Landsholdet i Krise

Forside Fora AGF Landsholdet i Krise

Viser 14 svartråde
  • Forfatter
      gfaarhus
      Bruger

Efter det største nederlag på hjemmebane i 48 år og med 7 mål lukket ind i de seneste 2 landskampe er det vel på sin plads at spørge
      om dansk landsholdsfodbold er i sin største krise i nyere tid ?

Personligt tror jeg ikke på krise, men finder det dog meget bentænkeligt at vi lukker 7 mål ind i to kampe.

Endvidere syntes jeg der er langt mellem snapsene angrebsmæssigt.

Jeg håber og tror at dette bl.a. skyldes manglen på rutinerede kræfter
      ( Christian Poulsen & Martin Jørgensen ). Men hvis dette er tilfældet er vi så i grunden ikke også meget sårbare og på vej ind i et "dødvande"
      medmindre de nye der er på vej forstår at træde i karakter, som Leon Andreasen i kampen mod Sverige ?

Lurer krisen – ja – men den er ikke indtruffet, men med dårlige resultater i de næste to kampe er krisen vist en realitet ?

Sloth
      Bruger

Jeg frygter lidt DK er på vej ind i samme ingenmandsland som Belgien befinder sig i nu og som de har befundet sig i de sidste 10 år – Belgien var et af de bedst spillende lande i midten af 90´erne, men pludselig stod holdet uden nye profiler fordi hverken den hjemmelige liga samt landstræneren vidreudviklede koncepterne.

Og DK….jeg ved godt vi har Tommasson, Agger, Jørgensen og Poulsen, men resten af det danske hold er simpelthen for ordinært – på midtbanen mangler vi i den grad profiler, for folk som Wurtz, Daniel Jensen, Kahlenberg er ikke andet en boldflyttere, og så kan man spørge sig selv hvad William Kvist, Niclas Jensen, Martin Laursen, Rommedahl, Jesper Christiansen og Nordstrand reelt har at bidrage med når man møder kvalifiseret modstand.

Kort sagt – det hold der spillede i aften er dem som skal vinde de sidste 6 kval-kampe, og det står rimelig klart oven på det sidste år at det sker ikke – Sverige og Spanien er simpelthen bare bedre end os på nuværende tidspunkt, og spørgsmålet er om Nordirene også er det "på dagen".

Og så kan man også spørge om Morten Olsen måske ikke også har ført dette hold så langt som han magter det, men det er en helt anden diskution.,….

Kuhlmann
      Bruger

Nu siger du 7 mål i 2 kampe.. Er det mig der husker forkert, eller har der ikke været kampe ind i mellem den her og sveriges kampen? Noget med Letland, så vidt jeg husker og 2-0 med Romme som dobbelt målscorer.

Når det så er sagt, så synes jeg det var pinligt at se danmark spille i dag, og hvis de har tænkt sig at spille sådan fremover, behø'ver de for min skyld ikke spille i århus, for så er der da udelukkende det økonomiske aspekt at glæde sig over.

Jeg synes blandt andet viser hvad der sker, når halvdelen af landsholdet udgøres af FCK'ere. Et FCK hold, som efter al sandsynlighed ryger ud af CL før gruppespillet, og generelt ikke har formået at være altdominerende i superligaen endnu.

Niclas Jensen er og bliver en elendig fodboldspiller. Da han var på sit højeste, var han hæderlig, men nu er han blevet gammel og har trappet karrieren gevaldigt ned. Og hold kæft hvor er han ringe. Jeg vil gå så langt som at sige, at vi næsten ville være bedre med 10 mand på banen end 11, hvis den 11. er ham. Det var i hvert fald tilfældet mod spanien.
      Jeg talte ikke en god aktion fra hans side i aften. Han smider alt hvad der hedder fremadrettede afleveringer væk. Når han en sjælden gang rammer, er afleveringen så svær at arbejde med, at den ryger lige tilbage til irerne. Hans talentløse aflevering var det der satte irerne i gang ved deres første scoring. Hvis Bendtner ikke kan holde i en bold, så er det altså fordi affleveringen ikke ligger ordentligt.
      Efterfølgende skulle Michael Gravgaard så lige demonstrere sin imponerende langsomhed, og så stod det 1-0 til Irland.

2-0 havde også Niclas Jensen og hans FCK-venner som syndere. Aiden McGeady, som er irernes suverænt teknisk dygtigste spiller, får bolden. Niclas Jensen viser et skoleeksempel på hvordan man som back, IKKE skal dække i sådan en situation. Han står 3 meter fra manden, og McGeady kan ugeneret slå et indlæg ind. Gravgaard synes åbenbart ikke at det er vigtigt at holdets stærkeste spiller i luften dækker op ved indlæg, Agger står og sover og Jesper Christiansen er for langsom og vil bare ikke have den bold nok.

