Helheden er bedre med Helveg

Forside Fora AGF Helheden er bedre med Helveg

Viser 14 svartråde
  • Forfatter
      MTAC.nu
      Bruger

Helheden bliver bedre med Helveg på holdet.

De førstnævnte spillere er førstevalget. I lat 19 spillere.

Højre back: Ulander/K.Kure
      Centralt forsvar: Helveg/Shane/Aho/Sørensen
      Venstre back: A.Kure/Shane/Sørensen
      Højre Midtbane: Ulander/Arrieta/George/Dayani
      Central midtbane: Hanssen/Sørensen/Grahn/Frost/Gjesing/Ulander/Tomek
      Venstre midtbane: Lindrup/Frost/Lumb/Mikkelsen
      Angreb: Rasmussen/George/Helgi/Arrieta

MTAC.nu
      Bruger

@Stoke: Meget bekendt står han også på min liste som midterforsvarer!!!

MTAC.nu
      Bruger

@Stoke: Ja der talte du vidst over dig 🙂

Cykelmyggen
      Bruger

Enig i at Helveg vil betyde utroligt meget for holdet. Man får den general, rutine og høje bundniveau. Noget holdet har savnet siden BSN stoppede.

En diamantopstilling kunne se således ud :

—————-Steffen————–

Ulander—-Helveg—Shane—-A.Kure

——————Jesper—————

Johnny—————————-Lindrup

—————–Grahn——————-

————CG—————Duncan—-

Johnny har spillet højre kant tidl. Personligt ville jeg opfatte de ovennævnte spillere som alle nogen gode spillere, der ville kunne begå sig i den bedre halvdel af suppen.

Andre systemer er også mulige – bl.a. at Jesper og Johnny begge spiller def.midt. Det er bare prøvet uden den store succes.

MTAC.nu
      Bruger

Udemærket opstilling, men Jonny skal ikke spille på kanten. Så hellere benytte Christer eller Arrieta der. Jeg tror den foretrukne opstilling næste år, med eller uden Helveg bliver med Ulander, Aho, Shane, A.kure nede bagved, mens Christer, Jonny, Jesper og Lindrup spiller midtbane. Grahn bliver hængende bag ved Duncan. Derudfra kan Åkeby så køre med noget rotation hvis der sker skader ol.

Cykelmyggen
      Bruger

Jeg ved godt at mit synspunkt om Johnny på kanten ikke ville vinde gehør. Jeg synes bare at vores højre kant har været dårlig både med Arrieta, Ulander eller Christer på kanten, og jeg har en ide om at Johnny ville kunne løse den opgave ret godt – også fordi han har spillet pladsen tidligere. Men hans forcer kan også benyttes andre steder på banen.

Det du skriver ville give følgende :

—————-Steffen————–

Ulander—-Helveg/AHO—Shane—-A.Kure

————Johnny—–Jesper————

Christer—————————-Lindrup

————-Grahn——————-

———————-Duncan—-

Den opstilling er prøvet før uden den store succes men derfor kan det godt blive en succes næste år selvfølgelig. Om Åkeby vælger den formation kan også fint være. 🙂 Det er en god opstilling ligeså, og at det ikke har været en succes tidligere behøver ikke at være opstillingens skyld. 😉

MTAC.nu
      Bruger

@Cykelmyggen: Den har haft begrønset succes, men sån er det jo stort set med alle opstillinger i foråret. Vi spillede nogle okay kampe med denne formation og jeg tror det er fint med en George på fløjen. Han arbejder stenhårdt. har du set hvor meget den mand løber i kampene?

Cykelmyggen
      Bruger

Jeg er ikke den store fan af George endnu – han får for lidt ud af det – men det kommer forhåbentlig. 😉 Nu må vi se hvad Åkeby vælger af opstilling B)

Sloth
      Bruger

Jeg kunne egentlig godt tiltænke mig Jonny Hanssen på kanten (højre midtbane om man vil) for jeg tror han vil trække ind i banen, og så kunne man lade den ene af de to frontangribere trække ud mod kanten – Jeg kan godt li Jonny, men der er sgu for lidt hår på kugler til at spille inde på den defensive midt.
      Eller vil mit forslag gå på at Tomek får sin uingenkaldelig sidste chance i AGF dette efterår, og det kunne nemt være på højremidtbane – han er rimelig hurtig, og kunne nemt blomste op på den plads.

MTAC.nu
      Bruger

Tomek skal undgå skader og have nogle kampe. man kan jo tydeligt se at han er uskarp, men han rummer så meget teknisk at når han kommer i topform, vil han være en klar forstærkning. Vi har brug for ham i denne sæson, da truppen er meget tynd.

knægten gør det hvertfald fint til træning.

Men der findes mange og tydelig eksempler på, særligt i AGF, at der er en verden til forskel på træning og kamp….

MTAC.nu
      Bruger

Det er lidt synd for Tomek, men igen er han et fint eksempel på at AGF får ALT for lidt ud af de unge spillere de har med talent. Leon er så undtagelse, men tænkt på Tom C. og Duncan. De var/er kæmpe talenter, men det er som om de er gået lidt i stå! Ligesom Tomek er. Han var jo et stjerneskud i de første 10 kampe for AGF….

Simon G
      Bruger

Mit bud på en diamantopstilling med Helveg i truppen kunne se således ud.

—————-Steffen————–

Ulander—-Helveg—Shane/Aho—-A.Kure

——————Jesper—————

Johnny—————————-Lindrup

—————–Grahn——————-

————CG—————Helgi—-

Den er meget lig Cykelmyggens, men jeg fortrækker dog Helgi i front, da han er mere holdspiller og har mere erfaring.

Cykelmyggen
      Bruger

Jep – det kunne være interessant at se den opstilling prøvet i praksis.:p

Flanhardt
      Bruger

Det er i hvert fald vigtigt at vi kører med to angribere… vi har altså bare ikke nogen lynhurtig targetman, som kan score kontramål, og Duncan er heller ikke god til ret meget andet end hovedstød og helflugtere… så en diamant og to på toppen er efter min mening det mest optimale! Forstår ikke helt Åkebys opstillinger i det forløbne forår, og Christer er altså angriber… ikke midtbane!

Men med helveg i midten vil jeg være MEGET mere fortrøstningsfuld for den nye sæson!

Viser 14 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?