Henry til Barca, eller ej ?

Forside Fora AGF Henry til Barca, eller ej ?

Viser 106 svartråde
  • Forfatter
      Maradona
      Bruger

Kommer Henry til Barca, eller bliver han i arsenal, eller skifter han til en anden klub ?
      Avisen Sport er 90 % sikre.

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=157102

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder012006/240120061.htm

Hvad tror I ?

Hvad kommer det evt. til at betyde i Barca ? Skal Eto'o ud, eller er der plads til alle 4(Messi, Dinho, Eto'o og Henry) i truppen og blandt de 11?

Det kunne være rart med "objektive" vurderinger og ikke blot Gunners fans, der skriger "over mit lig".

Vrist
      Bruger

Om Eto'o skal ud ??? Han er verdens farligste angriber pt.

Enig med Vrist! Eto'o skal ingen steder.. og hvis de ikke kan bruge ham i Barca, så kan vi jo købe ham på playersponsorater 😀

Maradona
      Bruger

Jeg mener at Eto'o er overvurderet, hoved grunden til at han er så farlig er, at han spiller foran fire af verdens bedste spillere, han er blandt de 15-20 bedste angribere i verden, men verdens næst bedste spiller, nej.
      Messi er efter min menig allerede nu en af verdens bedste på sin plads.
      I mit hoved er der tre scenarier, hvis Henry kommer:
      1) Der kommer et flydende rotations system i front, med Eto'o som fjerde manden, der må tage bænken i de store kampe.
      2) Deco ryger på bænken/ud af klubben, medførende denne opstilling.
      —————Eto'o—————-
      Henry/Messi———Messi/Henry
      ———-Dinho—-Xavi———-
      3) Xavi tager den bagerste midterposition, medførende denne opstilling.
      —————Eto'o—————-
      Henry/Messi———Messi/Henry
      ———-Dinho—-Deco———-
      ————–Xavi—————–

Jeg synes helt klart Henry skal blive i Gunners

Godt nok følger jeg mere Barca end Gunners, men Barcas angreb er i forvejen så stjernespækket, at det ville være synd, at skulle sætte nogen på banken eller helt af holdet.

Måske siger i at Eto'o skal blive, men jeg må meddele jer noget meget sørgeligt ! Der er rygter i omløb om Eto'o og Chelsea. Jeg kan desværre ikke finde linket da det er to uger siden. Men hvis rygterne var sande, ville Eto'o blive den dyreste angriber i historien. Det er selvfølgelig ike trist, men Eto'o er altså en af verdens bedste fodboldspillere

Maradona
      Bruger

Det er rigtigt at Eto'o rygtedes til Chelsky for 60 mio.£ (det er ca. 650 mio kr eller næsten 90 mio euro).
      Kan de så hente Henry for 13-14 mio euro, synes jeg at man har gjort en kanon handel.
      En bedre angriber + 70-75 mio euro, så kan man dække noget af underskuddet og forstærke truppen yderligere.

Hvis Barcelona får et tilbud på Eto'o i omegnen af 60 mio. euro, så skal man efter min mening slå til af to grunde:

For det første slæber Barcelona stadigvæk rundt på de økonomiske efterdønninger af tidligere klubpræsident Joan Gasparts styre. Han kastede en halv mia. kr. efter spillere som Rochemback, Geovanni, Bonano og Saviola, og det endte som bekendt ikke godt.

For det andet er Eto'o kun så god, som Barcelona-holdet gør ham til. Jeg siger ikke, han er let at erstatte, men en angriber med erfaring, potentiale og mål i støvlen (som Henry sjovt nok) kan sagtens udfylde hullet efter Eto'o.

Til hvem der skal afløse Eto'o, kan man jo vælge mellem disse tre favoritter, som jeg har stillet op her:

Fernando Torres – vil Atletico Madrid sælge eller ej? Og hvad vil knægten selv? Han har jo udtrykt ønske om at optræde for Barcelona, og Atleticos finanser er heller ikke imponerende. Klubben har tidligere været under administration, men det er vist kun et benhårdt lobbyarbejde hos det spanske fodboldforbund, der gør, at klubben stadig spiller i La Primera.

Thierry Henry – Laporta har jo sagt, at man gerne vil se ham i den blau-grana trøje, og Henry er formentligt heller ikke helt afvisende. Arsenal ser alt andet end stærke ud p.t., og det eneste, der gør at Arsenal ikke går helt under, er netop Henry. Om Arsenal gentager fadæsen fra i sommers (salget af Vieira), er ukendt. Sportsligt er han helt klart værdig til at træde ind.

Hernan Crespo – min 'dark horse'. Han er træt af livet udenfor banen i Chelsea/London, og vil gerne tilbage til et af de latinske lande igen. Derudover kan han fungere som et led i Eto'o-handlen.

Hvad mener I?

Nu er der kommet et nyt alternativ på banen, nemlig Diego Forlan fra Villarreal.
      Ifølge bold.dk skulle Barcelona være interesseret i ham:

Ifølge sportsavisen Marca er Barcelonas sportsdirektør Txiki Begiristain set sig varm på Villarreals Diego Forlan som sit andetvalg efter Thierry Henry, og efterhånden som Henrys overgang til det catalanske ser stadig mere usandsynlig ud, begynder fordelene ved Forlan at hobe sig op.

Årsagen til at vælge Forlan skulle angiveligt være, at Henry er et usikkert kort efter alt, og at Forlan i højere grad vil kunne indordne sig i hierarkiet på Camp Nou.

Det hele kunne jo også bare være en afledningsmanøvre…

Robinho
      Bruger

Synes bestemt ikke at Messi er en af de bedste på sin position. Jeg mener at Messi er overvurderet. Det er kun Ronaldinho der gør ham god. At sige at Eto'o kun er så god som Barca gør ham er jeg ikke enig i. Cameroun´s landshold er ikke særligt godt og alligevel scorer han masser af mål.
      Synes det er godt hvis Braca køber Henry for så barca fansene ikke rende rundt at sige at Real Madrid kun køber sig til succes.

Robinho skrev:
      Synes bestemt ikke at Messi er en af de bedste på sin position. Jeg mener at Messi er overvurderet. Det er kun Ronaldinho der gør ham god. At sige at Eto'o kun er så god som Barca gør ham er jeg ikke enig i. Cameroun´s landshold er ikke særligt godt og alligevel scorer han masser af mål.

Messi er en storspiller i støbeske, og jeg forventer mig meget af ham de næste par år. Jeg har det på samme måde med ham, som med dit store idol, Robinho (du jar jo valgt ham som avatar, så lidt affektion må der være fra din side). Robinho viser kun sin klasse, når Madrid er i storform, men ellers falder han tilbage til alibibold, når det (som det er tilfældet med det meste af dette madrilenske efterår) ikke kører for holdet.

Messi har haft det privilegie at spille på et Barca-hold, som har tromlet sig igennem La Primera i denne sæson, og derfor har vi ikke rigtigt set ham på en skidt dag.

Synes det er godt hvis Braca køber Henry for så barca fansene ikke rende rundt at sige at Real Madrid kun køber sig til succes.

Jeg synes også, det ville være klasse, hvis Barca købte Henry. Manden er jo en klassespiller!

At Real Madrid køber sig succes er ikke et ok argument at bruge i denne sammenhæng. Barca har også penge, så dér kan jeg sagtens følge dig. Det der frastøder mig ved Real, er dog, at Florentino Perez på bedste FCK-manér har forvandlet en fodboldklub om til en underholdningskarussel. De seneste nyheder fra Madrid går på, at Perez Gud-bedre-det vil opføre en forlystelsespark i udkanten af Madrid… Og dertil lagt at nye spillere i den kongehvide trøje købes ind med formålet at sælge fan-merchandise i Asien fremover at styrke holdet som en helhed (hvem sagde Beckham?).

Så det er i langt højere grad konceptet, der ikke tiltaler mig…

Maradona
      Bruger

For dem der så den sidste kamp mod mallorca, må det være tydeligt, at Barca havde spilet en skidt kamp, hvor intet lykkedes, indtil Messi blev skiftet ind. Hvorefter mallorca blev kørt over.
      Der er klart at han ser bedre ud, ved at spille på et godt hold og når der sidder to-tre spillere fast på Dinho, er det jo også til hans fordel.

Efter aftenens kamp mellem Barcelona og Atletico Madrid må det stå klart, at Fernando Torres også er en klar favorit som angrebsspids i den blau/grana-trøje. Han var godt nok god!

Derudover så man tydeligt, at Barca desværre kun er et almindeligt Primera-hold uden profilerne Eto'o, Ronaldinho, Belletti og Edmilson. Deco kan ingenting uden de førnævnte, og Messi er for ung til, at man kan lægge det fulde ansvar over på hans skuldre (hans udskiftning så også noget mærkelig ud…). Afløserne Giuly, Larsson, van Bommel og Ezquerro er ikke af Dream Team-niveau.

Maradona
      Bruger

For ikke at glemme Xavi, som måske er den mest betydnngsfulde blaugrana.

Du har ret i, at han er meget betydningsfuld for holdet, men jeg synes, at Barcelona har bevist, at man kan klare sig uden ham. Rijkaard får i hvert fald et luksusproblem, når han vender tilbage.

Harboe
      Bruger

Rijkaard har prøvet at sælge deco her i vinterpausen og vil igen til sommer, fordi deer er for mange og han vil være den letteste at sælge til en ordentlig pris.

Peter Holm Frandsen skrev:
      (…) og Messi er for ung til, at man kan lægge det fulde ansvar over på hans skuldre (hans udskiftning så også noget mærkelig ud…).

Jeg må vist hellere rette mig selv. Det lader til, at Messi blev skadet, og er ude de næste to uger. Det bliver spændende at se, hvordan Rijkaard vil ryste posen… Hverken Giuly eller van Bommel imponerede i går.

Maradona
      Bruger

Eto'o er tilbage i næste weekend.

Her er en nyhed, som ellers er gået forbi min næse:

http://www.teamtalk.com/teamtalk/News/Story_Page/0,7760,2483_1010789,00.html

Hammers centre-back Ferdinand, meanwhile, has been linked with a move to Spanish champions Barcelona this week and takes the award for best player after an impressive month which saw the 20-year-old score a spectacular volley in the home win over Fulham.

Spændende at se om Barcelona er interesseret i ham. Anton Ferdinand er hastigt på vej til at blive af samme klasse som sin storebror.

