Holdets udvikling

Forside Fora AGF Holdets udvikling

Viser 6 svartråde
  • Forfatter
      CasperT
      Bruger

Hej,

For første gang nogensinde lykkedes det at få livestreaming til at virke forleden, og jeg så kampen mod Brøndby – den første kamp jeg har set siden 1-3 mod HIK i 1. division.

Nu er der gået et par dage, og jeg kan stadig ikke få kampen ud af hovedet. Vi spillede jo GODT!

Forsvaret virkede ret sikkert, og selvom vi var heldige i en enkelt situation (forsøget på stolpen tæller ikke med, Staff havde taget den), synes jeg overordnet at det så ud til at de bagerste havde ganske godt styr på et Brøndby-hold, som skulle vinde for at hænge på FCK. Det mest iøjnefaldende var, at vi spillede os ud af mange situationer, og det var fantastisk at se. Midtbanen var helt på højde med modstanderen, og i lange perioder af kampen bedre end Brøndbys ditto. Devdariani var en fornøjelse at se på. Jeg husker primært midtbanen som den flok spillere der stod i midten og så på mens vi lossede høje bolde fremover banen, men i går var de jo med i spillet. Dejligt! Angrebet er nok den del af holdet er imponerede mindst i går, men det har jo sine grunde – vi havde ikke angriberne med på banen. Budtz gør det fint, men bedømt ud fra kampen i søndags er han ikke optimal på den plads. Graulund var lidt skuffende da han kom ind, men alle kan jo have en mindre god dag. Kampgejsten var for mig kampens højdepunkt. Gutterne kæmpede jo virkelig for det. Jeg er godt klar over, at en udekamp mod Sønderjyske, med 2500 tilskuere, nok ikke får spillerne op i helt samme gear som hjemme mod Brøndby med 18.000 på lægterne, men alligevel; jeg synes sgu det var nærmest mirakuløst at se at der virkelig blev kæmpet for alle bolde. De første 15 minutter var jeg lige ved at tro at myp2p havde fundet den forkerte kamp frem til mig. Højt presspil, helt op i modstanderens felt, og en aggressivitet der i hvert fald ikke kendetegnede det AGF-hold jeg så adskillige kampe med i 2003 da jeg var i Danmark en stund. Det var virkelig smukt at se den iver og gejst der blev lagt for dagen. Spillet imponerede også. Uden nogle af holdets største profiler matchede – og overmatchede – vi i lange perioder et hold der spillede med om guld. Det ville ganske enkelt ikke være sket for nogle år tilbage. Det der faldt mest i øjnene var at vi rent faktisk [u]spillede[/u] fodbold. Kombinationerne er blevet mere sikre, vi tror på det og tør forsøge noget, som ofte også lykkes. Supporten lød også fantastisk. Det var svært at høre tydeligt hvad der blev sunget på grund af myp2ps dårlige lydkvalitet, men jeg var ikke i tvivl efter 35 minutter, da "Stolte som få" brød igennem. Smukt – og meget imponerende at der, ud over nogle få stille stunder, var opbakning og stemning gennem hele kampen!

Nu ved jeg godt at der er mange der læser dette og tænker at "det er jo det jeg hele tiden har sagt" eller "det er der jo ikke noget nyt i". Nej, det har I sikkert ret i, men efter at have set den første kamp i umindelige tider synes jeg at jeg vil understrege hvor langt vi egentlig er nået. Mit direkte sammenligningsgrundlag er elendige kampe i 2003, og for dælen hvor er det hold bare bedre end dengang. Vi kæmper, løber, dribler, tror på det (!) og slår fortjent et hold i toppen af suppen.

Får vi alle mand klar til næste sæson, og kan holdet blive ved med at præstere som forleden, så står den på top-4 næste år, og medaljer indenfor en overskuelig årrække – det er jeg ikke i tvivl om.

