Hvilke svar har PS fået?

Forside Fora AGF Hvilke svar har PS fået?

Viser 46 svartråde
  • Forfatter
      Steen6372
      Bruger

Efter en fantastisk sejrsrække er vi igen kommet ned på jorden. Det er desværre et genkendeligt billede i forhold til tidligere år, at vi går lidt ned sidst i efterårssæsonen på grund af et tiltagende antal skader. Det normale er så også, at det fortsætter et pænt stykke ind i foråret, men vi kan da håbe på bedring denne gang.

Det nye denne gang er dog, at vi har en betydelig bredere trup end de forrige år. Så det har trods alt givet PS en mulighed for at stille et på papiret slagkraftigt hold, selvom flere profiler har været ude. Men efter nogle mislykkede forsøg på at sætte stumperne sammen, tror jeg at PS i det mindste er blevet lidt klogere. Ellers vil jeg gerne give ham lidt hjælp:

Forsvaret:
      Det blev i dagens kamp mod Horsens endnu engang demonstreret, at Sorin IKKE er en løsning på højreback. Lad os stoppe det eksperiment hurtigst muligt. Lige nu er der bare ingen bedre løsning, når en af vores backs er ude.

Jønsson har endnu ikke superliganiveau, men eftersom han normalt kun vil være 5. valg i den nuværende trup (efter Håland, Pasanen, Kure og Sorin), er der ikke så meget at sige til det. Jønsson BLIVER god, og han skal have sine chancer, men indtil videre er han bare naturligt det svageste led, når han spiller.

Problemløsning: Find nu den højreback i det kommende transfervindue.

Midtbanen:
      Vi har mange centrale midtbanespillere, men åbenbart kun to fløjspillere med liganiveau. Vi fik i dag set at Egbedi nærmer sig niveau offensivt, men at der mangler rigtig meget defensivt. Det eneste rigtige alternativ må være Devdariani, som PS nu også to gange har flyttet ud på fløjen i løbet af kampene. Hvis altså ikke PS beslutter sig for at bruge Berg igen. Jeg synes dog også at Berg har været noget under niveau de gange han har været benyttet og han er i en alder, hvor man godt kan diskutere det fornuftige i at bruge en håndfuld kampe på at spille ham i form i igen.

Centralt tror jeg at PS har indset at vi skal spille med to forskellige typer. Enten Sloth eller Martin plus enten Kasper P. eller Hjalte. Scheel er så sådan lidt en mellemting, men vel mest en Sloth light, om man vil.

Problemstilling: Har vi en fornuftig gardering for Stephan og Osama? Jeg tror stadig på Egbedi. Han er sådan set ikke så langt fra det niveau som Stephan og Osama havde, da de kom til klubben. Han skal ikke bruges fra start, men gives nogle chancer som indskifter indtil videre. Vores primære backup må findes blandt de mere etablerede, som Devdariani eller måske Skhirtladze.

Angrebet:
      Umiddelbart har det jo set godt ud her i efteråret, indtil Aron og Davit S. så blev skadet. Det er nærliggende at sige, at de to skal tilbage i startopstillingen, når de er klar. Men jeg synes faktisk også at Vatsadze imponerer mig – i hvert fald i glimt. Ud fra den udskiftning vi så i dag (Aron ind i stedet for Mate), kunne noget tyde på at PS ikke betragter det som en mulighed at bruge dem begge i en angrebsduo. Det ville jeg nu ellers gerne have set afprøvet. Men det tyder på, at vi kommer til at se Skhirtladze som rimelig fast mand, med Mate og Aron som skarprettere på skift. Det ser bestemt også fornuftigt ud. Larsen og Moldskred ser virkelig ud til at være fortid i klubben. Devdariani ligner efterhånden kun en backup for sine landsmænd. Men sælger vi Aron i vinterpausen (hvad vi nok bør gøre), kan vi faktisk godt komme til at mangle en brugbar backup til Mate som goalgetter.

Jeg synes vi har så meget kvalitet og potentiale i klubben lige nu, så det næsten kun kan blive godt fremover. Forhåbentlig har de seneste kampe også lært PS noget om, hvilke spillere der fungerer sammen og hvilke eksperimenter vi ikke behøver at gentage.

jj
      Bruger

God analyse, men er Atle ikke nærmest helt væk og dermed er jønsson, derfor nr 4? Vi trænger til forstærkningen i forsvaret (don't mention the right back for at citere John cleese)
      Jeg er helt enig i, at aron skal skydes af, hvis bsn magter det, og ikke nu pludselig tror, at aron er den nye drogba. Jeg er lidt bekymret over at stå med mate som den eneste skarpretter, vi plejer ikke at få noget ud af angribere vi køber lige med det samme. Det kunne være godt med lidt forandring på den konto.

Di Stefano
      Bruger

Helt enig. Med Adam og Dev i karantæne må PS ikke gentage de fejl, du skriver her og som var helt identiske med dem, jeg skrev inden kampen.
      Så opstillingen bør blive:
      Steffen
      Frans, Sorin, Petri, Kirke
      Stephan, Sloth, Poulsen, Osama
      Mate, Aron
      Ellers må vi bare håbe på, at Davit, Atle, Hjalte og Kure snart kan spille igen.

salling23
      Bruger

Det vil være direkte selvmord at smide Putros ind på højre back i en kamp mod FCN.
      Det må blive en lappeløsning, så enten Jønsson på backen eller Povlsen på backen og MJ på midten

Beikes
      Bruger

Er Berg ikke kun 31-32 år? Manden der havde en gigantisk andel i vores succes sidste sæson, kan pludselig ikke bruges? Endnu en meget underlig disposition fra trænerens side.

Aboikos
      Bruger

Vi har en fuldgod erstatning på fløjene: Han bliver bare ikke brugt.

Du har muligvis ret i at PS ikke vil bruge Mate ogAron ved siden af hinanden, men det er svært at sige ud fra denne kamp alene. Aron kom ind sent og Mate havde virkelig brændt meget energi af. Er imponeret over hans gejst og energiniveau.En skamat der ikke kom så meget ud af det denne gang. Men det er også en mulighed at udskiftningen skyldtes at Mate simpelthen var træt og Aron skulle på.

