fbpx

Hvad kan vi forvente??

Forside Fora AGF Hvad kan vi forvente??

Viser 15 svartråde
  • Forfatter
      kimBo
      Bruger

Nu hvor AGF har ansat Morten Wieghorst som træner kommer der en masse spørgsmål
      Og det er derfor være spændene og høre hvad i mener han kommer til og tilføje f.eks

-Hvilket system kommer vi til og spille?
      -hvad implementere han som den røde tråd igennem u rækkerne og op?
      Osv.
      Det kunne være fedt og se hvad jeres bud på de ændringer han kommer med er

mikle
      Bruger

Det kommer fuldstændig an på:

– hvilke spillere (særligt danny o), der er i truppen efter transfervinduet.
      – jf. ovenstående, hvilke spillere vi henter.
      – at MW får skrabet de nødvendige ressourcer til sig i form af sportschef og assistenttræner(e).

Vi må forvente/forudse at Casper Sloth, Danny O, Osama samt hovedparten af de kontraktfrie spillere smutter… enten fordi de har andre tilbud – men nok primært fordi MW ønsker at rydde op og fra starten sætte sit aftryk og få skabt en anden kultur.

Stev
      Bruger

Lige nu er det svært at spå om, hvordan det hele kommer til at udspille sig, da vi endnu ikke har klarhed over truppens beskaffenhed, når vi starter op igen.

Umiddelbart tænker jeg, at vi kommer til at spille i en 4-3-3 opstilling. Med MW's filisofi in mente, tror jeg det kunne være fint, at relancere Jønsson som midtstopper, evt. sammen med Bjørdal, da Jønsson er god på bolden, dygtig til at føre den frem, og starte vores opspil hele nedefra. Tilmed kommer vi nok til at være spilstyrende i stort set alle kampe, så det kunne være en fin løsning.

Der kommer nok også til at være trængsel om midtbanepladserne, hvis vi står med Kasper Povlsen, Danny, Sloth, Jønsson og Martin til de 3 centrale pladser, jeg tror der kommer i 4-3-3'en.

De offensive pladser bliver spændende. Tror Stephan kan komme til at profitere godt af at komme længere frem på banen i en højre wing position, gerne med mindre defensivt arbejde end pt. da han ikke er verdensmester i det. Udover ham på kanten skal der virkelig ske ting. I venstre side tror jeg ikke på at Ozzy bliver, og Dev kan man jo ikke regne med over en sæson grundet hans gentagende skader. Spørgsmålet er om Eddy får chancen her, eller også skal der hentes en ny ind. Samtidig er der tvivl helt fremme. Med Lange, Mate og Hulk til den ene angrebsplads, mener jeg det er fundamentalt at hente en ny ind, da disse tre ikke er løsningen. Hulk er den eneste jeg stadig har tro på han blive målscorer, men ikke endnu. En fysisk stærk angriber ville pynte, måske en Patrick Mortensen fra Lyngby eller Emil Berggren fra Brønshøj.

Et bud på en start 11'er kunne se således ud:

[center]Staff
      Juel – Bjørdal – Jønsson – Kirke
      Martin
      Danny – Sloth
      Stephan – Devdariani/Ny
      Hulk/Ny[/center]

Midtbanen bliver vigtig i vores opbyggende spil, og jeg håber ekstremt meget vi kan holde på Danny. Sloth kan vi sagtens undværre, og Kasper Povlsen kunne evt. erstatte ham i opstillingen her.

Guffe
      Bruger

Jeg tror godt at Povlsen, den gode arbejdsmand, kan glemme at få særlig meget spilletid under wieghorst. Han stiller kun op med folk der rent faktisk kan spille bold.

mikle
      Bruger

Hvad med Henrik Toft fra Horsens? Han fylder lidt oppe foran og har rutinen… En enkelt sæson kunne han vel bruges og Horsens skal spare 🙂

Masada
      Bruger

@mikle øhhh nej, han er mere eller mindre skadet hele tiden og så kan han jo knap spille bold, så tror jeg mere på feks. E.Berggren fra brønshøj, men jeg tror det bliver en meget spændende sommer på spillersiden 🙂

kimBo
      Bruger

Glæder mig til og følge Wieghorsts håndtering af de unge spillere og hvem han finder brugbare og hvilke niveau de reelt har i hans optik..

