La Primera 07/08

Forside Fora AGF La Primera 07/08

Viser 11 svartråde
  • Forfatter
      Maradona
      Bruger

Bla bla debat, bla bla La Primera, bla bla Serie A, bla bla oplæg, bla bla opfølgning til vinter, bla bla sæt i gang.

Barcelona: Endelig, endeligt er der kommet ny blod ind. Oven på en skuffende sæson sidste år, hvor det hele ellers var "right there for the taking". Nu er det stjerner hele vejen igennem.
      Valdez er lidt ligesom Steffen, lidt for lav og næsten god nok, én fantastisk kamp, tre middelmådige og én horribel. Forsvaret burde være der nu, 2. geled er dog ikke noget at råbe hurra for, men de 4 første har høj klasse.
      Midtbanen havde, for alt i verden, brug for en oprydder, han blev så hentet i form af Yaya Toure og er alt vel fryd og gammen, ikke? Det tror jeg desværre ikke, de andre spillere har stået i kø for at rose ham, det kan selvfølgelig være fordi han har gjort det godt, jeg tror dog mere det handler om at der skal kompenseres for noget, desuden havde jeg ikke hørt om ham før Barca meldte interessen.
      Hvordan man så vil placere "de 4" er et spørgsmål der vel først besvares til vinter (eller nærmere bestemt, når vi har set hvad FR vil gøre over en række kampe). En mulighed kunne være at rotere, således at man kun spiller med tre, så de får 3/4 kampe hver, da både Eto'o og Henry kan spille alle tre pladser foreligger muligheden. En anden kunne være at lægge Ronaldinho ned på midtbanen og trække Xavi eller Iniesta ned ved siden af Yaya. Desuden bliver det meget spændende at se dos Santos, der skulle have gjort det flot i presæsonen.

Men en ting er navne og systemer, noget andet er flow og sammenspil. Sidste år blev det hele, sikkert af mange årsager, meget krampagtigt og usammenhængende. Kan man spille de nye ind og genfinde formen fra forrige år, så kan det blive stort.

Ind: Henry, Abidal, Toure, Millito, Giovani dos Santos, Bojan, Marc Crosas, Lopez*
      Ud: Belletti, Maxi López, Giuly, Gio, Saviola, Motta

———————-Valdes———————-
      Zambrotta—Puyol-Millito———Abidal
      ———————Toure————————
      ——————Xavi—–Iniesta—————
      ?————————————————–?
      ————————?—————————

(Hjertet siger) 1. plads

Real Madrid: Ny træner, igen og lad mig lige dvæle ved det et øjeblik. Enten er Calderon verdens dummeste mand og den eneste der ikke kunne forudse dette,
      eller også var Capello udset til at være overgangsfigur, man ville have et mesterskab og en sæson til at sammenspille holdet. Jeg har svært ved at tro på den første mulighed,
      da alle kender Capellos og Reals fælles historie og de fleste havde vel gættet på det samme ville ske igen. Mulighed to virker som en noget dyr løsning og lidt af en gambling.

Der har også igen, igen været gang i svingdøren.

Ind: Schuster, Robben, Heinze, Sneijder, Pepe, Saviola, Drenthe, Metzelder, Dudek, Baptista*, Soldado*, Balboa*
      Ud: Capello, Javi García, Emerson, Cassano*, Mejía, Pavón, Raúl Bravo, Pablo García, Diego López, Roberto Carlos, Beckham, Miñambres, Reyes, Iván Helguera, De la Red

Hvad vil Schuster så? Sneijder erstatter Beckham, Ramos flyttes permanent ud på højre back, Pepe tager pladsen ved siden af Cannavaro og mon ikke Guti, Gago og Drenthe skiftes til at være Diarras sidemand.
      Men……………Er Metzelder købt til bænken? Hvad med venstre backen, Torres, Marcelo? Hvem skal score målene, hvis ikke Nistelrooy er ude? Er Pepe og Sneijder gode nok? Vil Guti og Gago være tilfredse med at være 3 og 4?
      Tilgengæld…..Robinho er ved at blive den klassespiller de fleste ventede for 2 år siden. Royston "Seedorf" Drenthe, et hypet spørgsmålstegn, men han virker meget dynamisk. Hvis Nistelrooy fortsætter med at score.