Steen6372
      Bruger

Beikes skrev:
      Er Berg ikke kun 31-32 år? Manden der havde en gigantisk andel i vores succes sidste sæson, kan pludselig ikke bruges? Endnu en meget underlig disposition fra trænerens side.

Berg fylder 37 næste gang. På et tidspunkt må det jo stoppe. Men han virker jo til at have lyst til at fortsætte lidt endnu.

Steen6372
      Bruger

jj skrev:
      er Atle ikke nærmest helt væk og dermed er jønsson, derfor nr 4?

Mig bekendt er Atle stadig på lønningslisten, selvom man efterhånden kunne få sin tvivl. Han var da også udtaget til truppen til Horsens-kampen i første omgang, og det giver da lidt håb om at vi kunne få ham at se mod FCN. Jeg tror måske også Sorin ville se lidt bedre ud på HB, hvis resten af forsvaret bestod af rutinerede folk. Men ellers må Kure jo bare på banen!

Jeg er sådan set ikke isoleret så bange for at Sorin spiller højreback eller at Jønsson spiller i midtforsvaret, men to svækkelser samtidig i samme kæde kan altså mærkes.

Beikes
      Bruger

Steen6372 skrev:

Beikes skrev:

Berg fylder 37 næste gang. På et tidspunkt må det jo stoppe. Men han virker jo til at have lyst til at fortsætte lidt endnu.

Ja ok, så lakker det jo nok mod enden.. Dog skal en spiller ikke skrottes fordi han er 37 eller 47, men fordi han ikke holder niveau. Jeg har nok byttet rundt på ham og Hjalte mht. alder

Håber virkelig vi stiller med Njal og Waterpass oppe foran. To strikere der kan true i dybden er det eneste, der kan holde FCN stangen, så de ikke bare stiller backkæden højt og kværner os ned med genpres…

Steen6372
      Bruger

Beikes skrev:

Steen6372 skrev:

Beikes skrev:

Ja ok, så lakker det jo nok mod enden.. Dog skal en spiller ikke skrottes fordi han er 37 eller 47, men fordi han ikke holder niveau. Jeg har nok byttet rundt på ham og Hjalte mht. alder

Det lidt specielle ved Berg er jo, at han først startede med fodbold på topplan, da han var et stykke op i 20'erne. Det gør måske også at hans krop ikke er helt så slidt som andre 36-åriges.

Det, der gør det lidt svært at gennemskue, hvad der sker med Berg er jo at han umiddelbart virker klar. Se f.eks. http://kanalsport.dk/indslag/se-agfs-reserver-gaa-maalamok-mod-aab (fra slutningen af september).

Jeg tror bare at PS har den holdning, at han hellere vil benytte en ung spiller på 100% frem for en erfaren på 80-90, fordi det er det der betaler sig fremadrettet. Det er jo det samme der gjorde at Graulund måtte sidde på bænken, selv efter han var begyndt at score mål igen her i efteråret. Det er modigt af PS at tage chancen med en tydeligvis dårligere spiller, når den gamle er tæt på at være klar, men dette efterår har klar vist, at han har set rigtigt.

Der var bare ingen fremtid i at stille med Berg, Graulund, Martin og Larsen på 80-90%, når vi havde unge folk som Aron, Skhirtladze, Sloth og Akharraz der var klar til at tage det sidste skridt.

Jeg tror så bare ikke at Egbedi helt er der, hvor kun det sidste skridt mangler. Og så kunne Berg måske godt bruges lidt endnu.

AltidHvid
      Bruger

Mht Jønsson er jeg af den opfattelse at han er meget tæt på at være klar – jo han laver altså nogle kiks ind i mellem, men også rigtigt meget godt. Han er altså kun 19 år…jeg tror han er fast mand om max. 1 år.

Beikes
      Bruger

Det er noget af det der frustrerer mig mest ved Peter Sørensen, at han ofte disponerer taktisk alternativt og modsat det åbenlyst fornuftige. Som om han bare VIL være anderledes, hvilket også kommer til udtryk i interviews og debatter. Han er aaalt for selvsmagende og bevidst om egen optræden, og det tangerer selviscenesættelse. For tiden er det som om, at hans dagsorden er at få holdet ned på en gennemsnitsalder under 22, eller måske endda spille med et helt u14 pigehold! Indtil videre har han virket bipolar affektiv, og gået fra enten den ene taktik, til det diametralt modsatte.

På mange punkter virker PS som en fed træner, men der er bare mange små tegn på, at han KAN være Kejserens nye klæder.

Steen6372
      Bruger

AltidHvid skrev:
      Mht Jønsson er jeg af den opfattelse at han er meget tæt på at være klar – jo han laver altså nogle kiks ind i mellem, men også rigtigt meget godt. Han er altså kun 19 år…jeg tror han er fast mand om max. 1 år.

Jeg tror også han er klar relativt hurtigt. Jeg tror så bare ikke, at det vil fungere med et midtforsvar som hedder Kure/Jønsson. Så skal Jønsson i hvert fald vokse rigtig meget. Vi har brug for en der kan styre forsvaret, som Pasanen og Håland kan. Så umiddelbart ser jeg Kure og Jønsson som konkurrenter om én plads på holdet. Sammen med Sorin. Men vi plejer jo at have et par midtforsvarere skadet hele tiden, så det er ikke nødvendigvis et problem.

Steen6372
      Bruger

Beikes skrev:
      Det er noget af det der frustrerer mig mest ved Peter Sørensen, at han ofte disponerer taktisk alternativt og modsat det åbenlyst fornuftige. Som om han bare VIL være anderledes, hvilket også kommer til udtryk i interviews og debatter. Han er aaalt for selvsmagende og bevidst om egen optræden, og det tangerer selviscenesættelse. For tiden er det som om, at hans dagsorden er at få holdet ned på en gennemsnitsalder under 22, eller måske endda spille med et helt u14 pigehold! Indtil videre har han virket bipolar affektiv, og gået fra enten den ene taktik, til det diametralt modsatte.