Maradona
      Bruger

Hvad mener I om denne mulighed?
      Da Madrid kan være tilbageholdende med at sælge Torres til Barca, køber Chelsky ham med henblik på en byttehandel.
      De køber ham for 20-25 mio euro og sender ham, med det samme, til Barca med en pose penge, vejende 40-45 mio euro, mens Eto'o smutter den anden vej.
      Så kunne man jo styrke forsvaret, det kunne passende være med Gabriel Milito. Hvis man betaler små 20 mio euro for ham, har man en markant forbedret trup og en klat penge til den slunkne kasse, så man slipper for trøjesponser.

Budtz4ever
      Bruger

og så kunne han jo tage Christian Poulsen med:p:p

Maradona
      Bruger

Den voldspsykopat skal sgu ikke til Barca, det vil jo ødelægge alt hvad klubben står for.
      Det ville ikke blot være synd for klubben, men for hele fodboldverdenen, hvis et af de smukkest spillende hold skulle smadres på den måde.
      Det skal bare være løgn. Han kan tage til England, hvor det er begrænset hvad han kan sparke i stykker, med, hans hjernedøde spil. Det ville være en hån med fodbolden, hvis han fik lov til at spille i en stor liga.

Budtz4ever
      Bruger

slap af maradona… Christian Poulsen er ikke en voldspsykopat, han er en dygtig fodbold spiller. og det ville jo også være fedt med 2 danskere i real på samme tid…

Maradona
      Bruger

Hva, Real, hva snakker du om?
      At du ikke mener han skal til Barca er selvfølgelig positivt, men det ville stadig være forfærdeligt, hvis han kom til Real.
      Så vil han og Gravesen jo have langtidsskadet havldelen af ligaen efter et havlt år.

Hmm… Det fremgår i hvert fald klart, at der ikke er meget Dream Team over Barcelona for øjeblikket. Holdet synes ikke at kunne klare sig uden profilerne Ronaldinho, Xavi, Messi og til nøds Deco. Van Bommel er for stor og klodset i sine bevægelser; Ezquerro og Giuly kan man ikke lægge ansvaret på, og resten af holdet bliver kun bedre, når profilerne er med… Og så gør det jo det bestemt ikke bedre, når Valdez laver en sådan fejltagelse som i går. Jesus, det var pinligt…

Maradona, din plan lyder udadtil fornuftig, men du er nødt til at tænke på, at man kun må have 3 ikke-EU-spillere i truppen, og det vanskeliggør et evt. indkøb af Milito.

Jeg ved, at Barca gerne ville have haft ham for et halvandet år siden, men der forlangte Zaragoza syv mio. euro, og det var på det tidspunkt for meget for Barca, der allerede havde købt Eto'o, Belletti og Deco.

Fernando Torres rygtes ofte til Barca, og han har da også selv pustet til ilden ved at sige, at han gerne vil til Barca. Prisen skulle ligge omkring 200 mio. kr. for ham.

Sådan som Arsenal spiller for øjeblikket, så tror jeg næppe, at Arsenal giver slip på Henry desværre. Der er tydeligvis brug for ham i Nordlondon!

Ellers burde man kigge efter en solid forsvarer til forsvaret ved siden af Puyol. Det har i hvert fald længe set skidt ud. Oleguer er Barcas svar på Kasper Kure, og det er ikke ham, som vinder mesterskabet hjem igen. Marquez virker kun solid i medgang, og hvis der ankommer en ny midterforsvarer, så ender han formodentlig som substitut.

Harboe
      Bruger

Torres vil være et meget bedre indkøb for barca at lave, for det første er han anfører for madrid i en alder af 21. han er en stor brik på det spanske landshold og vil udvikle sig.
      Han er noget yngre end Henry og skal ikke spilles ind i den spanske spillestil.

Maradona
      Bruger

Nej, de spillede alt andet end smukt i går, men de spillede dog næsten lige op med Valencia, der er nr. 2 og i kanon form, uden 4 af deres bærende kræfter.
      Det er tydeligt for enhver at Xavi betyder uendeligt meget for holdet, men med Dinho, Messi, Eto'o og Deco sammen næste gang, frygter jeg ikke for mesterskabet.

Hvis Zaragosa ville have 7 mio for 1½ år siden, er 15-20 mio nu, nok ikke helt galt.

Torres ville være fantastisk, han ville for alvor blomstre i Barca.

Mht Henry, så er det jo ikke Arsenals beslutning om Henry skal blive eller ej. Da hans kontrakt udløber om 1½ år, skal han sælges til sommer hvis de vil have penge for ham. De kan selvfølgelig beholde ham til næste sommer og så lade ham gå gratis. Så, jo værre det går for Gunners, jo større er muligheden for at Henry ikke vil forlænge og derved måske kommer til Barca.
      Jeg har ikke helt styr på, hvem af Barcas spillere der er EU borgere og hvem der ikke er, men med Eto'o solgt, kan jeg tælle Marques, Dinho og Milito som "udlændinge". Da Sylvinho, Belletti, Edmilson, Motta og Messi har europæisk pas ser jeg ingen problemer, men der er sikkert noget jeg har glemt.

magmil2
      Bruger

Bold.dk mener, at det er Genoa, der ejer Milito og at Inter nu er ude efter ham. http://www.bolddk.com/nyt/?vis=53469

Maradona
      Bruger

Så er det jo godt, at det er brormand Gabriel(forsvarsspilleren) vi gerne vil have til Barca.
      Den er ellers god nok, Diego(angriberen) er udlejet fra Italien til Zaragoza.

I betragtning af at Zaragoza har denne sæsons giftigste topduo, så burde de nok begynde at tænke på at få ham hentet ind på en permanent kontrakt.

/Peter
      – som stadig drømmer sødt om 6-1-kampen…

Nu følger jeg lige op på mit eget indlæg fra tidligere angående Anton Ferdinand fra West Ham, for det tyder på, at Barcelona stadig er interesseret i ham:

http://www.teamtalk.com/teamtalk/News/Story_Page/0,7760,2483_1022275,00.html

"I've only been here a few weeks but Anton immediately impressed me with his questions about life in Spain, what Barcelona is like as a city and a club," Scaloni is quoted as saying in the London Evening Standard.

"He wants to learn some Spanish words and I'm happy to teach him. But when I asked him what it was about he admitted that it does seem that Barcelona are genuinely interested in signing him."

Jeg håber meget på, at der er noget om sagen. Ferdinand er som sagt en fremadstormende forsvarer med potentiale til det engelske A-landshold.

Det kunne være interessant, om Laporta i næste uge også slår et smut forbi Upton Park og hører nærmere om Ferdinand, når Barca nu alligevel skal møde Chelsea.

Maradona
      Bruger

Til de der ikke skulle være klar over det, spiller de tidligere Deportivo wingbacks Mauro og Lionel Scaloni nu i West Ham, hvor også Anton Ferdinand spiller og det er uden tvivl en af dem der hentydes til.
      Jeg glæder mig meget til at høre mere om dette rygte, jeg kunne dog godt være nervøs for om Anton har kvaliteterne til at forstærke forsvaret NU. Jeg er ikke i tvivl om at han har en strålende fremtid foran sig, men om hans nuværende niveau er højere end Marquez, Edmilsons eller Oleguers, så han kan forstærke holdet vil jeg gerne se.

Hans nuværende niveau skal jo ses ud fra det faktum, at han optræder for West Ham, som jo er en midterklub. Det vil altså sige, at der er forskel på at optræde for et hold, hvor forsvaret i højere grad er på arbejde end på et tophold, hvor forsvaret udover at forsvare også skal være med til at bygge spillet op.

Dér har Ferdinand ikke erfaringen, så hvis han skal købes, så bliver det nok ikke for at træde direkte ind i startopstillingen med det samme. Han har dog i høj grad fremtiden foran sig, og han kan nå langt.

Jeg kan ikke helt pejle mig ind på de spillere, du nævner. Guderne skal vide, at jeg bestemt ikke er nogen stor fan af fx Oleguer (han er altså Barcas Kure!), men hjertet banker jo fra klubben. Generelt må det dog konkluderes, at ingen af de tre har Dream Team-niveau.

Marquez er solid, men så heller ikke mere.

Edmilson virker ikke som om han er nogen gevinst for et mandskab i modgang. Derudover har han en tendens til at tiltrække sig en masse gule kort.

Oleguer… Tjah, han er vist bare vikar.

Så Ferdinand vil nok på sigt være en tiltrængt forstærkning, og vil formentligt operere som Puyols forlængede arm.

West Ham-manager Alan Pardew udtrykte, at 4 mio. pund er for lidt, så skal man skyde på et realistisk bud, er det vel omkring det dobbelte – ca. 90 mio. danske kroner?

Maradona
      Bruger

Jeg kender intet til Anton, så det var et direkte spørgsmål, hvor god er han nu?
      Jeg ser ikke engelsk fodbold, men som jeg forstår er han 19 og meget talentfuld, dog uden at være nogen egentlig forstærkning af 1. holdet.
      Det er selvfølgelig altid sjovt med talenter, men jeg mener at der lige nu er brug for en reel forstækning, som fx Milito der desuden, jf tidligere indlæg spiller med italiensk pas.

Jeg husker fra min tid i Irland, hvor jeg læste britiske aviser, at man (i spøg, ganske vist) foreslog at lade Anton overtage storebror Rios plads på landsholdet, da denne havde en formkrise i efteråret. Men der er nu noget om snakken. Han er MEGET lovende.

Her er nogle links om Anton Ferdinand:

Fra august 2002:

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/w/west_ham_utd/2164712.stm

By definition, this makes any comparison with Anton irrelevant. If the player is allowed to progress at his own pace, he can become a star in his own right.

Nylige links:

http://www.premierleague.com/fapl.rac?command=forwardOnly&nextPage=enPlayerProfile&playerId=249218

Comfortable playing either at right-back or in the centre of defence and a top prospect. Notched his first Barclays Premiership goal with a last-minute equaliser at Tottenham Hotspur in November 2005.

Og endelig er han netop blevet kåret som Player Of The Month i England, og på vej til at blive fast mand på det engelske U/21-landshold:

http://www.carling.com/football/west-ham-united-fc/anton-ferdinand.html

Men som sagt så tror jeg ikke, at han er i stand til at gå ind i startopstillingen her og nu. Men man kunne da håbe på, at Laporta henter en aldrende italiensk forsvarer ind sammen med Ferdinand for at give ham den start i Barcelona, som han skal have.

