Målsætning

Forside Fora AGF Målsætning

Viser 26 svartråde
  • Forfatter
      Steen6372
      Bruger

Nu, hvor transfervinduet er lukket, er det vel tidspunktet hvor klubben skal vurdere hvad målsætningen for sæsonen skal være. Ved ikke om det er noget man melder officielt ud, men det har vel noget at sige i forhold til at lægge budgetter.

Det eneste officielle klubben har meldt ud, er at målet i år er overlevelse. Dette er jo også fint i tråd med meldingen om at vi skal være ydmyge. Men mon ikke man internt kigger lidt højere i tabellen? Men det er klart, at det var lidt diffust at sammenligne sig med de andre hold i ligaen, når man ikke vidste hvordan de andre ville forstærke sig.

Før sæsonenen var mit gæt at vi ville slutte mellem nr. 5 og 9, hvor jeg regnede med at vi i hvert fald ville placere os foran Køge, Lyngby og AaB. Derudover var min tanke, at vi mand for mand i hvert fald ikke var dårligere end Silkeborg som blev nr. 5 sidst.

Hvad er der så sket i transfervinduet og i sæsonens første kampe:

Det har et stille transfervindue – i hvert fald for de hold som umiddelbart er vores konkurrenter. Jeg vil mene at et hold som Horsens har gjort det godt i de seneste transfervinduer, og spillere som Jeppe Mehl og Henrik Toft har gjort deres trup mere helstøbt. Oveni det fik de en fin sæsonstart, og selvom luften er gået lidt ud af dem, tror jeg at vi får Horsens at se i top-6 eller lige der omkring. FCN har hentet Mikkel Beckmann og Patrick Mtiliga, hvilket burde være forstærkninger, men klubben har også en kronisk dårlig økonomi, og må sikkert sælge spillere i vinter-transfervinduet. SønderjyskE har også bygget på igen og "kasserede" spillere som Jonas Troest, Henrik Hansen og Quincy Antipas er pludselig profiler i ligaen. Om Tommy Bechmann så var et godt køb, er nok et åbent spørgsmål. Foreløbig er han skadet igen.

Starten på sæsonen har givet (mig) nogle overraskelser. Først og fremmest AaB, som har fået meget ud af lidt. Men jeg tror stadig ikke på dem til andet end en midterplacering. Omvendt har Silkeborg fået meget lidt ud af den samme trup som sidste år. De bør dog være for gode til at komme i nedrykningsfare, men det kan godt være at de skal igennem en trænerfyring før det vender. Lyngby er endnu svagere end jeg havde troet de ville være, og jeg vil blive overrasket, hvis ikke Køge og Lyngby er tabt af feltet allerede ved vinterpausen. Brøndby sejler igen i år, men selvfølgelig kommer de til at rykke opad på et tidspunkt. Men det er ikke givet at de når op i top-4, hvis ikke der snart sker noget.

Mit gæt er at placeringerne mellem 4-6 (efter FCK, OB og FCM) kommer til at stå mellem Brøndby, Horsens, SønderjyskE, FCN, AaB og os selv. Dermed også sagt, at et af disse hold skal slutte på 9. pladsen. Jeg tror dog på, at vi kan lægge hold som FCN og AaB bag os, hvis vi bare slipper nogenlunde igennem sæsonen uden alvorlige skader på nøglespillere (især Håland og Graulund). Og hvis duoen Graulund/Larsen pludselig går målamok, kan vi komme helt derop, hvor det begynder at blive sjovt.

Jeg tror vi slutter omkring top-6 og at Horsens, Sønderjyske, FCN og AaB er de hold vi skal måle os selv imod. Indtil videre har vi mødt tre af dem og tabt to af kampene. Det skal vi forbedre.

