Lumb på vej væk ???

Forside Fora AGF Lumb på vej væk ???

Viser 84 svartråde
  • Forfatter
      Odonten
      Bruger

Se lige dette link:

http://stiften.dk/agf

Det er skræmmende. Op med checkhæftet og sign. Kan ikke bære tanken om at vi ikke score mere end pebernødder på ham.:(

Vantage
      Bruger

Jeg synes det ville klæde ham at skrive under på en ny aftale ligesom Krabbe lige har gjort det. Han er ikke engang 20 år endnu, så han er alligevel langt fra klar til at spille i udlandet. Jg kan ikke se hvorfor han ikke vil forlænge? Vil han hellere spille for HSVs reserver eller hvad?

Hvis han vælger samme udvej som Niki Zimling, så falder min sympati for ham i hvertfald meget drastisk.

Sælg ham i Januar og få penge for ham… Hvad fanden ligner det at en ung spiller bruger klubben der har givet ham chancen for at score nogle ekstra penge… Er han god nok skal det store tilbud nok komme, indtil da burde han være ydmyg overfor AGF…

Sælg – Sælg – Sælg

Slap nu af Lumben giver selv udtryk for at han ikke er interesseret i at skifte til en udlandsk klub for at sidde på bænken, ingen tvivl om han ryger på et tidspunkt.

Men han skal da bare have en nye kontrakt på 3 år ,med en klausul i der hedder han kan smutte til en udlandsk klub der i hans øjne er interssant for et beløb der bliver aftalt med agf.

så nej behold behold- forlæng

agfgas
      Bruger

står der en klub med 25 mill eller deromkring er det sg svært for GF at sige nej.. Men håber at michael bliver da jeg tror han bliver alle tiders venstre back i DK !!

Thomas K
      Bruger

Tror vi skal tage det lidt roligt. Zimling har 1 år tilbage af hans kontrakt, hvorimod Lumb har 1½ år tilbage. Det vil sige, at han med et godt forår, og kontrakt i endnu 1 år, stadig vil være et super salgsobjekt.

Dog håber jeg også på, at der kan findes en løsning omkring en forlængelse.

Ellers ville en 7-9 millioner til sommer, være helt kanon. Så kan man bruge 3-4 millioner på en erstatning, og samtidigt pynte regnskabet lidt.

Meloveyou
      Bruger

Mon ikke han bla siger det for hæve sin løn i Gf?
      Men vent, selvf bliver han her

SeeS
      Bruger

Lumb gør hvad han skal… varetager sine personlige interesser. GF må erkende at han er mere værdifuld for holdet end hans nuværende kontraktforhold er udtryk for.

Surt at give en spiller chancen, se ham udvikle sig med det resultat at han kan forlange en bedre kontrakt.

Thats life….smid et sign on fee og en bedre kontrakt efter ham og få det doblet op om 2-3 år når han sendes afsted.

Samtidig stryker det vores brand som en klub der kan udvikle og sælge talenter. Det har større værdi end man umiddelbart skulle tro. Husker fx. Vingaard der valgte Efb frem for GF af den grund (måske også noget med vores 2. hold i jyllandsserien ;))

Kuhlmann
      Bruger

Det kan i hvert fald ikke komme bag på nogen, at der er udenlandsk interesse. Michael Lumb er et helt unikt talent, på linie med Zanka, og Simon Kjær (og Fredrik Krabbe for den sags skyld…). Og Kjær var der jo bud efter fra Real Madrid, så der er sikkert også en klub eller to, der følger Lumb.

Som jeg ser det, er problemet her måske i virkeligheden hans agent. Tror han rådet Lumb til at få sig selv i så gunstig en position som muligt, inden han skriver under på en ny kontrakt… og det er jo det agenter er der for. Det er klart, at nu vi nærmer os sommerferien, og Lumb har spillet en kanon halvsæson og er blevet fast mand på u-21 landsholdet, så bliver det dyrt at få hans underskrift. Det er lidt selvisk, men det er på den anden side svært at bebrejde ham, for at forsøge at få det optimale ud af sit talent – sportsligt og økonomisk…

Jeg kan da sagtens forstå ham. AGF er hans arbejdsgiver og selvfølgelig prøver han at få den bedst mulige løn. I folk der sviner ham for at bruge klubben til at tjene nogle penge, er da ikke for kloge. I skal ikke komme og sige at i selv ville tage en mindre løn, ved jeres arbejde, bare fordi i godt kan lide at være der????

Hvis lumb fortsætter sin udvikling og ikke forlængere sin aftale, så om 1½ år, an han trække en fed Free Transfer. Klart han ikke er dum nok til at skrive under. Fodbold er en forretning, der skal man ikke have sine følelser på når man handler.

