fbpx

IE OG Firefox

Forside Fora Off-Topic IE OG Firefox

Viser 25 svartråde
  • Forfatter

Bare for at vi ikke fylder replikboksen med ja og nej'er så opretter jeg lige en afstemning 🙂

Som sagt så går afstemningen på hvad brugerne af mtac bruger.

Internet explorer ?

eller

Firefox ?

whatslife
      Bruger

det er meget nemt spørg Alsgaard han kan se det på statsne 😉

som regel en meget stor overvægt til IE (det er der da på all de sites jeg styrer) dog bruger ca 50% IE 6.x

fladmose
      Bruger

Firefox og OpenSource ftw :K:K

El Mundo
      Bruger

Som skrevet i replikboksen, så fortæller min hjerne mig hele tiden at der vil gå ged i det hvis jeg bruger MFF. Det til trods for at alle mine IT-kyndige venner siger at MFF er det ypperste at bruge.

Så hvis der er nogen der har et link med noget info om MFF ville jeg blive glad.

fladmose
      Bruger
      El Mundo
      Bruger

fladmose skrev:
      @El Mundo:
      http://websearch.about.com/od/internet101/a/firefoxfaq.htm

Takkker mange gange.

Nu prøver jeg at installere det, og vender tilbage med et surt indlæg hvis det får hele gøjemøget til at crashe.;)

fladmose
      Bruger

Haha 😀 Det burde det ikke gøre

El Mundo
      Bruger

Det virker tror jeg. Skriften er lidt sjov, og så er det pinligt at den eneste stemme på IE er sat af mig. Jeg bruger ikke det lort mere…..:p

fladmose
      Bruger

Fedt :K:K
      Skriften har en lidt anden opbygning end i IE, men det er også det.

sværger som tidligere nævnt til FF… det virker bare bedre… og så er tabs jo Guds gave til mig:D (og ja jeg ved godt IE osse har dem nu, men de var så hovne at da de fik det hoverede de over det og kaldte sig de første og det var eftersigende en HELT ny teknologi) jaaaa… måske indenfor Microsoft, men ikke alle andre steder;)

fladmose
      Bruger

Og med FF kan man flytte rundt på tabsne 😀

Lylle
      Bruger

Aner ikke hvad jeg bruger ..

Tror bare jeg bruger standard B) hvad "tabs" er må jeg så tænke mig til ..

fladmose
      Bruger

Lylle:
      Hvis der er et stort grimt E oppe i venstre hjørne af din skærm, bruger du IE. Hvis der er en smuk ræv(skræv faktisk røv med en typo lol) og en jordklode, bruger du FF.
      Og tabs er så du kan have flere sider åbne i samme vindue.
      Lidt ligesom fanebladende i Windows

Lylle
      Bruger

hehe, okay mange tak 😉 ..

jeg er til store grimme E'er 😉

fladmose
      Bruger

Hehe det skal nogle folk jo desværre være

zcml
      Bruger

Tabs er sgu da noget musikkere bruger, hvis de ikke kan læse noder;)

cf baumann
      Bruger

firefox og mac, yeah!

fladmose
      Bruger

@zcml: Lol :p

Jeg bruger en blanding. Synes Firefox er for langsomt, så derfor bruger jeg oftest IE…

fladmose
      Bruger

Firefox er faktisk hurtigere end IE 😉

Gaius
      Bruger

Nu siger Fladmose godt nok at Firefox er hurtigere, men lad os tage et spørgsmål der kan forklare sagen for os helt almindelige pc-brugere:

Hvis jeg bruger IE, hvad får jeg så ud af at skifte til Firefox?

JohnDoe
      Bruger

Gaius skrev:
      Hvis jeg bruger IE, hvad får jeg så ud af at skifte til Firefox?

Et bedre liv.
      IE har bøvl med sikkerheden. Det har Firefox ikke.
      Hvis du skifter styresystem, er der ikke noget der hedder IE. Ms gider kun sig selv.
      Du støtter en super god tanker OpenSource.

Ikke mindst du får meget mere frihed til at konfigurere din browser som du vil.
      På nettet kan du downloade en millard extensions. (små addons/programmer) Deusden sindsygt mange skins.
      Jeg bruger selv en valutaomregner, der hurtigt omregner alle beløb til dkk.(skrevet på siden. Jeg har vejrudsigter, Jeg har flere ting til det geniale spil Hattrick.

Ulemper elendige webfolk optimerer ofte hjemmesider til IE, de vises derfor ikke optimalt i FF.

Et super godt alternativ er Opera. Den er hurtigere end firefox, har extensions, og en ret genial startside, de kalder det kvikknapper. Desuden bruger den Yahoo som base + en google toolbar er den kanon.

Kan jeg kun sige at jeg er enig i JohnDoe.

FF fungerer bare bedre, jeg er ikke fanatisk fan, jeg hader heller ikke IE. Jeg syntes ganske simpelt bare at FF er mere behagelig at bruge! 🙂
      FF kan dog også rammes af virus osv. de fleste er bare skrevet direkte til IE pga. det er den browser flest mennesker bruger!

Hypotetisk kan man måske sammenligne det med at køre i en gammel rusten toyota og en helt ny Audi. Det kan godt være at man kommer fra A til B, men det er godt nok noget mere behageligt i en Audi 🙂

LL86
      Bruger

Kun hippier bruger mac og FF… Støt Bill Gates!!! B)

fladmose
      Bruger

@LL86: Lol[lol]

Razai
      Bruger

Jeg bruger Opera! Den er længder foran IE og FF, hvad angår brugerkonfiguration, men desværre programmeres de fleste sider til de to store.

Viser 25 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.