Er en 6. plads en realistisk målsætning?

foreveragf19
      Bruger

Hvor er ydmygheden henne? Vi er et oprykkerhold. Vi kan ikke forvente at lægge hold som SIF, FCN, AaB og BIF når vi ikke er stabile nok, samt at vi nok skal rende ind i skader til nogle af vores spillere. Selvom det ikke er profilere der sidder ude, så rammer det på vores konutitet. (stave)

Jhuttel
      Bruger

Mit bud inden sæsonen var en 9-10. plads – og det kan det sagtens blive endnu, selvom de sidste to kampe har givet 4 point. Jeg var meget skeptisk omkring defensiven inden sæsonen, og jeg er det til dels stadig, om end holdet i de sidste to kampe har spillet til 0. Om det så bliver til en 7. eller 10. plads, skal jeg ikke kunne sige. Det kan vel næsten også komme ud på ét i denne sæson. Det gælder først og fremmest at få slukket for elevatoren, så der kan komme noget kontinuitet ind på holdet.

salling23
      Bruger

en placering mellem 5-9 må være målsætningen

vieri
      Bruger

Målsætningen bør være overlevelse først og fremmest . Så kan vi se til vinter hvor vi er placeret og evt revurdere den til den tid.
      Vi er oprykkere og oprykkere har det traditionelt svært i den 1 sæson .Derfor skal vi ikke forvente at vi bare sådan uden videre kan slutte i top 6 som nogle drømmer om .

Di Stefano
      Bruger

Hvis GF har et spillerbudget, der er det 5. eller 6. største, må målsætningen vel være derefter. Ellers bruges pengene jo ikke godt nok.

Fedepeden
      Bruger

Målsætningen er jo at sikre overlevelse og hvis vi så slutter højere i tabellen end forventet, så er det jo bare et plus.

Negreanu
      Bruger

Overlevelse er det eneste det handler om i denne sæson, og på sin vis også næste…

Steen6372
      Bruger

Som oprykkere er det jo helt legitimt at vi har overlevelse som det officielle mål. Den går bare ikke i næste sæson. Sådan fungerer det i denne klub. Umiddelbart kan jeg nu helller ikke se, hvorfor vi ikke skulle bevæge os højere op i tabellen. Vi har fået en acceptabel start trods mangel på en skarp angriber, men lige nu peger pilen opad for både Graulund og Larsen, og det er mange point værd.

Læg dertil, at vi lukker det sidste store hull i forsvaret i næste transfervindue, og vi har faktisk et rigtig stærkt hold! Næste udfordring bliver så selvfølgelig, at nogen af de ældre profiler skal skiftes ud. Men spillere som MJ, Berg og Håland ligner da spillere som ikke er helt færdige endnu. Jeg tror på at vi kommer til at kæmpe med om 6. pladsen i år, og at vi næste år har top-6 som målsætning.

Ays
      Bruger

top 9 tak.

Fedepeden
      Bruger

Jeg synes vi skal lade være med at ligge et unødvendigt pres på os selv, det var der den gik galt sidste gang, hvor vi som bekendt røg ned i 1. division.

vieri
      Bruger

Fedepeden skrev:
      Jeg synes vi skal lade være med at ligge et unødvendigt pres på os selv, det var der den gik galt sidste gang, hvor vi som bekendt røg ned i 1. division.

Helt enig.

Vi skal udnytte det faktum at vi er oprykkere og at folk derfor ikke kan tillade sig at have for store forventninger til os i år . Dette giver os chancen for at overraske positivt for en gangs skyld og det skal vi udnytte til at underspille en lille smule og lade de andre hold overtage favoritværdigheden og det medfølgende ekstra pres.

Beikes
      Bruger

Skal jeg kigge på truppe p.t., og komme med en realistisk målsætning, så må det være en 8. plads. Vi kommer ikke højere op i ligaen med nuværende, temmelig tynde trup.

En 8. plads skal vi endda kæmpe for, og så ellers håbe at vi ikke kommer til at lide af for mange skader. Tre langtidsskader blandt start-11 og vi er fucked.

Steen6372
      Bruger

Beikes skrev:
      En 8. plads skal vi endda kæmpe for, og så ellers håbe at vi ikke kommer til at lide af for mange skader. Tre langtidsskader blandt start-11 og vi er fucked.

Du mener, som hvis Hjalte, Howard og Devdariani var ude…?

Nej, selvfølgelig har vi en rimelig smal trup, og vi er i hvert fald sårbare på enkelte pladser. Men sådan tror jeg omvendt at de fleste hold i ligaen, måske på nær FCK og OB har det.

