Hvordan tackler vi efteråret

Forside Fora AGF Hvordan tackler vi efteråret

Viser 9 svartråde
  • Forfatter
      MTAC.nu
      Bruger

Jeg syntes det er ved at være ret frustrerende at se at vores trup så småt bliver tyndere, samtidig med at alle de interessante emner til AGF vælger andre klubber. Nu prøvetræner vi to spillere fra lavere rækker som måske kan give lidt bredde, men man kan ikke forvente at de vil kunne løfte niveauet på holdet. Fair nok af Lars Windfeld at melde ud at vi ikke vil bruge mange penge på spillere som ikke er klare forstærkninger, men det er sku ved at udvikle sig til en farce. AGF har nu godt 20 dage til at overbevise mig om at nedrykningen ikke bliver meget aktuel i næste sæson.

Vores trup er ultra tynd og mange af spillerne er under 20 år. Vores idealopstilling ser nogenlunde således ud:

S.Rasmussen
      Ulander – Sheriff – Aho – A.Kure
      George – Hanssen – Sørensen – Lindrup
      Grahn
      M.Rasmussen

Reserver: Arrieta, Frost, K.Kure, Helgi, Gjesing, Lumb, Dayani, Mikkelsen mf.

Får vi 3 skader i startopstillingen kan man hurtigt se hvordan vores startende 11 falder gevaldig i kvalitet. FCK og Brøndby kører os totalt over. OB, Esbjerg, FCM, AaB og Viborg sejre sikkert. Vi må sætte vores lid til at samle mange point mod SIF, SønderjyskE, Horsens og FCN. Jeg har bare meget svært ved at se hvordan vores hold vil kunne byde på noget som helst næste sæson. Det er skide frustrerende, men en ting er sikkert jeg vil være at finde på stadion så ofte som muligt…..

morthj
      Bruger

Ja suk, det er ikke nemt at tro på at vi kan blande os i toppen. Men alligevel, ville vi være rigtige gf fans hvis vi ikke sked på alt det rationelle og håbede på at der kommer nye boller på suppen i næste sæson??? 😀

Sopy
      Bruger

Jeg har to bud…: Kommer helt an på spillesystem

4-2-3-1 :

Rasmussen — K.Kure (Mikkel Rask?), Aho, Sheriff, A. Kure — J. Hanssen, J. Sørensen — Arrieta, Grahn, Lindrup — George

4-1-2-1-2 :

Rasmussen — K.Kure (Mikkel Rask?), Aho, Sheriff, Sørensen — J. Hanssen — Arrieta, Lindrup — Grahn — George, Duncan

MTAC.nu
      Bruger

AGF fans er på inge måde rationelle, det kan vi ikke klare…. vi skal bare være hamrende urationelle og bare blindt tro på AGF og bedre tider. Realitetsopfattelse har ingen grobund i Århus…

MTAC.nu
      Bruger

Jeg sætter også en stor portion tiltro til grahn. I efteråret var der ikke så mange der kendte hans farlighed og derfor overraskede han mange. Derefter satte modstanderen sig tungt på ham. Det skaber så mere plads til de andre som de skal udnytte. Det er for nemt for modstanderen hvis bare de skal skærme af for Grahn. Grahn er den klassespiller der kan løfte hele holdet, men han skal have støtte ellers falmer han….

Hvordan tackler vi efteråret?

Med masser af øl! 😀

For en gangs skyld er der ikke fra ledelsens side ikke blevet lovet stroe løfter om top-5 placeringer, men at vi i stedet skal koncentrere sig om at opnå et fornuftigt resultat med det hold, vi nu engang har; altså en 8.- eller 9.plads, hvilket også stiller mig tilfreds.
      Jeg vil for en gangs skyld læne mig tilbage og nyde efteråret, fordi jeg ved, jeg ikke bliver negativt overrasket, når AGF taber den mærkelige kamp efter den anden.

Vi skal nok klare den, ingen tvivl om det. Viborg og FCN har gennemgået en åreladning, specielt Viborg ser meget sårbar ud nu efter tabet af tre vigtige spillere. FCN har godt gang i svingdøren igen (8 spillere ud, 9 spillere ind; held og lykke med det!). SønderjyskE og Horsens har muligvis noget gejst tilbage i benene fra forårets oprykningstrumfer, men mon ikke det er drevet over i november?

Er enig i, at det er møgirriterende at se superligaklubberne omkring os forstærke sig igen og igen, men vi har en grim økonomi at tænke på. Og den bliver ikke bedre næste år, eftersom det allerede er beregnet, at Århus Elite kommer ud med endnu et underskud; denne gang dog kun på 2,5 mio. kr., men alligevel! (Gad egenligt godt vide, hvor meget minus de andre aktører i Århus Elite vil finde sig i? Ubehagelig tanke…)

Personligt håber jeg, at de unge spillere, som fik debut i den sidste kamp mod OB også er på banen i efteråret uden at det nedbryder dem. I videre forlængelse håber jeg, at det er metoden, vi skal finde vores spillere på i fremtiden. Ikke flere pengeglade svenskere, tak!

