Maciej's eventuelle mangler?

Forside Fora TIFO/Fanscenen Maciej's eventuelle mangler?

Viser 21 svartråde
  • Forfatter
      Emilfu
      Bruger

Her i kampen imod FCK, kom jeg til at tænke på hvordan det egentlig kan være at Steffen Rasmussen til tider, er så hamrende elendig til at sparke sine udspark. Decideret upræcis, og meget ustabil i udsparkene.

Det samme var problemet, da vi for adskillige år siden havde Lars Windfeld på mål.

Eneste fællesnævner, udover at begge spillere var/er på kontrakt i AGF er Maciej Wasyniuk.

Det skal siges, at jeg har stor respekt for Maciej som person, og syntes han er en meget dygtig træner. MEN, jeg mener dog at der angående udspark mangler noget.

Kan man hyre Peter Kjær?(Nej, ikke quizværten), om ikke andet så for 6 måneder eller lignende. Hans udspark for Silkeborg IF , dengang i tidernes morgen, var skræmmende præcise, og noget vi helt sikkert ville have gavn af, hvis Steffen kunne optræne samme evne.

Roger
      Bruger

Jo, i de sidste par kampe har SR da haft problemer med sine udspark, men jeg synes da ikke at det har været et problem før, og vil nok heller ikke give målmandstræneren skylden.
      Syntes heller ikke der var store problemer i Windfelds tid, han kunne endda ramme målet :k
      Men det er da noget der skal arbejdes med på træningsbanen, tror dog ikke at det er smart eller nødvendigt at hyre en "ekstern konsulent" i disse finanskrisetider…

Emilfu
      Bruger

Men Windfeld havde som oftest Torben Piechnik, John Jensen, og senere Anders Bjerre til at komme og sparke målsparkene.

Jeg giver skam ikke Maciej skylden, jeg sætter bare spørgsmålstegn ved om dette er noget der bliver arbejdet med, da det i mine øjne har været et problem.

GFvestjyden
      Bruger

Ansæt Morten Andersen

Stoei
      Bruger

Tilgengæld scorede Windfeld på udspark 🙂

Kegle
      Bruger

Tror da helt sikkert det er noget der bliver arbejdet med, kunne da ikke forestille mig andet.

Jeg tænker, at en af grundene til skæverterne kunne være at ER gerne vil have sat spillet hurtigt i gang, og det kræver en del øvelse at redde en bold for så at fise ud og sende en præcis bold afsted, er sikker på det nok skal komme, Staff er utrloig god til at tage imod og lære, så det er der senest til næste sæson:k

mph
      Bruger

Det er noget pjat at give Maciej skylden. Hvis han nu ikke har evner til at lære en målmand at sparke til bolden vil det jo være oplagt at lade en af de andre trænere arbejde med den del af det. Det er jo netop det, der er ER's tankegang.

En anden forklaring snarere Kegles forklaring om at sætte spillet hurtigere igang. Det kræver bedre overblik og teknik – og fremviser derfor nogle mangler hos Staff (som var forrygende mod FCK!)

Steffen Rasmussen er elendig til at sparke udspark. Han hamrer den ud over sidelinken 3-5 gange HVER kamp. Jeg synes i HØJ grad, at udspark tilhører kategorien: Staffs svagheder!

Og det er vi dæleme mange der synes skulle jeg hilse at sige ;D Kæft der bliver råbt af ham i C1 hver gang han losser den ud over sidelinjen.

EDIT: Iøvrigt spildte Staff 2 chancer imod FCK, hvor White+1 spurtede op af højrekanten, hvor han skød den så upræcist op mod dem, at de ikke havde en chance for at nå bolden. De havde ellers en halv bane at løbe på…

Emilfu
      Bruger

Jeg nævner udelukkende Maciej, fordi det ikke er den første målmand vi har der har netop dette problem.

Slet ingen tvivl om, at han er ufatteligt dygtig til hvad han laver. Jeg tillader mig dog at stille tvivl ved om der er fokus nok på at få trænet disse udspark/målspark.

Det er netop super ærgerligt, at en rigtigt god keeper som Staff, ikke formår at lægge afleveringerne som de skal. At jeg tager Peter Kjær som eksempel (hans 50 år til trods) er fordi han netop besad evnen at kunne lægge nogle hurtige og sindsygt præcise afleveringer over ½ banelængde.

Sch
      Bruger

Synes ikke vi kan blame Maciej noget. Synes han har fået noget niveau i staff, og samtidig kan jeg pr. egne erfaringer sige, at Maciej er en rigtig, rigtig god træner. (Ja, jeg har haft ham)

bjalde
      Bruger

Udover Målmænd som HC, SA, KSE og Karim, så synes jeg i den grad suppens målmænd mangler niveau når det kommer til overblik, igangsættelse af hurtigere angreb med enten udkast eller spark. Det gælder engentlig også en spiller som Karim Zaza, han er rigtig god inde i målet, men når det kommer til overblik for en hurtig kontra så falder han lidt igennem… Så sammenlignet med mange andre suppemålmænd, så synes jeg nu ikke at Staff er så ringe… dermed ikke sagt at der ikke er plads til forbedring.

vestpeder
      Bruger

Er Peter Kjær ikke blevet for gammel til superliga-bold?

vestpeder
      Bruger

Nej, gas[lol]
      Tror ikke han har noget at skulle sige om hvordan Steffen sparker sine udspark. Det er vel bare koncentration, men synes egentlig ikke at hans udspark fejler noget. Synes vi har en af ligaens bedste målmænd.