Man kan vel vurdere hvordan vores backups ser ud på de enkelte positioner på banen:

På mål: Steffen – reserve: Ousager. Mindre svækkelse.
      Højreback: Lucena – reserve: Sorin (Martin J.). Ingen direkte svækkelse
      Midtforsvar 1: Håland – reserver: Sorin, Kure. Stor svækkelse
      Midtforsvar 2: Howard – reserve: Sorin. Ingen svækkelse.
      Venstreback: Eckersley – reserve: Kirkeskov. Stor svækkelse
      Fløj1: Stephan – reserve: Devdariani, Martin. Ingen svækkelse
      Fløj2: Berg – reserve: Devdariani, Martin. Mindre svækkelse
      Midt-midt1: Hjalte – reserve: Kasper P. Mindre/mellem svækkelse
      Midt-midt2: Martin – reserve: Kasper P. Mindre/mellem svækkelse
      Angreb1: Graulund – reserve: Aron/Devdariani. Stor svækkelse
      Angreb2: Larsen – reserve: Aron/Devdariani. Pt. mindre svækkelse.

Ud fra det vil jeg sige, at det værste der kan ske er at Håland, Eckersley og Graulund bliver langtidsskadede. Sker det samtidig vil jeg nu altså også kalde os for uheldige. En situation hvor både Stephan og Berg er ude er vi også sårbare overfor.

zcml
      Bruger

Syn's egentlig vi har holdet til en top-6 placering (måske på nær højre back), men den 8. plads vi pt. ligger på er jeg fint tilfreds med. Og gerne med de samme hold under os.

Med de 2 seneste forårssæsoner in mente, så syn's jeg det er svært at spå om noget mere, men HB Køge og Lyngby ligner ikke hold, der er stærke nok til at blive i ligaen.
      Køge har sådan set spillet fint, men måske også for naivt.
      Med nogle SønderjyskE-dyder (eller Horsens under Kent Nielsen), så tror jeg de ville ha' en lille chance, men jeg tror de nok skal komme igang, og få nogle flere point end hidtil, men ikke nok til overlevelse.
      Lyngby har på papiret et bedre hold, men de virker pt. rigtigt dårlige.
      Som sagt kan meget ændre sig, men pt. ligner de 2 klart nedrykkerhold.

Troels Bech har klaret det overraskende godt i Silkeborg, men det plejer gerne at gå ned af bakken for ham på et tidspunkt. Og det kunne godt se ud som om det så småt har indfundet sig.
      Silkeborg er umiddelbart et midterhold, men tror også der skal et trænerskifte til, hvis de ikke skal blive i bunden.

Brøndby skal desværre nok begynde at kravle op i tabellen, men tror Henrik Jensen skal ud før det sker. Og de ender udenfor medaljerne.

Horsens var overraskende godt med næsten hele forrige sæson, men endte til sidst med at dumpe ned på en 9. plads. Og tror heller ikke de har mere i sig i år.

FCN har jeg flere gange dømt til en bundplacering, men de har ofte overrasket mig.
      Tror de ender udenfor top-6

OB er kommet skidt igang, men tror stadig at de går op og tager sølvet.

FCM har indtil videre lidt skiftesvis tabt og vundet (nu er det så blevet til sejr i de seneste 2 kampe).
      Umiddelbart regner jeg stadig med dem på 3. pladsen.

SønderjyskE kommer til at ryge nedaf i tabellen.
      Hvor langt ved jeg ikke, men vil gætte på at de ender i den nederste halvdel.

AaB spillede nok noget under evne i det meste af forrige sæson, men pt. ligger de nok også lidt over evne.
      Kan de holde det momentum de har fået, så tror jeg de kan ende med bronzen, men spår en 4.-6. plads til dem.

FCK. Ja, de genvinder mesterskabet. 'Nuff said!

Ps. det blev så mere til en gennemgang af holdene, end end vurdering af vores egne chancer.

Alsgaard
      Bruger

Steen6372 skrev:

Er Kure ikke også reserve for Howard?
      Hvor er Sloth henne i din liste?