Maradona
      Bruger

Costacurta?????

Jeg glemte lige problematikken med de mange ikke-EU spillere i Barcelona.

Som jeg kan se på Barcas førstehold, så er der lige nu syv spillere, som jeg ikke er sikker på, om de har EU-pas eller ej (Motta har italiensk pas, og Deco spiller for Portugal).

Belletti, Marquez, Edmilson, Ronaldinho, Eto'o, Maxi Lopex og Messi er der store spørgsmålstegn ved. Jeg kan hellere ikke finde oplysninger om det på Google, men eftersom Rijkaard ofte er i stand til at have de fleste af spillerne i truppen til kampene, så må der være noget om sagen (med mindre de er ved at lave en 'AB'!).

Maradona skrev:
      Costacurta?????

Hehe, måske er han ved at være lidt for gammel! 😉

Men jeg har nu ikke meget kendskab til italiensk fodbold. Mon ikke der løber en rutineret forsvarer rundt i Lazio eller Roma, og er gevaldig træt af ikke at få sin løn til tiden?

Maradona
      Bruger

Messi har spansk pas, du husker måske problematikken omkring ham i efteråret, han havde fået spansk pas, men nogle klubber ville protestere, fordi han fik det samme dag som transfermarkedet lukkede og de mente der ikke at han var spilleberettiget.
      Lopez, Belletti og Edmilson har vist nok italiensk pas.
      Sylvinho og Saviola har vist nok spansk.
      Det efterlader Dinho, Eto'o og Marquez, men som skrevet har Milito italiensk pas. Oplysningerne er dog ikke vandtætte.

Da det ville være en forbrydelse at lokke Maldini(37) væk fra Milan, var Costacurta(39) den mest oplagte, derudover kan nævnes:
      Sinisa Mihajlovic(36) eller Nestor Sensini(38)

Hmm… Saviola har et italiensk pas, og Silvinho er ifølge CM også portuguiser.

Men ellers er jeg på bar bund, hvem der evt. kan træde ind på scenen/banen med Ferdinand. Det bunder jo alt sammen i spekulationer, men det kunne nu være meget sjovt, hvis én af os ender med at spå rigtigt…

Så har Anton Ferdinand kommenteret på rygtet:

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=160403

“Det er smigrende at blive sat i forbindelse med af de bedste klubber i verden, men jeg spiller bare og koncentrerer mig om West Ham,” siger den yngste af Ferdinand-brødrene til Sky Sports.

Ellers en flot Duncan-tale, han fyrer af her. :p

CasperT
      Bruger

Tja, efter Henry's mål igår må de da elske at få ham til klubben i endnu højere grad en før, haha! :k

Maradona
      Bruger

Efter kampen i aften, kan man jo mene at de ikke har brug for ham:D

Kampen i tirsdags overbeviste mig om to ting:

1:
      Thierry Henry er en klasseangriber. Punktum. Han vil være en forstærkning på hvilket som helst i verdenen.

2:
      Efter at have set kampen står det imidlertid også klart, at Arsenal ALDRIG skiller sig af med ham. Hvem i alverden vil de erstatte ham med? Derudover lider englænderne i forvejen meget af savnet af Vieira, så et evt. tab af Henry vil kun forværre holdet yderligere.

Jeg tror desværre, at Henry-sagaen kan lukkes ned her.

Claus
      Bruger

PHF – Nu er det jo ikke sikkert at Henry vil forlænge aftalen der udløber næste sommer, så hvis Arsenal skal have lidt penge for ham skal de jo snart sælge.

Han kunne da være en kanon erstatning for Larsson 🙂

Maradona
      Bruger

Når nu Claus tog ordene ud af munden på mig, har jeg vel ikke andet at tilføje, end at det jo netop ikke er Arsenals valg, hvis han ikke vil forlænge skal han sælges til sommer, da jeg ikke tror at Arsenal vil betale 100-150 mio for at beholde ham endnu en sæson.
      Jeg ser deres CL kamp om to uger som en god indikator for om han bliver, formår de at slå et storhold som Real ud, kan man se en fremtid i holdet.
      Lykkedes det ikke og Henry ellers har de ambitioner han har givet udtryk for, er valget vel simpelt.
      Jeg tror også en del anhænger af, hvorvidt Wenger får noget kapital at arbejde med og hvordan den bliver brugt.
      Som det ser ud nu, tror jeg at han er væk til sommer, men det er jo ikke til at sige.
      Udover dette har Peter ganske ret, pt er Arsenal Henry og Cesc.

Kæft hvor ku det være fedt hvis han underskriver en kontrakt med Barcelona i morgen eller noget! Morinho's pis vil begynde at koge så vildt 😀

@ Claus og Maradona,

et salg af Henry vil i disse sløje Bosman-tider næppe indbringe mere, end det som Vieira gjorde. Hvem kan erstatte Henry til en indkøbspris på omkring de 140 mio. kr.? Det kunne jo også tænkes, at Arsenal er villig til at tage risikoen med at lade hans kontrakt løbe ud.

Maradona
      Bruger

Så er spørgsmålet jo bare om Arsenal vil betale 140 mio for at beholde ham en enkelt sæson. For ikke at nævne Henrys reaktion, hvis han beslutter sig for IKKE at forlænge, hvordan vil han så have det med at blive tvunget til at blive endnu en sæson, når han nu har besluttet sig for at komme videre.

Henry har rigtigt nok ikke udtalt, om han har tænkt sig at forlænge, men har i stedet udtrykt glæde ved at være i Arsenal. Han er jo nu den mest vigtige brik i Wengers puslespil, og det ved han udmærket.

Arsenal-ledelsen har samtidig sagt, at de er villige til at give ham den højeste løn nogensinde i klubbens historie, hvis han vælger at forlænge. På det grundlag vælger jeg at tyde, at man er villig til at holde i ham i klubben for enhver pris. Jeg tror nu, at Henry er så professionel, at han såmænd nok skal yde sit bedste.

Maradona
      Bruger

Alligevel er der jo en grund til at han endnu ikke har forlænget, Arsenal lægger jo ikke skjul på at de gerne vil.

Maradona
      Bruger

OT, men kunne ikke finde en anden tråd der passede bedre.

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=161677

Florentina Perez er trådt af som præsident for Real, Emilio Butragueno skal muligvis overtage.
      Hvad gør dette ved Real, skal stilen Zidanes y Pavones forsætte, eller kommer det helt nye boller på suppen, skal Real være fodboldklub eller forretning i fremtiden?
      Hvad skal der ske med alle Zidanerne….???

Robinho
      Bruger

Jeg håber at real vil begynde at satst 100 % på unge spillere. De skal stadig købe spillere men det skal være talenter som Sergio Ramos. Samtidig skal der satses på egne talenter som Soldado. Håber real vil gøre det fremover for så varer det ikke mere end en 3 år så er vi verdens største klub igen.

Gunner_L
      Bruger

I mine øjne er det sgu lidt dumt at satse i omegnen af 120 mio. kroner på et talent som Ramos. Det er godt nok mange penge for en endnu absolut ufærdig spiller. Hvis det er den slags unge spillere, de vil satse på, så rækker pengene ikke langt…

I starten havde jeg Perez mistænkt for at påtage sig en martyrrolle i forhold til fansene og klubben angående de seneste sæsoners magre resultater, men jeg kan forstå, at Perez har været i heftig slagsmål med bestyrelsen om bl.a. Ronaldo, men også Real Madrid som forretningskoncept.

Det bliver nu interessant at se, hvordan Perez's afgang kommer til at påvirkde det sportslige? Vil Ronaldo indse, at hans primære støtte er væk, og vil de andre genfatte moralen?

Maradona
      Bruger

Jeg så så inderligt gerne Ronaldo tilbage i Barca, hvor han høre til, han ville være den perfekte afløser for Larsson.
      Men hvad ellers, skal Beckham også ud og hvad Raul og de andre Zidanes, hvad vil der ske med dem i den forestående "forårs rengøring"?

Meget kommer an på, om Real Madrid fortsætter det samme koncept med promotion-ture til Fjernøsten, tivolisering af en hæderkronet klub; kort sagt: Om det sportslige skal prioriteres højere end det kommercielle. Jeg har i hvert fald en stærk mistanke, om at visse spillere var sikret en plads i startopstillingen af kommercielmæssige hensyn på trods af, at de ikke længere kan levere varen – eller at de bare ganske enkelt aldrig haft talentet.

Spørgsmålet er hvor meget der bliver gjort rent. Er det den store støvsuger eller blot støvkosten?

Jeg håber så derimod ikke, at Ronaldo kommer tilbage til Barca af flere grunde. Jeg har længe tænkt på, om træningen i Madrid ikke er stemt ordentligt af med spillernes kondition og krav, men Ronaldo opretholder altså en XL-størrelse. Det kan så være, at hans mange knæoperationer ikke tillader ham for meget træning eller hvad-ved-jeg, men godt ser det i hvert fald ikke ud. En anden ting er, at han er den type angriber, som kan gå i 88 minutter uden at lave noget, for derfor til sidst at dukke op og score det afgørende mål.

Ikke min type…

Robinho
      Bruger

Maradona skrev:
      Men hvad ellers, skal Beckham også ud og hvad Raul og de andre Zidanes, hvad vil der ske med dem i den forestående "forårs rengøring"?

Raul bliver aldrig solgt fra Real. Tror der er større chance for at Ronaldinho bliver solgt fra Barca end at Raul gør det. Hvis den nye klub præsident solgte Raul ville han ikke have noget job længere. Tror ikke rigtig at Beckham bliver solgt. Zidane har sagt at han måske vil tage en sæson mere. Men Ronaldo må derimod gerne blive solgt. Det store fede [censored] gør jo ingen gavn. Han laver intet og piver over at fansene ikke kan lide ham.

Harboe
      Bruger

For et år siden kom der noget godt fra Real, da de købte ikke de store stjerner, det har været deres største fejl at købe stjerner stjerner stjerner. De må se at lave et hold, som spiller sammen, som Barca som har 5-6 stjerner som bliver godt med resten af holdet.

