Happy slapping

Forside Fora AGF Happy slapping

Viser 24 svartråde
  • Forfatter
      carpe_diem82
      Bruger

Ved ikke om den er postet herinde, men kunne ikke lige finde den.

Seneste tilfælde af happy slapping 😉

11 sagesløse personer, hvoraf de fleste var udlændinge, blev søndag aften ofre for et groft tilfælde af happy slapping.

De 11 var angiveligt taget fra København til Brøndby for at spille fodbold, da de blev passet op af en gruppe store drenge, som bankede dem gule og blå, imens det hele blev filmet fra forskellige vinkler og sendt direkte i tv:

»Det var modbydeligt at se på. Noget af mishandlingen blev endda vist i langsom gengivelse«, sagde et tydeligt rystet øjenvidne.

Gerningsmændene, der beskrives som veltrænede, var alle iført korte bukser.

I en kommentar til sagen siger kriminoklog Flemming Balvig, at happy slapping slet ikke forekommer så ofte, som vi alle sammen går rundt og tror:

»Det er for eksempel ikke nær så udbredt som Happy Meals«, tilføjer han.

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=443206

Selvom jeg hader Bundby, så er den da meget godt fundet på 🙂

CasperT
      Bruger

Hehe. God humor. 🙂

Jeg synes satme ikke dette "happy slapping" er fedt. Jeg er selv begyndt at gå rundt i en daglig frygt for at blive offer. De personer der [i]er[/i] blevet udsat for fænomenet, må heller ikke have det særlig godt. Jeg synes det er latterligt, at nogle synes det er sjovt overhovedet at overfalde andre mennesker. At de så filmer det er endnu mere grotesk.
      Jeg har også svært ved at tage det seriøst at CasperT synes det er sjovt og på en måde bakker op om det ved at skrive at det er god humor. Selvom han så måske mener at det er det Flemming Balvig siger, der er sjovt. Det er ikke noget man skal lave sjov med og slet ikke en kriminoklog da!

jrc
      Bruger

"Happy Slapping" er fanme ikke god humor !!
      Det skal stoppes før det for alvor får greb i de unge, der i forvejen har marginaliseret sig.
      Man er sgu' syg i roen, når man overfalder tilfældige og samtidig for en anden til at filme det.

Simon G
      Bruger

Til de lidt langsom hentydes der i dette tilfælde til BIF-FCK kampen!
      :):D:D[lol][lol][lol]
      God humor carpe_diem82

Asger
      Bruger

Jeg kan kun tilslutte mig den holdning at det bestemt ikke er god humor, på ingen måde

Det er da et dybt alvorligt problem – og jeg kan på ingen måde tage det seriøst at folk går og overfalder andre for sjov og så samtidig filmer det – og egentlig heller ikke – som agf4ever skriver – at folk synes det er god humor

Måske hentydes der til denne "omskrivning" af det – men jeg synes ikke det er noget at spøge med, da det så vidt jeg ved bliver mere og mere udbredt og et større og større problem

Hp2
      Bruger

haha den er sku iorden:k

.

Simon G skrev:
      Til de lidt langsom hentydes der i dette tilfælde til BIF-FCK kampen!
      :):D:D[lol][lol][lol]
      God humor carpe_diem82

Nårh :p Ja nu kan jeg godt se det.

Men jeg mener stadig ikke at det er noget at lave sjov med. Happy slapping er skam alvorligt!

skytte
      Bruger

der er vel ingen der sympatiserer med dette nye fænomen "happy slapping", men at lave grin med det er naturlig del af vores dagligdag… og heldigvis for det.. der findes jo også vittigheder om 11.septemper, Hitler, Osama Bin Laden, og alle andre tåber… og dem har vi jo heller ikke så meget til overs for… Men denne vittighed er ,synes jeg, da ganske harmløs… så stram jer lidt og træk på smilebåndet drenge…. vi trænger i den grad til smil på læberne i øjeblikket…[lol]

.

il_duce
      Bruger

Ej, nu må i lige spænde hjelmen. Det her er udemærket humor. Alle her kan blive enige om at happy-slapping er noget af det mest latterlige – men det ændrer ikke på at det burde være muligt at se denne sjove parallel. Ligesom vi kan lave Osama-vitser (ikke at jeg har hørt nogen fornylig – men det ville jeg nu heller ikke fare i flint over) – så kan vi også lave sjov med andre aktuelle emner. Hvis man forstår den og ser den i lyset af kampens resultat og den rivalisering der foregår der ovre så er det sgu humor. Og det betyder ikke at man sympatiserer med happy slapping… så rolig og se det fra den sjove side – har vi ikke tradition for det i Danmark?