Selvfølgelig er det røv ærgeligt for GF at vi kan ende med at miste en 5-10 millioner. Men sådan er forretning nu engang. Hvis GF virkelig troede de kunne hente en kæmpe sum for ham. Ville de også snildt smide pengene efter ham nu, for en underskrift. Jeg lover at 150k om måneden ikke ville røre BSN, hvis han vindste han kunne hente 25mill om 3 år.

nlg
      Bruger

Hvis han vælger ikke at underskrive en aftale med AGF, så kan det jo ikke siges mere tydeligt end Lumb er fuldstændig ligeglad med AGF. Han tænker så kun på pengene og intet andet. Jeg håber, at han skriver en ny aftale med AGF som Krabbe gjorde. Han er kun 19 år og han skal nok komme afsted til udlandet, når tid er. Han kan sagtens lære mere meget mere endnu inden et udlands eventyr. Håber at han besinder sig ellers brænder jeg min kones nye trøje med Lumb på ryggen. TAG DIG SAMMEN LUMB. DET VIL KUN PÅVIRKE DIT SPIL NEGATIVT,HVIS DU I DINE TANKER ER PÅ VEJ VÆK. DU HAR MEGET AT LÆRE ENDNU. DU KAN BLIVE MEGET BEDRE. DU SKAL UD I EUROPA MED AGF OM ET PAR ÅR.:k:k:k

SeeS
      Bruger

Kære Lumb (han læser sikkert med tror i ikke?)
      Jeg ved godt at du kan mangedoblet din løn i en udenlandsk klub. Men overvej om det er det rigtige for din udvikling at sidde på bænken i en storklub i udlandet frem for fast spilletid og tillid i GF. Hvis vi fortsætter udviklingen af klubben kan vi spille med hvor det er sjovt om et par år.

Leon skiftede først inde i 20érne og endte alligevel på bænken. Lad GF pleje og udvikle dit talent … de store penge skal nok komme senere med det talent du har. Det er nok mest din agent der er liderlig efter pengene nu.

@SeeS

Nu siger han jo tydeligt, at han ikke vil skifte for at side på bænken. Angående Leon. Jeg elsker den mand af hele mit hjerte, men man må jo være ærlig at sige at hans skifte var dødsdømt fra starten. At tage til en topklub som bremen, er for dumt. Siden Schmeichel er det vel kun Agger der som Dansker og ung, er lykkes for at bryde id på et tophold. Leon dummede sig, ved ikke at vælge en midterklub. Havde han gjort det, var historien en helt anden.

Sylvester
      Bruger

jeg tror ikke han tager til udlandet endnu, jeg er næsten sikker på han blir i AGF hvor han kan få spille tid…
      For Lumb har mange mangler endnu, og vil ikke kunne gå direkte ind i en start-opstilling i England eller tyskland endnu, men med tiden tror jeg på ham !!

merras2
      Bruger

Det undrer mig nu ikke, at Lumb ikke har travlt med at forlænge. Jeg har hørt en lille fugl synge om at hans forhold til BSN ikke er det bedste for tiden. Han havde en episode med klubben vedr. en lejlighed som han dagen før han skulle flyte ind, fik at vide han ikke kunne overtage alligevel, hvilket han nok var den sidste der fik at vide.
      Lumb vil riiiigtigt gerne til England, hører jeg…

Så er der måske noget om det når Allan K. Jepsen siger han kommer til GF inden for 2 år 😉

Men ser gerne Lumb blive hængende lidt endnu.

Han skal nok nå at tjene de penge han skal med det talent der. Så jeg forstår ikke hvorfor han ikke forlænger kontrakten.

Helt ligesom Krabbe. Så gengælder man den tillid klubben har vist dem igennem en årrække.

De hvide

Tror lige at han vil have sikret endnu en sæson i sas ligaen før han skriver under på en ny kontrakt med os, og det kan jeg egentlig godt forstå – MEN så har han også bare at skrive under…

SeeS
      Bruger

Det er ikke utænkeligt at det indgår i hans planer. Det ville også se rigtig dumt ud i overskrifter. Ved åbenbart godt at Stiften ville svælge i sådan en kommentar. "Talent tror ikke på overlevelse" eller noget i den stil.

@ merras2 det lyder da ikke særlig fedt. BSN har bare at gøre sit job ordenligt.

binzers
      Bruger

det ville være både sportsligt og økonomisk dumt at sælge Michael Lumb allerede nu… Både for spilleren Michael Lumb og hans agent og folk omkring sig, men naturligvis også i høj grad for AGF.

Lumb er stadig kun et talent… Han har så meget talent og potentiale, at det ville være ekstremt dumt og amatøragtigt at skynde sig at sælge Lumb så snart der findes interesserede klubber…

Lumb skal udvikle sig fra ungt talent til ung stjerne (sas-liga-stjerne naturligvis… Ingen grund til storhedsvanvid). Jeg ku sagtens forestille mig Lumb ville udvikle sig på samme måde som Leon Andreasen og når Lumb så om 2-3 sæsoner er 21-22 år og forhåbentlig en superliga-stjerne på størrelse med Leon A., Simon Poulsen og andre upcoming unge stjerner, så kan vi få 5-15 mio for Lumb, hvis alt flasker sig og han købes af en middelstor udenlandsk klub i en af de store ligaer…