På mange punkter virker PS som en fed træner, men der er bare mange små tegn på, at han KAN være Kejserens nye klæder.

Jeg synes, på mange måder, at PS har vist nogle evner som vores forrige trænere ikke har besiddet. Han giver indtryk af at være velovervejet. Både i forhold til, hvor han vil bevæge holdet hen, men også i forhold til den måde han udtaler sig til medierne.

Det er en vanvittig svær opgave at stå i spidsen for AGF, og de fleste forgængere har nærmest knækket halsen bare på den måde de har håndteret pressen. PS tænker sig om og er meget bevidst om de signaler han sender ud. Det kan godt blive lidt kedeligt og kontrolleret, men langt hellere det, end nogle af de lallekommentarer man husker fra Poul motormund, Åkeby eller ER. Ove P. var den første, som forsøgte at ændre AGF-imaget fra lallende optimister til realister, men han virkede meget indebrændt og defensiv i forhold til pressen.

Man har indtryk af, at PS fuldstændig har journalisterne i sin hule hånd. Det går selvfølgelig kun så længe kurven er opadgående, men det er sgu fedt nok at opleve. Det sjove er, at jeg har kollegaer som holder med både Randers og Silkeborg, som også er vildt benovede over PS og mener at han er god til at holde benene på jorden. (Det ser de som en positiv egenskab, hvis nogen skulle være i tvivl).

Schmidt
      Bruger

Det er godt nok noget møj at Adam er ude. Han er nok den spiller vi mindst kan undvære, da vi er så latterligt tyndt besat på backsene.
      Håber meget på en HB i næste vindue, og så er jeg enig med dem som ikke forstår Berg ikke startede mod ACH.
      Jo han er ikke fremtiden, men at smide Egbedi ind i så svær en udekamp var hul i hovedet.

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Efter en fantastisk sejrsrække er vi igen kommet ned på jorden. Det er desværre et genkendeligt billede i forhold til tidligere år, at vi går lidt ned sidst i efterårssæsonen på grund af et tiltagende antal skader.

Det nye denne gang er dog, at vi har en betydelig bredere trup end de forrige år. Så det har trods alt givet PS en mulighed for at stille et på papiret slagkraftigt hold, selvom flere profiler har været ude. Men efter nogle mislykkede forsøg på at sætte stumperne sammen, tror jeg at PS i det mindste er blevet lidt klogere. Ellers vil jeg gerne give ham lidt hjælp:

Forsvaret:
      Det blev i dagens kamp mod Horsens endnu engang demonstreret, at Sorin IKKE er en løsning på højreback. Lad os stoppe det eksperiment hurtigst muligt. Lige nu er der bare ingen bedre løsning, når en af vores backs er ude.

Jønsson har endnu ikke superliganiveau, men eftersom han normalt kun vil være 5. valg i den nuværende trup (efter Håland, Pasanen, Kure og Sorin), er der ikke så meget at sige til det. Jønsson BLIVER god, og han skal have sine chancer, men indtil videre er han bare naturligt det svageste led, når han spiller.

Problemløsning: Find nu den højreback i det kommende transfervindue.

Angrebet:
      Larsen og Moldskred ser virkelig ud til at være fortid i klubben. Devdariani ligner efterhånden kun en backup for sine landsmænd. Men sælger vi Aron i vinterpausen (hvad vi nok bør gøre), kan vi faktisk godt komme til at mangle en brugbar backup til Mate som goalgetter.

Der er et par ting som undre mig stort, og som måske lige nu bider PS i rumpetten, nu hvor vi er ramt af skader….

PS sagde nej til de højre backs han blev tilbudt i sommerpausen, med den begrundelse, at vi havde lige så gode alternativer i truppen. Han brugte i øvrigt også sommerpausen på, at få spillet Moldskred ind som backup på højre back, så vi havde et alternativ i tilfælde af skader… alligevel har han efterfølgende konsekvent holdt Moldskred helt ude af truppen, også når der har været skader på højre back… så enten har PS fejlet ved at spilde tid på, at spille en ubrugelig Moldskred ind, eller også har han fejlet ved bevidst og konsekvent, at holde en brugbar løsning ude af truppen… Det hjælper jo ikke at have en bred trup, hvis der er erfarne spillere som man bare ikke ønsker at benytte sig af, af en eller anden grund….

Så ja, Moldskred er færdig i AGF, og har været det lige siden sæsonstart… undskyldningerne om, at han bare har været uheldig med, at stå i skyggen af Graulund, passer jo åbenlyst ikke… hvad den virkelige grund er, finder vi nok aldrig ud af, men PS vil bare ikke bruge ham, hverken i angrebet, på kanten (hvor han også var rimelig målfarlig for Rosenborg ), eller som backup på højre back, hvilket PS jo eller selv havde stillet i udsigt før sæsonstart…

Jeg kan dog ikke se tegn på, at Larsen skulle være færdig i AGF, for ham benytter PS jo gerne, når han ellers er i form…. Berg ligner omvendt en færdig mand i AGF, når selv Egbedi står foran i køen…. det er ikke kun det, at PS vælger at stille med Egbedi på kanten i stedet for Berg eller Moldskred men, at han gør det i et tilfælde hvor resten af midtbanen skriger på lidt mere fysisk styrke og rutine, som tilfældet var mod Horsens… alligevel stiller vi med en midtbane med et aldersgennemsnit på under 21… og med en Egbedi der hverken har de nødvendige defensive kvaliteter eller fysikken, mod et hold som Horsens … der kunne man jo nettop med fordel have brugt en rutineret fighter som Berg, eller en erfaren og fysisk solid nordmand som Moldskred…. men nej…
      .

Steen6372
      Bruger

Ceres skrev:

Jeg kan dog ikke se tegn på, at Larsen skulle være færdig i AGF.

Jeg synes egentlig at det er ret klare tegn, når han ikke bliver sat på holdkortet, selvom de to førsteangribere, Aron og Davit S. er skadede. Men ok, han virker da ikke sådan helt afskrevet af PS, som Moldskred og tilsyneladende også Berg gør. Jeg kan bare ikke forstå, hvis Larsen vil kunne leve med at være 5. valg i vores trup. Ja faktisk kun 6. valg, da Graulund stadig var i truppen.

