Halvvejs status

Forside Fora AGF Halvvejs status

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
      Superlist
      Bruger

Hej alle sammen

Så er vi ved Vinterpausen og skal til at gøre status. Jeg smider derfor dette opslag, hvor jeg lister min opgørelse over truppen og de ting som er sket i den sidste halvsæson.

[u]Målmandsposten:[/u]
      Lukas Fernandes har stået en del kampe i efteråret og gjort det godt. Det er måske stadig for tidligt og sige om han kan være en ny nr. 1, men han har umiddelbart alle forudsætninger for dette. Det bliver svært at sige hvem der starter i målet når sæsonen går i gang igen i 2015, men Stefan R. er helt klart ikke sikker på sin plads.
      Dog er vi på nuværende tidspunkt godt dækket ind og skal selvfølgelig ikke handle her.
      Karakter: 7

[u]Forsvaret:[/u]
      Uha, her har der været mange om budet. Bjørdal, Sorin, AJA, Situ, JJ og Nicoli J. har alle spillet i midterforsvaret hen over et halvt år. Og der er STADIG ikke fundet den optimale opstilling. Sorin og JJ har gjort det ok, men JJ vil ikke spille der og Sorin virker stadig en smule nervøs. Det kan måske hjælpe at få Bjørdal derind igen, men heller ikke han viste sig at være en klasse-spiller inden han blev skadet.
      Jer skal der nok handles og gerne en fra øverste hylde.
      Karakter: 02

[u]Backs:[/u]
      Jeg er vild med DC!! Han udviser den vilje og kampgejst som vi har manglet i mange år. Han er dygtig både offensiv og defensiv. Vi har et par venstrebenet folk som kan tage over, hvis han bliver skadet, så her er der INGEN alarmklokken som ringer.
      Karakter: 10

Men på modsatte side er det mere sort… Ok, måske ikke sort med heller ikke lyst. Cortes har stadig ikke overbevist mig og jeg føler stadig at AJA har mistet noget af gejsten og spilleglæden som vi hentede ham for i ACH. Jeg føler at begge stadig skal have en chance i foråret og det kan være at én af dem blomstrer op.
      Karakter: 4

Men der skal umiddelbart ikke handles til back-positionerne.

[u]Midtbanen (minus kanter)[/u]
      Hvis vi starter med den defensive, så mister vi jo MJ og dette ser jeg som et problem. Specielt hvis JJ skal blive ved med at spille i forsvaret. Helgi er stadig ny og kan blive bedre, men hans arbejde fremad banen, skræmmer mig en smule. Han minder for meget om KP og hvis begge spiler, så er der ikke meget offensivt at komme efter. Dog mener jeg ikke at KP fortjener en startplads på væres hold. Han er desværre ikke god nok mere! Hvis JJ kommer tilbage til midtbanen og måske DO ligeledes kommer tilbage til sit gamle niveau, så er det dog udemærket og vi behøver ikke at handle her.

Den offensive midtbane….. Kim Aabech! Do I have to say more?!
      Jeg var en af skeptikerne da Kim kom til vores hold. Ikke for hans spil, men for hans personlige ting udenom fodbolden. Men så længe han spiller som han gør, så må han vel godt "skeje ud" når han har fri.
      Karakter: 12

[u]Kanterne:[/u]
      Her har der også været stor udskiftning. Det ser dog nu ud til at Stephan P. har sat sig på den ene. Og han ser ud til at være i form igen, hvilket er godt for ham og for os. Vi har dog stadig ikke fundet den rigtige til at spille i den anden side. DO har spillet her, men jeg mener stadig at han skal spille på midten, men han burde være god overalt. Og det har han ikke været. Laudrup er meget skadet, det samme er DEV og Mate skal IKKE spille derude. Her kunne vi godt bruge en ny mand, måske en ung gut som kunne arbejde sig frem.
      Karakter: 7 (kun fordi SP trækker den op)