3-0 kræver vel ingen diskussion. Den skal en målmand på det danske landshold simpelthen ikke forære væk. Og hvis han gør, skal han i det mndste ikke bare stå og kigge, når riposten bliver sparket ind.

4-0 igen FCK, denne gang William Kvist. Og ja, manden beviser da i hvert fald at han ikke skal spille back i fremtiden, og jeg vil ikke bebrejde ham for meget, han er ung og spiller bare der hvor han får besked på.

Jeg håber Thomas Sørensen bliver klar, for selvom Jesper Christiansens bundniveau er højt (højere end sørensens), så er hans topniveau ikke meget højere.

Hvis ikke Lars Jacobsen bliver klar, så tror jeg næsten Rommedahl skal ned og spille back. For Bøgelund gjorde da intet for at spille sig på holdet, og jeg synes Rommedahl endnu engang gjorde det fremragende dernede. Han formår stadig at være en af de farligste spillere, selvom han har arbejdet stenhårdt hele kampen og er rykket ned som back. Kampens bedste spiller.

Martin Laursen er og bliver en bedre fodboldspiller en Michael Gravgaard. Havde han ikke været så meget skadet, havde Gravgaard aldrig fået lov at blive fast mand på holdet. Gravgaard er langsom og ikke skarp nok til international fodbold.

Agger spillede fanme dårligt, men vi ved alle hvad han indeholder.

Niclas Jensen skal bare af holdet og helt ud af truppen. Jan Kristiansen er vel det eneste fornuftige bud (med mindre Lumb bliver udtaget).

Würtz kan sikkert blive meget god på lang sigt. Men jeg beder til de højere magter at Leon bliver klar, for han er da godt nok tusind gange bedre.

Kahlenberg gjorde det bedre end Daniel Jensen, og kunne derfor også være et godt bud på en starter mod sverige.

Rommedahl og Grønkjær var kampens 2 bedste. Men hvis Martin Jørgensen bliver klar, vil jeg mene at man kunne overveje ham på venstre, grønkjær på højre og romme på højre back.

Bendter var uskarp, men det bliver forhåbentlig bedre. Nordstrand var med i meget, men er måske ikke helt oppe på det niveau endnu.

Jon er vel urørelig.

anderssch
      Bruger

kari og white som danskere, så skulle det problem være løst

Lidt off Topic

Jeg var derude og se "kampen" og er 99% sikker på jeg hørte roligan klubben eller hvad den hedder, synge " Århus i rykker ned i år" er der nogen her der også hørte det og kan af el bekræfte dette??

Kuhlmann
      Bruger

Jeg er uenig Sloth, mener bestemt Rommedahl igen i aften viste at han er en profil, der formår at spille fodbold på et højt niveau. Han arbejder stenhårdt, udfordrer og ligger gode indlæg.

Jeg har tidligere været meget negativ i forhold til at han var på holdet, men mener han lige pt er en af vores aller bedste spillere.

Ydermere kan man ikke ligefrem sige at vi ikke får nyt blod tilført. Vi har fx. en ung mand i front, ved navn Niclas Bendtner, som jo regnes for et af de største danske angrebstalenter nogensinde…

Hvis de gjorde, mon så ikke det var fordi i tillod jer at buuhe af det danske landshold?

Gravgaard – enig! Manden er sneglefart! Jeg trækker mine tidligere udtalelser tilbage, Budtz er langt bedre!:D

Daniel Jensen skal af det landshold asap! Han har sikkert et potentiale, og viser det også i glimt (Da han lavede 360-Zidane-Laudrup-finten på Totti i 2004) men han er for ubeslutsom, og det duer ikke! Leon må snart blive fast mand, og det gerne med Poulsen og Jørgensen på midten sammen med ham!

Würtz kom i menneskehænder i dag, han er ikke klar til at styre et landshold som det danske, endnu. Jeg synes Grønkjær viste lidt initiativ, men han er bare ikke så effektiv som da han var bedst (Læs – Chelsea)

Rommedahl viser igen i dag, at man kan regne med ham uanset hvor han spiller, han er vel efterhånden en af de eneste der har holdt stabilt niveau siden EM – og det på trods af et mislykket ophold i Charlton. Hvorfor Kvist allerede er på landsholdet siger vist mere om dets niveau end hans.

