fbpx

Hvorfor hader vi Duncan og ikke Martin J?

Forside Fora AGF Hvorfor hader vi Duncan og ikke Martin J?

Viser 39 svartråde
  • Forfatter
      jepske
      Bruger

Jeg har igennem en periode tænkt lidt på, hvorfor vi GF fans (eller dele af os) hader Duncan mere end Martin J.

Det her skal ikke læses som et forsvar af Duncan eller en kritik af Martin J. Men egentlig bare en debat om, hvad der i fankredse gør om man elsker eller hader en spiller. Jeg har personligt intet imod nogen af de to. Men synes debatten kunne være interessant 🙂

Som jeg ser det forlod Duncan GF til fordel for BIF. Det er naturligvis ikke særligt smart, historien taget i betragtning. Men faktum er vel, at vi var usædvanligt tæt på at rykke ned. Og i bund og grund ikke havde en kinamands chance for at klare den i bunden af suppen. Duncan smuttede for ca. 10-12 mio kr. Måske smuttede han i virkeligheden for at hjælpe klubben? eller endda på klubben/ledelsens foranledning – de har vel formodentligt tænkt sig om, og solgt ham til den højest mulige pris… og hvem ved om han havde andre tilbud – og om han med baggrund i dette har gjort klubben en tjeneste.

Martin J smuttede fra os i 1996 – på en fri transfer…Dvs. 0 = kr. til AGF. Det var sgu her vores nedtur startede, og i bund og grund på grund af Bosman dommen et par år før.
      Mange har meldt ud, at Duncan hades fordi han satte sig selv over klubben og valgte at smutte mens tid var. Men hvad har Martin J så gjort? Han melede da om nogen sin egen kage, ved at snuppe alle pengene selv og ikke tænke på klubben…

Jeg er med på at Duncan smuttede til BIF og Martin J til udlandet. Men det ændrer jo ikke på deres måde at agere overfor AGF på…

Jeg synes sgu ærligt talt kritikken af Duncan er lidt unyanceret, og rosen til Martin J ligeså.
      Skal der i bund og grund ikke andet til for at blive "tilgivet" end at man melder ud i pressen at man gerne vil tilbage til De Hviié og afslutte sin karriere – og på den måde pleaser fansne? Uanset hvor meget man har pisset på en klub?

Nå – bare et par tanker herfra. Meld ind hvis I gider 🙂

AndersF
      Bruger

Er der nogen der hader Martin Jørgensen? Nu var MJ jo ikke den eneste der smuttede fra klubben pga. Bosman dommen.

Det er klart at folk kan hade Duncan, da han skiftede til den måske største ærkefjende der er for AGF (eller os fans hvertfald).

grind88
      Bruger

Jeg hader ikke nogen tidligere AGF'ere. Jeg kan ikke huske nogen, der har opført sig helt vildt illoyalt. Heller ikke Duncan. AGF var ikke en direkte konkurrent til Brøndby, da han skiftede. Der var intet der kørte for AGF i 2006 og Duncan greb chancen for at skabe noget med sin fodboldkarriere. Fair nok.

Budtz4ever
      Bruger

jeg hader ingen af spillerne.. Ser dem gerne komme til AGF igen begge to da de begge har hvide hjerter!

Stev
      Bruger

Nu var det jo ikke MJ's skyld, at han forlod klubben på Bosman, men derimod ledelsen, som ikke formåede at forlænge med Martin, og 2-3 andre profiler, som jeg husker det. Var det ikke sket, var vi nok med i toppen den dag idag, da vi gik glip af rigtig mange millioner.

Mit "had" til Duncan skyldes kke kun at han smuttede til BIF, men også at han bare generelt virker som en decderet uintelligent, ja til tider, dum person. Det bygger jeg på hans udtalelser, ageren i bybilledet da han boede her i Aarhus mm. Kan dog ikke lide ordet had, men erkender da, at jeg ikke holder mig tilbage med piften, når han løber ind på stadion i den gule trøje. De 10 mio han indbragte os betyder ikke fem potte pis for mig.

