Kasper Povlsen ind – J. Poulsen ud på kanten

Forside Fora AGF Kasper Povlsen ind – J. Poulsen ud på kanten

Viser 12 svartråde
  • Forfatter
      petersen100
      Bruger

Endnu et nederlag til et bundhold – tiden er vist inde til ændringer og jeg ser gerne lidt fokus på den skrantende defensiv.

Jeg ser helst Kasper Povlsen tilbage på den defensive midtbane (vi mangler en type som ham, der holder lidt igen rent offensivt). Jakob Poulsen har spillet sine bedste kampe for AGF på kanten, hvor hans hurtighed, indlæg og gode ryk kommer langt mere til sin ret. Devdariani gør det ok, men jeg mener at han skal ofres til fordel for en defensiv midtbanespiller.

Mit ønske er: Feilhaber – Lucena – K. Povlsen (defensive midt) – J. Poulsen. Det giver en langt bedre balance rent defensivt og Poulsen bliver langt farligere på kanten med sine ryk og indlæg. Vi har været alt for tynde på midtbanen længe – vi mangler en solid slider.

Hvad siger I ?

Stoei
      Bruger

Mit ønske er: Jakob Poulsen – Kasper Povlsen – Benny Feilhaber – Davit… Ikke at jeg har noget imod Lucena, tror bare det ville være bedst sådan.

Sloth
      Bruger

jeg kan kun erklære mig enig, jeg har undret mig over Kasper Povlsen har været ude så længe, for det er hans "usynlige" arbejde vi har manglet stort set hele den sidste måned.

Jeg mener også at vi har manglet Jacob Poulsen kreativitet på kanten, og fleksibiliteten i at skifte med den anden kant, hvilket vi heller ikke så i går feks.

Så ind med Kasper Povlsen, nu skal vi igang med at fighte os til point igen, for vores nulre-bold som vi har leveret de sidste par kampe får vi ikke flere point på i år.

Frejensvang
      Bruger

Kunne ikke være mere enig! Davit er en luksusspiller. Han yder INTET defensivt!!!
      …prøv lige at huske tilbage … hvor mange mål kan I huske, som er scoret mod AGF i de sidste 5 kampe, der ikke er lavet fra højrekanten, dvs. Krabbe og Davit's side ?????
      – Jeg kan ikke huske nogen!

seven4
      Bruger

Stoei skrev:
      Mit ønske er: Jakob Poulsen – Kasper Povlsen – Benny Feilhaber – Davit… Ikke at jeg har noget imod Lucena, tror bare det ville være bedst sådan.

jeg er enig med stoei

frederikh
      Bruger

JA!

Jthy
      Bruger

hold nu op, lucena er så vigtig for GF,

Willow
      Bruger

Jeg synes problemer ligger i den anden ende af banen…der er mange spillere der konsekvent forsøger at drible sigen igennem midten af banen hvor modstanderens forsvar står tungt..istedet for at forsøge indlæg fra kanten.

Ja det er jo lige det problemet er. David vil så gerne ind over midten….. Nææ som indlægget startede så skal vi have j.p. på højre Kasper p som defensiv Benny på venstre og som forrest midt / hængende Jerry og med david som gardering eller den sjove med Dioh som hængende angriber. Men lad os nu se på lørdag mod Muhh om ER skifter ud. Det godet ved Benny og Jacob er at de er lige gode om de spiller i venstre eller højre side.

zcml
      Bruger

Jeg har tidligere ytret mig kritisk overfor Feilhabers placering på kanten.
      Det skal dog siges, at han er blevet bedre derude, men jeg syn's stadig at han hører til centralt. Og det samme er gældende for Davit.

Det var tydeligt mod FCN, at chancerne lå i at flytte spillet ud på kanterne, og så smide indlæg ind til Nando (og Graulund senere), hvorimod holdet hele tiden løb ind i en mur i forsøget på at spille sig igennem midten.
      Jeg kan ikke forstå, hvorfor Jakob overhovedet skulle rykkes ind centralt, men endnu mindre at Erik ikke tidligere så fejlen i mandags, og rykkede Jakob ud på fløjen, i stedet for at nøjes med at sætte White ind da der var 25 min. tilbage?

Dertil er det da også klart, at når man spiller uden decideret fløje, og med offensive backs, så er det da klart at vores kanter bliver sårbare defensivt.
      Jeg er ikke gået hen og blevet modstander af Erik som træner, men jeg kan ikke forstå den idé med fløjløst spil han har fået, især når vi har ligaens måske pt. bedste af slagsen løbende rundt i truppen.

warnerbe
      Bruger

Problemet er at vi spiller uden kantspillere….

Jakob Poulsen er den eneste reelle kantspiller vi har, men da han har præsteret godt centralt på landsholdet flyttes han nu derind for os. Går ud fra at det er for at styrke hans kandidatur og for derved bedre at kunne holde på ham frem til sommer.
      Jeg synes personligt han er bedst på kanten, ihvertfald for GF, hvor han er nem at finde og udfordrer langs med linien istedet for hele tiden at søge ind i banen som David og Benny gør. Det sjove er også, at de er begge centrale midtbanespillere, som nu placeres på kanten for at flytte vores eneste kant centralt….. Lidt tosset synes jeg. Glæder mig meget til Stephan P kommer til vinter, da han er ægte kantspiller.

En anden lille ting er, at vores spil har haltet en del efter at JP er kommet tilbage centralt. Om det er fordi vi mangler Povlsen eller det bareer fordi han ikke fungerer centralt ved jeg ikke, men i de første kampe i foråret var det nøjagtig samme problem. Meget pænt spil, men ingen mål og også her var JP placeret centralt….

petersen100
      Bruger

Udover blunderen der koster et mål, så spiller Povlsen i dag en god kamp – han er fremtiden på den centrale midt. Han giver lige det ekstra til defensive som er nødvendig.

Stoei
      Bruger

Synes også klart Povlsen spillede en rigtig god kamp igår hvis man ser bort fra brøleren som desværre kostede kasse. Jens G spillede også glimrende hvis man ser bort fra hans selvmål 🙂

Jeg synes vi så den bedste opstilling idag hvis man bare lige gad bytte om på Feilhaber og Jakob Poulsen 🙂

Viser 12 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.