Jesper C. – Uha en ringe kamp, og det vidste han vist også godt bagefter, Steffen havde gjort det bedre i dag:k

Rastapopoulos skrev:
      Hvis de gjorde, mon så ikke det var fordi i tillod jer at buuhe af det danske landshold?

Det var FØR kampen gik igang, så det kan ikke være derfor… Senere skal det så siges at de også sang

Hvad skal vi med København, vi har Århus

Lars Elstrup
      Bruger

@Only White

Jeg var også ude og se kampen, men på et tidspunkt er jeg sikker på ved stillingen 4-0 at jeg hørte irlænderne taktfast råbe på Danmark?? Andre der hørte det!?

Det skal lige siges at jeg havde fået gratis billetter af DBU fordi jeg er frivlillig DBU medhjælper så jeg sad ovre i D5 og fuck hvor er det da et røvsted… Hørte ikke det med at de råbte at vi rykker ned, men hørte godt det med "Hvad skal vi med København, vi har Århus"..:k

P.S RØVKAMP[censored]

XanderGf
      Bruger

Jeg sad i C9, elendig kamp, men totalt gang i de Irske fans… Totalt cool…

De sang Danmark, danmark, danmark da der stod 0-4, og bagefter tror jeg nok de sang FCK FCK FCK, hvilket jo er meget rammende… Føj for helvede… Hvis jeg vil se Grønkjær, og de andre dovne så tager jeg sku i Parken…!!!!!!

Lars Elstrup
      Bruger

Ja, det lød nemlig også som FCK men var ikke sikker!….

Ja, Irske Fans er sgu i orden, Det var da fed nok at de råbte på danmark… De skal være velkomne i SC…:k.Hehe, Der var da mere gang i dem end i stadion…:(

Men ja, virkelig en møgkamp.. DK Spillede lidt ala de hvide for to års tid siden…:(

Kasper
      Bruger

I aften bliver vores landsholds problem jo udstillet på det skammeligste…
      Vores spillere er så hamrende ordinære boldspillere, og de kan simpelthen ikke skabe noget mod et hold, som bare har lært at stå lidt langt tilbage på banen og spille afventende.
      Vi har simpelthen ikke nok spillere, der kan åbne et forsvar med en dribling, aflevering eller for den sags skyld et langskud.
      Vi er eminente i vores tilmådighed, men når det aldrig lykkedes at finde de helt gode
      løsninger, er det altså utroligt småt, hvad vi egentlig skaber.
      Vi mangler den direktehed, som irererne havde ved 1-0 målet – den dybe, førstegangs lange aflevering. De slår vi altså nada af i kampen…
      Det er et hold af udmærket spillere, der kæmper godt for hinanden, og ikke er bange for at spille mod de store. Men det er jo netop devisen for alle små i Europa, og at vi så har klaret os marginalt bedre end så mange andre hold derude er ikke altid vores egen fortjeneste.

Vi har vist efterhånden kun to-tre spillere som har/får et højt niveau. Agger spiller skidt i dag, men er så absolut vores største og bedste spiller. Poulsen er med deroppe, og så kommer Young Bendtner. Han spiller ligesom resten af holdet skidt i dag, men han skaber meget, er en glimrende spilstation og så er han netop en af dem som kan lave den dribling som åbner det hele… og de viser han også lidt prøver på i dag.

Udtagelsen af Kvist siger desværre meget om landsholdet. Manden har spillet halvanden god kamp i CL sidste år og spiller nu fast på et godt hold. Men der er altså bare ikke noget klasse (det samme er tilfældet ved Wurtz og Silber). De kan godt flytte bolden, lave et enkelt træk, men det er altså ikke typerne som kommer i nærheden af den kvalitet som er nødvendig for at spille med i top8 i Europa, som vel er vores ambition… Det har vi altså kun to lige nu, Agger & Bedtner.
      Fremtiden ser altså ikke alt for lys ud på det punkt

Debonair
      Bruger

Den irske avis independent opsummerer det egentlig fint.

Denmark were poor, but they fielded a reasonably experienced selection and their recent international results would suggest that, while they are not the force of old, they are still a decent marker.

http://www.independent.ie/sport/soccer/danish-pasting-tees-stan-up-for-euro-ties-1064093.html

Et landshold der er en skygge af fortidens, så måske er det på tide at tage konsekvensen, og få skiftet de spillere ud der ikke skal være en del af fremtiden.

2white4u
      Bruger

FCK-Irland 0-4
      – Fyr Moren og ansæt Ståle. Det er alligevel hans lortehold [censored]

Det var ALDRIG sket med Leon på landsholdet 😀

Replay
      Bruger

William Kvist!!!!????

FCK – Irland 0-4

Viser 14 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?