Hvad gik galt i går?

Forside Fora AGF Hvad gik galt i går?

Viser 9 svartråde
  • Forfatter
      jijypuru
      Bruger

Min tese er, at hvis du som forsvarsspiller i superligaen afventer angrebsspillerens første træk/move står du som forsvar langt stærkere.

Prøv at se Sønderjyskes 2 og 3 mål i går. Hvis Kure ikke buser frem mod angrebsspilleren bliver der aldrig plads til at det bliver til en chance. Nej, hellere bakke og afvente og få angrebsspilleren til at lave det første move. Min pointe er, at der er meget få angrebsspillere i ligaen, der kan udrette noget individuelt mand mod mand, med front mod mål og 1 til 2 forsvarsspillere foran sig. Prøv bare at se, hvor svært vi selv har ved at udrette noget/blive farlige, hvis forsvarsspillerne bare afventer og lader os komme.
      Det er overhovedet ikke en kritik af Kure men bare en tendens jeg ser weekend efter weekend. Det er i hvert fald noget, der skal rettes op på og arbejdes videre med.

Desuden var Steffen endnu engang for langt ude i feltet ved det første mål i går. Havde aldrig blevet farligt ellers. Det er hans spillespil og nogle gange redder han os ved denne spillestil og andre gange kommer han til at se uheldig ud. Jeg synes dog der er overvægt i tilfældene, hvor han ser uheldig ud.

Sidst mener jeg at vi blev fysisk overmatchet. Spillere som MJ, Osama og SP især. Specielt vores fløje mangler noget, "her vil jeg forbi attitude" Hvis jeg skulle være rigtig grov, fik jeg faktisk et indtryk af, at en spiller som SP, tænker mere over hvordan hans hår ser ud. Han virker på mig ugidelig og ude af form.

Men han fik lavet et mega fedt frispark

hvidtguld2
      Bruger

Afvente/aggressiv: Tjaa, en forudseende forsvarsspiller er langt at foretrække. Rene Henriksen var et godt eksempel. Afvente du, betyder det at firebackskæden falder langt tilbage. Mod et hold som søndertyske er det sikkert en god idé, da de stort set kun lever på kontra. Om det havde ændret noget med MJ i bagkæden er nok tvivlsomt. Tydeligt at se, at han har placeringsvanskeligheder og har svært ved at bakke ordentlig op. Det er i hvert fald noget entydigt at
      beskylde Kure, for faktisk er det MJ som burde bakke op i de 2 situationer…

Hvad angår Staff. Jo han ser dum ud ved første mål. Omvendt regner han nok med at Beckmann bliver presset, og faktisk vinker Kure også afværgende i det øjeblik hvor b. får en heldig pote på bolden. Den kunne i øvrigt ligeså godt være gået forbi, og inden da havde Søndertyske absolut intet. (Det havde GF så heller ikke, men i det mindste havde vi bolden).

Det andet og tredje mål. Tjaa. Svært at se han kunne have gjort noget anderledes. Staff falder lidt sammen med holdet synes jeg. Han gør det i mine øjne ok langt ind i kampen, og det der med at at han laver en "Horsens" er jo pisse ligegyldigt. Vi var nede 2-0 og ville hellere ha Horsens Keeperen smidt ud på et tidspunkt, hvor kampen er åben, end undgå at Staff ryger ud, når kampen i realiteten er tæt på at være afgjort.

Hvad angår den fysiske overmatching: Fuldstændig enig i, at dette er udslagsgivende, men fuldstændig UENIG i, at SP er årsagen. Synes faktisk at SP gør det ret fornuftigt og bliver unødvendigt kritiseret. Mange ryk, og den eneste – udover Aron – som tør udfordre i 1 halvleg. Osama er til gengæld en joke. Ja sorry alle Jer dedikerede fans. Han var helt igennem ringe i går. Hans indsats mod FCMUH var vel også kun godkendt fordi han laver et super (og meget vigtigt) mål. Udover det smider han faktisk bolden væk lidt for ofte, og har bestemt INGEN fysik. Han ligner en juniorspiller, hvilket er mest tydeligt, når han jagter bolder. Kan slet ikke sætte sig igennem. Suk.

Når man ser på kampen kommer der først form over spillet, da Søren Berg, Atle og til dels Graulund kommer ind. Det bliver en mere fysisk kamp fra GFs side, men måske må vi bare erkende, at vi ikke ligefrem er Barcelone (endnu) og spille den form for fodbold. Især mod et hold "tonsere" fra sønderjylland, som vi VED spiller med fysikken og ikke meget andet.