Det handler ikke om penge, men om følelser.

grind88
      Bruger

Hvad er det for nogen udtalelser, du snakker om? Hvorfor virker han generelt til tider som en dum person?

Må ærligt indrømme at så snart en spiller skifter fra vores klub ligemeget hvilken klub han skifter til så betyder han intet ligesom alle andre spillere på de andre hold heller ikk betyder noget.

Grunden til at jeg ikk kan lide Duncan er dog fra nogle personlige oplevelser med ham.. Og de gange jeg har mødt ham har han ikk virket synderligt skarp..

letager
      Bruger

Leon IS the king skrev:
      Må ærligt indrømme at så snart en spiller skifter fra vores klub ligemeget hvilken klub han skifter til så betyder han intet ligesom alle andre spillere på de andre hold heller ikk betyder noget.

Men alligevel hedder du Leon IS the king på det her forum?

grind88
      Bruger

Godt set:)

Ceres
      Bruger

jepske skrev:Som jeg ser det forlod Duncan GF til fordel for BIF. Det er naturligvis ikke særligt smart, historien taget i betragtning. Men faktum er vel, at vi var usædvanligt tæt på at rykke ned. Og i bund og grund ikke havde en kinamands chance for at klare den i bunden af suppen. Duncan smuttede for ca. 10-12 mio kr. Måske smuttede han i virkeligheden for at hjælpe klubben? eller endda på klubben/ledelsens foranledning – de har vel formodentligt tænkt sig om, og solgt ham til den højest mulige pris…

Jeg vil gerne lige sætte et par ting på plads angående det Duncan salg…

Der blev dengang (på foranledning af FCMs Jens Ørgaard) skrevet en hel del i pressen om en klausul i Duncans kontrat der gjorde, at han kunne rejse hvis der kom et bud på 10 mio. kr.

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Sport/2005/11/29/200558.htm?rss=true

Sandheden var dog en helt anden. Det var ikke Duncan der havde en klausul i kontrakten, men Kong Kurt der havde et "pant" i Duncan og Leon, der var udformet på en måde, så han enerådigt kunne sælge Duncan uden mulig indblanding fra klubben eller BSN, hvis/når der kom et bud på 10 mio. eller mere.

Duncan ville egentligt helst blive, eller til udlandet og BSN var direkte imod et salg til så lav en pris, men kunne intet gøre, udover at se Kong Kurt og hans advokat sælge Duncan for 12 mio kr. til BIF…

Altså er der absolut ingen grund til at "hade" Duncan fordi han rejste til BIF…. for han var mere eller mindre tvunget til det, på grund af det spiller pant (eller playersponsorat om i vil) han ikke selv havde nogen indflydelse på…
      .

@letager
      Mente nu mere spillere i de andre klubber i Superligaen..

grind88
      Bruger

@Leon IS the king

Du sagde:

"Må ærligt indrømme at så snart en spiller skifter fra vores klub ligemeget hvilken klub han skifter til så betyder han intet ligesom alle andre spillere på de andre hold heller ikk betyder noget."

(…)

Grind88@.

De ting hvor han tænker på Duncan der opfører dig dumt, kunne være den episode hvor han f.eks stjal sin kæreste / x kærestes dankort, og spillede pengene op…

Jeg ville gerne se ham tilbage i den hvide trøje, men hvis han på et tidspunkt nævner at Brøndby er hans "klub" så har jeg ikke mere tilovers for ham 🙂

BergMania
      Bruger

Ingen tvivl om at Duncan er hvid

Forstår godt hans skifte til Brøndby, de var klub 1-2 i dk, mens vi var nummer 10

Duncan får helt sikkert en ordentlig røvfuld penge Brøndby og han har desuden bedre muligheder for at komme til udlandet når han er i Brøndby..
      Ikke for noget, men der er HELT SIKKERT flere scouts til Brøndbys kampe end AGFs

