Hvor mange points skal der til?

Forside Fora AGF Hvor mange points skal der til?

Viser 21 svartråde
  • Forfatter
      jj
      Bruger

Hvor mange points tror I der skal til for at rykke op?

Jeg har kigget de sidste 6 år igennem, den nederste oprykker fik:
      61, 63, 66, 58, 66, 59 = snit = 62,2

Det højeste antal hvor man ikke er rykket op var Horsens for to år siden (62 points).

Så 63 points burde være nok. Det er så 2,10 pr. kamp. Eller rettere: 2,07 i resten af kampene.

Er det for tidligt at lave denne posting? 🙂

Maradona
      Bruger

Synes faktisk at det er et interessant emne, eksempelvis skulle Juve mindst snitte 2,34 i forgangne sæson, mens andre mestre kunne have "nøjedes" med noget mindre. (I kan jo selv finde de præsice tal).

Men for at vende tilbage til det, det hele handler om, GF, så tror jeg at 63-65 er et meget realistisk mål.
      Der kunne jo laves en feature på siden, der tæller ned fra eks. 65 point og 30 kampe, så man hele tiden kan følge med i, hvor mange point der er op til målet.

Ays
      Bruger

Et mere end nummer tre… og helst også et mere end nummer to

Diobocca
      Bruger

Maradona skrev:

Der kunne jo laves en feature på siden, der tæller ned fra eks. 65 point og 30 kampe, så man hele tiden kan følge med i, hvor mange point der er op til målet.

Det er en fantastisk idé Den kan jo passende stå lige under nedtælling til næste kamp… KOM NUUUU:k

Diobocca
      Bruger

TheTrueBlue skrev:
      /Nedtrællingen kommer ikke på siden – dette er ikke en walkover-sæson. [think]

Det forstår jeg udemærket men er der ikke noget med at hvis man har guleroden foran sig så er det nemmere at fokusere på det der tæller… Resultatet frem for spillet… Min far gik rasende fra Stadion i søndags med følgende begrundelse… "Der var kun et fodboldhold på banen idag. Og de vandt anden halvleg med 1-0"

Nedtællingen er ikke ment som en bagatellisering men som et MÅL B)

Men jeg respektere det fuldt ud hvis den ikke kommer på… 😉

Diobocca
      Bruger

TheTrueBlue skrev:
      Og – Bare vi og spillerne kan komme ned på jorden igen til søndagens kamp. [grin]

Ja sikkert det er jo det vi er bedst til i ÅRHUS!!!!!! B):k[lol]

Simon G
      Bruger

Jeg håber da, vi rykker op med en lidt mere overbevisende point score, end mindst mulige. Jeg satser da på vi får omkring 70 point, og det er endda lavt sat. Dermed ikke sagt at jeg ikke er tilfreds med mindre, jeg syntes bare det kunne være fedt, hvis vi kunne sende en besked til klubberne i Supen, om at bare fordi vi har været i år i 1. div, er vi ikke faldet til det niveaue.
      Men det vigtigeste er selvfølgelig oprykning.

Thomas K
      Bruger

Lidt tidligt at snakke om det, AGF skal simpelthen rykke op, men det gør man altså ikke bare lige sådan.

Kampen på sødan kan blive svær, Næstved har måske lidt selvtillid fra den næstbedste række (til trods for nederlaget i weekenden), derudover har de altså et par gode spillere med erfaring fra den bedste række.

Henrik Madsen (ex AGF), Rune Lind (ex Efb), Karsten Jensen (ex Herfølge), Emil Schouw (ex Herfølge), Morten Petersen (ex FC Midtjylland) m.fl. Ved godt de ikke var profiler i superligaen, men har et rimelig niveau. Derfor – lad os ikke undervurdere dem (eller nogle andre hold)….

agfgas
      Bruger

Det eneste fare signal jeg ser ved at rykke op med mest mulige marken – er at ledelsen så vælger at gamble og ikke hente det der skal til – hvorefter vi kommer til at ligge i bunden af suppen igen igen.. og evt rykke ud igen !!!!!!!!….Ledelsen skal vide det er alvor og når/hvis vi ryger op så skal der hentes min 1 ny til hver kæde – og her snakker vi ikke cheik Sarr klassen ( sorry men det skal min være et af de bedre U21 landsholds klasse – helst landsholdsklasse ) Hvem drømmer ikke om en Jan Halvor type mere til holdet !!!! 😀

jj
      Bruger

For det første er det ikke et forsøg på at hovere eller sige at nu er den sikker. Det var mere bare en overvejelse om hvor meget der skulle til.
      Grunden til at jeg IKKE tog 3. pladsen og lagde 1 points til var, at det jo rent faktisk IKKE giver en oprykningsplads. Eks (men ikke det bedste):
      Vejle 63
      Randers FC 61
      Lyngby 59

Her er 60 points ikke nok…

Samtidig ville jeg gerne have det antal points der gjorde at man var "historisk" sikker på at rykke op. (altså mindre end de fuldstændig sikre 84).

