Kommer vi i Europa?

Forside Fora AGF Kommer vi i Europa?

Viser 84 svartråde
  • Forfatter
      Di Stefano
      Bruger

Teoretisk set er der vel stadig 5 hold, der kan snuppe den attraktive 5. plads, der giver adgang til Europa.
      Mit bud er (som det ser ud lige nu), at vi selv kan afgøre det i sæsonens sidste kamp. Her møder vi hjemme FCM, mens Silkeborg ude skal møde FCK, der forhåbentlig spiller for mesterskabet. Og jeg tror, at Silkeborg bliver værste konkurrent skarpt forfulgt af Sønderjyske og Brøndby.
      Første vigtige skridt bliver en sejr i weekenden over HB Køge. Så tror jeg på matchbold i sidste kamp på et tæt pakket stadion.

Steen6372
      Bruger

Lykkes det at vinde på søndag over Køge, vil jeg tro at vi er meget tæt på målet. Derefter vil der så være lagt op til folkefest i den efterfølgende kamp hjemme mod Brøndby. En sejr mere i den kamp, og vi vil pludselig have hentet Horsens inden vi skal møde dem.

Så der kan stadig ske mange ting. Men jeg tror bare at vi skal tage en kamp af gangen. Foreløbig er kampen på søndag en nøglekamp.

Schmidt
      Bruger

En kamp af gangen. Nu gælder det Køge så fokus på det tak.

af2420
      Bruger

HØRT…..

lurifax
      Bruger

Schmidt skrev:

Jeg er ret sikker på, at det der med "en kamp ad gangen" mest gælder for spillerne. Det betyder knap så meget for præstationerne, at fans kigger lidt længere frem…

Schmidt
      Bruger

Indirekte påvirker det også spillerne. I påsken forventede mange fans at nu skulle vi da bare lige slå SE og SIF. Visse spillerudtalelser viste at sådan havde nogle spillere det også Det bedste eksempel er dog Bundby, hvor fansene forventer guld hvert år, det gavner ikke lige frem.

Ceres
      Bruger

Vi har det klart nemmeste program, så vil bør helt klart kunne holde fast i den 5. plads… jeg har før skrevet, at formkurver og rækkefølgen af kampe har stor betydning for, om man har marginalerne på sin side… ikke, at man får nogle lette point men, at marginalerne lige falder til den "rigtige" side, som de også har gjort mod OB og Lyngby, selv om vi i måske ikke har spillet specielt godt i de kampe… HB Køge er ligaens dårligste hold… Brøndby har en nedadgående formkurve, og er også et af denne sæsons dårligste udehold :
      http://www.danskfodbold.com/tabel.php?turneringid=1&areaid=0&seasonid=2012&criteria=U

Efterfølgende skal vi møde Horsens lige efter, at de har været i deres første Pokalfinale, hvilket ikke kan undgå at påvirke dem negativt i kampen mod AGF… Horsens har jo i øvrigt også en nedadgående formkurve… sidste runde bliver mod et FCM hold der sikkert lige har sikret sig medaljer, og derfor ikke har noget at spille for, især ikke på udebane.
      .

vieri
      Bruger

Nu har SE tabt i aften og taber SIF og Aab også , så vil jeg mene at vi med en sejr i køge spiller os meget tæt på en Europa cup plads.

At kvalificere sig til gruppespillet i Europa League er dog urealistisk uden massive spillerforstærkninger til sommer . Og selv hvis de skulle komme bliver det usandsynligt svært med den ringe seedning vi uden tvivl vil få i en 3 kval runde.

bew
      Bruger

Hvis vi skulle ende med en plads i europa (nr. 5) –
      Hvilken runde ville vi så træde ind i?
      Og hvilke hold ville være realistiske at møde?

Sloth
      Bruger

jeg mener at have læst at holdet vil træde ind i 2 kval.runde – Og modstanderen bliver meget sandsynlig et østeuropæisk hold – I 3 runde vil der så meget sandsynligt komme Norske, Svenske, Polske & Finske hold ind, mens det først er i gruppe spillet de større hold træder ind.