Og får så MJ væk fra forsvaret… MJ, KP og Hjalte behøver ikke spille samtidig imine øjne. Over en hel sæson burde der være kampe nok til hver og i øvrigt en fordel, så de ikke bliver skadet…

AndersF
      Bruger

Efter min mening kunne taktikken med MJ i forsvaret have været en taktisk geni streg af PS, hvis AGF havde vundet kampen. Jeg tror at PS havde forventet at GF kunne dominere kampen fra starten, få det første mål og så ville Sønderjyske have svært ved at skabe kampen.

Der hvor det går galt, tror jeg, er da MJ pludselig bliver nervøs (efter første eller andet mål) og den kaptajn der normalt er meget bold og placerings sikker ligner en ynglinge spiller. Den nervøsitet forplanter sig til hele holdet, da MJ jo på en eller anden måde er PS forlængede arm på banen. PS kunne have været konsekvent efter det andet mål og lavet rokaden, men på den anden side ville det måske skabe endnu mere nervøsitet ved at vise at MJ virkelig ikke spillede godt.

Budtz4ever
      Bruger

jijypuru skrev:
      Min tese er, at hvis du som forsvarsspiller i superligaen afventer angrebsspillerens første træk/move står du som forsvar langt stærkere.

Prøv at se Sønderjyskes 2 og 3 mål i går. Hvis Kure ikke buser frem mod angrebsspilleren bliver der aldrig plads til at det bliver til en chance. Nej, hellere bakke og afvente og få angrebsspilleren til at lave det første move. Min pointe er, at der er meget få angrebsspillere i ligaen, der kan udrette noget individuelt mand mod mand, med front mod mål og 1 til 2 forsvarsspillere foran sig. Prøv bare at se, hvor svært vi selv har ved at udrette noget/blive farlige, hvis forsvarsspillerne bare afventer og lader os komme.
      Det er overhovedet ikke en kritik af Kure men bare en tendens jeg ser weekend efter weekend. Det er i hvert fald noget, der skal rettes op på og arbejdes videre med.

Desuden var Steffen endnu engang for langt ude i feltet ved det første mål i går. Havde aldrig blevet farligt ellers. Det er hans spillespil og nogle gange redder han os ved denne spillestil og andre gange kommer han til at se uheldig ud. Jeg synes dog der er overvægt i tilfældene, hvor han ser uheldig ud.

Sidst mener jeg at vi blev fysisk overmatchet. Spillere som MJ, Osama og SP især. Specielt vores fløje mangler noget, "her vil jeg forbi attitude" Hvis jeg skulle være rigtig grov, fik jeg faktisk et indtryk af, at en spiller som SP, tænker mere over hvordan hans hår ser ud. Han virker på mig ugidelig og ude af form.

Forståeligt, at du mener der skal ændres noget, for det gør jeg bestemt også i en kamp som i dag. Jeg ved dog ikke om jeg er enig, for i den første sæson vi rykkede ned, for hvad er det.. 7 år siden ca., der var problemet netop at vi bakkede og bakkede, og ikke kom op på vores mand, hvilket gør at deres midtbaner og angribere får alt for meget plads – og desuden har det jo virket imod nogle af de andre hold, som havde scoret flere mål i mod os, hvis vi ikke havde gjort det.

Derudover tror jeg ikke man skal slå alarm, fordi SønderjyskE får lov at score 3 mål i går. Vi har fortsat lukket rigtig få mål ind samlet set, og i går havde vi bare en stor offday.

Derudover er jeg ikke enig i kritikken af Steffen (Ja han var ikke god i går – dog uden i mit hovede at kunne klandres for nogle af målene), for hvis han ikke kommer ud, så er han for lille inde i målet – og det er faktisk når han kommer ud på den måde han blandt andet har reddet os, cirka en milliard gange de sidste 8-9 år. I går så han uheldig ud på det første, hvor Bechmann dog også må siges at være heldig. Det liger mere at han prøver at tæmme den, fremfor egentlig at afslutte. Den er er svær at gøre noget ved. Dog håbløs opdækning ved første og andet mål, og derpå er det svært at gøre noget på mål.

Til sidst nævner du, at vi blev fysisk overmatchet. Jeg er enig i at Martin blev det i første halvleg – han skal ikke ned og agere forsvarsspiller. Osama og Stephan er jeg enige i, og vi manglede klart Søren Berg i gårsdagens kamp. Desuden mener jeg Aron Johansson bliver pillet ned på fysikken i en kamp som i går.