Tænk hvis Lumb's fremtid ville blive så rosenrød (ja, ved godt det er en optimistisk analyse af ham), så ville AGF ærgre sig gul og blå, hvis vi solgte ham nu for 3.7 mio, til FCM, Malmø FF eller en anden kun lidt bedre klub og de så i 2010 solgte ham til Marseille, Hamburger SV, Aston Villa eller lign. for 18 mio DKR

Ydmyg appel til BSN, LW og OP fra stolt GF-fan (siden 95'):
      For alt i verden, BEHOLD Michael Lumb, selvom han er en eftertragtet Venstre back (mangelvare) og et stort talent, han skal være med til at spille AGF op til en mere rolig og stabil fremtid i superligaen i midten af dansk topfodbold, inden han som dansk stjerne ala Leon A. kan blive solgt til stor klub og et 2-cifret millionbeløb lige i AGF's lommer

Vær iskolde GF og hold køberne fra bordet, så vi får mere ud af alle vores store talenter (også Høegh, Vester, Krabbe, Gjesing, Povlsen, Kristensen osv.).

Vi skal satse mere på at talentarbejdet bærer frugt på førsteholdet og mindre panikindkøb af 27'årige spillere der allerede er toppet. AGF skal fremtidssikres!! :k

Budtz4ever
      Bruger

Hvis vi nu kan få en 50.000.000 for ham, så er jeg godt tilfreds:D

zcml
      Bruger

@ Kosmiske_maane

Schmeichel var 27/28 år, og veletableret liga- og landsholdsspiller, da han skiftede til ManUtd. Så helt ung var han ikke, men havde self. en del år tilbage.

Replay
      Bruger

Tror I overfortolker det Lumb siger.

Ballantines
      Bruger

Replay : Tror jeg også

Men hvis jeg var 19 år og tjente 75.000 mnrd. ville jeg da være ganske tilfeds! Så måske han bare skulle ser få underskrevet den kontrakt, i stedet for at kaste evt. kontraktforhandlinger ud i medierne

Odonten
      Bruger

Kender Lumbs agent, og ser ham snart, så skal jeg nok fortælle ham, hvad jeg mener der skal gøresB)

Synes det er en skidt udmelding han kommer med. "Se tiden an", griske møgsvin af en agent som igen igen har lokket en ung mand i fordærv. Ptøj![shock]

Ceres
      Bruger

Ifølge en Hollandsk kilde, er Lumb meget tæt på et skifte til Ajax Amsterdam…

carpe_diem82
      Bruger

@Ceres:

Lyder godt.
      Det betyder penge i kassen, og Ajax er rigtige gode til talent arbejde, så tror han blive endnu bedre dernede.

Men HVIS han bliver solgt, så skal vi have købt en ny venstreback

Aske_870
      Bruger

Lumb skal under alle omstændigheder passe lidt på hvordan han udtaler sig, og noget tyder på at han også er godt igang med at trække følehornene til sig.

Forskellen på dengang Martin Jørgensen, Allan K og de andre smuttede i 96 og nu, var dengang at de kun havde 6 mdr. tilbage af deres kontrakt.

BSN har godt fat i spillerne idag med 18 mdr. tilbage af kontrakten, og på den måde kan Lumb godt forsøge at trække tiden, men hvis BSN synes at nu går han for vidt, og kun ønsker at mele kagen selv, jamen så kan de trække ham ned på 2 holdet, og lade ham spille der.

Det scenarie er der selvf. ingen der ønsker, og derfor tror jeg også at Lumb enten bliver solgt, eller får forlænget kontrakten inden for kort tid. Lumb kan ikke tillade sig at gamble med sin fremtid på den måde, og BSN er naturligvis ikke interesseret i at spille sådan med musklerne, men set fra klubsynspunktet, så viser historien at det er nødvendigt med sådanne forholdsregler, ellers smutter spillerne ved kontraktudløb.

Jeg er egentlig meget tilfreds med at BSN holder så godt fat i talenterne, så selvom de får nykker af nogen grådige agenter, hvilket i en alder af 19 år, bestemt er forståeligt, så har vi stadig en god sikkerhed for at vi får de penge hjem vi skal have for at udvikle talenterne.

mvh.

Aske

binzers
      Bruger

carpe_diem82 skrev:

@Ceres
      :

Lyder godt.
      Det betyder penge i kassen, og Ajax er rigtige gode til talent arbejde, så tror han blive endnu bedre dernede.

Men HVIS han bliver solgt, så skal vi have købt en ny venstreback

Nej det lyder fandme ikke godt!!! Lumb skal blive mindst til sommer og udvikle sig endnu mere, gerne et par år mere og så vil han gå til 4 gange så mange millioner og have hjulpet GF mere sportsligt…

Det er ALT for tidligt at sende Lumb afsted, det ville være at skyde sig selv i foden, hvis AGF solgte Michael Lumb til Ajax Amsterdam eller en anden klub

morten b
      Bruger

kan ike lige huske reglerne helt, men skal der selv om lumb har kontraktudløb, ikke betales udviklingskompentation??? eller er det først ved videre salg.

carpe_diem82
      Bruger

@binzers

Hvis Lumb ikke ønsker at forlænge med AGF, så er det da optimalt at sælge ham?