Men det Euroleague er vel efterhånden ikke så attraktiv, og de største hold der kommer med bliver vel Liverpool, Osasuna og Leverkusen – i Italien og Tyrkiet er det ikke helt sikkert hvem der kvalificere sig endnu

bew
      Bruger

Jeg har lige kigget lidt på bold.dk fra denne sæson:
      FCM der sidste år blev nr. 4 trådt ihvertfald i spil i 2. kval i denne sæson, hvor de mødte TNS (ingen idé om hvor de er fra?)
      Men 3. kval runde kunne jeg ikke forestille mig at vi kunne komme videre fra. Der er en del stærke hold F.eks. : (Palermo, Fulham osv.). Dernæst kommer så finale runde, hvor endnu stærkere hold træder ind.

AGF's chancer for gruppespillet er max 5 % – Og hvor mange penge giver Europa league gruppespil?
      Synes jeg har hørt at CL gruppespil giver +100 mio.

Men lad os nu slutte superlig sæson af med manér 🙂

Roger
      Bruger

Jeg synes at målsætningen nu må være en top 6 placering, så vi får en ekstra hjemmekamp næste sæson.
      Men skal vi tage de superhvide optimistbriller på, er det ikke umuligt at vinde "den næste kamp" de sidste 4 gange:
      1. Køge er bare ringe
      2. BIF er ustabile og ringe på udebane
      3. Horsens kan være mætte og trætte efter pokalfinalen
      4. Alle gode gange 3 mod FCM
      FCM har ikke virket overbevisende de sidste 2 kampe, og har et svært slutprogram, det ikke utænkeligt at de ikke får flere sejre. Horsens får max 5 points mere og vupti hedder det bronze.

Men kender vi AGF ret, er det heller ikke utænkeligt at køge får point på søndag… Og så skal der kæmpes for at holde SIF, AAB og BIF stangen.

Schmidt
      Bruger

Vil godt advare mod at undervurdere Køge, de er på hjemmebane hvor de før har drillet en del hold som burde vinde. FCM, SIF, ACH og AAB har alle spillet uafgjort eller tabt på den bane i denne sæson. Ja vi er favoritter, men arbejdet skal gøres færdig.
      Tør dog godt at sige at jeg tror og håber på en sejr, PS skal bare ikke stille med et reservehold for så dårlige er de ikke.

salling23
      Bruger

Schmidt: helt enig i at man ikke skal undervurdere nogle hold i suppen. Køges chancer mod os blev dog væsentligt forværret med Runsewes (staveplade) udvisning

Schmidt
      Bruger

Ja der har du ret, han er sgu en god spiller Runsewe. Dog er det vist Nikolaj Madsen der er mest målfarlig for dem.

vieri
      Bruger

Vi skal absolut tage Køge kampen meget seriøst ellers kan det let gå galt. Jeg mener dog at Køges forsvar er så ringe , at hvis vi rammer et normalt niveau , så kan vi næsten ikke undgå at score imod dem . De 24 timers ekstra hvile ifht Køge samt hjalte tilbage i truppen , bør alt andet lige gøre det nemmere på søndag.

salling
      Bruger

Jeg er lidt chokeret over at en tur i Europa league giver os 30 mio. http://indkast.dk/index.php?nyhed=91753 😮

Som der står midt i teksten.:)

MilanoGF
      Bruger

30 mio… Hvad tror i det vil gøre hos os? Det ville ihvertfald fjerne vores underskud? 😉

T-Knogle
      Bruger

Ja kryds i kalenderen 15. Maj næste år, og book billetterne til Amsterdam, den er helt sikker. Hvis Lynge overhovedet overvejer muligheden for at AaB kommer i gruppespillet med den trup, så kan vi vel også forvente at skulle til Amsterdam.

puffinboffin
      Bruger

Wikipedia har en fin liste over hvad man scorer af penge:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Europe_League#Prize_money

Dertil kommer vel tv-penge, sponsor-penge og tilskuere. Men 30 mio indvolverer nok mindst at man kommer i gruppespillet.

jj
      Bruger

Hvis gruppespillet i ChL giver 100 mio, så må de 30 mio være gruppespillet i EL, det er i hvertfald ikke 2. Kvalkamp vi taler om 🙂
      Men lad os mulige blive 5 først 🙂

Di Stefano
      Bruger

Nu bliver det drønspændende. Det ligner, at det kan blive dødt løb med AaB. Vi kan være heldige, at en sejr er nok. To sender os med garanti videre.