Duce

Claus Madsen
      Bruger

IKke Humoristisk! Håber også du er imod det! Og bare vil lave lidt sjov! De bedste var da han sagde banket "Gule og blå" = Bundby!

– Er meget imod,!

CasperT
      Bruger

@agf4ever og alle andre der ikke fangede den: det er spas. Det er jo en soleklar hentydning til BIF-FCK-kampen. Jeg gaar da absolut ikke ind for vold paa nogen maade, men det her er altsaa kun sjov og ballade. Jeg synes der er temmelig mange ting i den lille artikel som peger paa humoren bag. Kriminoklog eller Happy Meal fik jer ikke op paa maerkerne?

Humor som boldvaerk mod de ting, som nu engang gaar os paa, er ganske naturligt, og et meget menneskeligt traek. Jeg gad godt vide, hvor mange af jer som bliver fornaermede over dette, griner med paa vittigheder der rammer andre maal??

MadDuke
      Bruger

Hehe -super joke, det eneste der skar var at brøndby var omdrejningspunktet!

Efter at have set nogle af de andre kommentare tænker jeg i mit stille sind: Og så undre vi os over at Muhammed-sagen er "gået over gevind" -der skal ikke meget til en misforståelse!

/MadDuke

carpe_diem82
      Bruger

Satte den netop under fodbold og skrev det med Bundby tilsidst for at sikre mig at folk fangede den, men det gik åbenbart ikke helt alligevel 😉

P.S. Er selvfølgelig også selv meget imod happy slapping

Don
      Bruger

Folk skal måske lige tænke sig om en ekstra gang inden de farer i flindt og begynder at skrive løs om at det er for dårligt at opfordre til Happy Slapping osv. Syntes det var go humor allerede første gang jeg læste den igennem… (Jeg ved godt jeg er sej, eller…) Folk burde måske også kunne gennemskue den når en mand har kriminoklog som titel!

TTB -> Kunne i ikke begynde at slette agf4ever's irreterende indlæg når i ser dem? Og give ham en advarsel for dem, for de er ret trælse at se på!

Harboe
      Bruger

@agf4ever hvad mener du lige med de beskeder?

Happy slapping er gået amok i England og den næste uge (fra lørdag) tilbringer jeg i det engelske, ås hvis jeg brat stopper med indlæg, er det fordi jeg er blevet offer for Happy Slapping i england.. så fr på søndag vil jeg gerne bede en af jer råbe dobbelt så højt til hver kamp.. eller.. jeg overlever jo nok.. men må indrømme det er pænt skræmmende!

jj
      Bruger

Er det ikke meget simpelt? Happy Slapping er vold, og vold er skam meget strafbart. Hvis det endda er fuldstændigt uprovokeret er jeg sikker på der er skærpende omstændigheder. Når den første danske happy slapp'er (f.eks. hende den 16. årige) har fået et par år i fængsel, så dør dillen nok ud.
      Men egentlig burde man tilføje en dummebøde til dem der happy slapp'er. Det er sgu' da decideret dumt at filme mens man begår grov kriminalitet…

CasperT
      Bruger

@jyhne: du har da ret i at happy slapping er vold. Men der er jo ikke tale om rigtig happy slapping her. Det er en joke. Har du laest hele traaden igennem?

Nihao
      Bruger

TTB -> Kunne i ikke begynde at slette agf4ever's irreterende indlæg når i ser dem? Og give ham en advarsel for dem, for de er ret trælse at se på!

Hvad er det lige, der sker?? Slette hans indlæg? Hvorfor, warum, porque? 😮
      Aldeles vedkommende til trods for ikke alle havde forstået ATS's (Politikens bagside) humor:
      Censur! NO WAY; JOSÃ^![censored]

CasperT
      Bruger

@Nihao: der hentydes vist til de der "."-indlaeg, som ikke ligefrem tilfoejer meget til debatten…

Nihao
      Bruger

Aaaaaahhhaaaa.. (udtrykkes med en mundlyd nede i struben mere end direkte..) 🙂

Men censur i disse tider… Grrr..! [grin]

Læste iøvrigt selv ATS på dagen, da POL'en dumper ind ad døren hver dag! :p

d0nN
      Bruger

Det er vel bare noget han skriver, når han er mundlam 😉

Viser 24 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?