———————-Casilias———————-
      Ramos——Pepe—Cannavaro—-Heinze
      ————-Sneijder—–Diarra—————–
      Robinho————Raul————-Robben
      ——————-Nistelrooy———————

I skrivende stund er, forsvaret hullet som en si, midtbanen usammenhængende og angrebet uskarpt, men jeg synes der burde være muligheder i holdet.

2. Plads.

Valencia, har det samme hold som sidste år, dog er truppen forstærket i bredden.

Ind: Manuel Fernandes, Alexis, Arizmendi, Mata, Hildebrand, Sunny, Caneira*, Iván Helguera, Zigic
      Ud: Del Horno*, Fiore, Regueiro, Tavano, Ayala, Pallardó, Jorge López, Butelle*, Sisi*, Hugo Viana, Aaron Ãíguez, David Navarro, Curro Torres

Det er vel kun Alexis der vil gå direkte i ind startopstillingen, ellers ser jeg indkøbene som en investering i fremtiden (hvorfor man så sælger Ãíguez er lidt af en gåde) med spillere som Manuel Fernandes, Alexis, Arizmendi, Mata og Sunny og næsten alle pladser har gode backups. Det er kun venstre back der ikke har en kvalitets reserve.
      Selvom de til sidste sekund af markedet jagtede en 10'er (van der Vaart/Källström/Lucho González) og "kun" fik Manuel Fernandes, mener jeg de har gjort det fint på markedet. For en gangs skyld er det det samme holder der stiller to år i træk og det kan måske give den kontinuitet som flere af topholdene har manglet.
      Valencia har et klassehold, men mangler nok lige det sidste for at være favorit til mesterskabet.

Nr. 3

Atl. Madrid: Jeg ved godt at de har mistet Torres og ja han har sikkert haft en kæmpe mental betydning for holdet, men for én Torres har de fået en lille håndfuld klassespillere, Reyes, Simão, Riquelme, Motta og Forlan. Uden andre nævneværdige salg (Petrov kan dog nævnes), mener jeg uden tvivl at det er et forstærket Madrid hold der sikkert igen ender lige uden for toppen, med lidt held nr. 4.

Ind: Zahínos, Reyes, Simao, Luis García, Forlán, Abbiati*, Raúl García, Cléber Santana, Diego Costa, Motta
      Ud: Jacobo, Vara*, Braulio, Diego*, Mario Suárez*, Toché, Costinha, Pichu, Martin Petrov , Molinero, Torres, Azcárate, Galletti, Gabi, Luccin

Problemerne bliver som de foregående år kontinuitet i spillet, selvtillid og forsvaret.

Nr. 4

Jeg kan ikke udstå Sevilla og gider ikke spilde meget tid på dem. De bliver sikkert nr. 4 eller 5.

Under disse hold er det ret åbent, Zaragoza har solgt lidt ud. Getafe har købt godt ind, men kan Laudrup følge Schuster op, kan de også lande i top 6.

* henviser til lån, både tilbage fra og lejet ud.
      http://www.marca.com/futbol/altasbajas07/index.html

Flanhardt
      Bruger

bla bla bla who cares!?!

KOM SÅ DE HVIII'E!!!

El Mundo
      Bruger

Lækkert indlæg, og fantastisk analyse.

Jeg tror faktisk på Atletico Madrid i år. For Torres har de fået en håndfuld klasssespillere, og en angriber som er mindst lige så god som Torres i Forlán. Kan de ikke spille med om skabet i år så bliver det aldrig dem.

Mit hjerte siger at A. Madrid skal vinde, men må være ærlig at sige jeg tror det bliver R. Madrid.