Maradona
      Bruger

Jeg mener at Ronaldos mangel på gode præstationer er, som du selv nævner, træningen i Madrid og så spilleglæden. Det er tydeligt at han ikke holder af livet i Madrid og at de ikke holder af ham, alligevel har han, så vidt jeg er underrettet, været topscorer de sidste par sæsoner. Begge dele, tror jeg, vil blive løst i Barca. Der er ingen tvivl om at spille sammen med Dinho, Messi, Deco , Xavi og Eto’o, vil give Ronaldo spillelysten og glæden tilbage.

Mht XL spillere så vil jeg godt fremhæve den bedste af dem alle, El Diego, eller Jan Mølby, begge mindst XL og begge blandt de bedste spillere jeg nogensinde har set og hvis han kun skal spille 20-30 min pr kamp og 90 en gang imellem, så tror jeg ikke han kondition er så væsentlig.
      Desuden skal han jo ikke være galions figur, men indskifter, Larssons rolle og nøgternt set er han jo meget bedre end Larssons.

Slutteligt er han den fortabte søn og selvom han har spillet i Real, tror jeg at hovedparten af BlauGrana fansne, vil tage imod ham med åbne arme.

Robinho
      Bruger

Men spørgsmålet er om Ronaldo selv vil tilbage til Barcelona. Kunne godt forestille mig at han kunne finde på at tage tilbage til Italien.

Hvad angår forårsrengøringen så tror ejg man hellere skal se på, hvilke spillere formentligt bliver i klubben fremfor dem, som luges ud.

[u]De sikre:[/u]
      Iker Casillas (en sikker sidste skanse)
      Michel Salgado (leverer varen når han er på banen)
      Sergio Ramos (et lovende navn, omend dyrt indkøbt)
      Cicinho (god signing og kan bruges som højre midt og back)
      Guti (klubbens mand og flittig målscorer som offensiv midt)
      Thomas Graversen (har overbevist mig om sine kvaliteter som oprydder)
      Raul (kongesønnen…)
      Robinho (er kun 17 år og har tiden foran sig til at vise sit potentiale)

Jeg ser ikke så meget personen Graversen som sikker i Real Madrid, men snarere hans funktion på den defensive midt. Raul er sikker på sin plads i Real, men han har kun sporadisk vist klassen siden sommeren 2003, og skal vel nok til at i gang snart.

Zidane er ikke inkluderet, idet han stopper karrieren til sommer.

[u]De usikre:[/u]
      Roberto Carlos (engang verdens bedste venstre back, men alderen og mætheden har indhentet ham)
      Ivan Helguera (en tidligere klippe, nu alibispiller)
      Jonathan Woodgate (skadet, skadet og atter skadet. Når han endelig er på banen er han kun middelmådig)
      Julio Baptista (er han midt eller angriber? Træneren ved det ikke, og Baptista har endnu ikke levet op til sin tid i Sevilla)
      Pablo Garcia (har endegyldigt tabt kampen om den defensive midt)
      David Beckham (han har nogle gode indlæg, men er langt fra nogen Figo på højrefløjen)
      Ronaldo (alt er sagt og skrevet om den helleflynder – jeg dømmer ham i hvert fald ude til sommer)
      Cassano (kan ikke helt se hans fremtid i Madrid, med mindre han går helt agurk og banker kasser ind på samlebånd)

Reserverne Diego Lopez, Raul Bravo, Pavon, Mejía og Miñambres forventer jeg ingen udskiftning af.

Når dette så er sagt og skrevet er jeg naturligvis klar over, at man ikke skiller sig af med 8 spillere over en enkelt sommer, men det er et udtryk for de spillere, som jeg mener vil være væk i løbet af to år.

Beckham og Ronaldo har begge ytret ønsker om at prøve kræfter med den engelske liga, Woodgate havner sikkert lige så i en engelsk top-10 klub. Cassano ryger sikkert retur til Italien til en klub af Fiorentinas størrelse. Helguera, Baptista og Pablo Garcia havner formentligt i spanske top-10 klubber, mens Roberto Carlos sikkert vil nyde sit otium i Qatar eller lignende.

Slutteligt: Ronaldo [i]var[/i] en af verdens bedste spillere, da han spillede i Barca – jeg tror, han nettede 34 gange i 35 kampe. Så skiftede han til Inter, blev skadet, og kom sig aldrig rigtigt igen. Han viste noget af sin klasse ved VM i 2002, men efter skiftet til Real Madrid synes jeg ikke, han har vist tidligere tiders storhed. Ja, han har været ligatopscorer i Spanien for Real, men jeg mener stadigvæk han kun lige befinder sig i Forlans eller Eto'os klasse. Jeg kan også sagtens se ham i en italiensk klub som førnævnte Fiorentina…

Lidt i forlængelse af mit eget indlæg var jeg for sjov inde og besøge Reals hjemmeside. Her kan man registrere sig selv som bruger, og bl.a. få lov til at sætte sit eget hold – og sammenligne det med de andre brugeres.

[u]Her er mine foretrukne 11:[/u]
      Casillas, målmand
      Roberto Carlos, venstre back
      Sergio Ramos, forsvarer
      Helguera, forsvarer
      Robinho, venstre midt
      Zidane, off. midt
      Graversen, def. midt
      Cicinho, højre midt
      Raul, angriber
      Ronaldo, angriber

Opstillingen er fastsat. Der er tale om en 4-4-2-opstilling med en diamant på midten.

[u]Her er, hvad gennemsnittet var:[/u]
      Casillas, målmand (96 %)
      Roberto Carlos, venstre back (91 %)
      Sergio Ramos, forsvarer (43 %)
      Woodgate, forsvarer (26 %)
      Cicinho, højre back (78 %)
      Robinho, venstre midt (61 %)
      Guti, def. midt (53 %)
      Zidane, off. midt (65 %)
      Beckham, højre midt (90 %)
      Raul, angriber (24 %)
      Ronaldo, angriber (40 %)

Hvad kan man så udlede af det?
      At Beckham nyder større opbakning, end hvad jeg troede.
      At der er stor diskussion om pladserne til centerforsvaret.
      At jeg er lodret uenig med de andre brugere! (Hvis Raul ikke er angriber, så ved jeg ikke hvad…) Overraskende er dog, at Guti er den foretrukne til den defensive midtbane. Her kommer hans styrker altså ikke frem.

EDIT: Det bør nævnes, at hvorimod pladserne i forsvaret ligger rimeligt fast, så er der større rotation på de offensive pladser.
      En anden ting er, at det kunne da være spændende at prøve sig med spillere udenfor Real og se, om de kunne true de andre spillere hos kongeklubben. I så fald havde fx Roberto Carlos og Beckham næppe høstet så store procenter.

Anyway, prøv selv her:

http://www.realmadrid.com/plantilla/eligeonceideal/portada_esp.htm#

Sådan en funktion burde AGF's hjemmeside altså også have… Men det er måske en opgave for ForeverAGF.dk?

Maradona
      Bruger

Hva, hva, det virker som om du ikke har set en Real Madrid kamp i 2 år, eller også kan du se nogle ting jeg ikke kan.
      Fra toppen.
      Casillias, ja, holder lidt højere niveau end Valdés, men er ikke verdensklasse.
      Salgado, NEJ, ikke nok med at han er hundrede, så er han skidt offensivt og endnu værre defensivt, han er simpelthen for ringe.
      Ramos, ja, dygtig forsvar, om end endnu ikke oppe i Puyol-klassen, har kæmpe potentiale, medmindre man henter Cannavaro og Puyol bør han være selvskrevet.
      Cicinho, ja, god uden at være prangende, en Carlos til højre back.
      Guti, JA, en af de bedste midtbanespillere i Spanien, har næsten Xavi- klasse, men har er jo i en klasse for sig, han er fantastisk og en af de få Real spillere jeg gerne så i Barca.
      Gravesen, NEJ, UD, det har været en joke lige siden han kom, han spiller jo af h”¦”¦ til og lige meget hvor meget de danske kommentatorer roser ham, er og bliver han en fejl i Madrid. Skal man have en spiller til den plads, selvom jeg mener at Guti gør det rigtig godt, skal det være en klasse def midt, Emerson, De Rossi, Pirlo, Demichelis osv.
      Raul, JA, har ikke samme niveau som tidligere, men er stadig klasse, en af dem der ALTID holder niveau.
      Robinho, ja, han er lige fyldt 22, men som Ramos, god og med kæmpe potentiale.
      Zidane, NEJ, få det væk, det er pinligt for ham selv og Real hver gang han løber på banen, SÅ STOP DOG, DIT OLDTISLEVN.
      Carlos, ja, kan godt bruges et halvt eller et helt år endnu til man får en ny, Cole eller Del Horno.
      Helguera, ja, har haft en formkrise, men er stadig kompetent til en centerback plads.
      Woodgate, som reserve for Ramos/Helguera, ja.
      Baptista, nej, han skal ud, ikke at han er en dårlig spiller, men han passer ikke ind, man hverken kan eller skal lægge spillestilen om efter ham, kan indgå i et transfer, når man henter Del Horno eller Cole.
      Garcia, nej, en Gravesen-klon, der har gjort det lige så dårligt som originalen.
      Ronaldo, for Reals skyld ja og for Barcas skyld hjem, han er klasse og den eneste ægte angriber de har.
      Cassano, ja, ser en stor stjerne i den mand, men for at han skal have succes i Madrid, skal han nok lære at spiller venstre fløj, hvilket jeg mener han sagtens kan.

På taktikbrættet vil det se således ud:

————————-Casillas————————-
      Cicinho———-Ramos—Helguera———-Carlos
      ————————–Guti—————————-
      Beckham————————————–Cassano
      ————————Robinho————————
      ——————–Ronaldo””Raul——————–

Zidane, væk.
      Baptista, væk.
      Gravesen, væk.
      Garcia, væk.
      Salgado, væk.
      En ny venstreback ind.
      En ny def midt ind, Guti op på off midt of Robinho på bænken.
      De understregede er de selvskrevne.

Her er vi da vist uenige om en hel del ting.

Fra en ende af:

Salgado, NEJ, ikke nok med at han er hundrede, så er han skidt offensivt og endnu værre defensivt, han er simpelthen for ringe.

Jeg kunne jo så fristes til at spørge om DU har set en Real-kamp indenfor de to seneste år, fordi jeg synes da netop, at Salgado viser vilje, fight og initiativ. Jeg var også forbløffet over, hvorfor Perez mente, at det var højre back'en, der skulle forbedres. Der er altså andre positioner, som skal forstærkes. Her bliver vi ikke enige!

