Iranske kvinder må nu se fodbold!

Forside Fora AGF Iranske kvinder må nu se fodbold!

Viser 13 svartråde
  • Forfatter
      Hornbek
      Bruger

http://forza.dk/index.php/news/show/id=7712

– det er jo en kæmpe nyhed 😀

Synes det er helt grotesk at de ikke må se på mandeben ifølge koranen. Som det ses på billedet skal de sku også bære tørklæde mens de spiller fodbold. Sur røv siger jeg![lol]

Nå, men hvad siger i til det?

cyphlurm
      Bruger

For at gøre det kort:

Jeg har altid været imod alle de kvindeundertrykkende forbehold, Iran og andre lande opstiller for deres kvinder. Ikke for at lyde som en kælling, men det er jo dybt grotesk, at kvinder skal fratages enhver rettigheder, mens manden har oceaner af frihed. Jeg tror sgu ikke på der kommer noget godt ud af det, og det tiltag som nu vil komme i forbindelse med sommerens VM, er da et skridt i den retning, jeg tolker som den rigtige, nemlig lige rettigheder mellem kvinder og mænd – og hvorfor skulle der ikke også være det?? Den dag en eller anden kan komme med et ordentligt argument for at undertrykke kvinder, er jeg klar til at lytte…!!
      Gad vide hvad Iran og andres landes mænd ville sige til, at kvinderne havde mulighed for at have flere mænd, fise den af hele dagen men mændene arbejdede og hvad de nu ellers har indført dernede?? Jeg fatter simpelthen ikke deres kultur, men er selvfølgelig også vokset op med de, til tider, slappe danske værdier, så det kan man jo ikke klandre mig for.
      Men at der ikke for lang tid siden er opstået en form for kvindeoprør, er mig en gåde…

rims
      Bruger

Det er den her slags mennesker der vil bestemme hvad vi må trykke i vores aviser….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hornbek
      Bruger

Jeg er også enig med dig Cyph, men mændene dernede kommer aldrig til at acceptere ligestilling. Det står jo ligefrem i deres koran at kvinderne skal undertrykkes. Ikke for at gøre mig klog på koranen. Har og kommer aldrig til at læse den, men har jeg ikke ret?

esbent
      Bruger

…På den anden side slipper man jo for at forklare opside-reglen 4 gange i hver halvleg…….

Det er sikker på den måde ideen er opstået, og det der med mandeben har altid bare været en dårlig undskyldning……

Hornbek
      Bruger

Det kan være at man måske ku lokke muslimske kvinder på stadion hvis langhårede mænd spillede med tørklæde. Det ku da se hidsigt ud ! [lol]

cyphlurm
      Bruger

@hornbek

haha, det er go gas:D

RasmusT
      Admin

@esbent.. Det hedder offside.. ikke opside.. hader folk der råber opside..
      Hehe ikke noget ondt imod dig men tag lige at ret det..

Flanhardt
      Bruger

Hvad er der nu galt med kvindeundertrykkelse?!?

Seriøst så hader jeg også al form for kvindeundertrykkelse, men det er nu ikke specielt Koranen der er slem. I vores egen bibel står der direkte at kvinden blev skabt for at tjene mennesket – kvinden er altså ikke engang et menneske.

Det er derimod AL form for systematiseret og dogmatiseret religion der er frygtelig! AL form! og lad os nu se om ikke også mellemøsten bliver sekulariseret indenfor de næste 20 år. Det skulle undre mig andet…

Men hey! Hurra for kvinder der nu må se fodbold!

isidore
      Bruger

"I vores egen bibel….."

Det er sgu ikke min! Jeg er ateist, så det må vel være: "I bibelen" eller "I den kristne bibel".

Men ellers er jeg fuldstænig enig med dig, Flanhardt, at al systematiseret og dogmatisk religion er roden til alt ondt!

Derfor: afskaf religioner….:p

cyphlurm
      Bruger

Jeg er meget enig med dig Flanhardt, men der er bare efterhånden ikke særlig mange kristne, som følger disse skrifter i biblen længere… Folk er vel blevet klogere!

HjortH
      Bruger

Endnu engang er lavmålet nået af indlæg på foreveragf.dk Det hele starter lidt ironisk og bliver derefter et spørgsmål om, at religion er roden til alt ondt. Magen til uvidenhed skal man satme lede længe efter. @isidore: jeg håber at du laver sjov når du skriver: afskaf religioner. Ellers vil jeg råde dig til at læse lidt verdenshistorie.

@cyphlurm
      : biblen er ikke en "håndbog for de kristne" 😉

Flanhardt
      Bruger

Jamen hjorth dog…

Jeg har laest en hel del verdenshistorie, og det er da bare endnu mere grund til at afskaffe religioner. De er jo roden til alt ondt.

Derudover kunne det jo godt vaere at den halvironiske tone slet ikke forsvandt ud af forumet, men fortsatte i indlaeggene om religion… men bemaerk! Kun halvironisk, for religion er ondt, og den sande uvidenhed ligger i at paastaa andet.

😮

Granda
      Bruger

Lige præcis HjortH, der er en "gruppe" på foreveragf, som kan få drejet en hver diskution til noget om Mohammed-krisen, religion, eller et eller andet crap, som ikke har noget som helst med topic at gøre.

Gå forhelved ind på et andet forum, hvis i vil diskutere politiske holdninger drenge, dette er et fodbold forum, og som folk har sagt 117 gange før, så skal det adskilles.

Viser 13 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?