Så jeg holder mig til de ca. 63 points, men mon ikke 60 er nok?

og ingen nedtælling tak, det ville være at begå hybris ….

Maradona
      Bruger

Selvfølgelig bør vi have en nedtælling.
      Dette ER en walkover sæson, hvis ikke vi kan gå gennem denne sæson med konstante storsejre og nær maximum point er det sgu pinligt. Vi er mange klasser bedre end alle de andre holdi divisonen.

Desuden fortjener den fantastiske støtte intet mindre.

-eLGen-
      Bruger

Jeg været skeptisk det meste af vinterpausen, men efter AGFs glimrende start på forårssæsonen (Hvem er Lyngby?) så er jeg trods alt lidt mere fortrøsningsfuld. Især vurderer jeg, at sejren over SE var ufattelig vigtig.

Så selvom der stadig er 30 point tilbage at spille om, kan det så nåes? Personligt tror (og håber) jeg stadig at oprykningen er realistisk.

Erdet nødvendigt med færre point end 62 når holdene fra 2-6 ligger så tæt som de gør pt.? http://www.bolddk.com/statistik/tabel.php?liga=2 – måske er det nok med 60 point, hvor AGF så stadig mangler 24 point.

Hvordan ser I på dette – tror I at vi når de 62-63 point?

CasperT
      Bruger

Jeg tvivler på at vi når 60+ points, men det lader heller ikke til at være nødvendigt denne sæson. Vi har 36 nu, med 30 tilbage at spille om. Jeg tror vi henter 23-24 points af de resterende, og det bliver nok, det er jeg sikker på. Vi ender lige omkring 60 point, og som Næstved og specielt Søndertyske spiller for tiden er det nok. Vi skal nok rykke op!

FisFus
      Bruger

-eLGen- skrev:
      Så selvom der stadig er 30 point tilbage at spille om, kan det så nåes? Personligt tror (og håber) jeg stadig at oprykningen er realistisk.

What? Vi ligger nr. 2 pt – oprykning kan vel næppe blive mere realistisk?

Moballe
      Bruger

Disse kampe er der tilbage:

AGF – Herfølge
      Aarhus Fremad – AGF
      AGF – AB
      Frem – AGF
      Køge – AGF
      AGF – Thisted FC
      AGF – Ølstykke
      Næstved – AGF
      Kolding FC – AGF
      AGF – HIK

Af princip bør de 5 hjemmekampe give 15 point, og da alle holdene ligger i den nederste halvdel af ligaen (2 af dem ligger oven i købet til nedrykning i øjebliket) burde det være 15 sikre point.

Første udekamp er mod Aarhus Fremad, et hold der har kæmpet om nedrykning hele sæsonen, og sidst vi mødte dem, vandt vi 2-0. Hvis de spiller på samme måde som de gjorde sidst vi mødte dem, får de umuligt mere end 1 point. Så tror på at denne kamp giver 3 point.

Anden udekamp er mod Frem, sidst vi møte dem, vandt vi 2-0 i en kamp hvor vi dominerede lige indtil vi fandt os tilfredse med resultatet og valgte at trække os tilbage. Ligger i midten af tabellen, og har i løbet af sæsonen haft meget svingende resultater. Og de har kun fået 2 point i deres foreløbigt 5 kampe mod de tre tophold. Så tror på at denne kamp giver 3 point.

Tredje udekamp er mod Køge, som vi tabte 1-2 til sidst vi mødte dem. Og de ligger samtidig nr. 5 i ligaen med kun 2 point op til oprykning. Så de er blandt de 5 hold der sagtens kan rykke op sammen med Lyngby, der virker sikre. Frygter denne kamp en hel del. Så tror på at denne kamp giver 0 point.