I skal nok ikke satse på at få alverden i Europa League. Da Atletico Madrid vandt sidste år (Ellers var det forrige), blev det oplyst at de ca fik 50 millioner danske for at gå hele vejen. Så for en Danske klub i Gruppespillet, med næsten kun nederlag, ligger vi nok på omkring en 5-7 millioner.
      Jeg mener en sejr i gruppespillet, skulle give £180.000 og dertil er der selvfølgelig TV-Penge. Men der kan da laves nogle fine beløb i AGF øjne. Men 30 millioner som Jyhne gætter på, skal man vist ikke sætte næsen op efter.

GF karma
      Bruger

Ja!

ace
      Bruger

Man begynder at tro på en tur til uzbekistan :). Lad os koncentrere os om1 kamp ad gangen og kun vores egne for alle slår alle. Men glæder mig over 2 sejre i træk og vi gav fcn kamp til stregen selv om de skulle være.de bedste pt i ligaen. Giver håb for fremtiden.

Men efter 15 år uden Europa trænger vi sgu til succes og en chockkur imod den sløvhed, der hersker, og viser sig ved et sløjt fremmøde i dag på trods af den bedste placering i ligaen længe.

Men svært slutprogram vi har med kun tophold og bundby.

kimBo
      Bruger

Ja For Satan!
      har aldrig opløbet en sådan optur i min levetid som agf fan
      og efter statitstikken er det vidst også nogle år siden sidst
      så det ville frembringe glædes tåre og ubeskrivelig lykke
      at se sådan et scenarie komme til live..

Schmidt
      Bruger

Jeg vil sige kan vi få en sejr mod Bundby er meget reddet, dog irreterende Bundby tabte i dag, men så har de vel ikke så meget at spille for i kampen mod os? Alle de skader vi har er en kende trælse men kan vi stille med Berg og Adam ser det fornuftigt ud.

Sloth
      Bruger

faktisk er football manager ganske informativ engang imellem – spillet er opdateret med hvad bonusser for sejre giver, og også frikøbsklausuler på spillere.

En sejr i euroleague giver hvad der svarer til 581.000 kr, og kval. til gruppespillet giver 7.2 mill (hvilket var kursen for 1 mill euro for et år siden) nu vil det være i omegnen af 9 mill kroner da kursen er deromkring.

Steen6372
      Bruger

Euro-kursen har vel ligget på ca 7,5 siden 90'erne på grund af fastkurs-aftalen.

Men glem nu alt om millioner. Vi er langt fra gode nok til at komme i gruppespillet. Vi kan håbe at vinde 2. Kvalrunde, men det er så nok det. Og kan det bare hænge økonomisk sammen, skal vi være tilfredse.

nlg
      Bruger

Os og AAB og måske Sønderjyske, hvis de slår FCM i aften kæmper om 5 pladsen. Sønderjyske har dog et meget svært slutprogram med FCK hjemme, Silkeborg ude og så AAB hjemme. Silkeborg er færdig i kampen om 5. pladsen. De skal til Parken i den sidste kamp og vinder ikke denne. De skal have 3 sejre i de sidste 3 kampe og vi må ikke få 4 point. Vi skal bruge 5 point mere i de sidste 3 kampe og så er den hjemme selvom AAB vinder deres sidste 3 kampe, da vi har væsentlig bedre målscore. AAB mangler Lyngby ude, Køge hjemme og Sønderjyske ude (svær kamp). Et rimeligt program for dem. Vi slår dog Brøndby og vil også få minimum 2 point i de 2 sidste mod Horsens ude og FCM hjemme. Vi kan tåle at tabe en af dem, hvis vi vinder den anden. Vi har dog også stadigvæk muligheden for at slutte 3 eller 4. Faktisk ikke så urealistisk hvis vi gør rent bord i de sidste 3 kampe. FCM taber i aften mod Sønderjyske. Horsens og FCM spiller udafgjort i næste runde. Horsens taber til os, FCK vinder i FCM. I sidste runde vinder vi over FCM og Nordsjælland slår Horsens. Det vigste er at Horsens og FCM spiller uafgjort mod hinanden og de herforuden max. får 1 point mere i de resterende kampe så er bronzen vores vi slutter på 54 point og Horsens og FCM vil så max. have 53 point. Vi kan tåle at FCM vinder i Horsens bare de så taber resten, da vi så vil ende med bedre målscore. Vinder Horsens så bliver det dem som tager bronzen. De har en en god målscore.
      Vi kan godt tillade os at drømme lidt. Sæsonen har været mere end godkendt i år under alle omstændigheder uanset hvordan resten forløber sig.

