Hatesphere i Odense

Forside Fora Off-Topic Hatesphere i Odense

Viser 47 svartråde
  • Forfatter
      fladmose
      Bruger

Så er der godt nyt for alle metalheads i Odense og omegn; Hatesphere giver den gas med deres nye forsanger på fredag den 2. maj på Kansas City i Odense.

Så er det med at dukke op til et af de absolut fedeste bands i Danmsrk :K:K

Entré 80,- og dørene åbner kl. 20.

-Jeg er frisk \o/

carpe_diem82
      Bruger

Så må jeg huske at holde min vinduer lukket den dag [shock]

Bor godt nok i Århus C, men har hørt noget af deres "musik" før, og jeg tror godt af lyden kan nå helt til Århus [lol]

anderssch
      Bruger

bare selve navnet bringer billeder af grimme mennesker i sort tøj med farvet hår.
      Må blankt erkende jeg aldrig har hørt om dem før.

Gaius
      Bruger

Hatesphere er et af Danmarks mest succesfulde metalbands og nyder ligeledes stor respekt i udlandet. De har turneret over hele verden (selv i Kina) og er nok det danske metalband som har spillet flest koncerter i den periode de har eksisteret. De er nærmest kun hjemme, når de indspiller ny plade.

Jeg har set dem live utallige gange, heraf 2 gange på Wacken foran 15.000 publikummer (De er trods alt kun kendte nok til den lille scene på Wacken). Pæren leverer varen HVER GANG!!!!

fladmose
      Bruger

Jeg kan da ikke være den ENESTE Gfer som skal derind?

Kom glad :K:K

Fanoe
      Bruger

anderssch skrev:
      bare selve navnet bringer billeder af grimme mennesker i sort tøj med farvet hår.

Det var da en underlig holdning…

Hvad så hvis jeg nævner Basshunter? er det så grimme mennesker i syntetisk tøj med farvet hår??

eller Nick og Jay? grimme mennesker i alt for stort tøj med kasketer og farvet hår??

anderssch
      Bruger

Fanoe skrev:

anderssch skrev:

Det var da en underlig holdning…

Hvad så hvis jeg nævner Basshunter? er det så grimme mennesker i syntetisk tøj med farvet hår??

eller Nick og Jay? grimme mennesker i alt for stort tøj med kasketer og farvet hår??

Ja alle dem du nævner vil jeg også give dig ret i, men det gør ikke min mindre sand.

Fanoe
      Bruger

Jamen det er da fint så… Så er jeg stolt over at kunne gå ind under den kategori med grimme mennesker sort tøj og farvet hår.

Det er altid godt at sætte folk i boks.

anderssch
      Bruger

haha det er godt man ikke tager det personligt. Det var da voldsomt.

fladmose
      Bruger

Fordomme fordomme og atter fucking fordomme..

Alle mennesker har efterhånden så fucking mange fordomme. Og hvad kan vi så bruge disse forodmme til? intet.
      Hvorfor kan man ikke bare gå hen (hvis nu man går i eks. goth) og snakke med en som går i eks. pop-tøj og snakke normalt med ham/hende?
      Hvorfor skal der være denne store 'mur' mellem de forskellige kulture?

anderssch
      Bruger

Nogle gange er det også meget godt lige at kigge på sig selv en gang imellem. Hvis man går helt op i limningen overfor en uskyldig kommentar – som at punkere har tendens til at gå i grimt tøj – så biddrager man selv til, at folk syntes det er sjovt at skrive sådanne kommentarer. Og så vil jeg også godt lige have lov til at forsvare, at man meget ofte møder mennesker med tilknytning til heavymetal miljøet, som går i hvad den almene person syntes er meget, meget, meget grimt tøj. Det ikke sagt at alle heavymetal-elskere gør det, men nu var det lige det som denne tråd handler om.

Fanoe
      Bruger

øhøm… hvorfor bringer du nu punkerne ind i billedet?? Der er altså lige så stor forskel på punkere og metalere som der er på popdrenge og skatere. Ville aldrig nogensinde sammenligne mig selv med en punker. Og den med at folk tror at matalere støtter ungdomshuset og andet pjat, den holder heller ikke i byretten, min fine ven.