Fjerde udekamp er mod Næstved, som vi tabte 2-3 til i de to holds første indbyrdes opgør i sæsonen. I den nævnte kamp vågnede AGF først op, da det allerede var for sent, 0-3 nede er det svært at komme tilbage. Og de ligger samtidig nr. 3 i ligaen med kun 1 point op til oprykning. Og fik i dag deres første nederlag siden 6. spillerunde. Men de er stadig blandt de 5 hold der sagtens kan rykke op sammen med Lyngby der, som sagt, virker sikre. Frygter denne kamp en hel del. Så tror på at denne kamp giver 0 point.

Femte og sidste udekamp er mod Kolding FC. Sidst de to hold mødtes, blev koldinggenserne kørt fuldstændig over i de første 45 minutter, og kampen endte 4-1 til AGF. Har ligesom Frem været meget ustabile i hele sæsonen, og de ligger osse i et slags ingenmandsland med 7 point til oprykning og 10 point til nedrykning. Så dette burde være en kamp AGF kan dominere. Så tror på at denne kamp giver 3 point.

Dette giver 8 sejre, 2 nederlag og 24 point, sammenlagt med hvad vi har i forvejen, giver det 60 point, som af mange synes at være den "magiske grænse". Og de sidste to sæsoner er man rykket op. hvis man har haft over 59 point. Så selvom de skulle gå hen og tabe til to andre oprykningskandidater. tror jeg på at de fire oprykningskandidater udover AGF nok skal smide nogle point i deres resterende 10 kampe. Og da der stadig resterer 5 indbyrdes opgør mellem de hold der pt ligger placeret fra 3 til 6, burde det efter min mening være meget usandsynligt, at nogen af dem når op på 60 point, især når man samtidig har med i overvejelserne, at der stadigvæk er to af de 4 fire hold, der mangler at møde Lyngby. Og tror heller ikke på, at der er nogen af holdene fra nr. 3 til nr. 6, der kan få mere end AGF's 24 point, da det ikke er mange af dem, (lige bortset fra SE) der efter min mening er rutineret nok, til at lukke en kamp, når de fører med ét mål. Og hvadangår SE, så tror jeg, at det er ved at få "gummiben" efter deres tre sidste kampe, der alle har givet nederlag.

Så 60 point burde være nok for AGF.

SÅ SAS-LIGAEN, HERE WE COME!

OnlyAGF
      Bruger

Moballe skrev:
      Disse kampe er der tilbage:

AGF – Herfølge
      Aarhus Fremad – AGF
      AGF – AB
      Frem – AGF
      Køge – AGF
      AGF – Thisted FC
      AGF – Ølstykke
      Næstved – AGF
      Kolding FC – AGF
      AGF – HIK

Af princip bør de 5 hjemmekampe give 15 point, og da alle holdene ligger i den nederste halvdel af ligaen (2 af dem ligger oven i købet til nedrykning i øjebliket) burde det være 15 sikre point.

Første udekamp er mod Aarhus Fremad, et hold der har kæmpet om nedrykning hele sæsonen, og sidst vi mødte dem, vandt vi 2-0. Hvis de spiller på samme måde som de gjorde sidst vi mødte dem, får de umuligt mere end 1 point. Så tror på at denne kamp giver 3 point.

Anden udekamp er mod Frem, sidst vi møte dem, vandt vi 2-0 i en kamp hvor vi dominerede lige indtil vi fandt os tilfredse med resultatet og valgte at trække os tilbage. Ligger i midten af tabellen, og har i løbet af sæsonen haft meget svingende resultater. Og de har kun fået 2 point i deres foreløbigt 5 kampe mod de tre tophold. Så tror på at denne kamp giver 3 point.

Tredje udekamp er mod Køge, som vi tabte 1-2 til sidst vi mødte dem. Og de ligger samtidig nr. 5 i ligaen med kun 2 point op til oprykning. Så de er blandt de 5 hold der sagtens kan rykke op sammen med Lyngby, der virker sikre. Frygter denne kamp en hel del. Så tror på at denne kamp giver 0 point.

Fjerde udekamp er mod Næstved, som vi tabte 2-3 til i de to holds første indbyrdes opgør i sæsonen. I den nævnte kamp vågnede AGF først op, da det allerede var for sent, 0-3 nede er det svært at komme tilbage. Og de ligger samtidig nr. 3 i ligaen med kun 1 point op til oprykning. Og fik i dag deres første nederlag siden 6. spillerunde. Men de er stadig blandt de 5 hold der sagtens kan rykke op sammen med Lyngby der, som sagt, virker sikre. Frygter denne kamp en hel del. Så tror på at denne kamp giver 0 point.