[u]Angreb:[/u]
      Hvorfor skal Lange nu til at starte derinde….?! Jeg fatter det ikke. Mate har gjort det rigtigt godt derinde og ikke så godt på fløjen. Og hvorfor får Jeppe Kjær ikke chancen foran Lange. Det bliver mig en gåde hvorfor han skal blive ved med at have chancer oppe foran. LANGE ER IKKE EN ANGRIBER!!! Han kan ikke lave 10-15 mål i en sæson – det kommer han aldrig til. Og med kun en angriber i vores opstilling, så SKAL der spille en anden. Jeg tror dog stadig på Mate og Kjær, så hvis Solberg kommer tilbage og med Lange+Kim som back-up, så er vi godt dækket ind:
      Karakter: 7 (Mate får et 10-tal, men kun den tid han spillede på toppen)

[u]Træner-teamet:[/u]
      Shit de var længe om det. I starten lignede deet stadig det gamle AGF. Jeg kunne ikke se mange ændringer og var sku lidt skuffet. Men vi skal måske have mere tålmodighed. Jeg vil i hvert fald gerne se MW som træner i mange år endnu. Jeg tror at vi skal indarbejde en kontinuerligtet med MW og sikre fremtiden før vi sikrer resultaterne. Så selvom det ikke har været tilfredsstillende, så skalæ det ikke ændres.

[u]Direktionen:[/u]
      Jeg kan godt lide Jacob N. og tror han kan blive en gevinst. Han brænder for fodbold og han har erfaringen med at der skal træffes nogen lidt andre valg i et fodbold-firma, end i et alm firma. Det er stadig meget nyt, men nogen af de tiltag som han allerede har været ude og proklamere virker interessant. Vi vil ALLE gerne have et nyt stadion, men vi skal jo ikke regne med at det kommer natten over. Han skal have tid og plads, og vi skal have tålmodighed.
      Dertil så er Jens Andersson lige trådt til og han kan vel ikke rigtig bedømmes før sommeren 2015.
      Karakter: Ude for bedømmelse

Så hvis jeg skal drage en konklusion, så bliver det følgende:
      Placeringen i ligaen er ok, men pointhøsten er ikke godt nok
      Vi skal gerne have en ny forsvarsspiller og en ny midtbanemand (Midt-forsvar og kant)
      Træner teamet og direktionen skal have mere tid

God vinterpause til os alle!

Js1989
      Bruger

Målmandsposten:

Lukas Fernandes har været rigtig fin i de kampe, som han har fået. Han kan stadig blive bedre i feltet og på reflekserne.
      Steffen har mange gange reddet point med sine gode reflekser, og hvis han kan holde sig skadesfri efter nytår, er han førstevalget.
      Men der er for første gang længe kamp om at være nummer et, og det er til gavn for alle.

Midterforsvaret:

Holdets svageste punkt. Alle har i glimt vist deres potentiale, men der har været for mange svipsere. Ingen har overbevist klart og tydeligt, at de se skal spille fast. Der er brug for en forsvarsspiller på min. 180 cm. med fart i benene, lederegenskaber og flair for boldbehandling, som holdet skal bygges op om. Han bliver ikke let at finde. Er det Stadsgaard måske? Bjørdal må være favorit til at være makkeren i foråret, og så er Johannesen førstereserve. Han har potentiale til mere. Derudover er der Sorin, Situ og til nøds Jønsson og AKA. Trods de svingende præstationer i de bagerste har vi kun lukket et mål ind pr. kamp i gns.snit.

Backer:

DC har imponeret med fine præstationer og en god omgang fight. Han er god offensivt, men jeg synes, han er lidt svingende defensivt. Der mangler en konkurrent til ham. Johannesen kan dog bruges derude.
      I den anden side har vi to fine spillere, som gør der solidt uden at være mere end det. Dog er de over niveauet i 1. div.

