roger. Samtidig ville Borre løse problemet med vores manglende højrekant, hvormed trupsammensætningen ville blive noget bedre. Men som sagt tror jeg ikke, det er realistisk pga. de specielle forhold omkring ejerskabet af Grahn.

Grahn17
      Bruger

kan vi ikke bare beholde grahn og så betaler kurt for borre!!! fint med mig, bare kør kortet igennem kurt.

Man kunne også lærer grahn at spille fløj

Gfihjertet
      Bruger

Det er sgu ikke helt umuligt, hvis Grahn fik lov til at bestemme, så smuttede han sikkert!

Og det ville da være super for GF, bortset fra at vi så mangler en Duncan til at heade Lindrup og Borres indlæg i kassen…

Tror Grahn passer bedre til Graulnd og Geroge faktisk, det kommer til at blive teknisk og hurtigt!!! Self. suppleret med Lindrup

ace
      Bruger

Jeg tror heller ikke på den. Hvordan skal Grahn ApS så få deres investering tilbage.

Når det er sagt tror jeg det ville være et godt bytte, da vi har Jonny og Danilo og Christer der kan spille offensiv midt.

Der er for mange historier om Grahns dårlige moral og indflydelse på de andre i truppen. Han er en egoist og dem skal der også være plads til, hvis de ellers leverer varen. Det mener jeg ikke Tobias har gjort meget siden det første ½ år han var lejet i. Det beretiger ikke til stjerne nykkerne og de mange byture hvor af han blev set i kl 2 byen om fredagen, da vi skulle møde Brøndby om søndagen.

Den slags vidner ikke om en proffesionel holdning og er da slet ikke i tråd med udmeldingerne fra klubben efter 4 spillere gik i byen efter et nederlag i foråret. Man bliver nok også lidt farvet af Tøffes beskrivelse i hans bog at Grahn.

Han har et stort talent men forvalter det ikke godt nok i AGF lige nu. Hans agenst udtalelser i efteråret var heller ikke for fede og loyale.

Borre forlængede for nyligt hvilket tyder på at han ikke vil videre og klubben sikkert ikke vil sælge. Man skulle dog ha købt ham allerede da han var en profil i Køge.

Tror dog på at Mads Frost godt kunne overraske lidt i foråret hvis han får lov at spille.

topdm82
      Bruger

den er sq lidt svært syntes jeg, for er vild med Grahn når han er på toppen, men han giver sq også en grå hår til tider….men lad os nu se hvad OP kan gøre ved det, han ser jo nok på det med andre øjne, da han ikke selv har været med til at købe ham, så tro seriøst Grahn skal yde sig bedste, for tro ikke OP er bleg for at skifte ham ud eller sætte ham på bænken for den sags skyld, hvis tilfældet er at han ikke vil arbejde for holdet

Willow
      Bruger

Jeg ville da håbe at dette rygte er sandt. Jeg er p*ssetræt af Grahn, hans tilstedeværelse i klubben gør at man bliver nød til at rette holdet ind under ham og det kan bare ikke passe. + Vi mangler en ordenlig højrekant. Så ud med ham!

zacatecas skrev:
      Jeg gi'r ingenting for det rygte!! Grahn er købt på "folkeaktier". Han kan ikke ingå i en byttehandel. Rygtet er helt hen i vejret

Præcis det jeg tænkte…

Dette er en stor and!

Livercool
      Bruger

Umiddelbart vil det passe mig fint. Grahn skævvrider holdet lidt inde på midten, og vi vil kunne komme til at spille en lidt mere regulær 4-4-2.

Med hensyn til, hvorvidt Grahn kan indgå i en byttehandel eller ej. Selvfølgelig kan han det. AGF bliver blot nødt til at betale det de får fra OB+et vurderet beløb for Martin Borre til det selskab der har kontraktrettighederne på Grahn. Det kræver selvfølgelig at dette selskab siger god for handlen.

Laudrup
      Bruger

Det ville være en fin handel i mine øjne, selvfølgelig afhængig af hvor stor den pose penge er.
      Men tror Grahn ville gøre det godt på højre kant i Oves 4-4-2 system…

@meng
      : har du nogensinde hørt om sunk costs?

Simon G
      Bruger

Jeg syntes det lyder spændende, og sådan som Ove vil spille er Borre også mere anvendelig end Tobbe, men eftersom transferretighederne til Tobbe ikke er ejet af AGF, ser jeg det som værende et tvivelsomt rygte.
      Men hvis handelen alligevel skulle blive en realitet, vil jeg ikke blive sønderligt knust.

meng
      Bruger

Jeg forstår altså ikke helt balladen mht. det playersponsorat.