Ceres
      Bruger

mikle skrev:
      Hvad med Henrik Toft fra Horsens? Han fylder lidt oppe foran og har rutinen… En enkelt sæson kunne han vel bruges og Horsens skal spare 🙂

Med Wieghorst indtog, så er det slut med hårdarbejdende boldmongoler i AGF … jeg gætter på, at Lange får tilbudt en fri transfer, hvis ikke nu med det samme, så i vinterpausen … og Kure skal vist bare være glad for at kontrakten alligevel udløber nu … Povlsen er nok også snart fortid i AGF …

… så Wieghorst skal nok blive upopulær blandt de fans som ønsker gamle AGF dyder med hård fight for alle pengene… jeg forventer nærmere, at Wieghorst vil forsøge at hente flere unge teknisk gode spillere fra FCN, Lyngby, Brønshøj, Køge og omegn… så Andreas Laudrup som nævnt i en anden tråd, er et rigtigt godt bud, lige som Kasper Lorentzen er et godt bud på en mere rutineret spiller.
      .

mikle
      Bruger

Tja… men nogle gange kan det bare være rart at have en targetmand 🙂
      Jeg vil nu også personligt hellere se en masse fin fodbold… men kan godt leve med en stor tung angriber i 1. div

Thomas K
      Bruger

Jeg tror også, at de tekniske typer får mere plads i det nye AGF. Først skal klubben dog tilbage i den bedste række, og der er en type som Kasper Povlsen nok ligeså god i nogle kampe som en Andreas Laudrup – uanset talent.

Tror de overveje flere løsninger, bl.a. hårdtarbejdende typer til de første 6-12 måneder.

Ceres
      Bruger

Thomas K skrev:
      Jeg tror også, at de tekniske typer får mere plads i det nye AGF. Først skal klubben dog tilbage i den bedste række, og der er en type som Kasper Povlsen nok ligeså god i nogle kampe som en Andreas Laudrup – uanset talent.

Tror de overveje flere løsninger, bl.a. hårdtarbejdende typer til de første 6-12 måneder.

Det er jo en balance mellem at Wieghorst lige skal have tid til se truppen an og, at vi er nød til at beholde en rutineret stamme for ikke at ende med en ½ fjumre-sæson, hvor vi kommer for langt bagefter i oprykningsspillet… for selv om bestyrelsen taler om tålmodighed, så er den officielle målsætning stadigvæk, at vi skal rykke op i første hug…

Jeg husker også at man sage, at man håbede på hurtig oprykning, da PS blev hentet ind men, at det ikke var et ultimativt krav… det kom så senere frem via BSN, at bestyrelsen rent faktisk havde stillet ham det krav, at klubben skulle op i første hug, og derfor havde han lagt hovedet på blokken med en anbefaling af PS som ny cheftræner… så et er hvad man siger i medierne, noget andet er de krav man stiller internt… og her spiller de økonomiske realiteter helt sikkert en stor rolle… vi har nok råd til en enkelt sæson i 1. Division på første klasse, med hjælp fra investorer, men hvis vi ikke rykker op i første hug, så er vi for alvor på spanden, rent økonomisk..
      .

@Ceres.

Når der snakkes tålmodighed tror jeg nærmere det er i forhold til evt. placeringer i superligaen, for rykke op, det skal vi i første hug.

Stev
      Bruger

Kan slet ikke forstå at folk snakker om Lorentzen. Selv hvis FCN skulle slippe ham, hvilket jeg ikke tror, så står der da mindst 6 Superligahold klar til at overtage ham, han er trods alt inde omkring landsholdet, når han er fit.

Ceres
      Bruger

Stev skrev:
      Kan slet ikke forstå at folk snakker om Lorentzen. Selv hvis FCN skulle slippe ham, hvilket jeg ikke tror, så står der da mindst 6 Superligahold klar til at overtage ham, han er trods alt inde omkring landsholdet, når han er fit.

Jo… men hvilke hold… og for hvilke penge ? … Randers vil helt sikkert ikke have ham retur, med tanke på hvordan han fik Jacob Nielsen helt op i det røde felt, da de rykkede ned.. og de små discount-hold i Superligan vil næppe betale det han forventer at få i løn…. og jeg er overbevist om, at vi kommer til at have et større budget end dem… det var vel heller ikke specielt logisk, at vi kunne hente Wieghorst ? … eller at vi kunne beholde Feilhaber og hente Hjalte fra FCK og Berg fra Randers, sidst vi var i 1. Division.
      .

Stev
      Bruger

Eksempelvis kunne jeg sagtens se ham i OB, deres centrale midtbane er pivringe, men det er en anden snak. De kan også hurtig bruge en som ham, hvis en af deres tre "stjerner", Kadrii, Falk eller Emil Larsen bliver solgt.

Ceres skrev:

Stev skrev:

Jo… men hvilke hold… og for hvilke penge ? … Randers vil helt sikkert ikke have ham retur, med tanke på hvordan han fik Jacob Nielsen helt op i det røde felt, da de rykkede ned.. og de små discount-hold i Superligan vil næppe betale det han forventer at få i løn…. og jeg er overbevist om, at vi kommer til at have et større budget end dem… det var vel heller ikke specielt logisk, at vi kunne hente Wieghorst ? … eller at vi kunne beholde Feilhaber og hente Hjalte fra FCK og Berg fra Randers, sidst vi var i 1. Division.
      .

Så du tror ikke at Jacob N og KL hypotetisk kunne arbejde sammen igen? Hvis man må formode rygterne om JN er sande, kunne KL så ikke være en mulighed i AGF?

Viser 15 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.