Hvem skal væk

Forside Fora AGF Hvem skal væk

Viser 61 svartråde
  • Forfatter
      nbngf
      Bruger

Hvem skal væk.

Stor ros til BS for de seneste indkøb. men dette efterlader jo agf med en ret stor trup.
      Hvem skal væk.???????
      Morten Bæk, Kari, Blicher, Butz, Cabarra, Feilhaber, Ghesing, Graulund, Hyldgård, Høgh, Krabbe Kristensen, Kurre Lucena, Lindkvist, Lumb, Madsen, Persson, Poulsen, Poulsen, Rafael, Rask, Rasmudsen, Salifu, Sarr, Thomasen, White, Williams.
      Det er 28 stk. Som jo nok burde være 24 stk
      Jeg vil mene de som er på vej væk må være.
      1. Salifu. fået mange chancer, men har ikke grebet dem. Og jeg mener aldrig an bliver til noget.
      2. Høgh. Kan ikke få os længere.
      3. Madsen. Stabil, men ikke god nok.
      4. Sarr. Desværre. Kan godt lide ham, men der er langt til pladsen. Og det bliver ikke lettere til vinter.

carpe_diem82
      Bruger

Godt debatindlæg, men er ikke helt enig i dine valg:

Her er spillerne, som har været omkring 1.holdstruppen:

1 Steffen Rasmussen (MÅ)
      2 Frederik Krabbe (FO)
      3 Olof Persson (FO)
      4 Kim Madsen (FO)
      5 Ole Budtz (FO/AN)
      6 Ulrik Lindkvist (FO)
      7 Lars Pleidrup (MI)
      8 Kári Árnason (MI)
      9 Dioh Williams (AN)
      10 Nando Rafael (AN)
      11 Peter Graulund (AN)
      14 Jakob Poulsen (FO/MI)
      15 Jeremiah White (MI/AN)
      16 Dan Thomassen (FO)
      18 Gustavo Cabrera (FO)
      19 Jens Gjesing (FO)
      20 Niels Kristensen (MI)
      21 Jerry Lucena (MI)
      22 Cheikh Sarr (FO)
      23 Michael Vester (FO)
      24 Abdul Razak Salifu (MI)
      25 Kasper Povlsen (MI)
      27 Anders Kure (FO)
      28 Michael Lumb (FO/MI)
      31 Jesper Rask (MÅ)
      33 Morten Hyldgaard (MÅ)
      34 Morten Beck Andersen (AN)
      35 Dennis Høegh (AN)
      36 Jesper Blicher (MI)
      37 Lasse Vibe (AN)

Olof Persson: Dyr spiller, som nok aldrig kommer helt i gang igen. Hans navn er stadig stort i Sverige, så måske han skulle gives væk, så vi kunne sparer hans store lønudgift

[i]Kim Madsen[/i]: Synes ikke at han har været ret god, og han får helt sikkert en høj løn, men han lader til at være inde omkring 1.holdet, og tror ikke at han forsvinder før Sorin kommer/Budtz er klar

Kári Árnason: Ve har pludselig mange folk på midtbanen, og Kari har ikke været den bedste, samt han får en høj løn.

Jens Gjesing: Ville meget gerne beholde ham i AGF, men han vil have mere spilletid på højere niveau. En løsning kunne være at udleje ham til en 1.div. klub, eller måske leje ham til en klub i den bedste række i Sverige/Norge.

Cheikh Sarr: Kontrakten udløber snart, og han ser ud til at være færdig i AGF. Han ryger nok til en top klub i 1.division

Morten Beck Andersen: Får ikke ret meget i løn, men han er meget langt fra 1.holdet lige pt., så han skifter nok også til en 1.div/2.div. klub.

[i]Dennis Høegh [/i]: Kæmpe talent, og tæt inde omkring 1.holdet, plus han ikke får en super høj løn, så han skal bestemt ingen steder.

Lasse Vibe: Gør det godt for 2.holdet, men har svært ved at forestille mig, at han nogensinde vil komme op som profil på 1.holdet, et skifte til en klub i den bedre halvdel i 1.division virker logisk

Jon Hare
      Bruger

Jeg fatter ikke du vil af med Høegh. Jeg mener klart han er en af de mest spændende spillere for fremtiden og ser ham som naturlig afløser for PG. For mig at se burde vi skille os af med følgende spillere:

Sarr – Udemærket talent, men med tilgangen af Sorin fra nytår så er udsigten til spilletid simpelthen for lille.

Madsen – Jeg synes at han har skuffet i AGF. Han var indkøbt som forsvarsstyrmand, men har slet ikke levet op til det. Hans rolle i truppen kunne ligeså godt udfyldes af et talent (så som Krabbe).

Gjesing – Jeg synes ikke han har udviklet sig nok det sidste halvandet år. Samtidig ser det med vores nyindkøb ikke ud til at han er kommet endnu længere fra førsteholdet.

Hyldgård – IMØ besidder han ikke kvalitet nok til et superligahold. Synes hellere vi skal satse på Rask eller finde et eandet talent.