En stor cadeau til BSN, Mølby, Ove, ER og alle andre der har bidraget til denne forvandling. I er sgu nået langt! :k

Og lige til sidst: fuck, en fed kamp i søndags 😀

Skakke
      Bruger

Thumbs up! Godt indlæg. Så må du jo snart komme et smut forbi DK, og se en kamp med os :k

Nice oplæg :k:k
      syntes det er ekstrem vigtigt og få et referat fra en som ikke har fuldt dem hele tiden og fluekneppet ALT hva de foretager dig
      det giver en god forståelse af hvor langt vi er nået set med "neutrale" øjne forstå mig ret
      så dog desværre ikke kampen
      fik nyheden og vide på vej hjem fra militær øvelse godt smadret og træt af det hele så og sidde i en lastbil med 3 andre pestegn fans og få at vide at de hviee tævede brøndby og forhindrede dem i og vinde mesterskabet var det bedste der kunne ske [lol]

med hensyn til udviklingen på holdet vil jeg give dig ret
      vi spiller sku fodbold!
      vi arbejder som et hold!
      (dog er der stadig kampe hvor vi stadig falder ud men hey for to og siden hvor var vi så?!)
      man er ikke længere så bange for om vi lige klarer og holde os i ligaen længere
      vi har en masse spillere skadet og ligger nummer 6! hvad så når vi har den samlede trup klar?? (tror da fanden de snakker om top 4 B)
      syntes det ser meget lovende ud for alle i gf såvel som spillere og som fans
      KOM SÅ DE HVIE!

chilli
      Bruger

@Casper T.

Jeg var på stadion og så kampen, og må da sige at det er længe siden der har været så fed en stemning på stadion som i søndags. Vores stemnings afsnit overmatchede jo totalt BIF's fans. I øvrigt synd man ikke flytter vores kor ned på en endetribune, hvor andre sangere kunne købe pladser rundt om disse ala "faxe" tribunen. Forestil jer hele endetribunen pakket ind i hvide trøjer. :o)

At du syntes det var en fed kamp, er jo kun godt. Men spille mæssigt var den nu ikke noget at råbe hurra for. Der blev fightet og kæmpet ja, men spille mæssigt har GF spillet langt bedre kampe under ER.

At vores angreb ikke fungere kom ikke som nogen overraskelse for mig, Butz duer altså bare ikke i front. Forstår ikke hvorfor ER ikke gav chancen til f.eks. Sanel.

Jeg tror vi kommer til at se langt bedre kampe næste sæson, hvor vi gerne skulle ligge en tand højere i tabellen, så bliver det sgu ekstra fedt at komme på stadion.

CasperT
      Bruger

@Shorty: Nemlig, der er stadig udfald (1-6 i Odense taler vel sit tydelige sprog), men det ser ud til at der er længere mellem udfaldene i denne sæson. Og du rammer hovedet på sømmet med kommentaren om, at man ikke er så bange længere. Det var netop ængstelsen for at det snart skulle gå galt jeg sad med i starten, indtil det gik op for mig at drengene sgu nok skulle tage sig af tingene på banen.

@chilli
      : Det kan godt være det spillemæssige ikke var noget at råbe hurra for forleden. Jeg har ikke set andre kampe under ER, så jeg kan ikke sammenligne. Meningen var også at sammenligne med kampe i tidligere sæsoner, og der er sandelig fremgang at spore. At kampen forleden så åbenbart ikke var en af de bedste under ER gør kun min glæde endnu større, da jeg vel så har mere i vente 😀

chilli
      Bruger

@CasperT

Pointen med mit indlæg var også at fortælle dig, at du har meget mere i vente.

Nu skal vi blot have holdet op i omdrejninger, så de også spiller godt på udebane. De kan jo passende starte på søndag…

agf-dresen
      Bruger

Det der var mest interessant i søndags var, at vores spillere havde MORD i øjene – de VILLE VINDE den kamp. Det var F…… nice. :k

Viser 6 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?