fbpx

Hvilken kandidat til byrådet går ind for et nyt stadion

Forside Fora Off-Topic Hvilken kandidat til byrådet går ind for et nyt stadion

Viser 5 svartråde
  • Forfatter
      schade
      Bruger

Hej,

Af alle de opstillede kandidater derude – hvilke opstillede kender I til, som går ind for et nyt stadion (eller stadion uden løbebane) ?

1000 stemmer kan jo godt flytte noget i Aarhus 🙂

Agger
      Bruger

Eftersom jeg selv er opstillet, kunne jeg nemt komme med et opslag, hvor jeg remser mig selv og mine partifæller op. Det føler jeg dog personligt ville være lige lovligt tomt.
      For jeg tror mere det må være spørgsmålet om hvem, der ikke går ind for det.
      Der kan findes kandidater for mere eller mindre samtlige partier, der går ind for det (Jeg er usikker på Nye Borgerlige, men ellers er det generelt set meget bredt).
      TV2 har det i sin kandidattest om end blandet med multiarena, så den kan du evt. kigge på.
      Så kan man evt. se på, hvem der reelt set har taget skridt i forsøget på at sikre, at der sker noget (ganske vist små skridt, men ikke desto mindre en form for fremskridt). For det er jo et evigt spørgsmål her i valgkampen, hvor det ofte ender med at blive småpopulistisk i forsøget på at skaffe stemmer.

zcml
        Bruger

Må man spørge, hvilket parti du stiller op for?

Agger
      Bruger

Jeg stiller op for Radikale 🙂

Jesboy
      Bruger

På stiftens kandidattest har de direkte spørgsmål omkring stadion til alle kandidaterne: https://stiften.dk/kv17 så kan man selv se hvem der går ind for det.

@Agger
      : Kan se du kun er delvist enig i at Aarhus kommunen skal investere i et nyt stadion. Mange af dine kollegaer er også direkte uenige i det. Har I en fælles linie omkring finansieringen af et nyt stadion i partiet? Jeg ville normalt stemme Radikal men synes ikke det virker til i går 100% ind for et nyt stadion, så tror min stemme går til et parti der melder mere klart ud omkring det.

Agger
        Bruger

@Jesboy: Jeg havde sgu helt glemt, at stadion også var med i stiftens test.
        Så vidt jeg kan se, er Thomas Wernberg den eneste der er direkte uenig. Ham har jeg ikke just snakket stadion med. Andreas Drachmann som er delvist uenig er det (så vidt jeg husker) frem for alt fordi han mener det bør være op til de private at finansiere det (han er dog for et nyt stadion om end han muligvis ikke prioriterer det lige så højt som flere andre i partiet).
        Jeg (og de fleste andre) er stærkt for et nyt stadion, men hvorvidt og i hvor høj grad det skal betales af kommunen er mere diskutabelt. Dertil vil vi gerne have igangsat den undersøgelse af potentialet, som der er fundet penge til i budgettet. Det er i hvert fald derfor jeg “kun” er delvis enig, for det er yderst vigtigt at private på den ene eller anden måde er med til at betale gildet.
        Det er desværre et af problemerne med kandidattests, at det er forskelligt hvordan delvis og helt enig/uenig tolkes.

Boelt
      Bruger

De Konservative virker til at være ret opsat på at sælge det til private eller en privat fond, det må da alt andet lige være bedre at have et stadion / multiarena på private frem for kommunale hænder eller hvad tænker i?

Guffe
      Bruger

Der er vel forskel på at gå ind for det, som de fleste gør, og så at have det som en decideret mærkesag man vil kæmpe ekstra for.

Heino Hamborg Gudmundsen fra S har det som sin mærkesag at få et nyt stadion. Ikke at han får min personlige stemme af den grund.

Viser 5 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.