Målmand

Forside Fora AGF Målmand

• Dette emne har 38 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 16 år siden af Mp-GF.
Viser 38 svartråde
  • Forfatter
      Born White
      Bruger

Denne her artikel får mig til at revurdere vores målmænd lidt – jeg har indtil videre forsvaret begge og synes de har hver deres forcer – men er de gode nok ???????

http://www.bolddk.com/nyt/?vis=63157

Nu håber jeg selvfølgelig vi rykker op og når nu de ikke sætter sig igennem i 1. div. hvordan skal det så ikke gå i suppen!? Spørgsmålet er så hvor vi finder denne keeper henne. Umiddelbart er det eneste bud jeg har David Preece (Silkeborg) men mig bekendt er det også begrænset hvor meget han kommer ud.

Andre bud?????

Katholm
      Bruger

Jeg er stadig godt tilfreds med Steffen, men hvis jeg skal komme med et bud på en ny keeper, ku jeg forestille mig Bror Budtz fra Doncaster?(mener det er der han spiller).

Katholm
      Bruger

Jeg er stadig godt tilfreds med Steffen, men hvis jeg skal komme med et bud på en ny keeper, ku jeg forestille mig Bror Budtz fra Doncaster?(mener det er der han spiller).

AGF-4LIFE
      Bruger

Jeg er også ganske tilfreds med Steffen, men hvis vi kunne finde en på samme høje niveau som Steffen, bare med de ekstra centimeter, ville det klart være at fortrække.

Hvis bare vi kunne købe Jesper christiansen fra FuCK eller Onyzku fra OldBoys..

Willow
      Bruger

Nogen der så vores alle sammens landsholdsreserve (Ankergren) i aftes? -Og, som jeg, synes han er rystende ringe. Manden kan intet under pres. Jeg har altid synes han har set usikker ud, men igår synes jeg næsten han var pinlig, så usikker var han. Han kan ikke holde én bold gennem en hel kamp.

Katholm
      Bruger

Willow skrev:
      Nogen der så vores alle sammens landsholdsreserve (Ankergren) i aftes? -Og, som jeg, synes han er rystende ringe. Manden kan intet under pres. Jeg har altid synes han har set usikker ud, men igår synes jeg næsten han var pinlig, så usikker var han. Han kan ikke holde én bold gennem en hel kamp.

Jeg er helt enig, jeg forstår simpelthen ikke hvordan kan være på landsholdet, han er virkelig dårlig!!!

Born White
      Bruger

Fortæller det ik bare hvor tyndt besat DK er på denne plads????

Hvilket så leder mig hen på om vi ikke bliver nødt til at stille os tilfredse med hvad vi har………………..rykker vi op mener jeg helkt bestemt der er en del spillere der kunne være interessante fra SIF omend de nok trænger til noget medgang 🙂 0-0-9 hjemme – så er det sgu bedre at være i 1. div. LOL

AGF-4LIFE
      Bruger

gad vide hvorfor morten olsen ikke sætter peter-skov jensen ind i stedet for ankergren…:s[think]

GF_raulund
      Bruger

Ola Tidman det er alt jeg kan sige.. så er alle vores målmandsproblemer løst… for både steffen og hyldgaard koster os alt for mange mål… det kan godt være at steffen laver nogen flotte redninger, men han koster for meget i feltet… hyldgaard er bare en kæmpe stor boldmongol der formår at råbe JEG HAR ved hjørne og så ellers laver alverdens dumme fejl, når han får bolden ved jorden…

Gunner_L
      Bruger

Ola? Nej tak! I FCM er de bestemt ikke stolte af Anders Rasmussen, men de mener stadig, at han er klart bedre end Ola. Så det tror jeg ikke, er nogen go' idé! [censored]

GF_raulund
      Bruger

Selvfølgelig er det en god ide… han er da klasser bedre end de 2 vi ligger inde med i øjeblikket…

Ays
      Bruger

Katholm skrev:

Willow skrev:

Jeg er helt enig, jeg forstår simpelthen ikke hvordan kan være på landsholdet, han er virkelig dårlig!!!

Han spiller i Brøndby.. det er åbenbart en kvalifikation i sig selv !?

Vuxx
      Bruger

Kan ikke huske hvad OB's reserve på målmandsposten hedder men han kom ind mod silkeborg og gjorde en god figur… mon ikke han kunne være interesseret i noget spilletid.. men bygger det kun på det man så mod silke… så ved ikke om han kan mere end det… men han så oki ud der..

AGF-4LIFE
      Bruger

^^Vuxx:
      Han kunne være en god 2. målmand i stedet for Hyldgaard, men tro ikke han har nivauet til at vippe steffen af pinden…

RasmusT
      Bruger

Katholm skrev:
      men hvis jeg skal komme med et bud på en ny keeper, ku jeg forestille mig Bror Budtz fra Doncaster?(mener det er der han spiller).

Ja han lyder god.. Doncaster Målmand.. Yes!!… øh not..