Spillere der også kunne undværes er Salifu, Vester og Bech men de er stadig talenter som måske kan blive til noget. Her kunne man overveje at leje dem ud for at give dem fast spilletid.

RasmusT
      Admin

Jon Hare skrev:

Madsen – Jeg synes at han har skuffet i AGF. Han var indkøbt som forsvarsstyrmand, men har slet ikke levet op til det. Hans rolle i truppen kunne ligeså godt udfyldes af et talent (så som Krabbe).

Nej Madsen var ikke indkøbt som styrmand… Fordi Madsen er ikke en styrmand.. Grunden til Madsen ikke har slået igennem her i GF, er at han har skullet være styrmand, fordi Olof har været skadet, og Budtz heller ikke kan magte opgaven.. Nu med Dan T har vi endelig fået styrmanden som ville kunne gøre Madsen bedre, og så sætter Ove Madsen af på bekostning af Kure..

Big D
      Bruger

Hvis de sælger Gjesing, så brænder jeg sq mit sæsonkort!!!

Tja, det er jo altid sværere at sælge spillere der ikke spiller end spillere der gør, så der er da nogen af de tidligere førsteholds valg der må ud. Derudover har vi jo en sværm af større eller mindre talenter rendende rundt som nok også kunne sælges. Derfor mener jeg at den rigtige disposition må være at hænge "udsalgs" skiltet om halsen på følgende:

1. Kari A. Han har fået opbygget sig et navn der gør at han må være mulig at sælge for forholdsvis gode penge. Og Kari kommer nok til at blive for dyr at have siddende på bænken som indskifter. Jeg så også hellere Gjesing på den bænkeplads! Kari har været god for os og det kan virke kynisk bare at skille sig af med ham, men udover at han sikkert er rimeligt dyr i løn, at han efterhånden er "stivnet" lidt i sit spil for os, ja så er det måske også tid for ham til at stifte bekendtskab med f.eks. anden bundesliga?

2. Salifu. Har aldrig fået sit gennembrud i AGF. Hvis det ikke er muligt / ønskeligt at sælge ham, hvad så med en udlejningsaftale til f.eks. første div.?

3. Kim Madsen. Når Olof er helt frisk igen og Budtz vender tilbage, så bliver Madsen altså nok ham der henter kegler… Det er han både for dyr og faktisk også for god til. Så sælg ham nu, mens han stadig har lidt spilletid i benene. Ku' Viborg ikke bruge ham?

4. Ulrik Lindkvist, men først til vinter. Ja ja, slå mig så bare i hovedet: Vores topscorer (!) Jeps. Lindkvist har gjort det godt i de første kampe, men jeg syntes for det første ikke om det afslikkede FCMuuh bolsje, for det andet så har vi unge folk som Krabbe, Sarr og Lumb og med tilgangen af Sorin er vi da vist dækket godt ind på back-pladsserne? Ulrik er sikkert ikke helt billig at have rendende rundt, så væk med ham.

Forlængelser:
      Sarr. Kæmpe talent der uheldigvis ikke har det godt med OP. Han skal nok komme. Skader og enkelte uheldige indsatser har sat ham tilbage i hierakiet, men den mand har altså talent! Se at få forlænget med ham, det er billigt lige nu.
      Gjesing. Den nye Leon, hvis blot OP kunne se det. Kæmper som en bjørn. Skyder fra distancen. Er hvid i hjertet.

Altid Hvid

brorlort
      Bruger

at skrive at høegh skal væk er så langt ude i latterlighedens latterlighed!

shazo
      Bruger

Høgh??? Hvad snakker du om??? Mange stor klubber rundt i Eruopa har været ude og kigge på ham.. Så han skal da ikke væk

HvedeKim
      Bruger

Høegh skal ikke væk! Komplet useriøst at du iverhovedet nævner ham, synes jeg…

Dem jeg mener/tror skal ryge snart:

Madsen: Han er udemærket, men tror han kommer efter både Kure og Olof(hvis Olof kommer igang igen selvfølgelig). Er i øvrigt nok ikke helt billig i løn.

Sarr: Jeg tror faktisk at han er en god spiller, men han har smidt de fleste chancer væk, som han har fået. Måske er det mere personligheden og det mentale end talentet der fejler noget, men han bliver 3. valg når Sorin kommer til årsskiftet…

Gjesing: Han er udemærket, men er langt bag i køen om midtbanen nu. Synes dog han kæmper fint og kan måske stadig udvikle sig, så bedste løsning ville i mene øjne være at udleje ham til en mindre svensk eller norsk klub.

AGFan2006
      Bruger

lad os bare beholde dem alle indtil videre, dem der ikke er gode nok og tør tage kampen op kan bare gå.

carpe_diem82
      Bruger

@AGFan2006

Du glemmer vist en lille ting, som hedder økonomi?

Nihao
      Bruger

Peter Graulund bliver endegyldigt slået ud af startopstillingen i løbet af et for ham ustabilt efterår.