Replay
      Bruger

@ Fanoe:

Hvornår har manden på noget tidspunkt sagt at "Metal'ere" støtter ungdomshuset???

Anyway, her er Hatesphere: http://www.youtube.com/watch?v=3w2fi_f5OLY

Fanoe
      Bruger

syntes bestemt heller ikke at jeg skrev at han havde sagt det.

Skrev: "Og den med at folk tror at matalere støtter ungdomshuset og andet pjat, den holder heller ikke i byretten, min fine ven."

Som ikke var ment på ham. Hvis den var ment på ham havde jeg nok skrevet hans navn istedet for folk. Det var en sætning der skulle pointere at der er stor forskel på de 2 kultere. Da jeg har oplevet mange gange at folk ikke ved forskellen osv.

Fanoe
      Bruger

Tja du syntes vel det er grimt tøj…. Personligt syntes jeg at det er fedt tøj. Og at grimt tøj f.eks kan være pop smarte hvide og lyserøde nike bukser og den slags moderne pjatB)

Men eftersom denne tråd var henvendt til os såkaldte grimme mennesker. Så var der vel ingen grund til at du smuttede forbi og udtrykte din holding til "grimt" tøj og farvet hår.

fladmose
      Bruger

Så er det i aften drenge :K:K
      Og fuck jeg glæder mig til at gå amok 😀

fnick
      Bruger

anderssch skrev:

de var endda med på tributen???
      og du har ikk hørt om dem, shame on you!!!

dog er hatesphere sgu blevet ren legestue mand, et originalt medlem tilbage.. bwarh

fladmose
      Bruger

Så er det afsted til koncert :K:K

fladmose
      Bruger

Så er koncerten på 4 timer oversået, fuck det var fedt!! :D:D

Bands som alle metal-nørder bare SKAL tjekke:
      Stilhed
      Burning skies
      og så self Hatesphere. Selvom deres nye forsanger ligner en popdreng så kan knægten fandme growle 😀

Andre Jensen
      Bruger

Blev du så den eneste GFer i "grimt" tøj? 🙂

Anderssch:
      Hvis du ikke vil se grimt tøj, hvorfor går du så på stadion?
      Der er godt nok mange uden stil, modsat heavy-koncerter 😉

fladmose
      Bruger

@Andre:
      Emil, den ene guitarist, spillede med et AGf-logo på remmen :K:K

Beikes
      Bruger

Hatesphere er død uden Bredahl..

fladmose
      Bruger

@Beikes:
      Er lidt enig, men the new guy, klarede det sgy meget fedt på vokalen. Men ja, savnede sgu lidt Bredahl

For dem der er til Hatesphere så kommer de altså også til Århus.

anderssch
      Bruger

Andre Jensen skrev:
      Blev du så den eneste GFer i "grimt" tøj? 🙂

Anderssch:
      Hvis du ikke vil se grimt tøj, hvorfor går du så på stadion?
      Der er godt nok mange uden stil, modsat heavy-koncerter 😉

hvad er det for noget at sige. Vil til hver en tid forsvare at den almene AGF-fan har bedre stil end den almene heavy-metal fan – uden at jeg gider diskutere stil. Det eneste jeg har sagt, er, at jeg fra egen regning kan sige, at jeg syntes det er knapt så kønt. Og det mener jeg stadig.

Lylle
      Bruger

jeg skammer mig ikke sådan specielt meget over ikke at kende dem

forstår jeg skam godt.. nu til noget andet :

Hvem herinde kan seriøst sige at de syntes at det der sorte lædertøj (eller bare helt sort tøj – eventuelt mixet med en billig fan T-shirt af et eller andet metal-band) er fedt ? .. ved ikke om stilen kan kaldes for goth, eller hvad det hedder.. ligemeget hvad så ser det altså dybt komisk ud. Det ligner jo noget fra en vampyrfilm. hvordan man kan straffe sig selv på den måde forstår jeg ikke 😀 ..

Lylle
      Bruger

vil lige sige at jeg ikke har noget imod folk der går sådan klædt.. vil bare gerne høre hvad folk syntes der er fedt ved det .. 😉

fladmose
      Bruger

People..

Tøj er, og burde ikke være andet end, stof.
      Tøj burde ikke have magten til at dele folk op i små grupper.
      Tøj var noget som huleboerne fandt på for at holde varmen. Men siden har moden og rangordnen i det aktuelle samfund taget over, og siden der har tøj alle kan lide være = højere status.