Brøndby angribere der er blevet solgt for mange penge efter succes i Brøndby..
      Skoubo, Elmander, Madsen, Møller, Sand, Hansen

Husker ikke rigtigt at vi har solgt en GOD angriber i nyere tid udover Duncan 😛

(FLO, Thorninger i sin tid)

Hader ikke Duncan, han er IMO en af de bedste angribere i dk, og vi skal være stolte af at vi har en KÆMPE ANDEL i hans udvikling

Steen6372
      Bruger

Årsagen til forskelsbehandlingen på Duncan og Martin J. hedder jo éntydigt Brøndby. Ses jo endnu mere tydeligt af at Martins lillebror Mads fik navnet Judas og aldrig genvandt sin popularitet, selvom han endda sluttede sin karriere i AGF.

Jeg har nu ingen problemer med Duncan. Jeg synes faktisk tværtimod meget klart, at han udstråler at han er GF'er ind til benet. Jeg er enig med flere om, at han ikke altid viser tegn på stor intelligens, men det er heller ikke den indvendige side af hovedet han først og fremmest bliver betalt for at bruge.

Jeg kunne nu også godt forestille mig at Duncan vender hjem, hvis ikke der dukker en mulighed op fra udlandet næste år. Desværre valgte han at forlænge med ét år med Brøndby tidligere på året, så han har kontrakt til udgangen af 2011.

@grind88
      Må ærligt indrømme at så snart en spiller skifter fra vores klub ligemeget hvilken (ANDEN SUPERLIGA) klub han skifter til så betyder han intet ligesom alle andre spillere på de andre hold heller ikk betyder noget.

Er det nemmere at forstå for dig nu eller?

Beikes
      Bruger

For det første er det sørgeligt, hvis man vitterligt hader en person. For det andet, er det direkte stupidt at hade en person man ikke kender.

mrvertigo
      Bruger

Beikes > Enig.

Jeg var utrolig skuffet over Duncan efter skiftet og har også ved flere lejligheder svinet ham. Ikke så meget pga. selve skiftet, mere fordi det skete få dage efter han havde lovet klubben troskab.

At salget så mere eller mindre blev trumfet igennem af Kurt A. gør jo bare at Duncan måske slet ikke vidste, hvad der foregik da han udtalte det.

Jeg bærer ikke nag og håber det bedste for Duncan. Krydser fingre for en kasse i aften!

Jeg er enig med Beikes.

Det her nævnte had minder mig mest af alt om hvordan skøre teenagetøser reagerer når en person ikke længere vil optræde i et boyband, men jeg håber da ikke at nogen ligefrem får depressioner eller vil begå selvmord bare fordi BSN en dag skulle finde på at sælge en spiller.

Det er trist at folk ligefrem hader fordi en medarbejder i Århus Elite finder et nyt arbejde et andet sted (uanset hvor frivilligt det så end sker). Jeg tør næsten ikke tænke på disse personers reaktion hvis noget personligt vigtigt en dag gik dem imod, deres verden må jo nærmest styrte sammen.

Jeg pifter også af ham når han kommer i Brøndby bluse, det er en del af gamet. Men når folk pifter af ham i landsholdstrøjen, syntes jeg det er for meget!

ManSon
      Bruger

Ceres skrev:

jepske skrev:Som jeg ser det forlod Duncan GF til fordel for BIF. Det er naturligvis ikke særligt smart, historien taget i betragtning. Men faktum er vel, at vi var usædvanligt tæt på at rykke ned. Og i bund og grund ikke havde en kinamands chance for at klare den i bunden af suppen. Duncan smuttede for ca. 10-12 mio kr. Måske smuttede han i virkeligheden for at hjælpe klubben? eller endda på klubben/ledelsens foranledning – de har vel formodentligt tænkt sig om, og solgt ham til den højest mulige pris…

Der blev dengang (på foranledning af FCMs Jens Ørgaard) skrevet en hel del i pressen om en klausul i Duncans kontrat der gjorde, at han kunne rejse hvis der kom et bud på 10 mio. kr.