Gravesen, NEJ, UD, det har været en joke lige siden han kom, han spiller jo af h”¦”¦ til og lige meget hvor meget de danske kommentatorer roser ham, er og bliver han en fejl i Madrid. Skal man have en spiller til den plads, selvom jeg mener at Guti gør det rigtig godt, skal det være en klasse def midt, Emerson, De Rossi, Pirlo, Demichelis osv.

Jeg skrev jo heller ikke, at Gravesen som sådan var den perfekte til jobbet som def. midt, men at de opgaver han udfylder tydeligvis er meget behøvede. Selvfølgelig blegner Graversen ved siden af Emerson o.a., men hvis Real ikke vil forstærke på den post, jamen så er Graversen altså det mest fornuftige bud på en spiller som skraldemand.

Zidane, NEJ, få det væk, det er pinligt for ham selv og Real hver gang han løber på banen, SÅ STOP DOG, DIT OLDTISLEVN.

Nu stopper han jo også karrieren til sommer, så han indgår jo ikke rigtigt i denne sommerrengøring. Er dog meget uenig i at han er fed og færdig. Jeg synes faktisk at ham og Guti er en acceptabel offensiv kombination på midtbanen. Men jeg er enig i at han nok mest skal fungere som indskifter, idet det er det eneste, han har luften til efterhånden.

————————-Casillas————————-
      Cicinho———-Ramos—Helguera———-Carlos
      ————————–Guti—————————-
      Beckham————————————–Cassano
      ————————Robinho————————
      ——————–Ronaldo””Raul——————–

Hva'ba'?!?
      Den midtbane konstellation ser sgu noget mystisk ud. Men ok, du er jo Barca-fan, så du har en naturlig interesse i, at Real taber! 😀

Guti er og bliver ALDRIG def. midt, uanset hvor meget du og Lopez Caro vil det. Ud, pist, væk med ham derfra.

Robinho er i forvejen skrøbelig, når han møder kvalificeret modstanf på venstrekanten. Hvordan vil det så ikke gå, når han står over for to bomstærke centerforsvarere eller en grum def. midt? Han skal ud til venstre, hvor han hører til. Senere når han har fået noget hår på brystet, kan han løbende prøve kræfter med off. midt.

Cassano kan jeg ikke forestille mig spille særligt godt på en plads, han aldrig før har optrådt på. Her er Robinho en tand bedre, og de eneste pladser Cassano vil kunne spille optimalt på vil være off. midt eller i angrebet. Vi mangler dog stadig at se det bedste fra ham endnu…

Maradona
      Bruger

Som enhver god back på et storhold er Salgados defensive kvaliteter til at overse, sådan har det altid været. Men i løbet af de sidste par år, er det gået stejlt ned af bakke med hans offensive indfald. Dette kan normalt skyldes mange ting, forhåndstaktik, modstanderen osv, men da han selv i de kampe Real har domineret og hvor ham er gået med frem, har virket som en elefant i en glasbutik, mener jeg at man kan konkluderer, at han nu hverken kan det offensive eller defensive.
      Om han kæmper mere eller mindre de andre, synes jeg er svært at bedømme, men vilje og fight er ikke en kvalitet i sig selv.
      Desuden er Cicinho en af de bedste backs der findes, sammen med Mancini, Iraola og Zambrotta, fås de ikke bedre i højresiden.

Man kan jo altid sige, at hvis ikke man vil købe bedre, er Gravesen det bedste bud. Ikke nok med at du tager fejl, så skal en klub i Reals position, købe min én spiller der lever op til niveau.
      Når jeg skriver at du tager fejl, er det fordi Real har bedre, den store, den fantastiske José María Gutiérrez Hernández, han har samme kvaliteter som Xavi og blot fordi nogen siger at en defensiv midtbane skal være en Poulsen psykopat, bliver det ikke rigtigt. Man kan sagtens have en SPILLENDE Xavi, Pirlo eller Guti.

Zidane burde spille old-boys bold et sted i Frankrig og ikke på, hvad der burde, være et af verdens bedste hold.

Robinho skal spille i en fri rolle, hvor har mulighed for at søge ud ikke begge sider og skabe en overtalssituation, dette er en god idé når man spiller med en angriber som Raul, der søger ned i banen og dækker Robinhos plads, når denne er ude i siderne.

Cassano har spillet bag angrebet i Roma, han er venstrebenet og han er ikke tankcenterforward, han er samme type som Raul, de er offensive og teknisk gode. De er super kvalificerede som venstrekantspillere, så for min skyld må de godt bytte plads, jeg mener dog stadig at det er bedst med Raul fremme og Cassano på kanten.

Robinho
      Bruger

Min drømme Real opstilling er:
      Cassilias: klart første valg ingen tvilv.
      Cicinho: den nye Cafu, bliver helt sikkert en kommende stjerne.
      Ramos: Den nye Hierro, også han bliver en stor stjerne.
      Woodgate: det er dog kun hvis han bliver alle sine skader kvit.
      Del Horno: Ved godt han ikke spiller i Real men Chelsea har sagt til Real at de kan købe Del Horno, hvis det ikke lykkedes må det blive Carlos´s plads.
      Def. midt.
      Christian Poulsen: Han er transfer fri til sommer. Vil passe perfekt ind på Real´s hold. Det er dog meget sandsyneligt at han ikke kommer til Madrid. Ved godt at Maradona ikke lide Poulsen, men jeg mener at han er lige den mand Real mangler. De mangler en der kan gå ind og stoppe mostanderen. Samme type som Gattusso. Eller vil pladsen gå til Gravesen.
      Robinho venstre kanten: Lige som PHF mener jeg at Robinho skal have den plads.
      Højre midt. Kunne rigtigt godt tænke mig at se Joaquin på den plads. Men Real får nok ikke købt ham, så ellers bliver pladsen Beckham´s.
      Off. midt: Guti: Er klart en undervurderet spiller i Madrid. Han er lige tro for Madrid som Raul er det. Mener heller ikke at han har fået chancen tidligere. Han fortjener den plads.
      Raul er selvskreven på den ene angriber. Kunne rigtig godt tænke mig at for ham tilbage som han var for nogle år siden. Han er mr. Real
      den anden angriber: Tja afhænger af om de kommer af med Ronaldo. Men ellers kunne Cassano få pladsen.

Bænk: Salgado(hvis han ikke skrider). Helguera. Baptista, Soldado(forventer at han for en masse indskiftninger, han kan blive rigtig stor).

Maradona
      Bruger

Nu er det så Khalid Boulahrouz, der meldes på vej til Barca.
      HSVs hollandske landsholdsforsvar skal, ifølge sportenkort.dk, assisterer Barca eneste forsvar, Carles Puyol, der de seneste sæsoner egenhændigt her båret Barcas defensiv på skuldrene.

Harboe
      Bruger

Barca har også kigget meget på West ham's Anton Ferdinand. Jeg har selv været inde og se en kamp med ham og han er ret god, meget lig hans storebror.

Guti er helt klart en af verdens bedste spillere pt, han er undervurderet i meget stor form, han er en af de bedste offensive på Reals hold lige pt.

Tilbage til Real.

Her er et link ang. den nye præsident:

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=162670

Det lyder jo meget som forudset ovenover. De sikre er Casillas, Ramos, Beckham og til en vis grad Raul. Selvfølgelig skal man forholde sig kritisk overfor anonyme kilder, men der går sjældent bål af en brand, uden at det ryger lidt.

Maradona
      Bruger
      Harboe
      Bruger

Der kommer jo hele tiden rygter, så ved hvor meget man skal tro på det.

Stev
      Bruger

Barca får en skræmmende trup hvis bare en af de to spillere bliver hentet til sommer. Ser helst vi henter Chivu, da heny blot vil skubbe Messi ud på bænken i det nuværende system. Men ingen tvivl om at Henry ville pynte på holdet. Han er en fremragende spiller, ofr hvis han kan hentes for 110 mio, så mener jeg man burde gøre det. Bare fordi vi kan!:)

Harboe
      Bruger

Messi er sgu en klassespiller, han skal blive inde. han er vel 10år yngre end Henry

Maradona
      Bruger

Fantastisk, erstatning for Larsson.

http://www.sportenkort.dk/nyheder.asp?nyheder_id=46528

Ronaldo skal bare holde sig væk fra Nou Camp – både som modstander og Barca-spiller. Han er lige så lidt værdifuld for Barca i mine øjne, som Lampard er for Barca i dine, Maradona.

I øvrigt: Eftersom denne tråd efterhånden har taget karakter af at omhandle ikke bare Henry og Barcelona, men også Real Madrid og spansk fodbold generelt, tillader jeg mig at sende dette link på banen:

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=166435

Onside spekulerer på Hiddink som ny engelsk landstræner, men jeg har en mistanke om at Man Utd og Real Madrid også er mere end bare interesserede i denne træner.

Det står vist klart for alle, at Man Utd skal have en ny træner til sommer. Sir Alex har ikke rigtigt mere at tilbyde klubben, og han burde stoppe nu, mens han stadig har et lille trofæ i baglommen fra denne sæson (Liga Cup'en).

Real Madrid har meldt ud, at Lopez Caro ikke er manden for dem, og samtidig har klubben oplyst, at man [i]har[/i] fundet afløseren. Det kunne jo sagtens være Hiddink, som man har indgået en mundtlig aftale med…

Hvad tror I? Hvem bliver ny træner i hhv. Man Utd, Real Madrid og det engelske landshold?

Først det engelske landshold: Jeg tror, at det engelske fodboldforbund har fået nok af det udenlandske islæt i form af Eriksson og dermed vil forsøge sig med et engelsk emne. I engelske medier nævnes Sam Allerdyce fra Bolton og Alan Curbishley fra Charlton – dertil lagt at Hiddink virker som, at han har rigeligt at dele ud af i form af arbejde (har jo ført PSV til mesterskab og Australien til VM-slutrunde på samme sæson!). Han har muligvis ikke nok i en trænerrolle med et par håndfulde kampe om året – også selvom det er det engelske landshold, vi snakker om.