Kari8
      Bruger

Udover Målmænd som HC, SA, KSE og Karim ???

HVEM ER HC?
      mener du JC ?

vestpeder
      Bruger

Kan folk ikke srkive personens navn? Det er sku da ikke til at fatte hvem KSHA er?

tuk
      Bruger

nu blev KSHA slet ikke nævnt i den sammenhæng så mener at han er urelevant. Derimod synes jeg at HTDSB er klart den målmand med mest tur i den for tiden.

Stoei
      Bruger

HTDSB? Det må være din spøg. KNDTA er klasser bedre.

Ays
      Bruger

For satan hvor er Steffen god hvis det er et par skæve udspark der skal på hans "svagheder" liste 🙂

mrvertigo
      Bruger

Det hænger vel også sammen med hvem målsparket bliver rettet efter. I flere af kampene har sparkene været rettet mod Davit, som står på fløjen og så risikoen for at banke den ud over sidelinjen naturligvis større end da vi havde Kari, som var target man på udspark.

Toppe
      Bruger

Steffen har haft den samme målmandstræner al den tid han har været i AGF, og man kan ikke ligefrem konstatere at hans spil ved jorden er det bedste.

Utallige gange clearer han bolden ud over sidelinjen ved midten, hvor der ellers kun er minimalt pres på ham fra en enkelt angriber – burde man ikke have en forventning om, at man som målmand skulle kunne cleare bolden over midterlinjen, uden at den ryger ud over sidelinjen, så modstanderen får spilfordel i form af et indkast?

Dog skal han roses for sit eminente spil på stregen og i feltet generelt, man finder ikke mange målmænd der er så hurtig med hænderne som Steffen. Samtidig er han utroligt frygtløs! Trods sin højde når han ud i feltet på de fleste hjørne- og frispark, hvor han oftest set bokser bolden væk, og derved får afværget en potentiel mål-chance. Én-mod-en har han også store forcer.

Jeg mener også at der burde kigges på infrastrukturen, med det ment på målmandstræneren. Maciej kører den samme træning/opvarmning med Steffen, som han i sin tid gjorde med Windfeld? Ikke at Lars er en dårlig målmand, men måske kunne man prøve at nuancere målmandstræningen. Moderne fodbold kræver nye tiltag og konstante skærpelser af sine spidskompetencer, måske ville Steffen heller ikke have noget imod at prøve noget nyt for en gangs skyld…

Toppe skrev:
      Steffen har haft den samme målmandstræner al den tid han har været i AGF, og man kan ikke ligefrem konstatere at hans spil ved jorden er det bedste.

Utallige gange clearer han bolden ud over sidelinjen ved midten, hvor der ellers kun er minimalt pres på ham fra en enkelt angriber – burde man ikke have en forventning om, at man som målmand skulle kunne cleare bolden over midterlinjen, uden at den ryger ud over sidelinjen, så modstanderen får spilfordel i form af et indkast?

Dog skal han roses for sit eminente spil på stregen og i feltet generelt, man finder ikke mange målmænd der er så hurtig med hænderne som Steffen. Samtidig er han utroligt frygtløs! Trods sin højde når han ud i feltet på de fleste hjørne- og frispark, hvor han oftest set bokser bolden væk, og derved får afværget en potentiel mål-chance. Én-mod-en har han også store forcer.

Jeg mener også at der burde kigges på infrastrukturen, med det ment på målmandstræneren. Maciej kører den samme træning/opvarmning med Steffen, som han i sin tid gjorde med Windfeld? Ikke at Lars er en dårlig målmand, men måske kunne man prøve at nuancere målmandstræningen. Moderne fodbold kræver nye tiltag og konstante skærpelser af sine spidskompetencer, måske ville Steffen heller ikke have noget imod at prøve noget nyt for en gangs skyld…

Ganske enig i alle dine betragtninger, Toppe.

Jeg er også af den opfattelse, at Maciej mere eller mindre altid køre de samme øvelser med målmændene. Ikke at der er noget galt med de øvelser, men nytænkning skader ikke. Forstå mig ret, jeg har stor respekt for Maceij både som træner, mentor og entertainer.

Jeg har dog bemærket, at målmændene træner udspark af og til, men det virker mest af alt som noget, de gør på eget initiativ. Jeg skal dog ikke kunne sige, om de får råd og vejledning af og til, om hvordan de skal sparke til bolden eller lign.

Men det er lidt af et problem at så mange bolde ryger udover sidelinien, i hvert fald hvis vi skal op i toppen af dansk fodbold. Det gør det self heller ikke nemmere, at vores targetmand på udsparkene står og læner sig op ad sidelinien. Men så må han sgu flytte sig ind i centerområdet, når der sparkes ud.

Toppe
      Bruger

Jeg forudsætter at det er Eriks filosofi om fodbold der gør at Steffen bedvidst retter sine udspark mod kantspilleren, da det byder mere op til etableret spil fremfor et mere direkte spil.

Men ja, synes bare det er et af de punkter vi burde stå stærkere på. Det burde ikke være en nødvendighed i moderne dansk fodbold, at en forsvarsspiller skal ned og sparke et udspark fra feltet. Det er imidlertidigt heller ikke det scenarie vi oplever, men hvis der ikke bliver gjort noget langsigtet vil vi ende op med at den ene af midterforsvarerne må ned og sparke.

Viser 21 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?