Men Graulund er tilbage, vi har stadig ikke lukket ret mange mål ind, og der skal nok komme sejre. Vi skal bare holde fast i det koncept, som vi hele tiden har brugt, og så må vi se bort, fra de svipsere der har været i foråret og kæmpe endnu hårdere.

Xander
      Bruger

Det er underligt hvorfor vores forår altid er voldsomt ringere end vores efterår.! Hvad hulen går der galt.? Sidder der for meget julemedister i tarmen stadigvæk.?

Igår fik jeg nogle væmmelige flashbacks til dengang vi lå og rodede rundt i bunden og SKULLE bruge 3 point hver runde bare for at holde os oven vande.

Nu sætter man næsen op efter mere, fordi vores nuværende placering lovliggør det, og hold da kæft hvor bliver man skuffet over resultater som imod Horsens og Sønderjyske.

Imens jeg stadig prøver at sige til mig selv at vi jo bare er oprykkere og ligger flot med i tabellen, så kan jeg ikke lade være med at være ked af at vi mister terræn i forhold til bronzen, eller for den sags skyld "bare" Europa pladser.! Hvis vi bliver ved med dette spil, så er vi langt fra en Europaplads når ugen er omme!

Nå… Op på hesten… Spillerne vågner forhåbentligt op efter denne kamp og laver en trodsreaktion i Silkeborg.!

jijypuru
      Bruger

budtz

Jeg mener ikke at vi skal bakke som hold generlt. Men at forsvarsspillerne skal afvente, fordi næsten ingen angrebsspillere i ligaen kan udrette noget farligt med front mod målet og 1 til 2 forsvarsspiller foran sig.

Måske skulle hele holdet dog havde trukket og bakket i går. Så havde vi fået en tilfældig kamp, højst sandsynligt med lange bolde, hvor ingen af holdene har evnerne til at spille sig frem til chancer overfor en pakket defensiv. Husk at det er på omstillingsbolde der bliver scoret på os i går. At vores forsvarsspillere buser frem istedet for at afvente gør det i mine øjne bare det endnu nemmere for Sønderjyske, da der bliver mere plads.

Prøv engang at gense andet og trejde mål og forestil jeg vores forsvar havde bakket og ladet dem komme. Der havde aldrig blevet plads og deres angrebsspillere ikke farlige mand mog mod i den situation.

Budtz4ever
      Bruger

jijypuru skrev:
      budtz

Jeg mener ikke at vi skal bakke som hold generlt. Men at forsvarsspillerne skal afvente, fordi næsten ingen angrebsspillere i ligaen kan udrette noget farligt med front mod målet og 1 til 2 forsvarsspiller foran sig.

Måske skulle hele holdet dog havde trukket og bakket i går. Så havde vi fået en tilfældig kamp, højst sandsynligt med lange bolde, hvor ingen af holdene har evnerne til at spille sig frem til chancer overfor en pakket defensiv. Husk at det er på omstillingsbolde der bliver scoret på os i går. At vores forsvarsspillere buser frem istedet for at afvente gør det i mine øjne bare det endnu nemmere for Sønderjyske, da der bliver mere plads.

Prøv engang at gense andet og trejde mål og forestil jeg vores forsvar havde bakket og ladet dem komme. Der havde aldrig blevet plads og deres angrebsspillere ikke farlige mand mog mod i den situation.

Ja okay på den måde. Kan godt ske at det havde virket i går, men jeg er lidt bange for den måde at dække op på generelt. Jeg mener ikke det er et problem når Atle står dernede, for han kan fortælle de andre hvornår han går frem, og hvornår de andre gør det. Det gør Martin formentlig ikke, da han ikke er vant til at stå der, og derfor bliver det hurtigt noget usikkert.

Kan godt se, at det kunne have afværget nogle situationer, men som jeg ser det, skaber det større chancer til modstanderen, blot på en anden baggrund.

Ceres
      Bruger

Grundlæggende burde det være børnelærdom for trænere, at man [u]aldrig[/u] skal ændre i et forsvar der spiller godt… det var et klart taktisk fejlgreb, at lade vores forsvarsstyrmand sidde på bænken, og benytte vores playmaker i forsvaret. Det gjorde spillerne usikre (på grund af de mange forsvarsfejl), og spillet usammenhængende.

For det er jo næppe sandsynligt, at 10 spillere tilfældigvis har en dårlig dag, på samme tid, med nok nærmere spillets udvikling der gør spillerne usikre, og dermed får dem til generelt, at se dårlige ud.
      .

bacher
      Bruger

Enig med Ceres: Hvorfor ændre noget, der fungerer?

Viser 9 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.