I en klub som SønderjyskE ville Larsen være en total profil og sikker i holdopstillingen på grund af deres spillestil, hvor 90% af alt farligt opstår på dødbolde der lægges ind i feltet.

AltidHvid
      Bruger

Steen6372 skrev:

Ceres skrev:

Jeg kan dog ikke se tegn på, at Larsen skulle være færdig i AGF.

Jeg synes egentlig at det er ret klare tegn, når han ikke bliver sat på holdkortet, selvom de to førsteangribere, Aron og Davit S. er skadede. Men ok, han virker da ikke sådan helt afskrevet af PS, som Moldskred og tilsyneladende også Berg gør. Jeg kan bare ikke forstå, hvis Larsen vil kunne leve med at være 5. valg i vores trup. Ja faktisk kun 6. valg, da Graulund stadig var i truppen.

I en klub som SønderjyskE ville Larsen være en total profil og sikker i holdopstillingen på grund af deres spillestil, hvor 90% af alt farligt opstår på dødbolde der lægges ind i feltet.

Jeg er helt enig med Steen…ja, faktisk mener jeg at med den måde som PS ønsker vi skal spille, så passer SL slet ikke ind. Det kan kun forsvares at bruge ham og hans kvaliteter når vi fuldstændig spillekoncept. Og det er et koncept som ikke er seværdigt, og hvor vi iøvrigt ikke er lykkes de gange vi har forsøgt.

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:
      I en klub som SønderjyskE ville Larsen være en total profil og sikker i holdopstillingen.

Det ville Moldskred og Berg sikkert også… vi har en fantastisk og historisk stor bredde i truppen… desværre har vi også en træner, hvor man tilsyneladende hurtigt kan komme helt ud i kulden, uden nogen mulighed for at kunne komme tilbage på holdkortet, og det uanset tidligere meritter….

Moldskred har overhovedet ikke fået en chance for at bevise sin værdi, og Berg har også fået et vink med en vognstang om, at han ikke længere er ønsket i AGF… man prøvede diskret, at slippe af med begge spillere i sommerpausen, men det lykkedes ikke, så nu skal de åbenbart fryses ud af klubben…. det er tilgengæld ikke tilfældet med Larsen, som jeg tror vil få mere og mere spilletid, i den nærmeste fremtid.
      .

mph
      Bruger

Ceres skrev:

Steen6372 skrev:
      I en klub som SønderjyskE ville Larsen være en total profil og sikker i holdopstillingen.

Det ville Moldskred og Berg sikkert også… vi har en fantastisk og historisk stor bredde i truppen… desværre har vi også en træner, hvor man tilsyneladende hurtigt kan komme helt ud i kulden, uden nogen mulighed for at kunne komme tilbage på holdkortet, og det uanset tidligere meritter….

Moldskred har overhovedet ikke fået en chance for at bevise sin værdi, og Berg har også fået et vink med en vognstang om, at han ikke længere er ønsket i AGF… man prøvede diskret, at slippe af med begge spillere i sommerpausen, men det lykkedes ikke, så nu skal de åbenbart fryses ud af klubben…. det er tilgengæld ikke tilfældet med Larsen, som jeg tror vil få mere og mere spilletid, i den nærmeste fremtid.
      .

Det er altså noget pjat, det du skriver. De spillere har chancen for at vise sig frem. De kan gøre det til træning. Det er ad den vej en spiller som Skirtladze spillede sig ind i startopstillingen – og han har om nogen været ude i kulden hos PS, da han vendte hjem fra ferie overvægtig og ude af form. PS er meget klar i mælet om, hvordan han sætter holdet (det har været de samme argumenter, da han brugte de gamle og så bort fra de unge, som nu hvor det er omvendt): De bedste spiller. Hvis man viser niveau til træning og på reserveholdet kommer man på førsteholdet. At Berg har leveret i en reserveholdskamp er så bare ikke tilstrækkeligt, da Osama, SP og Egbedi må have gjort det bedre.

Endelig skal man huske på, at man kun må have et fåtal af spillere på bænken, som ikke er ungdomsspillere – derfor vil vi kunne se gamle rutinerede spillere helt ude af truppen, hvis de ikke er i startopstillingen

Ceres
      Bruger

mph skrev:
      Det er altså noget pjat, det du skriver. De spillere har chancen for at vise sig frem. De kan gøre det til træning. Det er ad den vej en spiller som
      Skirtladze spillede sig ind i startopstillingen

Du mener altså seriøst, at en ung komplet uerfaren spiller som Egbedi må have vist sig både taktisk, teknisk og fysisk bedre til træning, end Berg og en tidligere norsk landsholdsspiller ? … den må du altså længere ud på landet med..

Det handler nok nærmer om, at PS sikkert har meddelt BSN, at han ikke har Berg og Moldskred med i sine fremtidsplaner, og derfor overhovedet ikke vil gøre brug af dem denne sæson, hvis det er muligt at undgå…

På den måde får han presset BSN til hurtigere, at finde nye klubber til de to spillere, hvilket så desværre mislykkedes i sommerpausen, da Berg ikke selv ville til Vejle, og Moldskred viste sig at være for dyr i løn (på grund af forskerordningen ) for den norske klub, der ellers gerne ville have haft ham…. Så PS hænger på dem lidt længere, men vil uden tvivl gøre alt for, at de kommer så lidt på banen som muligt, hvis han kan undgå det…. for så forsvinder de med stor sandsynlighed til vinter, hvilket så giver luft i spillerbudgettet til en eller to af de løntunge spillere, som PS uden tvivl har på sin ønskeliste.
      .

Ceres
      Bruger

….. jeg skulle måske lige tilføje, at PS jo åbent har udtalt, at der er to spillere i truppen, som har fået klar besked om, at de ikke har en fremtid i klubben… han har ikke sagt hvem det drejer sig om, men det er vel klart og tydeligt, at det handler om Moldskred og Berg, da det også var de to spillere BSN forsøgte at skille sig af med i sommerpausen…. og det også er de to spillere PS tydeligvis ikke ønsker, at gøre brug af i kampene.
      .