Fuck af :K:K

Beikes
      Bruger

fladmose skrev:
      People..

Tøj er, og burde ikke være andet end, stof.
      Tøj burde ikke have magten til at dele folk op i små grupper.
      Tøj var noget som huleboerne fandt på for at holde varmen. Men siden har moden og rangordnen i det aktuelle samfund taget over, og siden der har tøj alle kan lide være = højere status.

Fuck af :K:K

That's the spirit! :k

Jeg ænser sgu ikke hvilke tøj fok går i, og jeg dømmer i hvert fald ingen på deres udseende. Puha…det må da kræve meget tid og energi at gå op i?

anderssch
      Bruger

jah fladmose, jeg tror fuldstænigt du har fanget pointen… nej. Den eneste pointe var, at metalhoveder har en tendens til at gå i tøj, som får den resterende del af befolkningen til at brække sig – ikke sagt at de ikke må – eller at i gør det.

Fanoe
      Bruger

Anders- Nogle gange skal man bare tie istedet for at snakke. Det burde du lære lidt af. Hvordan kan du bare på et nogenlunde spinkelt grundlag komme til at den konklusion at resten af danmarks befolkning brækker sig over sort tøj og lidt læder hist og hær??

Mange af mine venner er "popdrenge" og de er da så pisse ligeglade med at nogle af os andre render rundt og ligner såkaldte vampyre. Ligesom det da også kan være totalt ligegyldigt for mig at de render rundt "moderigtigt tøj"…

Og hvis du kigger lidt på den fine pop mode, vil du gang på gang kunne se at de tar dele fra alle "tøj kultuere".. For ikke så længe siden var det moderne at gå rundt med seler hængende nede på røven.. Tyvstjålet fra punkerne. Det er også moderne at sætte sine bukser helt nede på røven og vil mene det er hugget fra skaterne. I midten af 90'erne var det moderne at gå med nittearmbånd, bælter osv, snuppet fra punk, goth og metal. Stramme jeans var også moderne for nogle år siden, de har også altid været fast inventar hos rock og punk hoveder. Bandana var også et hit for mange piger og drenge i starten af det nye årtusinde. Snuppet fra skaterne skulle jeg mene.

Hættetrøjen er blevet et fast medlem stort set alle steder. Men må mene den først blev fast inventar hos rock elskere og senere hos alle andre.

Og jeg kunne blive ved… Mit budskab med alt det her crap er at moden hugger lidt hist og her hele tiden. Så at svine nogle til for deres tøjstil. Ville i sidste ende være en selv man sviner til.

Til Lylle: Jeg går i sort tøj og band t-shirts fordi det er det jeg føler mig godt tilpas i og syntes det er pænt. Udover det så ejer jeg også islandske swetere som jeg flittigt bruger da de også er dejlige at have på. Har også et utal af fodbold trøjer som jeg glædeligt kaster over hovedet(men hvem har ikke det??) Jeg elsker desuden læder da det gir en fantastisk lyd når man gå i det.. Men har desværre ikke mulighed for at gå i det mere, da ølene har sat sig, så jeg i læderbukser mest af alt ligner noget jægeren ikke fik aflivet ordentligt.

Og ja Fladmose og Beikes har helt ret. Tøj burde ikke betyde en skid. Gå i hvad man selv ønsker og føler er behageligt.

Stay HeavyB)

Fanoe
      Bruger

uden at forglemme pirsinger og tuser. Så behøver jeg vel næppe nævne hvilke grupperinger der tog det til sig, før det blev moderne med ring i tunge næse og øjenbryn:D

fladmose
      Bruger

@Fanoe:
      Kunne ikke sige det bedere selv!

anderssch
      Bruger

Hvordan kan du sige jeg sviner jeres stil til, når det eneste jeg har sagt var, at jeg på ingen måde bryder mig om det, hvilket jeg vel er i min gode ret til. I opretter en tråd om at i skal til heavymetal koncert på en AGF site, så må i da forvente der kommer lidt debat. At jeg så får en lektion i hvordan stilen har udviklet sig gennem tiden er hvad det er, men det var sådan set ikke det jeg kommenterede på.
      Og ja, jeg kan kun give jer ret i at popdrenge er mindst ligeså forfærdelige, men det kan da ikke passe at man ikke må stikke lidt til hinanden, og kommentere på hvordan vi opfører os / klæder sig.

