Hold med FCK!

Forside Fora AGF Hold med FCK!

Viser 38 svartråde
  • Forfatter
      lortehold
      Bruger

Grundlovsdag 1992. Jeg var lige flyttet til byen for at studere, og selvom jeg altid havde holdt med AGF sådan "på afstand", havde jeg aldrig været inde og se dem spille. Men et par kammerater trak mig med, og har jeg aldrig tilgivet dem… For vejret var fantastisk, der var 20000+ tilskuere, og vi vandt pokalen med en meget flot 3-0 sejr over B1903. Og jeg var solgt. Jeg blev fan. Og det har pint mig lige siden.

De næste mange år var jeg troligt på stadion til hver hjemmekamp, og det var eddermame en pine. Specielt husker jeg en kamp mod Silkeborg i november måned, hvor en af mine faste fodbold-kammerater havde sin kæreste med for første gang. Det var bidende koldt, det blæste og midt i første halvleg begyndte det at regne. På det tidspunkt var GF bagud 0-2. Kampen endte 5-0 og siden da var Lennarts kæreste ikke med på stadion (og det var Lennart ikke, så sur var hun).

Men vi andre blev ved. Hver gang håbede vi på en sejr, og hver gang talte vi om, hvor fantastisk det ville være, hvis nu AGF begyndte at vinde kampe, for med den flotte opbakning, holdet fik kamp efter kamp uden at vise nogetsomhelst, hvordan ville det så ikke gå, hvis de begyndte at vinde!?

Svaret kom jo som bekendt i 1995/96-sæsonen, hvor holdet pludselig sprudlede, spillede flot fodbold og lå nummer et i lang, lang tid. Hold kæft, hvor var det fedt. Lige indtil Mogens Krogs forbandede scoring…

Sæsonen efter var osse ok, men så kom Bosmann-dommen (helt ærligt, hvad har EU nogensinde gjort af godt for mig!?), og så krakelerede det hele igen.

De sidste par år har det så lysnet en lillesmule igen. Okay, jeg var aldrig én af dem, der troede på, at vi ville vinde guld i år – men jeg tillod mig så småt at begynde at håbe på medaljer eller en UEFA-placering. Bare et lillebitte håb. Og det skal man jo som bekendt aldrig gøre, når man er AGF-fan. Håb er farligt; det gør ondt helt ind i sjælen, når det endnu engang bliver vristet fra én.

Og nu, i skrivende stund, er AGF bagud med (mindst) 3-0 mod HBKøge, intet mindre end en skandale. Simpelthen det mest pinagtigt pinlige, AGF har budt mig igennem de sidste 18 år… Og det siger ikke så lidt.

Så mit spørgsmål er nu… hvorfor? Hvorfor skal jeg blive ved med at støtte AGF? Hvorfor skal jeg blive ved med at ødelægge mit humør weekend efter weekend? Har AGF – helt ærligt – fortjent at blive støttet så fuldstændigt fanatisk flot, som jeg og mange andre har gjort igennem årene? Har klubben helt ærligt ikke fortjent at blive glemt, ignoreret, pisset et langt stykke – ligesom spillere, trænere og ledere har gjort mod os fans, år efter år efter år?

"Det er i modgang, de ægte fans viser sig", vil mange nok svare. Ja tak, men helt ærligt… hvor meget modgang har holdet fortjent at blive støttet igennem.

Ikke mere. Ikke fra mig. Det er slut. Nok er nok. Mit halstørklæde er smidt om bagerst i skabet, mine trøjer samme sted. Jeg har fjernet morethanaclubs nyhedsfeed fra min feedreader og AGFs kampe fra min googlekalender. Jeg vil ikke mere. Jeg kan ærligt talt ikke klare mere.