Real Madrid og Man Utd har begge nogle fælles problemer: Begge er storklubber med en glorværdig historie, men det har haltet sportsligt for klubberne i de seneste par sæsoner. Hvor trænersituationen i Real har været åbent diskuteret i pressen (bl.a. Capello, Lippi, Ancelotti, Hiddink, etc.), så har der været påfaldende stille om Man Utd. Det hænger selvfølgelig sammen med at klubben ikke har kommet med klar besked om Sir Alex får forlænget sin kontrakt efter denne sæson, men jeg nægter at tro på, at han sidder der, når den nye sæson starter i august.

Et eller andet sted finder jeg det mystisk, at Real og Hiddink ikke har offentliggjort aftalen (hvis den altså eksisterer) i betragtning af at begge parter har meldt ud, at de begynder på et nyt kapitel, så det giver en svag overvægt i fordeling af procenter til Man Utd i kampen om Hiddink.

Jeg glæder mig til sommerpausen i hvert fald!

KejserR
      Bruger

Spekulationer, spekulationer… Jeg skal i hvert fald høre fra Henrys egen mund, at han er interesseret i at skifte til Barcelona fremfor at forlænge med Arsenal, før jeg tør spå om ham i den blau/grana trøje.

Maradona
      Bruger

Jeg mener at Ronaldo ville være en perfekt erstatning for Henke, han ville selvfølgelig være lettere overflødig, hvis Henry kommer.

Så til trænerkabalen.
      Ferguson og Lopéz Caro “forsvinder”, mens Hiddink og Eriksson søger nye udfordringer.
      Real Madrid, Man Utd og England skal have ny træner, så meget er sikkert.

England: Jeg tror at du har ret i at de har fået nok af “højtflyvende” kontinentale trænere. Dog synes jeg ikke at kunne se en engelsk træner med de fornødne kvaliteter til at opfylde de ambitioner englænderne stiller. Hverken Allerdyce eller Curbishley har præsteret det helt store og jeg mener ikke at de gode nok. Da alle “de store” hold har udenlandske trænere, ser jeg kun to muligheder.
      1) og min favorit, Martin O’Niell, der gjorde det fantastisk i Celtic og nu er eftertragtet i Newcastle.
      2) Alex Ferguson, man kan desværre ikke argumenterer mod ham kunnen og så kan han utvivlsomt stå for presset. Spørgsmålet er blot om englænderne vil give tøjlerne til en skotte.

Man Utd: Jeg har ingen gode bud, her tror jeg næsten alle er i spil. Der er tyskerne, Felix Magath og Ottmar Hitzfeld, italienerne Capello, Lippi og Ancelotti, mens det friske bud ville være Fiorentinas Roberto Ripa, der har ført holdet op på CL-pladserne.

Real Madrid: Hvis man også her skal kigge lidt udenfor de konventionelle rygter, ville det være friskt at gætte på at de får José Mourinho, der går rygter om en rift mellem ham og Abrahmovic. Chelsea får den ombejlede Hiddink og Madrid får den højt profilerede træner de skal bruge.

Et andet “wild card” i kabalen er Arsenal og Arsene Wenger, hvis de klare at undgå CL i næste sæson og mister Henry, skal der sikkert placeres skyld og mon så ikke Wenger står forrest i køen. Jeg tror han ville være et godt bud på en ny træner i Juventus eller Milan, skulle de miste deres træner i løbet af sommeren.

Eriksson: skal væk fra England, hvor han har været involveret i skandale efter skandale. Jeg tror ikke meget på at han ender i Madrid, men jeg har en mistanke om at vender tilbage til Lazio, der til trods for gårsdagens sejr, ikke har meget vind i sejlene.

Disse bud efterlader næsten endnu flere løse ender, som fx Arsenal og Juventus eller Milan, men når der kommer noget mere konkret kan vi tage den diskussion.

Måske ville det være mere overskueligt, hvis man listede trænerne op.

[u]Først de kontraktfri:[/u]

[i]Martin O'Neill[/i]
      – opnåede fremragende resultater med Leicester, som havde et begrænset spillermateriale. Blev derefter hentet til Celtic, hvor han gjorde det lige så fremragende.
      – kendt for sin fantastiske mandskabsbehandling; det taktiske halter lidt.
      – et væsentligt spørgsmålstegn for hans videre karriere må være hensynet til hans kræftsyge kone. Stoppede jo i Celtic for at tage sig af hende, og spørgsmålet er vel, om han har overskuddet til at træne en klub/landshold ved siden af – eller motivationen for den sags skyld.

[i]Ottmar Hitzfeld[/i]
      – har opnået mange triumfer med Bayern München og Dortmund, så han har baggrunden i orden.
      – tog et års 'sabbat' for at genfinde lysten til fodbold, men det er ved at være et stykke tid siden. Spørgsmålet er vel, om han ikke har besluttet sig for at trække sig helt aldeles ud af fodbold – læg mærke til, at der heller ikke været nogle rygter om hans person i forbindelse med Real og andre klubber.

[i]Guus Hiddink[/i]
      – hans resultater taler for sig selv; Sydkorea, PSV og Australien – uanset hvor han er, bringer han sejre og triumfer med sig.
      – har været ansat før i Real Madrid uden succes. Spørgsmålet er, om klubben tør gå imod sine tilhængere og ansætte en træner, som tidligere blev fyret som værende elendig.

[i]Sven-Göran Eriksson[/i]
      – har haft succes i Italien og til dels for det engelske landshold.
      – skandaler, sladder og endeløse klubrygter taler imod ham. Spørgsmålet er, om han ikke har gjort sig nok upopulær i England til at kunne overtage trænerposten for en top-5 klub i UK. Italien og Spanien virker mere som hans kop te – både taktisk, men også socialt.

[u]Andre trænere:[/u]

[i]Arsene Wenger[/i]
      – har vundet masser af triumfer i Arsenal, og har et imponerende netværk ang. franske talenter.
      – som Maradona nævner ovenover, så er det muligt, at Wenger får nok til sommer, såfremt Henry sælges. Meget kommer an på den CL-kvalifikation for Arsenal…

[i]Fabio Capello[/i]
      – har vundet mesterskaber i næsten alle de klubber, han har trænet. 'Nuff said!
      – taler ikke engelsk og heller ikke spansk, selvom han var et år i Madrid. Det taler i hvert fald imod et ophold i England, medmindre han får en tolk. Det virkede ikke for Santini i Tottenham, så…
      – meget italiensk i sin spillemåde, hvilket taler imod et skifte til Real Madrid, Selvom han vandt mesterskabet det ene år, han var der, var hverken klubben eller tilhængerne tilfredse, og han blev sendt hjem til italien igen.

[i]Sir Alex Ferguson[/i]
      – vundet utallige triumfer med Man Utd; sæsonen 98/99 må være klimakset. Fornem mandskabsbehandling og eminent til at få det bedste frem i sine spillere.
      – fyret eller ikke fyret? Jeg nægter i hvert fald at tro på, at han fortsætter i Man Utd efter ferien. Tiden synes at være løbet fra Ferguson, og jeg tror også resten af Europa har lugtet det… Dog forbehold for det engelske landshold (hvis han da ikke er for meget skotte til jobbet!)

Jeg har valgt ikke at inkludere Ancelotti (Milan – har forlænget sin kontrakt med Milan), Rijkaard (Barcelona – vil sikkert gerne have CL på sit CV), Mourinho (Chelsea – jeg tror, at han selv mener, han mangler at vinde noget mere med Chelsea som fx CL), Magath (Bayern München – et eller andet sted kan enhver nogenlunde kvalificeret træner vinde mesterskabet med det hold, Bayern har i Tyskland) og Roberto Mancini (Inter).

Alternativt kan man dele klubberne op efter potentielle træneremner:

[u]De tre klubber:[/u]

[i]Real Madrid[/i]
      Guus Hiddink
      Fabio Capello (hans navn har været nævnt)
      Rafa Benitez (også været nævnt. Har oven i købet vundet CL med Liverpool, og kunne vel godt lokkes til Madrid og gentage succesen)
      Felipe Scolari (min joker, men det sker nok ikke)
      Arsene Wenger
      Sven-Göran Eriksson

[i]Man Utd[/i]
      Guus Hiddink
      Fabio Capello
      Ottmar Hitzfeld (min joker)
      Sven-Göran Eriksson (på falderebet)
      Martin O'Neill

[i]England[/i]
      Guus Hiddink
      Sir Alex Ferguson (hvis da ikke det skotske landshold kan lokke ham)
      Martin O'Neill

Ellers er jeg enig med Maradona i, at de engelske kandidater blegner meget i sammenligning med deres udenlandske kandidater. Men som jeg kan forstå det, er holdningen imidlertid i England, at man vil have noget engelsk på posten. Se fx Premier League; først på 7. pladsen har en engelsk manager ledet et hold med succes – Allardyce med Bolton. (Mark Hughes i Blackburn er jo waliser).

Maradona
      Bruger

Maradona bliver ikke glad for dette…

http://www.bt.dk/sport/intfodbold/artikel:aid=431272:fid=100300396/

Nu er det jo usle BT, som er kilde til historien, men der må jo være lidt om sagen. Spændende at se hvordan han kommer til at arbejde sammen med sin uven Gattuso! 😀

Så skal der varmes op til aftenens storopgør i den spanske liga mellem Barcelona og Real Madrid på Camp Nou.

Gravesen og Eto'o lægger for [url=http://www.bt.dk/sport/intfodbold/artikel:aid=431592:fid=100300404/]her:

– Vi har alt at kæmpe for. Det er en af de største kampe i verden, så selvfølgelig er vi opsatte, og jeg er ekstra tændt, for jeg har aldrig prøvet at spille på Camp Nou. Det her er også den perfekte mulighed for os at vise, at vi er så gode, som vi selv tror. Mange har dømt os færdige som hold, men det får de svært ved fremover, hvis vi banker Barcelona, siger Thomas Gravesen, der ventes at starte på bænken.

– I princippet er onsdagens Champions League-opgør mod Benfica vigtigere for os. Alligevel kan Real godt forvente en ny lektion i stil med nederlaget tidligere i sæsonen. Det vil være kulminationen på en hidtil perfekt sæson at sende Real Madrid hjem med et nyt stort nederlag, siger holdets og ligaens topscorer Samuel Eto'o.

Dommerstrejke i aften? Ikke ifølge dette [url=http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk_fodbold/international_fodbold/article186146.ece] link.

Lørdagens spanske fodboldbrag mellem rivalerne Real Madrid og Barcelona på Camp Nou bliver afviklet som planlagt og det samme gør de resterende kampe i runden. Kampene var truet af en dommerstrejke, men den synes nu undgået.