Fanoe
      Bruger

Følgende var hvad du skrev sidst, og det er den besked jeg kommenterede på.

anderssch skrev:
      jah fladmose, jeg tror fuldstænigt du har fanget pointen… nej. Den eneste pointe var, at metalhoveder har en tendens til at gå i tøj, som får den resterende del af befolkningen til at brække sig – ikke sagt at de ikke må – eller at i gør det.

Ud fra det kan jeg se du mener at hele befolkningen og ikke kun dig selv syntes det er grimt.

fladmose
      Bruger
      Fanoe
      Bruger

Hmm hehe mexicanere er nogle underlige fætre.

Men det er jo ikke noget nyt at emo'er blir knaldet ned.

fladmose
      Bruger

@Fanoe:
      Det er jo dét.
      Jeg har mange gode venner som er emo'er og kender derfor lidt til kulturen.
      Der er to typer emo.
      1.Dem som leger emo pga. modefænomenet og for at få opmærksomhed.
      2. Dem som rent faktisk har det af lort og virkelig har det ekstremt trist og har mange problemer.

Hvis de kun knalede type nr. 1 ned, ville det være i orden.

Fanoe
      Bruger

jamen er type 2 ikke også bare en slags type 1??

Idet en person har det af lort til og er trist. Og derfor putter en "uniform" på, altså klær sig som en emo. Så viser det jo også udaftil at man har det dårligt og dermed at man gerne vil have opmærksomhed for det.

fladmose
      Bruger

Nej, for du kan faktisk sjældent kende en 'type 2'. Oftest går mman klædt i samme slags tøj som ikke-emoer.

Fanoe
      Bruger

hmm så holder jeg på at type 2 ikke er emo'er.. Men bare almindelige hoveder.

Hatesphere på Train d. 8. maj.

Ingen aldersbegrænsninger til koncerter.

fladmose
      Bruger

De skal fandme ses :K:K

Replay
      Bruger

Var det ikke dem, som aldrig var i Danmark? Og nu har de 2 koncerter på ca 14 dage?

fladmose
      Bruger

De er på en DK Tour nu her 😀

ehm… angående hele spørgsmålet om tøj har jeg et mindre input. Jeg anser mig selv som et heavy hoved, men du ser fandme aldrig mig i lædertøj! Jeg har ikke noget imod det, men det passer ikke til mig. Det der irriterer mig er at blive sat i bås fordi jeg kan se det fede i musik med lidt knald på.

Min normale påklædning er en hættetrøje og baggybukser. Hvorvidt der står bandnavne eller ej på mine t-shirts afhænger helt og aldeles af hvad der ligger øverst i skuffen:) Sagen er bare den at hættetrøjer der ikke ligner et eller andet spraglet farvehelvede efterhånden er småbesværlige at få fat i, så derfor må man jo nødvendigvis købe dem hvor de er at finde, og det er som oftest i en merchandise bod:)

for så lige at kommentere på hatesphere så har jeg ikke set dem siden roskilde sidste år hvor de jo stadig havde J med, så hvorvidt det fungerer med ham knægten ved jeg ikke, men det er nogle store sko han skal udfylde for J fyldte utrolig meget på den scene. Håber dog det bedste for dem:)

fladmose
      Bruger

@Zodiac: Går heller ikke selv i læder, så har det lidt på samme måde 🙂

Og the new kid fylder J's sko 95% ud, kun to minusser; han liger en popdrengmen han kan fandme growle!) og han mangler LIDT mørke toner i growlen. ellers er han swu thumbs up :K:K

zcml
      Bruger

Det der med metal og læder var en 80'er ting, og for folk, som hænger fast i det årti. Såsom da vi så AC/DC i Hannover i 2000
      Der var en del, der rendte rundt i læderjakker, eller denim-ditto med afrevede ærmer, og med bundesligahår og truckerskæg.
      Som én af mine venner sagde; "Jeg har aldrig set så mange mennesker se så tyske ud på én gang, før".

Nu til dags er det vel kun black-metal folk, der gør sig i læder.

Viser 47 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?