Jeg mener også, at han ville have bedst af at blive i en klub, hvor han får spilletid, men det er jo hans valg, og klubben skal sørge for at få mest muligt ud af det valg

AGFforever
      Bruger

vent nu bare nogle år… så kan vi få meget mere for ham![think]

Ceres
      Bruger

Nu er Lumb jo ikke solgt, men det hænger sådan sammen at Ajax mangler forsvarsspillere og ikke har en erstatning klar når Urby Emanuelson bliver solgt. Derfor er Lumb nu udset til at skulle erstatte Urby Emanuelson ifølge en Hollandsk avis…

Jeg er så blevet gjort opmærksom på det af en Holandsk kilde, som gerne vil have mere info om Lumb da den hollandske avis ikke nævner hvilken Dansk klub Lumb spiller for, men bare at han er 19 år, venstre back og Dansker.

Ifølge avisen er Ajax tæt på at skrive kontrakt med Lumb.

carpe_diem82
      Bruger

HVIS Lumb bliver solgt, mon klubben så køber en ny venstre back?

Vi har følgendel folk i forsvaret:
      Budtz
      Persson
      Krabbe
      Lindkvist
      Madsen
      Kure
      Foldgast
      Sarr
      Martin Mikkelsen
      Gjesing
      Schultz
      +Høyer og T.Hansen

Personligt tror jeg ikke, at AGF vælger at købe en ny venstre back.
      Kure har vist gode takter, Gjesing er på U21 som forsvarsspiller, og når Persson kommer i gang, så har vi også en Kim Madsen i overskud.
      Ligeledes skal Sarr vise, om han kan finde niveauet igen.
      Martin Mikkelsen's spil på 2.holdet er blevet rost af Lumb selv, og til sidst har vi også Foldgast, som har fået en del spilletid på den plads i AGF.

diablo
      Bruger

@ Morten B.

Du har ret mht at der skal udbetales udviklingskompentation ved kontraktudløb samt ved salg af spillere – dog gælder reglen kun i de tilfælde hvor spilleren skifter til udlandet og IKKE nationalt.

Diablo.

morten b
      Bruger

@diablo

så er den øverste sgu ikke helt brændt af endnu[lol]

så er de jo faktisk sikkere på at få lidt for ham under alle omstændigheder.

Fresh
      Bruger

diablo skrev:
      @ Morten B.

Du har ret mht at der skal udbetales udviklingskompentation ved kontraktudløb samt ved salg af spillere – dog gælder reglen kun i de tilfælde hvor spilleren skifter til udlandet og IKKE nationalt.

Diablo.

Dertil kommer, at klubben, han skifter fra, skal have tilbudt ham en mindst lige så god kontrakt som den klub, der henter ham.

Ceres
      Bruger

carpe_diem82 skrev:
      HVIS Lumb bliver solgt, mon klubben så køber en ny venstre back?.

Det er helt 110% sikkert at AGF forsøger at hente en ny venstre back hvis Lumb bliver solgt… BSN har allerede sagt at selv med Lumb som fast mand, så mangler man en backup og er utroligt sårbar på den plads..

Så måske henter man nærmere to nye til venstre siden hvis Lumb bliver solgt… Et godt gæt kunne være Christian Järdler fra Malmø FF som AGF har haft kig på før…

Vi kunne måske også hente den tidliger Svenske landsholds venstre back Teddy Lučić i Häcken, selv om han har vist har rundet de 34 så er det ikke så mange måneder siden IFK Göteborg havde ham på ønskelisten.

Ceres
      Bruger

Soren Frederiksen skrev:
      har i et link til den artikel fra holland?

Det er desværre ikke alle artikler man bare lige kan smide et link til.. Aviserne har jo desværre også behov for at kunne sælge papirudgaven.

Dalle
      Bruger

Kan ikke finde noget om Lumb på hverken Ajax's eller HSVs hjemmesider. Det bliver spændende at se om han skifter nu her, men vi ka ihvertfald ikke holde på ham for evigt.

Der plejer at være hold i det Ceres skriver.
      Desuden går rygterne om Lumb også andre steder end holland.
      Se f.eks dette link: http://www.skandisoccer.de/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=1

Personligt er jeg overbevist om at han stryger til udlandet.
      Nogen der har et bud på hvad vi kan få for ham ?

Anonym

Jeg tror nu vi skal tage dette Lumb slag med ro. Som han selv siger er spilletid det vigtigste. Jeg tror han vælger at vente med at forlænge fordi han udentvivl nok vil kunne få en bedre kontrakt med AGF til sommer end på nuværende tidspunkt hvor han stadig er ekstem ung ! Som han selv siger til sidst i artiklen synes jeg det ligner meget at han ønsker at blive men blot venter lidt med at skrive kontrakt så han får bedre vilkår !

Ceres
      Bruger

Soren Frederiksen skrev:
      Hvad hedder avisen? Har et par venner i Holland, så ville da lige få dem til at scanne den.