Femte og sidste udekamp er mod Kolding FC. Sidst de to hold mødtes, blev koldinggenserne kørt fuldstændig over i de første 45 minutter, og kampen endte 4-1 til AGF. Har ligesom Frem været meget ustabile i hele sæsonen, og de ligger osse i et slags ingenmandsland med 7 point til oprykning og 10 point til nedrykning. Så dette burde være en kamp AGF kan dominere. Så tror på at denne kamp giver 3 point.

Dette giver 8 sejre, 2 nederlag og 24 point, sammenlagt med hvad vi har i forvejen, giver det 60 point, som af mange synes at være den "magiske grænse". Og de sidste to sæsoner er man rykket op. hvis man har haft over 59 point. Så selvom de skulle gå hen og tabe til to andre oprykningskandidater. tror jeg på at de fire oprykningskandidater udover AGF nok skal smide nogle point i deres resterende 10 kampe. Og da der stadig resterer 5 indbyrdes opgør mellem de hold der pt ligger placeret fra 3 til 6, burde det efter min mening være meget usandsynligt, at nogen af dem når op på 60 point, især når man samtidig har med i overvejelserne, at der stadigvæk er to af de 4 fire hold, der mangler at møde Lyngby. Og tror heller ikke på, at der er nogen af holdene fra nr. 3 til nr. 6, der kan få mere end AGF's 24 point, da det ikke er mange af dem, (lige bortset fra SE) der efter min mening er rutineret nok, til at lukke en kamp, når de fører med ét mål. Og hvadangår SE, så tror jeg, at det er ved at få "gummiben" efter deres tre sidste kampe, der alle har givet nederlag.

Så 60 point burde være nok for AGF.

SÅ SAS-LIGAEN, HERE WE COME!

Fuldstændig enig… Åkeby sagde en gang noget om at tophold vinder hjemme og spiller uafgjort ude… Den tror jeg på i GF… vi skal nok vinde hjemmekampene, det frygter jeg ikke… Vil også tro at vi kan vinde i hvertfald 2-3 af udekampene… Hvis vi så hiver en uafgjort hjem i de 2 sidste, ser det sq godt ud!![jump][jump]

Moballe
      Bruger

OnlyAGF skrev:

Fuldstændig enig… Åkeby sagde en gang noget om at tophold vinder hjemme og spiller uafgjort ude… Den tror jeg på i GF… vi skal nok vinde hjemmekampene, det frygter jeg ikke… Vil også tro at vi kan vinde i hvertfald 2-3 af udekampene… Hvis vi så hiver en uafgjort hjem i de 2 sidste, ser det sq godt ud!![jump][jump]

Vidste faktisk ikke, at han havde sagt det, men har det faktisk næsten på samme måde: som tophold går det ud på følgende: vind hjemmekampene og få skrabet så mange som overhovedet mulige point sammen på udebane…

Saibot
      Bruger

Jeg tvivler stærkt på at vi vinder mod Herfølge, med de to udvisninger idag. Jeg er også ret sikker på at vi nok skal snuble i mindst e'n af hjemmekampene. Men mon ikke vi får point i en af de to topkampe

Moballe
      Bruger

Saibot skrev:
      Jeg tvivler stærkt på at vi vinder mod Herfølge, med de to udvisninger idag.

Efter min mening, burde vi sagtens kunne stille med et hold, med et niveau, der burde være højt nok til at slå Herfølge, selvom vi mangler Kari og Jens, især nå alle spillerne nok er ekstra opsatte efter de to holds seneste opgør.

Opstillingen til kampen på søndag kunne f.eks. se ud på følgende måde:

Steffen Rasmussen
      Frederik Krabbe – Anders Kure – Ole Budtz – Peter Foldgast
      Jeremiah White – Lars Pleidrup – Peter Sand – Michael Lumb
      Mike Tullberg – Peter Graulund,

Selvom jeg gerne ville have haft en anden midteforsvar end Anders Kure, kan jeg desværre ikke se andre, der har enten formen eller niveauet.

CasperT
      Bruger

Nu må vi jo heller ikke glemme at både Køge og Fredericia er kommet snigende bagfra. Køge ville faktisk være over os i tabellen hvis ikke de havde fået frataget tre point tidligere.