AltidHvid
      Bruger

Ceres….jeg forstår slet ikke din tilgang til Søren Larsen! Manden passer slet ikke ind i den måde som PS vil spille på. Problemet med SL er vel den relativt lange kontrakt – mener det er til sommeren 2014? – så han skal vel vises frem nu og da i de situationer hvor vi mås satse de sidste 10-15 min. som mod Horsens – men spillemæssigt passer han ikke ind i grundspilskonceptet.

Ceres
      Bruger

AltidHvid skrev:
      Ceres….jeg forstår slet ikke din tilgang til Søren Larsen! Manden passer slet ikke ind i den måde som PS vil spille på.

Så er det jo bare lidt underligt, at PS nu benytter ham mere og mere… mod FCK fik han rigtigt nok kun 15 minutter på banen, men mod Horsens var det 24 minutter… så noget tyder på, at Larsen langt om længe er ved, at komme i bedre form og langsomt vil få mere og mere spilletid… men lad os se hvor meget det bliver til mod FCN…
      .

Steen6372
      Bruger

Ceres skrev:

Steen6372 skrev:

Jeg tror du har ret i, at PS er meget bevidst i forhold til Moldskred. Han er simpelthen blevet kasseret. Berg viste (sammen med flere af de gamle) en klart nedadgående kurve i foråret og henover sommeren og jeg er også helt sikker på at man har en bevidst strategi om at satse på yngre kræfter. Jeg tror ikke at man kan stille det sådan op, at PS har set sig sur på nogen eller at han betragter Egbedi som bedre end Berg. Han ser bare at niveauforskellen mellem de to ikke er så stor som tidligere og derfor vælger han at satse på den spiller, som han ser fremtid i. Præcis som han har gjorde det tidligere, da Berg og Akharraz skulle bedømmes. Og da han valgte at satse på Aron og Davit S.

Jeg synes også at man må anerkende, at PS har fået belønning for sit mod til at satse på de unge. Lige i Horsens-kampen gik det så nok en tand over gevind. Men havde Egbedi scoret der i kampens start, som han var tæt ved, kunne også dette sats være blevet en succes.

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Jeg synes også at man må anerkende, at PS har fået belønning for sit mod til at satse på de unge. Lige i Horsens-kampen gik det så nok en tand over gevind. Men havde Egbedi scoret der i kampens start, som han var tæt ved, kunne også dette sats være blevet en succes.

PS har da ramt rigtigt i nogle tilfælde, men vi har også set nogle gigantiske brølere, hvilket ikke er så unaturligt, da PS jo rent faktisk ikke har den store erfaring som Superligatræner, og også selv må prøve sig lidt frem, og udvikle sig sammen med holdet… vi så det med eksperimentet omkring MJ i centerforsvaret sidste sæson… og han havde jo rent faktisk linet Moldskred op i sommerpausen, som mulig backup på højre back, da Povlsen blev skadet… men det gik han så alligevel helt bort fra inden sæsonstart, hvor Moldskred så pludselig var helt kasseret… så man fornemmer også lidt famlen i mørket, til tider..

Nu er Hjalte jo desværre ude, men eller kunne PS jo godt have benyttet Povlsen på højre back, som vi har set det tidligere, med rimelig succes… eller en Moldskred i mangel af bedre og mere rutinerede alternativer…

Problemet mod Horsens var vel først og fremmest, at det blev for let for dem, at kyse og knække vores unge midtbane på fysikken… vi stiller jo med en midtbane med en alder på under 21 år i snit, og når man så samtidig vælger at rokerer rundt i forsvaret, og der også gør plads til et ungt urutineret talent, så får det Sorin til at se dårligere ud end han egentlig er, da han både skal dække hele højrekanten (uden egentlig hjælp fra en defensiv-taktisk svag Egbedi), og også til tider skal dække op centralt, når en ung urutineret Jens Jønsson svigter.

Det er PS fejl, at han bevidst fik "spændt buen" for hårdt, ved at benytte for mange unge spillere på banen fra start, på samme tid …. man kan jo sagtens bruge talenter, men der skal også være en fornuftig balance i tingene, ellers falder korthuset sammen, som mod Horsens… og vi havde jo både rutine og fysik i truppen, som PS godt kunne have gjort brug af, i stedet for at benytte Egbedi fra start… der var også andre muligheder, som at benytte Povlsen eller en Moldskred på højre back, for ikke at lave for mange rokeringer i forsvaret.

Jeg synes, at PS har haft en tendens til, at ville presse det her generationsskifte lidt for hårdt og hurtigt frem, og dermed selv er skyld i at læsset vælter, både først på denne sæson, og så nu igen, hvor skaderne rammer os i forsvaret… vi har altså både bredde og rutine nok i truppen til, at kunne løse opgaven på fornuftig vis uden, at sende for mange urutinerede spillere på banen og uden, at lave for mange rokeringer i forsvaret.

Man kunne jo godt bruge denne opstilling mod FCN, specielt da FCN ikke spiller for hurtigt frem ad banen og ikke er så fysisk stærke på den centrale midt. :

………………Steffen
      Povlsen… Sorin… Pasanen… Kirkeskov
      Stephan P…. MJ …..Sloth…. Akharraz
      …….Jóhannsson… Larsen

.

DukZ
      Bruger

Den startopstilling kan jeg godt leve med mod FCN. Ved dog ikke hvor mange minutter MJ kan holde til.

Schmidt
      Bruger

Ceres: Povlsen dur ikke som back, og MJ har ikke spillet godt sammen med Sloth de gange de er startet sammen.

Giv Putros chancen så må det bære eller briste. Trods alt bedre at bruge spillere hvor de er bedst i stedet for alle de hovsa løsninger.

DukZ
      Bruger

Jeg mindes at Povlsen har gjort det rigtig godt på højerbacken. Povlsen har spillet superliga på den plads det mangler Putros. Ved du noget om hvor langt Putros er i hans udvikling?

Mindes ikke rigtig hvordan kampe med Sloth og MJ er endt.