Nando og Dioh har været stærkt medvirkende til at placere AGF på en solid 5-6 plads et godt stykke fra nedrykningszonen.
      Der er ro på omkring holdet.

Sommerens hændelser driller stadig PG og han er træt af at være indskifter. Derfor vælger han at resignere.
      Han beder i sidste ende om at få mulighed for at skifte klub.

Hvis ovenstående hændelsesforløb sker, så bliver der brug for både Høgh og Salifu.
      Jeg tror ikke på, at de to knajter ryger nogen steder foreløbigt. 😀

nbngf
      Bruger

OK vi lader høgh blive.
      Hvad der nok også kommer til at blive et tema er Lumb. Han kan jo hurtigt være væk.
      Hvem skal erstatteham.?????

Andre Jensen
      Bruger

Nu er det måske ikke lige på Krabbes plads at vi har mest overskud, men jeg mener aldrig rigtig han har bevist at han fortjener at være omkring 1. holdspillerne.

MrLarsen86
      Bruger

Mht. Lumb har jeg hørt fra en ven der har spillet med Lumb, at det ligger lige til højre benet at han skal væk til nytår, til Villa.

Mener ikk at Gjessing skal væk, nærmere Kari. Formentlig løntung, og ikke nævneværdigt bedre end Gjessing i mine øjne.

Skal Kim Madsen afsted, skal vi have en kompetent, og billig, afløser stående. Det er for risikabelt kun at have 3 fuldblods centerforsvarer.

Pleidrup har heller ikke evnerne til at føre os længere op. Er meget i tvivl om Blicher, han har godt nok haft mange kiksede kampe.

Er for så vidt enig i Lindkvist, han er god, men forhåbentlig er Sorin langt bedre. Dog tror jeg ikk Lindkvist ryger, hvis Lumb skydes afsted.

Larsen
      Bruger

Forstår ikke alle dem, der absolut vil af med Kari….

Der er i lang tid blevet råbt og skreget herinde om, at der ikke var nok kamp om pladserne på midtbanen, hvilket vi med de seneste forstærkninger pludselig har fået, og så vil folk tilbage til det scenarie, hvor folk er stensikre på at være i startopstillingen, udelukkende fordi, der ikke er andre i truppen, der er tilnærmelsesvis gode nok??

Flo4ever-10
      Bruger

Spillere som jeg mener der skal afsted :

Steffen hul i hånd Rapmussen , fordi han er for ring !!! så let er det bare .Det er der AGF skal forstærke sig næste gang klart det svageste led . ved godt at jeg bliver savet midt over , men sådan ser jeg bare steffen , Ja han har et par gode forcer men der er alt for mange minuser ved resten af hans spil så alt i alt , ser jeg ham som en tredje rangs målmand . Væk dur ikke .

Anders kure : Ham har jeg sku ikke den store fidus til . godt nok er han en evigt kæmpene men puha jeg er sku nervøs hver gang han skal tæmme en bold , tror ikke han har trænet det meget og synes han har det med at skvatte over hans egen ben eller en kridtstreg synes han er alt for svingende i hans spil og ham har vi vist også satset rigtigt meget på . Væk dur ikke

Salifu , gjessing , povlsen , vibe , bech andersen , Sarr. De får det svært ved at slå i gennem i den her sæson .Så der tror jeg at der bliver sendt nogle afsted .

Big D
      Bruger

OK, jeg kan se på de foregående posts at der vist er belæg for at uddybe mine forslag lidt:

De spillere jeg mener vi bør skille os af med er for det første nogle af de mere løntunge spillere i truppen, men de er ikke nødvendigvis dem der kan hæve vores placering i suppen. Kari, Madsen og Lindkvist har kun sporadisk vist at de er suppe-værdige og har haft alt for mange middelmådige kampe. De kan sælges fordi de er førsteholdsspillere, men i mine øjne er der ingen af dem det fremtidige hold skal bygges op omkring. Salifu er bare et flop. Så lad os komme af med dem nu, mens vi stadig kan få penge for dem og så længe vi har rimelige erstatninger for dem, nogle endda af egen avl. Det ville være det økonomisk smarte at gøre nu. Hvordan deres indflydelse på humøret / glæden / karmaen i truppen så er, det må jo vurderes internt. Grunden til at jeg f.eks. ikke nævner Olof er netop fordi alle omkring klubben har nævnt hans store betydning for truppen udenfor banen.

Forlæng med vores talenter, Gjesing, Høegh, Vester, Vibe osv., de er billigere at have rendende rundt + der er et rimeligt potentiale i dem. Derfor: Forlæng med talenterne og smid de middelmådige på porten.