I princippet kan Grahn sælges med tab, hvis anpartshaverne kan blive enige om at sælge (og jeg tror nok ikke den enkelte anpartshaver skal regne med så meget indflydelese, fordi der sidder nogle, der har købt stort ind). Men som tingene er nu, vil de fleste nok acceptere at få pengene igen, og derfor kan AGF jo bare købe folk ud.

Ergo: playersponsoratet komplicerer tingene noget, men det er altså ikke uovervindelige problemer, og de forhindrer ikke en byttehandel.

@Laudrup

Jo, jeg har hørt om det begreb, men jeg kan ikke lige se sammenhængen her, så oplys mig venligst

leroy
      Bruger

er han ikke skadet

d0nN
      Bruger

Bare fordi han hedder Borre, behøves han ikke være skadet 😉

Willow
      Bruger

Hatte skrev:
      Uha er ikke så glad for at mise Grahn, synes han er god når han er bedst.

Jeg mener ikke vi kan bruge en spiller der kun er god når han er bedst. 😉 tror ikke det er du mener. Jeg synes bare ikke der plads til en medgangsspiller på holder for tiden.

MiniHove
      Bruger

Endnu et rygte.
      Håber ikke det sker.

wwweskapedk
      Bruger

Jeg kunne sgu godt undvære grahn – han ødelægger sgu mere end han gavner.

Synes Stig beskrev ham OK i sin bog – men absolut ikke et element som er optimalt til at være grundstamme på et hold.

RasmusT
      Admin

Jeg ser gerne Borre på højre kanten for os.. Og hvis OP har tænkt sig vi skal spille 4-4-2 kan det jo sagtens betyde adjø til Grahn;) Som efter min mening IKKE levere varen..

saltefanden
      Bruger

Synes det kunne være et godt bytte. Grahn er et problembarn og han passe (umildbart) ikke til Ove Pedersen (Men han fik f.eks. også skik på Michael Hansen).

Desuden vil det give en god balance på holdet, da vi ville have alle plader besat af 2 mand. – Til sommer vil vi (næsten uden indkøb) have et hold som giver mange muligheder:

Opstilling:
      ————–MM————–
      FH—–FC———FC——FV
      MH—-MC———MC……MV
      ————AC—AC———-

Spillere til sommer:
      MM: Hyldgaard og Steffen
      FV: Højer og Sarr
      FC: J. Rasmussen og Kasper Kure
      FC: THansen
      FH: Richard og A. Kure
      MH: Borre og Frost
      MC: J. Søresen og Navid
      MC: Roger Risholt og J. Gjesing
      MV: Lindrup og Danilo
      AC: Graulund og Christer
      AC: Foldgast og J. Jørgensen

Simon G
      Bruger

MiniHove skrev:
      Endnu et rygte.
      Håber ikke det sker.

Hvorfor dog ikke det?

shazo
      Bruger

Grahn er ikke noge problem barn, Grahn er nok en af de bedste spiller vi har på holdet!!

ooOOAGFOOoo
      Bruger

Jeg kunne vildt godt tænke mig Borre..men vil ikke af med Grahn…så de skal købe Borre uden de for Grahn med

Willow
      Bruger

shazo skrev:
      Grahn er ikke noge problem barn, Grahn er nok en af de bedste spiller vi har på holdet!!

Nu har jeg bedt om dette mange gange:

shazo, vær venlig at beskrive hvorfor han er vores bedste spiller! Dette gælder din ære og troværdighed.

Jeg er træt af at alle de *d**t*r der påstår Grahn er den bedste han kan ikke en sk*d (sry for bandeordene, men er træt af at stille samme spørgsmål uden at få svar)

dieklinge
      Bruger

det er klart en and

Grahn er super god, vil ikke af med ham.. Mange siger han er ego, men det er da klart, når han får bolden går alle andre helt i stå og venter på han dribler bolden i mål. Jeg er sikker på med Graulund oppe foran bliver det helt super, han er en der søger chancer og han laver et kæmpe løbe arbejde. Jeg tror virkelig der er mål i det makker par. Men jeg vil mene hans nivue er faldet siden hans tid som lejespiller.. Men tror meget på ham under Ove P

Jeg kan godt forstå folk syntes han mister mange bolden og han laver ikke det store/ eller intet deffesivt men det er nu heller ikke hans job, og det er sku svært ikke at miste bolden når han som playmaker ofte ikke har nogle at spille..

Det er mit syspunkt og jeg har altid syntes han er en god spiller, men han er en primadonna det er rigtigt..