Karakterer til backes: 7

Defensiv midtbane:

Her skal holdes også bygges op om Jens jønsson, som har teknikken, fighteregenskaberne og viljen til at blive stor. Han skal blive bedre pasningsmæssigt og landskudsmæssigt, for så er der potentialt til udlandet.
      Ved siden af ham foretrækker jeg DO. Han er boldsikker, langskudsstærk og løber meget. Han gør mere gavn her end på kanten. Glimrende spiller, hvis han får lysten tilbage. Gør han det, er den centrale midtbane i øverste halvdel af Superliganiveauet.
      Helgi er en pose blandede bolscher, synes jeg. Han løber meget og er på de gode dage pasningssolid. Men han har også leveret nogle svipsere og mangler at tage afgørende ansvar.
      KP løber meget og er en rigtig klub, men han bliver aldrig mere end reserve, som jeg dog synes, at vi skal beholde.

Offensiv midtbane:

Uha, Aabech er målfarlig og har et godt blik for medspillerne. Han kan skabe noget på egen hånd, og det er glimrende.
      DS fik en fornem start på sæsonen, men han er gledet ud af holdet, bl.a. pga. skader. Han har dog talentet til mere med sin gode teknik. Det kræver dog, at han scorer flere mål og lægger op til mere.

Kanterne:

Stephan P. har været overbevisende den sidste halvdel og er altid farlig med sin hurtighed. Hans teknik er ikke overbevisende, men han fighter godt for holdet, men han mangler at være mere kampafgørende. Jeg tror på et fint forår for ham.
      Laudrup har ikke grebet chancen, når han har fået det. Det tror jeg i en vis grad skyldes, at han er langt fra kampformen. Rammer han den i foråret, bliver han spændende.
      På venstrekanten mangler der en ny spiller, der kan skabe noget med en god teknik. Det skal være en spiller, der kan bruge begge ben, score mål og lægge indlæg.
      Som reserve er der DO, DS og DD. Alternativt kan Vatsadze gå derud, men så mangler han i midten.

Angreb:

Endelig fik Mate gang i den i efteråret, hvor han fik vist, st han kan score med begge ben og på hovedet. Han har til ed en fin speed og bliver derfor farlig i foråret. Dog mangler der et oplagt alternativ, da hverken Kjær, Solberg eller Lange er farlige nok.

Wieghorst og resten af trænerteamet:

Det har pointmæssigt ikke været godt nok, og spillerkøbene, som blev foretaget i sommerpausen, er ikke godkendt samlet.
      Til gengæld er der klar bedring at spore i indstillingen og måden at spille på. Der tegner sig konturer for, hvordan skabelonen til angrebsspillet skal være, og samtidig virker det visionært at indføre en hvid tråd.
      Der er potentiale i Wieghorst, men det kræver flere point i foråret, før det er godkendt.

Direktionen og bestyrelsen:

Lars Fournais har været meget dygtig i medierne og signaleret handlekraft og lyst til st revolutionere AGF. Han virker arbejdsom, ærgerrig og intelligent.
      Jacob Nielsen har virket idérig, beslutsom, handlekraftig og ambitiøs. Han lægger ikke skjul på potentislet i klubben og samtidig har han allerede vist, at han kan skabe debat om stadion. Jeg tror, han er den helt rigtige til posten. Også til at skabe en bedre økonomi. Nu skal de vise, at de kan realisere deres idéer med aktieemission og stadioplaner.

Jeg tror sgu på projektet. Det virker til,at vi har hentet de helt rigtige til trænerposterne og i direktionen. Spændende bliver det at følge den nye sportsdirektørs 'resultater'.

Med et par forstærkinger i vi terpausen og en ellers intakt trup i forhold til nøglespillerne tror jeg, at vi rykker op. Jeg er overbevist om, at spillet og resultaterne kun bliver bedre fremover.

KSDH

Viser 1 svartråd
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.