Lucena vs. Sorin

Forside Fora AGF Lucena vs. Sorin

Viser 19 svartråde
  • Forfatter
      grind88
      Bruger

Som overskriften antyder, er der altid plads til at diskutere de forskellige pladser.

Lucena er en skøn boldspiller med megen rutine. Han hopper rundt et par gange i dag. Det ser kikset ud.

Hvad med Sorin. Er han god nok? Skal han ind nu?

Ordet er frit. Jeg ved, der var mange, der skævede til Lucena i 1. halvleg.

Henze05
      Bruger

Jeg var utilfreds med Lucena i første halvleg, men manden var jo som forvandlet i anden. Han kom med i et overlap HVER gang, så Stephan Petersen kunne aflevere til ham. Dette resulterede i det vigtige 2-2 mål.

Jeg ser Lucena som den faste, men det skader ikke at få prøvet Sorin af i Suppen, så man kan se hvad der er det rigtige valg. Tror dog efterhånden, at Lucena fortrækkes i centerforsvaret 🙂

Unknown99
      Bruger

lucena havde en hård dag på kontoret, i første halvleg blev han han sat gang på gang, men spillede sig fint op i anden. Jeg syns sorin snart må have chancen for at bevise han er pladsen værd..

HrAGF
      Bruger

Ingen tvivl SORIN…

Maradona
      Bruger

Lucena spillede som en sæk kartofler idag, én god aktion er ikke nok til at trække en ellers horribel præstation op over dumpekarakter.
      Det er lucena der sætter OB i gang ved begge mål, det første ved pænt at give bolden til Kadrii og det andet ved en skidt clearing og efterfølgende lade Andreassen løbe lige igennem ham.
      De første 60 min havde gf været bedre tjent med 10 mand på banen og lucena på tribunen.
      De sidste 30 min hev han sit spil op på hans vanlige lave niveau, ved at ikke længere at se til mens Kadrii løb cirkler om ham.

Naturligvis skal Sorin have chancen, han kan svært gøre det meget værre og skulle det alligevel lykkedes, må BSN ud og kigge sig om efter en ny til vinter (hvor han passende også kan kigge efter en ny venstreback, en inderside tæmning ud over sidelinien, det er ikke engang 1. div niveau).

KrakePeter
      Bruger

Sorin er væsentlig hurtigere, tør i meget højre grad at løbe dybt, har minimum samme sparke egenskaber som Jerry.
      Sorin har måske lidt svære ved at forstå en spillestil, men alt i alt er Sorin er klart bedre valg på pladsen som højre back.
      🙂

Beikes
      Bruger

Jeg ser Lucena som værene defensiv midtbane, og som sådan kunne han godt gå ind og erstatte Kasper Poulsen. Som back er han kun lige godkendt, og jeg forstår ikke hvorfor Sorin, tidligere kåret som årets spiller i Allsvenskan, ikke automatisk er i startformatinen. Han er forholdsvis hurtig, både i opfattelsen og på benene. Han er lige så offensiv som Eckersley i modsatte side, og det er vel sådan Peter Sørensen, som udgangspunkt, gerne vil have sine backs og kanter. Derfor forstår jeg ikke dispositionen omkring Sorin, men der må være ting vi ikke kender til, siden han evigt og altis har være 2. valg.

ZelDa
      Bruger

Er det mig der husker forkert, eller var Sorin ikke stort set fast forsvarsspiller sidste år? Er der sket noget i træningskampene der har sat ham i dårligt lys?

jj
      Bruger

Måske overtager han fra Howard, hvis han ikke bliver klar til SE.
      Det har altid været lidt mærkeligt med den manglende brug af Sorin, synes jeg.

vieri
      Bruger

Beikes skrev:
      Jeg ser Lucena som værene defensiv midtbane, og som sådan kunne han godt gå ind og erstatte Kasper Poulsen. Som back er han kun lige godkendt, og jeg forstår ikke hvorfor Sorin, tidligere kåret som årets spiller i Allsvenskan, ikke automatisk er i startformatinen. Han er forholdsvis hurtig, både i opfattelsen og på benene. Han er lige så offensiv som Eckersley i modsatte side, og det er vel sådan Peter Sørensen, som udgangspunkt, gerne vil have sine backs og kanter. Derfor forstår jeg ikke dispositionen omkring Sorin, men der må være ting vi ikke kender til, siden han evigt og altis har være 2. valg.

Enig . jeg har egentlig også svært ved at se hvorfor Sorin ikke får chancen på den højre back. Jeg håber han kommer til at erstatte skadede Howard mod SE , for vi har ligesom set hvad Kure har at byde på og det er ikke alt for imponerende .

Sloth
      Bruger

uanset hvordan man vender og drejer det, så må Peter Sørensen se nogle fordele ved at have Lucena på backen, og det må man jo så respekterer.

Når det så er sagt, så kan jeg slet ikke forstå man lader ham spille derude, for det er en duel man har kunnet se Lucena tabe faktisk lige siden 1 division – Når vi spiller imod Lyngby som har Fatai og Larsen som kanter (som ikke er super hurtige) så kan det gå an – Men det var meget meget tydligt igår at OB gerne ville igennem i Lucenas side, og til tider fik det tankerne tilbage på dengang Ove P lod Jesper Sørensen spille back….det duer ganske enkelt ikke hvis man ikke besidder speed på den post.