Altid Hvid

[i]1 Steffen Rasmussen (MÅ)
      2 Frederik Krabbe (FO)
      3 Olof Persson (FO)
      4 Kim Madsen (FO)
      5 Ole Budtz (FO/AN)
      6 Ulrik Lindkvist (FO)
      7 Lars Pleidrup (MI)
      8 Kári Árnason (MI)
      9 Dioh Williams (AN)
      10 Nando Rafael (AN)
      11 Peter Graulund (AN)
      14 Jakob Poulsen (FO/MI)
      15 Jeremiah White (MI/AN)
      16 Dan Thomassen (FO)
      18 Gustavo Cabrera (FO)
      19 Jens Gjesing (FO)
      20 Niels Kristensen (MI)
      21 Jerry Lucena (MI)
      22 Cheikh Sarr (FO)
      23 Michael Vester (FO)
      25 Kasper Povlsen (MI)
      27 Anders Kure (FO)
      28 Michael Lumb (FO/MI)
      31 Jesper Rask (MÅ)
      33 Morten Hyldgaard (MÅ)
      35 Dennis Høegh (AN)
      36 Jesper Blicher (MI)
      37 Lasse Vibe (AN)[/i]

Fed skrift er spillere der skal væk.

Vi har som udgangspunkt alt for mange forsvarsspillere, og der er ingen grund til at vi har en Michael Lumb i truppen, hvis man kan få 25 mill kr for ham. De penge kan bruges til ydeligere forstærkning af høj kvalitet på 3-4 pladser.

carpe_diem82
      Bruger

MrLarsen86 skrev:
      Skal Kim Madsen afsted, skal vi have en kompetent, og billig, afløser stående. Det er for risikabelt kun at have 3 fuldblods centerforsvarer.

Har vi ikke også 5 alligevel?
      Budtz, Thomassen, Olof, Krabbe og Kure?

(Ja Kure og Krabbe er begge klart bedst centralt, selvom de i mangel på bedre er brugt på back pladserne)

Jon Hare
      Bruger

Money-Thomsen skrev:

Jon Hare skrev:

Nej Madsen var ikke indkøbt som styrmand… Fordi Madsen er ikke en styrmand.. Grunden til Madsen ikke har slået igennem her i GF, er at han har skullet være styrmand, fordi Olof har været skadet, og Budtz heller ikke kan magte opgaven.. Nu med Dan T har vi endelig fået styrmanden som ville kunne gøre Madsen bedre, og så sætter Ove Madsen af på bekostning af Kure..

Ok. Måske blev han ikke hentet som styrmand. Men en af de væsentlige grunde til at man hentede ham, var hans store erfaring og rutine. Og med disse egenskaber skulle han træde ind på holdet og blandt andet være med til at løfte niveauet på de unge spillere. Men en spiller der aldrig selv har opnået et acceptabelt niveau i klubben kan ikke gå ind og være den rutinerede hjælp holdet havde brug for. Og blandt andet derfor har han skuffet. Men udover at han ikke har udfyldt den rolle har hans spil jo heller ikke været godt nok. Og da han højst sandsynligt er en af de mere løntunge drenge mener jeg at han er en af de første der skal ud.

Jeg synes iøvrigt heller ikke der kan sættes en finger på at Kure har overtaget KMs plads på holdet. For selv om Kure ikke er den mest sikre så synes jeg stadig han er en smule bedre KM. Desuden tror jeg også Kure kan vokse endnu mere end KM med en styrmand ved sin side. Og på sigt kan han blive en ganske habil forsvarsspiller.

SRF
      Bruger

carpe_diem82@

Helt enig med dig egentlig :k
      – Måske ville jeg lige starte med at beholde Kari A, da jeg ikke synes nogle af de midtbanespillere vi ellers har, har samme kvaliteter som ham.

m selmer
      Bruger

bare de ikke sælger Gjesing 🙁 han har altid kæmpet for det og giver jo aldrig op

j0s
      Bruger

Jeg synes at være lidt imod den generelle stemning ang. høegh og gjesing. Tror ikke gjesing kommer til at slå igennem i denne klub, da han ikke har udviklet sig siden første div. Tror han har behov for fast spilletid, hvis han skal blive en god superligaspiller. Derfor synes jeg at man skulle overveje at leje ham ud til en topklub i 1 div. eller også skaffe sig af med ham.
      Høegh har uden tvivl været et stort talent de sidste mange år. Jeg synes ikke vi skal af med ham i dette tranfervindue, men evaluere efter sæsonen. Jeg er bange for, at han aldrig vil kunne slå igennem som angriber i superligaen grundet hans noget klejne bygning (og så har han altså aldrig været den helt store bomber som fx borgvardt og vester, men dog stadig uhyre vigtig for ungdomsholdene). Her kunne man overveje, om ikke han skulle spille fløj istedet, da han har nogle af de kvaliteter, som fløjspillere helst skal besidde.

nygaardinc2
      Bruger

tror Lumb, Graulund & Perrson smutter til vinter + et par af boblerne feks. Gjessing bliver lejet ud til en 1.div. klub

grind88
      Bruger

Start da bare med Sarr og Salifu. Vibe og Beck Andersen kender jeg ikke så godt, men hvis der ikke er stor fremtid i deres talent, så må de afsted. Og så ku man overveje Krabbes situation til vinter.

cf baumann
      Bruger

Hvis Kure og Steffen skrider, vil jeg være tilfreds. Ingen af dem har niveau til at være med i superligaens bedste halvdel. Madsen har i det mindste tidligere i sin karriere vist niveau – og så helt ok ud mod FCK. Steffen kan jeg på ingen måde se et lys i. Jeg er livræd, hver gang der er en dødboldssituation tætæ på feltet.