Di Stefano
      Bruger

Kampen mod Horsens blev afgørende. Efter det besluttede BSN sig for at fedtspille sig gennem efteråret uden forstærkninger, der ville kræve blot den mindste økonomi. Derfor f.eks. ingen Raul og LJ.
      Det vil jo vise sig om prioriteringen er klog. Meget tyder på, at langt de fleste kampe i denne sæson skal spilles med en trup, hvor der knap er 11 kvalificerede mand til en startopstilling. Hjalte, Davit og Howard er jo slet ikke parate til en startopstilling nu.
      Det vil selvfølgelig koste point og tilskuere. Så om det kan betale sig, er et åbent spørgsmål. Sikken et boost det ville have været f.eks. med LJ på højre back. Skal KP nu omskoles til back senere hen på året?
      Nedrykningen skal nok undgås p.g.a. Lyngby og Køge, men det bliver en ret ligegyldig sæson. Lidt skuffende for fansene efter udmeldingerne om to forstærkninger mere i efteråret. Det kunne have givet det løft, der ville have fyldt stadion uge efter uge.

Steen6372
      Bruger

Alsgaard skrev:

Steen6372 skrev:

Er Kure ikke også reserve for Howard?
      Hvor er Sloth henne i din liste?

Jeg kunne selvfølgelig godt have nævnt Kure, Sloth, Anders Nielsen m.fl. men jeg skrev dem op, som jeg betragter som 1. reserver. Benytter vi andre end de nævnte, må kategorien blive "stor svækkelse". Sloth har dog en alder, hvor han pludselig kan tage et stort skridt frem. Han har bare ikke grebet chancen og gjort en forskel endnu efter min mening. Og Sorin virker pt. klart bedre end Kure i det centrale forsvar.

Steen6372
      Bruger

Di Stefano skrev:
      Kampen mod Horsens blev afgørende. Efter det besluttede BSN sig for at fedtspille sig gennem efteråret uden forstærkninger, der ville kræve blot den mindste økonomi. Derfor f.eks. ingen Raul og LJ.
      Det vil jo vise sig om prioriteringen er klog. Meget tyder på, at langt de fleste kampe i denne sæson skal spilles med en trup, hvor der knap er 11 kvalificerede mand til en startopstilling. Hjalte, Davit og Howard er jo slet ikke parate til en startopstilling nu.
      Det vil selvfølgelig koste point og tilskuere. Så om det kan betale sig, er et åbent spørgsmål. Sikken et boost det ville have været f.eks. med LJ på højre back. Skal KP nu omskoles til back senere hen på året?
      Nedrykningen skal nok undgås p.g.a. Lyngby og Køge, men det bliver en ret ligegyldig sæson. Lidt skuffende for fansene efter udmeldingerne om to forstærkninger mere i efteråret. Det kunne have givet det løft, der ville have fyldt stadion uge efter uge.

BSN svarer meget godt på dit indlæg her: http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=83672

F.eks. afsnittet: "Der er nogen, der mener, at vi er sårbare på backerne. Ligegodt hvordan man gør det, vil man altid være sårbare på nogle positioner, og man vil altid gerne forstærke holdet, men det er altid bedst at gøre det, når man har penge til det."

Vi fans er altid er altid utålmodige, men vi er nødt til at anerkende at vi er oprykkere og har en anstrengt økonomi. Og vi må tage et skridt af gangen. I 2011 er vi blevet forstærket med Hjalte, Berg, Håland, Larsen og Ousager. Det ser fornuftigt ud. Og jeg tror stadig, at vi kan hænge på i kampen om 6. pladsen (og den ekstra hjemmekamp næste år). Ligegyldigt bliver det i hvert fald ikke.

Unknown99
      Bruger

Udgangspunktet er vel overlevelse, men jeg mener bestemt at vi har kvaliteten i truppen til at vi kan blande os i top seks.

lurifax
      Bruger

Di Stefano skrev:

Tja, hvorvidt kampen mod Horsens blev afgørende for noget som helst ud over tre point på kontoen, det er vist mere din teori end det er noget som helst andet. Jeg er ret sikker på, at BSN er professionel nok til ikke at lade indkøb afhænge af en enkelt kamp.