Ceres
      Bruger

Schmidt skrev:
      Ceres: Povlsen dur ikke som back, og MJ har ikke spillet godt sammen med Sloth de gange de er startet sammen..

Din hukommelse er vist ikke så god, for Povlsen blev da brugt med succes på højre back, før han blev skadet… og grunden til, at Sloth og MJ ikke altid virker så godt sammen centralt, er nok, at MJ ikke er udpræget defensiv og heller ikke er så fysisk i sit spil, men det er der så heller ikke nødvendigvis brug for mod lige præcis FCN, som hverken spiller med musklerne på midtbanen, eller i et særligt højt tempo, så her kan MJ sagten være med, da der ikke er lagt op til de store fysiske dueller, men mere en duel på overblik og gode pasninger.
      .

salling23
      Bruger

Bytter du MJ med Scheel, så tror jeg den er spot on.

Scheel har luft til 90 minutter. Det har MJ ikke længere og Sloth kan ikke spille 90 min efter at have spillet landskamp 48 timer før denne kamp

AltidHvid
      Bruger

Såfremt Parkhurt får 6 strafpoint og derfor ikke er med mener jeg vi skal give Putros chancen. Hvorfor spille med POvlsen på hb, når vi nu har en fremtidens mand på hb – giv dog ham chancen uanset vi måske henter en mere erfaren i næste vindue!

Steen6372
      Bruger

Ceres skrev:

Steen6372 skrev:

PS har da ramt rigtigt i nogle tilfælde, men vi har også set nogle gigantiske brølere, hvilket ikke er så unaturligt, da PS jo rent faktisk ikke har den store erfaring som Superligatræner, og også selv må prøve sig lidt frem, og udvikle sig sammen med holdet… vi så det med eksperimentet omkring MJ i centerforsvaret sidste sæson… og han havde jo rent faktisk linet Moldskred op i sommerpausen, som mulig backup på højre back, da Povlsen blev skadet… men det gik han så alligevel helt bort fra inden sæsonstart, hvor Moldskred så pludselig var helt kasseret… så man fornemmer også lidt famlen i mørket, til tider..

Nu ligger det vel lidt i sagens natur, at når man ryster posen og foretager nogle eksperimenter, så vil nogle falde heldigt ud og andre vil ikke. PS havde gjort et par ok forsøg med at flytte MJ ned i centerforsvaret i 1. division, men da han så prøvede det fra start i en kamp i superligaen, viste forsøget sig at falde til jorden. Det er hvad det er. Han har i det mindste ikke været stædig og fortsat med det eksperiment, sådan som ER sikkert ville have gjort.

På samme måde prøvede han Moldskred af på højrebacken i nogle træningskampe – selvfølgelig fordi han vidste at han havde spillet den plads nogle kampe i Rosenborg. Men når konklusionen tydeligvis blev, at det ikke var en god løsning, er det vel ok at han stoppede der? Kald det famlen, hvis du vil, men det er vel bl.a. det man har træningskampene til.

Jeg husker nu heller ikke at Povlsen var en succes på højreback. tværtimod mindes jeg at eksperimentet blev aflyst til fordel for en anden, middelmådig -men bedre – løsning, hvor Lucena overtog pladsen. Jeg tror simpelthen ikke på at PS går tilbage til Povlsen-løsningen på HB, med mindre han virkelig er tvunget.

Guffe
      Bruger

Rystende at PS vælger at bruge Egbedi foran Brg i en kamp vor vi mangler rutinerede spillere. Egbedi fik chancen mod Lyngby og levede den dårligste præstation i mands minde. Bevares,han kam udfordre (hvilket så ikke lykkes for ham i hele den kamp) men bortset fra det, løber han rundt som en høne uden hoved. Han har kæmpestore problemer med placeringen i forhold til sine medspillere. Skandaløst at tage ham med i Horsens efter den elendige præstation i Lyngby. Det må være et klart signal om at Berg er færdig. Og jeg er ikke enige at Egbedi er klar til superligaen endnu. Slet ikke.

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:
      PS havde gjort et par ok forsøg med at flytte MJ ned i centerforsvaret i 1. division, men da han så prøvede det fra start i en kamp i superligaen, viste forsøget sig at falde til jorden..

Hvilket også var min pointe… PS havde ingen erfaring som træner på Superliga niveau da vi rykkede op, og derfor begik han også nogle solide brølere i starten, som direkte kostede points…

Jeg mener også, at han er gået lidt for voldsomt frem og har spændt buen for hårdt, i forhold til det her generationsskifte, hvilket også kostede unødige points i starten af denne sæson, og som nu vil koste yderligere point, hvis han ikke får blandet kortene lidt bedre… rutinen og bredden har vi jo i truppen, så det er slet ikke nødvendigt, at sætte de mest urutinerede talenter (Egbedi og Jønsson ) i startopstillingen, når vi i forvejen stiller med et ret så forynget mandskab… Det er noget der måske nok kan gå i 1. Division, men det holder ikke på Superliga niveau, hvilket PS nok snart finder ud af på den hårde måde, når der kommer flere unødige nederlag.
      .

Ceres
      Bruger

salling23 skrev:
      Bytter du MJ med Scheel, så tror jeg den er spot on.

Scheel har luft til 90 minutter. Det har MJ ikke længere og Sloth kan ikke spille 90 min efter at have spillet landskamp 48 timer før denne kamp

Den køber jeg gerne… men ingen Egbedi, Jønsson eller Putros i en startopstilling, hvis vi skal have points… for det holder ganske enkelt ikke, når holdet i forvejen er blevet så kraftigt forynget.
      .

Schmidt
      Bruger

Ceres skrev:

Schmidt skrev:
      Ceres: Povlsen dur ikke som back, og MJ har ikke spillet godt sammen med Sloth de gange de er startet sammen..