Så min opfordring er klar: Gør som mig; hold nu med FCK istedet! Jeg er pisseligeglad med deres hold, deres spillere og om Don Ø. er i bestyrelsen eller ej – men jeg er flyttet til Odense for nogle år siden, og den største – DEN ABSOLUT STØRSTE – pine, AGF kan udsætte mig for, er faneme, hvis OB bliver mestre på Århus stadion samtidig med, at GF rykker ud.

Lortehold!

Iskold
      Bruger

Flot af dig.

polakken
      Bruger

Hvorfor ikke… Du har en pointe!
      🙂

mrvertigo
      Bruger

Jeg sidder med de samme følelser lige nu, men jeg ved at jeg aldrig ville kunne holde med et andet hold… så det er nytteløst.

Hold kæft, jeg hader at være fan af det lortehold! 🙁

Iskold
      Bruger

Lad os håbe spillerne ikke viser samme mentalitet, som du og åbenbart mange andre fans gør.

lortehold
      Bruger

>> mrvertigo:
      Sådan har jeg det jo desværre osse. Men jeg vil prøve!

>> Iskold:
      Det er jo dét, de gør!?

BergMania
      Bruger

Er faktisk enig med dig, forstår dig, men

Kan ikke skifte AGF ud, det er en livsstil

Dog, en ganske utilgivelig præstation..
      Kun Cagara viste sit værd idag! Kun Cagara!

Jeg er helt på linie med forfatteren til tråden her! I 20 år har jeg holdt med AGF, i 20 år har jeg håbet på AGF, i 20 år har jeg lidt med AGF!

Jeg har stadig det spinkle håb; at vi overlever, men gør vi ikke, er det ikke længere umagen, lidelsen og skuffelsen værd!

Jeg er AGF fan, men jeg er også et menneske; AGF gør mig gang på gang så ked af det, at jeg ikke er til at være i nærheden af i dagene efter! Så vil jeg (og kæresten, helt sikkert) hellere undvære glæden ved en gang i mellem at vinde en kamp eller to.

Rykker vi ned, er jeg færdig med dansk fodbold og AGF.

Replay
      Bruger

Jeg har sagt 1000 gange, at :"nu er det sidste gang, jeg mener det!"

Men gang på gang følger jeg AGF, og de store smerter der følger med!

HvidIhjertet
      Bruger

Rastapopoulos skrev:
      Jeg er helt på linie med forfatteren til tråden her! I 20 år har jeg holdt med AGF, i 20 år har jeg håbet på AGF, i 20 år har jeg lidt med AGF!

Jeg har stadig det spinkle håb; at vi overlever, men gør vi ikke, er det ikke længere umagen, lidelsen og skuffelsen værd!

Jeg er AGF fan, men jeg er også et menneske; AGF gør mig gang på gang så ked af det, at jeg ikke er til at være i nærheden af i dagene efter! Så vil jeg (og kæresten, helt sikkert) hellere undvære glæden ved en gang i mellem at vinde en kamp eller to.

Og når AGF rykker op og vinder det danske mesterskab, vil du sikkert komme kravlende tilbage!.?

hinge88
      Bruger

"I don't now what it is that makes me love you so, I only know i never want to let you go' cause you started something oh can't see, that ever since we met you've had a hold on me"

CasperT
      Bruger

Smerten kan jeg godt forstå, men ikke resten af det vrøvl (og jeg har været med siden 1980'erne). Selvom jeg godt nok kun følger med på afstand nu, vil jeg stadig sidde klinet til myp2p/P3/bolddk.livescore etc etc søndag efter søndag, i fuld forvisning om at jeg nok ender endnu en uge med at være skuffet og sur, men hellere være skuffet sammen med 10.000 andre fantastiske supportere end at stoppe med at støtte klubben.

Når folk spørger mig hvordan jeg kan blive ved med at holde med et hold, som i den grad ikke leverer varen, plejer jeg at svare at det er et meget dumt spørgsmål. Det er jo ikke et valg. Sådan er det bare, punktum.

Altid hvid.