Bjarne V
      Bruger

Hvorfor overhovedet skilde sig af med nogen??

Nu har vi som også nævnt af Ove, skreget efter en bred trup, og med det samme vi opnår dette, bliver der råbt op omkring truppen er for stor og vi skal spare på lønudgifterne, come on!

Hvis AGF ike havde råd til, at have den trup vi har nu – set i lyset af fortdens spøgelser – håber jeg sgu ikke, de har signet de spillere som de har. Det kan IMØ kun være sundt med denne brede trup, hvor konkurrencen dermed er det større!

JohnDoeNo24
      Bruger

væk med Kari, Kim og Graulund.. Kari virker altid som om han er et skridt efter sin modstander ihvertfald i suppen.. kan slet ikke se noget i ham med det niveau suppen efterhånden er på.. og Kim har bare aldrig vist noget i klubben og Graulund elsker manden men han er total over the hill og især med den manglende spille glæde han har udvist her i starten.. alle vil være penge værd og forholdsvis lette at sælge.. Men Høegh skal ingen steder.. han er den bedste angriber vi har efter Nando og Dioh plus at han har et kæmpe udviklingspotentiale..

JohnDoeNo24
      Bruger

og hvorfor sælge nogen.. ja for hvis vi skilte os af med dem til en nogenlunde fornuftig pris kunne BSN måske gøre sommeren lidt bedre eller bringe noget glæde på et senere tidspunkt.. og desuden har vi på alle pladser unge spillere som kan udvikle sig til at blive bedre end de pågældende spillere.. hvis de ikke allerede er det..

Andre Jensen
      Bruger

Allan Nielsen skrev:

Fed skrift er spillere der skal væk.

Vi har som udgangspunkt alt for mange forsvarsspillere, og der er ingen grund til at vi har en Michael Lumb i truppen, hvis man kan få 25 mill kr for ham. De penge kan bruges til ydeligere forstærkning af høj kvalitet på 3-4 pladser.

Vi kan ikke få 25 millioner for Lumb. Det tror jeg er utopi.
      Men det er da klart, at kommer der et godt bud på ham (10 mil f.eks.) så skal han sælges.
      Forstår dog ikke at du hellere vil af med Budtz og Kim Madsen end Krabbe.
      Hvad angår Budtz så bliver det nok også svært at sælge en så skadet spiller 🙂 Og jeg mener absolut han er god nok til holdet, når han ikke er skadet.

zcml
      Bruger

Andre Jensen skrev:
      Nu er det måske ikke lige på Krabbes plads at vi har mest overskud, men jeg mener aldrig rigtig han har bevist at han fortjener at være omkring 1. holdspillerne.

Det kommer an på, hvordan man ser på det!
      Han er jo kun blevet back af nød. Og med tilgangen af Sorin samt Lindkvists opblomstring, så bliver han i overskud.
      Desuden kan Jacob Poulsen også spille back. Og også Cabrera, hvis han har niveau.
      Centralt er der også for mange foran Krabbe. Omend 2 af dem er skadet pt.

Tror ikke vi "afskiber" flere spillere fra 1.holdet i dette vindue, selvom det nok ville være en idé at leje Gjesing ud.

Hyldgaard har, hvad jeg har forstået, kontraktudløb til vinter. Og har ikke formået at presse Steffen i målet.
      Vi må kunne finde en bedre.

Cheikh Sarr kan jeg egentlig godt lide, men han kommer ligesom Krabbe i overskud.

Anders Kure/Kim Madsen:
      Hvis Budtz og Persson kommer tilbage for fuld tryk, så skal én af ovenstående væk!
      Umiddelbart er jeg mere til Kures stil, som suplement til de andre forsvarer, men han bliver let for hazarderet i sit spil.
      Syn's dog der er kommet bedre styr på ham med tilgangen af Dan T.

Kári lagde ellers flot ud iligaen med et stærkt efterår, men er siden gået ned. Og har især skuffet i omstillingsspillet.
      Indtil vi får en erstatning skal han ingen steder, men syn's vi skal se os om efter en bedre def. midt.

Razak Salifu fik spoleret en del af forrige sæson pga. en skade, men gjorde det ellers rigtig godt på 2. holdet.
      Skal dog snart til at gøre sig gældende til 1. holdet.

nf
      Bruger

Gjesing han har ikke udviklet sig og trænger til spilletid. Jeg så ham gerne udlejet, så GF stadig har 'snor i ham', hvis han skulle nå sit potentiale. Kim Madsen sælges – Krabbe er en ung spiller med stort talent primært i midterforsvaret. Sarr fordi han nu vil være 3. eller 4. valg, når Sorin kommer (Krabbe står nok foran i OP's bog).Høegh skal naturligvis beholdes en bred trup kræver 4 topangribere og han er et stort talent, der nok skal vise sit værd.