Dommerne har truet med strejke, hvis ikke de fik deres tilgodehavender for februar og marts. Det får de, fastslog ligapræsident, Jose Luis Astiazaran, torsdag.

Jeg skal nok spare jer for spanske citater, men i den spanske dagspresse nævnes, at…:

– Guti er tvivlsom med en forstrækning i baglåret
      – Lopez Caro vælger formentlig Pablo Garcia på bekostning af Gravesen og Helguera
      – Mejía eller Raul Bravo skal hjælpe Ramos i centerforsvaret (lig med sejr til Barca!)

Fra Barca lyder det, at Rijkaard må undvære Edmilson, Xavi, Messio og Marques, men han må så glæde sig over, at Puyol er tilbage igen. Ellers har han udtaget et helt nyt navn, Sergio Rodriguez, som fik sin debut i sidste uge imod Malaga.

Jeg er optimist og tipper 3-1 til Barca i aften, hvad med jer andre?

Nåh ja, og så spiller AGF mod FCK senere i dag. Jeg gør mig ingen forhåbninger, og regner med et nederlag. Men jeg vælger dog at lade min optimisme skinne igennem igen, og tipper forsigtigt 0-0.

Maradona
      Bruger

Chr. Poulsen til Milan.
      Jeg hader Ancelotti, hva fanden tænker han på, dette løfter bestemt ikke min opfattelse af fjolset.
      Han står i spidsen af et af de bedste hold, med så mange muligheder og så meget potentiale og alligevel formår han at ødelægge det hele.
      Det er ikke nok at vinde, man skal også underholde og det gør Milan langt fra under Ancelotti, han spiller så røv defensivt, at selv en mand som Mourinho ville kalde ham kedelig.
      Oftest stiller de op i en 4-5-1 med 4 defensive midtbaner, Kakà og Shevchenko.
      4 defensive midtbaner er bare ikke godt nok for et storhold. Kakà er en superspiller, men Rui Costa burde også være fast mand. Shevchenko er en fin angriber, men blegner i forhold til de andre angribere Milan råder over, Inzaghi og Gilardino er meget bedre.
      Desuden er det for tyndt at Costacurta ikke er selvskrevet i startopstillingen, han Cafu/Jankulovski, Nesta og Maldini er et superforsvar, men nej, ikke under Carlo, han skal ødelægge det.
      Det eneste man kan sige til hans forsvar er, at truppen er forholdsvis smal, men det begrunder jo ikke de forkerte valg.

Mht. den altoverskyggende begivenhed i aften, Barca “” Real, synes jeg at det er lidt en skam at en storkamp, som det er, spilles under sådanne omstændigheder.
      1) Der er ikke længere nogen mesterskabskamp, som ville tilføje endnu en dimension til kampen.
      2) Real SPILLER for ringe, i øjeblikket, til at det på forhånd kan udråbes til en superkamp.
      3) Barca har en vigtig CL kamp på onsdag og når mesterskabet nu er i hus, vil de fleste spilleres tanker sikkert delvist ligge der.
      4) Det er et stærkt amputeret Barca hold der stiller op, Márquez, Edmílson, Messi og Xavi sidder ude, to faste defensive og to af de bedste offensive. Barca har ikke spillet en rigtig god kamp siden Xavi blev skadet.
      5) Guti er tvivlsom, måske den bedste Real-spiller.

Der er ingen tvivl om at disse kampe altid er gode, “El Classico” er noget for sig og skal ses, der er dog meget der trækker ned denne gang.

Husk at det er 1. april i dag, så tro ikke på alt hvad I læser.

Mht. AGF – FCK, jeg gider ikke tage derud, det regner og GF taber, det er utroligt så meget man kan savne vinterpausen.

Maradona
      Bruger

Efter aftenens, ellers fantastiske, kamp er det tydeligt at barca trænger til en spiller som Henry, der bare sparker dem ind. Eto'o er ikke altid lige skarp, mens Giuly og Larsson er direkte ringe. Det kan godt ske at Larsson er 35 og god for sin alder, men det er sgu bare ikke nok.
      Det er mig ubegribeligt, at man, af verdens bedste klub, kan blive betalt uhyrlige summer, for udelukkede at brænde chancer, jeg kunne brænde lige så godt som dem og jeg ville kun have det halve i løn.
      Jeg ved godt at kampen foregik i et højt tempo og at man skal være dygtig for at kunne følge med, men Larsson, Giuly og til dels Van Bommel vadede rundt i chancer og friløbere. Det var jo nærmest et 70 min. langt powerplay og selvom Casilias er en god keeper burde de have scoret min. 3-4 mål.
      Jeg ved godt at det ville have hjulpet at have haft Messi og Xavi med, men nu rotationsspillerne muligheden og de fejlede på det skræmmeligste.

Angriber der kan score på højeste niveau, søges. Og det kan kun gå for langsomt, derudover ville en def midt og forsvarsspiller være rart, men en bomber er første prioritet.

Maradona skrev:
      Efter aftenens, ellers fantastiske, kamp er det tydeligt at barca trænger til en spiller som Henry, der bare sparker dem ind. Eto'o er ikke altid lige skarp, mens Giuly og Larsson er direkte ringe. Det kan godt ske at Larsson er 35 og god for sin alder, men det er sgu bare ikke nok.
      Det er mig ubegribeligt, at man, af verdens bedste klub, kan blive betalt uhyrlige summer, for udelukkede at brænde chancer, jeg kunne brænde lige så godt som dem og jeg ville kun have det halve i løn.
      Jeg ved godt at kampen foregik i et højt tempo og at man skal være dygtig for at kunne følge med, men Larsson, Giuly og til dels Van Bommel vadede rundt i chancer og friløbere. Det var jo nærmest et 70 min. langt powerplay og selvom Casilias er en god keeper burde de have scoret min. 3-4 mål.

Nu skal du jo se sagen i dets fulde sammenhæng, og når jeg kigger på topscorerlisten, så kan jeg se, at Eto'o er suveræn ligatopscorer og at Ronaldinho også er stærkt på vej til at nå til tops som [i]el pichichi[/i].

Barca brændte rigtigt nok mange chancer undervejs i kampen, men det er mit indtryk, at Barca-angriberne havde en halvsløj dag på kontoret og at Casillas altså stod fremragende. Jeg har svært ved at se, hvad Real vil gøre uden ham. Hvis Eto'o konsekvent misbrugte chancer, kunne jeg forstå kritikken – ellers ikke.

Heller ikke enig i kritikken af Larsson. Ja, han havde et par store chancer, men nogle dage vil den altså bare ikke ind. I betragtning af at han er 35 år, synes jeg nu, det er ret flot af ham at han stadig kommer frem til chancerne. På det punkt undervurderer du ham.

Giuly er lidt la-la. Messi har endegyldigt overhalet ham, og det burde han også vide. Hans styrke er hans imponerende hurtighed, men han skylder – set over hele sæsonen – en håndfuld mål. Ellers ok som substitut, hvis han da ellers vil affinde sig med den rolle.

Angriber der kan score på højeste niveau, søges. Og det kan kun gå for langsomt, derudover ville en def midt og forsvarsspiller være rart, men en bomber er første prioritet.

Nu manglede Barca jo også Edmilson og Marques op til dagens kamp, og det spiller altså en ret stor rolle, Maradona. Modstanderen var jo hellere ikke en hvem-som-helst, og på det grundlag synes jeg, at resultatet var acceptabelt.

Jeg er ikke helt enig i, at kampen var helt oppe og ringe; det første stykke tid op til Carlos' udvisning var spændende, men derefter gik underholdningen lidt ned ad bakke for mig. I øvrigt en ufattelig stupid udvisning Roberto Carlos fik hevet til sig. Utroligt at en spiller med hans erfaring og rutine kan gøre noget så ugennemtænkt. Fernando Martin har sikkert noteret det sig, og Carlos må nok søge nye græsgange til sommer.

Ronaldo var – modsat min forventning – ok i front, og scorede et flot kontramål, hvor Thiago Motta ikke så for heldig ud. At han så blev skadet, er dobbelt uheldigt for ham. Spekulerer på hvornår Barca får nok af ham og hans skader samt udvisninger, og beslutter sig for at få en ny ind på banen…

Maradona
      Bruger

Jeg ved godt at det måske er luksusproblemer, for når man vinder La Primera for andet år i træk og med lidt held CL, burde det være svært at klage sig. Men faktum er jo, at selv gode hold kan forstærkes.
      Desuden ved jeg ikke om jeg ikke udtrykker mig klart, men:

“ I betragtning af at han er 35 år, synes jeg nu, det er ret flot af ham at han stadig kommer frem til chancerne. På det punkt undervurderer du ham.”

“ Det kan godt ske at Larsson er 35 og god for sin alder, men det er sgu bare ikke nok.”

“ Jeg ved godt at kampen foregik i et højt tempo og at man skal være dygtig for at kunne følge med, men Larsson, Giuly og til dels Van Bommel vadede rundt i chancer og friløbere.”

Jeg synes heller ikke at det er fair at sammenligne Eto’o med de andre angribere i Primeraen, når man tager i betragtning at han er enebomber, med en unik “assistmidtbane” bag sig, har han alle mulighederne for at score dobbelt så mange mål som nummer to på topscorerlisten. Jeg foreslår jo heller ikke at degraderes til andenanriber, men det ville være rart med en reserve der kunne gå ind, når Eto’o ikke er på toppen. Desuden tager Larsson jo hjem til Sverige til sommer og så skal der hentes en ny, for Maxi Lopez er ikke god nok og mon ikke Saviola sælges.
      Jeg foreslår, at hvis man henter Henry, kører man rotation, så en af Dinho, Messi, Eto’o og Henry, sidder over hver fjerde gang.
      Hvis ikke man henter Henry, skal der en ny bomber ind, som reserve for Eto’o, jeg så personligt gerne Ronaldo eller Pauleta, eller et stykke ung argentiner/brasilianer.

Ja, holdet spiller udmærket, men jeg mener stadig forsvaret og midtbanen kan styrkes, hverken Motta, Edmilson eller Marquez har imponeret mig i løbet af denne sæson. Indkøb af spillere som De Rossi og Chivu ville sende holdet op på et nyt niveau.
      Jeg ved godt at der ikke er mange penge at købe spillere for, men kunne man sælge Van Bommel, Maxi Lopéz og Javier Saviola og måske Motta eller Edmilson, så kunne man måske samle lidt kapital til et par nyindkøb.