Og så er det jo i øvrigt lidt sjovt at tænke på, at var kampen i Aalborg blevet vundet med 2-0, så havde vi ligget nummer to i Superligaen. Og hvad kan man så bruge det til så forholdsvis tidligt på sæsonen? Ikke meget – men man kan i hvert fald bruge det til at illustrere, at det er alt for tidligt kategorisk at påstå, at det bliver "en ret ligegyldig sæson".

ACDC
      Bruger

Målsætningen er top 8.
      OG at vinde pokalturneringen, så vi skal spille UEFA cup næste år ;-D

Di Stefano
      Bruger

"Ret ligegyldig" kan vist misforstås. La la er måske en bedre formulering. Vi spiller sæsonen for ikke at rykke ned og for at få orden i økonomien. Det er det, ambitionerne er til i år.
      Men lad os endelig blive rigtigt positivt overraskede, når Hjalte, Davit og Howard er med igen. Og Larsen er kommet i form. Lidt rystende , at han han var sat så langt tilbage.
      Med blot en lidt bredere trup ville alt mellem nr. 3 og 10 være muligt i 11/12. Og lad os da endelig få nogle hjemmekampe i pokalen senere hen.
      Og så mente jeg det helt alvorligt: Når hele truppen på midtbanen bliver skadesfri, hvem skal så omskoles til højre back: KP elller ?

jj
      Bruger

Steen6372

Ud fra det vil jeg sige, at det værste der kan ske er at Håland, Eckersley og Graulund bliver langtidsskadede. Sker det samtidig vil jeg nu altså også kalde os for uheldige. En situation hvor både Stephan og Berg er ude er vi også sårbare overfor.

God måde at summere det op på!!

Eneste problem ved den er, at man skal huske at summere. F.eks. Berg bliver skadet => Martin overtager => KP overtager Martins plads = mindre + mindre/mellem svækkelse og dermed en stor svækkelse.

Jeg vil personligt mene, at en skadet Berg er en stor svækkelse i sig selv.
      Til gengæld ville jeg ikke turde skrive, at Hjaltes skade er en svækkelse, hvis han erstattes med KP. Ingen ved hvor god Hjalte er mere. Husk på at rigtig mange spillere aldrig, når deres gamle niveau efter en lang skades pause. Dan, Dioh ….

Steen6372
      Bruger

Jyhne: Giver dig ret i at summen af flere skader forstærker svækkelsen af holdet (logisk nok). Jeg reagerede også mest på påstanden om at vi er fucked, hvis vi får 3 skader. Så galt står det ikke til. Vi har haft minimum 3 skadede spillere hele denne sæson. Steffen var også ude et par kampe, og Larsen har heller ikke ligefrem været fit.

jj
      Bruger

Det er faktisk ikke det jeg taler om. I mit eksempel er der kun en skade, nemlig Berg. Men fordi han er skadet skal Martin flyttes og det giver en svækkelse på midtbanen.

Mht. 3 skader ikke svækker os totalt… Det afhænger jo meget af hvilke tre det er. Hvis de fordeler sig jævnt, så er vi ikke fucked. Men hvis kombinationen af skader er uheldig, er vi fucked. Du nævner selv to kombi, der ikke er gode, men de fleste hvor 2 startere fjernes i en af kæderne (forsvar,midtbane,fløje, angreb) vil være slemme. Men det er jonosse urealistisk andet, sådan er det hos alle hold.

Det gode er, at med den trup, som vi har i dag, så er vi ikke fucked ved alle kombinationer af 3 spillere og det er et kæmpe fremskridt fra tidligere 🙂

Steen6372
      Bruger

Med Hjalte og Devdariani tilbage er vi ikke så sårbare på midtbanen mere. En spiller som Lucena kan også anvendes på flere pladser. F.eks. som fløj, hvis vi har begge fløje skadet. Det er ikke ideelt, men vi er trods alt ikke ude i at skulle stille med en oprykket ynglingespiller som vi før har set.
      I angrebet ser det også fornuftigt ud nu, så det er klart vores forsvar der er mest sårbart overfor flere samtidige skader.

Viser 26 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?