JensMH
      Bruger

CasperT skrev:
      Smerten kan jeg godt forstå, men ikke resten af det vrøvl (og jeg har været med siden 1980'erne). Selvom jeg godt nok kun følger med på afstand nu, vil jeg stadig sidde klinet til myp2p/P3/bolddk.livescore etc etc søndag efter søndag, i fuld forvisning om at jeg nok ender endnu en uge med at være skuffet og sur, men hellere være skuffet sammen med 10.000 andre fantastiske supportere end at stoppe med at støtte klubben.

Når folk spørger mig hvordan jeg kan blive ved med at holde med et hold, som i den grad ikke leverer varen, plejer jeg at svare at det er et meget dumt spørgsmål. Det er jo ikke et valg. Sådan er det bare, punktum.

Altid hvid.

Well said!

Iskold
      Bruger

Og lad os nu vise klubben at vi virkelig vil det her, ved at fylde silkeborgs udebane afsnit, og Synge som aldrig før!

Dillerkok skrev:

Rastapopoulos skrev:

Og når AGF rykker op og vinder det danske mesterskab, vil du sikkert komme kravlende tilbage!.?

Du misser pointen her (Kan se du har taget "Du er medgangsfan" brillerne på, men vi har aldrig haft medgang mens jeg har støttet AGF, så den går ikke)

Det drejer sig i al enkelhed om at AGF har så stor en negativ indflydelse på hverdagen, at de få lyspunkter ikke længere opvejer de utallige skuffelser. Det er derfor blot en logisk konsekvens af hvordan AGF har behandlet mig!

Brunsgaard
      Bruger

Og lad os nu vise klubben at vi virkelig vil det her, ved at fylde silkeborgs udebane afsnit, og Synge som aldrig før!

Hahaha…. Drop det nu. Det bliver sagt efter HVER EVIGT ENESTE nederlag. Det hjælper jo ikke en skid! Lige meget hvor meget vi fans bakker op, hjælper det ikke en skid. Tror du mig ikke? Så kig blot på de sidste 10!!!!! sæsoner! Kontant opbakning, konstant fiasko!

Jeg er ikke færdig med GF, men jeg er færdig med at bekymre mig om de vinder eller taber. Jeg er ligeglad nu!

Iskold
      Bruger

Rastapopoulos skrev:

Du misser pointen her (Kan se du har taget "Du er medgangsfan" brillerne på, men vi har aldrig haft medgang mens jeg har støttet AGF, så den går ikke)

Hvis AGF aldrig har haft medgang mens du har støttet dem, kan man undre sig over at der på din profil står, at du har været fan siden 1989…

alpha232
      Bruger

iskold

Jeg må simpelthen grine af dig. haha

Iskold
      Bruger

alpha232 skrev:
      iskold

Jeg må simpelthen grine af dig. haha

Du er velkommen 🙂

Det er jo også nemmest at springe fra klubben, når vi har det svært, og komme tilbage igen når det går godt..

alpha232
      Bruger

du er da simpelthen for naiv. du har jo åbenbart intet forstået. jeg har været der altid altid men det er nytteløst og jeg føler mig taget ved næsen af AGF

Iskold
      Bruger

alpha232 skrev:
      du er da simpelthen for naiv. du har jo åbenbart intet forstået. jeg har været der altid altid men det er nytteløst og jeg føler mig taget ved næsen af AGF

Ja bortset fra i dag, hvor du åbenbart blev væk i protest.
      Det går helt sikkert bedre, hvis vi alle forlader klubben. Og hvis vi gør, hvad skal vi så? Blive fan af Hestene? Aldrig i livet.

Brunsgaard
      Bruger

Det går helt sikkert bedre, hvis vi alle forlader klubben. Og hvis vi gør, hvad skal vi så? Blive fan af Hestene? Aldrig i livet.

Vi kan da allesammen blive enige om, at opbakningen til klubben de sidste 10 år har været fænomenal, og resultaterne kan ikke blive dårligere. Ergo kan det ikke skade at blive væk!