Så den logiske forklaring må være at Lucena besidder noget mentalt som Sorin ikke gør, for umiddelbart virker Sorin som en bedre løsning.

I øvrigt kunne jeg godt stadig ønske der kom en højre back og vil i den forbindelse gerne pege på Alexander Scholz fra Vejle som en meget spændene bud.

@Maradona
      Så vi skal have en ny venstreback pga en fejltæmning?
      Det kan godt være det ikk kørte 100 % for forsvaret igår men Adam E kæmpede alligevel røven ud af bukserne og er helt tryg ved at have ham på venstrebacken.

Derimod så jeg gerne Sorin få chancen på højrebacken.

zcml
      Bruger

Nu fik jeg kun set 1. halvleg lidt i highlights, men for mig så det ud som om Lucena oversatsede og fejlede ved 1-0 målet. Og kom til at se lidt dum ud i den situation.

Det var dog netop fra ham og Stephan i højresiden, hvor alt det farlige kom i 2. halvleg, der bragte os ind i kampen igen.

Alt i alt syn's jeg Lucena virker ok. på backen.
      Syn's måske ikke han er optimal, men bedre end mange havde frygtet.
      Jeg er dog heller ikke helt forstående overfor, hvorfor Sorin ikke har fået chancen, men der må jo være en grund til at PS foretrækker Lucena.
      Og Sorin har jo faktisk også virket til at være klart bedst når han har været brugt centralt.

Unknown99
      Bruger

zcml skrev:
      Nu fik jeg kun set 1. halvleg lidt i highlights, men for mig så det ud som om Lucena oversatsede og fejlede ved 1-0 målet. Og kom til at se lidt dum ud i den situation.

Det var dog netop fra ham og Stephan i højresiden, hvor alt det farlige kom i 2. halvleg, der bragte os ind i kampen igen.

Alt i alt syn's jeg Lucena virker ok. på backen.
      Syn's måske ikke han er optimal, men bedre end mange havde frygtet.
      Jeg er dog heller ikke helt forstående overfor, hvorfor Sorin ikke har fået chancen, men der må jo være en grund til at PS foretrækker Lucena.
      Og Sorin har jo faktisk også virket til at være klart bedst når han har været brugt centralt.

Han skal have kredit for målet ved 2-0 som han er med til at spille op, men spørgsmålet er om sorin som også løber utroligt meget op når han har backpladsen, ikke også ville være med i opspillet? Venstre back syns jeg nu ikke vi behøvre og bekymre om os endnu. Adam er blevet rigtig god, og han bidrager utroligt meget både til det offensive og det defensive. Der er mange andre pladser der er mere faretruende på lang sigt, vi har nogle meget gamle spillere, der godt nok er nogle af de bærende kræfter på holdet, men de holder ikke for evigt desværre… Vi har vel 2-3 inden de stopper, og der skal findes fuldgode erstatninger for dem…

zytex92
      Bruger

Jeg vil uden tvivl have sorin som højre back.
      men der må være et eller andet sidan han er 2 valg all time.

Sloth. Jeg giver dig ret det med Alexander Scholz.
      men i den sidste ende så nej. for han brænder ik for fodbolden mere. bare se det her link

Register

Kaluzny
      Bruger

Som Lucena har spillet på det sidste, kan der vidst ikke være meget tvivl… tror alt vil være bedre end Lucena… Vil hellere spille med 10'mand og så undvære Lucena… Fandme os utroligt at manden er så ringe og så bare sidder opgivende på sin flade røv, når han gang på gang fedter bolden væk!!! FØJ!

mrvertigo
      Bruger

Lucena var virkelig skidt, især i første halvleg, men at give ham skylden for målene er lige at stramme den.

Ved det første mål bliver han solgt af Kasper Povlsen, der spiller en håbløs bold til ham. Ved det andet mål er han én af mange AGF spillere, der bliver udspillet på fløjen. Det bør være Kasper Povlsens rolle at følge HHA ind feltet og forhindre ham i at sparke returen i kassen.

Men jeg kunne nu godt tænke mig at se Sorin på højre back alligevel.

Jonas S
      Bruger

Jeg tror vi ser Arthur på højre back i næste kamp!

kimBo
      Bruger

fik flere gange min øl galt i halsen over Lucenas optræden mod OB
      hold kæft en ringe præstastion han leverede
      han mistede bolden på steder og tidspunkter som var fulstændig åndsvage

det eneste jeg sad og tænke var vi har en ny ulrik lindkvist!
      hellere sorin er vores fjerde målmand for den sags skyld!
      Pinligt

Mr1904
      Bruger

Synes virkelig også, at Lucena spillede dårligt.. og det var langt fra første gang! Han hører ikke til på backen, han leverer ikke stabilt nok.. Jeg synes derimod, at Sorin er en glimrende boldspiller, som har et godt niveau.. forstår ikke, hvorfor Sorin ikke bliver valgt.. han laver få fejl, og er godt med i det offensive også!

Viser 19 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.