Det har ifølge min kilde været trykt i hele to Hollandske gratisaviser… Den ene af dem skrev også at Dortmund, HSV, Blackburn og Dynamo Kiev også viser interesse.

diablo
      Bruger

@ Ceres

http://www.soccer24-7.com/forum/showthread.php?p=2743557#post2743557

Det skulle vel aldrig være her du har din kilde? [think]

Med de klubber der bliver nævnt her kan det vel næsten ikke være småpenge der bliver smidt på bordet 😀

Diablo.

RasmusT
      Admin

Ceres skrev:

Det har ifølge min kilde været trykt i hele to Hollandske gratisaviser… Den ene af dem skrev også at Dortmund, HSV, Blackburn og Dynamo Kiev også viser interesse.

Det er nogle gode kilder du har, de henviser dig til aviser;)

Jeg hører nu nogle fugle synge om, at han faktisk skulle være ret tæt på et skifte til Blackburn.

Nogen der kender noget til den klubben, som kan fortælle lidt om hvordan deres situation er på venstrekanten og dermed vurdere, om skiftet kunne være aktuelt.

Personligt vil jeg sige nej, Lumb siger jo, han ikke vil sidde på bænken…

Martin Meyer
      Bruger

Helt umiddelbart set mangler Blackburn ikke spillere på venstresiden til førstekæden i hvert fald.

Venstre back har de Steven Warnock der gennem det meste af sæsonen har været en af holdets mest stabile spillere

Desuden har holdet allerede en ung svensker som 3.-4. backup på Venstre back pladsen, men kan som Lumb også spille venstremidten. Martin Olsson hedder han. Kender ikke så meget til ham, så ham for første gang i aktion i søndags, så ikke nok til at kende hans kvaliteter, men en lille væver teknisk spiller virkede han til at være.

Med andre ord. Blackburn har allerede en type alá Lumb i Martin Olsson,

Venstre midt har Morten Gamst Pedersen ikke haft nogen stor sæson, men Lumb er stadig milevidt fra at kunne true hans plads på holdet.

så også her vil han kun kunne blive 3.reserve eller så noget, da Blackburn har flere dygtige spillere på denne position. Det er dog til Lumbs fordel at han er venstrebenet.

Jeg vil ikke mene at Lumb vil have mange chancer for at få spilletid på førsteholdet i Blackburn før om et par år, og selv det kræver at han udvikler sig kraftigt i det tidsrum-

Ceres
      Bruger

Money-Thomsen skrev:
      Det er nogle gode kilder du har, de henviser dig til aviser;)

Nu har jeg jo heller ikke skrevet andet end at det var ifølge en Hollandsk avis..
      .

@Meyer
      Super opsumering der.

Hmm, så lyder fandme mærkeligt, at "mine kilder" (elsker den kliché) er så sikre på, at han skal til Blackburn.
      Hvis han skal dertil, så lugter det måske lidt af, at Blackburn mister en spiller eller to på de positioner, som Lumb kan dække, hvis han altså stadig fastholder, at han vil have spilletid på førsteholdet.

Ceres
      Bruger

Hvis Lumb skal/vil have spilletid, så er Ajax et meget mere realistisk bud end både Blackburn og HSV, da Ajax rent faktisk mangler forsvarsspillere og derfor også i første omgang undlod at sælge Urby Emanuelson til Tottenham.

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=31138
      http://www.bold.dk/nyt/?vis=77927

Det er vel heller ikke usandsynligt at en Dansker klub som Ajax er tæt på at skrive kontrakt med Lumb…
      .

Ceres
      Bruger

Soren Frederiksen skrev:
      Snakkede lige med en ven dernede fra som mente, at de eneste nyheder han lige kunne spotte var historierne om Perez.

Nu var det jo fra en gratisavis… og det er næppe realistisk at forestille sig at en Hollandsk Ajax supporter eller en Hollandsk Journalist fra en tilfældig gratisavis kender noget til en ung dansk spiller som Lumb, så en historie som den her ville næppe blive skrevet hvis ikke der er noget om snakken…
      .

Odonten
      Bruger

Ro på.
      Lumb skal ingen steder – han bliver i AGF og udvikler sig!

arsenal
      Bruger

de nævnte klubber kan næppe have set hjemmekampen mod aab hvor lumb da fuckede helt op, og vel godt lidt kan tilskrives nederlaget[think]

Kasper
      Bruger

arsenal skrev:
      de nævnte klubber kan næppe have set hjemmekampen mod aab hvor lumb da fuckede helt op, og vel godt lidt kan tilskrives nederlaget[think]

Arh men for søren da. Hvorfor skal den detalje altid hives frem i tide og utide. Ja, han lavede en fejl, men da var han jo vist ikke den eneste, der gjorde i den kamp… Og det er da vist også den eneste gravarende, som den unge mand har lavet i godt halvanden sæson nu.
      Det svarer jo til at du hiver Krabbes FCK-kamp frem, hver gang han bliver udtaget til u21-landsgholdet, eller når han får ros for en kamp? Og Kari kostede da både mod Fremad og mod BIF – skal dette også trækkes frem, når han sættes i forbindelse med Man Utd på et tidspunkt…