Steen6372
      Bruger

Jeg tror ikke vi behøver mere end yderligere 3 point, og hvorfor ikke bare tage dem mod Brøndby næste gang? Det vil også kunne gøre kampen mod Horsens lidt sjovere. Man må tage hatten af for hvad Horsens bliver ved med at præstere, men det vil være meget mærkeligt, hvis ikke de næste par runder kommer til at blive påvirket af, at de har en pokalfinale torsdag i næste uge. Jeg vil i hvert fald vurdere at vores chance for at hente Horsens er lige så stor som AaBs chance for at hente os er.

Steen6372
      Bruger

Uanset hvad, så virker top-6 placeringen hjemme nu, og det er en fantastisk bedrift i sig selv. Jeg tror ikke at vi kan hente millioner på europæsik fodbold, men vi bør kunne tjene lidt på den ekstra hjemmekamp vi nu får til næste år.

Mathis
      Bruger

Regnestykker er ret simpelt.
      Med 5 pladsen kommer vi nok ind i 2. kval runde.
      Det giver EUR90.000. – vinder vi her får vi yderligere EUR90.000 for at spille play off.
      Vinder vi her, og kommer med i gruppespillet får vi yderligere EUR640.000, og dertil EUR60.000 pr tabt match.

Dvs at gruppespil alene med 6 tabte kampe giver i alt EUR1.180.000 = 8.8 mio kroner.

Dertil kommer yderligere penge, hvis man får uagfjort eller sejr, samt TV penge.

Steen6372
      Bruger

Mathis: Hvor ser du fordelingen af præmiepenge? Jeg tvivler meget på at vi får EUR 90.000 blot for at deltage i den lille 2. kval.runde. Og vinder vi der (hvor mange penge?) er vi ikke i play off, men blot i 3. kval.runde.

Derudover må vi frygte at vi skal have transporteret hele truppen over til Uzbekistan eller lignende et par gange, så der er også nogle udgifter forbundet med deltagelsen. Men vi kan jo håbe på at trække et af de små hold fra vesteuropa. Wales/Irland/Nordirland.

Mathis
      Bruger

@Steen.. ser pengene på dette link.
      Jeg ser nu, at jeg havde overset, at der også er en kval runde 3, før playoff http://en.wikipedia.org/wiki/Europe_League#Prize_money

Linket viser fordelingen at pengene i dette års Euro League

Steen6372
      Bruger

Ok, som jeg læser det, er de 90.000 så en vinderpræmie i hver runde. Så det bliver vigtigt for os at klare os videre fra 2. kval.runde for at kunne få dækket vores udgifter. Så kan vi jo håbe på at trække Liverpool i 3. kval. runde, så der også kan hentes penge hjem på et fyldt stadion. Eller selvfølgelig en modstander vi har en chance mod og så en kassekamp i Play Off. Gruppespillet tror jeg ikke rigtig på at vi har nogen chance for at nå – denne gang 😉

Schmidt
      Bruger

Det vi som fans kan gøre er at støtte op i disse afgørende kampe. ALLE på stadion mod både BIF,ACH og selvfølgelig FCM! De skal synges ud af stadion!

Jonas S
      Bruger

Schmidt skrev:
      Det vi som fans kan gøre er at støtte op i disse afgørende kampe. ALLE på stadion mod både BIF,ACH og selvfølgelig FCM! De skal synges ud af stadion!

Lige præcis! Lad os se om vi ikke kan få et udsolgt stadion mod BIF.

nbngf
      Bruger

Hvornår har vi egentlig fået mere end 50 point. ??????

Jeg mener bestemt vi komer til at spille europa næste år.
      Men jeg tror ikke vi når gruppe spillet. Dertil mangler vi for meget.
      bevars vi har et godt hold. Men hvis man vender den om og spørger hvilke spillere der evt kunne have interesse fra en af de andre klubber som skal spille EL. Så bliver det jo nok svært at dinde en der kan sælges. Det siger lidt om hvor vi er.