MTAC.nu
      Bruger

@Peter: Du siger meget der giver mening, men jeg kan ikke tage det så afslappet som dig mht. en slutplacering som 8. 9. plads. Jeg lever mig ind i hver eneste kamp og kan ikke bagefter bare sige, øv det var ærgerligt. Jeg kommer sefølig videre ved at se frem til næste kamp men det er frustrende selv om det var forventet.

Jeg håber også nogle af de unge spillere får et løft og er med til at tegne 1. holdet til næste sæson. Gjesing, Lumb, Arrieta og Dayani bør indlemmes mere i SAS-ligaholdet.

Jeg kunne bare godt lige tænke mig at varme mit sind med en enkelt profil inden sæsonstart!!!

@ ForeverAGF,

jeg håber ikke, du fik indtrykket af, at jeg synes, at et eftermiddagsophold på Atletion er en badeferie for mig – for det er det godt nok ikke!
      Jeg har mange gange i dette forår måtte forlade Atletion vred og frustreret, men allermest uforstående overfor hvordan man har kunne præstere en sådan gang makværk, fx mod Esbjerg og Viborg. På papiret har holdet jo spillerne til at i det mindste at levere en gedigen indsats.

Grunden til at jeg vælger at være væsentligt mere afslappet i efteråret, er at ledelsen har meldt ud at menuen ikke står på top-5 placering, men at opnå et det mest fornuftige resultat ud fra det udgangspunkt, man nu engang har i den nuværende trup.

Jeg har desværre ladet mig lulle ind i mesterskabsdrømme og Royal League-deltagelse af ledelsen siden John Stampe blev fyret, fordi omgivelserne konstant var blevet lovet guld og grønne skove af ledelsen. Det er der mig bekendt aldrig kommet noget godt ud af – og det skete da heller ikke!

Fra og med næste sæson har jeg besluttet mig for at se det hele i et større perspektiv, såsom økonomisk ansvarlighed, kontinuitet i spillerstaben og en sund udvikling af ungdomssektoren. Vi kommer til at tabe nogle (!) kampe, men jeg nægter at lade det æde mig op indeni. Jeg vil berolige mig med at der er en rød tråd i det, der foretages.

MTAC.nu
      Bruger

Det er også som om at Århus og fansene er ved at opdage at AGF er langt fra top 3. jeg gik også i vinters og snakkede Royal League. Selv om vi på point ikke var langt fra da foråret startede, var vi jo reel milevidt fra RL.

For mig er der stor forskel på hvad ledelsen forventer og hvad jeg går og håber på. Jeg går hver weekend og håber på sejr og alt andet er skide frustrerende lige efter kampen. Nogle gange kan de accepteres, men glemmer aldrig de kampe for nogle år siden hvor vi var tæt på at rykke ud. Husker bl.a. 2-1 mod Silkeborg. Det er den værste kamp jeg har været vidne til fordi jeg havde så mange nerver på….

Man kan jo vende den om og sige, at det fra vores synspunkt er 'bedre' at spille om nedrykning end om nr. 8 eller 7. Læg mærke til, at i de sidste mange sæsoner, hvor vi vanen tro har sejlet rundt omkring nedrykningsstregen, så har opbakningen til holdet været fantastisk – ligesom omgivelserne omkring klubben har besluttet sig for at give en hjælpende økonomisk hånd i form af sponsoraktiviteter o.l.

Jeg husker specielt afslutningen på 01'/02-sæsonen med 4-3 sejren over Viborg som klimaks. Dér var det fantastisk at være GF'er… Følelsen af at vi alle står sammen, er kanon i forhold til den dér 'nå ja, hvis vi slår Esbjerg kan det være vi kan nå 6.pladsen', etc.

Jeg ved ikke, om det er fordi, at det evige mantra "AGF rykker ikke ned!" endeligt er sevet ind hos spillerne og ledelsen, at man rent faktisk tror, at man kan gå på vandet, og at nedrykning aldrig mere er et tema i Århus?

Når alt det her nu er sagt, vil jeg gerne understrege at jeg IKKE ser AGF ligge og rode rundt sammen med FCN og – gys – Horsens, men snarere blande sig i den anden ende. Det, jeg savner, er den dér "vi står sammen om det hele", som tilsyneladende kun opstår i modgang. Lige nu virker det som spillerne konkurrerer om at komme væk fra klubben; ledelsen forsøger at skabe så meget intern splid som overhovedet muligt og de forskellige fanfraktioner allerhelst var fri for hinanden.

Forza De Hvii'e! B)

Viser 9 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?