Hvilken taktik skal AGF bruge?

Forside Fora AGF Hvilken taktik skal AGF bruge?

Viser 3 svartråde
  • Forfatter

Her er et interessant debatoplæg.
      Hvis vi tager udgangspunkt i nedenstående link angående de forskellige store træneres taktikker og tilgang til fodbold, hvordan mener DU så, at AGF står bedst, og vil kunne bruge fremover?

Onside har forfattet denne oversigt over de væsentligste trænere i fodboldens historie, og det er god læsning for fodboldnørder:

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=157522

Jeg må ærligt indrømme, at meget af det, som han nævner, er jeg overhovedet ikke i stand til at kunne nikke genkendende til. Jeg fattede ikke interesse for fodbold før starten af 90´erne, og derfor kan jeg ikke sige, at fx Menotti var et geni på bænken, osv.

Men fra et synspunkt som fodboldfan er der et par af trænerne, hvis tilgang til fodbold tiltrækker sig min interesse. Specielt med henblik på, at det er en spillestil, som jeg gerne så AGF tage op.

Hvis man kan føje Ove Pedersen ind i én af kategorierne, så må han nok hælde til Carlos Bilardo ([i]”hvor defensiven, fysikken og hårdheden tilsat få individuelle talenter er vejen til succes”[/i]). Det er i hvert fald den eneste kategori, som han har kendetegnende træk ved.

Min egen favorit må nok være Sir Alex Ferguson i Man Utd. Selvom jeg hader klubben og dens koncept, må jeg nok erkende, at klubbens præstationer og triumfer op igennem 90´erne aftvinger respekt. En fremragende kombination af fight (jeg har et svagt hjerte for FA-opgør og lokalderbys), en god ungdomsafdeling og godt kombinationsspil er mit foretrukne.

Jeg ved godt, at jeg drømmer for meget i stedet for at forholde mig til realiteterne (elendig økonomi, middelmådig spillerstab med middelmådig spilforståelse, o.a.), men hvor står I henne angående taktik? Og hvilken én af dem er jeres favorit?

meng
      Bruger

Vi har vel mest brug for vores Fergusson – en mand der kan udvikle vores talenter og tilsætte de vigtige spillere udefra, og skabe fight og hurtigt kombinationsspil (hos Ove bliver det nok mere direkte spil).

Jeg bryder mig heller ikke om Fergusson, men hatten har det med at ville af, når man taler om den herres præstationer. På den anden side er det jo utroligt så vigtige enkelte spillere er for de forskellige trænere. Schmichel og Cantona var jo nærmest ene om at vinde en del mesterskaber – og Roy Keane fik også en utrolig værdi.

Hvis man kunne vælge frit, så jeg gerne et dreamteam ala Cruff hos AGF, men det er nok lidt for optimistisk :). Paisleys Liverpool ville også være velkomment – de var vist noget defensive i deres stil, men der var mange sejre i den stil, og når man vinder, kan meget tilgives.

wwweskapedk
      Bruger

Jeg hørte et foredrag med Kevin Keegan, da han var i Århus, og han mente, at det bedste træner han kendte til, hvad angår talentudvikling, det var en træner fra Preston, mener det var John Coleman, som kunne tage den mest elendige spiller i England, og gøre ham til en fast bestanddel af Preston NE – selvom han ikke tidligere har haft niveauet til divisonsfodbold.

Han har nok, bedre end nogen anden, formået at introducere hver enkelte spiller for hvad deres opgave var på banen.

Det er da sejt af ham?

Det lyder lidt som Martin O'Neill i Celtic og Leicester. Han var også i stand til at få det maksimale ud af alle sine spillere.

Lad os håbe, at Ove Pedersen har taget ved lære! 😀

Viser 3 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?