Schmidt
      Bruger

Der var udsolgt sidst, så det skal der bare være nu hvor det er så vigtigt!

jj
      Bruger

96/97 fik vi 52 point

puffinboffin
      Bruger

De penge der omtales i Wikipedia artiklen er for at deltage i runden ikke for at vinde. Ellers ville der ikke vaere baade en praemie for playoff og for at kvalificere sig til gruppespillet. Med tv-penge, tilskuere mm. saa er det nok ikke et helt skidt bud at hver kval runde giver 2-3 mio. kr. Men lad os nu lige slaa BIF foerst.

Emiltrige
      Bruger

Selvfølgelig gør vi det. Aab er lige bag ved, men vi holder 5. pladsen i de næste 3 kampe.

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Ok, som jeg læser det, er de 90.000 så en vinderpræmie i hver runde. Så det bliver vigtigt for os at klare os videre fra 2. kval.runde for at kunne få dækket vores udgifter.

Nej, der er tale om et bonusudbetaling for deltagelse i omtalte 2. kval runde… en såkaldt "fixed payment" hvilket betyder, at beløbet på forhånd er fastlagt, uanset resultatet af kampene… altså vil AGF få mindst 90.000 Euro udbetalt + yderligere 90.000 Euro hvis vi kvalificerer os til den efterfølgende runde.
      .

Yurea
      Bruger

Som jeg ser det så er AAB vores største konkurrent til 5. pladsen. De har det lettelse kampprogram tilbage. Så vidt jeg husker er det Lyngby, Køge og Sønderjyske. Der er en reel mulighed for at AAB vinder alle deres sidste kampe og ender på 50 point. Det betyder at vi SKAL have 5-6 point i de sidste tre kampe. Det er muligt, men jeg er langfra sikker. Størst tiltro har jeg til at vi vinder over BIF, da de ikke har noget at spille for, men både Horsens og FCM en masse at spille for ang bronce. Vores største mulighed er Horsens, da de også har en pokalfinale at tænke på og suge ekstra kræfter i et hårdt sammenpresset slutprogram. Jeg håber lidt på at de går i stå, så har vi rent faktisk en lille mulighed for at indhente dem. Men endnu vigtigere, at vinde over dem. Vi kan gøre det, men jeg tør ikke håbe…. jeg er blevet skuffet for mange gange. 🙂

acaelia
      Bruger

Lad os håbe det ikke bliver den afgørende faktor, men det er da positivt at bemærke at AGF har en markant bedre målscore end AaB. I en situation hvor AGF eksempelvis vinder én kamp og taber to, alt imens AaB vinder to og spiller én uafgjort, er der stadig håb for en femteplads til AGF qua holdets målscore, som p.t. er 8 bedre end AaB's.

Af samme grund vil jeg påstå, at vi næsten er sikre på at gå videre, hvis vi får 5 point i de tre sidste kampe. I så fald skal AaB gøre rent bord og samtidig indhente 8 mål, hvis de skal indhente AGF.

(Og nu kan jeg så se, at det er blevet bemærket tidligere, men jeg lader indlægget være for at udstille min egen uopmærksomhed.)

vieri
      Bruger

Aab vinder ikke over SE på udebane det tror jeg ihvertfald ikke på . Og jeg vil heller ikke anse det som sikkert at de kan hente en sejr i Lyngby.

Så som jeg ser det skal vi have mindst 3 point mere før Europa cup pladsen er så godt som sikret , og de 3 point har vi bedst chance for at hente på søndag mod Bundby , som ikke har noget som helst at spille for længere.

MilanoGF
      Bruger

SønderjyskE vinder nok på hjemmebane, hvis vi er heldige, så får de 2-2 mod Lyngby. Men tror de vinder over Køge. Men det er jo ligegyldigt, vi skal "bare" vinde vores kampe! 😉

Steen6372
      Bruger

Jeg må nu tage hatten af for AaB. Det er flot, hvis de ender i top-6 med det hold. Jeg vil så også tillade mig at sige, at de har været meget heldige med at tre helt unge spillere går ind og bliver bærende kræfter på samme tid.