Din hukommelse er vist ikke så god, for Povlsen blev da brugt med succes på højre back, før han blev skadet… og grunden til, at Sloth og MJ ikke altid virker så godt sammen centralt, er nok, at MJ ikke er udpræget defensiv og heller ikke er så fysisk i sit spil, men det er der så heller ikke nødvendigvis brug for mod lige præcis FCN, som hverken spiller med musklerne på midtbanen, eller i et særligt højt tempo, så her kan MJ sagten være med, da der ikke er lagt op til de store fysiske dueller, men mere en duel på overblik og gode pasninger.
      .

Jeg er helt uenig. KP spillede en god og 2-3 dårlige kampe som HB. Han har placeringsvanskligheder da han er vant til at ligge centralt, og ikke i den ene side.
      Har du set Joshua John spille? Han er både fvsisk og hurtig, hvis han trækker ind i banen er det meget rart med en KP til at agere skrældemand.

En af de kampe hvor KP blev rundbarberet var mod netop FCN:

Vi får problemer på backsene lige meget hvad, og som Sorin og KP har spillet på HB, synes jeg de er bedre brugt andet steds. Hvis Atle er helt fit kan man overveje ham i venstre side og så Sorin på HB, men Sorin har bare ikke overbevist mig, og Putros laver trods alt ikke andet end at spille HB.

mph
      Bruger

Ceres skrev:Jeg mener også, at han er gået lidt for voldsomt frem og har spændt buen for hårdt, i forhold til det her generationsskifte, hvilket også kostede unødige points i starten af denne sæson

Nu rabler det altså for dig. Det var SLET ikke, hvad der skete i starten af denne sæson – snarere fuldstændig omvendt!

Startopstillingen i første runde (mod AaB):
      1. Steffen Rasmussen
      27. Anders Kure
      18. Arthur Sorin
      4. Atle Roar Håland
      37. Mikkel Kirkeskov
      38. Casper Sloth
      10. Martin Jørgensen
      7. Stephan Petersen
      9. Søren Berg
      20. Aron Jóhannsson
      11. Peter Graulund

Mod Esbjerg (runde 2):
      1. Steffen Rasmussen
      27. Anders Kure
      18. Arthur Sorin
      4. Atle Roar Håland
      37. Mikkel Kirkeskov
      38. Casper Sloth
      8. Hjalte Bo Nørregaard
      10. Martin Jørgensen
      17. Osama Akharraz
      20. Aron Jóhannsson
      30. David Devdariani
      (indskiftet: Larsen og Graulund)

Mod Randers (runde 3):
      1. Steffen Rasmussen
      6. Adam Eckersley
      4. Atle Roar Håland
      37. Mikkel Kirkeskov
      2. Petri Pasanen
      38. Casper Sloth
      10. Martin Jørgensen
      17. Osama Akharraz
      7. Stephan Petersen
      20. Aron Jóhannsson
      22. Davit Skhirtladze
      (igen bliver Graulund og Larsen indskiftet)

Herfra slog vi Brøndby, tabte til FCK og FCN og startede vores gode stime med de unge i stedet for de gamle.

Ceres
      Bruger

mph skrev:

Ceres skrev:Jeg mener også, at han er gået lidt for voldsomt frem og har spændt buen for hårdt, i forhold til det her generationsskifte, hvilket også kostede unødige points i starten af denne sæson

Nu rabler det altså for dig. Det var SLET ikke, hvad der skete i starten af denne sæson – snarere fuldstændig omvendt.

Nu tænkte jeg også på både Superliga (de første 6 runder) og Europa League, sådan samlet set, men jeg synes da, at din liste af opstillinger ganske klart viser, at der blev satset kraftigt på ungdommen i de første runder, altså måske lige bort set fra 1-1 kampen mod AaB i første runde… det er i øvrigt interessant, at du tæller Pasanen med blandt de mest rutinerede, da han jo var sprit ny i klubben og slet ikke spillet ind på holdet, og endda knap nok havde trænet med, før han blev sat i startopstillingen, hvilket var endnu et voldsomt sats af PS, der da også kostede mål mod både Randers og Brøndby i runde 3 og 4… Heldigvis var BIF så ringe, at det ikke kostede point i den kamp.

Jeg synes altså, at vi til tider har set nogle meget satsede dispositioner af PS, som også har kostet points… det kan godt være, at specielt Aron så senere har vist sig at være en "genial" satsning, men det lignede han bestemt ikke i de første 6 runder… og BSN har da også senere indrømmet, i forbindelse med kritikken omkring den manglende kontraktforlængelse med Aron, at han slet ikke havde set det komme, at Aron pludselig ville få så stor succes… altså var BSN også selv tvivlende omkring Arons målfarlighed, hvilket vel også var grunden til, at han havde travlt med, at få hentet Vatsadze til klubben, da Aron på daværende tidspunkt ikke lignede en holdbar løsning.

Nu kan vi så, i bagklogskabens klare lys, rose PS for lige præcis den satsning, men det var stadigvæk et risikabelt sats, som kostede point i starten… og det er altså langt fra alle PS risikable satsninger, der har vist sig at være lige geniale…
      .

salling23
      Bruger

Jeg synes altså, at vi til tider har set nogle meget satsede dispositioner af PS, som også har kostet points… det kan godt være, at specielt Aron så senere har vist sig at være en "genial" satsning, men det lignede han bestemt ikke i de første 6 runder… og BSN har da også senere indrømmet, i forbindelse med kritikken omkring den manglende kontraktforlængelse med Aron, at han slet ikke havde set det komme, at Aron pludselig ville få så stor succes… altså var BSN også selv tvivlende omkring Arons målfarlighed, hvilket vel også var grunden til, at han havde travlt med, at få hentet Vatsadze til klubben, da Aron på daværende tidspunkt ikke lignede en holdbar løsning.

Nu kan vi så, i bagklogskabens klare lys, rose PS for lige præcis den satsning, men det var stadigvæk et risikabelt sats, som kostede point i starten… og det er altså langt fra alle PS risikable satsninger, der har vist sig at være lige geniale…

Nu kalder du det et sats. Jeg vil hellere kalde det kalkuleret risiko.

Som træner ved man at der vil være udfald hos unge spillere, men også at langt de fleste af dem vokser med opgaven. Det er Aron, Skirthladze, Kirkeskov, Sloth og Osama bevis på.
      De kan alle pludselig få et fald i niveau, men ved at blive vist tillid så præstere de bedre.