SKUF MIG IKKE GRAHN:)

gogz
      Bruger

Hvad sker der???
      HVorfor er Grahn nu blevet et offerlam?
      Han er da den teknisk mest begavede spiller på holdet, til trods for at der er nogle der mener, at [i]han kan ikke en sk*d[/i] og [i]Grahn er et problembarn og han passe (umildbart) ikke til Ove Pedersen[/i]. Hvor kommer det fra?
      AGF kan, på nuværende tidspunkt, IKKE undvære Tobias Grahn.
      Det er også nævnt tidligere, at hans opførsel kan skyldes et anstrengt forhold til Sören Åkeby. Se nu lige hvad OP kan med manden, FØR I slagter ham!!!:@

mr Nice Guy
      Bruger

Der er ingen der kan betvivle Grahns evner, diskussionen går eller bør mere gå at han slår op i banen i modgang og at balancen mellem offensiv og defensiv ikke holder med både ham og Lindrup på banen.
      Personligt er jeg enig i at det bliver for åbent med de to på banen og vil foretrække Borre istedet for så vi har to gode kanter og 2 motorer i maskinrummet midt på.

meng
      Bruger

Grahn er vores mest talentfulde spiller, så det er ikke det, den kører på. Og faktisk er Grahn også en af dem der arbejder mest på banen, uanset hvad folk ellers mener at have observeret.

Problemet er bare, at Grahn vil videre, han passer meget dårligt til et bundhold og desuden er han dyr i løn. At have Grahn på holdet kræver næsten, at man bygger spillet op om ham. Det duer ikke, når vi ikke har spillerne til at udnytte ham optimalt, og især ikke, når han alligevel senest forlader klubben til sommer (mit eget gæt). Samtidig vil han helst spille offensiv midt, og der er ikke sikkert at den opstilling der er den bedste med det forhåndenværende spillermateriale indeholder en offensiv midt.

Ergo: selvom Grahn er en utroligt dygtig fodboldspiller, kan vi blive nødt til at ofre ham for at få et mere harmonisk hold, og for at få råd til en spiller som Borre, der formentlig passer langt bedre til de øvrige spillere, og klubbens situation.

Fordi det er jo dumt at betale over en mio for Grahn, når han fx. kan betyde, at en anden dygtig spiller, Lindrup, må sidde på bænken. Så er det bedre at få en billigere spiller, der tilgengæld passer bedre ind (og det har jeg så lige skrevet ovenfor, men nu gentog jeg det, fordi det er en vigtig pointe.:D)

Laudrup
      Bruger

Jeg er faktisk ikke helt enig, jeg tror Grahn ville være god i Oves system (forudsat at han overfører det system EfB brugte i efteråret). Grahn ville være god på en højre kant. Dermed ville vi også have 2 offensive kanter, Lindrup og Grahn, som kan udfordre og fodre vores angibere og begge er gode driblere. Balancen ryger kun fordi folk kun ser ham som central midtbane spiller, men på kanten mener jeg han ville være mere eller mindre perfekt i Oves system. Spørgsmålet er så om Grahn kan acceptere sådan en plads – det tror jeg nu sagtens han kunne, han virker som om at han er ved at blive voksen.

Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste agf fan der holder af Grahn

ooOOAGFOOoo
      Bruger

Jeg holder os mega meget af Grahn

Beeblebrox
      Bruger

Problemet ere at Grahn ikke gider spille fløj og hvis han bliver tvunget spiller han som røv og nøgler, og det er ikke fordi han nødvendigvis er en dårlig fløj men fordi han ikke gider…

Bohne
      Bruger

Tjae, hvis det bliver en realitet at Søren Berg skifter så kunne det da måske godt være OB var interesserede i at få Grahn til klubben, og så ville de vel også have pengene

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=156366

Personligt har jeg ikke noget imod hvis Grahn smuttede, jeg synes ikke han passer ind på holdet, og tror heller ikke han er helt billig i løn

Tror dog tilgengæld heller ikke OB er interesserede i at skille sig af med Borre, han har da vist været en af deres bedste spillere i efteråret, men man har jo lov at håbe 🙂

CasperT
      Bruger

Men jeg forstaar stadig ikke hvorfor OB skulle vaere interesserede. Vi diskuterer muligheder for AGF (hvilket ogsaa er fint nok), men hvad med OB? Jeg har svaert ved at se gevinsten for dem.
      Og hvornaar skulle denne byttehandel i givet fald finde sted? Er der noget info om det?

Lasseh
      Bruger

Berg er på vej til en tysk klub.
      Og det er ved at hente Nymann.
      Nymann spiller jo samme position som Borre?
      Så hvem ved..

Viser 46 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?