Her i klubben har vi givet masser af chancer til lovende unge spillere i årevis. Spillere der kunne fodre svin med et gigantisk antal spillede U-landskampe. Men ok, måske er vi også selv på vej mod bedre tider, med spillere som Sloth, Kasper P. og Kirkeskov, samt de indkøbte Aron, Skhirtladze, Akharraz og Egbedi. De har i hvert fald bedre betingelser end AaB-spillerne synes jeg, med alle de rutinerede folk vi har i truppen at støtte sig op ad.

Mon egentlig vi får Kapidzic tilbage? Han har vel et år tilbage af sin kontrakt.

ACDC
      Bruger

JA! Kom så de hvie! Forza GF!!
      Glæder mig personligt til GF-Liverpool på Århus stadion 😉

zytex92
      Bruger

Europa vi kommer og tager røven på alle nu ;D måske

Djarnis
      Bruger

Jaaa for h…… da B)

ace
      Bruger

Europa kvalen nu er hjemme ligegyldigt hvad. Lækkert åbæ tabte. Silkehår vinder ikke sidste 2 og vi taber ikke 2 i træk med det hold! Slikkepikkeborg har Fck i Parken i sidste kamp.

Desuden er målforskellen jo ret stor, hvilket giver 1 point mere på papiret. + 11 til os +5 til sig. At vi så lige ydmyget de pis gule svin, gør det bare endnu mere lækkert. Arne fra Blok4, hvor du henne nu?

Europa here we come baby. Hvad er datoerne for kval kampe?

Schmidt
      Bruger

SIF har en teoretisk mulighed, lad os gøre en god sæson bedre og endegyldigt sikre Europa ved at tage point i Hårsens.

vieri
      Bruger

Et fantastisk og historisk resultat med de 5-1 over Bundby . Samtidigt fik vi på nær Snifs sejr nogle perfekte resultater i går . Derfor tror jeg også på at Europa Cup pladsen er hjemme nu . Vi taber ikke i Horsens 48 timer efter de har været i parken og spille pokalfinale og Snif vinder ikke ude over FCK.

nlg
      Bruger

Nu er vi så godt som sikker på 5. Pladsen. Hvorfor ikke gå det sidste stykke og Horsens med 2 mål på søndag. FCM vinder ikke over FCK. I sidste kamp vinder vi over FCM og Horsens taber til FCN og vi får bronze med bedre målscore end Horsens. Andre muligheder findes natuligvis for at ramme bedre målscore end Horsens men denne er et ligetil. Der vr en mening med tordenen over Brøndby. Kom så de hviiee

vieri
      Bruger

Kan vi vinde i Horsens og kan FCK vinde i FCM (mere tvivlsomt) , så er alt jo pludseligt i spil. Men jeg er mere end lykkelig hvis vi kan slutte på 5 pladsen og kvalificere os til Europa som oprykkere .

de_gaard
      Bruger

Fuldt hus imod Plak fra Plakistan. Jeg er ligeglad med hvem vi møder, men det bliver så fedt.

ace
      Bruger

3 pladsen er vel lige så urealistisk som at snif skulle gå forbi os. Men pyt. Lad os da bare gå efter det bedste nu. Havde nu været fedt med uafgjort i ach-fcm.

MilanoGF
      Bruger

Skal vi ikke lige starte med at slå Horsens? 😉 FCM spilles i Aarhus på NRGi Park 🙂

Di Stefano
      Bruger

Ja, nu skal der vist svine uheld til, hvis det ikke blot er et spørgsmål om vi skal ind i 2. eller 3. kvalifikationsrunde :).

Flamsted
      Bruger

Di Stefano skrev:
      Ja, nu skal der vist svine uheld til, hvis det ikke blot er et spørgsmål om vi skal ind i 2. eller 3. kvalifikationsrunde :).

Som jeg sagde til min mor, da jeg skulle forklare situationen:

Det er kun fordi, det er AGF, at det kan gå galt nu 😀

mrvertigo
      Bruger

Her kan man se de foreløbige hold, der har kvalificeret sig: http://en.wikipedia.org/wiki/2012%E2%80%9313_UEFA_Europa_League#Teams

De sjove hold kommer helt klart i 3. kval. runde. Vi kan håbe på et hold fra Luxemburg, Andorra eller San Marino, men der nogle grimme hold med, som let kunne flå os i første runde fx Twente og Rosenborg.