Jeg tror ikke på Søndertyske længere. De virker alt for ringe i denne halvsæson, og med blot to mål for i de første fem kampe er det slet, slet ikke godt nok til at være en seriøs kandidat til oprykning.

Næstved holder ikke sæsonen ud. De har spillet stabilt og godt, og har scoret mange mål, men igår så vi at facaden er begyndt at krakelere. De vil være med længe, men holder ikke i slutspurten.

Køge er to point efter os nu, og dem tror jeg vi skal holde mere øje med. Som sagt ville de jo reelt ligge på andenpladsen nu, hvis det ikke var for økonomien. Det blev ikke den voldsomme spillerafgang mange talte om, og de har et ok hold. Vi skal møde dem ude, og det bliver en meget vigtig kamp. I mine øjne en stærk bejler til en oprykningsplads.

Fredericia tror jeg ikke så meget på. De er stadig med, men er reelt ikke gode nok til at spille en alvorlig rolle i oprykningskampen.

Mht. kampen mod Herfølge så tror jeg vi nok skal vinde den. Efter sigende var vi ikke så ringe igår som 3-0 efter syv minutter kunne antyde. Vi skal have hævnet 5-0 nederlaget, vi er på hjemmebane, og vi ligger trods alt på en oprykningsplads. Det bør give en sejr.

Thomas K
      Bruger

Tror ikke vi skal hænge os SÅ meget i de 60 point, jeg tror faktisk, at man i år, som nummer to kan nøjes med en 56-58 point, pga. den trængsel der er i toppen. Ligesom i år i superligaen, hvor man faktisk kunne blive oppe med 22 point eller sådan, modsat andre år, hvor man rykker ned med ca 30-32 point.

Personligt, så tror jeg, at AGF efter de næste 4 kampe stadig vil være på andenpladsen, og endda med lidt mere luft ned end nu, og tættere på førstepladsen.

Mod Herfølge, tror jeg Anders Kure vil spille i forsvaret, og gøre det godt, ligesom midtbanen med White, Pleidrup, Sand og Lumb også bør være bedre end deres. Mod Aarhus Fremad vinder vi også. Herefter følger hhv. AB og Frem, to kampe der også gerne skulle give 6 point. Så alt i alt, forhåbentlig 12, muligvis kun 10, point.

Vores modstandere møder hinanden indbyrdes, og dermed får de ikke maksimum point.

SønderjyskE møder hhv. Ølstykke, Køge, Thisted og Lyngby. Tror de totalt får 8-9 point i de kampe, måske endda kun 7

Næstved tabte i går, men gør det okay, har dog et par uafgjorte mod hhv. Aarhus Fremad og Thisted der trækker ned. De møder hhv. Frem, Fremad Amager, HIK og Brabrand. Tror de totalt får maksimum 10 point, tror bl.a. ikke de får alle tre point i Brabrand.

Køge møder hhv. Fredericia (ude), SønderjyskE, Herfølge og Aarhus Fremad. Jeg tror de totalt får 7-8 point i de kampe.

Fredericia møder hhv. Køge, Thisted, Lyngby og Frem. Tror de får en 7-8 point.

Holder dette stik, kan AGF faktisk være en 3-4 point fri an trejdepladsen inden den enormt vigtige kamp mod Køge.

Ydermere, har Lyngby faktisk et ret presset program, da de skal spille to pokalkampe og skal møde hhv. Fremad Amager, Brabrand, Fredericia og SønderjyskE. De er dog så langt foran, at de fint kan leve med 6 point i de fire kampe.

Jeg tror bl.a. pga. det kommende program, at AGF rykker op, til trods for den uheldige kamp i går (behøver jeg at sige, at vi med en sejr havde været 4 point over nummer tre??)

Fenrik
      Bruger

Jeg tror det vigtigste er at man tager en kamp af gangen, og derfor ikke fokuserer på hele det resterende kampprogram. Synes også man skal passe på med at sige at 5 hjemmekampe automatisk giver 15 point (selvom det burde være tilfældet).

Tror i hvert fald det der med en kamp af gangen er meget vigtigt oppe i spillernes hoveder for der er ingen lette kampe i 1. div. Det synes jeg vi har set så rigeligt i denne sæson.

Er dog ikke så pessimistisk at jeg ikke tror på oprykningen :k

Viser 21 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?