Og grunden til Morten olsen ikke tager Peter Skov med i stedet for Ankergren er såmænd bare at Morten Olsen er Brøndby fan…

Born White
      Bruger

Vil rive lidt op i Preece da jeg ikke rigtigt synes i har andre forslag………hvilket jo er forståeligt……..der skal da et eller andet til for at slå Mr. Silkeborg af pinden, og han laver ikke mange fejl – men som jeg har sagt synes jeg ikke han kommer meget ud.

Born White
      Bruger

+ Han er ihvertflad en keeper der råber og dirregerer med sit forsvar.

+ Han gider nok ikke spille i 1. div. hvilket jo ser uundgåligt ud for SIF

Harboe
      Bruger

Håber vi får en ny målmand, ingen tvivl.
      Men hvis det skulle være efter min mening skal det være en rutineret målmand som mangler et sted at spille de sidste år af hans karriere, for synes klart det vil være godt med noget rutine da det også vil hjælpe af på forsvaret, samt når han så går af har vores store målmandstalent fået lidt mere hår på brystet.

JohnDoe
      Bruger

Jeg synes, som jeg før har skrevet, at et godt bud på en kommende keeper er Karim Zaza. Han er strandet en smule i Rot Weiss Essen. Hvis de rykker ned ophæves hans kontrakt, der løber til sommeren 2007. Han bør ikke koste det store…??

Maradona
      Bruger

Mht landsholdet, så er der ham fra Charlton, Peter Skov, Kevin Stuhr-Ellegaard, Jimmy Nielsen og måske endda Kasper Jensen, der mindst er lige så gode som Ankergren.

Til os kunne man da se på spillere som:
      – Theis Rasmussen, har klart været sit holds bedste i år, har stort potentiale, på negativsiden, er han meget ung og vi har måske mere brug for en ultra rutineret keeper. Kan måske erhverves hvis/når Vejle rykker ned.
      – Jan "Bror" Budtz, gør det vist meget godt i England, har erfaring fra udlandet, vi har et udmærket lokkemiddel.
      – Ola Tidman, da han spillede i FCM virkede han utroligt dygtig, er degraderet til 3. keeper i FCM, efter hans udmelding om at ville forlade klubben, før det kæmpede han om pladsen.
      – Kasper Jensen, tredje keeper i Werder Bremen, kunne måske lejes frem til sommer, hvis ikke vi kan finde den rigtige afløser før da.
      – Lars Windfeld, lad superkeeperen skifte jakkesættet ud ed hans rigtige trøje og lad ham tage et par år mere, vi kunne ikke ønske os en bedre keeper. 😉

zcml
      Bruger

Born White skrev:
      Fortæller det ik bare hvor tyndt besat DK er på denne plads????

Syn's vi har en del gode danske målmaænd (bedre end Ankergren ihvertfald). Problemet er bare at dem Morten Olsen kunne tænkes at ville bruge, ikke får så meget spilletid, Peter Skov er dog vist kommet ind i varmen igen.

Syn's "Bæstet" burde ha' haft chancen før Ankergren, men sådan er der jo så meget…

Hatte
      Bruger

Fra Superligaen er der vel kun følgende spillere som mulighed, altså i næste transfervindue:

Stig Olsen (23 år. Vejle)
      Anders Rasmussen (30 år. FCM)
      Anders Lindegaard (22 år. O.B.)
      Ola Tidmann (27 år. FCM)

Vil udmidlbart møde Ola Tidmann er den bedste af de fire, og tror ikke de tre andre realt vil kunne være sikker på en plads. Men desværre er det svært at skaffe gode spillere, når vi ligger hvor vi gør. Men hvis vi rykker op kan der sikkert hentes nogle bedre spillere.

Med hensyn til landsholdet, synes jeg klart Thomas Sørensen er førstevalg, derefter sikkert Jesper C. fra FCK også kommer Stephan Andersen, Peter Skov eller Jimmy Nielsen, de er i hvertfald foran Ankergren.

Anonym

Målmand

Jeg er som udgangspunkt enig med de fleste indlæg i denne debat.
      Steffen Rasmussen er en udmærket målmand, hvis eneste store handicap ligger i hans (for en målmand) beskedne højde.

Hvis AGF skulle kigge efter en ny mand til posten, kunne man prøve enten af søge efter profiler fra Østeuropa eller USA, da det umiddelbart skulle være lettere at anskaffe sig lønmæssigt overkommelige og rutinerede målmænd, med en fordelagtig højde, fra disse regioner. Et par kandidater kunne f.eks. være Adin Brown (f. 1978) fra norske Aalesund FK, der har klaret sig fint denne sæson, samt kompetente Matt Reis (f. 1975) fra New England Revolution. De omtalte målmænd fra USA er begge erfarne og kunne sikkert være fine forstærkninger til AGF (evt. på leje eller kontrakt de næste par år).

zcml
      Bruger

Hatte skrev:
      Fra Superligaen er der vel kun følgende spillere som mulighed, altså i næste transfervindue:

Stig Olsen (23 år. Vejle)
      Anders Rasmussen (30 år. FCM)
      Anders Lindegaard (22 år. O.B.)
      Ola Tidmann (27 år. FCM)

Vil udmidlbart møde Ola Tidmann er den bedste af de fire

Hvis Tidmann er den bedste af de fire, hvordan kan det så være at han tabte pladsen til netop Anders Rasmussen, og FCM nu vil skille sig af med ham?