Di Stefano
      Bruger

Hej mrvertigo
      Har været inde på linket, men hvor ser du en liste over de forleløbige hold til 12/13?

T-Knogle
      Bruger

ace skrev:
      3 pladsen er vel lige så urealistisk som at snif skulle gå forbi os. Men pyt. Lad os da bare gå efter det bedste nu. Havde nu været fedt med uafgjort i ach-fcm.

Jeg er helt sikker på at SIF vil gøre hvad de kan for at gå forbi os, selvom det er urealistisk, så jeg mener da også vi skal gøre hvad vi kan for at gå forbi nogle af de hold der ligger over os, selvom det ikke er sikkert at det lykkes.

I øvrigt ligger Horsens og FCM vel kun på deres nuværende placering fordi de har haft et lettere program indtil nu, og først skal møde de vanskelige modstandere, som vi allerede har overstået, i de sidste kampe. Jeg kunne nemt forestille mig fire T'er ud for FCM i de sidste fire kampe i sæsonen, og så kan vi (næsten) selv afgøre om vi vil højere op i tabellen.

jj
      Bruger

Når vi nu har slået Horsens med 2 mål og FCM har tabt til FCK, så er det selvfølgelig positivt, at ach skal spille ude mod FCN i den sidste kamp, hvor vi kan håbe de stadig spiller for et DM.
      Men det er jo lidt trælst, at "vores" fysiske bronze medaljer er så langt fra Aarhus, når det er her bronzen afgøres 🙂 mon de laver kopier?

mrvertigo
      Bruger

Di Stefano skrev:
      Hej mrvertigo
      Har været inde på linket, men hvor ser du en liste over de forleløbige hold til 12/13?

Det er de hold du ser på listen 🙂

zytex92
      Bruger

Woow lig lige mærke til vis vi tager 5 pladsen… så kan holdene kom til og hede Anzhi.. Bursaspor… Hajduk Split… Viktoria Plzen… Red Star Beograd… Sparta Prague…. det bliver sku vildt man ;D

Men ja Ønske må jo være Žalgiris Vilnius.. og vis vi så går videre… Må Dundee United eller Sigma Olomouc være det vi skal ønske ;D…

mrvertigo
      Bruger

Øh, vi skal lige op mod et hold, der går videre fra første runde først, og så hedder det Liverpool, Inter, Marseille osv. i tredje runde. Men skal vi videre fra tredje runde ville Dundee eller Sigma eller måske Genk være fine modstandere.

Som tidligere skrevet kunne det være rigtig grimt at møde Rosenborg eller Twente i den første kamp, som man må formode spiller sig sikkert videre fra første runde.

MilanoGF
      Bruger

Vi må bare sørge for, at få så mange som overhovedet muligt på stadion. Og så må vi vise, at vi er nogle fantastiske fans og støtte holdet 150%, det får fandme brug for det!:D

BergMania
      Bruger

we did it

Unknown99
      Bruger

ja vi gør så, jeg forudså det først!

vieri
      Bruger

Nu hvor Europa Cup pladsen endelig er sikret , så er det vist på plads at løfte på hatten for peter Sørensen og hele AGF holdet . At slutte som nr 5 og sikre en Europa cup plads er langt mere end jeg havde turdet drømme om før sæson starten . Og jeg syntes det ville være på sin plads hvis vi fans møder talstærkt op på onsdag mod FCM og fejrer klubbens bedste sæson i 15 år . 🙂

Jonas S
      Bruger

EUROPAAAAAAAAA!!!!!!!

zcml
      Bruger

Nu rykkede vi ned som bedste hold nogensinde (pointrekord), så det havde nu været meget passende, hvis vi også var endt som bedste oprykker nogensinde (Farum opnåede en 3. plads med 51 point. FCM en 4. plads med 53 point), men kan nu ikke være utilfreds med 5. pladsen. Det er bestået med bravour.

Lad os håbe det endelig er tegn på bedre tider. Og ikke endnu en kort opblomstring efterfuldt af nedtur.

vieri
      Bruger

En ny højre back måske krydret med et Leon Andreasen comeback i AGF til sommer kan være det der sikrer at vi kan gentage dette års resultat også i næste sæson . Men uanset hvad kan vi kun kalde denne sæson en succes og klart bestået ifht hvilke forventninger man kunne have til os inden denne sæson .