Havde PS fuldt rådene fra mange af denne side brugere, så havde Aron, Skirthladze og Kirkeskov ikke spillet idag

Schmidt
      Bruger

Det handler om balance. Hvis alle er gamle spillere bliver det for langsomt. Er alle unge, mister man rutinen.

Synes vi har et fint mix af unge, middel og ældre spillere. Hvis man kigger på alderen er det jo heller ikke rigtigt at vi er blevet et kuld af unge spillere.

Hvis man antager unge spillere er spillere i alderen 16-23 vil man ikke se så mange igen når det kommer til stykket.

Af de typiske startere i dette efterår kan nævnes Sloth, Osama, Kirke, Aron og Skhirtlasze.
      Dvs. under halvdelen er i kategorien unge spillere. At disse spillere så har været vigtige for vores spil er en anden sag.

Jeg mener vi har et fint mix, og jeg køber ikke den med at vi svinger i præstationer grundet alder.

Ceres
      Bruger

Schmidt skrev:
      Det handler om balance. Hvis alle er gamle spillere bliver det for langsomt. Er alle unge, mister man rutinen.

Synes vi har et fint mix af unge, middel og ældre spillere. Hvis man kigger på alderen er det jo heller ikke rigtigt at vi er blevet et kuld af unge spillere.

Hvis man antager unge spillere er spillere i alderen 16-23 vil man ikke se så mange igen når det kommer til stykket.

Af de typiske startere i dette efterår kan nævnes Sloth, Osama, Kirke, Aron og Skhirtlasze.
      Dvs. under halvdelen er i kategorien unge spillere. At disse spillere så har været vigtige for vores spil er en anden sag.

Jeg mener vi har et fint mix, og jeg køber ikke den med at vi svinger i præstationer grundet alder.

Nu er der jo også nogle af de yngre spillere, som har mere rutine end andre… Povlsen har kun lige rundet de 23 år, hvilket er en rimelig ung alder for en central defensiv midt, hvor rutinen betyder så meget, men han har jo allerede spillet næsten 80 Superligakampe for AGF… omvendt er Emil Scheel jo ikke så meget yngre, men har næsten ingen erfaring.

Problemet er ikke, at man bruger en Aron og Skhirtlasze men, at man sætter for mange unge urutinerede spillere sammen i en startopstilling… mod Horsens var midtbanen ganske enkelt for ung (20,7 år i snit) og ikke mindst fysisk svag, i forhold til det meget fysik-betonede spil som Horsens altid har at byde på…

Det var jo nok PS hensigt, at vi skulle løbe fra de lidt tunge Horsens-spillere, men i stedet blev vi kvast på fysikken (hvilket i øvrigt også kostede et rød kort, i frustration over det fysiske spil), og rent defensivt-taktisk var Egbedi en mindre katastrofe, hvilket fik en overbebyrdet Sorin til at se dum ud, også centralt, hvor Jens Jønsson lavede for mange fejl og havde brug for støtte… altså kom vi i en situation, hvor de rutinerede spillere ikke kunne gøre de unge bedre, men de unge omvendt fik de rutinerede til at stresse og se dårligere ud… og det er vel også den balance du selv nævner…

Det er PS opgave, at sammensætte en startopstilling, hvor der er en fornuftig balance i tingene, og det havde han tydeligvis ikke gjort mod Horsens, på trods af, han både havde bredden, rutinen og fysikken i truppen og på bænken….

Vi har i mange år haft en dårlig bredde på holdet, hvor skader for ofte gjorde, at vi måtte smide for mange urutinerede talenter på banen, hvilket så naturligvis også gav dårlige resultater, og kostede nedrykning… nu har vi langt om længe fået en meget bedre bredde i truppen, hvor vi også har rutinerede spillere i kulissen, når skaderne rammer… alligevel dummer vi os som mod Horsens ved at tror, at man bare kan blive ved med, at fylde på med unge talenter i startopstillingen…

Jeg synes stadigvæk vi mangler lidt topholds-mentalitet i AGF, hvor man ikke satser unødigt og unødvendigt, og ikke laver for mange mystiske eksperimenter, men kværner de nødvendige points hjem via stabilitet og en større bredde…
      .

Schmidt
      Bruger

"Vi har i mange år haft en dårlig bredde på holdet, hvor skader for ofte gjorde, at vi måtte smide for mange urutinerede talenter på banen, hvilket så naturligvis også gav dårlige resultater, og kostede nedrykning… nu har vi langt om længe fået en meget bedre bredde i truppen, hvor vi også har rutinerede spillere i kulissen, når skaderne rammer… alligevel dummer vi os som mod Horsens ved at tror, at man bare kan blive ved med, at fylde på med unge talenter i startopstillingen… "

Helt enig. Jeg tror måske PS havde sidste ACH-kamp i baghovedet da han stillede med den midtbane og det forsvar. Omvendt er det heldigvis sjældent at PS undervurderer vores modstandere. Min pointe er blot at jeg ofte hører "De skal jo have nogle udsving med den alder" . Den køber jeg bare ikke generelt, da vi ikke er så unge igen men har et fint mix.

Jfen
      Bruger

ACH har for anden gang vist at de slår os med en fysisk og aggressiv midtbane.

Ved ikke om løsningen er en fysisk oprydder på midten (Når MJ's lønkroner er væk) a la Tøffe/BSN/Djemba Djemba? Eller om det ikke vil passe ind i PS' tanker?

Jønsson kan faktisk også spille midtbane og har lidt mere pondus end nogle af de andre og har trods fejl i midterforsvaret en god teknik og spilforståelse. Måske vi kunne prøve med ham deroppe?

jijypuru
      Bruger

Jfen – meget enig. Det mangler vi i stor stil.

Djemba Djemba kunne være fin at få i truppen, men nok urealistisk.

Schmidt
      Bruger

Normalt synes jeg KP er fin på midsten. Derudover kan man ikke udenvidere erstatte SP. Og hvis vi mangler fysik på midten er Berg i vores trup 🙂

Viser 46 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?