Desværre tror jeg, at Lumb er på vej væk. Forhåbentlig bliver det ikke nu, men der går nok ikke længe. Heldigvis får vi sikkert snart lov at opleve ham på landsholdet, hvis han skifter til en europæisk liga og får noget spilletid… For talentet, det har knægten sku. Derfor skal han også vælge den rigtige klub, for spilletid er essientiel lige nu i den fortsatte udvikling

som mange har skrevet. Syntes det ville være ekstremt dumt af Lumb at skifte nu. Sandsynligheden for at han får spilletid, på et så tidligt tidspunkt i hans karriere, er meget lille. Syntes han skal blive, lade Ove udvikle ham en hel sæson mere, slå sit navn helt fast og derefter finde den rigtige klub.

Ceres skrev:
      Nu er Lumb jo ikke solgt, men det hænger sådan sammen at Ajax mangler forsvarsspillere og ikke har en erstatning klar når Urby Emanuelson bliver solgt. Derfor er Lumb nu udset til at skulle erstatte Urby Emanuelson ifølge en Hollandsk avis…

Ifølge avisen er Ajax tæt på at skrive kontrakt med Lumb.

Lumb er helt sikkert et stort talent, men han kan da umuligt være en aktuel start 11 spiller i Ajax på nuværende tidspunkt, dertil vil jeg på ingen måde mene at han er god nok – endnu. Han laver trods alt stadig nogle utrolig store fejl, som ofte koster mål, og det skyldes naturligvis hans manglende rutine Talentet er der helt sikkert til mere end AGF – men jeg synes helt klart at han bør vente med at skifte. Men selvfølgelig kan pengene lokke så meget at det er umuligt at sige nej – og det gælder jo også for AGF.

Meloveyou
      Bruger

Hvid af hjerte skrev:
      Der plejer at være hold i det Ceres skriver.
      Desuden går rygterne om Lumb også andre steder end holland.
      Se f.eks dette link: http://www.skandisoccer.de/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=1

Personligt er jeg overbevist om at han stryger til udlandet.
      Nogen der har et bud på hvad vi kan få for ham ?

Der er vist tale om en cirkel! Tyser refererer til Stiften.. og stiften har ikke skrevet han er på vej, kun det er hans drøm for fremtiden

gf-stuf
      Bruger

hva tror i han blivert solgt for.
      synes man skal vente 1-2 år og så håbe agf kan få 20 mil. for ham og penge ved videre salg

carpe_diem82
      Bruger

De får jo ingenting for ham, hvis de venter et år, og han ikke vil forlænge?

Men vil tro at de kan få omkring 10-14mio. kr for ham nu, hvis han bliver solgt til udlandet

Ceres
      Bruger

arsenal skrev:

Kasper har egentligt så udemærket svaret på dit indlæg, men jeg vil lige tilføje at jeg tydelig husker hvordan selv Daniel Agger lavede flere kæmpe fejl der kosted dumme mål for Brøndby i hans første sæson i Superligaen.. men generelt var han stabil og voksede utroligt hurtigt med opgaven. Mere eller mindre det samme kan man sige om Lumb der har overrasket alt og alle denne sæson. Det er ikke helt tilfældigt at Ekstra Bladet kårede Lumb som efterårets Stjerneskud i superligaen og at flere større udelandske klubber nu viser interesse :

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/article365573.ece

…om han så er klar til at spille for Ajax i Holland, det er svært at sige.. For 6 måneder siden troede de fleste at Lumb ikke havde klasse til Suppen og der var heller ingen der troede at Tullberg ville få 5 kampe i Serie A for Reggina denne sæson.
      .

carpe_diem82 skrev:
      De får jo ingenting for ham, hvis de venter et år, og han ikke vil forlænge?

Men vil tro at de kan få omkring 10-14mio. kr for ham nu, hvis han bliver solgt til udlandet

Arghh, er det ikke lige at sætte overliggeren temmelig højt.

[i][/i]hvis[i][/i] han bliver solgt til Ajax, så er det et kæmpe skulderklap til talent arbejdet i klubben. Ajax er vel den bedste klub i verden til at fremavle egne talenter

carpe_diem82
      Bruger

@Thomas Damgaard

Tja nu er 10mio. kr. jo ikke ret meget for en klub som Ajax, når de i forvejen afviser et bud på over 80mio. kr. på deres nuværende 21årige venstre back, og de stadig forventer at sælge ham for mere.

Med Lumb får de (hvem der nu køber ham) en 19årig spiller, som er venstre benet, spiller på U21 landsholdet, har masser af rutine fra diverse landshold + fra klub fodbold på højt niveau, og som en af de største avis har kåret til årets stjerneskud, og de mener, at han kan komme til at løse vores problem på venstre back pladsen på landsholdet.
      Vil du ikke mene, at det er mere værd end Tullberg var, eller for den sags skyld Stadsgaard, som kostede 14 mio. kr.?