Du er født i 1992 kan jeg se, og derfor kan du kun ahve været fan i en begrænset tidsperiode. Bare rolig, din naive forestilling om, at fanatisk opbakning til klubben nok skal hjæpe GF på vinderkurs skal nok forsvinde om en 5-7 år. Bare roligt!

/Brunsgaard – Ikke færdig med GF, men færdig med at gå op i, om holdet vinder eller taber eller om hvilken liga de spiller i. Lige meget hvad, så stinker vi. Selv da vi rykkede op, var vi HELDIGE med oprykningen.

chilli
      Bruger

Man er født ind i AGF, basta! Der findes ingen anden klub i Dk. men hold kæft, hvor er det bare ikke nemt, at være hviiiid i øjeblikket.

Men at skifte klub, er det ikke kun BIF og FCK fans der gør det?

lortehold
      Bruger

Jeg vil tillade mig at komme med en lille analogi, om jeg må.

Jeg var i mange år stor fan af D-A-D. Jeg købte deres CD'er, og gik til koncerter. Jeg var ret vild med dem.

Men efter Riskin' It All begyndte deres musik at blive dårligere… Jeg blev dog ved med at købe CD'erne, men efter et stykke tid blev det simpelthen for elendigt, det de lavede. Og i de sidste mange år har jeg ikke brugt penge på dem. Jeg hører stadig de gamle CD'er og elsker dem, men jeg poster ikke penge i dem mere.

Det er det samme med AGF – produktet er simpelthen blevet for dårligt. Og jeg ved godt, at mange vil råbe, at GF er livet osv osv osv, men træd nu lige et skridt tilbage og tænk lidt. Fodbold er underholdning og big business. Og når man år efter år poster penge i et produkt, der ender med at pisse en op og ned ad ryggen, så har man jo kun én mulighed – at holde op med at støtte produktet.

Iskold
      Bruger

Brunsgaard skrev:

Vi kan da allesammen blive enige om, at opbakningen til klubben de sidste 10 år har været fænomenal, og resultaterne kan ikke blive dårligere. Ergo kan det ikke skade at blive væk!

Du er født i 1992 kan jeg se, og derfor kan du kun ahve været fan i en begrænset tidsperiode. Bare rolig, din naive forestilling om, at fanatisk opbakning til klubben nok skal hjæpe GF på vinderkurs skal nok forsvinde om en 5-7 år. Bare roligt!

/Brunsgaard – Ikke færdig med GF, men færdig med at gå op i, om holdet vinder eller taber eller om hvilken liga de spiller i. Lige meget hvad, så stinker vi. Selv da vi rykkede op, var vi HELDIGE med oprykningen.

Det eneste du kan se ud fra min alder er at jeg nok aldrig har oplevet den store medgang med AGF. Alligevel tager jeg de 120 km frem og tilbage stort set hver gang. Det gør jeg af kærlighed til klubben, og kunne aldrig finde på at droppe klubben. Og ja, måske tror jeg på at fanatisk opbakning hjælper klubben, men er også sikker på at det hjælper dem fremad. Hvis vi begynder at forlade klubben, stopper spillerne da fuldstændig med at kæmpe.
      Vi er altså ikke nede endnu, vi er a point med Sønderjyske, som vi skal møde senere. Den kamp bilver vital, og jeg tror på at spillerne vil gøre alt hvad de kan for at vinde den. Forhåbentlig med en Graulund tilbage.

Flamsted
      Bruger

Jeg kan ikke få mig selv til at blive FCK-fan. Jeg ville satme have en dårlig smag i munden, hvis jeg fandt mig selv stående inde i Parken med en brækhvid trøje på, syngende med på "Vi er mestrene" (alene tanken giver mig kvalme).

Jeg vil altid være AGF'er, selvom jeg nok aldrig kommer til at opleve følelsen af at blive dansk mester.

Om modstanderen hedder FCK eller Thisted, så vil der altid stå "AGF" på mit hjerte.