Sandheden var dog en helt anden. Det var ikke Duncan der havde en klausul i kontrakten, men Kong Kurt der havde et "pant" i Duncan og Leon, der var udformet på en måde, så han enerådigt kunne sælge Duncan uden mulig indblanding fra klubben eller BSN, hvis/når der kom et bud på 10 mio. eller mere.

Duncan ville egentligt helst blive, eller til udlandet og BSN var direkte imod et salg til så lav en pris, men kunne intet gøre, udover at se Kong Kurt og hans advokat sælge Duncan for 12 mio kr. til BIF…

Altså er der absolut ingen grund til at "hade" Duncan fordi han rejste til BIF…. for han var mere eller mindre tvunget til det, på grund af det spiller pant (eller playersponsorat om i vil) han ikke selv havde nogen indflydelse på…
      .

Godt nok hader jeg ikke manden, men hvis det er sandt, så skal jeg til at revurdere mit syn på Duncan.
      MJ er jo gfer all the way

Unknown99
      Bruger

ManSon skrev:

Ceres skrev:

.

Godt nok hader jeg ikke manden, men hvis det er sandt, så skal jeg til at revurdere mit syn på Duncan.
      MJ er jo gfer all the way

det er også sådan jeg har hørt den, og nu vil jeg ikke gå ind i klichen og sige jeg har hørt den fra en der kender en, der kender, men jeg kender faktisk en som kendte til en klausul i kontrakten.. (Men det kan jo godt være han sagde det for, at være smart, men han fortalte mig det et par dage før, det kom frem i medierne, så jeg vælger at tro på ham.. 🙂

Men uanset hvordan man vender og drejer det, så har ingen TVUNGET Duncan til at skrive under. Kurt kunne tvinge AGF til at sælge pga. klausulen, men Duncan kunne vel stadig sige: nej!? Eller er Duncan den eneste der efter hans 18 års fødselsdag ikke er myndig??? Leon havde også "chancen" for at skrive under med BIF, men han takkede nej…

PS: Jeg hader ikke Duncan, og synes faktisk at han er den angriber vi har manglet lige siden han drog afsted..

grind88
      Bruger

PS: Jeg hader ikke Duncan, og synes faktisk at han er den angriber vi har manglet lige siden han drog afsted..

Det ku vel ikke hænge sammen med, at han pludselig er blevet topscorer i ligaen.
      😉

Elfalko
      Bruger

Hader alle fra andre klubber… selv om andre danke klubber spiller CL eller andet , så holder jeg altid med deres modstander .. Der er kun en Klub AGF… og fuck resten for evigt … så dermed hader jeg også duncan .. simpel 😉

grind88
      Bruger

Grineren

Grind, nej det har intet med det at gøre… Det kan jeg oprigtigt sige.

Et er at vi blev pisse skuffede over, at Duncan røg den dag vi fik Graulund tilbage stort set. Noget andet er, at han viste super topscorer-tendenser allerede dengang. Scorede mål ud af igenting.. Den evne har hverken Dioh eller Nando, og kun til dels Graulund.

Budtz4ever
      Bruger

Stig AKA Frank HeskjaerIII skrev:
      Men uanset hvordan man vender og drejer det, så har ingen TVUNGET Duncan til at skrive under. Kurt kunne tvinge AGF til at sælge pga. klausulen, men Duncan kunne vel stadig sige: nej!? Eller er Duncan den eneste der efter hans 18 års fødselsdag ikke er myndig??? Leon havde også "chancen" for at skrive under med BIF, men han takkede nej…

På en måde har du ret, og på en anden har du ikke..
      Brøndby fik deres bud accepteret fordi de ville betale mest.. Kurt Andersen ville gerne af med Duncan, så han kunne få nogle penge.. Derfor lagde AGF også et pres på Duncan – ikke fordi de gerne ville af med ham, men med Kurt..