Dertil kommer, at adskellige udlandske klubber kigger på ham, hvilket naturligvis presser prisen godt opad.

Hvis han bare gør det nogenlunde i Holland, Tyskland eller England, så er han lynhurtigt 30-50mio. kr. værd.

I hele den her diskussion synes jeg ikke det er nævnt, at det er ukorrekt at Stiften skriver at Lumb har udløb sommer 2009.

Lumb forlængede sin aftale sommeren 2006 – og forlængede med 4 år. Så han udløber altså først 2010. Dermed er presset for at sælge tjept vist ikke eksisterende.

http://www.agffodbold.dk/docs/aktuelt/Indhold_detaljeret.asp?id=3772

Odonten
      Bruger

Som skrevet på side 3 af 4:

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=144892

Sådan!!!B)

carpe_diem82
      Bruger

@Insufficiente

Ja det ændre faktisk en helt del.

Så er han jo formentlig endnu mere værd, og AGF behøver ikke overveje at sælge ham før om et års tid med mindre, at han selvfølgelig selv vil videre, eller der kommer et bud på et to cifferet million beløb, som klubben ikke vil have råd til at sige nej til.

-eLGen-
      Bruger

@carpe_diem82

Ja, det er super vigtigt. Jeg mener dog at agf bør have råd til at sige nej til et 2 cifret million beløb hvis det er i den lave ende. Så længe vi har kontraktens længde på vores side er det jo dem der står med aben så at sige… Vil ikke mene det er urealistisk at få 20+ mio. for ham til sommer eller til næste vinter..

@Søren Frederiksen

Det var vel hvad man kunne forvente af Tipsbladet – det er langt fra første gang de nosser i den…

Kasper
      Bruger

Soren Frederiksen skrev:
      Kæmpe fejl at de skriver han har kontraktudløb til sommer

Tipsbladet har bestemt set bedre dage…
      Artiklens forfatter, Mads Davidson, er jo også erklæret BIF-fan, så hvad fanden kan man forvente fra sådan en skøge… kæmpe fejl, at han ikke engang checker det. Fulgte han med, kunne han i det mindste have kopieret Stiftens fejl i stedet

Anonym

kan vi faa plus 20 ved salg af lumb kan vi ikke tillade os at sige nej, selvom det er haardt at se en af vores allerstoerste talenter smutte fra os… Nu er stoke paa banen igen, med Allan K. men hvilker spillere kan ellers tage over (af talenter?)

carpe_diem82
      Bruger

@Slojder

Fra side 2 i denne tråd:

carpe_diem82 skrev:
      HVIS Lumb bliver solgt, mon klubben så køber en ny venstre back?

Vi har følgendel folk i forsvaret:
      Budtz
      Persson
      Krabbe
      Lindkvist
      Madsen
      Kure
      Foldgast
      Sarr
      Martin Mikkelsen
      Gjesing
      Schultz
      +Høyer og T.Hansen

Personligt tror jeg ikke, at AGF vælger at købe en ny venstre back.
      Kure har vist gode takter, Gjesing er på U21 som forsvarsspiller, og når Persson kommer i gang, så har vi også en Kim Madsen i overskud.
      Ligeledes skal Sarr vise, om han kan finde niveauet igen.
      Martin Mikkelsen's spil på 2.holdet er blevet rost af Lumb selv, og til sidst har vi også Foldgast, som har fået en del spilletid på den plads i AGF.

Anonym

Som sagt i traad to, er det jo meget faa af de spillere du naevner der kan spille venstre back eller som AGF kan tillade sig at satse paa. Foldgast er ikke en typisk venstre back (og ofte skadet), Krabbe, Budtz, Madsen, Persson, Gjesing, Schultz, T. Hansen er alle center forsvare eller maksimalt hojre back, mens Jimmy ikke har niveau (uanset kult status) og Sarr er igen Hoejre back og ikke venstre hvor vores problem kommer. Martin M. som du selv naevner har spillet v. back paa andet holdet men jeg maa indroemme at jeg ikke kender hans niveau, mens Kure – som vel egentlig ogsaa er center – aldrig rigtig har vist klassen paa venstre back (men det kan da vaere han skal have chancen igen). Som jeg ser det er der ingen direkte overtager (maaske M. Mikkelsen) og da langt fra alle dem du naevne. Fordi man er forsvarsspiller saa er det jo langfra sikkert at man kan spille venstre back ! Men hvem spillede der egentlig i den "gyldne 88 aargang" ? Startede Lumb ikke ud som venstre midt ?
      men lad os holde os til den anden traad omkring alternativer 🙂 ……

carpe_diem82
      Bruger

@Slojder

Jeg prøver blot at vise, at vi har rigtig mange spillere til forsvaret i AGF, og så længe at de er i AGF, tror jeg ikke, at AGF ønsker flere lønninger dernede.