@ Iskold: Fortæl mig, hvornår har vi haft medgang!?

Den ene gang vi har haft et hold af kvalitet til guld, tabte vi mesterskabet på grusom vis, og mistede derefter alle vore stamspillere over de næste 2 sæsoner!

Siden da har vi været en landsdækkende joke.

lortehold
      Bruger

Flamsted:
      Det var nu osse mest ment som en joke, det med FCK – men jeg vil godt nok nødigt se OBs guldjubel, mens GFs spilere sjosker væk fra banen og ned i 1. division.

Jeg overværet BIF blive mestre på Århus Stadion, og det var sgu slemt nok.

Flush
      Bruger

Ja, vi er sikkert allesammen rystet over GF's indsats det sidste stykke tid. Men det er stadig ingen, og jeg gentager INGEN grund til at holde med FCK. Man skal ikke holde med et hold fordi at de vinder. Men til gengæld fordi at det er byens hold, et hold der har været i éns familie i generationer eller at man er født i byen.

Kima
      Bruger

LORTEKAMP (igen) i dag!!!…Kan godt forstå de mange der har fået nok, men vil selv altid holde med AGF, det er nu engang KLUBBEN, og det endda selvom jeg ikke er fra Aarhus og Jylland oprindelig. Det jeg altid har være facineret af ved AGF er historien, og at man virkelig kan mærke at der er noget særligt ved den klub, byen og opbakningen….jeg ved ikke hvad det helt præcist er, men du ser og hører heller ikke ret mange steder at gamle spillere, fyrede trænere osv. den dag i dag stadig følger klubben og husker tilbage på tiden i AGF som noget særligt…..

Men vi kan hurtigt blive enige om at kampen id ag var en hån mod alle på stadion, og alle dem der har et hvidt hjerte!….en stor del gik ved 0-2 og 0-3….det burde ALLE være gjort i ren protest! Noget skal der ske, og mit bud er at ER skal ud, gerne inden dagen er omme ellers er jeg 99,9% sikker på at den hedder 1 division næste år, og konsekvenserne heraf er uoverskuelige, det havde ingen regnet med, så der ligger næppe nogle store planer som sidst, det kan gå gå hen og blive alt afgørende for klubbens eksistens kan man frygte, og lige nu er jeg bange for at denne trup ikke vil kunne begå sig i toppen af selv 1.division, MJ-PG kan næppe læfte holdet alene….størsteparten af de "unge" Krabbe, Kure, Gjesing, Høeg mv….er simpelthen for ringe til suppen, desværre!

Vosgerau
      Bruger

Det skær mig i hjertet med en rusten ske at se dem spille så utilgiveligt ringe, men jeg kunne aldrig nogensinde få mig selv til at begynde at holde med et andet hold. Aldrig.

Vosgerau
      Bruger

Det skær mig i hjertet med en rusten ske, at de dem spille så utilgiveligt dårligt, men jeg ville aldrig nogensinde kunne få mig selv til at begynde at holde med en anden klub. Aldrig. Hver eneste mandag glæder jeg mig som et lille barn til at troppe op på stadion, og hver eneste søndag vader jeg derfra med den samme skuffelse, og jeg er ret sikker på at det fortsætter sådan.

Vosgerau
      Bruger

Hovsa, der kom vist 2 indlæs 🙂 Admin, slet venligt den første kommentar, tak 🙂

En rigtig fan vil aldrig skifte hold. Det kan godt ske at man udadtil kan holde med FCK, og juble falsk når de vinder. Men inderst inde vil det stadig skære en dybt i hjertet, hver gang AGF taber.

Én gang AGF, altid AGF.

Frejensvang
      Bruger

Den kommende Nedrykning er også dråben for mig! Efter små 30 års tro tjeneste gider jeg ikke mere!!! Og NEJ, man kan ikke bare holde med andre hold, så jeg melder mig ud af al dansk fodbold.
      Tak for alt (trods alt) 🙁

jijypuru
      Bruger

ISKOLD du er da fuldstændig blank. Undskyld mig men på grænsen til naiv. Uanset hvormeget du råber i silkeborg og hvormange fans der er, ændre det ingen ting. Absolut INGENTING.