Maradona
      Bruger

Man kommer jo ikke udenom, at Luna havde ret ang. Mourinho til Chelsea, men om det var et skud i tågen eller fordi hun havde hemmelige kilder vides ikke. Hun har dog nu lagt hovedet på blokken ved at sige, at Ancelotti HAR skrevet under på en kontrakt med Real Madrid. Det bliver spændende at se om det kommer til at stemme. (Hvordan kommer hun i øvrigt frem til disse rygter? Gætter hun? Eller giver hende blowjobs til klubfunktionærer i skumle baggyder mod at få nogle få tips?)

Barca var ellers ikke overbevisende i går imod Benfica. Det var en rolig dag på kontoret, og der var vist ikke tvivl om resultatet, eftersom Benfica ikke ville noget fremad banen. I øvrigt går CL-turnering lige efter mit hoved: Chelsea og Real er ude (førsteprioritet), Man Utd og de fleste italienske hold er ude (sekundær prioritet). Nu håber jeg bare, at Barca klasker Milan, så vi slipper for Elkjærs hånlige kommentarer. Utroligt at han kan være så forelsket i italiensk fodbold efter at have været reserve for Hellas Verona…

Maradona
      Bruger

Man kan vist ikke argumentere mod Lunas præstationer, hun er først med de store rygter og interviewer de største hver gang. Hvordan hun så kommer frem til disse, kan man jo kun gisne om.

Som jeg ser det kan det bliver en meget spændende sommer, ikke nok med VM og trænerkabalen, så kunne man sagtens forestille sig udrensning i flere store klubber.
      Der er vel ikke mange der tvivler på, at nedrykningen medbringer store ændringer, i vores egen andedam, spiller som Grahn, Johnny og Lindrup er vel uden tvivl på vej væk.
      Men også andre steder er der gode muligheder omrokeringer, Chelsea, Man Utd, Real Madrid og AC Milan.

Chelsea, var igen i år ikke i nærheden af at vinde CL, samtidig med at man bredt beskyldes for at spille kedelig og uinspirerende fodbold. Der foreligger en mulighed for at Mourinho udskiftes, men også selv om dette ikke skulle ske, kunne man godt forestille sig at der skal nogle nye ind og andre ud. Måske i et forsøg på at andre stilen en smule.

Man Utd, skifter sandsynligvis træner til sommer og selv om man har forsøgt sig med en gradvis udskiftning af “det gamle hold”, virker det halvhjertet og det er langt fra lykkedes. Der mangler virkelig klasse på afgørende pladser, de eneste der, efter min mening, har sin berettigelse på det niveau er: Rooney, Ronaldo, Heinze og Ferdinand. Skal man have en chance for at udfordre Chelsea næste år, skal der købes ind, for alvor.

Real Madrid, her skiftes også træner og som vi har diskuteret før, skal der købes defensive spillere, hvis holdet skal tilbage på toppen.

AC Milan, om Ancelotti bliver eller ej, er svært at sige, men uanset, skal man i Milano hente min. en central forsvar, som erstatning for Stam og hvis det stod til mig nogle kantspillere. Det kunne jo passende være Joaquin, som gerne vil væk fra Betis. Derudover har holdet en gennemsnitsalder på 38 år og inden alt for længe skal, Maldini, Costacurta, Cafu, Serginho, Seedorf, Rui Costa, Inzaghi og Shevchenko byttes ud med yngre modeller. Stod det til mig blev Shevchenko fyret med omgående virkning, men det gør det jo desværre ikke.

arsenal
      Bruger

Henry bliver i Arsenal, og så er den ikke længere folkens…..

Lidt forsinket er her et [url=http://www.bt.dk/sport/intfodbold/artikel:aid=431586/]link, som taler imod Mourinho i Chelsea.

– Abramovich har ikke brugt 4 milliarder kun for at vinde mesterskabet. Russeren ønsker at skabe et hold med en spillestil, der vil skabe respekt og beundring, og mest af alt ønsker han anerkendelse for at tilføre fodboldspillet noget specielt.

Vi vil se kreativt fodbold, og Mourinho er ikke den rette mand til den opgave, siger en kilde.

Nu er det jo BT, som leverer oplysningerne og jeg skal høre det fra flere kilder før jeg tør tro på, at det er sandt. Men godt er det i hvert fald ikke for klubben. Kunne man forestille sig til Hiddink til Chelsea og Mourinho til Real?

En anden ting er dette [url=http://www.bt.dk/sport/intfodbold/artikel:aid=431584:fid=100300398/]link.

Senest har Mourinho nedlagt forbud mod, at Arnesen overværer træningen for Chelseas førstehold.

Hvorfor dog i alverden det?!? 😮

Maradona
      Bruger

d. 27-03-2006 16:59 skrev jeg:
      Real Madrid: Hvis man også her skal kigge lidt udenfor de konventionelle rygter, ville det være friskt at gætte på at de får José Mourinho, der går rygter om en rift mellem ham og Abrahmovic. Chelsea får den ombejlede Hiddink og Madrid får den højt profilerede træner de skal bruge.

Det kunne være ganske interessant hvis dette blev ført ud i livet.

Spørgsmålet er så bare om "de forkælede stjerner" i Real kan accepterer Mourinho, hvor det er "my way" eller "the high way".

Et andet spg. er om et trænerskifte er nok for Chelsea, for lige meget hvad man mener om Mourinho, så er han en dygtig træner. Så mon ikke et trænerskifte skal efterfølges af flere/bedre indkøb.

Der er måske en mulighed for at Arnesen kunne overtage, det burde da sikre bedre indkøb.

Jeg tror ikke, at stjernerne i Real er i nogen som helst position til atille sig krævende i forhold til Mourinho. Han kan jo vifte et par mesterskabsmedaljer samt en CL-medalje foran dem og spørge "Hva' så, drenge, kan I huske hvordan sådan én ser ud?". Det eneste, der taler imod ham i Real, er hans taktik og indgang til spillemåde. Capello vandt jo det spanske mesterskab med Real, men det var ikke nok. Folket ville også underholdes.

Arnesen kan da sikkert bruges som træner, men hans styrke og hjert ligger formentligt i talentarbejdet. Lidt ligesom at lade Thorninger spille back! 😀

Maradona
      Bruger

Så faldt den første bombe, ikke mange der havde forudset dette.

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=170143

WTF?!? 😮

Det var sgu en gedigen overraskelse af de store!

Her er lidt om Real:

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=170422

“Jeg vil spille “” ikke sidde på udskiftningsbænken, derfor smutter jeg,” siger den tidligere AS Roma-spiller, Cassano, ifølge Ekstra Bladet.

Meget forventeligt. Også det som vi kom frem til – eller i hvert fald mig. Ærligt talt, han må da have vidst, at han ikke havde en kinamands chance for at slå publikumsyndlingen Raul eller merchandise-ikonet Ronaldo af holdet.

Maradona
      Bruger

Jeg tror at det er tydeligt, for alle med kendskab til Cassano, at dette skifte var dødfødt.

Det udsprang af to ting:
      1) Cassanos rift med Roma.
      2) Real manglede en vikar for Raul.

Riften udsprang af, at Cassano ikke mente at han var stjerne nok i Roma. Han følte at Totti (hans mentor), fik for meget opmærksomhed.
      Om så det var dumhed eller overdreven selvtillid, der fik ham til at tro at han få den stjernestatus, han ikke fik i Roma, i Madrid, skal være usagt.

Jeg er overbevist om at dette er begyndelsen til enden for Cassano, i hvert fald for hans superstjernestatus. Han er stemplet som et førsteklasses problembarn og må nu vælge om han vil være stjernen på et midterhold i Italien eller Spanien, eller accepterer rollen som rotationsspiller.

Ydermere, mener jeg at Real NU må ændre indkøbstaktik, hvis de bliver ved med at købe navne og statistikker, i stedet for spillere til et hold, tror jeg efterhånden at de vil miste noget af glansen og stjernestatusen.

Maradona
      Bruger

http://www.bolddk.com/nyt/?vis=55365

Ville være en god makker til Puyol, men mon prisen bliver, skulle et skifte blive en realitet.

KejserR
      Bruger

Carvalho ville være et perfekt køb. Han ville kunne gå direkte ind ved siden af Puyol og ingen ville kunne komme forbi det centerforsvar..

Ham og Terry er jo nærmest umulige at bryde igennem 😉

Jeg har ærligt talt svært ved at se hvorfor Mourinho dog skulle skille sig af med Carvalho. Ja, de havde en konflikt i starten af sæsonen, hvor Carvalho krævede mere spilletid, og Mourinho satte ham på plads i medierne. Det er netop Gallas, som har sagt at han gerne vil videre i karrieren (og er fx blevet kædet sammen med netop Barca).

Jeg personligt ville hellere have Carvalho end Gallas i forsvaret, men det ved Mourinho nok meget bedre end mig…

Hornbek
      Bruger

@PHF.
      Som jeg forstår det vil du hellere ha Terry på bænken end Gallas? 😮

Efter min mening er Terry en af verdens bedste, så efter min mening ville det være laaang ude

Øhm, læs lige citatet igen, Hornbek… 😀

Jeg personligt ville hellere have Carvalho end Gallas i forsvaret, men det ved Mourinho nok meget bedre end mig…

Gallas har jo henvist Carvalho til bænken og reservetjanser, når Gallas da ikke bruges ude på backpladserne. Jeg vil til enhver tid have Terry på et hvilket som helst hold.

Maradona
      Bruger
      KejserR
      Bruger

Tror ikke at Real ville blive meget bedre med Henry på holdet..
      Han ville blive endnu en "Galactico" der faldt i niveua sammen med resten af holdets nedtur.. Hvis Real skal op på siden af Barca, Chelsea, tildels United så skal de lave en virkelig udrensning i truppen.
      Der skal meget til, men hvis de virkelig vil kan de skabe en god trup i sommerpausen. Men så skal Bechks, Ronaldo, Helguera, msåke endda Raul (det går de aldrig med til :o) væk.. de er mætte og trætte ..

Harboe
      Bruger

JA!! fuck det er kanon henry:
      http://www.bolddk.com/nyt/?vis=56298

seppe
      Bruger

Øv. Jeg havde glædet mig til at se Henry i Barca…

Viser 106 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.