Gjesing har jo været ved at blive omskolet til venstre fløj, så det ville også være logisk at prøve ham af som venstre back senere.

gf-stuf
      Bruger

hvis vi venter et år og han bliver endnu bedre så kan vi sikkert også få en del mere for ham

Dalle
      Bruger

Lad mig lige slå fast at Urby Emanuelson er 26 eller 27 og ikke 21, som der er en der skriver. Det ændrer en del, fordi han så også skal til at tage til en af de store ligaer.
      Har Lumb kontraktudløb om halvandet år eller først i sommerpausen 2010????

carpe_diem82
      Bruger

@Dalle

Hvor har du det fra?

Jeg har de 21år herfra:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Urby_Emanuelson
      http://www.ajax.nl/web/show/id=45609/dbid=166/team=1/typeofpage=55719

Og Lumb har kontrakt til 2010, det andet er en fejl fra Stiften, som kom med herind

Dalle
      Bruger

@ Carpe_diem

Sorry du har vist ret. Er blevet fejlinformeret fra en internetside. Han er 21 år.
      Så har Lumb alligevel først kontraktudløb om 2,5 år. Så behøver vi ikke så meget panik. Heldigvis1

Anonym

@ Carpe_diem

At vi har mange spillere i forsvarskaeden er i og for sig irelevant hvis ingen kan spille som en stabil venstre back ! Gjesing kunne vaere meget spaendende paa den plads (og med hans skud kunne han blive en ny John Arne Riise) men maa indroemme at jeg ikke helt kunne huske om det var paa hojre eller venstre floj han blev proevet af (mente nu det var hojre men har virkelig ingen ide om det)..

Anonym

Er der nogen der ved hvad et salg vil give til AGF ? Var der ikke noget med at Lumb blev solgt til investorer i aar, sammen med diverse andre talenter ??? Ajax er en god klub at saelge videre til – isaer hvis vi faar en giftig videreslagsklausul inkluderet. De har pengene til at kunne sige nej til store tilbud og det er jo ogsaa givtigt for os (naar han saa saelges for mere). Men bliver spaendende at se hvad der sker de naeste par dage. Der har godtnok vaeret meget snak om Lumb !

carpe_diem82
      Bruger

@Slojder

Det var venstre istedet for Plejdrup, som blev prøvet af på højre fløjen.

http://www.morethanaclub.dk/news.php?readmore=6148

Det gik dog ikke specielt godt for Gjesing, men han skulle jo også lige vane sig til det.

Og det betyder da bestemt noget, hvormange folk vi har i forsvaret, hvis truppen er for stor? Det betyder jo, at der skal folk ud, før der kan komme nye ind

carpe_diem82
      Bruger

Slojder skrev:
      Er der nogen der ved hvad et salg vil give til AGF ? Var der ikke noget med at Lumb blev solgt til investorer i aar, sammen med diverse andre talenter ???

Se på side 13:
      http://www.e-pages.dk/aarhuselite/109/13

Selskabet solgte i regnskabsåret følgende fire spillere: Abdul Razak Salifu, Michael Lumb, Frederik Krabbe og Anders Kure, gennem et playersponsorat til Investorgruppen Århus Elite for 8,0 mio. kr., der er indtægtsført i regnskabsåret.

Så de skal nok ikke regne med at få de første 8mio. kr. selv, men dem har de jo så bare fået tidligere. Jeg ved ikke, hvormeget Investorgruppen Århus Elite får af beløb over 8mio. kr.

SeeS
      Bruger

Det var da det værste pis. Troede vi var færdige med at pisse i bukserne for at holde varmen. Det skal være slut med at sælge spillere, det er så surt at sælge Lumb for 10 mio og så kun få de 2 fordi resten er forudbetalt.

Kunne det tænkes at OP prøver Madsen på højre back og Lindkvist på venstre back? Det ville give spilletid til Persson og Budtz i midterforsvaret og vi ville hvave Krabbe, Gjessing og Kure som backupspillere

carpe_diem82
      Bruger

Tror at Krabbe er foran Kim Madsen lige nu, men ellers en god mulighed

toast-manden
      Bruger

Har lige set på bold.dk at ajax amsterdam nu også skulle være interesseret i lumb. Det kan måske være med til at hæve prisen til et rimeligt niveau.

Jesper_J
      Bruger

Han skal ikke sælges nu.
      Det er klart AGF ikke har råd til at sige nej til bud >15 millioner, men alt under skal blankt afvises, han bliver en værdifuld spiller. Og hans pris vil stige betydligt de kommende år.
      Det er possitivt der er summen omkring ham nu, men vi må ikke sælge ham for billigt som vi har set ske alt for tit.
      Jeg tror ikke nødvendigvis BSN har så meget at sige når disse tilbud kommer, da der er mange interesser.

carpe_diem82
      Bruger

Mon ikke denne udmelding får Ajax til at slappe lidt af igen, med mindre de gerne vil spille Lumb stille og roligt ind på holdet:

http://www.bold.dk/nyt/?vis=78267

Men siden har Ajax meldt ud, at ingen af klubbens profiler får lov at forlade Amsterdam i januar. Og samtidig har Urby Emanuelson fået taget sig en snak med holdkammeraten Edgar Davids, hvilket har fået ham på andre tanker.

Viser 84 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?