@Andre Jensen

25 mill kr for Lumb tror jeg faktisk ikke er helt ved siden af, men måske lidt i den høje ende. 10 mill er til gengæld sindsygt lavt, og det skal han i hvert fald ikke foræres væk for.

Krabbe er stadig meget ung, og han skal nok slå igennem med tiden. Folk har det med at dømme ham som en færdigudviklet superligaspiller, blot fordi han startede så tidligt på 1 holdet.

Hvis vi skal op i ligaen, så skal det være med egne talenter der for tid til at udvikle sig, og det skal være med nye indkøb, som udrensningen i truppen vil give plads til. Budtz er ikke god nok til toppen af ligaen, så hellere skifte ham ud med spillere der er, indtil egne talenter slår igennem.

RasmusT
      Admin

Hvorfor snakker folk om overhovedet om spillere som Vibe og Beck?? Det er da ikke den type spillere vi skal afsætte, de er gode 2. div spillere, og koster os ikke meget.. Vi har skilt os af med lignende spillere, her tænker jeg bl.a. på Syberg og Schultz..

Nu er det tid til at SÆLGE ud af de rigtige 1. holds spillere der ikke har en chance mere for at være fast og samtidig hæver en god løn..

Det er spillere som Kari, Kure, White og Pleidurp jeg synes skal væk..

Steen6372
      Bruger

Formålet med øvelsen må vel være at skabe luft i økonomien. Så man må kigge på løntunge spillere som ikke er fast inventar på 1. holdet. Oluf Persson og Kim Madsen er de to mest oplagte at nævne. Selvom det måske vil være lidt farligt at skille sig af med begge to, nu hvor Budtz også er ude. Med mindre man er klar til at give Krabbe chancen som reserve.

På midtbanen kan Kari også ske at ryge ud i kulden nu, men selvom vi lige har fået to nye folk, synes jeg ikke at vores bredde på midtbanen er større end den burde være. Men ender Kari udenfor holdet kan der være (økonomisk) fornuft i at sælge ham og bruge Gjesing i stedet.

I angrebet er bredden heller ikke for stor, bortset fra at vi har 3 meget kvalificerede spillere til 2 pladser. Og Høegh kan forhåbentlig udvikle sig til at blive graulunds afløser på sigt.

agfgas
      Bruger

Den eneste grund til jeg skulle afskibbe Krabbe, må være han går rundt og skader vores stjerner [lol].. Jeg mener faktisk at Krabbe tilføre holdet noget imodsætning til de fleste !!! og jeg tror at han vil kunne gøre sig, måske skal han lige på udlån et års tid før han er klar, men jeg tror på Krabbe..

Big D
      Bruger

@ money-thomsen

Du ER min evil twin! Helt enig! (Igen!)

At sælge ud af de – mere eller mindre – hjemmeavlede talenter der gør det fint på andetholdet er jo fuldstændigt latterligt. De unge mennesker går for 4 kroner og en Cola om ugen og bliver stille og roligt til stjerner i svøb. Og gør de ikke det, så skal de nok få en fin karriere i Brabrand, Aarhus Fremad eller Lyseng. Fint nok. Men at gå ud og sælge dem nu, fremfor løntunge drenge som Kari eller Kim Madsen er da mangel på sund fornuft.

Ud med de dyre der nu bliver i overskud.
      Forlæng med knajterne.

Altid Hvid

Driblekongen
      Bruger

Jeg forstår ikke at der ikke er nogen der har nævnt Krabbe. Jeg har meget ved at se gode nok kvaliteter i manden til at han kan være superligaspiller, ja jeg vil endda gå så langt og sige at han er ELENDIG. Han skal i hvert fald væk!

Kim M
      Gjesing
      Sarr
      Pleidrup
      Vester
      Morten Beck Andersen

Steen6372
      Bruger

@Driblekongen: Krabbe er altså ungdomslandsholdsspiller. Og sikkert ikke ret løntung. Og har allerede spillet mange 1. holdskampe. Og Gjesing, Vester + Beck er også spillere som man håber på kan blive til noget. Morten Beck har jo lige fået forlænget med et år.

Det må give mest mening at skille sig af med de spillere der har passeret de 25 år og ikke har en fast plads på holdet.

Jeg synes det er mærkeligt at man i uger og måneder har snakket om AGFs smalle trup, især midtbanen, og så i selvsamme splitsekund dét problem er løst, forsøger man sandt for dyden at genskabe det?
      Vi skal da under ingen omstændigheder sælge midtbanespillere?
      Vi har muligvis for mange forsvarsspillere, men når (ikke hvis) Lumb bliver solgt, allersenest næste sommer, så skal vi på den igen. Graulund er ingen vårhare, så det er nok ikke nogen helt tumpet idé at have nogle unge i kulissen, og at nøjes med én ung er ikke begavet, mener jeg ikke, fordi de for det første svinger i præstationerne, for det andet kan det være svært at lure om de unge kan stå for presset, når det kommer til stykket…

Og så er der den stolte AGF-tradition med rå mængder af skader. Mit bud er at vores trup skal være 10% bredere end gennemsnittet, for at kunne stå distancen. Det er en forbandelse, en forbandelse siger jeg…

zcml
      Bruger

Tja! Måske skal vi ikke skille os af med Krabbe? Han kan jo sagtens udvikle sig endnu, men syn's i det mindste vi skal leje ham ud, sammen med Gjesing, til en 1. div. klub eller lign.
      Vi kunne måske sende dem op til Tollefsen.