R. Madrid har handlet meget fornuftigt. Deres forsar er blevet dækket ind. Christian M. og Pepe er klasse forstærkninger, men er de spiller nok ind.
      Robben, er efter min mening spild af penge. Manden er alt alt for skadet. og til £27mio. er det dyrt. Dog er han verdensbedste venstrekant, hvis han kan få nogle kampe i streg Til hans fordel, kan det nævnes, at græstæppet i Spanien er en del mere velholdt end,. i f.eks. Newcastle, hvilket kan blive vigtigt, for hans skrøbelige glasben (Et godt eksempel er Owen, der blev fit en hel sæson i Madrid, for så at komme tilbage til Englands hårde jord).
      Drenthe er jeg enig med dig i er hypet. Manden spiller en god slutrunde og sælges derefter for kassen… en hvad kan han???? Det sker efter hver slutrunde og sjældent er det en success.
      Sneijder er ren klasse, Dudek er en stabil reserve, bag en stabil 1. målmand.
      Madrid har handlet fornuftigt og dækket sig ind, på de pladser som var svage.

Barcelona har også købt fornuftigt. Ser dog ikke Abidal so en væsenlig forstærkning, men et stabilt køb. Toure glæder jeg ig til at se, har kun hørt om ham og ikke set alverdens Fransk fodbold.
      Henry er klasse, men Wenger ved hvad han laver og 90% af tiden når han har solgt en spiller, har det vist sig at være fornuftigt (Overmars, Petit, Viera, Anelka… You name it). Så denne gang har muligvis også set det rigtige tidspunkt til at sælge Henry.
      Ellers er deres Angreb som det plejer, meget stærkt. De mangler dog brede i deres trup. Men de har heldigvis været forskånet for skader de sidste par år. Så de har ikke haft brug for det.
      Milito er en klar forstærkning, Marquez er god, men ikke klasse. han bliver et hit. Valdez, er som du siger hipsomhaps. Han er okay, men kommer til at koste dem en 6-8 point pr. sæson… Og her bliver mesterskabet afgjort igen.

kaavi
      Bruger

Det har været en lidt underlig sæson, hvor Real Madrid og Barcelonas roller har været byttet lidt om. Normalt har Real Madrid købt Glaticos, hvor Barca har fundet nye talenter. I denne sæson er det Real Madrid der har købt unge spillere, og Barca der har købt (ihvertfald en) glatico.

Barca kan jo glæde sig over at deres fantastiske-4 problem ikke er så stort mere, efter Eto blev skadet.

Jeg tror vi ser Real Madrid på første pladsen i denne sæson 🙂

andersstein
      Bruger

For Torres har de fået en håndfuld klasssespillere, og en angriber som er mindst lige så god som Torres i Forlán.

Det er jeg ikke enig i, overhovedet ^^ Måske kan A. Madrid spille lidt mere frit, nu når Torres ikke er der, men at sammenligne Torres' klasse med Forlan. Der er nu langt i mellem. Men enhver mand sin smag.

Tror Barca tager trofæet hjem i år [cheers]

Stev
      Bruger

Jeg er kæmpe Barca-fan. Større Barca-hjerte end AGF-hjerte, så jeg tror helt sikkert på at vi vinder mesterskabet tilbage. Det er jeg sådan set sikker på hvert år. Vi har uden tvivl den stærkeste trup. Også selvom Eto'o nu er ude til december.:(

Lylle
      Bruger

rigtig, rigtigt godt indlæg Maradona. flere af dem tak ! og så om verdens bedste liga.

er ligesom stev stor barca fan, og tror virkeligt at når offensiven kommer i gang, at de bliver fantastiske at følge i år.

:k

binzers
      Bruger

Barca vinder, for show, de leverer hvis alt går op i en højere enhed, en drømmesæson ligesom 05/06 :k

Cantona7
      Bruger

Hvad fanden sker der med Kanal5, hvorfor er der ingen spanske kampe, eller ihverfald kun få. Der er f.eks. ingen kamp lørdag aften….Hvad fanden sker der.

toreadore
      Bruger

Athleeeeeetic! Eup!

Maradona
      Bruger

–> Cantona7
      Der er problemer med TV-rettighederne.

http://elbarca.dk/

Viser 11 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.