Men selvfølgelig kunne han have takket nej tak, men så havde det givet helt andre problemer 🙂

Det ville det sikkert, men derfor har jeg jo stadig ret… Duncan har ikke fået ført hånden da han skrev under! Han accepterede at skulle til BIF.

Leon gjorde det modsatte! (hvis jeg ikke husker forkert…)

Budtz4ever
      Bruger

Det ville det sikkert, men derfor har jeg jo stadig ret… Duncan har ikke fået ført hånden da han skrev under! Han accepterede at skulle til BIF.

Leon gjorde det modsatte! (hvis jeg ikke husker forkert…)

Ja men Leons situation var også lidt en anden 🙂
      Kong Kurt og AGF ville gerne af med Duncan fordi de ville have pengene.. Brøndby bød mere end de udenlandske klubber, og derfor er det jo en svær situation (:

Men du har selvfølgelig ret i at Duncan selv har skrevet under – og at han godt kunne have sagt fra , det havde bare også skabt lidt problemer i forhold til Kurt Andersen 🙂

Ceres
      Bruger

Men uanset hvordan man vender og drejer det, så har ingen TVUNGET Duncan til at skrive under. Kurt kunne tvinge AGF til at sælge pga. klausulen, men Duncan kunne vel stadig sige: nej!? Eller er Duncan den eneste der efter hans 18 års fødselsdag ikke er myndig???

Helt seriøst… Du har en ung fodboldknægt på den ene side af bordet og så på den anden side en super skarp og benhård forretningsmand der har være direktør i 'National Bank of New York' og ikke er blevet milliardær for ingenting, der sidder med kontrakten i hånden og siger, at nu bliver du altså solgt for 12 millioner til BIF og kan hjælpe AGF økonomisk ved at skrive under… I teorien kunne Duncan nok sige nej, men i realiteten var han sat lige så meget "skakmat" og uden for døren i den handel, som AGF og BSN…

Når vi taler om Kong kurt, så er det ikke bare den vanlige lalleglade mangmillionær der (som en anden Kasi-Jesper) naivt kaster millioner i et sort hul, uden sikkerhed for at få sine penge retur.. Kurt ved præcis hvad han gør og hvordan man tjener penge på at være "gavmild". Han mistede jo ikke så meget som en krone på sine mange million-investeringer i AGF… Der er vist manger i AGFs bestyrelse der kunne lære noget der.
      .

På mange måder har du helt ret Ceres. Det var ikke "nemt" for Duncan at sige nej.. Men han sagde ja… Unlike Leon!!! Du kan jo ikke vende det anderledes.

Jeg har dyb forståelse for, at det for Duncan var en svær situation at stå i, men hvorfor dælan gik han så ikke til BSN? Jeg har også indblik i Kurt Andersens måde at føre forretninger på, og det er helt 100% sikkert, at han er en af de hårdeste hunde vi længe har haft inde omkring vores kære klub.

Jeg prøver egentlig at nå hen til en pointe der hedder:
      Ingen kan fortænke Duncan i at skifte. Han var som Ceres beskriver i skakmat. Men han valgte at skifte til BIF, og derfor har mange AGF'ere set sig sure på ham lige siden. Leon insisterede på at han ikke ville til nogen anden dansk klub, og det har AGF'ere respekt for. Vi ønsker på INGEN måde at være springbræt for OB/FCK/BIF…

Så: Duncan kunne acceptere at klubben var nødsaget til at sælge, men han kunne vel insistere på at det ikke skulle være en anden dansk klub? Nogle vil mene at man er naiv hvis man ikke bryder sig om handler der sender profiler til andre danske klubber, og påberåber sig flosklen: "Det er en del af gamet". Men for os supportere af AGF er det for fanden også en del af gamet at størstedelen ikke accepterer salg af profiler til danske klubber!!
      Der havde overhovedet ikke været had til Duncan hvis han var blevet solgt af Kurt A. til udlandet med ordene: "Jeg havde helst blevet"..