Lortehold har så evig ret. Fodbold er forretning. Har produktet i 14 år ikke levet op til forventninger, er man sku godt dum, hvis man fortsætter med at købe det.

Det her har intet med loyalitet at gøre. Det har jeg været og set mange kampe, og dermed fundet mig i mange skuffelser, løgne, vennetjenester, bedrag og inkompetent ledelse. Vores klub er og har været til grin de sidst 15 år. På et tidspunkt må det være nok, og det tidspunkt er nu.
      Hvis alle fans bliver væk, ja så går klubben ned. Går klubben ned, vil den opstå igen med ydmyghed og ny ledelse. DET ER NETOP DET DER SKAL TIL. Derfor håber jeg mange vil gøre som mig, blive væk i protest og håbe på nedrykning. Hvis vi ikke rykker ned, vil dette fortsætte de næste 20 år.

KOM SÅ MED JERES POSTULATER OM JEG ER MEDLØBERFAN ETC. I DONT CARE – jeg har været med i gamet for lang til til at vide hvad det her virkelig drejer sig om.

Roger
      Bruger

Jeg er ret enig med "lortehold" (selvom den pokalfinale jeg så i 1992 blev spillet kr. himmelfartsdag, men lad nu det ligge…)

Jeg havde også forvildet mig ud på stadion igår, det var jo dejligt vejr, men så var der heller ikke så meget mere positivt at sige om den oplevelse. Men det er jo også en sæson hvor ALT er gået galt. Mange overtidsscoringer incl. mystiske selvmål, mange underlige skader til nøglespillere her i foråret.
      ER's udmeldinger om at vi har haft holdet der kunne spille med om medaljer virker jo til grin i den situation vi er havnet i. Men for fan hvor er der bare ikke langt fra success til fiasko i denne sæson. Havde vi blot fået 4 sejre mere af de seneste 20 kampe, var vi pludseligt med i det sjove selskab igen, for bronzen har været billigt til salg iår. Nu er vi så havnet i nedrykningskampen, bl.a. fordi denne atypiske sæson sandsynligvis kræver 36-40 points for at undgå nedrykning.
      Nu giver jeg dem sidste chance på lørdag, har et par kammerater der er SIF-fans. De morer sig iøjeblikket på min bekostning, og det er dem vel undt. Jeg har lovet dem at tage med derud, og bliver først til grin hvis jeg bakker ud.
      Hvor må det egent lig være frustrerende at være Sanel kapidic. Ikke nok med at folk har svært ved at skrive og udtale hans navn, han skal uge efter uge sidde på bænken og tænke "jeg er ikke god nok til at spille på dette hold".
      I min naivitet tror jeg at de fedter en uafgjort hjem på lørdag, Graulund vender tilbage mod SønderjyskstortEog får lusket en heldig 1-0 sejr hjem, og så redder vi os i sidste spillerunde alligevel. Og så finder BSN en eller anden på papiret skarp angriber til at forstærke holdet, et par heldige sejre i sæsonstarten, og så kører møllen igen.
      Næst´år.

lortehold
      Bruger

Ups, du har vist ret – det var Kr. Himmelfartsdag 🙂

andstorm
      Bruger

Er sku også mega træt af det hele lige nu. Men står på Silkeborg stadion i denne uge og helt sikkert også i FC Rødvin.

Har også bandet 1.000.000 over at Jeg holder med det her hold. Men da Jeg så dem første gang i 86' var jeg solgt… Desværre åbenbart lidt for meget…

Man kan vel sige

Your' born into this shit, and by god you are gona die with it.

Så hanker op i mig selv til Silkeborg og så tager Jeg den sku derfra

Viser 38 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.