Anonym

Jeg er enig med de fleste herinde om, at der naturligvis skal luftes ud i truppen, hvis vi vil opretholde et fornuftigt niveau på holdet og en god økonomi i klubben. Umiddelbart vil det blive nødvendigt at tage afsked med 4-8 spillere, hvis A-truppen skal trimmes effektivt.

Her er de spillere, som jeg anser for enten at være utilstrækkelige eller tilovers i truppen:

3 Olof Persson (FO)
      4 Kim Madsen (FO)
      7 Lars Pleidrup (MI)
      22 Cheikh Sarr (FO)
      21 Jerry Lucena (MI)
      23 Michael Vester (AN)

Lucena og Pleidrup kan muligvis fortsat bidrage med noget på holdet, men hvis der skal ofres over 6 spillere i truppen, så er de om ikke andet blandt mine kandidater, da deres indsats desværre ofte er for middelmådig.

Luke2000
      Bruger

Fuck det er synd at sælge Lumb her til vinter, ved godt at han sikkert er så meget værd at vi ikke kan sige nej.. Men ville sgu gerne se hvad holdet kunne gøre med ham på.

Rasmus
      Bruger

@Vanaheim: Lucena? Du må da have drukket for mange store fad på stadion i dag… 🙂 En meget vigtig balancespiller, der løber utroligt mange kilometer.

starks
      Bruger

I mine øjne skal vi skille os af med:

Cheikh Sarr: Han er en udemærket spiller, men med tilgangen af Sorin må det betyde et farvel til Sarr. Det ville være stupid at have tre deciderede højre backs i førsteholdstruppen. Når man nu også har en Jakob Poulsen der i krisesituationer kan dække højreback pladsen.

Kim Madsen: Igen en udemærket spiller, men ikke god nok til at være den centrale forsvar som vi bør satse på.

Anders Kure/Ole Budtz/Olof Persson: Minimum een af de 3 spillere skal væk. Det må blive op til O.P, men det mest oplagte bud ville være Persson der aldrig har fået lejelighed til at vise hvad han kunne.

Så er vi nede på 27 spillere: heraf er 8 spillere på "små" kontrakter. Morten Beck Andersen, Michael Vester, Dennis Høegh, Kasper Povlsen, Jesper Blicher, Razak Salifu, Niels Kristensen, Jesper Rask.

Anonym

@Rasmus: Jeg er delvist enig. Ja, Lucena er udholdende og en udmærket balancespiller. Uheldigvis har han ofte svært ved at sætte sig igennem rent fysisk, hvilket indimellem kan vise sig problematisk. Desuden har holdet 3-4 offensive midtbane- og kantspillere i form af Blicher, Feilhaber, Poulsen og White, hvilket skaber ekstra stort behov for en midtbanespiller med flere defensive kvaliteter. Personligt er jeg større tilhænger af Kári Árnason på den centrale midtbane, da han er en hovedstødsstærk og robust pasningsspiller, der udstråler mere fightervilje end Lucena.

Martin123
      Bruger

Vanaheim

Jeg er ked af at sige det, men hvis du mener vi skal sælge Lucena, kan jeg ikke tage det seriøst.. Han er stabil og spillet samtlige kampe siden han ankom.. Nu er er der kommet noget klasse til at bakke ham op! Altså fordi man har fået to forstærkninger skal man sku da ikke sælge en spiller som ham.. Skal de så købe en ny, eller??
      Det var jo ikke fordi midtbanen var fantastisk for bare en uge siden, vel… No offence

Anonym

@Martin123: Jeg siger heller ikke, at Lucena for alt i verden må sælges, hvis der skal luftes ud i A-truppen. Lucena er ikke nogen dårlig spiller, men jeg er stadig af den overbevisning, at AGF kan finde en centrale midtbanespiller, der er mere robust og har flere defensive kvaliteter end ham. Med andre ord – Lucena er en udmærket balancespiller, men der er altid plads til forbedring.

Martin123
      Bruger

Set med lange briller, ja måske.. Men som virkeligheden er lige nu (og den bliver bedre bedre) er han en af de bedre spillere.. Stabilitet og langsom opbygning omkring en god stamme er hvad man har brug for… Det handler også om holdånd og kemi og BSN er jo heller ikke støbt af det pureste guld, desværre:D

AGF-Hoegh
      Bruger

Det kunne måske også være en mulighed at leje de unge talenter ud i stedet for at sælge. AGF har jo en lang historie med at lade de unge talenter gå billigt/gratis, hvor de så senere har udviklet sig til kæmpe profiler. Nogen gange skal der bare noget nyt til før en spiller virkelig udvikler sig ! [think]

InsaneWanker
      Bruger

Send Pleidrup afsted. Manden er ynkelig. Langsom, uden teknisk snilde, kan slet ikke afslutte, ude af stand til at tackle.