Alle profiler der skifter fra AGF til andre danske klubber vil blive mødt med undren, skuffelse, mismod, had og andre udtryk for det svigt det vil blive set som. Skifter man til BIF, så bliver man lagt for had, uanset omstændighederne… Spørg bare Mads J 😀

Ceres
      Bruger

Så kom noget af sandheden om Duncan salget så endelig ud i lyset fra officiel side :

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/agf-chef-har-laert-af-duncan-salg

Selv om TIPS_Bladet har misforstået noget, for der var altså tale om 12 mio. kr. og ikke kun de 10 mio. som var indskrevet i Kurts klausul.. altså var handlen større end de 10 mio., men stadigvæk meget mindre end det BSN havde håbet… men nok om det. Det er rart at det nu er BSN der har den fulde magt over salg og indkøb af spillere… og ikke en tilfældig ejer af et playersponsorat.
      .

Hørt..

Ceres
      Bruger

Hvis jeg skulle give BSN et råd, så sælg Poulsen nu, hvis der kommer et godt bud og det f.eks er muligt at hente en Martin Jørgensen eller Martin Bergvold rimeligt billigt…

Det virker lidt som om Poulsen spiller mere og mere sløset for AGF, samtidig med at han gør det bedre og bedre for Landsholdet, hvilket kunne tyde på at hans tanker måske allerede er i udlandet. Han løber stadigvæk solen sort for holdet, men afleveringerne og skarpheden er ikke længere helt den samme…

Der er jo heller ikke meget ved at få 6 mio. kr mere til sommer, hvis vi til den tid så også skal betale 7 mio. extra for en kvalificeret afløser… Så hellere sælge billigere nu, hvis det er muligt at hente en erstatning til rimelige penge. Men det har BSN nok også styr på.
      .

Steen6372
      Bruger

Jeg synes også vi skal sige ja tak til et bud omkring 20 mill. på Jakob P., hvis der kommer sådan et. Jo, der kommer et VM, men der er ingen garanti at Jakob også er i stamopstillingen på landsholdet til den tid. Han har jo også den obligatoriske AGF-langtidsskade til gode endnu.

Nu får vi trods alt også Stephan Petersen og Jesper Blicher ind i folden til forårsturneringen, og selvom de måske er et dårligt bytte for Jakob P. og White, så holder de dog balancen i truppen så nogenlunde intakt i forhold til antallet af fløjspillere. Og i lyset af vores økonomi og at en absolut topplacering er væk nu, vil det give mening at satse på Stephan P og Feilhaber på fløjene med Blicher som backup.

Replay
      Bruger

At Blicher scorer mål i 2. div, gør ham ikke til GF spiller igen. I så fald skal vi også hente Danilo og Rasmus Katholm. Goddag nedrykningskamp, kan vi så igen sige.

Steen6372
      Bruger

Replay: Nu er det vel 1. div. han har scoret mål i, og hvor gammel er han? 21? Men du har da ret i at vi taler et andet ambitionsniveau end Jakob P. Omvendt kan vi heller ikke bare sige "Minus 43, ok, vi fortsætter bare uændret" i al evighed. Alle klubber kommer til at skulle reagere nu.

Replay og steen, hvis vi sælger Jacob Poulsen og White, så kommer der jo HELT sikkert minimum 1 spiller mere ind i klubben. Jeg kunne sagtens forestille mig, at man henter både Martin Jørgensen og en billigere/yngre spiller samtidig.
      Som Ceres, så ser jeg meget gerne Martin Bergvoldt i klubben, men at håbe på 2xMartin er nok lige i overkanten. Med mindre man kan få Bergvoldt til en pris der minder om Jacob Poulsens i Heerenveen.
      Men Stephan Pedersen+Martin Jørgensen+X millioner for Poulsen og white er bestemt ikke dårligt. Samme gør sig gældende hvis Bergvoldt skiftes med Martin J.

HB
      Bruger

Jeg hader ikke Duncan Jeg hader BIF.
      Gad vide om BIF fans hader vores renegates fra Brøndby???B)

Viser 39 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.