Steen6372
      Bruger

Uanset hvad, kan jeg næsten ikke forestille mig andet end at PS vil være i stand til at bygge yderligere på det her hold. I hvert fald i forhold til de mange unge spillere. Men Europa-eventyret kan sagtens komme til at koste så mange points, at top-3 hurtigt løber fra os. J

eg vil dog sige, at "blot" top-6 fortsat er en realistisk målsætning for os næste år, med mindre vi henter nogle virkelig markante forstærkninger i de næste transfervinduer. Vi kan heller ikke blive ved med at forvente mirakler af Jørgensen, Berg og Graulund.

Di Stefano
      Bruger

At vi kom i Europa er den største optur i flere årtier, men vi skal passe på, at det ikke kommer til at give fatale problemer i den hjemlige liga. Hovedproblemet er en for smal trup.
      Ved træningsstarten i går stod det klart, at Kasper P. er ude i minimum tre måneder. Howard er stadig langt fra at blive spilleklar, men det var bekymrende, at heller ikke Atle eller Sorin kunne spille med. Sorin blev skånet og Atle skal have røntgenfotograferet sin tå, inden hans situation er afklaret.
      Aron var ude med en knæskade og Davit D. var ikke klar til træningen endnu. Og selv BSN blev lidt bekymret, da Sloth gik ud til behandling.
      Kort og godt: selv om der ikke er penge i kassen af betydning, er der ikke plads til at tøve med en højre back og en gardering i forsvaret. Det ligner russisk roulette at vente så tæt på et kompakt kampprogram.

Steen6372
      Bruger

Di Stefano: Enig i at en højreback er kravet. Men vi bliver nødt til at være lidt tålmodige. Vi skal have en spiller ind som kan forstærke os. Transfervinduet er ret beset heller ikke åbnet endnu.

Di Stefano
      Bruger

Selvfølgelig skal man være så tålmodig, at man ender med en reel forstærkning (der ikke er skadet). Men det er blandt transferfri spillere der skal der indgåes kontrakt. Og 19 spillere klar til træning er for lidt til superliga og Europa, hvis man vil godt fra start. Og det er for alvor nødvendigt i år.

Martin1309
      Bruger

Hvem skal vi helst trække i vores første runde :D?? FC Krhdafgub, Lokomotiv Cxzfckpik eller måske Gnaggnurpur Inhalers?

nbngf
      Bruger

Dette er vore mulige modstandere. se
      http://www.sporten.dk/fodbold/dem-kan-agf-moede-i-europa-league

Det ser jo ikke vidre skræmmende ud. For at sige det som det er er der ikke nolge af disse hold jeg har hørt om før.

Ciac
      Bruger

Christian Sivebæk har lige udtalt at han skriver med en dansk klub på torsdag, i morgen. Mon det er AGF?? Jeg ser ham gerne i AGF ;-).

Steen6372
      Bruger

Di Stefano skrev:
      Selvfølgelig skal man være så tålmodig, at man ender med en reel forstærkning (der ikke er skadet). Men det er blandt transferfri spillere der skal der indgåes kontrakt. Og 19 spillere klar til træning er for lidt til superliga og Europa, hvis man vil godt fra start. Og det er for alvor nødvendigt i år.

BSN virker til at holde lidt i håndbremsen i forhold til at signe spillere. http://www.bold.dk/nyt/BSN-Vil-ikke-lukke-noget-for-tidligt. Kan godt forstå at han gerne vil have det bedst mulige overblik før han opbruger det sikkert meget begrænsede budget han har til rådighed. Men det ER altså svært at forestille sig andet end at det er på højreback at vi har mest brug for forstærkning.

Di Stefano
      Bruger

Til Steen: Det er noget "snak" BSN kommer med. Hvilken situation kan opstå, hvor der ikke er brug for en højre back?
      F.eks. ryger Sivebæk nu til VB. Jeg håber da, at BSN så har noget bedre på bedding, og at han ikke bare tøver for længe.
      Vilkårene er jeg helt klar over. Med de nuværende skader er truppen faretruende smal i en hårdpakket sæsonstart.
      Jeg prøver bare at give udtryk for, at jeg er utryg ved den meget defensive politik, når det højest drejer sig om en til to spillere. Det er nu forstærkninger skal spilles ind.

Viser 84 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.