Helt igennem en nittebon.

Thomas K
      Bruger

[u]Målmænd[/u]
      Jesper Rask eller Morten Hyldgaard (foreslår selv MH)

[u]Forsvar[/u]
      Cheihk Sarr, Kim Madsen og evt Gustavo Cabrera (hvis han ikke slår igennem, så skal et af talenterne fra U19 have pladsen)

[u]Midtbane[/u]
      Jens Gjesing og Jeremiah White, med de sidste indkøb af Gjesing milevidt fra en plads i startopstilling og White er taktisk for dårligt, så jeg tror AGF kigger efter en ny venstre kant i næste vindue.

[u]Angreb[/u]
      Michael Vester og Morten Beck Andersen skal begge lejes ud til en klub i 1. division

majon
      Bruger

ingen skal væk… man har brokket sig over truppens bredde, den har vi nu:D truppen ser stærk ud, og vi får brug for alle mand. sæsonen er lang og der kan stadig komme en masse skader.

Bergmania2
      Bruger

Hvem skal væk? Barsebæk 😛

Jeg syntes faktisk kun Sarr, Vester og Hyldgaard skal hjælpes videre …

zcml
      Bruger

Vanaheim skrev:

@Rasmus
      : Jeg er delvist enig. Ja, Lucena er udholdende og en udmærket balancespiller. Uheldigvis har han ofte svært ved at sætte sig igennem rent fysisk, hvilket indimellem kan vise sig problematisk. Desuden har holdet 3-4 offensive midtbane- og kantspillere i form af Blicher, Feilhaber, Poulsen og White, hvilket skaber ekstra stort behov for en midtbanespiller med flere defensive kvaliteter. Personligt er jeg større tilhænger af Kári Árnason på den centrale midtbane, da han er en hovedstødsstærk og robust pasningsspiller, der udstråler mere fightervilje end Lucena.

Kan godt følge dig!

Kári gør for det meste en ganske god figur rent defensivt, og vinder en del hovedstødsdueller (bare ærgeligt, at han er så uskarp på dødbolde), men han er oftest håbløs i det fremadrettede pasningsspil.
      Faktisk var gårsdagens kamp den første længe, hvor han ikke gang på gang får smidt bolden hen til en modstander eller ud over sidelinien, i stedet for at ramme en medspiller.

Jeg er desværre usikker på om Lucena er lige så stærk defensivt, eller stærk nok generelt til at varetage den defensive midt. alene, men jeg er meget mere tilhænger af ham end Kári, så jeg håber det.

White
      Bruger

Pleidrup, Kure og Person (Lindqvist når Sorin kommer)… Så lej et par af de unge væk så de kan få lidt træning i 1. div fremfor 2. div

dengamle
      Bruger

Sælg BSN an måvære 125 mill værd
      [lol] [think]

dengamle
      Bruger

Sælg BSN han må daq efterhånden være 150 mill. værd [lol][quote

lurifax
      Bruger

dengamle skrev:
      Sælg BSN han må daq efterhånden være 100 mill. værd [lol][quote

Den blev helt klart bedre 3. gang….

Jeg er helt enig i at truppen er for stor… Der for er der selvfølgelig nogen der skal væk!!!
      Økonomien vil få kæmpe betydning for fremtiden, og den skal bl.a. grundlægges ved at truppen er 24 frem for 28 spillere!!

Kim Madsen: Jeg mener han er 4 – 5 valg til pladsen i midten, og han tjener garanteret en del, så afsted med ham.

Lindkvist: Han vil miste pladsen til Sorin, og vi har desuden Sarr og Krabbe.. Igen får han garanteret en stor løn…

De sidste 2 skal findes blandt Vester, Vibe og Beck! kan ikke se nogen fremtid i nogen af dem!!

og mht. til graulund, vil jeg nærmest kalde det blasfami at sige han skal væk!! Så mister GF sku deres enebarn… Manden blir!!!

zcml
      Bruger

Lindkvist: Han vil miste pladsen til Sorin, og vi har desuden Sarr og Krabbe.. Igen får han garanteret en stor løn…

Som Lindkvist spiller pt. er det langt fra sikker at Sorin kan slå ham af holdet. Og skulle det ske er han meget bedre end Krabbe og Sarr. Og desuden anvendelig på flere pladser.

Kan godt være han hæver en højere løn end dem, men det er vigtigt at kunne sætte noget kvalitet ind i tilfælde af skader/karantæne.
      Så det må blive de 2 unge der skal ud.

Allan Nielsen: Mener du seriøst, at du vil sælge 3 midterforsvarere?

Du må have spist søm hvis du tror alle 3 ryger.

Viser 61 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?