Hatte
      Bruger

I den tid Ola Tidmann har været i FCM har har han stået langt flere kampe end netop Anders Rasmussen. Mener også klart han vil være et bedre køb fordi han er i sin bedste alder som målmand, og tre år yngre end Anders Rasmussen.

Katholm
      Bruger

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=13532

Kunne han ikke være interessant, hvis det er nødvendigt med en ny keeper? Han er rutineret og kan lære steffen en hel masse, i 1½ års tid…

Anonym

Målmand til AGF

@Hatte
      – Ola Tidmann er ikke god nok, hvis AGF stadig har ambitioner om at opbygge et betydeligt stærkere hold. Han er under alle omstændigheder ikke bedre end Steffen Rasmussen.

@Born White – David Preece (Silkeborg) er i øjeblikket en af Superligaens dårligste målmænd, han kan sjældent holde på bolden og bokser for ofte, så ham ser jeg nødigt på kontrakt hos AGF.

Nej, hvis AGF skal have en ny målmand, så bør det ikke være af dårligere kaliber end f.eks. Arek Onyszko ( OB ), for uden kvalitet når AGF aldrig toppen af Superligaen, hvilket gerne skulle være målet for en klub med deres potentiale. :k

Harboe
      Bruger

Vanaheim -> rolig nu, vi skal lige bruge nogle år før vi kan tænke på toppen af dansk fodbold.

Derfor ser jeg stadig helst en ældre rutineret målmand i klubben, som kan holde målet dernede 1,5 til 2 år. En som er ved at stoppe, som Peter Schmeicel tog fra United til Lissabon, self ikke i det omfang, men bare en målmand som godt vil have et sted at slutte sin karriere.

zcml
      Bruger

@ Harboe

Ligesom med Boye, ik?

Han var sgu stadig pisse god da vi skrev med ham, men han havde også kun de 1½-2 sæsoner tilbage i sig på topplan. Der var noget snak om at han skulle ha' forlænget, så han havde kontrakt sæsonen ud (mener ihvertfald at det var i vinterpausen hans kontrakt udløb), men det var det rette tidspunkt han stoppede:k

Anonym

@Harboe – Du har ret, jeg tænker bare store tanker, det gør vel ikke noget at være lidt ambitiøs. AGF har under alle omstændigheder ikke behov for middelmådige forstærkninger, men en høj, solid og erfaren målmand kunne sikkert være en fin tilføjelse til A-truppen.

Et par erfarne målmandskandidater kunne være danske Peter Skov-Jensen (9.6.1971) fra Bochum eller svenske Håkan Svensson (20.1.1970) fra Malmö FF, der begge skulle have kontraktudløb indenfor det næste års tid.

Harboe
      Bruger

zcml -> præcis, han holdte det fornuftigt nede bagved, samt han kunne lære fra sig.
      Synes absolut det er den bestemte løsning til den bagerste position. så Rask eller Steffen kan overtage bagefter, hvis der ikke skal ny ind.

boise niko
      Bruger

Rygtet siger, at Stephan Andersen bliver præsenteret i Brøndby idag. I så fald må det betyde, at Ankergreen er på vej væk, da han igår proklamerede, at han er færdig med at være 2. valg.

Selvom vi ikke just er landets mest attraktive klub pt., skal der da næsten gøres et forsøg. Superliga-klubberne er nogenlunde besat på målmandsposten, og han er trods alt en klasse over det, vi har. Så hvis han vil være 1. valg, kunne han måske godt sluge et halvt år i 1. div.

queenswood2
      Bruger

Tvivler på at ankergren, der pt er tæt på landsholdet, vil i første div., men han kunne da være en mulighed, og mon ikke brøndby er villig til at lade ham gå billigt, hvis de kun mener han er andet valg alligevel.

Katholm
      Bruger

Hvis i vil have en forstærkning på målmandsposten, så er der da INGEN idé i at hente Ankergren[censored][censored][censored]
      Han er da ikke bedre end nogen af de målmænd vi har nu!

zcml
      Bruger

Syn's ikke han er god nok til at være på landsholdet, men jo! han er bedre end dem vi har pt.

krabbe-36
      Bruger

Ankergren kunne være en ide, for bif har jo hentet Stephan A i Charlton og Ankergren ville ik side på bænken i bif..

Mp-GF
      Bruger

´Theis Rasmussen er [u][/u]god

Sloth
      Bruger

Thies Rasmussen er endnu mindre end Steffen, så nej tak

Ankergreen er en arrogant selviscenesættende stodder, som jeg vil vende mig i graven over, hvis han kommer til GF.

Men ellers enig – ny målmand, JA TAK!

Mp-GF
      Bruger

Ankergren er heller ikke min kop the!!!

Mener eller ikke at det er en målmand der er størst brug for.

Viser 38 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.